abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72626182
Wetenschappelijke feiten in de Koran

De Big-Bang theorie staat in de Koran. Wetenschappers zijn het erover eens dat alle massa in het universum samengepakt was en dat door een knal al het massa over het heelal verspreid was:

"Hebben zij die ongelovig zijn dan niet gezien dat de hemelen en de aarde een samenhangende massa waren? Wij hebben ze toen van elkaar gescheiden en Wij hebben uit water al het levende gemaakt. Zullen zij dan niet geloven?" (Koran 21:30)

In de vers hierboven staat dat uit water al het levende gemaakt is. Dat is inderdaad waar. Mensen bijvoorbeeld bestaan voor bijna 70% uit water. In de vers hieronder kunnen we nog een wetenschappelijk feit vinden namelijk de uitdeining van het universum. Na de Big bang heeft alle massa een snelheid meegekregen. Hierdoor gaat de massa nog steeds verder uit elkaar.

"De hemel, wij hebben hem gebouwd met macht. Werkelijk, wij breiden hem uit" (Koran 51:47)

De aarde wordt beschermd door de ozonlaag. Dit staat ook in de Koran:

"En wij hebben de hemel tot een beschermend dak gemaakt. Maar zij wenden zich van Zijn tekenen af." (Koran 21:31)

Hoe kon Mohamed (s.a.v) deze feiten ruim 1400 jaar geleden weten?
pi_72626211
Bekijk de video hieronder. Het laat zien dat de in de Koraan staat dat ijzer neergezonden is en dit wordt ondersteund door een video van Discovery.

Wat is de kans dat de ongeletterde Nohammed dit per toeval wist? Hij had ook kunnen zeggen dat ijzer uit water is gekomen, of uit zand of steen. Stel er zijn honderd van zulke mogelijkheden, dan is de kans dat Mohamed (vzmh)dit per toeval wist 1%. De kans dat hij deze informatie van een hogere macht heeft gekregen is 100% - 1% = 99%.

Bekijk nu de volgende film:

Mohammed (vzmh) heeft de opdracht gegeven tot de bouw van deze moskeen. Deze twee moskeen staan perfect in lijn met de kabe. Wat is de kans dat de drie moskeen in een lijn staan? De kans dat twee moskeen in een lijn staan is zeer eenvoudig te berekenen. Dat is namelijk 100% (of 1). De moskeen staan in een lijn van misschien wel duizend kilometer. Stel we nemen een strook met een breedte van 50 m en een lengte van 1000 km. De oppervlakte van deze strook is 50 km2. Mohamed (vzmh) had net zo goed de opdracht kunnen geven de derde moskee buiten de lijn te bouwen. Dan hadden de moskeen niet in een lijn gestaan. De totale oppervlakte van Saudi Atabie is 2.150.000 km2. De kans dat Mohamed per toeval de heeft geraden dat de locaties op een lijn zou zitten is (opp lijn / opp Saudi Arabie) = 50 / 2.150.000 = 0,0000232

De kans dat Mohamed deze locaties van een hogere macht heeft gekregen is dus 1-0,0000232 = 0,9999768 = 99,99768 %

Dit is natuurlijk net als de vorige berekening een schatting.

De kans dat Mohamed (vzmh) EN bij toeval wist dat ijzer neergezonden was EN de locaties van de moskeen geraden heeft is 0,01 * 0,0000232 = 0,000000232

De kans dat hij in beide gevallen de informatie van een hogere macht gekregen heeft is 1 - 0,000000232 = 0,999999768 = 99,9999768%

In de Koran staat ook de embryonale ontwikkeling van de mens. Wat is de kans dat Mohamed dat wist? In de Koraan staat ook dat mensen van water geschapen zijn. Wat is de kans dat Mohamed dat wist? De Big Bang theorie staat in de Koraan. Wat is de kans dat Mohamed dat wist? Als je dit alles bij elkaar optelt dan kun je geen andere conclusie trekken dan dat de islam zonder enige twijfel het ware geloof is.

In de tijd van de profeet Mohamed (vzmh) zijn er veel mirakels geweest. Wij zijn nog steeds getuige van deze mirakels. De Koraan is een groot mirakel.

Sta even stil bij wat je net gelezen en gezien hebt. Laat het even bezinken. De islam is jouw redding. Sta op en zeg "ik getuig dat Allah de enige ware God is en ik getuig dat Mohamed zijn boodschapper is".

Bekijk ten slotte de onderstaande video.

donderdag 10 september 2009 @ 21:40:02 #3
139330 TNA
For the stars that shine
pi_72626215
Mohammed wist helemaal niets, maar alle heilige teksten zijn op 583 manieren te interpreteren waardoor gelovigen altijd onterecht denken gelijk te hebben.
  donderdag 10 september 2009 @ 21:41:29 #4
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_72626266
quote:
Als je dit alles bij elkaar optelt dan kun je geen andere conclusie trekken dan dat de islam zonder enige twijfel het ware geloof is.
Dat bepaal ik zelf wel. En gelovigen ook.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_72626285
Bekijk deze video vanaf de 28e minuut tot de 40e minuut. De profeet (vzmh) heeft nauwkeurige voorspellingen gemaakt over technologische ontwikkelingen:

De hele video is overigens interessant.

In de video kun je zien dat de profeet Mohammed (vzmh) o.a. heeft voorspeld dat het einde der dagen niet zal komen voordat:
- Mensen steeds langer gaan leven
- er gewedijverd gaat worden over wie het hoogste gebouw gaat bouwen
- er grote afstanden afgelegd zullen worden in korte tijden (auto's, vliegtuigen e.d.)
- de stem van een persoon tegen zichzelf zal spreken (het inspreken en afluisteren van een geluidsbandje)
- de stem van een persoon in het westen en in het oosten te horen zal zijn en ieder volk zal in het in zijn eigen taal horen (live televisie en radio via sateliet vertaald over de hele wereld)
- de maan door de mens betreden zal worden
pi_72626327
Ah, dit moet een mooi topic worden, met zo'n OP door een kloon die zich registreert voor dit topic...

TVP dus
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
  donderdag 10 september 2009 @ 21:43:17 #7
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_72626344
quote:
Op donderdag 10 september 2009 21:40 schreef TNA het volgende:
Mohammed wist helemaal niets, maar alle heilige teksten zijn op 583 manieren te interpreteren waardoor gelovigen altijd onterecht denken gelijk te hebben.
quote:
Op donderdag 10 september 2009 21:41 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Dat bepaal ik zelf wel. En gelovigen ook.
Me dunkt.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_72626388
quote:
Op donderdag 10 september 2009 21:43 schreef cerror het volgende:

[..]

[..]

Me dunkt.
Ik opende dit topic in de hoop een gevatte sneer te mogen lezen.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  Donald Duck held donderdag 10 september 2009 @ 21:44:30 #9
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_72626397
Religieuze teksten zijn vaak zo vaag dat ze op allerlei manier op te vatten zijn.
En dat goochelen met die getallen is al helemaal absurd
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_72626524
Voorspellingen van de profeet Mohamed (vzmh)

The Minor Signs:

The disappearance of knowledge and the appearance of ignorance (Bukhari, Muslim, Ibn Majah, & Ahmad)
Books/writing will be widespread and knowledge will be low (Ahmad)
Adultery and fornication will be prevalent (The Prophet, peace be upon him, said that this has never happened without new diseases befalling the people, which their ancestors had not known.) (Bukhari, Muslim, Ibn Majah, & Al-Haythami)
When fornication becomes widespread among your leaders (The Prophet, peace be upon him, said that this will happen when the people stop forbidding evil) (Ibn Majah)
Adultery and fornication will be performed in the open
The consumption of intoxicants will be widespread (Bukhari & Muslim)
Women will outnumber men......eventually 50:1 (Bukhari, Muslim, & Ahmad)
Killing, killing, killing (Bukhari, Muslim, Ibn Majah, & Ahmad)
The nations of the earth will gather against the Muslims like hungry people going to sit down to a table full of food. This will occur when the Muslims are large in number, but "like the foam of the sea".
People will beat others with whips like the tails of oxen (Muslim) ?The Slave Trade
The children will be filled with rage (at-Tabarani, al-Hakim)
Children will be foul (at-Tabarani, al-Hakim)
Women will conspire (at-Tabarani, al-Hakim)
Rain will be acidic or burning (at-Tabarani, al-Hakim)
Children of fornication will become widespread or prevalent (at-Tabarani, al-Hakim)
When a trust becomes a means of making a profit (at-Tirmidhi, Al-Haythami)
Gains will be shared out only among the rich, with no benefit to the poor (at-Tirmidhi)
Paying zakat becomes a burden and miserliness becomes widespread; charity is given reluctantly (at-Tirmidhi & Al-Haythami)
Miserliness will be thrown into the hearts of people (Bukhari)
Episodes of sudden death will become widespread (Ahmad)
There will be people who will be brethren in public but enemies in secret (He was asked how that would come about and replied, "Because they will have ulterior motives in their mutual dealings and at the same time will fear one another.") (at-Tirmidhi)
When a man obeys his wife and disobeys his mother; and treats his friend kindly while shunning his father (at-Tirmidhi)
When voices are raised in the mosques (at-Tirmidhi)
People will walk in the marketplace with their thighs exposed
Great distances will be traversed in short spans of time
The people of Iraq will recieve no food and no money due to oppression by the Romans (Europeans) (Muslim)
People will hop between the clouds and the earth
A tribulation will enter everyone’s home (Ahmad)
The leader of a people will be the worst of them (at-Tirmidhi)
Leaders of people will be oppressors (Al-Haythami)
People will treat a man with respect out of fear for some evil he might do (at-Tirmidhi)
Men will begin to wear silk (at-Tirmidhi)
Female singers and musical instruments will become popular (at-Tirmidhi)
When singers become common (Al-Haythami)
People will dance late into the night
When the last ones of the Ummah begin to curse the first ones (at-Tirmidhi)
People will claim to follow the Qur'an but will reject hadith & sunnah (Abu Dawood)
People will believe in the stars (Al-Haythami)
People will reject al-Qadr (the Divine Decree of Destiny) (Al-Haythami)
Time will pass rapidly (Bukhari, Muslim, & Ahmad)
Good deeds will decrease (Bukhari)
Smog will appear over cities because of the evil that they are doing
People will be carrying on with their trade, but their will only be a few trustworthy persons
Wealth will increase so much so that if a man were given 10,000, he would not be content with it (Ahmad & Bukhari)
A man will pass by a grave and wish that he was in their place (Bukhari)
Earthquakes will increase (Bukhari & Muslim)
There will be attempts to make the deserts green
The appearance of false messengers (30 dajjals) (Bukhari)
Women will be naked in spite of being dressed, these women will be led astray & will lead others astray (Muslim)
The conquest of Constantinople by the Muslims (Ahmad)
The conquest of India by the Muslims, just prior to the return of Jesus, son of Mary (peace be upon both of them)(Ahmad, an-Nisa'i, at-Tabarani, al-Hakim)
When people begin to compete with others in the construction of taller buildings (Bukhari)
There will be a special greeting for the people of distinction (Ahmad)
The Euphrates will disclose a treasure (The Prophet, peace be upon him, said that whoever is present should not take anything from it) (Bukhari & Muslim)
Two large groups, adhering to the same religious teaching will fight each other with large numbers of casualties (Bukhari & Muslim)
Wild animals will be able to talk to humans (Ahmad)
A man will leave his home and his thigh or hip will tell him what is happening back at his home (Ahmad)
Years of deceit in which the truthful person will not be believed and the liar will be believed (Ahmad)
Bearing false witness will become widespread (Al-Haythami & Ahmad)
When men lie with men and women lie with women (Al-Haythami)
Trade will become so widespread that a woman will be forced to help her husband in business (Ahmad)
A woman will enter the workforce out of love for this world (Ahmad)
Arrogance will increase in the earth (at-Tabarani, al-Hakim)
Family ties will be cut (Ahmad)
There will be many women of child-bearing age who will no longer give birth.
There will be an abundance of food, much of which has no blessing in it.
People will refuse when offerred food.
Men will begin to look like women and women will begin to look like men
  donderdag 10 september 2009 @ 21:49:26 #11
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_72626593
quote:
Op donderdag 10 september 2009 21:44 schreef Meddo het volgende:
Wat een onzin die kansberekening
Daar raakte ik ook een beetje de weg kwijt.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_72626628
Echt.... iedere keer zien mensen achteraf allerlei 'bewijs', typisch menselijk gedrag. Als de koran gevuld zou zijn met allerlei wetenschappelijke feiten en theorieėn dan zou ik hooguit constateren dat de schrijver een wetenschapper geweest zou kunnen zijn. Maar er staat niets van dat alles in de koran, slechts enkele zaken die iedereen anders kan interpreteren. Mijn ouders lieten mij vroeger ook een 'kinderbijbel' zien met plaatsjes van een boeing erin, zogenaamd was het in 'openbaringen' allemaal al bekend dat Boeing de 747 jumbojet ging bouwen. Boeing hoefde alleen maar de bouwtekeningen uit openbaringen te kopiėren
Stomme idioten bij Fokker hadden dat natuurlijk ook kunnen bedenken
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_72626681
quote:
Op donderdag 10 september 2009 21:40 schreef TNA het volgende:
maar alle heilige teksten zijn op 583 manieren te interpreteren waardoor gelovigen altijd onterecht denken gelijk te hebben.
Hoe wil jij de volgende tekst op 583 manieren interpreteren? De voorspellingen van de profeet zijn zeer duidelijk.

When people begin to compete with others in the construction of taller buildings (Bukhari)
  Lieve Belg donderdag 10 september 2009 @ 21:52:28 #14
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_72626723
quote:
Op donderdag 10 september 2009 21:51 schreef polderturk het volgende:

[..]

Hoe wil jij de volgende tekst op 583 manieren interpreteren? De voorspellingen van de profeet zijn zeer duidelijk.

dat ze de twin towers wel moesten neerhalen om hoger te bouwen.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  donderdag 10 september 2009 @ 21:52:54 #15
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_72626742
Ach, de koran is bij elkaar gejat uit de bijbel, thora, wat Sumerische legendes enzovoorts, dus met hetzelfde gemak kun je beweren dat De Enige Echte Absolute Waarheid uit een van die eerdere bronnen stamt.

Voorpgesteld dat je iemand bent die nog in sprookjes gelooft, natuurlijk. En in een Denkbeeldig Magisch Vriendje.
Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
pi_72626842
quote:
Op donderdag 10 september 2009 21:49 schreef Ron.Burgundy het volgende:

[..]

Daar raakte ik ook een beetje de weg kwijt.
Ik raad je aan de rest ook te lezen.
pi_72626857
quote:

[..]

Om hoger op te komen, rijker te worden, zul je moeten vechten. Tot de dood er op volgt.

-edit; en zo zal bijna iedereen iets anders interpreteren
You dream it, I live it.
  donderdag 10 september 2009 @ 21:59:05 #18
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_72627003
quote:
Op donderdag 10 september 2009 21:52 schreef Jump het volgende:

[..]
dat ze de twin towers wel moesten neerhalen om hoger te bouwen.
Of dat je zeker wil weten dat de gebouwen waar je homo's met de kop naar voren vanaf moet gooien van het geloof van de vrede wel hoog genoeg zijn.
Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
  donderdag 10 september 2009 @ 21:59:31 #19
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_72627023
quote:
Op donderdag 10 september 2009 21:54 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ik raad je aan de rest ook te lezen.
Zijn dergelijke verwijzingen ook niet te vinden in andere godsdienstige geschriften?
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_72627117
quote:
Op donderdag 10 september 2009 21:52 schreef Telecaster het volgende:
Ach, de koran is bij elkaar gejat uit de bijbel, thora, wat Sumerische legendes enzovoorts, dus met hetzelfde gemak kun je beweren dat De Enige Echte Absolute Waarheid uit een van die eerdere bronnen stamt.

Voorpgesteld dat je iemand bent die nog in sprookjes gelooft, natuurlijk. En in een Denkbeeldig Magisch Vriendje.
De bijbel is vervalst en de Koran bewijst dit.

Bekijk deze video van een interview van een voormalige christelijke priester die moslim is geworden.

In de bijbel staat dat Jesus gevangen was genomen. Het volk kon kiezen uit de vrijlating van twee personen: Jezus Christus of Jezus Barabbas. Barabbas betekent echter zoon van de vader in het Aramees. In de bijbelvertalingen wordt Barabbas echter nooit vertaald. Jezus de zoon van de vader werd vrijgelaten en de andere Jezus werd gekruisigd.

Volgens de Koran is Jezus niet gekruisigd maar LEEK het alsof Jezus gekruisigd was. In de eerst eeuwen na Christus is er veel debat geweest over of Jesus daadwerkelijk gekruisigd was of niet.

Bovendien kondigt de bijbel de komst van Mohamed aan. Bekijk de video en lees vervolgens de tekst daaronder.

:

Lees nu de onderstaande verzen:

Later zal de pleitbezorger, de heilige Geest die de Vader namens mij zal zenden, jullie alles duidelijk maken en alles in herinnering brengen wat ik tegen jullie gezegd heb - Johannes 14:26

Zoals we weten is de bijbel in het verleden vaak aangepast. "de heilige Geest" in dit stukje is er waarschijnlijk bijverzonnen. Lees nu de volgende stukken uit Johannes 16:7-14

[16:7]Werkelijk, het is goed voor jullie dat ik ga, want als ik niet ga zal de pleitbezorger niet bij jullie komen, maar als ik weg ben, zal ik hem jullie zenden.
[16:8]Wanneer hij komt zal hij jullie duidelijk maken wat zonde, gerechtigheid en oordeel is.
[16:9]Zonde - dat ze niet in mij geloven
[16:10]Gerechtigheid - dat ik naar de Vader ga en jullie met niet meer zien
[16:11]oordeel - dat de heerser over deze wereld is veroordeeld.

[16:12]Ik heb jullie nog veel meer te zeggen, maar jullie kunnen het nog niet verdragen.
[16:13]De Geest van de waarheid zal jullie wanneer hij komt, de weg wijzen naar de volle waarheid. Hij zal niet namens zichzelf spreken, maar hij zal zeggen wat hij hoort en jullie bekendmaken wat komen gaat.
[16:14]Door juliie bekend te maken wat hij van mij heeft, zal hij mij eren.

Alweer wordt er over de heilige geest gesproken. In de bijbel wordt met heilige geest vaak de aartsengel Gabriel (Cebrail) bedoeld en soms de profeet Mohamed (vzmh). In het onderstreepte gedeelte staat "hij zal zeggen wat hij hoort en jullie bekendmaken wat komen gaat". Hier wordt eigenlijk het volgende mee bedoeld: de engel Gabriel kwam naar de profeet Mohamed en vertelde hem de openbaring. Mohamed vertelde de openbaringen weer door. Volgens de christenen zal de heilige geest "vertellen wat hij hoort". Waarom heeft de heilige geest dat nodig? Volgens de christenen is de heilige geest God dus weet hij alles. Waarom zou hij de heilige geest dan vertellen wat hij hoort? Hij weet toch al wat hij gaat horen?
pi_72627243
Waarom presenteren gelovigen de teksten uit hun religieuze boeken als 'bewijs'

Het concept van een religie is dat je iets gelooft zonder daarvoor bewijs te hebben, dat is maar goed ook want anders zou niemand gelovig zijn.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_72627261
quote:
Op donderdag 10 september 2009 21:59 schreef Ron.Burgundy het volgende:

[..]

Zijn dergelijke verwijzingen ook niet te vinden in andere godsdienstige geschriften?
Nee. De islam erkent alle christelijke en joodse profeten als ware profeten. De Koran is echter de laatste openbaring. In geen enkele geschrift staan er zulke ongelofelijke wetenschappelijke feiten en nauwkeurige voorspellingen zoals in de Koran en in de hadiths.

Als je een rekensom maakt dan is het moeilijk niet te geloven dat de islam het ware geloof is.
pi_72627265
De landen waar de islam de dominerende religie is staan OOK ZO BEKEND om hun wetenschappelijke grootheid

Ze lopen echt VOOR op het gebied van informatica, genetica, natuurkunde.. Al die islamitische multinationals en universiteiten waar de hele wereld graag lid van wil worden..........

Er worden in het spaans elk JAAR meer boeken uitgegeven dan ALLE Arabische boeken ooit bij elkaar! En in het engels zo ongeveer elke MAAND

dream on polderturk, de islam is een achterlijke cultuur die de mensen dom houdt. Gelukkig zijn er ook slimme moslims. Die worden ex-moslim.
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
  donderdag 10 september 2009 @ 22:05:49 #24
138903 Lookbehind
That's all you have to do
pi_72627274
quote:

[..]

En dit moet een voorspelling zijn (als we hem even letterlijk interpreteren)? Wanneer deed hij deze zogenaamde 'voorspelling'? Ergens rond 600 na Chr.? Nadat het Romeinse Rijk met zijn in mijn ogen toch wel indrukwekkende bouwkunst al weer verdwenen was? Deze wedijvering waarnaar wordt verwezen was toch echt al een tijdje bezig en zet zich nog steeds voort.
Eigenlijk is deze wedijvering begonnen op het moment dat de mens begon met het bouwen van hutten en huizen. En het is toch een menselijk trekje om altijd 'de grootste' te willen hebben.
You can see my personality being reflected in this post: 1 part Intelligence and 3 parts Awesomeness.
  donderdag 10 september 2009 @ 22:08:05 #25
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_72627365
quote:
Op donderdag 10 september 2009 21:47 schreef polderturk het volgende:
Voorspellingen van de profeet Mohamed (vzmh)

The Minor Signs:

The disappearance of knowledge and the appearance of ignorance (Bukhari, Muslim, Ibn Majah, & Ahmad)
Books/writing will be widespread and knowledge will be low (Ahmad)
Adultery and fornication will be prevalent (The Prophet, peace be upon him, said that this has never happened without new diseases befalling the people, which their ancestors had not known.) (Bukhari, Muslim, Ibn Majah, & Al-Haythami)
When fornication becomes widespread among your leaders (The Prophet, peace be upon him, said that this will happen when the people stop forbidding evil) (Ibn Majah)
Adultery and fornication will be performed in the open
The consumption of intoxicants will be widespread (Bukhari & Muslim)
Women will outnumber men......eventually 50:1 (Bukhari, Muslim, & Ahmad)
Killing, killing, killing (Bukhari, Muslim, Ibn Majah, & Ahmad)
The nations of the earth will gather against the Muslims like hungry people going to sit down to a table full of food. This will occur when the Muslims are large in number, but "like the foam of the sea".
People will beat others with whips like the tails of oxen (Muslim) ?The Slave Trade
The children will be filled with rage (at-Tabarani, al-Hakim)
Children will be foul (at-Tabarani, al-Hakim)
Women will conspire (at-Tabarani, al-Hakim)
Rain will be acidic or burning (at-Tabarani, al-Hakim)
Children of fornication will become widespread or prevalent (at-Tabarani, al-Hakim)
When a trust becomes a means of making a profit (at-Tirmidhi, Al-Haythami)
Gains will be shared out only among the rich, with no benefit to the poor (at-Tirmidhi)
Paying zakat becomes a burden and miserliness becomes widespread; charity is given reluctantly (at-Tirmidhi & Al-Haythami)
Miserliness will be thrown into the hearts of people (Bukhari)
Episodes of sudden death will become widespread (Ahmad)
There will be people who will be brethren in public but enemies in secret (He was asked how that would come about and replied, "Because they will have ulterior motives in their mutual dealings and at the same time will fear one another.") (at-Tirmidhi)
When a man obeys his wife and disobeys his mother; and treats his friend kindly while shunning his father (at-Tirmidhi)
When voices are raised in the mosques (at-Tirmidhi)
People will walk in the marketplace with their thighs exposed
Great distances will be traversed in short spans of time
The people of Iraq will recieve no food and no money due to oppression by the Romans (Europeans) (Muslim)
People will hop between the clouds and the earth
A tribulation will enter everyone’s home (Ahmad)
The leader of a people will be the worst of them (at-Tirmidhi)
Leaders of people will be oppressors (Al-Haythami)
People will treat a man with respect out of fear for some evil he might do (at-Tirmidhi)
Men will begin to wear silk (at-Tirmidhi)
Female singers and musical instruments will become popular (at-Tirmidhi)
When singers become common (Al-Haythami)
People will dance late into the night
When the last ones of the Ummah begin to curse the first ones (at-Tirmidhi)
People will claim to follow the Qur'an but will reject hadith & sunnah (Abu Dawood)
People will believe in the stars (Al-Haythami)
People will reject al-Qadr (the Divine Decree of Destiny) (Al-Haythami)
Time will pass rapidly (Bukhari, Muslim, & Ahmad)
Good deeds will decrease (Bukhari)
Smog will appear over cities because of the evil that they are doing
People will be carrying on with their trade, but their will only be a few trustworthy persons
Wealth will increase so much so that if a man were given 10,000, he would not be content with it (Ahmad & Bukhari)
A man will pass by a grave and wish that he was in their place (Bukhari)
Earthquakes will increase (Bukhari & Muslim)
There will be attempts to make the deserts green
The appearance of false messengers (30 dajjals) (Bukhari)
Women will be naked in spite of being dressed, these women will be led astray & will lead others astray (Muslim)
The conquest of Constantinople by the Muslims (Ahmad)
The conquest of India by the Muslims, just prior to the return of Jesus, son of Mary (peace be upon both of them)(Ahmad, an-Nisa'i, at-Tabarani, al-Hakim)
There will be a special greeting for the people of distinction (Ahmad)
The Euphrates will disclose a treasure (The Prophet, peace be upon him, said that whoever is present should not take anything from it) (Bukhari & Muslim)
Two large groups, adhering to the same religious teaching will fight each other with large numbers of casualties (Bukhari & Muslim)
Wild animals will be able to talk to humans (Ahmad)
A man will leave his home and his thigh or hip will tell him what is happening back at his home (Ahmad)
Years of deceit in which the truthful person will not be believed and the liar will be believed (Ahmad)
Bearing false witness will become widespread (Al-Haythami & Ahmad)
When men lie with men and women lie with women (Al-Haythami)
Trade will become so widespread that a woman will be forced to help her husband in business (Ahmad)
A woman will enter the workforce out of love for this world (Ahmad)
Arrogance will increase in the earth (at-Tabarani, al-Hakim)
Family ties will be cut (Ahmad)
There will be many women of child-bearing age who will no longer give birth.
There will be an abundance of food, much of which has no blessing in it.
People will refuse when offerred food.
Men will begin to look like women and women will begin to look like men

ja vriend, zo kan ik ook wel een lijst maken met nogal voor de hand liggende grijze redelijk aannemelijke zweverige uitspraken
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')