abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83106270
quote:
Op maandag 21 juni 2010 17:04 schreef WRH het volgende:

[..]

dan heb je deze uit de OP zeker gemist of is dit een normale houding als je 'sinds kort een relatie hebt' :

"Wat moeten wij eventueel regelen om er voor te zorgen dat de biologische vader nergens geen aanspraak op kan maken? Wie heeft ervaring met zoiets?"
dat heb ik wel gelezen, en ook al heeft ts pas sinds kort een relatie siert het hem wel dat hij voor het kind wil zorgen en dat hij hier moeite voor wil doen. en dat de biologische vader geen aanspraak op mag hebben, oke dat is een ander verhaal tenzij deze niet in staat is om voor het kind te zorgen. het kan een reden hebben waarom ts dat zo neerzet maar dat weten we niet. misschien was het een "foute"formulering van hem maar dat weten we ook niet omdat ts niet meer reageerd maar dan nog vraagt hij alleen maar om advies en vraagt hij niet om aangevallen te worden zoals hier gebeurt
pi_83106657
vraag blijft wat voor ts "sinds kort" betekent

als ik "sinds kort" zeg, bedoel ik enkele dagen........
uit een aspergernest
pi_83107279
quote:
Op zondag 20 juni 2010 22:35 schreef Xennia het volgende:
Welke rechten wil je dan?

Ik vind het sowieso al dubieus dat je een prille relatie hebt en dat kind nu al in een andere wereld en andere school wilt brengen. Zou je niet eerst even kijken of jullie met zijn tweetjes een goede basis kunnen ontwikkelen?
Dat.

Maar.. Als het zo is dat er een reden is waarom de biologische vader echt buiten schot gehouden moet worden, dan zul je tot een bepaalde vorm van adoptie moeten overgaan.

Mijn ouders zijn gescheiden toen ik baby was, en mijn vader heeft nooit contact met mij gezocht. Toen mijn moeder hertrouwde heeft haar nieuwe man mij als het ware geadopteerd en ik draag ook zijn achternaam.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
pi_83113081
quote:
Op zondag 20 juni 2010 11:08 schreef cvboer het volgende:
Ik heb sinds kort een relatie met een vrouw die al een kind heeft uit een eerdere relatie, een 5 jarig zoontje.
Al hoewel het voor ons drieën nog wel wennen is, gaat het prima, naast de dingen die gedaan moeten worden zoals het inrichten van een kinderkamer, regelen van een school en andere dingen, vroeg ik mij af hoe juridisch
zoiets in zijn werk gaat.

De rechter heeft Daan toegewezen aan de moeder ( mijn vriendin ), aangezien ik niet de biologische vader ben van Daan, wat zijn mijn rechten? Wat moeten wij eventueel regelen om er voor te zorgen dat de biologische vader nergens geen aanspraak op kan maken? Wie heeft ervaring met zoiets?
Sinds kort? Hoelang is sinds kort?

Denk er goed over na. Geef je relatie eerst een kans en kijk hoe het klikt. Je kiest voor je vriendin en niet (primair) voor haar kind. Ik zou hier zeker geen overhaaste beslissingen in nemen, daar kan jij, je vriendin en de biopapa alleen maar slechter van worden. Om over Daan nog maar te zwijgen.

De cruciale vraag is: hoe is de relatie tussen je vriendin en biopapa en die van Daan en biopapa.

ZIet Daan biopapa als zijn echte vader (in hoeverre dat cognitief mogelijk is als je 5 bent natuurlijk), dan zou ik het je ten zeerste afraden. Je verneukt ermee de jonge ontwikkeling van een kind dat nu opeens moet gaan kiezen (moreel gezien) en die keuze op die leeftijd gewoon nog niet kan maken.

Is het zo dat biopapa Daan nog wel ziet en andersom en dat mama hem zou haten o.i.d. zeker NIET doen.

Anders is het natuurlijk als mama Daan alleen opvoedt en papa er niet naar omkijkt. Dan ben jij gewoon een stiefvader en heeft Daan (weer) 2 ouders. Dat lijkt mij altijd gezonder dan 1 ouder.

Sterkte met je keuze! Laat ff wat weten aan alle hulpverleners hier. Ze doen dit allemaal gratis he?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_83115804
quote:
Op zondag 20 juni 2010 11:12 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Niet jouw kind, niet jouw pakkie aan.

En waarom wil JIJ er voor zorgen dat de biologische vader geen aanspraak maakt op het kind?
Dat dus. Je bent niet de vader en je zult het nooit worden ook. Ik vraag me al een tijdje af wat dat is met mannen, waarom willen ze zo graag vadertje spelen over andermans kinderen? Zelfs al is de biologische vader uit beeld zul je nooit helemaal de rol op je kunnen nemen, en waarom zou je ook? Ik kan er naast zitten natuurlijk (maar ik ken teveel vrouwen die hun kinderen een 'stiefpapa' bezorgd hebben) maar ik denk niet dat je vriendin alles zelf betaald voor haar kind. Heb je misschien zoiets van 'ik ga ervoor betalen en dus wil ik rechten'? Sinds kort een relatie, wil je serieus vastzitten aan een kind wat niet van jou is?

Ik zal mannen als TS nooit begrijpen.. En vrouwen zoals de vriendin van TS ook niet. Haar kind, haar zorg.
  maandag 21 juni 2010 @ 20:39:07 #56
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_83116002
quote:
Op maandag 21 juni 2010 19:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Sinds kort? Hoelang is sinds kort?

Denk er goed over na. Geef je relatie eerst een kans en kijk hoe het klikt. Je kiest voor je vriendin en niet (primair) voor haar kind. Ik zou hier zeker geen overhaaste beslissingen in nemen, daar kan jij, je vriendin en de biopapa alleen maar slechter van worden. Om over Daan nog maar te zwijgen.

De cruciale vraag is: hoe is de relatie tussen je vriendin en biopapa en die van Daan en biopapa.

ZIet Daan biopapa als zijn echte vader (in hoeverre dat cognitief mogelijk is als je 5 bent natuurlijk), dan zou ik het je ten zeerste afraden. Je verneukt ermee de jonge ontwikkeling van een kind dat nu opeens moet gaan kiezen (moreel gezien) en die keuze op die leeftijd gewoon nog niet kan maken.

Is het zo dat biopapa Daan nog wel ziet en andersom en dat mama hem zou haten o.i.d. zeker NIET doen.

Anders is het natuurlijk als mama Daan alleen opvoedt en papa er niet naar omkijkt. Dan ben jij gewoon een stiefvader en heeft Daan (weer) 2 ouders. Dat lijkt mij altijd gezonder dan 1 ouder.

Sterkte met je keuze! Laat ff wat weten aan alle hulpverleners hier. Ze doen dit allemaal gratis he?
Allereerst iedereen die een serieuze reactie heeft gepost: dank je wel

Ik heb 7 maanden een relatie met haar. Onze relatie gaat prima. Het contact tussen mijn vriendin en haar ex is slecht, ze spreken elkaar niet meer.Omwille van het kind maken ze geen ruzie als Daan zijn echte vader hem ophaalt. De relatie tussen Daan en zijn vader is er nog wel, dit is ook iets wat wij niet willen en mogen verbieden. Door de rechter is een omgangsregeling ingesteld, doordeweeks en 2 weekenden is Daan bij ons, en 2 weekenden per maand is hij bij zijn vader.

In hoever Daan zijn echte vader ook als vader ziet, dat weet ik niet, daar durf ik geen goed antwoord op te geven.
Wij willen alle 2 het beste voor Daan, zijn ontwikkeling verneuken proberen wij ook te voorkomen.
Oké, ik geef toe dat ik de OP een beetje raar geformuleerd heb, dit was niet mijn bedoeling.
Ik ben slechts op zoek naar ervaringen van anderen en wat ik juridisch mag en kan.

Nogmaals, alle hulpverleners, bedankt

[ Bericht 1% gewijzigd door cvboer op 21-06-2010 20:45:14 ]
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_83117027
Papa is al 5 jaar zijn vader en -tenzij mama en haar vriend papa zwartmaken waar het kind bij is- ziet het kind hem dus ook als papa.
Verder snap ik nog steeds niet wat je juridisch moet mogen of kunnen? Wil je dat hij jouw naam gaat dragen, wil je voogdij over hem, wat wil je?????
Zonder dat je zegt wat je eigenlijk wilt, kunnen wij je niet helpen....
Let me be the cherry on your chocolate carrot cheesecake
pi_83117175
quote:
Op maandag 21 juni 2010 20:57 schreef betty_sue het volgende:
Papa is al 5 jaar zijn vader en -tenzij mama en haar vriend papa zwartmaken waar het kind bij is- ziet het kind hem dus ook als papa.
Dat idee krijg ik ook een beetje. Mama (ik weet niet hoe oud ze is) hengelt een man binnen en probeert haar kind een nieuwe vader te geven. Ongetwijfeld goed en oprecht bedoeld door haar, maar zowel voor Daan als voor TS geen goed plan lijkt me.

Nog een relevante vraag aan TS: Ben jij KLAAR voor een gezin met kinderen.

Als je ook maar een greintje twijfelt, dan NIET doen.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_83117685
quote:
Op maandag 21 juni 2010 21:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat idee krijg ik ook een beetje. Mama (ik weet niet hoe oud ze is) hengelt een man binnen en probeert haar kind een nieuwe vader te geven. Ongetwijfeld goed en oprecht bedoeld door haar, maar zowel voor Daan als voor TS geen goed plan lijkt me.

Nog een relevante vraag aan TS: Ben jij KLAAR voor een gezin met kinderen die niet van jou zijn.

Als je ook maar een greintje twijfelt, dan NIET doen.
Even een toevoeging gedaan
pi_83118027
quote:
Op maandag 21 juni 2010 21:08 schreef Miracle_Drug het volgende:

[..]

Even een toevoeging gedaan
Nuttig, dank je!

pi_83125044
quote:
Op maandag 21 juni 2010 20:39 schreef cvboer het volgende:

[..]

Allereerst iedereen die een serieuze reactie heeft gepost: dank je wel

Ik heb 7 maanden een relatie met haar. Onze relatie gaat prima. Het contact tussen mijn vriendin en haar ex is slecht, ze spreken elkaar niet meer.Omwille van het kind maken ze geen ruzie als Daan zijn echte vader hem ophaalt. De relatie tussen Daan en zijn vader is er nog wel, dit is ook iets wat wij niet willen en mogen verbieden. Door de rechter is een omgangsregeling ingesteld, doordeweeks en 2 weekenden is Daan bij ons, en 2 weekenden per maand is hij bij zijn vader.

In hoever Daan zijn echte vader ook als vader ziet, dat weet ik niet, daar durf ik geen goed antwoord op te geven.
Wij willen alle 2 het beste voor Daan, zijn ontwikkeling verneuken proberen wij ook te voorkomen.
Oké, ik geef toe dat ik de OP een beetje raar geformuleerd heb, dit was niet mijn bedoeling.
Ik ben slechts op zoek naar ervaringen van anderen en wat ik juridisch mag en kan.

Als je op zoek bent naar alleen de juridische aspecten kun je dit topic beter naar WGR laten verplaatsen.
pi_83125362
quote:

Misschien moet je vriendin eens gaan proberen normaal contact op te bouwen met haar ex, en wel met hem te praten. De rechter heeft een omgangsregeling bepaald, dus waar jij naar op zoek bent, is er al. De biologische ouders dienen samen de opvoeding te regelen. Jij moet je aanpassen.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_83131069
Ouders die niet met elkaar willen praten.
Straks als het jong ouder is mag ie zeker booschappenjongen spelen in de communicatie van die ouders 'omdat ze niet met elkaar willen praten'.

Echt, wat vreselijk kinderachtig. Hoe erg je het in het verleden met elkaar ook hebt gehad, je hebt een kind samen, en het is in het belang van het kind dat de ouders wel nog met elkaar communiceren.
pi_83131230
Soms heb je het niet voor het zeggen of je nog praat of niet, daar zijn twee mensen voor nodig.

Ik denk dat ik wel een beetje weet wat je bedoelt,als de echte vader mee mag beslissen over alles wat Daan aangaat, moet je constant overleggen en als ze niet praten is er buiten dat het niet handig is, ook nog een kans dat hij gaat tegenwerken. Als je wil verhuizen, hem naar een andere school wil doen, als je een rekening voor hem wil openen, dat ligt aan hoe die dingen geregeld zijn en ik kan me voorstellen dat je daar niet op zit te wachten als het allemaal zo moeilijk moet.
Maar als je wil regelen dat de vader niets te zeggen heeft, moet je naar de rechter stappen (als hij ouderlijk gezag heeft) en dat wil niet zeggen dat die de moeder ook gelijk geeft. Bovendien weet ik niet of je dat moet willen. Hoe lang zijn ze uit elkaar, is er een kans dat ze wel normaal gaan praten, kun je evt een mediator inschakelen om in gespek te komen?
Jij hebt iig niets te vertellen TS en dat zal nog wel even zo blijven hoop ik.
pi_83131704
je hebt pas een half jaar iets met haar en wil je nu al gaan bemoeien met de juridische zaken zoals mogelijk buitensluiten van de vader?

in amper een half jaar tijd heb je:
- iemand leren kennen / ontmoet
- er een relatie mee gekregen
- kind kreeg dus waarschijnlijk al binnen een paar weken 'dit is nieuwe papa' in zijn maag gesplitst
- ging samenwonen, ook met kind dus

je houdt er een pedagogisch goed verantwoord tempo op na.
kind heeft een vader, vader is geen alcoholist (toch?), vader is geen drugsgebruiker (toch?), vader mishandelt zijn kind niet (toch?) nee, vader kan niet zo goed meer praten met je vriendin, de moeder van het kind (en natuurlijk heb je mbt de scheiding etc, alleen de kant van je vriendin gehoord..)

echt, je doet het al in de ogen van een kind bijzonder rap allemaal, als je nou eerst eens een paar jaar werkt aan een goede relatie en een gezin gaat opbouwen gezamenlijk (nee, na een paar maandjes heb je nou niet bepaald al een stabiele gezinssituatie) en het kind iets rustiger (voorzover dat nu nog kan) leert kennen en aan je laat wennen, gaat werken aan een normale verhouding met zijn vader (m.i. ben je dat verplicht t.a.v. het kind)en sowieso eens meer gaat denken aan de plichten van het stiefouderschap ipv de rechten, dan kun je je over een tijdje best wel gezamenlijk gaan bemoeien met de opvoeding.

maar zaken als buitensluiten van de vader omdat de gescheiden moeder er niet goed mee kan praten..
waar ben je dan mee bezig en wat mankeert je dat je je binnen een paar maanden al zo op een kind stort.
kind heeft een vader, dat ben jij nooit, wen er maar aan of begin er niet aan.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  dinsdag 22 juni 2010 @ 08:40:13 #66
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83131731
Of de vader nog over van alles en nogwat kan meebeslissen ligt eraan of de ouders gedeelde voogdij hebben.
Dit is tegenwoordig bijna de "standaard" situatie, maar gezien in de OP staat dat de rechter het kind aan de moeder toegewezen heeft, is niet duidelijk of dat betrekking heeft op alleen de woonsituatie of ook de voogdij.

Mocht het ook de voogdij zijn dan hoeft de vader al niet mee te beslissen over van alles en nogwat, maar heeft moeder alleen die bevoegdheid. In dat geval kan TS misschien wel juridisch willen mogen meebeslissen, maar dat lijkt me lichtelijk overdreven, vooral omdat dat in een gezonde relatie toch al zal gebeuren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_83131756
quote:
Op zondag 20 juni 2010 12:00 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Dude, een relatie aangaan met iemand die al een kleine heeft vind ik niet erg, ... immers dat getuigt alleen maar van het feit dat je van haar houdt, ook al heeft ze reeds kids van een ander, kudos. Echter om in zo'n vroeg stadium over dit soort vraagstukken te buigen,....niet doen. Geniet lekker van elkaar en laat haar eerst alles goed afwikkelen met haar ex. Dan kun jij over een paar jaar altijd nog het kind erkennen.
Je kan geen kinderen erkennen die al 2 ouders hebben.

Zo te lezen is die vader niet slecht voor het kind, maar zijn de ouders in een kinderachtige strijd belandt. Hun zaak, hun kind.
Als nieuw vriendje van de moeder heb je NIKS over het kind te zeggen, en dat moet je ook niet willen.
pi_83131777
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 08:40 schreef Leandra het volgende:
Of de vader nog over van alles en nogwat kan meebeslissen ligt eraan of de ouders gedeelde voogdij hebben.
Dit is tegenwoordig bijna de "standaard" situatie, maar gezien in de OP staat dat de rechter het kind aan de moeder toegewezen heeft, is niet duidelijk of dat betrekking heeft op alleen de woonsituatie of ook de voogdij.

Mocht het ook de voogdij zijn dan hoeft de vader al niet mee te beslissen over van alles en nogwat, maar heeft moeder alleen die bevoegdheid. In dat geval kan TS misschien wel juridisch willen mogen meebeslissen, maar dat lijkt me lichtelijk overdreven, vooral omdat dat in een gezonde relatie toch al zal gebeuren.
Ouderlijke voogdij is al jaren geleden afgeschaft.
Ouders hebben allebei van rechtswege het ouderlijk gezag.
WIl je dat een ouder dat niet meer heeft, dan moet je een procedure bij de rechtbank aan gaan.

Edit: toevoeging: en je maakt geen schijn van kans. (zolang die vader niet slecht voor het kind is. En daar ga ik vanuit).
  dinsdag 22 juni 2010 @ 08:58:07 #69
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83131991
Als de ouders niet gehuwd waren, dan heeft de vader al helemaal niet automatisch ouderlijk gezag, dat moet dan na de geboorte aangevraagd zijn.

En gezien TS in de OP stelt dat het kind aan de moeder "toegewezen" is, zou het best kunnen dat het gezag ook niet meer gedeeld is, maar volledig bij de moeder ligt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 22 juni 2010 @ 09:00:50 #70
11682 Moonah
Jolie femme
pi_83132043
quote:

Zal ik het dan maar doen?
Papa blijft papa. Kinderen zijn ontzettend loyaal aan hun ouders, vergis je niet.
quote:

Bravo!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_83132110
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 08:58 schreef Leandra het volgende:
Als de ouders niet gehuwd waren, dan heeft de vader al helemaal niet automatisch ouderlijk gezag, dat moet dan na de geboorte aangevraagd zijn.

En gezien TS in de OP stelt dat het kind aan de moeder "toegewezen" is, zou het best kunnen dat het gezag ook niet meer gedeeld is, maar volledig bij de moeder ligt.
Ja okee, das waar. Ik ging er vanuit dat de relatie ooit wel goed was en de vader het kind gewoon erkend heeft en gezag heeft aangevraagd destijds.

Maar ook al heeft die vader juridisch gezien minder inspraak, hij heeft nog altijd veeeeeeeeeeel meer inspraak dan een eventuele stiefvader (waar nog geen sprake van is na een relatie van 7 maanden).

Je moet het gewoon niet willen. Als de relatie overgaat heb je helemaal niks meer met dat kind te maken. Voor het kind moet het duidelijk zijn wie zijn vader en moeder is.
pi_83132132
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 08:38 schreef WRH het volgende:

maar zaken als buitensluiten van de vader omdat de gescheiden moeder er niet goed mee kan praten..
waar ben je dan mee bezig en wat mankeert je dat je je binnen een paar maanden al zo op een kind stort.
kind heeft een vader, dat ben jij nooit, wen er maar aan of begin er niet aan.
Dit vind ik een beetje een lastig verhaal, als een van de ouders niet normaal wil praten, kun je als andere ouder nog zo je best doen, maar dan wordt het niets.

Ik heb geen idee hoe het zit bij TS zn vriendin en die ex, maar een vriendin van mij heeft altijd heel erg haar best gedaan om normaal contact te houden met haar ex en hij is daar nooit normaal op in gegaan.
Haar ex heeft al geen ouderlijk gezag en daar was ze erg blij om, je moet er niet aan denken daqt je over alle belangrijke zaken moet overleggen met iemand die niet eens de moeite neemt om een SMS terug te sturen als je vraagt hoe laat de kinderen thuis zijn.
pi_83132375
Op zich begrijp ik je vraag wel want jij zorgt ook voor Daan en moet natuurlijk niet zo zijn dat wanneer de moeder komt te overlijden jij de jongen nooit meer zal zien. De moeder kan wel notarieel laten vastleggen dat zij wil dat na haar overlijden de jongen bij jou blijft met omgangsregeling met biologische vader. En niet dat hij weer weggerukt wordt uit een vertrouwde omgeving.
pi_83132662
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 09:17 schreef Stali het volgende:
Op zich begrijp ik je vraag wel want jij zorgt ook voor Daan en moet natuurlijk niet zo zijn dat wanneer de moeder komt te overlijden jij de jongen nooit meer zal zien. De moeder kan wel notarieel laten vastleggen dat zij wil dat na haar overlijden de jongen bij jou blijft met omgangsregeling met biologische vader. En niet dat hij weer weggerukt wordt uit een vertrouwde omgeving.
Kan ze doen, maar bij overlijden wordt eerst de overgebleven biologische ouder benaderd. Tenzij er sprake is van kans op verwaarlozing krijgt die ouder dan het volledige gezag.
pi_83132743
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 09:33 schreef Blossom86 het volgende:

[..]

Kan ze doen, maar bij overlijden wordt eerst de overgebleven biologische ouder benaderd. Tenzij er sprake is van kans op verwaarlozing krijgt die ouder dan het volledige gezag.
Nogmaals de moeder heeft hierin ook nog een wil. Ze moet dit alleen bij een notaris laten vastleggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')