Jij bent jezelf aan het bedonderen. Als bovenstaande niet genoeg is, dan weet ik het niet meer.quote:Op maandag 21 juni 2010 21:11 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Alles gelezen, maar je moet toch echt met iets beters komen dan dat waardeloze verhaaltje dat je nu hebt opgeschreven.
Tsja, de kans dat Mohammed (vznmh) dat allemaal zelf bedacht heeft is natuurlijk 0,5^4!quote:Op maandag 21 juni 2010 21:13 schreef gekkewiebel het volgende:
Laat me raden, de andere voorspellingen van Mohammed waren dat mensen:
- slaap nodig zullen hebben
- eten nodig zullen hebben
- kinderen zullen krijgen
- zich zullen verplaatsen
quote:Op maandag 21 juni 2010 21:12 schreef mazaru het volgende:
Sommigen geloven dat ze geloven, anderen geloven dat ze niet geloven.
"Rain will be acidic or burning" vind jij dus een alledaagse voorspelling?quote:Op maandag 21 juni 2010 21:13 schreef gekkewiebel het volgende:
Laat me raden, de andere voorspellingen van Mohammed waren dat mensen:
- slaap nodig zullen hebben
- eten nodig zullen hebben
- kinderen zullen krijgen
- zich zullen verplaatsen
quote:Op maandag 21 juni 2010 21:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
2012 zijn we toch allemaal dood.
Oké, ik voorspel minstens drie aardbevingen in de komende vijf jaar. Als dat uitkomt geloof je mij dan ook?quote:Op maandag 21 juni 2010 21:14 schreef polderturk het volgende:
[..]
Jij bent jezelf aan het bedonderen. Als bovenstaande niet genoeg is, dan weet ik het niet meer.
Overigens lijkt de volgende voorspelling ook uit te komen:
Three major landslides (one in the East, one in the West, and one on the Arabian peninsula
Er zijn de laatste tijd een aantal aardverschuivingen voorgekomen maar ze waren tot nu toe niet erg groot. Misschien zullen ze binnenkort in grootte toe gaan nemen.
Dat schiet gelukkig al lekker op. En ik vind het ook zo fijn dat het op 23 december is. Hoef ik die stinkkerstboom niet op te zetten en geen kerstcadeautjes te kopen.quote:Op maandag 21 juni 2010 21:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
2012 zijn we toch allemaal dood.
Geef het citaat eens van de koran of van de andere Mohammed bronquote:Op maandag 21 juni 2010 21:16 schreef polderturk het volgende:
[..]
"Rain will be acidic or burning" vind jij dus een alledaagse voorspelling?
We moeten allemaal moslim worden of we gaan deaud.quote:Op maandag 21 juni 2010 21:18 schreef Smaharba het volgende:
Samenvatting?
De mens bestaat duizenden jaren en de islam is vanuit dat perspectief een onbeduidend godsdienstje, dat effectief gebruik maakt van onvrede en achterstelling. Niets 'ware godsdienst aan'.quote:Op maandag 21 juni 2010 21:14 schreef polderturk het volgende:
[..]
Jij bent jezelf aan het bedonderen. Als bovenstaande niet genoeg is, dan weet ik het niet meer.
Overigens lijkt de volgende voorspelling ook uit te komen:
Three major landslides (one in the East, one in the West, and one on the Arabian peninsula
Er zijn de laatste tijd een aantal aardverschuivingen voorgekomen maar ze waren tot nu toe niet erg groot. Misschien zullen ze binnenkort in grootte toe gaan nemen.
Een basiscursus elementaire statistiek zou deze troll goed doen.quote:Op maandag 21 juni 2010 21:07 schreef polderturk het volgende:
Ik heb nog meer voor jou:
Bekijk nu de volgende film:
Mohammed (vzmh) heeft de opdracht gegeven tot de bouw van deze moskeen. Deze twee moskeen staan perfect in lijn met de kabe. Wat is de kans dat de drie moskeen in een lijn staan? De kans dat twee moskeen in een lijn staan is zeer eenvoudig te berekenen. Dat is namelijk 100% (of 1). De moskeen staan in een lijn van misschien wel duizend kilometer. Stel we nemen een strook met een breedte van 50 m en een lengte van 1000 km. De oppervlakte van deze strook is 50 km2. Mohamed (vzmh) had net zo goed de opdracht kunnen geven de derde moskee buiten de lijn te bouwen. Dan hadden de moskeen niet in een lijn gestaan. De totale oppervlakte van Saudi Atabie is 2.150.000 km2. De kans dat Mohamed per toeval de heeft geraden dat de locaties op een lijn zou zitten is (opp lijn / opp Saudi Arabie) = 50 / 2.150.000 = 0,0000232
De kans dat Mohamed deze locaties van een hogere macht heeft gekregen is dus 1-0,0000232 = 0,9999768 = 99,99768 %
Dit is natuurlijk net als de vorige berekening een schatting.
De kans dat Mohamed (vzmh) EN bij toeval wist dat ijzer neergezonden was EN de locaties van de moskeen geraden heeft is 0,01 * 0,0000232 = 0,000000232
De kans dat hij in beide gevallen de informatie van een hogere macht gekregen heeft is 1 - 0,000000232 = 0,999999768 = 99,9999768%
inderdaad...quote:Op maandag 21 juni 2010 21:20 schreef Gaspedaal het volgende:
[..]
Een basiscursus elementaire statistiek zou deze troll goed doen.
Ik vroeg om een citaat, kom op!quote:Op maandag 21 juni 2010 21:18 schreef gekkewiebel het volgende:
[..]
Geef het citaat eens van de koran of van de andere Mohammed bron
Dat zou de Islam maar een religie van 500 jaar oud maken?quote:Op maandag 21 juni 2010 21:24 schreef MagicIsland1 het volgende:
De koran is toch 1500 jaar na de bijbel geschreven? dan is het toch logisch dat er veel meer wetenschap erin staat....
En dat gerust vet drukkenquote:Op maandag 21 juni 2010 21:07 schreef polderturk het volgende:
Wild animals will be able to talk to humans (Ahmad)
quote:Op maandag 21 juni 2010 21:34 schreef bramhim250 het volgende:
The Setting of the Sun
One of the questions which puzzled the ancient Arabs was, "Where did the sun go when night time came?" The Qur'an gave them Allah's answer.
He [i.e. Zul-qarnain] followed, until he reached the setting of the sun. He found it set in a spring of murky water.
(Surah XVIII ( Kahf) vs. 85-86)
veel van die minor sign's waren al van toepassing toen Mohammed leefde.quote:Op maandag 21 juni 2010 21:07 schreef polderturk het volgende:
Mohammed (vzmh) heeft de opdracht gegeven tot de bouw van deze moskeen. Deze twee moskeen staan perfect in lijn met de kabe. Wat is de kans dat de drie moskeen in een lijn staan? De kans dat twee moskeen in een lijn staan is zeer eenvoudig te berekenen. Dat is namelijk 100% (of 1). De moskeen staan in een lijn van misschien wel duizend kilometer. Stel we nemen een strook met een breedte van 50 m en een lengte van 1000 km. De oppervlakte van deze strook is 50 km2. Mohamed (vzmh) had net zo goed de opdracht kunnen geven de derde moskee buiten de lijn te bouwen. Dan hadden de moskeen niet in een lijn gestaan. De totale oppervlakte van Saudi Atabie is 2.150.000 km2. De kans dat Mohamed per toeval de heeft geraden dat de locaties op een lijn zou zitten is (opp lijn / opp Saudi Arabie) = 50 / 2.150.000 = 0,0000232
De kans dat Mohamed deze locaties van een hogere macht heeft gekregen is dus 1-0,0000232 = 0,9999768 = 99,99768 %
De kans dat Mohamed (vzmh) EN bij toeval wist dat ijzer neergezonden was EN de locaties van de moskeen geraden heeft is 0,01 * 0,0000232 = 0,000000232
De kans dat hij in beide gevallen de informatie van een hogere macht gekregen heeft is 1 - 0,000000232 = 0,999999768 = 99,9999768%
Hé Trekkerschot! Ik beweerde in dit topic dat er geen God is, en dat er dus niet zoiets als een ware godsdienst kan bestaan, en dat is verwijderd? Waar slaat dat op?quote:Op maandag 21 juni 2010 21:42 schreef Triggershot het volgende:
Weer wat oneliners en bagger verwijderd, als je niet inhoudelijk wilt reageren of de OP wilt lezen blijf dan weg.
Triest! Ik vind het prima dat je sommige verzen probeert te ontkrachten en dat je fouten probeert te ontdekken maar doe het een stukje professioneler!!! Er is al in een andere topic over dit gesproken en je kunt genoeg Tafsiers die honderden jaren oud zijn en de vers beter begrijpen dan jij nu!quote:Op maandag 21 juni 2010 21:34 schreef bramhim250 het volgende:
The Setting of the Sun
One of the questions which puzzled the ancient Arabs was, "Where did the sun go when night time came?" The Qur'an gave them Allah's answer.
He [i.e. Zul-qarnain] followed, until he reached the setting of the sun. He found it set in a spring of murky water.
(Surah XVIII ( Kahf) vs. 85-86)
Die Tafsiers proberen zulke verzen alleen maar te verdraaien. Sinds men na de Koran erachter kwam dat de zon stilstaat werd de uitleg van zulke verzen pas veranderd. Letterlijk alle verzen uit de Koran kunnen zo verdraaid worden en op verschillende manieren geïnterpreteerd worden. Als Allah ons echt maar dan ook echt wilde overtuigen zou Hij de hoeveelheid planeten in ons zonnestelsel wel genoemd hebben.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:47 schreef Optimistic1 het volgende:
[..]
Triest! Ik vind het prima dat je sommige verzen probeert te ontkrachten en dat je fouten probeert te ontdekken maar doe het een stukje professioneler!!! Er is al in een andere topic over dit gesproken en je kunt genoeg Tafsiers die honderden jaren oud zijn en de vers beter begrijpen dan jij nu!
Het is inderdaad waar dat je met gemak veel betekenissen kunt verdraaien. Dit is niets speciaals aan de Koran maar geldt in het algemeen voor veel boeken.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:55 schreef bramhim250 het volgende:
[..]
Die Tafsiers proberen zulke verzen alleen maar te verdraaien. Sinds men na de Koran erachter kwam dat de zon stilstaat werd de uitleg van zulke verzen pas veranderd. Letterlijk alle verzen uit de Koran kunnen zo verdraaid worden en op verschillende manieren geïnterpreteerd worden. Als Allah ons echt maar dan ook echt wilde overtuigen zou Hij de hoeveelheid planeten in ons zonnestelsel wel genoemd hebben.
Aangezien Neptunus en Uranus pas rond 1600 ontdekt zijn en God zou dit allang moeten weten. Als de aanwezigheid van deze planeten 1400 jaar terug genoemd was, dan zou er wel echt sprake zijn van een boek met wonderen.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:43 schreef Optimistic1 het volgende:
[..]
Het is inderdaad waar dat je met gemak veel betekenissen kunt verdraaien. Dit is niets speciaals aan de Koran maar geldt in het algemeen voor veel boeken.
De Tafsiers maken gebruik onder meer gebruik van: Arabisch, aanleiding & situatie voor de vers, begrip van de metgezellen voor de verzen en ook hoe sommige verzen in de praktijk zijn uitgevoerd.
De manier waarop de vers die je boven hebt genoemd in het Arabisch staat suggereert niet perse een letterlijke interpretatie. Andere verzen of hadiths ondersteunen helemaal geen letterlijke interpretatie van die specifieke vers.
Waarom zou hij het aantal planeten willen noemen? Ik zie niet een bijzondere reden erin.
maar dan was er weer gezeik met Pluto die een tijd als planeet gezien werd en nu niet meer.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 13:53 schreef bramhim250 het volgende:
[..]
Aangezien Neptunus en Uranus pas rond 1600 ontdekt zijn en God zou dit allang moeten weten. Als de aanwezigheid van deze planeten 1400 jaar terug genoemd was, dan zou er wel echt sprake zijn van een boek met wonderen.
Maar dan is het tenminste wel écht een wonder en zal een veel groter deel van de bevolking overtuigd zijn.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:07 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
maar dan was er weer gezeik met Pluto die een tijd als planeet gezien werd en nu niet meer.
Wat als er verder in het zonnestelsel toch nog een planeet formaat stuk rots zit.
Als Allah/God echt alwetend was zou hij die informatie wel achterwegen laten![]()
of een complete kaart waaruit we de huidige posities zouden kunnen afleiden met de nodige kennis om de hele zooi uit te kunnen rekenen.
alleen krijg je dan heilige boeken die dikker zijn dan een encyclopedie
Juist, tot zover niemand overtuigd.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 14:49 schreef MikeyMo het volgende:
Ik snap ook de insteek niet echt; alsof iemand maar ook echt die hele lap gebrabbel gaat zitten lezen en dan denkt; hij heeft gelijk. Allah bestaat en de islam is het ware geloof.
Ook juist, alles heeft een reden, zo ook dat je vooralsnog niemand hebt kunnen overtuigen met je verhaaltje, en dat je vooralsnog alleen maar kritiek hebt geoogst. Misschien moet je eens achter je eigen oren gaan krabben.quote:Op maandag 21 juni 2010 21:07 schreef polderturk het volgende:
Met deze topic hoop ik jullie te overtuigen van de waarheid van de islam. Alles heeft een reden. Ook deze topic. Het is geen toeval dat jij deze topic leest. Het is het lot.
De drie grote G's maken deze wereld verrot.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 20:05 schreef luukhoekx het volgende:
Vervang Mohammed door God en het Christendom is het ideale geloof
Ken je de mop van die rijke jood die naar de hoeren ging?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 20:07 schreef mazaru het volgende:
[..]
De drie grote G's maken deze wereld verrot.
Geld, Geloof en Geiligheid.
Ik zie dat je behoorlijk met getallen en met kansberekeningen in de weer bent.quote:Op maandag 21 juni 2010 21:07 schreef polderturk het volgende:
Van bovenstaande voorspellingen zijn er reeds 54 uitgekomen. Stel de kans dat de profeet per voorspelling dat per toeval goed heeft gedaan 50% is (in werkelijheid is deze kans lager)
De kans dat hij dan 54 voorspellingen bij toeval goed heeft is dan 0,5*0,5*0,5 .....*0,5 = (0,5)^54 = 5,5*10^-17
De kans dat het GEEN toeval. is dus 1 - 5,55*10^-17 = 0,99999999999999999445 ofwel 100%
(er vanuit gaande dat de andere voorspellingen ook uiteindelijk uit zullen komen)
De kans dat de islam het ware geloof is is dus 100%
12 van de voorspellingen zijn (nog) niet uitgekomen.
We zouden dan eigenlijk de volgende berekening moeten maken:
(66 boven 54)*(0,5)^54*(0,5)^12 = 4,92*10^12*1,36*10^-20 = 6,67*10^-8
De kans dat de islam het ware geloof is is dus 1 - 6,67*10^-8 = 0,99999933
---------------
Ik denk alles behalve zichzelf overtuigen van de waarheidsgehalte van je religie, anders zouden ze het niet als argumenten aanhalen natuurlijk, denk meer dat het voortkomt uit een behoefte om voet te treden in een wetenschappelijk platform door te zeggen dat de Islam wetenschappelijke wonderen bevat.quote:Op woensdag 23 juni 2010 09:32 schreef Haushofer het volgende:
Dezelfde argumenten worden aangehaald om "aan te tonen" dat alle profetieën omtrent Jezus zijn uitgekomen en dat dus de kans dat het Christendom het ware geloof is 99,9999....% is.
Als mensen dit soort redenen aanslepen, denk ik altijd: lijdt je religie aan spirituele armoede dat je dit soort slechtgeinterpreteerde statistiek moet aanslepen om jezelf te overtuigen?
Maar kennelijk neem je dit soort argumenten dan wel serieusquote:Op woensdag 23 juni 2010 09:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik denk alles behalve zichzelf overtuigen van de waarheidsgehalte van je religie, anders zouden ze het niet als argumenten aanhalen natuurlijk, denk meer dat het voortkomt uit een behoefte om voet te treden in een wetenschappelijk platform door te zeggen dat de Islam wetenschappelijke wonderen bevat.
Mja, ik weet niet of het wel zo valt te noemen eerlijk gezegd. Mensen die dit serieus nemen doen dit dikwijls klakkeloos zonder daadwerkelijk een rekenmachine te pakken en kijken of het klopt.quote:Op woensdag 23 juni 2010 09:41 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Maar kennelijk neem je dit soort argumenten dan wel serieusEn als je ze serieus neemt, dan zal je eigen geloofsovertuiging toch ook een enorme stimulans krijgen; een kans van 100-e met e infinitesimaal is immers nogal indrukwekkend
Je behandelt de koran op een manier die niet door de profeet of zijn metgezellen en hun opvolgers is gedaan. Besef je dat dit misgaat?quote:Op maandag 21 juni 2010 21:16 schreef polderturk het volgende:
[..]
"Rain will be acidic or burning" vind jij dus een alledaagse voorspelling?
Zo maar een paar uitspraken die volgens mij gewoon op de profeet zelf slaan of gewoon dagelijkse praktijk warenquote:Killing, killing, killing
The leader of a people will be the worst of them
Leaders of people will be oppressors
The appearance of false messengers
En de mooiste die ik heb gelezen:quote:Time will pass rapidly
Drugs are bad mmmkayquote:Wild animals will be able to talk to humans
Zie hier de innovatie- en ontwikkelingsdrift van de gemiddelde copy and paste internetmoslim. Eén boek als heilige leidraad, verbreed vooral je horizon niet en doe alles zoals het je al een keer is verteld.quote:Op woensdag 23 juni 2010 12:17 schreef Optimistic1 het volgende:
[..]
Je behandelt de koran op een manier die niet door de profeet of zijn metgezellen en hun opvolgers is gedaan. Besef je dat dit misgaat?
Wie heeft voorspelt dat deze 3 gebouwen op 1 lijn staan dan? Staat dat ergens in een Hadith? Of is het wonder dat er uberhaupt 3 'geestelijke' gebouwen op 1 lijn staan?quote:Op maandag 21 juni 2010 21:07 schreef polderturk het volgende:
Er zijn genoeg hadiths en verzen die vertellen dat moslims de profeet en zijn 4 opvolgers moeten nemen als (enige) voorbeelden en dat je niet moet afwijken van hun methode/begrip voor koran/soennah.quote:Op woensdag 23 juni 2010 12:39 schreef Ringo het volgende:
[..]
Zie hier de innovatie- en ontwikkelingsdrift van de gemiddelde copy and paste internetmoslim. Eén boek als heilige leidraad, verbreed vooral je horizon niet en doe alles zoals het je al een keer is verteld.
Dat is het nadeel met je geloof: je weet gewoon niks.quote:Op maandag 21 juni 2010 21:14 schreef polderturk het volgende:
[..]
Wat een onzin topicquote:Op maandag 21 juni 2010 21:19 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
We moeten allemaal moslim worden of we gaan deaud.
Onzin.quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:22 schreef bramhim250 het volgende:
Alle moslims hier op F&L zijn als moslims opgevoed. Ze hebben de islam nooit ontdekt maar waren het altijd al. De kans is dan ook nihil dat ze hun standpunt zullen veranderen. Ze hebben helemaal GEEN bewijs voor de legitimiteit van de islam en staan (wellicht uit angst voor de waarheid) niet open voor andere ideeën.
quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:22 schreef bramhim250 het volgende:
Alle moslims hier op F&L zijn als moslims opgevoed. Ze hebben de islam nooit ontdekt maar waren het altijd al. De kans is dan ook nihil dat ze hun standpunt zullen veranderen. Ze hebben helemaal GEEN bewijs voor de legitimiteit van de islam en staan (wellicht uit angst voor de waarheid) niet open voor andere ideeën.
Kijk, respect voor religie enzo...quote:Op maandag 21 juni 2010 21:07 schreef polderturk het volgende:
Met deze topic hoop ik jullie te overtuigen van de waarheid van de islam. Alles heeft een reden. Ook deze topic. Het is geen toeval dat jij deze topic leest. Het is het lot. Wat jij ermee doet is aan jou.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |