abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83186696
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 11:51 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik voel me nu net Balkenende die zich afvroeg waar de VOC-mentaliteit is gebleven.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
  woensdag 23 juni 2010 @ 11:54:16 #156
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_83186713
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 11:47 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik wijs niks af, sterker nog in pleit al jaren voor een systeem dat plek geeft aan iedereen. En nee, dat is geen oplossing in de sfeer van repressie waar rechts hun heil in zoekt. (zo van schop iedereen uit de uitkering dan ontstaat er vanzelf werkgelegenheid, even kort door de bocht.)
Hoe denk je dat het komt dat we hier in grote welvaart leven dat bijv zelfs Henk en Ingrid op vakantie naar Turkijje kunnen? Door eerlijk delen op de wereld?
Ik vind dat altijd zo hypocriet, als je er geen deel van uit wilt maken dan ga je toch? Ow nee, ze laten zich niet wegjagen

baggerlayout doen de smileys 't niet, ik wil silver terug, snik.
pi_83186725
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 11:49 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Expliceer.
Al zo vaak gedaan. Maar ik moet nu echt weg.

In het kort dit: zelden is een systeem in de pure vorm de beste oplossing. Ik combineer de voordelen uit meerdere systemen. ( en niet alleen in de techniek een gangbare oplossing wmb. )

Komt op neer dat er een gezonde balans moet zijn tussen overheid en private sector. Werk is geen gunst maar een recht voor iedereen. Overheid staat garant voor werk. En ja, dat is hele wat anders dan een communisme.

Insteek: markt daar waar het kan, overheid waar het moet. Alle nutsfaciliteiten terug naar overheid. Liever een ambtenaar extra dan een uitkeringsgerechtigde. Iedereen doet zoveel mogelijk mee. Etc.
pi_83186773
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 11:54 schreef Klummie het volgende:

[..]

Hoe denk je dat het komt dat we hier in grote welvaart leven dat bijv zelfs Henk en Ingrid op vakantie naar Turkijje kunnen? Door eerlijk delen op de wereld?
Ik vind dat altijd zo hypocriet, als je er geen deel van uit wilt maken dan ga je toch? Ow nee, ze laten zich niet wegjagen

baggerlayout doen de smileys 't niet, ik wil silver terug, snik.
Communisme in ultieme vorm werkt niet. Het zelfde met een pure kapitalisme. Ik combineer de voordelen liever van beide systemen en onderdruk de nadelen. De insteek dus van een hybride benadering.
  woensdag 23 juni 2010 @ 11:56:47 #159
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_83186806
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 11:55 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Communisme in ultieme vorm werkt niet. Het zelfde met ene pure kapitalisme. Ik combineer de voordelen liever van beide systemen en onderdruk de nadelen.
Mooi, dan doen we toch maar kapitalisme, alleen dan niet puur. Gewoon neo-liberalisme.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  woensdag 23 juni 2010 @ 11:58:43 #160
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_83186864
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 11:56 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Mooi, dan doen we toch maar kapitalisme, alleen dan niet puur. Gewoon neo-liberalisme.
Hmm ja, dat heeft slechts de grootste economische crisis sinds 100 jaar veroorzaakt. En het fucked alle niet-blanke mensen in de wereld heel hard. maar oke, dat maakt jou niet uit, want jij haat toch iedereen die niet roomblank is.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_83186868
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 11:53 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Toch...?
I´m back.
pi_83186872
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 11:55 schreef EchtGaaf het volgende:
Communisme in ultieme vorm werkt niet. Het zelfde met een pure kapitalisme. Ik combineer de voordelen liever van beide systemen en onderdruk de nadelen. De insteek dus van een hybride benadering.
Wat voor systeem denk je dat we nu hebben dan?
When you call my heart stops beating
And when you're gone it won't stop bleeding
I can wait, I can wait
I can wait forever
pi_83186932
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 11:56 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dat hebben we gedaan, maar het stelsel verschuift steeds meer in de richting van een pure kapitalisme. De overheid stoot steeds meer publieke/nutstaken naar de private sector. Dat het allemaal niet werkt zag je gisteren weer op het NOS journaal met de energie bedrijven. Consument is helemaal niet beter af. Nog los van het feit dat essentiële nutsvoorzieningen naar in buitenlandse handen komen en het land geen zeggenschap meer over heeft.
pi_83186971
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 11:58 schreef ViaRegnum het volgende:

[..]

Wat voor systeem denk je dat we nu hebben dan?
Dat met een terugtrekkende overheid steeds meer de scherpe kanten van een hard kapitalisme laat zien.
pi_83187065
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:01 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat met een terugtrekkende overheid steeds meer de scherpe kanten van een hard kapitalisme laat zien.
Tsja, als dat zo zou zijn, dan hebben veel kiezers daar blijkbaar voor gekozen Zelf ben ik het er overigens niet mee eens dat dit zo is, maar oké
I can wait, I can wait
I can wait forever
pi_83187143
Edit

[ Bericht 28% gewijzigd door ViaRegnum op 23-06-2010 12:27:52 ]
I can wait, I can wait
I can wait forever
pi_83187218
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 11:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Toch...?
Inderdaad!
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
  woensdag 23 juni 2010 @ 12:11:02 #168
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_83187375
maar het hele idee achter neoliberalisme is dat je de overheid misbruikt voor het gewin van grote bedrijven. Amerika is sociaal gezien heel hard aan het falen dankzij neoliberalisme, wat alleen voor de bedrijven is, en werknemers ziet als wegwerproducten die zo hard mogelijk uitgeknepen moeten kunnen worden. Het is daar al zo erg dat de lonen voor de grootste groep mensen sinds ruwweg de jaren 70 beter effectief gezien niet meer zijn gestegen, ondanks een arbeidsproductiviteit die gigantisch is toegenomen. En ook de grootte van de overheid neemt onder het neoliberalisme niet af, eerder toe zelfs, maar de dienstverlening verslechtert wel met het jaar.

Neoliberalisme moet mee naar buiten worden genomen en afgeschoten. De wereld is beter af zonder die ideologie. Het is de ergste vorm van vermenging van staat en bedrijven.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  woensdag 23 juni 2010 @ 12:14:05 #169
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_83187502
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 11:58 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Hmm ja, dat heeft slechts de grootste economische crisis sinds 100 jaar veroorzaakt. En het fucked alle niet-blanke mensen in de wereld heel hard. maar oke, dat maakt jou niet uit, want jij haat toch iedereen die niet roomblank is.
Sinds 100 jaar Wel es van de Grote Depressie gehoord?
  woensdag 23 juni 2010 @ 12:14:55 #170
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_83187539
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:11 schreef ethiraseth het volgende:
maar het hele idee achter neoliberalisme is dat je de overheid misbruikt voor het gewin van grote bedrijven. Amerika is sociaal gezien heel hard aan het falen dankzij neoliberalisme, wat alleen voor de bedrijven is, en werknemers ziet als wegwerproducten die zo hard mogelijk uitgeknepen moeten kunnen worden. Het is daar al zo erg dat de lonen voor de grootste groep mensen sinds ruwweg de jaren 70 beter effectief gezien niet meer zijn gestegen, ondanks een arbeidsproductiviteit die gigantisch is toegenomen. En ook de grootte van de overheid neemt onder het neoliberalisme niet af, eerder toe zelfs, maar de dienstverlening verslechtert wel met het jaar.

Neoliberalisme moet mee naar buiten worden genomen en afgeschoten. De wereld is beter af zonder die ideologie. Het is de ergste vorm van vermenging van staat en bedrijven.
Het is de toekomst juist, samen met het neo-conservatisme.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 23 juni 2010 @ 12:16:33 #171
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_83187602
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:14 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Het is de toekomst juist, samen met het neo-conservatisme.
Ik kan niet wachten tot jij in de goot ligt, uitgespuwd door het systeem wat je zo aanbidt. Want dat gaat ook jou gebeuren, want je bent totaal niet speciaal genoeg om ook maar iets waard te zijn. Je bent niks, een wegwerpartikel wat zo wordt ingeruild voor iemand die voor een cent minder werkt. Of weggegooid omdat je boven de 40 bent. Of omdat je een verkoudheid hebt. Dát is jouw geliefde beleid. Een beleid dat mensen als niks anders ziet dan criminelen die beheerst moeten worden ,die gebruikt kunnen worden voor commercie en verder geen enkele waarde hebben.
pi_83187620
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:16 schreef ethiraseth het volgende:
Ik kan niet wachten tot jij in de goot ligt, uitgespuwd door het systeem wat je zo aanbidt. Want dat gaat ook jou gebeuren, want je bent totaal niet speciaal genoeg om ook maar iets waard te zijn.
De ad-hominem: voor als de inhoudelijke argumenten op zijn
I can wait, I can wait
I can wait forever
  woensdag 23 juni 2010 @ 12:17:06 #173
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_83187621
quote:

[..]

Ik kan niet wachten tot jij in de goot ligt, uitgespuwd door het systeem wat je zo aanbidt. Want dat gaat ook jou gebeuren, want je bent totaal niet speciaal genoeg om ook maar iets waard te zijn.
Jij laat wel weer eens mooi zien hoe links denkt
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_83187622
quote:

[..]

woensdag 23 juni 2010 @ 12:17:30 #175
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_83187642
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:17 schreef ViaRegnum het volgende:

[..]

De ad-hominem: voor als de inhoudelijke argumenten op zijn
Op? Gewoonweg niet aanwezig zijn.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_83187714
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:17 schreef phpmystyle het volgende:
Je snapt wat ik bedoelde
I can wait, I can wait
I can wait forever
  woensdag 23 juni 2010 @ 12:19:12 #177
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_83187736
quote:

[..]

Schattig hoor. Je bent zo verblind door je aanbidding van grote bedrijven dat je de fouten van dat systeem projecteert op iets anders, zodat je denkt dat je er niet door getroffen zult worden. Maar ach, je bent pas 12 jaar, dus als je in de echte wereld komt zal je wel merken dat je totaal niets waard bent.
pi_83187761
quote:

[..]

Lame! Daaronder staat juist dat dit juist de gevolgen zijn van een absoluut neo-liberaal systeem.
  woensdag 23 juni 2010 @ 12:19:56 #179
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_83187770
quote:

[..]

Hoe is dat nou, in de spiegel kijken?
pi_83187778
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:19 schreef ethiraseth het volgende:
Schattig hoor. Je bent zo verblind door je aanbidding van grote bedrijven dat je de fouten van dat systeem projecteert op iets anders, zodat je denkt dat je er niet door getroffen zult worden. Maar ach, je bent pas 12 jaar, dus als je in de echte wereld komt zal je wel merken dat je totaal niets waard bent.
Waarom kap je niet eens met al die ad-hominems en ga je niet gewoon inhoudelijk discussiëren? Lijkt mij interessanter.
I can wait, I can wait
I can wait forever
pi_83187803
Hoe oud is PHPsyleszjeweetzstoch eigenlijk?
  woensdag 23 juni 2010 @ 12:21:40 #182
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_83187821
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:19 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Ik heb gelukkig niet zo'n minderwaardigheids complex als jouw
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_83187824
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:21 schreef Compatibel het volgende:
Want dat is relevant voor de discussie?
I can wait, I can wait
I can wait forever
pi_83187825
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:20 schreef ViaRegnum het volgende:

[..]

Waarom kap je niet eens met al die ad-hominems en ga je gewoon inhoudelijk discussiëren? Lijkt mij interessanter.
Leuk dat je een mooi woord kent!
Verder is het gewoon een inhoudelijk argument hoor, wellicht wat persoonlijk gebracht maargoed.
  woensdag 23 juni 2010 @ 12:22:20 #185
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_83187832
quote:
Bijna 18.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 23 juni 2010 @ 12:22:37 #186
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_83187841
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:20 schreef ViaRegnum het volgende:

[..]

Waarom kap je niet eens met al die ad-hominems en ga je niet gewoon inhoudelijk discussiëren? Lijkt mij interessanter.
Ik beschrijf precies wat het neoliberalisme vindt. Het is alleen zo'n verrot systeem dat elke beschrijving een ad hominem lijkt.
pi_83187875
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:21 schreef ViaRegnum het volgende:

[..]

Want dat is relevant voor de discussie?
Misschien wel, het ging net toch ook over Echtgaaf! (hullie doen het ook! ).
En wat voor opleiding doet PHPstilotoch ? Nu ik het van Echtgaaf weet, snak ik naar meer
pi_83187899
quote:
Leuk dat je een mooi woord kent!
Verder is het gewoon een inhoudelijk argument hoor, wellicht wat persoonlijk gebracht maargoed.
Leuk om te weten dat je het een mooi woord vindt, dat heeft m'n dag echt verrijkt
En inhoudelijk? Ja joh, er staat acht keer 'je' in z'n post Ik vind dit meer userbash dan discussie.
I can wait, I can wait
I can wait forever
pi_83187901
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Bijna 18.
Dan heb je net niet mogen stemmen, dat is ook niet leuk met zon uitgesproken politieke mening. Haal ik mn undersign wel weer weg trouwens.
pi_83187929
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:23 schreef Compatibel het volgende:
Misschien wel, het ging net toch ook over Echtgaaf! (hullie doen het ook! ).
En wat voor opleiding doet PHPstilotoch ? Nu ik het van Echtgaaf weet, snak ik naar meer
Ja, en dat was ook totaal irrelevant en userbash, bij EchtGaaf. En wat de opleiding van phpmystyle is doet er ook niet toe voor deze discussie lijkt mij.
I can wait, I can wait
I can wait forever
pi_83187932
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:24 schreef ViaRegnum het volgende:

[..]

Leuk om te weten dat je het een mooi woord vindt, dat heeft m'n dag echt verrijkt
Die van mij ook, ik heb immers weer een 'amazing fact of the day!'.
  woensdag 23 juni 2010 @ 12:25:18 #192
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_83187935
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:21 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik heb gelukkig niet zo'n minderwaardigheids complex als jouw
Oh, maar ik heb geen minderwaardigheidscomplex hoor. Ik ben alleen echt niet zo naïef om te denken dat ik een uniek sneeuwvlokje ben waar de wereld niet zonder kan.
  woensdag 23 juni 2010 @ 12:26:13 #193
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_83187968
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:24 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Dan heb je net niet mogen stemmen, dat is ook niet leuk met zon uitgesproken politieke mening. Haal ik mn undersign wel weer weg trouwens.
Ik heb me ouders weten over te halen, daarbij mag ik straks in maart wel stemmen
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_83188026
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:26 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik heb me ouders weten over te halen, daarbij mag ik straks in maart wel stemmen
Misschien kun je lid worden van je partij?
pi_83188273
Topickill.

En nu weer even discussiëren over Blauw+?
I can wait, I can wait
I can wait forever
pi_83188385
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:34 schreef ViaRegnum het volgende:
Topickill.

En nu weer even discussiëren over Blauw+?
Oke, Blauw+. Als de PVV en de SGP in een kabinet gaan zitten dan vertrek ik ofwel naar het buitenland of ik sluit mij aan bij de ondergrondse van Ryan en ga proberen de huidige regering omver te schrijven.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_83188485
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oke, Blauw+. Als de PVV en de SGP in een kabinet gaan zitten dan vertrek ik ofwel naar het buitenland of ik sluit mij aan bij de ondergrondse van Ryan en ga proberen de huidige regering omver te schrijven.
Hopelijk leest de AIVD niet mee

Maar wat mij betreft gaan de VVD en PVV zo snel mogelijk inhoudelijk in gesprek en wil Verhagen snel aanschuiven
pi_83188495
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik ga ook ondergronds, mits er voldoende drank is!
pi_83188627
Ik ben benieuwd of dit er komt. Mijn voorkeur heeft het niet, maar als er niets beters dat ook werkbaar is te formeren valt, kan het er eventueel wel mee door...
I can wait, I can wait
I can wait forever
pi_83188637
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:40 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Hopelijk leest de AIVD niet mee

Maar wat mij betreft gaan de VVD en PVV zo snel mogelijk inhoudelijk in gesprek en wil Verhagen snel aanschuiven
En het CDA wil zich dan nog christelijk noemen en de VVD liberaal? Ja, we zijn liberaal maar we leggen onze mosliminwoners graag allerlei beperkingen op. Ja, we zijn christelijk maar Jezus' woorden, daar hebben we schijt aan. Laat me niet lachen.
pi_83188695
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:40 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Ik ga ook ondergronds, mits er voldoende drank is!
Met de SGP in de coalitie is dat waarschijnlijk nog de enige plek waar drank is.
pi_83188719
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:45 schreef KoosVogels het volgende:
Met de SGP in de coalitie is dat waarschijnlijk nog de enige plek waar drank is.
Geloof je het zelf?
I can wait, I can wait
I can wait forever
pi_83188721
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En het CDA wil zich dan nog christelijk noemen en de VVD liberaal? Ja, we zijn liberaal maar we leggen onze mosliminwoners graag allerlei beperkingen op. Ja, we zijn christelijk maar Jezus' woorden, daar hebben we schijt aan. Laat me niet lachen.
Goede alternatieven zijn er verder niet en ik denk dat het best wel mee gaat vallen met die beperkingen, de grenzen zullen misschien wat dichter, maar de koran of hoofddoekjes zullen niet zomaar verboden worden
pi_83188776
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:45 schreef MrBadGuy het volgende:
en ik denk dat het best wel mee gaat vallen met die beperkingen, de grenzen zullen misschien wat dichter, maar de koran of hoofddoekjes zullen niet zomaar verboden worden
Dat denk ik ook. De VVD is liberaal, die gaan echt niet zonder slag of stoot dat soort verboden goedkeuren. Het CDA zie ik daar overigens ook niet snel mee instemmen.
I can wait, I can wait
I can wait forever
pi_83188846
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:45 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Goede alternatieven zijn er verder niet en ik denk dat het best wel mee gaat vallen met die beperkingen, de grenzen zullen misschien wat dichter, maar de koran of hoofddoekjes zullen niet zomaar verboden worden
Daar ga ik ook niet vanuit, maar het is al treurig genoeg dat je gaat regeren met een partij die zulke shit bedenkt.
pi_83188891
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Die grefo's lusten ook wel een abdijbiertje hoor !
pi_83188934
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:45 schreef ViaRegnum het volgende:

[..]

Geloof je het zelf?
Uiteraard, een tweede drooglegging. Plus dat alle kroegen en discotheken om twaalf uur dichtmoeten op zaterdagnacht.
pi_83189043
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 22:09 schreef phpmystyle het volgende:

Wat zal er allemaal veranderen als deze coalitie aantreedt? Kwa financien, sociaal economisch, cultureel.

Gaarne niet te bashen als je deze coalitie niet kan uitstaan, post dan liever niet.
Discriminerende wetgeving, gehandicapten, ouderen en chronisch zieken worden nog meer dan ze nu al zijn het afval van de samenleving.

Vrouwenemancipatie zal een knauw krijgen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 23 juni 2010 @ 12:53:42 #209
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_83189051
Blauw (plus) komt steeds dichter bij, ik hou het gewoon niet meer droog
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_83189240
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Discriminerende wetgeving, gehandicapten, ouderen en chronisch zieken worden nog meer dan ze nu al zijn het afval van de samenleving.

Vrouwenemancipatie zal een knauw krijgen.
Door welke concrete maatregelen zal dit dan gebeuren, volgens jou?
I can wait, I can wait
I can wait forever
pi_83189283
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:53 schreef phpmystyle het volgende:
Blauw (plus) komt steeds dichter bij
Ik dacht al dat Verhagen zou bijdraaien. Maar inderdaad, Blauw+ zit eraan te komen. ^^

[ Bericht 7% gewijzigd door ViaRegnum op 23-06-2010 13:39:18 ]
I can wait, I can wait
I can wait forever
  woensdag 23 juni 2010 @ 13:03:59 #212
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_83189495
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:58 schreef ViaRegnum het volgende:

[..]

Ik dacht al dat Verhagen zou bijdraaien. Maar inderdaad, Blauw+ zit eraan te komen.
Blauw is cda vvd pvv en blauw plus is cda vvd pvv sgp. Maar het zal sowieso 1 van die 2 worden. Maakt me niet uit, wat het meest rechtse is

Zo links als Den Uyl was zo rechts wordt het kabinet Rutte Wilders
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_83189558
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 13:03 schreef phpmystyle het volgende:
Blauw is cda vvd pvv en blauw plus is cda vvd pvv sgp. Maar het zal sowieso 1 van die 2 worden.
Denk dat ze voor blauw met gedoogsteun van de SGP gaan, omdat 76 zetels echt heel breekbaar is.

Blauw(+) dus.
I can wait, I can wait
I can wait forever
pi_83189625
Rutte gaat voor CDA en PVDA zei hij net bij binnenkomst bij de informateur over de toevoeging van GL en D66 valt te praten rechts wordt moeilijk.
If you Kanye me, I will Chris Brown your girlfriend and Tiger Woods your mother!
pi_83189753
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 13:06 schreef themauster het volgende:
Rutte gaat voor CDA en PVDA zei hij net bij binnenkomst bij de informateur over de toevoeging van GL en D66 valt te praten recht wordt moeilijk.
Natuurlijk gaat hij daar nu voor, in dat stadium zijn we nu beland, maar dat wordt 'm niet en het is ook vast niet Ruttes eerste keus.
En als dat 'm wel wordt, is het ook zo weer over, die drie partijen gunnen elkaar dan in een kabinet niets, denk ik. Jammer als het volgende kabinet snel zou vallen, want zo lang geen echte regering hebben is niet goed voor het land. En volgens mij is de kans heel groot dat een VVD-PvdA-CDA-kabinet niet de volle 4 jaar zit.
I can wait, I can wait
I can wait forever
  woensdag 23 juni 2010 @ 13:09:49 #216
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_83189754
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 13:06 schreef themauster het volgende:
Rutte gaat voor CDA en PVDA zei hij net bij binnenkomst bij de informateur over de toevoeging van GL en D66 valt te praten rechts wordt moeilijk.
Bron?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_83189791
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 13:09 schreef phpmystyle het volgende:
Bron?
En dit ja
I can wait, I can wait
I can wait forever
pi_83189823
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 13:09 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Bron?
NOS verslaggevers op twitter
If you Kanye me, I will Chris Brown your girlfriend and Tiger Woods your mother!
pi_83189860
Rutte zegt trouwens wel dat rechts zijn voorkeur had
  woensdag 23 juni 2010 @ 13:13:37 #220
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_83189915
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 13:12 schreef themauster het volgende:
Rutte zegt trouwens wel dat rechts zijn voorkeur had
Heb je linkje?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 23 juni 2010 @ 13:16:09 #221
139770 Miasan
Roemer has it
pi_83190001
Niet links, niet rechts, maar recht achteruit.
Hoofdletter, komma,
punten en grammatica.
Bericht is leesbaar.
pi_83190038
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 13:13 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Heb je linkje?
http://twitter.com/MargreethBoer
http://twitter.com/MBreedveld
pi_83191447
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:47 schreef ViaRegnum het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. De VVD is liberaal, die gaan echt niet zonder slag of stoot dat soort verboden goedkeuren. Het CDA zie ik daar overigens ook niet snel mee instemmen.
Ik ook niet. En op sociaal-economisch beleid is de PVV ongeveer net zo links als de PVDA.
Wat blijft er dan over van de PVV-standpunten in een kabinet?
pi_83191645
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 13:52 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik ook niet. En op sociaal-economisch beleid is de PVV ongeveer net zo links als de PVDA.
Wat blijft er dan over van de PVV-standpunten in een kabinet?
Niets. De PVV krijgt de punten waarmee zij het eens is met de VVD. Je krijgt een VVD-regeerakkoord, ondersteunt door de PVV.
  woensdag 23 juni 2010 @ 14:02:53 #225
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_83191881
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 13:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Niets. De PVV krijgt de punten waarmee zij het eens is met de VVD. Je krijgt een VVD-regeerakkoord, ondersteunt door de PVV.
Plus wat islam beleid erbij.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_83192016
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 14:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Héél weinig. Want zowel VVD als CDA zijn geen discriminerende partijen.
pi_83192024
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 14:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Haha, denk je dat? Doe eens noemen dan.
pi_83192085
quote:
Humberto Tan als staatssecretaris!
Max Pam

De volgende weergave van feiten is tot stand gekomen dankzij mijn goede contacten bij de VVD. Ook heb ik gesproken met vele anderen die bij de formatie zijn betrokken.

De volgende weergave van feiten is tot stand gekomen dankzij mijn goede contacten bij de VVD. Ook heb ik gesproken met vele anderen die bij de formatie zijn betrokken.
Ons verslag begint als informateur prof. dr. Uriël Rosenthal zich in zijn werkvertrek van de Eerste Kamer over de stukken buigt. Op dat moment wordt op de deur geklopt en stapt Mark Rutte binnen. Het zou zijn zoon kunnen zijn. Ze geven elkaar een hand en gaan tegenover elkaar zitten.
‘Is er nog nieuws, Uri?’
‘Een brief van Bolkestein. Hij vindt dat Nederland in het buitenland de risee wordt, als er een regering komt met Wilders. En een brief van Weisglas. Hij vindt dat Nederland in het binnenland de risee wordt, als er een regering komt met Wilders.’
‘Het bekende werk, was te verwachten. En heb je nog met Wilders zelf gesproken?’
‘Uitvoerig. Is zeer voorkomend. Hij informeerde hoe het met de kinderen ging en had koekjes voor mijn vrouw meegenomen. Hij is tot alles bereid.’
‘Hoe bedoel je?’
‘Hij wil ons in alles tegemoetkomen. Als hij maar mag meeregeren. Over de AOW als breekpunt wordt niet meer gesproken. Hij heeft ook beloofd het woord ‘massa-immigratie’ niet meer te gebruiken.’
‘En in de knieën schieten van Marokkaans tuig?’
‘Van tafel.’
‘Maar hij wil de Koran toch nog wel verbieden?’
‘Ik heb hem uitgelegd dat wij bij de VVD niet aan boekverbranding doen. Hij zal een verklaring uitgeven dat hij op dat punt verkeerd is begrepen.’
‘En gaat hij zijn excuses aanbieden voor de kopvoddentaks?’
‘Niet van harte, maar als wij erop staan, zal hij bekendmaken dat hijzelf ook niet gelukkig was met die vergelijking. Dat je in de hitte van een debat wel eens te ver kunt gaan.’
‘Maar die etnische registratie van bevolkingsgroepen, daar blijft hij toch wel achter staan?’
‘Heeft hij al teruggetrokken. Hij heeft zelfs voorgesteld om Umberto Tan staatssecretaris van Sport & Mode te maken.’
‘Jezus, Uri. Die man is schizofreen!’
‘Ja, hij heeft twee gezichten. Dat wisten we toch al toen hij bij onze partij wegliep. ‘Maar hij wil de Koran toch nog wel verbieden?’Hij is een geboren scheurmaker.’
‘Hoe ver kunnen we hem door de pomp laten gaan?’
‘Heel ver. Hij wil zelfs mijn voeten kussen. Daarom heb ik mijn sokken van gisteren aangehouden.’
‘In ernst, Uri, hoe komen wij van hem af?’
‘Dat is lastig. Hij is erg op zijn hoede. Hij beseft ook wel dat wij hem de zwartepiet willen toespelen. Hij zal tot het uiterste gaan om de indruk te wekken dat hij de redelijkheid zelve is. En tot op zekere hoogte is hij dat ook. Hij heeft er alles voor over om minister te worden, om na al die jaren eindelijk salonfähig te worden. Wat dacht je? Die man heeft er heus geen zin in om nog eens vier jaar te moeten schelden en tieren.’
‘Maar kun je hem niet provoceren? Zijn zwakke punt is dat hij altijd moet zeggen waar het op staat. Kun je hem niet de opdracht geven zijn mond te houden tijdens de formatie?’
‘Heb ik gedaan, maar daar stonk hij niet in. Hij liep naar buiten en zei tegen de heren van de pers: het was een goed gesprek en dat is alles. Wij moeten wachten tot hij ongeduldig wordt.’
‘En wat vindt Verhagen ervan?’
‘Maxime vindt niks. Die laat de bal het werk doen. Hij is al twee keer langs geweest om te zeggen dat hij niet komt. Een aardige kerel trouwens, maar hij wordt gekweld door opstand in zijn achterban. Als het CDA met de PVV in zee gaat, stemt zijn hele fractie in de Eerste Kamer tegen. Dat wordt trouwens nog een heel gedoe met die Eerste Kamer. Zo lang de PVV daar niet vertegenwoordigd is, komt er geen wet doorheen.’
‘En heb je met Wilders nog over Hero Brinkman gesproken?’
‘Hij zegt dat Hero voor zijn drankprobleem onder behandeling is en dat hij de medische rapporten daarover graag aan ons overhandigt. Het speet hem dat hij Brinkman niet voor de verkiezingen eruit heeft gegooid.’
‘O ja, en dan nog iets, Uri. Hoe zit het met Wilders’ opmerking dat de Turkse premier Erdogan ‘een totale freak’ is? Ik heb begrepen dat Buitenlandse Zaken excuses eist.’
‘Dat gaat hij doen, als hij in de regering komt.’
‘Alleen als hij in de regering komt?’
‘Natuurlijk. Anders blijft die opmerking, zoals al zijn andere opmerkingen, gewoon staan.’
Spijker op de kop!
  woensdag 23 juni 2010 @ 14:15:04 #229
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_83192273
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 14:06 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Héél weinig. Want zowel VVD als CDA zijn geen discriminerende partijen.
Burka verbod, geen uitbreiding moskeeen, minaretten verbod. En misschien verbod op hoofddoekjes op scholen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_83192324
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 14:15 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Burka verbod, geen uitbreiding moskeeen, minaretten verbod. En misschien verbod op hoofddoekjes op scholen.
pi_83192377
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 14:15 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dat zijn volgens mij juist allemaal punten waar CDA en VVD niet snel mee akkoord gaan.
Hoofddoekjesverbod heeft denk ik alleen een kans als het wordt beperkt tot alle religieuze uitingen op openbare scholen.
Minarettenverbod is niet juridisch niet realiseerbaar volgens mij. Dito voor uitbreiding moskeeën.

Burkaverbod zou misschien nog wel kunnen. Maar dat is sowieso ook alleen maar symboolpolitiek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')