Aaaah, je hebt gelijk, dat racisme is een beetje een onvast begrip geworden, heeft niet sec alleen iets met huidskleur te maken.quote:Op woensdag 23 juni 2010 11:28 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Nu begin je gewoon weer opnieuw! Racisme gaat niet alleen maar over een ras, maar ook over etniciteit, geslacht et cetera. Racisme komt meer dan genoeg voor in het PVV programma! Dus ik zeg Groenlinks of D66!
Maargoed, ik wacht af wat de rechter hier over te zeggen heeft. Persoonlijk hoop ik op vrijspraak, maar wel met de explicite vermelding dat Wilders een racist is.
Nee? Wat dan?quote:Op woensdag 23 juni 2010 11:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je bent op de hoogte van de nieuwe draai van het CDA
ja, racisme gaat over geslachtquote:Op woensdag 23 juni 2010 11:28 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Nu begin je gewoon weer opnieuw! Racisme gaat niet alleen maar over een ras, maar ook over etniciteit, geslacht et cetera. Racisme komt meer dan genoeg voor in het PVV programma! Dus ik zeg Groenlinks of D66!
Maargoed, ik wacht af wat de rechter hier over te zeggen heeft. Persoonlijk hoop ik op vrijspraak, maar wel met de explicite vermelding dat Wilders een racist is.
Goh, hoe verrassendquote:Op woensdag 23 juni 2010 11:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/25(...)eringsdeelname.dhtml
Dat klopt inderdaad niet, sorry man. Ik heb de officiële definitie echter al gegeven, dus dit mag geen punt zijn.quote:
Draai? Vertel es?quote:Op woensdag 23 juni 2010 11:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je bent op de hoogte van de nieuwe draai van het CDA
Dit verwachtte ik eerlijk gezegd al. Ik ben benieuwd welke coalitie het CDA prefereert: rechts of VVD-PvdA-CDA...quote:Op woensdag 23 juni 2010 11:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/25(...)eringsdeelname.dhtml
In linkse kringen welquote:
Dat laatste is dus wel een probleem, ook wanneer je geen cultuurrelativist bent. Ga je uit van de gelijkwaardigheid van mensen of niet? Ik kan best stellen dat de Islamitische cultuur voor dikke vette paupers is, dit betekent nog niet dat deze moet worden bestreden.quote:Op woensdag 23 juni 2010 11:39 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
In linkse kringen wel.
Maar goed, het lijkt me verstandig niet die onzinnige discussie opnieuw te voeren. Waar het vooral om gaat: maak je (ongeoorloofd) onderscheid obv aangeboren kenmerken, of obv zaken die wat minder in de genen verankerd zitten? Dat laatste lijkt me eerlijk gezegd niet zo'n probleem, of je moet een grenzeloos cultuurrelativisme aanhangen. Een mooie paradox levert dat overigens op.
Hij en de band Bloef hebben een rijke schare aan fans hoor, waar hij genoemd wordt an sich. Het wel of niet genoemd worden is geen problemo voor hem.quote:Op woensdag 23 juni 2010 11:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Jawel, wordt hij toch nog beroemd, op Fok dan
Niemand hangt grenzeloos cultuurrelativisme aan natuurlijk, noch relativisme.quote:Op woensdag 23 juni 2010 11:39 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
In linkse kringen wel.
Maar goed, het lijkt me verstandig niet die onzinnige discussie opnieuw te voeren. Waar het vooral om gaat: maak je (ongeoorloofd) onderscheid obv aangeboren kenmerken, of obv zaken die wat minder in de genen verankerd zitten? Dat laatste lijkt me eerlijk gezegd niet zo'n probleem, of je moet een grenzeloos cultuurrelativisme aanhangen. Een mooie paradox levert dat overigens op.
Dus hij denkt dat de fans in geweeklaag uitbarsten, als hij gaat emigreren? Of wat? Wat is de zin van de emigratie van een tamelijk onbekend lid van een tamelijk bekende pop-kuch-groep in Nederland als er een partij in de regering komt die hij niet digt?quote:Op woensdag 23 juni 2010 11:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hij en de band Bloef hebben een rijke schare aan fans hoor, waar hij genoemd wordt an sich. Het wel of niet genoemd worden is geen problemo voor hem.
Is zes miljoen joden vergassen goed of slecht?quote:Op woensdag 23 juni 2010 11:42 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Dat laatste is dus wel een probleem, ook wanneer je geen cultuurrelativist bent. Ga je uit van de gelijkwaardigheid van mensen of niet? Ik kan best stellen dat de Islamitische cultuur voor dikke vette paupers is, dit betekent nog niet dat deze moet worden bestreden.
De zin is dat hij een talking head is in de media. Hij geeft een signaal af. Misschien dat andere talking heads dat ook gaan doen. Misschien dat dat tot een bepaalde gewaarwording van urgentie leidt zodoende. Wat weer bewustzijn triggert mbt de vraag waar we momenteel mee bezig zijn?quote:Op woensdag 23 juni 2010 11:48 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dus hij denkt dat de fans in geweeklaag uitbarsten, als hij gaat emigreren? Of wat? Wat is de zin van de emigratie van een tamelijk onbekend lid van een tamelijk bekende pop-kuch-groep in Nederland als er een partij in de regering komt die hij niet digt?
Goed tegenargumentquote:Op woensdag 23 juni 2010 11:51 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Is zes miljoen joden vergassen goed of slecht?
Een beetje rechtsje gaat dat cijfer van 6 miljoen nu in twijfel trekken hè. Of er althans een moeilijke discussie over beginnen.quote:Op woensdag 23 juni 2010 11:51 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Is zes miljoen joden vergassen goed of slecht?
Komen we vanzelf bij: waartoe zijn wij op aarde .quote:Op woensdag 23 juni 2010 11:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De zin is dat hij een talking head is in de media. Hij geeft een signaal af. Misschien dat andere talking heads dat ook gaan doen. Misschien dat dat tot een bepaalde gewaarwording van urgentie leidt zodoende. Wat weer bewustzijn triggert mbt de vraag waar we momenteel mee bezig zijn?
Ja, ik wil nu niet even op de nihilistische toer gaan hoor.quote:Op woensdag 23 juni 2010 11:59 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Komen we vanzelf bij: waartoe zijn wij op aarde .
Okee, ander keertje danquote:Op woensdag 23 juni 2010 12:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, ik wil nu niet even op de nihilistische toer gaan hoor.
Het is de belangrijkste vraag in dit soort discussies.quote:
Ga nou maar gewoon op de inhoud in, en ontwijk niet steeds (net als phpjeweettochz) het gegeven dat de PVV een fascistische en racistische partij is. Neemt niet weg dat je er op mag stemmer hoor! Maar dan wel toegeven.quote:Op woensdag 23 juni 2010 12:07 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Het is de belangrijkste vraag in dit soort discussies.
Ik ga er juist op in, maar blijkbaar op een niveau dat voor jou te hoog gegrepen is. Als je niet discrimineert obv overtuigingen open je de poort naar genocides etc. Als de linksen dat racisme willen noemen ben ik er trots op racist te zijn. Overigens vat ik niet waarom je zo zou willen denken, want de reacties van de linksen zijn altijd nogal fanatiek als ze geconfronteerd worden met andersdenkenden, wat nogal in strijd is met hun al even fanatiek beleden cultuurrelativisme. Feitelijk zijn de linksen dan ook helemaal geen cultuurrelativist, maar vinden ze andere culturen beter ogv het feit ze van elders komen (wat natuurlijk totale kul is - en inherent racistisch als ik die term ook eens mag gebruiken), maar andersdenkenden uit de eigen cultuur moeten gewoon dood. Wat een wij/zij denken toch weer, zie daar de linkse 'tolerantie'!quote:Op woensdag 23 juni 2010 12:09 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Ga nou maar gewoon op de inhoud in, en ontwijk niet steeds (net als phpjeweettochz) het gegeven dat de PVV een fascistische en racistische partij is. Neemt niet weg dat je er op mag stemmer hoor! Maar dan wel toegeven.
Hoezo te hoog gegrepen? We hebben het over racisme, niet over het bestrijden van opvattingen die in strijd zijn met de rechtstaat. Het uitsluiten van bevolkingsgroepen op basis van hun afkomst of religie heeft hier geen klap mee te maken. Snap je wat ik bedoel of niet? In strijd met rechtstaat -> onwenselijk, straffen et cetera.quote:Op woensdag 23 juni 2010 12:21 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ik ga er juist op in, maar blijkbaar op een niveau dat voor jou te hoog gegrepen is. Als je niet discrimineert obv overtuigingen open je de poort naar genocides etc. Als de linksen dat racisme willen noemen ben ik er trots op racist te zijn. Overigens vat ik niet waarom je zo zou willen denken, want de reacties van de linksen zijn altijd nogal fanatiek als ze geconfronteerd worden met andersdenkenden, wat nogal in strijd is met hun al even fanatiek beleden cultuurrelativisme. Feitelijk zijn de linksen dan ook helemaal geen cultuurrelativist, maar vinden ze andere culturen beter ogv het feit ze van elders komen (wat natuurlijk totale kul is - en inherent racistisch als ik die term ook eens mag gebruiken), maar andersdenkenden uit de eigen cultuur moeten gewoon dood. Wat een wij/zij denken toch weer, zie daar de linkse 'tolerantie'!
Overigens stem ik gewoon VVD. Je kunt ook best in een discussie zitten niet omdat je een clubje steunt, maar gewoon omdat je op basis van principes discussieert. Maar ach, dat zal voor jou wederom wel te hoog gegrepen zijn, nietwaar?
Ik geloof dat je niet helemaal doorhebt dat ik niks heb met de linkse definitie van racisme.quote:Op woensdag 23 juni 2010 12:39 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Hoezo te hoog gegrepen? We hebben het over racisme, niet over het bestrijden van opvattingen die in strijd zijn met de rechtstaat.
Nee dat is me duidelijk, alle culturen zijn gelijk want je mag niet oordelen. De PVV-cultuur deugt uiteraard niet, want je moet oordelen.quote:Het uitsluiten van bevolkingsgroepen op basis van hun afkomst of religie heeft hier geen klap mee te maken. Snap je wat ik bedoel of niet? In strijd met rechtstaat -> onwenselijk, straffen et cetera.
Daarnaast wil ik niemand dood hebben, acht ik geen enkele cultuur superieur enzovoort.
De idee dat alle culturen gelijk zijn moet door de plee. Dat is namelijk niet zo, en het is ook die oneindig domme opvatting die maakt dat er niet wordt stelling genomen tegen foute ideeen/culturen.quote:Ik geloof alleen dat voor de overheid in beginsel iedereen gelijk is. Komen er discriminerende maatregelen zoals de PVV deze voorstelt dan verandert dit, en dat vind ik jammer.
Het zal wellicht te hoog gegrepen voor mij zijn dat het niet discrimineren van bevolkingsgroepen leidt tot genocide, maar dat heb je ook niet bepaald duidelijk onderbouwd.
Als universele rechtsmacht kan, kan dit ook wel.quote:
Hoe dan?quote:Op woensdag 23 juni 2010 14:26 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Als universele rechtsmacht kan, kan dit ook wel.
Gewoon, door te verklaren dat het auteursrecht op de Koran bij de Nederlandse staat berust.quote:
Zie hierboven.quote:Hoe wil je er voor zorgen dat er weer auteursrecht op de Koran komt?
Juist: de staat heeft een claim gedaan, dat kan nu dus ook gewoon.quote:Want dat is nl. de reden dat Mein Kampf in NL niet verkrijgbaar is. Het auteursrecht zit bij de staat, en die maakt geen exemplaren.
Universele rechtsmacht is nu juist niet in verdragen geregeld, dat zou ook logisch gezien idioot zijn.quote:Universele rechtsmacht is in internationale verdragen geregeld. Ik zie nog niet snel verdragen komen om de Koran te verbieden.
Dat heeft juridisch geen kans, of je moet de hele wetgeving rondom auteursrecht veranderen. Een manuscript ouder dan 70 jaar zit geen auteursrecht meer op. Je kunt niet zomaar verklaren dat het auteursrecht bij de staat ligt.quote:Op woensdag 23 juni 2010 14:40 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Gewoon, door te verklaren dat het auteursrecht op de Koran bij de Nederlandse staat berust.
[..]
Zie hierboven.
[..]
En waarom dan niet? De staat rooft al enorme hoeveelheden geld bij je weg, dan kunnen ze ook wel het auteursrecht claimen van een honderden jaren oud boekje.quote:Op woensdag 23 juni 2010 14:52 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat heeft juridisch geen kans, of je moet de hele wetgeving rondom auteursrecht veranderen. Een manuscript ouder dan 70 jaar zit geen auteursrecht meer op. Je kunt niet zomaar verklaren dat het auteursrecht bij de staat ligt.
Omdat je voor één boek niet een uitzondering in je wetgeving kunt maken. Dit haalt het niet in de Eerste Kamer. Ook niet als de PVV daar wél in is vertegenwoordigd.quote:Op woensdag 23 juni 2010 14:57 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
En waarom dan niet? De staat rooft al enorme hoeveelheden geld bij je weg, dan kunnen ze ook wel het auteursrecht claimen van een honderden jaren oud boekje.
Natuurlijk wel.quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:01 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Omdat je voor één boek niet een uitzondering in je wetgeving kunt maken.
Nu misschien niet, maar waar een wil is is een weg.quote:Dit haalt het niet in de Eerste Kamer.
Desnoods schaf je de RvS toch ook af? Geen probleem hoor.quote:Ook niet als de PVV daar wél in is vertegenwoordigd.
De Raad van State schiet een dergelijk voorstel ook af.
So what? We hebben net universele rechtsmacht geclaimd, dan kunnen we ook wel het auteursrecht van één boekje claimen.quote:Het zal ook nog wel tegen internationale verdragen zijn.
Daar hoeven we ons toch niks van aan te trekken? Ons recht gaat boven dat van de EU, alhoewel je hier wrs het EHRM bedoelt, maar dat is ook geen probleem.quote:En als iemand bij het Europese Hof van Justitie in beroep gaat, is succes imo vrijwel gegarandeerd.
Jij beweert dat het niet kan. Dat is natuurlijk onzin, en dat was ook waar ik op in ging.quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:10 schreef Wombcat het volgende:
Lekker realistisch allemaal
Allemaal verdragen negeren, grondwet aanpassen en dat allemaal om één boekje te verbieden. Daar krijg je dus écht geen meerderheid voor.
Dat gaat echt werken zo.
Ja, theoretisch kan het, maar is het vergezocht. Absoluut onmogelijk is het niet.quote:Op woensdag 23 juni 2010 16:22 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Jij beweert dat het niet kan. Dat is natuurlijk onzin, en dat was ook waar ik op in ging.
Hitler had ook niet meer nodig dan verkozen te worden. Als je de macht hebt om de bestaande regels te buigen of omver te werpen, kan alles.quote:Op woensdag 23 juni 2010 16:25 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, theoretisch kan het, maar is het vergezocht. Absoluut onmogelijk is het niet.
Maar praktisch gezien kan het niet en al helemaal niet de komende regeerperiode. Omdat er teveel barriéres weggenomen moeten worden.
Vind het nogal cryptisch, valt op allerlei manieren uit te leggen.quote:Op woensdag 23 juni 2010 16:37 schreef DrDentz het volgende:
Hier de controversiële anti-Wilders tekst:
Laten we denken aan de dag
dat we onszelf zijn zonder vlag
zonder een volkslied
en zonder de trots die ons verblindt
Zeer diepzinnig, onduidelijk kun je het ook noemen, waardoor je er alle kanten mee op kunt.quote:Op woensdag 23 juni 2010 17:07 schreef DrDentz het volgende:
Het is ook geen André Hazes, dit zijn diepzinnige teksten.
Slaat meer op bontkraagjes met een marokkaanse vlag op hun jas.quote:Op woensdag 23 juni 2010 16:37 schreef DrDentz het volgende:
Hier de controversiële anti-Wilders tekst:
Laten we denken aan de dag
dat we onszelf zijn zonder vlag
zonder een volkslied
en zonder de trots die ons verblindt
Tsja, etnische registratie.quote:Op woensdag 23 juni 2010 11:15 schreef remlof het volgende:
[..]
Registratie op etniciteit toevoegen aan de gemeentelijke basisadministratie.
Komt zo uit het programma van de PVV.
Wilders en de PVV hebben die macht niet in NL, en zullen die macht ook niet snel krijgen.quote:Op woensdag 23 juni 2010 16:33 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Hitler had ook niet meer nodig dan verkozen te worden. Als je de macht hebt om de bestaande regels te buigen of omver te werpen, kan alles.
Leren van de geschiedenis doet men idd iha niet.quote:Op woensdag 23 juni 2010 17:30 schreef Samson_en_Gert het volgende:
[..]
Tsja, etnische registratie.
Echt een goed idee als er binnenkort een fout regime aan de macht komt. Waren we voor WO II ook al zo sterk in, geen land heeft het de Duitsers zo makkelijk gemaakt als Nederland.
En we doen het gewoon nog een keer. We leren het ook nooit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |