abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83117580
Met deze topic hoop ik jullie te overtuigen van de waarheid van de islam. Alles heeft een reden. Ook deze topic. Het is geen toeval dat jij deze topic leest. Het is het lot. Wat jij ermee doet is aan jou. Ik hoop dat jij de islam omarmt. Ik hoop dat je voor deze keer open staat voor andere overtuigingen dan jouw huidige overtuiging. Ik wens jou liefde, geluk en vrede toe. Moge Allah jouw hart openen voor de islam.

De islamitische geschriften bevatten veel meer voorspellingen over het einde der tijden dan de geschriften van de andere godsdiensten. Veel van deze voorspellingen zijn reeds uitgekomen. Het feit dat de profeet Mohammed (vzmh) zoveel correcte voorspellingen heeft gemaakt bewijst naar mijn mening dat de islam de ware godsdienst is. Hier een aantal voorspellingen van onze profeet. De voorspellingen die zijn uitgekomen zijn vetgedrukt weergegeven:

The Minor Signs:

The disappearance of knowledge and the appearance of ignorance (Bukhari, Muslim, Ibn Majah, & Ahmad)
Books/writing will be widespread and knowledge will be low (Ahmad)
Adultery and fornication will be prevalent (The Prophet, peace be upon him, said that this has never happened without new diseases befalling the people, which their ancestors had not known.) (Bukhari, Muslim, Ibn Majah, & Al-Haythami)
When fornication becomes widespread among your leaders (The Prophet, peace be upon him, said that this will happen when the people stop forbidding evil) (Ibn Majah)
Adultery and fornication will be performed in the open
The consumption of intoxicants will be widespread (Bukhari & Muslim)
Women will outnumber men......eventually 50:1 (Bukhari, Muslim, & Ahmad)
Killing, killing, killing (Bukhari, Muslim, Ibn Majah, & Ahmad)
The nations of the earth will gather against the Muslims like hungry people going to sit down to a table full of food. This will occur when the Muslims are large in number, but "like the foam of the sea".
People will beat others with whips like the tails of oxen (Muslim) ?The Slave Trade
The children will be filled with rage (at-Tabarani, al-Hakim)
Children will be foul (at-Tabarani, al-Hakim)

Women will conspire (at-Tabarani, al-Hakim)
Rain will be acidic or burning (at-Tabarani, al-Hakim)
Children of fornication will become widespread or prevalent (at-Tabarani, al-Hakim)
When a trust becomes a means of making a profit (at-Tirmidhi, Al-Haythami)
Gains will be shared out only among the rich, with no benefit to the poor (at-Tirmidhi)

Paying zakat becomes a burden and miserliness becomes widespread; charity is given reluctantly (at-Tirmidhi & Al-Haythami)
Miserliness will be thrown into the hearts of people (Bukhari)
Episodes of sudden death will become widespread (Ahmad)

There will be people who will be brethren in public but enemies in secret (He was asked how that would come about and replied, "Because they will have ulterior motives in their mutual dealings and at the same time will fear one another.") (at-Tirmidhi)
When a man obeys his wife and disobeys his mother; and treats his friend kindly while shunning his father (at-Tirmidhi)
When voices are raised in the mosques (at-Tirmidhi)
People will walk in the marketplace with their thighs exposed
Great distances will be traversed in short spans of time
The people of Iraq will recieve no food and no money due to oppression by the Romans (Europeans) (Muslim)
People will hop between the clouds and the earth

A tribulation will enter everyone’s home (Ahmad)
The leader of a people will be the worst of them (at-Tirmidhi)
Leaders of people will be oppressors (Al-Haythami)

People will treat a man with respect out of fear for some evil he might do (at-Tirmidhi)
Men will begin to wear silk (at-Tirmidhi)
Female singers and musical instruments will become popular (at-Tirmidhi)
When singers become common (Al-Haythami)
People will dance late into the night

When the last ones of the Ummah begin to curse the first ones (at-Tirmidhi)
People will claim to follow the Qur'an but will reject hadith & sunnah (Abu Dawood)

People will believe in the stars (Al-Haythami)
People will reject al-Qadr (the Divine Decree of Destiny) (Al-Haythami)
Time will pass rapidly (Bukhari, Muslim, & Ahmad)
Good deeds will decrease (Bukhari)

Smog will appear over cities because of the evil that they are doing
People will be carrying on with their trade, but their will only be a few trustworthy persons
Wealth will increase so much so that if a man were given 10,000, he would not be content with it (Ahmad & Bukhari)
A man will pass by a grave and wish that he was in their place (Bukhari)
Earthquakes will increase (Bukhari & Muslim)
There will be attempts to make the deserts green
The appearance of false messengers (30 dajjals) (Bukhari)

Women will be naked in spite of being dressed, these women will be led astray & will lead others astray (Muslim)
The conquest of Constantinople by the Muslims (Ahmad)
The conquest of India by the Muslims, just prior to the return of Jesus, son of Mary (peace be upon both of them)(Ahmad, an-Nisa'i, at-Tabarani, al-Hakim)
When people begin to compete with others in the construction of taller buildings (Bukhari)
There will be a special greeting for the people of distinction (Ahmad)
The Euphrates will disclose a treasure (The Prophet, peace be upon him, said that whoever is present should not take anything from it) (Bukhari & Muslim)
Two large groups, adhering to the same religious teaching will fight each other with large numbers of casualties (Bukhari & Muslim)

Wild animals will be able to talk to humans (Ahmad)
A man will leave his home and his thigh or hip will tell him what is happening back at his home (Ahmad)

Years of deceit in which the truthful person will not be believed and the liar will be believed (Ahmad)
Bearing false witness will become widespread (Al-Haythami & Ahmad)
When men lie with men and women lie with women (Al-Haythami)
Trade will become so widespread that a woman will be forced to help her husband in business (Ahmad)
A woman will enter the workforce out of love for this world (Ahmad)

Arrogance will increase in the earth (at-Tabarani, al-Hakim)
Family ties will be cut (Ahmad)
There will be many women of child-bearing age who will no longer give birth.
There will be an abundance of food, much of which has no blessing in it.
People will refuse when offerred food.
Men will begin to look like women and women will begin to look like men

The Major Signs:

Although they appear here in no particular order, it is important to point out that the Prophet (peace be upon him) said that these last, major signs will follow each other like pearls falling off of a necklace...

Masih ad-Dajjal (The AntiChrist)
The Mahdi
The appearance of Masih al-’Isa (Jesus Christ), the son of Mary (peace be upon him)
Ya’juj and Ma’juj (Gog and Magog)
The destruction of the Ka’bah and the recovery of its treasure
Emergence of the Beast
The smoke
Three major landslides (one in the East, one in the West, and one on the Arabian peninsula)
The wind will take the souls of the believers
The rising of the sun from the west
The fire will drive the people to their final gathering place
Three blasts of the trumpet (fear & terror, death, resurrection)

----------

Van bovenstaande voorspellingen zijn er reeds 54 uitgekomen. Stel de kans dat de profeet per voorspelling dat per toeval goed heeft gedaan 50% is (in werkelijheid is deze kans lager)

De kans dat hij dan 54 voorspellingen bij toeval goed heeft is dan 0,5*0,5*0,5 .....*0,5 = (0,5)^54 = 5,5*10^-17
De kans dat het GEEN toeval. is dus 1 - 5,55*10^-17 = 0,99999999999999999445 ofwel 100%

(er vanuit gaande dat de andere voorspellingen ook uiteindelijk uit zullen komen)

De kans dat de islam het ware geloof is is dus 100%

12 van de voorspellingen zijn (nog) niet uitgekomen.

We zouden dan eigenlijk de volgende berekening moeten maken:

(66 boven 54)*(0,5)^54*(0,5)^12 = 4,92*10^12*1,36*10^-20 = 6,67*10^-8

De kans dat de islam het ware geloof is is dus 1 - 6,67*10^-8 = 0,99999933

---------------

Ik heb nog meer voor jou:

Bekijk nu de volgende film:

Mohammed (vzmh) heeft de opdracht gegeven tot de bouw van deze moskeen. Deze twee moskeen staan perfect in lijn met de kabe. Wat is de kans dat de drie moskeen in een lijn staan? De kans dat twee moskeen in een lijn staan is zeer eenvoudig te berekenen. Dat is namelijk 100% (of 1). De moskeen staan in een lijn van misschien wel duizend kilometer. Stel we nemen een strook met een breedte van 50 m en een lengte van 1000 km. De oppervlakte van deze strook is 50 km2. Mohamed (vzmh) had net zo goed de opdracht kunnen geven de derde moskee buiten de lijn te bouwen. Dan hadden de moskeen niet in een lijn gestaan. De totale oppervlakte van Saudi Atabie is 2.150.000 km2. De kans dat Mohamed per toeval de heeft geraden dat de locaties op een lijn zou zitten is (opp lijn / opp Saudi Arabie) = 50 / 2.150.000 = 0,0000232

De kans dat Mohamed deze locaties van een hogere macht heeft gekregen is dus 1-0,0000232 = 0,9999768 = 99,99768 %

Dit is natuurlijk net als de vorige berekening een schatting.

De kans dat Mohamed (vzmh) EN bij toeval wist dat ijzer neergezonden was EN de locaties van de moskeen geraden heeft is 0,01 * 0,0000232 = 0,000000232

De kans dat hij in beide gevallen de informatie van een hogere macht gekregen heeft is 1 - 0,000000232 = 0,999999768 = 99,9999768%
  maandag 21 juni 2010 @ 21:08:51 #2
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_83117691
Ik ben om!
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
  PR/Manusje van alles maandag 21 juni 2010 @ 21:11:23 #3
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_83117836
Wat dacht je van de Egyptenaren dan met hun piramides. Die staan uitgelijnd op de sterren.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_83117884
Alles gelezen, maar je moet toch echt met iets beters komen dan dat waardeloze verhaaltje dat je nu hebt opgeschreven.
  maandag 21 juni 2010 @ 21:12:17 #5
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_83117905
Sommigen geloven dat ze geloven, anderen geloven dat ze niet geloven.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_83117957
Dit topic komt ook elke maand terug
pi_83118003
Laat me raden, de andere voorspellingen van Mohammed waren dat mensen:
- slaap nodig zullen hebben
- eten nodig zullen hebben
- kinderen zullen krijgen
- zich zullen verplaatsen
pi_83118051
quote:
Op maandag 21 juni 2010 21:07 schreef polderturk het volgende:
Met deze topic...
Hier ging het al mis.
pi_83118066
quote:
Op maandag 21 juni 2010 21:11 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Alles gelezen, maar je moet toch echt met iets beters komen dan dat waardeloze verhaaltje dat je nu hebt opgeschreven.
Jij bent jezelf aan het bedonderen. Als bovenstaande niet genoeg is, dan weet ik het niet meer.

Overigens lijkt de volgende voorspelling ook uit te komen:

Three major landslides (one in the East, one in the West, and one on the Arabian peninsula

Er zijn de laatste tijd een aantal aardverschuivingen voorgekomen maar ze waren tot nu toe niet erg groot. Misschien zullen ze binnenkort in grootte toe gaan nemen.
pi_83118080
quote:
Op maandag 21 juni 2010 21:14 schreef zillah666 het volgende:

[..]

Hier ging het al mis.
Dat kan ook toch?
pi_83118165
quote:
Op maandag 21 juni 2010 21:13 schreef gekkewiebel het volgende:
Tsja, de kans dat Mohammed (vznmh) dat allemaal zelf bedacht heeft is natuurlijk 0,5^4!
  PR/Manusje van alles maandag 21 juni 2010 @ 21:16:38 #12
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_83118178
quote:
Op maandag 21 juni 2010 21:12 schreef mazaru het volgende:
Sommigen geloven dat ze geloven, anderen geloven dat ze niet geloven.

2012 zijn we toch allemaal dood.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_83118203
quote:
Op maandag 21 juni 2010 21:13 schreef gekkewiebel het volgende:
"Rain will be acidic or burning" vind jij dus een alledaagse voorspelling?
pi_83118204
Kloppende voorspellingen zeggen nog niks over het bestaan van een god.

Zou je kunnen vertellen hoe je weet dat er een god bestaat? Wat bedoel je met 'god'? (of 'Allah')
pi_83118222
quote:
Op maandag 21 juni 2010 21:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Daarom, snap niet waarom er nog geen totale anarchie is.
pi_83118230
quote:
Op maandag 21 juni 2010 21:14 schreef polderturk het volgende:

[..]

Jij bent jezelf aan het bedonderen. Als bovenstaande niet genoeg is, dan weet ik het niet meer.

Three major landslides (one in the East, one in the West, and one on the Arabian peninsula

Er zijn de laatste tijd een aantal aardverschuivingen voorgekomen maar ze waren tot nu toe niet erg groot. Misschien zullen ze binnenkort in grootte toe gaan nemen.
Oké, ik voorspel minstens drie aardbevingen in de komende vijf jaar. Als dat uitkomt geloof je mij dan ook?
pi_83118291
quote:

[..]

Hier ging het al mis.
'Deze' topic is correct en nu ontopic.
  maandag 21 juni 2010 @ 21:18:32 #18
38396 mazaru
pi_83118297
quote:
Op maandag 21 juni 2010 21:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Dat schiet gelukkig al lekker op. En ik vind het ook zo fijn dat het op 23 december is. Hoef ik die stinkkerstboom niet op te zetten en geen kerstcadeautjes te kopen.
Was het maar alvast 2012. Ik kan niet wachten!!
pi_83118319
quote:
Op maandag 21 juni 2010 21:16 schreef polderturk het volgende:

[..]

Geef het citaat eens van de koran of van de andere Mohammed bron
pi_83118331
quote:
Op maandag 21 juni 2010 21:18 schreef Smaharba het volgende:
Samenvatting?
We moeten allemaal moslim worden of we gaan deaud.
pi_83118363
Het één en ander verwijderd aan zinloze reacties, reageer ontopic of gewoon niet.
  maandag 21 juni 2010 @ 21:19:58 #22
20758 Stringer
You have a nice day
pi_83118382
quote:

[..]

De mens bestaat duizenden jaren en de islam is vanuit dat perspectief een onbeduidend godsdienstje, dat effectief gebruik maakt van onvrede en achterstelling. Niets 'ware godsdienst aan'.
"Als de toekomst een optelsom is van wat er mijn leven in het verleden is gebeurd, dan ga ik een ***vette tijd tegemoet."
pi_83118430
quote:

Mohammed (vzmh) heeft de opdracht gegeven tot de bouw van deze moskeen. Deze twee moskeen staan perfect in lijn met de kabe. Wat is de kans dat de drie moskeen in een lijn staan? De kans dat twee moskeen in een lijn staan is zeer eenvoudig te berekenen. Dat is namelijk 100% (of 1). De moskeen staan in een lijn van misschien wel duizend kilometer. Stel we nemen een strook met een breedte van 50 m en een lengte van 1000 km. De oppervlakte van deze strook is 50 km2. Mohamed (vzmh) had net zo goed de opdracht kunnen geven de derde moskee buiten de lijn te bouwen. Dan hadden de moskeen niet in een lijn gestaan. De totale oppervlakte van Saudi Atabie is 2.150.000 km2. De kans dat Mohamed per toeval de heeft geraden dat de locaties op een lijn zou zitten is (opp lijn / opp Saudi Arabie) = 50 / 2.150.000 = 0,0000232

De kans dat Mohamed deze locaties van een hogere macht heeft gekregen is dus 1-0,0000232 = 0,9999768 = 99,99768 %

De kans dat Mohamed (vzmh) EN bij toeval wist dat ijzer neergezonden was EN de locaties van de moskeen geraden heeft is 0,01 * 0,0000232 = 0,000000232

De kans dat hij in beide gevallen de informatie van een hogere macht gekregen heeft is 1 - 0,000000232 = 0,999999768 = 99,9999768%
Een basiscursus elementaire statistiek zou deze troll goed doen.
pi_83118559
quote:
Op maandag 21 juni 2010 21:20 schreef Gaspedaal het volgende:

[..]

Een basiscursus elementaire statistiek zou deze troll goed doen.
inderdaad...
Het hangt wel van wat meer factoren af als alleen toeval(bestaat niet imho) en "een hogere macht"
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_83118663
Die minor signs opsomming Kom op zeg

Ik hoor moslims wel vaker zeggen dat de koran wetenschappelijk bewezen is etc. Maar zijn dit die "wetenschappelijke feiten" lol

De koran is toch 1500 jaar na de bijbel geschreven? dan is het toch logisch dat er veel meer wetenschap erin staat....
-géén blogabet, bvd-
pi_83118743
quote:
Op maandag 21 juni 2010 21:18 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Geef het citaat eens van de koran of van de andere Mohammed bron
Ik vroeg om een citaat, kom op!
pi_83118828
quote:
Op maandag 21 juni 2010 21:24 schreef MagicIsland1 het volgende:

De koran is toch 1500 jaar na de bijbel geschreven? dan is het toch logisch dat er veel meer wetenschap erin staat....
Dat zou de Islam maar een religie van 500 jaar oud maken?
De Koran is 600 na Christus opgesteld.
pi_83118879
alles heeft een reden...

ook dat je nu al voor de derde keer een dergelijk topic opent ?

Bewijs dat aantoont dat de islam het ware geloof is
De islam is de ware godsdienst
pi_83119099
quote:
Wild animals will be able to talk to humans (Ahmad)
En dat gerust vet drukken Of doel je op de Christenen als beesten?
pi_83119237
The Setting of the Sun

One of the questions which puzzled the ancient Arabs was, "Where did the sun go when night time came?" The Qur'an gave them Allah's answer.

He [i.e. Zul-qarnain] followed, until he reached the setting of the sun. He found it set in a spring of murky water.
(Surah XVIII ( Kahf) vs. 85-86)
pi_83119313
quote:
Op maandag 21 juni 2010 21:34 schreef bramhim250 het volgende:
The Setting of the Sun

One of the questions which puzzled the ancient Arabs was, "Where did the sun go when night time came?" The Qur'an gave them Allah's answer.

He [i.e. Zul-qarnain] followed, until he reached the setting of the sun. He found it set in a spring of murky water.
pi_83119436
quote:
Op maandag 21 juni 2010 21:35 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

?
pi_83119478
quote:
Op maandag 21 juni 2010 21:37 schreef bramhim250 het volgende:

[..]

?
Mooi citaat
pi_83119526
quote:
Op maandag 21 juni 2010 21:38 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Mooi citaat
pi_83119769
Weer wat oneliners en bagger verwijderd, als je niet inhoudelijk wilt reageren of de OP wilt lezen blijf dan weg.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2010 21:42:50 ]
pi_83123594
quote:

veel van die minor sign's waren al van toepassing toen Mohammed leefde.
hoeveel moskeeën zijn er gebouwd in ongeveer die richting tijdens de tijd van Mohammed
en bijna ieder volk in dat gebied wist al dat er af en toe kometen met ijzer uit de lucht kwamen vallen
pi_83128643
De islam is een geweldige godsdienst vanuit het oogpunt van de man. Verkrachting, polygamie, het kan niet op.

Nog beter, je kan vrouwen laten geloven dat zij gelukkig zijn in hun "rol". Vrouwen vertellen anderen vrouwen hoofddoekjes te dragen, GEWELDIG. Alle moslimvrouwen doen mee! De hardste voorvechters voor hoofddoekjes zijn moslimas!

De islam is de ware godsdienst! (voor de man en gelukkig ben ik een man )
  dinsdag 22 juni 2010 @ 08:13:12 #38
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_83131409
quote:
Op maandag 21 juni 2010 21:42 schreef Triggershot het volgende:
Weer wat oneliners en bagger verwijderd, als je niet inhoudelijk wilt reageren of de OP wilt lezen blijf dan weg.
Hé Trekkerschot! Ik beweerde in dit topic dat er geen God is, en dat er dus niet zoiets als een ware godsdienst kan bestaan, en dat is verwijderd? Waar slaat dat op?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 22 juni 2010 @ 08:16:04 #39
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_83131441
O ja joh.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 08:17:58 #40
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_83131455
'Ware godsdienst' lijkt mij een oxymoron.

"...and it might not even be oxy."
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_83131637
- bericht verwijderd

[ Bericht 91% gewijzigd door vaarsuvius op 22-06-2010 08:37:56 ]
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_83131758
quote:

[..]

Hier ging het al mis.
bij mij ook
pi_83138896
quote:
Op maandag 21 juni 2010 21:34 schreef bramhim250 het volgende:
The Setting of the Sun

Triest! Ik vind het prima dat je sommige verzen probeert te ontkrachten en dat je fouten probeert te ontdekken maar doe het een stukje professioneler!!! Er is al in een andere topic over dit gesproken en je kunt genoeg Tafsiers die honderden jaren oud zijn en de vers beter begrijpen dan jij nu!
pi_83139201
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 12:47 schreef Optimistic1 het volgende:

[..]

Triest! Ik vind het prima dat je sommige verzen probeert te ontkrachten en dat je fouten probeert te ontdekken maar doe het een stukje professioneler!!! Er is al in een andere topic over dit gesproken en je kunt genoeg Tafsiers die honderden jaren oud zijn en de vers beter begrijpen dan jij nu!
Die Tafsiers proberen zulke verzen alleen maar te verdraaien. Sinds men na de Koran erachter kwam dat de zon stilstaat werd de uitleg van zulke verzen pas veranderd. Letterlijk alle verzen uit de Koran kunnen zo verdraaid worden en op verschillende manieren geïnterpreteerd worden. Als Allah ons echt maar dan ook echt wilde overtuigen zou Hij de hoeveelheid planeten in ons zonnestelsel wel genoemd hebben.
pi_83140896
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 12:55 schreef bramhim250 het volgende:

[..]

Die Tafsiers proberen zulke verzen alleen maar te verdraaien. Sinds men na de Koran erachter kwam dat de zon stilstaat werd de uitleg van zulke verzen pas veranderd. Letterlijk alle verzen uit de Koran kunnen zo verdraaid worden en op verschillende manieren geïnterpreteerd worden. Als Allah ons echt maar dan ook echt wilde overtuigen zou Hij de hoeveelheid planeten in ons zonnestelsel wel genoemd hebben.
Het is inderdaad waar dat je met gemak veel betekenissen kunt verdraaien. Dit is niets speciaals aan de Koran maar geldt in het algemeen voor veel boeken.

De Tafsiers maken gebruik onder meer gebruik van: Arabisch, aanleiding & situatie voor de vers, begrip van de metgezellen voor de verzen en ook hoe sommige verzen in de praktijk zijn uitgevoerd.

De manier waarop de vers die je boven hebt genoemd in het Arabisch staat suggereert niet perse een letterlijke interpretatie. Andere verzen of hadiths ondersteunen helemaal geen letterlijke interpretatie van die specifieke vers.

Waarom zou hij het aantal planeten willen noemen? Ik zie niet een bijzondere reden erin.
pi_83141273
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 13:43 schreef Optimistic1 het volgende:

[..]

Het is inderdaad waar dat je met gemak veel betekenissen kunt verdraaien. Dit is niets speciaals aan de Koran maar geldt in het algemeen voor veel boeken.

De Tafsiers maken gebruik onder meer gebruik van: Arabisch, aanleiding & situatie voor de vers, begrip van de metgezellen voor de verzen en ook hoe sommige verzen in de praktijk zijn uitgevoerd.

De manier waarop de vers die je boven hebt genoemd in het Arabisch staat suggereert niet perse een letterlijke interpretatie. Andere verzen of hadiths ondersteunen helemaal geen letterlijke interpretatie van die specifieke vers.

Waarom zou hij het aantal planeten willen noemen? Ik zie niet een bijzondere reden erin.
Aangezien Neptunus en Uranus pas rond 1600 ontdekt zijn en God zou dit allang moeten weten. Als de aanwezigheid van deze planeten 1400 jaar terug genoemd was, dan zou er wel echt sprake zijn van een boek met wonderen.
pi_83141858
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 13:53 schreef bramhim250 het volgende:

[..]

Aangezien Neptunus en Uranus pas rond 1600 ontdekt zijn en God zou dit allang moeten weten. Als de aanwezigheid van deze planeten 1400 jaar terug genoemd was, dan zou er wel echt sprake zijn van een boek met wonderen.
maar dan was er weer gezeik met Pluto die een tijd als planeet gezien werd en nu niet meer.
Wat als er verder in het zonnestelsel toch nog een planeet formaat stuk rots zit.
Als Allah/God echt alwetend was zou hij die informatie wel achterwegen laten
of een complete kaart waaruit we de huidige posities zouden kunnen afleiden met de nodige kennis om de hele zooi uit te kunnen rekenen.
alleen krijg je dan heilige boeken die dikker zijn dan een encyclopedie
pi_83142048
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:07 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

maar dan was er weer gezeik met Pluto die een tijd als planeet gezien werd en nu niet meer.
Wat als er verder in het zonnestelsel toch nog een planeet formaat stuk rots zit.
Als Allah/God echt alwetend was zou hij die informatie wel achterwegen laten
of een complete kaart waaruit we de huidige posities zouden kunnen afleiden met de nodige kennis om de hele zooi uit te kunnen rekenen.
alleen krijg je dan heilige boeken die dikker zijn dan een encyclopedie
Maar dan is het tenminste wel écht een wonder en zal een veel groter deel van de bevolking overtuigd zijn.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 14:16:39 #49
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_83142271
Zijn we al bij het hoofdstuk keeltje doorsnijden van ongelovigen aanbeland?
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_83143714
Is dit het beste wat je kan opnoemen Ts? Je wordt terecht uitgelachen.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 14:49:46 #51
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_83143794
Ik snap ook de insteek niet echt; alsof iemand maar ook echt die hele lap gebrabbel gaat zitten lezen en dan denkt; hij heeft gelijk. Allah bestaat en de islam is het ware geloof.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_83143961
Deze tekst heb ik trouwens wel vaker zien langskomen.
pi_83144059
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 14:49 schreef MikeyMo het volgende:
Ik snap ook de insteek niet echt; alsof iemand maar ook echt die hele lap gebrabbel gaat zitten lezen en dan denkt; hij heeft gelijk. Allah bestaat en de islam is het ware geloof.
Juist, tot zover niemand overtuigd.
quote:
Met deze topic hoop ik jullie te overtuigen van de waarheid van de islam. Alles heeft een reden. Ook deze topic. Het is geen toeval dat jij deze topic leest. Het is het lot.
Ook juist, alles heeft een reden, zo ook dat je vooralsnog niemand hebt kunnen overtuigen met je verhaaltje, en dat je vooralsnog alleen maar kritiek hebt geoogst. Misschien moet je eens achter je eigen oren gaan krabben.
pi_83159816
Vervang Mohammed door God en het Christendom is het ideale geloof

En daaraan toegevoegd, als je een moslim bent hoef je het bestaan van Allah niet te bewijzen, je weet gewoon dat hij er is, dus waarom doe je de moeite? Dat geldt voor alle gelovigen trouwens.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 20:07:13 #55
38396 mazaru
pi_83159921
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 20:05 schreef luukhoekx het volgende:
Vervang Mohammed door God en het Christendom is het ideale geloof
De drie grote G's maken deze wereld verrot.
Geld, Geloof en Geiligheid.
  woensdag 23 juni 2010 @ 01:54:57 #56
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_83177387
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 20:07 schreef mazaru het volgende:

[..]

De drie grote G's maken deze wereld verrot.
Geld, Geloof en Geiligheid.
Ken je de mop van die rijke jood die naar de hoeren ging?
  woensdag 23 juni 2010 @ 04:14:39 #57
302279 theghostrider
Time does not exist.
pi_83178072
quote:

Van bovenstaande voorspellingen zijn er reeds 54 uitgekomen. Stel de kans dat de profeet per voorspelling dat per toeval goed heeft gedaan 50% is (in werkelijheid is deze kans lager)

De kans dat hij dan 54 voorspellingen bij toeval goed heeft is dan 0,5*0,5*0,5 .....*0,5 = (0,5)^54 = 5,5*10^-17
De kans dat het GEEN toeval. is dus 1 - 5,55*10^-17 = 0,99999999999999999445 ofwel 100%

(er vanuit gaande dat de andere voorspellingen ook uiteindelijk uit zullen komen)

De kans dat de islam het ware geloof is is dus 100%

12 van de voorspellingen zijn (nog) niet uitgekomen.

We zouden dan eigenlijk de volgende berekening moeten maken:

(66 boven 54)*(0,5)^54*(0,5)^12 = 4,92*10^12*1,36*10^-20 = 6,67*10^-8

De kans dat de islam het ware geloof is is dus 1 - 6,67*10^-8 = 0,99999933

---------------

Ik zie dat je behoorlijk met getallen en met kansberekeningen in de weer bent.
Wel eens gehoord van the number of the beast? 666
In volgend filmpje is men ook goed met getallen.
[url][/url]

En zo zijn er ook filmpjes over de katolieke kerk...en over zoveel..

Zo weet ik dat er op verschillende islamitische sites ook het nummer 19 steeds wordt aangehaald. De hele koran zou er op gebasseerd zijn..

[ Bericht 7% gewijzigd door theghostrider op 23-06-2010 04:40:28 ]
شبح متسابق
ゴーストライダー
幽靈騎士
भूत सवार
pi_83181018
Dezelfde argumenten worden aangehaald om "aan te tonen" dat alle profetieën omtrent Jezus zijn uitgekomen en dat dus de kans dat het Christendom het ware geloof is 99,9999....% is.

Als mensen dit soort redenen aanslepen, denk ik altijd: lijdt je religie aan spirituele armoede dat je dit soort slechtgeinterpreteerde statistiek moet aanslepen om jezelf te overtuigen?
pi_83181150
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 09:32 schreef Haushofer het volgende:
Dezelfde argumenten worden aangehaald om "aan te tonen" dat alle profetieën omtrent Jezus zijn uitgekomen en dat dus de kans dat het Christendom het ware geloof is 99,9999....% is.

Als mensen dit soort redenen aanslepen, denk ik altijd: lijdt je religie aan spirituele armoede dat je dit soort slechtgeinterpreteerde statistiek moet aanslepen om jezelf te overtuigen?
Ik denk alles behalve zichzelf overtuigen van de waarheidsgehalte van je religie, anders zouden ze het niet als argumenten aanhalen natuurlijk, denk meer dat het voortkomt uit een behoefte om voet te treden in een wetenschappelijk platform door te zeggen dat de Islam wetenschappelijke wonderen bevat.
pi_83181335
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 09:35 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik denk alles behalve zichzelf overtuigen van de waarheidsgehalte van je religie, anders zouden ze het niet als argumenten aanhalen natuurlijk, denk meer dat het voortkomt uit een behoefte om voet te treden in een wetenschappelijk platform door te zeggen dat de Islam wetenschappelijke wonderen bevat.
Maar kennelijk neem je dit soort argumenten dan wel serieus En als je ze serieus neemt, dan zal je eigen geloofsovertuiging toch ook een enorme stimulans krijgen; een kans van 100-e met e infinitesimaal is immers nogal indrukwekkend
pi_83181568
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 09:41 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Maar kennelijk neem je dit soort argumenten dan wel serieus En als je ze serieus neemt, dan zal je eigen geloofsovertuiging toch ook een enorme stimulans krijgen; een kans van 100-e met e infinitesimaal is immers nogal indrukwekkend
Mja, ik weet niet of het wel zo valt te noemen eerlijk gezegd. Mensen die dit serieus nemen doen dit dikwijls klakkeloos zonder daadwerkelijk een rekenmachine te pakken en kijken of het klopt.

'Als het maar overeenkomt met mijn overtuiging!! '
  woensdag 23 juni 2010 @ 10:14:56 #62
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_83182467
Ben ik te laat om me te bekeren tot de islam? Waar is de TS????
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_83187657
quote:
Op maandag 21 juni 2010 21:16 schreef polderturk het volgende:

[..]

Je behandelt de koran op een manier die niet door de profeet of zijn metgezellen en hun opvolgers is gedaan. Besef je dat dit misgaat?
pi_83188392
Ja dat zijn mooie "voorspellingen".
quote:
Killing, killing, killing
The leader of a people will be the worst of them
Leaders of people will be oppressors
The appearance of false messengers
Zo maar een paar uitspraken die volgens mij gewoon op de profeet zelf slaan of gewoon dagelijkse praktijk waren . Zo kan ik ook wel gaan voorspellen om nog maar te zwijgen over het intrappen van open deuren.
quote:
Time will pass rapidly
En de mooiste die ik heb gelezen:
quote:
Wild animals will be able to talk to humans
Drugs are bad mmmkay .
  woensdag 23 juni 2010 @ 12:39:25 #65
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_83188462
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:17 schreef Optimistic1 het volgende:

[..]

Je behandelt de koran op een manier die niet door de profeet of zijn metgezellen en hun opvolgers is gedaan. Besef je dat dit misgaat?
Zie hier de innovatie- en ontwikkelingsdrift van de gemiddelde copy and paste internetmoslim. Eén boek als heilige leidraad, verbreed vooral je horizon niet en doe alles zoals het je al een keer is verteld.
pi_83188634
quote:

Wie heeft voorspelt dat deze 3 gebouwen op 1 lijn staan dan? Staat dat ergens in een Hadith? Of is het wonder dat er uberhaupt 3 'geestelijke' gebouwen op 1 lijn staan?
...men begint immers altijd te moraliseren als de zaken mislopen en men ergert zich over de moraal zolang men haar comfortabel tegenover het recht van meningsuiting en op pluralisme kan stellen. (Benedictus XVI)
pi_83189201
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 12:39 schreef Ringo het volgende:

[..]

Zie hier de innovatie- en ontwikkelingsdrift van de gemiddelde copy and paste internetmoslim. Eén boek als heilige leidraad, verbreed vooral je horizon niet en doe alles zoals het je al een keer is verteld.
Er zijn genoeg hadiths en verzen die vertellen dat moslims de profeet en zijn 4 opvolgers moeten nemen als (enige) voorbeelden en dat je niet moet afwijken van hun methode/begrip voor koran/soennah.

Doe je dat niet en ga je op eigen houtje van alles en nog wat toevoegen of verwijderen of aanpassen of op een manier interpreteren die niet overeen komt met hoe de metgezellen dat gedaan hebben of filosofie erbij te betrekken dan doe je hetzelfde van joden en christenen met hun boeken deden. De eerste groep is vervloekt en de tweede is afgedwaald.

Leef je uit en verbreed je horizon bij andere zaken waarin de profeet/koran je de vrijheid heeft gegeven om je horizon daar te verbreden.
  woensdag 23 juni 2010 @ 15:06:22 #68
303848 KoffieMetMelk
Nee, geen suiker alstublieft
pi_83194259
quote:

[..]

Dat is het nadeel met je geloof: je weet gewoon niks.
  woensdag 23 juni 2010 @ 15:21:27 #69
251588 JuiceJuice
What the fuck is this shit?
pi_83194869
quote:
Op maandag 21 juni 2010 21:19 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

We moeten allemaal moslim worden of we gaan deaud.
Wat een onzin topic
pi_83194911
Alle moslims hier op F&L zijn als moslims opgevoed. Ze hebben de islam nooit ontdekt maar waren het altijd al. De kans is dan ook nihil dat ze hun standpunt zullen veranderen. Ze hebben helemaal GEEN bewijs voor de legitimiteit van de islam en staan (wellicht uit angst voor de waarheid) niet open voor andere ideeën.
pi_83194984
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:22 schreef bramhim250 het volgende:
Alle moslims hier op F&L zijn als moslims opgevoed. Ze hebben de islam nooit ontdekt maar waren het altijd al. De kans is dan ook nihil dat ze hun standpunt zullen veranderen. Ze hebben helemaal GEEN bewijs voor de legitimiteit van de islam en staan (wellicht uit angst voor de waarheid) niet open voor andere ideeën.
Onzin.
  woensdag 23 juni 2010 @ 15:25:21 #72
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_83195028
SPAM!
pi_83195137
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:24 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Onzin.
Welke moslim hier heeft de islam later ontdekt dan?
pi_83195599
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:22 schreef bramhim250 het volgende:
pi_83195677
quote:
Met deze topic hoop ik jullie te overtuigen van de waarheid van de islam. Alles heeft een reden. Ook deze topic. Het is geen toeval dat jij deze topic leest. Het is het lot. Wat jij ermee doet is aan jou.
Kijk, respect voor religie enzo...

maar dit is wel 2 emo.gifs waard.

voor jouw OP.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')