dat heb ik wel gelezen, en ook al heeft ts pas sinds kort een relatie siert het hem wel dat hij voor het kind wil zorgen en dat hij hier moeite voor wil doen. en dat de biologische vader geen aanspraak op mag hebben, oke dat is een ander verhaal tenzij deze niet in staat is om voor het kind te zorgen. het kan een reden hebben waarom ts dat zo neerzet maar dat weten we niet. misschien was het een "foute"formulering van hem maar dat weten we ook niet omdat ts niet meer reageerd maar dan nog vraagt hij alleen maar om advies en vraagt hij niet om aangevallen te worden zoals hier gebeurtquote:Op maandag 21 juni 2010 17:04 schreef WRH het volgende:
[..]
dan heb je deze uit de OP zeker gemist of is dit een normale houding als je 'sinds kort een relatie hebt' :
"Wat moeten wij eventueel regelen om er voor te zorgen dat de biologische vader nergens geen aanspraak op kan maken? Wie heeft ervaring met zoiets?"
Dat.quote:Op zondag 20 juni 2010 22:35 schreef Xennia het volgende:
Welke rechten wil je dan?
Ik vind het sowieso al dubieus dat je een prille relatie hebt en dat kind nu al in een andere wereld en andere school wilt brengen. Zou je niet eerst even kijken of jullie met zijn tweetjes een goede basis kunnen ontwikkelen?
Sinds kort? Hoelang is sinds kort?quote:Op zondag 20 juni 2010 11:08 schreef cvboer het volgende:
Ik heb sinds kort een relatie met een vrouw die al een kind heeft uit een eerdere relatie, een 5 jarig zoontje.
Al hoewel het voor ons drieën nog wel wennen is, gaat het prima, naast de dingen die gedaan moeten worden zoals het inrichten van een kinderkamer, regelen van een school en andere dingen, vroeg ik mij af hoe juridisch
zoiets in zijn werk gaat.
De rechter heeft Daan toegewezen aan de moeder ( mijn vriendin ), aangezien ik niet de biologische vader ben van Daan, wat zijn mijn rechten? Wat moeten wij eventueel regelen om er voor te zorgen dat de biologische vader nergens geen aanspraak op kan maken? Wie heeft ervaring met zoiets?
Dat dus. Je bent niet de vader en je zult het nooit worden ook. Ik vraag me al een tijdje af wat dat is met mannen, waarom willen ze zo graag vadertje spelen over andermans kinderen? Zelfs al is de biologische vader uit beeld zul je nooit helemaal de rol op je kunnen nemen, en waarom zou je ook? Ik kan er naast zitten natuurlijk (maar ik ken teveel vrouwen die hun kinderen een 'stiefpapa' bezorgd hebben) maar ik denk niet dat je vriendin alles zelf betaald voor haar kind. Heb je misschien zoiets van 'ik ga ervoor betalen en dus wil ik rechten'? Sinds kort een relatie, wil je serieus vastzitten aan een kind wat niet van jou is?quote:Op zondag 20 juni 2010 11:12 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Niet jouw kind, niet jouw pakkie aan.
En waarom wil JIJ er voor zorgen dat de biologische vader geen aanspraak maakt op het kind?
Allereerst iedereen die een serieuze reactie heeft gepost: dank je welquote:Op maandag 21 juni 2010 19:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Sinds kort? Hoelang is sinds kort?
Denk er goed over na. Geef je relatie eerst een kans en kijk hoe het klikt. Je kiest voor je vriendin en niet (primair) voor haar kind. Ik zou hier zeker geen overhaaste beslissingen in nemen, daar kan jij, je vriendin en de biopapa alleen maar slechter van worden. Om over Daan nog maar te zwijgen.
De cruciale vraag is: hoe is de relatie tussen je vriendin en biopapa en die van Daan en biopapa.
ZIet Daan biopapa als zijn echte vader (in hoeverre dat cognitief mogelijk is als je 5 bent natuurlijk), dan zou ik het je ten zeerste afraden. Je verneukt ermee de jonge ontwikkeling van een kind dat nu opeens moet gaan kiezen (moreel gezien) en die keuze op die leeftijd gewoon nog niet kan maken.
Is het zo dat biopapa Daan nog wel ziet en andersom en dat mama hem zou haten o.i.d. zeker NIET doen.
Anders is het natuurlijk als mama Daan alleen opvoedt en papa er niet naar omkijkt. Dan ben jij gewoon een stiefvader en heeft Daan (weer) 2 ouders. Dat lijkt mij altijd gezonder dan 1 ouder.
Sterkte met je keuze! Laat ff wat weten aan alle hulpverleners hier. Ze doen dit allemaal gratis he?
Dat idee krijg ik ook een beetje. Mama (ik weet niet hoe oud ze is) hengelt een man binnen en probeert haar kind een nieuwe vader te geven. Ongetwijfeld goed en oprecht bedoeld door haar, maar zowel voor Daan als voor TS geen goed plan lijkt me.quote:Op maandag 21 juni 2010 20:57 schreef betty_sue het volgende:
Papa is al 5 jaar zijn vader en -tenzij mama en haar vriend papa zwartmaken waar het kind bij is- ziet het kind hem dus ook als papa.
Even een toevoeging gedaanquote:Op maandag 21 juni 2010 21:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat idee krijg ik ook een beetje. Mama (ik weet niet hoe oud ze is) hengelt een man binnen en probeert haar kind een nieuwe vader te geven. Ongetwijfeld goed en oprecht bedoeld door haar, maar zowel voor Daan als voor TS geen goed plan lijkt me.
Nog een relevante vraag aan TS: Ben jij KLAAR voor een gezin met kinderen die niet van jou zijn.
Als je ook maar een greintje twijfelt, dan NIET doen.
Nuttig, dank je!quote:
Als je op zoek bent naar alleen de juridische aspecten kun je dit topic beter naar WGR laten verplaatsen.quote:Op maandag 21 juni 2010 20:39 schreef cvboer het volgende:
[..]
Allereerst iedereen die een serieuze reactie heeft gepost: dank je wel![]()
Ik heb 7 maanden een relatie met haar. Onze relatie gaat prima. Het contact tussen mijn vriendin en haar ex is slecht, ze spreken elkaar niet meer.Omwille van het kind maken ze geen ruzie als Daan zijn echte vader hem ophaalt. De relatie tussen Daan en zijn vader is er nog wel, dit is ook iets wat wij niet willen en mogen verbieden. Door de rechter is een omgangsregeling ingesteld, doordeweeks en 2 weekenden is Daan bij ons, en 2 weekenden per maand is hij bij zijn vader.
In hoever Daan zijn echte vader ook als vader ziet, dat weet ik niet, daar durf ik geen goed antwoord op te geven.
Wij willen alle 2 het beste voor Daan, zijn ontwikkeling verneuken proberen wij ook te voorkomen.
Oké, ik geef toe dat ik de OP een beetje raar geformuleerd heb, dit was niet mijn bedoeling.
Ik ben slechts op zoek naar ervaringen van anderen en wat ik juridisch mag en kan.
Nogmaals, alle hulpverleners, bedankt
Misschien moet je vriendin eens gaan proberen normaal contact op te bouwen met haar ex, en wel met hem te praten. De rechter heeft een omgangsregeling bepaald, dus waar jij naar op zoek bent, is er al. De biologische ouders dienen samen de opvoeding te regelen. Jij moet je aanpassen.quote:Op maandag 21 juni 2010 20:39 schreef cvboer het volgende:
Ik heb 7 maanden een relatie met haar. Onze relatie gaat prima. Het contact tussen mijn vriendin en haar ex is slecht, ze spreken elkaar niet meer.Omwille van het kind maken ze geen ruzie als Daan zijn echte vader hem ophaalt. De relatie tussen Daan en zijn vader is er nog wel, dit is ook iets wat wij niet willen en mogen verbieden. Door de rechter is een omgangsregeling ingesteld, doordeweeks en 2 weekenden is Daan bij ons, en 2 weekenden per maand is hij bij zijn vader.
In hoever Daan zijn echte vader ook als vader ziet, dat weet ik niet, daar durf ik geen goed antwoord op te geven.
Wij willen alle 2 het beste voor Daan, zijn ontwikkeling verneuken proberen wij ook te voorkomen.
Oké, ik geef toe dat ik de OP een beetje raar geformuleerd heb, dit was niet mijn bedoeling.
Ik ben slechts op zoek naar ervaringen van anderen en wat ik juridisch mag en kan.
Nogmaals, alle hulpverleners, bedankt
Je kan geen kinderen erkennen die al 2 ouders hebben.quote:Op zondag 20 juni 2010 12:00 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Dude, een relatie aangaan met iemand die al een kleine heeft vind ik niet erg, ... immers dat getuigt alleen maar van het feit dat je van haar houdt, ook al heeft ze reeds kids van een ander, kudos. Echter om in zo'n vroeg stadium over dit soort vraagstukken te buigen,....niet doen. Geniet lekker van elkaar en laat haar eerst alles goed afwikkelen met haar ex. Dan kun jij over een paar jaar altijd nog het kind erkennen.
Ouderlijke voogdij is al jaren geleden afgeschaft.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 08:40 schreef Leandra het volgende:
Of de vader nog over van alles en nogwat kan meebeslissen ligt eraan of de ouders gedeelde voogdij hebben.
Dit is tegenwoordig bijna de "standaard" situatie, maar gezien in de OP staat dat de rechter het kind aan de moeder toegewezen heeft, is niet duidelijk of dat betrekking heeft op alleen de woonsituatie of ook de voogdij.
Mocht het ook de voogdij zijn dan hoeft de vader al niet mee te beslissen over van alles en nogwat, maar heeft moeder alleen die bevoegdheid. In dat geval kan TS misschien wel juridisch willen mogen meebeslissen, maar dat lijkt me lichtelijk overdreven, vooral omdat dat in een gezonde relatie toch al zal gebeuren.
Zal ik het dan maar doen?quote:Op maandag 21 juni 2010 20:39 schreef cvboer het volgende:
Bravo!quote:Wij willen alle 2 het beste voor Daan, zijn ontwikkeling verneuken proberen wij ook te voorkomen.
Ja okee, das waar. Ik ging er vanuit dat de relatie ooit wel goed was en de vader het kind gewoon erkend heeft en gezag heeft aangevraagd destijds.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 08:58 schreef Leandra het volgende:
Als de ouders niet gehuwd waren, dan heeft de vader al helemaal niet automatisch ouderlijk gezag, dat moet dan na de geboorte aangevraagd zijn.
En gezien TS in de OP stelt dat het kind aan de moeder "toegewezen" is, zou het best kunnen dat het gezag ook niet meer gedeeld is, maar volledig bij de moeder ligt.
Dit vind ik een beetje een lastig verhaal, als een van de ouders niet normaal wil praten, kun je als andere ouder nog zo je best doen, maar dan wordt het niets.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 08:38 schreef WRH het volgende:
maar zaken als buitensluiten van de vader omdat de gescheiden moeder er niet goed mee kan praten..![]()
waar ben je dan mee bezig en wat mankeert je dat je je binnen een paar maanden al zo op een kind stort.
kind heeft een vader, dat ben jij nooit, wen er maar aan of begin er niet aan.
Kan ze doen, maar bij overlijden wordt eerst de overgebleven biologische ouder benaderd. Tenzij er sprake is van kans op verwaarlozing krijgt die ouder dan het volledige gezag.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 09:17 schreef Stali het volgende:
Op zich begrijp ik je vraag wel want jij zorgt ook voor Daan en moet natuurlijk niet zo zijn dat wanneer de moeder komt te overlijden jij de jongen nooit meer zal zien. De moeder kan wel notarieel laten vastleggen dat zij wil dat na haar overlijden de jongen bij jou blijft met omgangsregeling met biologische vader. En niet dat hij weer weggerukt wordt uit een vertrouwde omgeving.
Nogmaals de moeder heeft hierin ook nog een wil. Ze moet dit alleen bij een notaris laten vastleggen.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 09:33 schreef Blossom86 het volgende:
[..]
Kan ze doen, maar bij overlijden wordt eerst de overgebleven biologische ouder benaderd. Tenzij er sprake is van kans op verwaarlozing krijgt die ouder dan het volledige gezag.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |