quote:Op zaterdag 3 juli 2010 19:11 schreef Holograph het volgende:
[..]Laten we naar de zetelwinst kijken
Paars+
D'66 van 3 naar 10 (winst 7)
GL van 7 naar 10 (winst 3)
VVD van 21 naar 31 (winst 10)
Totaal: 20 zetels winst
Rechts
PVV van 9 naar 24 (winst 15)
totaal: 25 zetels winst
Daarbij heeft de kiezer een ruk naar rechts gemaakt, maar 'onze leiders' kiezen voor links. Hoezo doen we recht aan de verkiezingsuitslag?
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 20:24 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Agema wilde abortus toch uit het ziekenfond halen?
Lijkt me een hele goede minister
Zit iets in. En als ze de pil wel wilt blijven vergoeden heb ik er geen problemen mee. Als de PVV die ook wilt schrappen ben ik het er mee eens dat dat niet goed is.quote:Agema is van mening dat dit het aantal vrouwen dat meerdere malen een abortus ondergaat en die gevallen van ‘losbandig gedrag’ zal tegengaan. Een kwart van de vrouwen die abortus ondergaat doet dat een tweede keer nog eens en een deel van hen zelfs meer dan 5-7 keer. Een abortus kost de samenleving naar schatting 315 euro. Nu financiert de overheid de abortusklinieken nog met 10,8 miljoen euro.
Abortussen vinden tegenwoordig relatief veel plaats onder de allochtonen. Als je abortus uit het fonds haalt zal de drempel hoger worden en er dus meer allochtone baby's geboren worden. Ik dacht dat PVV juist minder allochtonen wildequote:Op zaterdag 3 juli 2010 20:32 schreef Holograph het volgende:
Zit iets in. En als ze de pil wel wilt blijven vergoeden heb ik er geen problemen mee. Als de PVV die ook wilt schrappen ben ik het er mee eens dat dat niet goed is.
Waarom is de stem van iemand die wisselt van partij belangrijker dan de stem van iemand die bij 1 partij blijft? Een partij met meer zetels heeft een groter deel van de bevolking achter zich staan. Wat doet het er dan toe hoeveel zetels die de keer ervoor had?quote:Op zaterdag 3 juli 2010 19:11 schreef Holograph het volgende:
ohja...quote:Op zaterdag 3 juli 2010 19:11 schreef Holograph het volgende:
Paars+
D'66 van 3 naar 10 (winst 7)
GL van 7 naar 10 (winst 3)
pvda van 33 naar 31(verlies 2)
Totaal: 20 18 zetels winst
Rechts
PVV van 9 naar 24 (winst 15)
cda van 41 naar 21 (verlies 20)
totaal: 25 5zetels winst
Daarbij heeft de kiezer een ruk naar rechts gemaakt, maar 'onze leiders' kiezen voor links. Hoezo doen we recht aan de verkiezingsuitslag?
Veel CDA stemmers zijn naar de PVV en VVD toe gegaan. Daarbij wil, volgens MdH, 35% van de Nederlanders een rechts kabinet, en 33% Paars+. En 58% van de VVD kiezers wil Rechts, geen Paars +. Tjah.. wie heeft er nu meer recht van spreken? De kiezer die rechts wilt, of Cohen die paars wilt?quote:
En een meerderheid van de CDA kiezers wil niet over rechts, en dat levert dus problemen op. Het CDA kan niet zomaar na een historische nederlaag de rest van de achterban ook nog eens tegen de schenen schoppen.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 20:50 schreef Holograph het volgende:
[..]
Veel CDA stemmers zijn naar de PVV en VVD toe gegaan. Daarbij wil, volgens MdH, 35% van de Nederlanders een rechts kabinet, en 33% Paars+. En 58% van de VVD kiezers wil Rechts, geen Paars +. Tjah.. wie heeft er nu meer recht van spreken? De kiezer die rechts wilt, of Cohen die paars wilt?
Het vervelende van dit soort voorstellen is dat ze uit gaan van een soort kwade wil van mensen terwijl ze anderen over het hoofd zien.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 20:32 schreef Holograph het volgende:
[..]
[..]
Zit iets in. En als ze de pil wel wilt blijven vergoeden heb ik er geen problemen mee. Als de PVV die ook wilt schrappen ben ik het er mee eens dat dat niet goed is.
Hoe groot is dat 'probleem' eigenlijk vraag ik me af? Niet dat het om 0,4% van de abortussen blijkt te gaanquote:Op zaterdag 3 juli 2010 21:00 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Het vervelende van dit soort voorstellen is dat ze uit gaan van een soort kwade wil van mensen terwijl ze anderen over het hoofd zien.
Een verkracht meisje bv. zelf haar eigen abortus laten betalen ljkt me totaal ongewenst. Een meisje uit een extreem gelovig gezin (christelijk of islamitisch of nog iets anders) dat geslagen wordt wanneer ze tegen haar ouders in gaat een zwangerschap zelf op laten lossen lijkt me ook zeer ongewenst.
Haalt niet weg dat het belangrijk is dat "draaideurabortussen" opgelost moeten worden, maar de vorgestelde wijze waarop slaat natuurlijk nergens op.
Maar dan tel je ze toch dubbel? En de stem voor de PVV en de virtuele stem voor het CDA nog eensquote:Op zaterdag 3 juli 2010 20:50 schreef Holograph het volgende:
[..]
Veel CDA stemmers zijn naar de PVV en VVD toe gegaan. Daarbij wil, volgens MdH, 35% van de Nederlanders een rechts kabinet, en 33% Paars+. En 58% van de VVD kiezers wil Rechts, geen Paars +. Tjah.. wie heeft er nu meer recht van spreken? De kiezer die rechts wilt, of Cohen die paars wilt?
En hoeveel PvdA kiezers willen er een rechts kabinet?quote:En 58% van de VVD kiezers wil Rechts, geen Paars +.
En dan negeer je dus nog het feit dat dus gewoon voor geen enkel kabinet een meerderheid van de bevolking te porren is.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 21:06 schreef TomLievense het volgende:
[..]
En hoeveel PvdA kiezers willen er een rechts kabinet?
Hoeveel D66 kiezers willen een rechts kabinet?
Hoeveel GL kiezers willen een rechts kabinet?
Je bent wel heel selectieve in je statistieken. Hoezo de kiezer wil rechts, 35 en 33% vind ik niet z'n verschil.
dat zijn allen subjectieve quotes.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 20:50 schreef Holograph het volgende:
[..]
quote:Nederland lijkt nog niet warm te lopen voor een regering waaraan VVD, PVV en CDA deelnemen. Ruim de helft van de kiezers (52 procent) zit deze coalitie niet zitten, ruim een derde (36 procent) staat er wel positief tegenover.
als je met deze getallen (wie is voor, wie is tegen) rekent, tel je iedere kiezer mee, en hieruit komt dus dat rechts met 36 voor 52 tegen minder populair is dan 42 voor 43 tegen.quote:Overigens is er in de peiling van De Hond ook geen meerderheid te vinden voor een regering met VVD, PvdA, GroenLinks en D66 (Paars-plus). Van de kiezers vindt 42 procent dat een goed idee, maar 43 procent ziet er juist weer niks in.
maar dat geeft een erg subjectief beeld.quote:Gevraagd naar de favoriete coalitie komt VVD, PVV en CDA met 35 procent als meest gewenst uit de bus, op de voet gevolgd (33 procent) door Paars-plus. Slechts een op de tien kiest voor een combinatie van VVD, PvdA en CDA.
En die poll komt nog van een rechtse rakker als de Telegraaf ookquote:Op zaterdag 3 juli 2010 21:20 schreef Asphias het volgende:
oftewel, de kiezer wilt toch echt liever paars dan rechts. helaas voor jou.
MdH.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 20:50 schreef Holograph het volgende:
[..]
Als de PVDA zo'n tactiek zou gebruiken, zou het gehuil van de PVV-stemmers over kiezersbedrog en draaien niet te overstemmen geweest zijn. Maar kennelijk is kiezersbedrog geaccepteerd, want het doel heiligt de middelen in dit geval?quote:Op zaterdag 3 juli 2010 19:20 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Als ik zie hoe snel hij zijn meest linkse standpunt, een breekpunt nog wel, liet vallen lijkt me inderdaad dat hij zijn linkse punten als ruilmateriaal gebruikt om snel op te geven tijdens onderhandelingen (in ruil voor strenge immigratiewetten en eventueel wat anti-Islamdingetjes voor zover deze geen grondwet aantasten). Slim gespeeld. En extra stemmen van ontevreden SPers waardoor hij zijn macht kan uitbreiden en door die linkse puntjes meteen weer in te leveren hoeft hij eigenlijk zijn eigen rechtse programma niet te verloochenen.
En de PPV met CDA in één kabinet levert wél een stabiel kabinet opquote:Op zaterdag 3 juli 2010 20:00 schreef Holograph het volgende:
[..]
En je moet kijken naar de levensvatbaarheid van zulke kabinetten. GroenLinks en de VVD, het is maar wat je wilt, en ik vraag me echt af met welke ministers GroenLinks en D'66 komen. Volgens mij heeft de D'66 niet echt capabele bewindslieden, iig ze halveren elke keer na elke regeerperiode.
En als er gezegd wordt dat van de CDA-kiezers ook meer dan de helft geen kabinet met de PVV wilde (bleek uit dizelfde poll), dan doet dat er niet toe?quote:Op zaterdag 3 juli 2010 20:50 schreef Holograph het volgende:
[..]
Erdogan was volgens Wilders een volslagen debiel, hoe jij als PVV-er hem dan toch serieus schijnt te kunnen nemen is een raadsel. Ik zie dat steeds meers PVV-ers zich in allerlei rare bochten wringen om maar tot een soort van vreemde constructie voor hun standpunten te komen. Erdogan is geen theoloog, geen belangrijke figuur in de Islamitische religieuze wereld. Nog afgezien van het feit dat je zijn quote totaal uit de context weet te halen en ook nog eens verkeerd hebt vertaald.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 20:23 schreef Holograph het volgende:
Nee, de vreedzame Islam bestaat ook niet, ik citeer Erdogan: "There is no moderate Islam", nou schijnt de maker van dat filmje het beter te weten, maar ik ken er ook geen.
Die bestaat wel. Probleem is dat lieden als jij die niet willen zien. Jij dwingt elke moslim liever naar de meer fundamentalistische kant van de Islam zodat je kan zeggen "zie je wel".quote:Op zaterdag 3 juli 2010 20:23 schreef Holograph het volgende:
[..]
Nee, de vreedzame Islam bestaat ook niet, ik citeer Erdogan: "There is no moderate Islam", nou schijnt de maker van dat filmje het beter te weten, maar ik ken er ook geen.
Nou inderdaadquote:Op zaterdag 3 juli 2010 16:53 schreef ethiraseth het volgende:
Dat Wilders dit een nachtmerrie noemt betekent voor mij nog meer dat dit het best mogelijke kabinet is.
Je zou 'm ook eens moeten horen als Halsema een kabinet met Wilders een nachtmerrie zou noemen.quote:Op zondag 4 juli 2010 16:47 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nou inderdaad. Die man staat echt voor alles wat kansloos is. Blij dat er een goed alternatief voorhanden is
Precies, zo is het. Ik hoor bij de grote groep zogenaamde zwevers waar je niemand meer over hoort maar die er wel degelijk is. Ik wilde eerst op D66 stemmen, later op de SP en heb onder andere vanwege het gemanipuleer van Maurice de Hond uiteindelijk op de PvdA gestemd.quote:Op zondag 4 juli 2010 11:12 schreef MrBadGuy het volgende:
We kunnen ons allemaal druk gaan maken over wat 'de kiezer' wil en wat 'de achterban' wil etc., maar de partijen moeten gewoon zorgen dat ze hun programma zo goed mogelijk uit kunnen voeren en zorgen dat er een coalitie komt die (als het goed is) steun van de meerderheid in tenminste de Tweede Kamer heeft. Wij, de kiezers, hebben op 9 juni ons zegje mogen doen, wat we vandaag vinden doet verder niet ter zake.
Ik als VVD'er sta ook niet te juichen bij het idee dat de VVD in een coalitie gaat met PvdA en GL, maar als er geen andere werkbare opties zijn en de VVD kan er redelijk wat uitslepen, dan kan ik er wel mee leven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |