Dat gelul altijd over Armstrong z'n materiaal en trainingen etc.. Z'n fiets toen was echt niet veel beter dan die van Ullrich hoor.. En die sprookjes en mythes over zijn trainingen altijd.. Ik las en interview met Robert Gesink, en die werd daar ook 'n beetje moe van. Lance schijnt dan veel op z'n TT-fiets te trainen etc. blabla, en Gesink krijgt vragen waarom hij dat ook niet doet.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:39 schreef zwiggelbig het volgende:
aar @#$@# nu ben ik het echt helemaal zat! Ik had er laatst nog een dikke discussie over hier op het forum. Maar vele blijven geloven dathij doping heeft gebruikt.. Maar wie verteld mij dan hoe iemand in zijn jonge jaren na vele zware trainingen, een grote voorsprong op het gebied van materiaal, training, voeding etc op zijn concurenten 7 keer de tour wint met doping? Dan 3 jaar stopt. Dan terug komt. En met de hedendaagse doping controles en ook de hoeveelheid die hij krijgt. Dan nog 3es worden in de tour en 2e in de ronde van zwitserland?
Zouden Ullrich en Gesink al één keer zo rond hebben gereden?quote:Op woensdag 23 juni 2010 13:34 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat gelul altijd over Armstrong z'n materiaal en trainingen etc.. Z'n fiets toen was echt niet veel beter dan die van Ullrich hoor.. En die sprookjes en mythes over zijn trainingen altijd.. Ik las en interview met Robert Gesink, en die werd daar ook 'n beetje moe van. Lance schijnt dan veel op z'n TT-fiets te trainen etc. blabla, en Gesink krijgt vragen waarom hij dat ook niet doet.
Natuurlijk doet Gesink ook zulke dingen en is hij begonnen met twitteren, puur om de mensen te laten zien dat hij ook echt wel zulke dingen doet.
Over z'n dopinggebruik. Ik denk dat hij nu misschien wel clean rondrijdt, maar in de jaren dat hij de Tour domineerde helemaal niet. Op die kannibalistische manier rijden kan niet clean, dat zie je nu wel. Het is nu veel menselijker. Lance was toen bijna een robot, en als je ziet dat al z'n concurrenten gepakt zijn, dan geloof ik niet dat hij dat op krentebollen en bananen deed
quote:Op woensdag 23 juni 2010 14:46 schreef wimderon het volgende:
De meesten komen niet verder dan voor de vorm af en toe een keer de windtunnel ingaan. Als je hoort hoeveel uren iemand als Armstrong (of de toppers van Riis) op de tijdritfiets doorbrengt/bracht dan durf ik wel te stellen dat Gesink daar niet aankomt.
Garmin en Sky benaderen het ook allemaal veel en veel professioneler/wetenschappelijker. Dat Armstrong zich niet veel laat zien in koers wil niet zeggen dat hij alsnog niets aan het toeval over laat. Riis doet dat ook niet met zijn toppers. Bij de meeste andere ploegen heb je eerder het idee dat ze maar wat doen.quote:Op woensdag 23 juni 2010 16:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Misschien is 't gewoon een keuze. Ofwel maar 3 weken op een jaar in beeld rijden en de rest van 't jaar lekker experimenteren en voorbereiden ofwel een heel seizoen overal meestrijden aan het front en dan heb je niet altijd even veel tijd voor kleurrijke uitstapjes met camera's erbij.
Als we 't over Gesink hebben dan. Ullrich was niet altijd even gemotiveerd, dat was een ander probleem.
Dat ben ik met je eens. Omdat ik zelf ook fiets ken ik wel wat mensen in 't wereldje, en heb hier en daar wel genoeg gehoord om er van overtuigd te zijn dat eigenlijk niemand clean is. Soms weten ze van te voren al hoe, en waarop gecontroleerd gaat worden..quote:Op woensdag 23 juni 2010 19:03 schreef solaire het volgende:
alweer....
jongens ook nu is het peleton verre van clean
Over een kwartiertje op Nederland 1 dus.quote:De laatste toer van Lance Armstrong
18.15-18.40 uur EENVANDAAG
De laatste Tour van Lance Armstrong is
niet de zegetocht geworden die hij zelf
in gedachten had.
Armstrongs aartsrivaal Greg Lemond moet
vrijdag getuigen voor de jury in het
onderzoek naar de dopingzaak van Floyd
Landis.
Ook start justitie een onderzoek naar
de handel en wandel van Lance zelf.Na
de grote overwinningen staat zijn
imperium nu op wankelen.
Lees dan ook het interview met Thomas Dekker eventjes, dan zie je waar vrijwel alle dopinggebruikers doorheen gaan. Denken dat ze onaantastbaar zijn, gevolgd door minder fanatiek trainen en een meer exotische leefstijl aannemen. Het zou kunnen dat Lance clean rond reed, het is nooit bewezen hoe het zit. Ik durf me niet aan een uitspraak te wagen.quote:Op woensdag 23 juni 2010 14:53 schreef JohnDDD het volgende:
In de top 10 van de Tour 2003 staan naast Lance 7 renners die in verband zijn gebracht met doping (Ullrich, Vinokourov, Mancebo, Hamilton, Mayo, Basso, Moreau).
Er is no way dat Lance clean reed; aan de andere kant: we weten ook dat de anderen ook zakken doping gebruikte en Lance was nog altijd beter dan alle andere bij elkaar...
Er zullen altijd mensen blijven gebruiken, wanneer er een dopingsoort is ontwikkeld word meteen begonnen aan het ontwikkelen van de volgende, nog voordat de nieuwe soort traceerbaar is. In de pharmaceutische industrie (zwarte deel dan) gaan hier miljarden in om. Het is gewoon een kwestie van tijd voordat ze te traceren zijn en ik denk niet dat er nog veel renners, wel een paar dus, zo dom zijn om te gebruiken nu iedereen toch weet dat de UCI bloedstalen bewaard.quote:Op woensdag 23 juni 2010 19:03 schreef solaire het volgende:
alweer....
jongens ook nu is het peleton verre van clean
Ja of een koers waar 100 amateurs aan de start staan en als de dopingdokter voorbij komt er nog maar 30 starten.quote:Op donderdag 24 juni 2010 14:30 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Omdat ik zelf ook fiets ken ik wel wat mensen in 't wereldje, en heb hier en daar wel genoeg gehoord om er van overtuigd te zijn dat eigenlijk niemand clean is. Soms weten ze van te voren al hoe, en waarop gecontroleerd gaat worden..
Ik ben het helemaal met je eens, en ik ken 't wereldje ook wel een beetje.quote:Op donderdag 24 juni 2010 14:30 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Omdat ik zelf ook fiets ken ik wel wat mensen in 't wereldje, en heb hier en daar wel genoeg gehoord om er van overtuigd te zijn dat eigenlijk niemand clean is. Soms weten ze van te voren al hoe, en waarop gecontroleerd gaat worden..
Dat soort verhalen komen idd bekend voor.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 12:27 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ja of een koers waar 100 amateurs aan de start staan en als de dopingdokter voorbij komt er nog maar 30 starten.
Degenen die toen bij de amateurs rondfietsten rijden nu bij de profsquote:Op zondag 8 augustus 2010 12:00 schreef JohnDDD het volgende:
En geldt dat nog steeds?
Persoonlijk vind ik het daarom zo hypocriet, ok Armstrong gebruikte natuurlijk maar de anderen toch ook...
Je zou toch denken dat het nu met het bloedpaspoort en de verscherpte controles heel moeilijk is geworden in elk geval om op grotere schaal doping te nemen. Kijk ik geloof ook wel dat de meesten een klein beetje nemen om sneller te herstellen, zolang het maar niet detecteerbaar is. Maar ze zullen nu toch wel niet meer aan de bloeddoping zitten gok ik.quote:Op zondag 8 augustus 2010 12:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Degenen die toen bij de amateurs rondfietsten rijden nu bij de profs
ik ken overigens geen verhalen die huidige profrenners als onderwerp hebben, maar ze komen wel uit hetzelfde wereldje
En de huidige ploegleiders bij de profs fietsten zelf bijna allemaal als prof tijdens de hoogtijdagen van doping.
Veel verzorgers doen het werk ook al jaren.
Ik heb ook een injectienaald in mijn bidon waar mijn reserveband in zit.quote:Op zondag 8 augustus 2010 12:01 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat soort verhalen komen idd bekend voor.
En van een ploegmaat hoorde ik eens dat hij in het vuilnisemmertje in het toilet een paar injectienaalden had gezien
Onze ploegleider wist ook leuke verhalen te vertellen van vroeger. Hij vertelde altijd graag het verhaal van een renner die kennelijk zo stijf stond van de doping dat die dwars door zijn kramp heen fietste. Ze zagen de gescheurde pezen zo ongeveer in het rond vliegen.
Zoiets staat ook op de dopinglijst hé ... (remember Vaughters ! )quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 10:43 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ik heb ook een injectienaald in mijn bidon waar mijn reserveband in zit.Die is voor als ik door een wesp word gestoken. Daar zit spul in tegen de allergische reactie. Soms levert dat ook rare gezichten op als ik die bidon moet opentrekken om er iets uit te halen.
Goh, ik weet dat Vaughters er destijds in de Tour géén vrijstelling voor kreeg (kon alleen voor ontstekingen op andere plaatsen zoiets) en hij daardoor uit de Tour moest stappen ...quote:Op donderdag 12 augustus 2010 10:32 schreef CyclingGirl het volgende:
Dat weet ik maar je kan er vrijstelling voor krijgen als je allergisch getest bent. Wat moet ik dan doodgaan ergens in de polder omdat ik anders positief benIk heb het gelukkig maar 1x hoeven te gebruiken.
Verbeterdquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 09:40 schreef kaasplankje het volgende:
Armstrong won in zijn tijd omdat hij de beste dokter hadwas, met of zonder doping
Er is inderdaad geen bekend, maar er zijn wel redenen genoeg om eigenlijk aan te nemen dat die er wel kan geweest zijn ... (of nog zijn eigenlijk)quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 10:35 schreef Ericr het volgende:
Er is geen Balco-variant bekend binnen het wielrennen,
Dat is onzin. Zoals Jef D'Hont in z'n boek schreef : met klassieke doping kon je van een ezel geen koerspaard maken, met EPO kon dat wel. Dat bewees iemand als Bjarne Riis ...quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 20:35 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als je voor een dubbeltje geboren bent wordt je nooit een kwartje, ook niet met doping
Precies. Met gelijke wapens had Riis nooit de Tour gewonnen.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 20:52 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat is onzin. Zoals Jef D'Hont in z'n boek schreef : met klassieke doping kon je van een ezel geen koerspaard maken, met EPO kon dat wel. Dat bewees iemand als Bjarne Riis ...
Riis en andere renners uit die tijd waren natuurlijk in hoge mate afhankelijk van doping maar Riis was qua rijden natuurlijk wel al jaren in een opgaande lijn toen hij in 1996 de Tour won. Vanaf de tijd dat hij bij Ariostea reed werd hij steeds meer een klassementsrenner, met alleen EPO ga je het verschil niet maken omdat er tig andere renners waren die ook zwaar gedopeerd waren. De jaren voor Ariostea heeft Riis vooral de ballen er af gereden voor Fignon, moeilijk te zeggen of hij toen echt veel zwakker was. Het klassement in een grote ronde was toen gewoon niet zijn doel. De eerste keer dat een klassement wel het doel was werd hij gelijk 5de in de Tour.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 20:52 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat is onzin. Zoals Jef D'Hont in z'n boek schreef : met klassieke doping kon je van een ezel geen koerspaard maken, met EPO kon dat wel. Dat bewees iemand als Bjarne Riis ...
Wat ik bedoel is , en dat haalt ook D'Hont aan in z'n boek , is dat Riis véél véél verder ging in het zich doperen dan gelijk welke andere renner ook. D'Hont beweert zelfs dat hij met de andere verzorgers en mecaniciens, ... een weddenschapspot had samengelegd. Waarin ze konden gokken in welke rit Riis zou doodvallen of dat hij toch nog Parijs zou halen.quote:Op maandag 16 augustus 2010 09:31 schreef Ericr het volgende:
[..]
Riis en andere renners uit die tijd waren natuurlijk in hoge mate afhankelijk van doping maar Riis was qua rijden natuurlijk wel al jaren in een opgaande lijn toen hij in 1996 de Tour won. Vanaf de tijd dat hij bij Ariostea reed werd hij steeds meer een klassementsrenner, met alleen EPO ga je het verschil niet maken omdat er tig andere renners waren die ook zwaar gedopeerd waren. De jaren voor Ariostea heeft Riis vooral de ballen er af gereden voor Fignon, moeilijk te zeggen of hij toen echt veel zwakker was. Het klassement in een grote ronde was toen gewoon niet zijn doel. De eerste keer dat een klassement wel het doel was werd hij gelijk 5de in de Tour.
Nu wil ik niks afdoen aan de zeges van Armstrong maar gedopeerd of niet, hij had nou ook niet echt de meest legendarische tegenstanders. De enige die zich enigzins kon meten met Armstrong was Ullrich, terwijl we van Ullrich ook allang weten dat hij behoorde bij de grootste dopeurs die er rondreden. De rest werd er toch keer op keer afgereden, zie in ieder geval weinig renners die het Armstrong moeilijk hadden kunnen maken als hij wat mindere tijdritten had gereden. Als die renners dan een voordeel hadden gehad was dit ook weggevallen als hun eigen gebruik er niet was geweest. De stelling dat iedereen het deed dekt dus nog steeds de lading.quote:Op maandag 16 augustus 2010 12:51 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik denk dat Armstrong wel een voordeel had qua doping tegenover de anderen. Dan bedoel ik niet dat zijn spul beter was of dat hij verder ging dan de rest, maar dat hij gewoon beter, professioneler, kortom efficiënter werd begeleid. Nu vind ik niet dat je iemand kan verwijten dat hij de beste, handigste bedrieger is een wereld vol bedriegers, maar lovenswaardig vind ik het ook niet.
Dan nog heb je een sterke renner nodig om het klaar te spelen en zonder dat voordeeltje denk ik niet dat Armstrong slechts een meeloper zoals een Rogers of zo was geweest, ik ben ervan overtuigd dat hij nog dan steeds Tours had gewonnen. Alleen geen 7, eerder een stuk of 3/4, een renner van het type Lemond of Fignon.
Ik vermoed dat hij wel een deel van zijn legende (7 op rij) aan de doping heeft te danken, waarbij de stelling dat iedereen het deed de lading niet meer dekt.
Dus Armstrong liep nóg een stuk voor op bijvoorbeeld Fuentes, die topprestaties haalde met de sporters die hij dopeerde en die in die tijd bij onder andere Kelme en Saiz bezig was?quote:Op maandag 16 augustus 2010 12:51 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik denk dat Armstrong wel een voordeel had qua doping tegenover de anderen. Dan bedoel ik niet dat zijn spul beter was of dat hij verder ging dan de rest, maar dat hij gewoon beter, professioneler, kortom efficiënter werd begeleid. Nu vind ik niet dat je iemand kan verwijten dat hij de beste, handigste bedrieger is een wereld vol bedriegers, maar lovenswaardig vind ik het ook niet.
Dan nog heb je een sterke renner nodig om het klaar te spelen en zonder dat voordeeltje denk ik niet dat Armstrong slechts een meeloper zoals een Rogers of zo was geweest, ik ben ervan overtuigd dat hij nog dan steeds Tours had gewonnen. Alleen geen 7, eerder een stuk of 3/4, een renner van het type Lemond of Fignon.
Ik vermoed dat hij wel een deel van zijn legende (7 op rij) aan de doping heeft te danken, waarbij de stelling dat iedereen het deed de lading niet meer dekt.
Er staat efficiënter en professioneler. Het lijkt me nauwelijks toeval dat iedereen die geen gebruik meer kon maken van de perfect uitgedokterde dope-machine van US Postal, en dus in een ander systeem terecht kwam, bijna zonder uitzondering ontzettend hard tegen de dopinglamp liep. Ze deden gewoon verder zoals vroeger, maar nu met amateurische omkadering en het lukte plots niet meer.quote:Op maandag 16 augustus 2010 16:36 schreef wimderon het volgende:Dus Armstrong liep nóg een stuk voor op bijvoorbeeld Fuentes, die topprestaties haalde met de sporters die hij dopeerde en die in die tijd bij onder andere Kelme en Saiz bezig was?
Dat is 4 keer hetzelfde, dat valt allemaal onder een competente begeleiding die de grenzen kent, de financiële middelen heeft en perfect is voorbereid. Dus professioneler is georganiseerd.quote:Op maandag 16 augustus 2010 17:28 schreef wimderon het volgende: Waarom? Misschien omdat ze nu over het randje gingen om nog beter te zijn, misschien omdat ze wat minder centen hadden dan Armstrong, misschien omdat het niet allemaal ideaal liep in tegenstelling tot 7 jaar na elkaar bij Armstrong of misschien omdat het inderdaad minder professioneel was. Wie zal het zeggen?
Precies. Het is niet dat omdat iedereen doping gebruikt er dan opeens weer een level-playing field ontstaat.quote:Op maandag 16 augustus 2010 18:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat is 4 keer hetzelfde, dat valt allemaal onder een competente begeleiding die de grenzen kent, de financiële middelen heeft en perfect is voorbereid. Dus professioneler is georganiseerd.
Dat hoeft niet zonder meer met professionalisme te maken hebben. Iets wat je Saiz en Riis ook absoluut niet zal kunnen verwijten op dit vlak. Armstrong hoefde nooit dat stapje verder te gaan. Hij had één piekmoment, daar had hij op 2003 na een enorm overschot en hij kwam ook nog eens amper pech tegen. Met financiële middelen doel ik op de geruchten over het kopen van een machine en het afkopen van tests, heeft verder ook weinig met professionalisme bij het gebruik van doping te maken.quote:Op maandag 16 augustus 2010 18:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat is 4 keer hetzelfde, dat valt allemaal onder een competente begeleiding die de grenzen kent, de financiële middelen heeft en perfect is voorbereid. Dus professioneler is georganiseerd.
Sowieso waren er renners in zijn Gewiss-tijd die een hogere hematocriet hadden dan Riis, dus véél véél verder zou ik niet durven te beweren.quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:45 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is , en dat haalt ook D'Hont aan in z'n boek , is dat Riis véél véél verder ging in het zich doperen dan gelijk welke andere renner ook. D'Hont beweert zelfs dat hij met de andere verzorgers en mecaniciens, ... een weddenschapspot had samengelegd. Waarin ze konden gokken in welke rit Riis zou doodvallen of dat hij toch nog Parijs zou halen.
Zelfs Ullrich zou aan de ploegleiding op een bepaald moment de uitdrukkelijke vraag gesteld hebben of ze nog zouden verder rijden tot Parijs met de ploeg als er "iets met Riis moest gebeuren" ...
Dat is ook allemaal gelul manquote:Op maandag 16 augustus 2010 20:27 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Sowieso waren er renners in zijn Gewiss-tijd die een hogere hematocriet hadden dan Riis, dus véél véél verder zou ik niet durven te beweren.
Bij Gewiss haalde Ugrumov het hoogste hemaotacriet, 60, Riis haalde in de Tour van 1996 een hematocriet van 64. Dat was zelfs voor die periode een zieke uitzondering (zie de getuigenis van D'Hondt).quote:Op maandag 16 augustus 2010 20:27 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Sowieso waren er renners in zijn Gewiss-tijd die een hogere hematocriet hadden dan Riis, dus véél véél verder zou ik niet durven te beweren.
Je kan gewoon niet ontkennen dat er begin jaren '90 door sommige ploegen een ongelofelijk voordeel gehaald werd doordat ze als eerste het effect van EPO ontdekten (Ariostea, Gewiss). Conconi en Ferrari liepen ver voorop de rest op dat gebied. Daarna kreeg je een paar kamikazes die met absolute doodsverachting zich naar een Touroverwinning spoten. Pas met de invoering van de 50% grens kreeg je een beetje een gelijke strijd, die uitslagen daarvoor kan je eigenlijk gewoon niet serieus nemen, en zijn alleen medisch interessant, niet sportief. De Gewiss-proefkonijnen verdwenen ook zonder uitzondering van het toneel nadat de 50% grens was ingevoerd en iedereen bekend was met EPO.quote:Op maandag 16 augustus 2010 20:52 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat is ook allemaal gelul manRiis heeft gepakt, maar hij was echt niet de enige. Hij won geen wedstrijden omdat hij "verder ging met doping", alsof je alleen koersen winnen zou als je "het verste gaat met doping" t.o.v. andere renners
wat een onzin
![]()
toruwens, Armstrong was gewoon de betere renner, of dat nou ging om tijdrijden, trainen, parcourskennis, de ploeg om hem heen, zich evt. prepareren, etc.
Gotti behaalde zijn grootste successen nadat het was ingevoerd.quote:Op maandag 16 augustus 2010 21:19 schreef Ereinion het volgende:
De Gewiss-proefkonijnen verdwenen ook zonder uitzondering van het toneel nadat de 50% grens was ingevoerd en iedereen bekend was met EPO.
Nooit hebben ze iets kunnen bewijzen ? Er is zwart op wit bewezen dat hij in 1999 op EPO rondreed. Alleen konden ze het toen nog niet opsporen en hebben ze het bij wijze van test van de nieuwe EPO-test maar in 2003 kunnen vinden en kan hij er niet meer voor gestraft worden.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 10:59 schreef heer_boktor het volgende:
Toch heb ik nog steeds moeite om te geloven dat Armstrong heeft gebruikt, sterker nog, ik geloof het eigenlijk niet.
Die gast is tienduizendmiljard keer gecontroleerd door de beste wetenschappers van de hele wereld. En nooit hebben ze iets kunnen bewijzen.
Ik word soms een beetje moe van de aanname dat iedereen die zijn kop boven het maaiveld uitsteekt wel iets gebruikt moet hebben. Er vallen er inderdaad regelmatig wat door de mand, maar een heleboel worden er nooit betrapt. En zo slecht zullen al die dopingcontroles toch niet werken?
Er worden steeds minder renners betrapt. Of ze hebben een nieuw middel of er wordt minder gedopeerd. Aan de prestaties te zien lijkt het er op dat er minder wordt gepakt momenteel.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Wat mij in de Tour nog opvalt is dat ze alleen daadwerkelijk renners betrapt hebben toen het AFLD daar de controles mocht uitvoeren. Sinds de UCI dat terug overnam wordt er niemand nog betrapt ...
hoe bedoel je ? wanneer werden er dan wel veel wielrenners betrapt?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:41 schreef Ericr het volgende:
[..]
Er worden steeds minder renners betrapt.
Ik vind dat je analyse niet erg terzakendoende is. Natuurlijk werd er nooit iemand tijdens de hoogtijdagen van het EPO-gebruik betrapt, er was immers geen test. Pas in 2000 was die er, zeggen dat daarvoor frauderen eenvoudig was is een open deur intrappen, en totaal niet relevant voor de huidige situatie.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:22 schreef RM-rf het volgende:
[..]
hoe bedoel je ? wanneer werden er dan wel veel wielrenners betrapt?
zelfs in de hoogtijdagen van EPO werd er zo goed als nooit een renner gepakt... bv Delgado werd wél betrapt op een middel dat gebruikt werd om EPO te maskeren, maar dat bleek niet verboden te zijn...
Ook bv Rasmussen is niet betrapt, (maar geschorst omdat hij niet aanwezig bleek te zijn bij een onaangekodigd e dopingcontrole ... iets dat overigens pas bleek toen hij op het moment stond de Tour te winnen, de vraag bij mij is erg sterk of dat bv ook bestraft was als hij netjes iets Lager, in de top-5 was blijven rijden, maar geen gele trui gedragen had)..
Festina (Virenque) werd bv ook nooit betrapt en Riis evenmin..Ullricvh in 2002 een keer op Amfetaminen (geen EPO) en pas in de nasleeep van Opercaion Puerto bleek die een groot-afnemer van EPO, en een van de grote 'Zondebokken' (maar toen was zn carriere eigenlijk ook al voorbij en dus een 'veilige zondebok... wél een grote naam maar niet iemand die nog middein het wereldje zat)...
OOk bv de alomtegenwoordige doping in Team Telekom, wat uiteindelijk gebleken is doordat een hoop renners openlijke bekentenisen (Zabel, Aldag, Riis) kwamen pas na onthullingen in een boek van Jef d'Hont en doordat de duitse jurstitie een aantal renner had kunnen vervolgen als ze waren blijven ontkenne...
ook hieraan lag nooit een positieve dopingtest ten grondslag aan het ontdekken van een groot dopingsschandaal..
Inho blijkt juist uit de gang van zaken van de laatste twintig tot dertig jaar dat het Systeem van dopingcontroles compleet ineffectief blijkt om het gebruik van doping in het peloton te ontdekken...
kennelijk is het frauderen ermee doodeenvoudig en alomtegenwoordig.
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:03 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Ik vind dat je analyse niet erg terzakendoende is.
Het is leuk als je ook inhoudelijk kan reageren. Je betoog over het feit dat Riis nooit betrapt is, is inderdaad niet relevant. Coppi is ook nooit op het gebruik van amfetaminen betrapt, maar dat helemaal niets over het gebruik van amfetaminen op dit moment.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:28 schreef RM-rf het volgende:
[..]welja, de aloude 'struisvogel-politiek'... dingen 'irrelevant noemen of 'doen niet terzake'...
en dan uitkomen op een stelling dat 'in het verleden de test nog niet goed waren, maar nu zijn ze wél feilloos en nu is de sport dus zomaar 'schoon' geworden
Hier kan ik wel een stuk met je mee gaan. Een gebrek aan positieve testen zegt niets, dat kan betekenen dat de test niet goed werkt, of dat de sport clean is. Een overvloed aan positieve testen zegt evenmin iets, dat kan betekenen dat de test goed is, en alle rotte appels eruit geplukt worden, maar het kan net zo goed betekenen dat iedereen gebruikt en er maar een paar gepakt worden. Dat dopinggebruik zéér alomtegenwoordig is, is niet meer dan een aanname van jou.quote:mijn reactie was nu juist op iemand die beweerde dat 'er vroeger meer mensen op doping betrapt werden'
ik leg enkel uit dat een hoop beweringen die hier ook staan, waarbij mensen twijfels hebben bij zelfs het bestaan van grootschalige doping.. gewoon niet kloppen .. doping is zéér alomtegenwoordig en het gebrek aan positieve test zegt vrijwel niks, is allerminst een 'bewijs' dat renners 'schoon' zouden zijn, zoals sommigen denken... (en zeker rondom Armstrong vaak als een soort van 'argument' erbij gehaald wordt, zo vaak getest en nooit gepakt dus 'kan' hij vast geen doping gebruikt hebben... leuk, maar ook andere renners worden vaak getest en ook daartussen blijtk telkens weer dat er structurele gebruikers gepakt worden, zowel individueen als hele teams die georganiseerd doping gebruikt hebben, maar die dus nooit gepakt werden of mermaals 'vrijgepleit' werden, wat overigens ook al eens met armstrong gedaan is, een positieve test door de allerhoogste heren bij de UCI voor 'ongeldig' verklaard )
Niet echt relevant. Rebellin werd betrapt op CERA, en de IOC maakt gewoon gebruik van deze testprotocolen waarmee de UCI o.a. Sella en Di Luca op CERA betrapte. Of kom je nu ook nog met een complot-theorie dat de UCI wel Di Luca wou pakken, maar Rebellin vrijuit wou laten gaan?quote:over jouw 'gepakte' wielrenners:
Rebellin is een van de grootste, maar werd niet door de UCI gepakt, maar het IOC, naav de Olympische spelen die buiten de organisatie van de 'normale' wielren-organisatoren staan
Misschien is het leuk als je even je feiten controleert. Hamilton werd in 2004 door de UCI betapt op bloeddoping tijdens de Vuelta, waarna hij een tweejarige schorsing kreeg. Hij is later nog een keer betrapt, en kreeg een levenslange schorsing.quote:Tyler Hamilton werd ook door het IOC gepakt, na de Olympische spelen van 2004. .toendertijd konden die geen ban opleggen en ging hij vrijuit... en later viel zijn naam ook bij Operacion Puerta... de UCi pakte hem pas in 2009, 5 jaar na zn positieve test bij de OLympische spelen op een steroide
De nationale bonden hebben eigenlijk geen enkele macht. Tegen elke beslissing die ze maken kan de UCI bij het TAS in beroep gaan, die het laatste woord heeft. Mayo is uiteindelijk gewoon geschorst, niets aan de hand dus. Tegen die waslijst aan andere gevallen kan je niets in brengen?quote:Iban Mayo is al in 2007 gepakt tijdens de Giro, maar werd door de spaanse bond 'vrijgepleit' toen met een twede negatieve test op de proppen kwamen... bijna was hij ervanaf gekomen, maar toen kwam een frans laboratorium tóch nogmaals met een andere negatieve analyse op de proppen....
juist zulke zaken bewijzen telkens wer dat er een heel politiek spelletje, deels ook tussen machtige lands-bonden gespeeld wordt, waarbij die bonden overigens donders goed weten waar ze mee bezig zijn
Landis werd toch gewoon door de UCI betrapt? De UCI stuurt tijdens de Tour hun stalen gewoon naar het lab van Châtenay-Malabry, net zoals de AFLD.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:30 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ook Riccardo Ricco, Piepoli, Landis, Stefan Schumacher, Kohl, ... werden NIET door de UCI betrapt hé. Maar door het AFLD ...
Heeft het UCI eigenlijk de laatste pakweg 10 jaar een renner van betekenis kunnen(willen) betrappen ?
ehm... eventjes voordat ik verder ga..... mij beschuldigen van _niet_ inhoudelijk te posten mag je graag terugnemen... ik heb juist en verdomd stevig onderbouwde stelling neergelkegd en dat jij het misschien niet zo ziet is je goed recht en maakt het mogelijk dat we erover kunnen discussieren.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:19 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Het is leuk als je ook inhoudelijk kan reageren.
De Fransen presteren dan ook al jaren nauwelijks wat (buiten wat Tourritjes en een sporadische semi-klassieker), dus er valt daar waarschijnlijk weinig te betrappen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:26 schreef Ereinion het volgende: Hoeveel Fransen hebben de AFLD de laatste jaren trouwens betrapt?
Ullrich was toen, overigens samen met Ivan Basso - ook een van de grote 'Zondebokken' - dé grote Tourfavoriet.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 13:22 schreef RM-rf het volgende:
Festina (Virenque) werd bv ook nooit betrapt en Riis evenmin..Ullricvh in 2002 een keer op Amfetaminen (geen EPO) en pas in de nasleeep van Opercaion Puerto bleek die een groot-afnemer van EPO, en een van de grote 'Zondebokken' (maar toen was zn carriere eigenlijk ook al voorbij en dus een 'veilige zondebok... wél een grote naam maar niet iemand die nog middein het wereldje zat)...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |