abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 juli 2010 @ 20:25:46 #226
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_83620654
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 19:11 schreef Holograph het volgende:

[..]

Laten we naar de zetelwinst kijken

Paars+
D'66 van 3 naar 10 (winst 7)
GL van 7 naar 10 (winst 3)
VVD van 21 naar 31 (winst 10)

Totaal: 20 zetels winst

Rechts
PVV van 9 naar 24 (winst 15)

totaal: 25 zetels winst

Daarbij heeft de kiezer een ruk naar rechts gemaakt, maar 'onze leiders' kiezen voor links. Hoezo doen we recht aan de verkiezingsuitslag?
Grapjas. Neem anders ook het verlies van zetels eens mee in je berekeningen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 3 juli 2010 @ 20:32:24 #227
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_83620951
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 20:24 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Agema wilde abortus toch uit het ziekenfond halen?
Lijkt me een hele goede minister
quote:
Agema is van mening dat dit het aantal vrouwen dat meerdere malen een abortus ondergaat en die gevallen van ‘losbandig gedrag’ zal tegengaan. Een kwart van de vrouwen die abortus ondergaat doet dat een tweede keer nog eens en een deel van hen zelfs meer dan 5-7 keer. Een abortus kost de samenleving naar schatting 315 euro. Nu financiert de overheid de abortusklinieken nog met 10,8 miljoen euro.
Zit iets in. En als ze de pil wel wilt blijven vergoeden heb ik er geen problemen mee. Als de PVV die ook wilt schrappen ben ik het er mee eens dat dat niet goed is.
pi_83621229
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 20:32 schreef Holograph het volgende:
Zit iets in. En als ze de pil wel wilt blijven vergoeden heb ik er geen problemen mee. Als de PVV die ook wilt schrappen ben ik het er mee eens dat dat niet goed is.
Abortussen vinden tegenwoordig relatief veel plaats onder de allochtonen. Als je abortus uit het fonds haalt zal de drempel hoger worden en er dus meer allochtone baby's geboren worden. Ik dacht dat PVV juist minder allochtonen wilde
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_83621427
quote:

[..]

Waarom is de stem van iemand die wisselt van partij belangrijker dan de stem van iemand die bij 1 partij blijft? Een partij met meer zetels heeft een groter deel van de bevolking achter zich staan. Wat doet het er dan toe hoeveel zetels die de keer ervoor had?
pi_83621468
quote:

[..]

Paars+
D'66 van 3 naar 10 (winst 7)
GL van 7 naar 10 (winst 3)
pvda van 33 naar 31(verlies 2)

Totaal: 20 18 zetels winst

Rechts
PVV van 9 naar 24 (winst 15)
cda van 41 naar 21 (verlies 20)

totaal: 25 5zetels winst

Daarbij heeft de kiezer een ruk naar rechts gemaakt, maar 'onze leiders' kiezen voor links. Hoezo doen we recht aan de verkiezingsuitslag?
ohja...
  zaterdag 3 juli 2010 @ 20:50:46 #231
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_83621557
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 20:48 schreef Asphias het volgende:

[..]

ohja...
Veel CDA stemmers zijn naar de PVV en VVD toe gegaan. Daarbij wil, volgens MdH, 35% van de Nederlanders een rechts kabinet, en 33% Paars+. En 58% van de VVD kiezers wil Rechts, geen Paars +. Tjah.. wie heeft er nu meer recht van spreken? De kiezer die rechts wilt, of Cohen die paars wilt?
pi_83621954
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 20:50 schreef Holograph het volgende:

[..]

Veel CDA stemmers zijn naar de PVV en VVD toe gegaan. Daarbij wil, volgens MdH, 35% van de Nederlanders een rechts kabinet, en 33% Paars+. En 58% van de VVD kiezers wil Rechts, geen Paars +. Tjah.. wie heeft er nu meer recht van spreken? De kiezer die rechts wilt, of Cohen die paars wilt?
En een meerderheid van de CDA kiezers wil niet over rechts, en dat levert dus problemen op. Het CDA kan niet zomaar na een historische nederlaag de rest van de achterban ook nog eens tegen de schenen schoppen.

Maar er ís nog geen nieuw kabinet hè! Paars gaat heel moeilijk worden en uiteindelijk kan het best zijn dat het CDA toch over rechts gaat.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 3 juli 2010 @ 21:00:30 #233
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_83621959
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 20:32 schreef Holograph het volgende:

[..]

[..]

Het vervelende van dit soort voorstellen is dat ze uit gaan van een soort kwade wil van mensen terwijl ze anderen over het hoofd zien.

Een verkracht meisje bv. zelf haar eigen abortus laten betalen ljkt me totaal ongewenst. Een meisje uit een extreem gelovig gezin (christelijk of islamitisch of nog iets anders) dat geslagen wordt wanneer ze tegen haar ouders in gaat een zwangerschap zelf op laten lossen lijkt me ook zeer ongewenst.

Haalt niet weg dat het belangrijk is dat "draaideurabortussen" opgelost moeten worden, maar de voorgestelde wijze waarop slaat natuurlijk nergens op.

Ik hoop dat de toekomstige ministers weloverwogen beslissingen maken en dit is daar niet een van volgen mij
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_83622014
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 21:00 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Het vervelende van dit soort voorstellen is dat ze uit gaan van een soort kwade wil van mensen terwijl ze anderen over het hoofd zien.

Een verkracht meisje bv. zelf haar eigen abortus laten betalen ljkt me totaal ongewenst. Een meisje uit een extreem gelovig gezin (christelijk of islamitisch of nog iets anders) dat geslagen wordt wanneer ze tegen haar ouders in gaat een zwangerschap zelf op laten lossen lijkt me ook zeer ongewenst.

Haalt niet weg dat het belangrijk is dat "draaideurabortussen" opgelost moeten worden, maar de vorgestelde wijze waarop slaat natuurlijk nergens op.
Hoe groot is dat 'probleem' eigenlijk vraag ik me af? Niet dat het om 0,4% van de abortussen blijkt te gaan
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 3 juli 2010 @ 21:01:44 #235
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_83622025
quote:

[..]

Maar dan tel je ze toch dubbel? En de stem voor de PVV en de virtuele stem voor het CDA nog eens
En 35% rechts betekent 65% geen rechts
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  zaterdag 3 juli 2010 @ 21:06:14 #236
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_83622224
quote:
En 58% van de VVD kiezers wil Rechts, geen Paars +.
En hoeveel PvdA kiezers willen er een rechts kabinet?
Hoeveel D66 kiezers willen een rechts kabinet?
Hoeveel GL kiezers willen een rechts kabinet?

Je bent wel heel selectieve in je statistieken. Hoezo de kiezer wil rechts, 35 en 33% vind ik niet z'n verschil.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_83622558
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 21:06 schreef TomLievense het volgende:

[..]

En hoeveel PvdA kiezers willen er een rechts kabinet?
Hoeveel D66 kiezers willen een rechts kabinet?
Hoeveel GL kiezers willen een rechts kabinet?

Je bent wel heel selectieve in je statistieken. Hoezo de kiezer wil rechts, 35 en 33% vind ik niet z'n verschil.
En dan negeer je dus nog het feit dat dus gewoon voor geen enkel kabinet een meerderheid van de bevolking te porren is.
pi_83622866
quote:

[..]

dat zijn allen subjectieve quotes.

beste vergelijking tot nu toe vind ik deze:
http://www.telegraaf.nl/b(...)VV__CDA__.html?p=2,1
quote:
Nederland lijkt nog niet warm te lopen voor een regering waaraan VVD, PVV en CDA deelnemen. Ruim de helft van de kiezers (52 procent) zit deze coalitie niet zitten, ruim een derde (36 procent) staat er wel positief tegenover.
quote:
Overigens is er in de peiling van De Hond ook geen meerderheid te vinden voor een regering met VVD, PvdA, GroenLinks en D66 (Paars-plus). Van de kiezers vindt 42 procent dat een goed idee, maar 43 procent ziet er juist weer niks in.
als je met deze getallen (wie is voor, wie is tegen) rekent, tel je iedere kiezer mee, en hieruit komt dus dat rechts met 36 voor 52 tegen minder populair is dan 42 voor 43 tegen.

je kan natuurlijk ook kijken naar dit stukje:
quote:
Gevraagd naar de favoriete coalitie komt VVD, PVV en CDA met 35 procent als meest gewenst uit de bus, op de voet gevolgd (33 procent) door Paars-plus. Slechts een op de tien kiest voor een combinatie van VVD, PvdA en CDA.
maar dat geeft een erg subjectief beeld.
er is namelijk 36% die positief staat tegenover een rechts kabinet, en 35% geeft ook aan dit als het favoriete kabinet te zien.

er is echter 42% positief tegenover een paars kabinet. dit zie je minder snel terug omdat een deel van deze kiezers waarschijnlijk toch liever een links kabinet heeft, of een centrum kabinet, maar alsnog liever paars dan rechts.

oftewel, de kiezer wilt toch echt liever paars dan rechts. helaas voor jou.
pi_83623825
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 21:20 schreef Asphias het volgende:
oftewel, de kiezer wilt toch echt liever paars dan rechts. helaas voor jou.
En die poll komt nog van een rechtse rakker als de Telegraaf ook
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_83634807
quote:

[..]

MdH.

Wat betekent dat eigenlijk, dat in totaal 35% van de door hem geselecteerde Nederlanders een "rechts" kabinet wil?

En hoeveel procent van die 35% heeft op de VVD gestemd?

Of hebben er ook mensen die een "links" kabinet willen op de VVD gestemd.

[ Bericht 8% gewijzigd door dylany op 04-07-2010 07:48:45 ]
pi_83635668
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 19:20 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Als ik zie hoe snel hij zijn meest linkse standpunt, een breekpunt nog wel, liet vallen lijkt me inderdaad dat hij zijn linkse punten als ruilmateriaal gebruikt om snel op te geven tijdens onderhandelingen (in ruil voor strenge immigratiewetten en eventueel wat anti-Islamdingetjes voor zover deze geen grondwet aantasten). Slim gespeeld. En extra stemmen van ontevreden SPers waardoor hij zijn macht kan uitbreiden en door die linkse puntjes meteen weer in te leveren hoeft hij eigenlijk zijn eigen rechtse programma niet te verloochenen.
Als de PVDA zo'n tactiek zou gebruiken, zou het gehuil van de PVV-stemmers over kiezersbedrog en draaien niet te overstemmen geweest zijn. Maar kennelijk is kiezersbedrog geaccepteerd, want het doel heiligt de middelen in dit geval?
pi_83635696
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 20:00 schreef Holograph het volgende:

[..]

En je moet kijken naar de levensvatbaarheid van zulke kabinetten. GroenLinks en de VVD, het is maar wat je wilt, en ik vraag me echt af met welke ministers GroenLinks en D'66 komen. Volgens mij heeft de D'66 niet echt capabele bewindslieden, iig ze halveren elke keer na elke regeerperiode.
En de PPV met CDA in één kabinet levert wél een stabiel kabinet op
Als je je al afvraagt met welke ministers GL en D66 komen, zou ik me pas echt zorgen maken over de PVV. Zowel GL en D66 hebben al mensen die op lokaal niveau hebben bestuurd. Die hebben meer bestuurservaring als de PVV.
pi_83635721
quote:

[..]

En als er gezegd wordt dat van de CDA-kiezers ook meer dan de helft geen kabinet met de PVV wilde (bleek uit dizelfde poll), dan doet dat er niet toe?
pi_83636909
We kunnen ons allemaal druk gaan maken over wat 'de kiezer' wil en wat 'de achterban' wil etc., maar de partijen moeten gewoon zorgen dat ze hun programma zo goed mogelijk uit kunnen voeren en zorgen dat er een coalitie komt die (als het goed is) steun van de meerderheid in tenminste de Tweede Kamer heeft. Wij, de kiezers, hebben op 9 juni ons zegje mogen doen, wat we vandaag vinden doet verder niet ter zake.

Ik als VVD'er sta ook niet te juichen bij het idee dat de VVD in een coalitie gaat met PvdA en GL, maar als er geen andere werkbare opties zijn en de VVD kan er redelijk wat uitslepen, dan kan ik er wel mee leven.
pi_83640020
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 20:23 schreef Holograph het volgende:
Nee, de vreedzame Islam bestaat ook niet, ik citeer Erdogan: "There is no moderate Islam", nou schijnt de maker van dat filmje het beter te weten, maar ik ken er ook geen.
Erdogan was volgens Wilders een volslagen debiel, hoe jij als PVV-er hem dan toch serieus schijnt te kunnen nemen is een raadsel. Ik zie dat steeds meers PVV-ers zich in allerlei rare bochten wringen om maar tot een soort van vreemde constructie voor hun standpunten te komen. Erdogan is geen theoloog, geen belangrijke figuur in de Islamitische religieuze wereld. Nog afgezien van het feit dat je zijn quote totaal uit de context weet te halen en ook nog eens verkeerd hebt vertaald.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2010 12:50:49 ]
  zondag 4 juli 2010 @ 14:09:32 #246
93664 waht
Mushir
pi_83642863
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 20:23 schreef Holograph het volgende:

[..]

Nee, de vreedzame Islam bestaat ook niet, ik citeer Erdogan: "There is no moderate Islam", nou schijnt de maker van dat filmje het beter te weten, maar ik ken er ook geen.
Die bestaat wel. Probleem is dat lieden als jij die niet willen zien. Jij dwingt elke moslim liever naar de meer fundamentalistische kant van de Islam zodat je kan zeggen "zie je wel".
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_83647334
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 16:53 schreef ethiraseth het volgende:
Dat Wilders dit een nachtmerrie noemt betekent voor mij nog meer dat dit het best mogelijke kabinet is.
Nou inderdaad . Die man staat echt voor alles wat kansloos is. Blij dat er een goed alternatief voorhanden is
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_83647359
quote:
Op zondag 4 juli 2010 16:47 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nou inderdaad . Die man staat echt voor alles wat kansloos is. Blij dat er een goed alternatief voorhanden is
Je zou 'm ook eens moeten horen als Halsema een kabinet met Wilders een nachtmerrie zou noemen.
pi_83647497
Voor Wilders is dit kabinet trouwens ideaal, electoraal gezien.
pi_83651214
quote:
Op zondag 4 juli 2010 11:12 schreef MrBadGuy het volgende:
We kunnen ons allemaal druk gaan maken over wat 'de kiezer' wil en wat 'de achterban' wil etc., maar de partijen moeten gewoon zorgen dat ze hun programma zo goed mogelijk uit kunnen voeren en zorgen dat er een coalitie komt die (als het goed is) steun van de meerderheid in tenminste de Tweede Kamer heeft. Wij, de kiezers, hebben op 9 juni ons zegje mogen doen, wat we vandaag vinden doet verder niet ter zake.

Ik als VVD'er sta ook niet te juichen bij het idee dat de VVD in een coalitie gaat met PvdA en GL, maar als er geen andere werkbare opties zijn en de VVD kan er redelijk wat uitslepen, dan kan ik er wel mee leven.
Precies, zo is het. Ik hoor bij de grote groep zogenaamde zwevers waar je niemand meer over hoort maar die er wel degelijk is. Ik wilde eerst op D66 stemmen, later op de SP en heb onder andere vanwege het gemanipuleer van Maurice de Hond uiteindelijk op de PvdA gestemd.

Het lijkt me logisch dat de grote groep zwevers er, net als ik overigens, blij om is dat er een positief viertal tevoorschijn is gekomen. De extra bonus is dat ze overkomen als een goed en veelbelovend team.

Ik wens ze veel succes met de onderhandelingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')