abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 juni 2010 @ 11:08:57 #1
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_83047740
Ik heb sinds kort een relatie met een vrouw die al een kind heeft uit een eerdere relatie, een 5 jarig zoontje.
Al hoewel het voor ons drieën nog wel wennen is, gaat het prima, naast de dingen die gedaan moeten worden zoals het inrichten van een kinderkamer, regelen van een school en andere dingen, vroeg ik mij af hoe juridisch
zoiets in zijn werk gaat.

De rechter heeft Daan toegewezen aan de moeder ( mijn vriendin ), aangezien ik niet de biologische vader ben van Daan, wat zijn mijn rechten? Wat moeten wij eventueel regelen om er voor te zorgen dat de biologische vader nergens geen aanspraak op kan maken? Wie heeft ervaring met zoiets?
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  zondag 20 juni 2010 @ 11:10:21 #2
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_83047764
je hebt 'sinds kort' een relatie met haar? dan lijken me dit typisch vraagstukken waar je je echt niet mee bezig zou moeten houden op dit moment...

sowieso is het niet jouw kind en heb je er dus helemaal niks over te zeggen...
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_83047808
quote:
Op zondag 20 juni 2010 11:08 schreef cvboer het volgende:
Ik heb sinds kort een relatie met een vrouw die al een kind heeft uit een eerdere relatie, een 5 jarig zoontje.
Al hoewel het voor ons drieën nog wel wennen is, gaat het prima, naast de dingen die gedaan moeten worden zoals het inrichten van een kinderkamer, regelen van een school en andere dingen, vroeg ik mij af hoe juridisch

De rechter heeft Daan toegewezen aan de moeder ( mijn vriendin ), aangezien ik niet de biologische vader ben van Daan, wat zijn mijn rechten? Wat moeten wij eventueel regelen om er voor te zorgen dat de biologische vader nergens geen aanspraak op kan maken? Wie heeft ervaring met zoiets?
Niet jouw kind, niet jouw pakkie aan.

En waarom wil JIJ er voor zorgen dat de biologische vader geen aanspraak maakt op het kind?
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  zondag 20 juni 2010 @ 11:13:00 #4
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_83047820
Rechten: geen.

Maar waarom zou je willen dat de biologische vader nergens aanspraak op kan maken? Vind je dat normaal? Hoe zou jij dat vinden als jij de vader was?

Daarbij, je hebt pas sinds kort een relatie met haar. Niet te hard van stapel lopen en je al helemaal niet opwerpen als de 'vervangpapa' . Stel je voor dat het misloopt tussen jullie, dat moet vreselijk zijn voor het kind.

Rustig aan dus. En het kind heeft recht op een band met zijn eigen vader.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_83047828
Waarom zou de vader nergens aanspraak op mogen hebben?
Ouders die hun kinderen bij de andere ouder weghouden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_83047866
quote:
Op zondag 20 juni 2010 11:13 schreef Tja..1986 het volgende:
Waarom zou de vader nergens aanspraak op mogen hebben?
Ouders die hun kinderen bij de andere ouder weghouden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
  zondag 20 juni 2010 @ 11:16:29 #7
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_83047892
quote:
Wat moeten wij eventueel regelen om er voor te zorgen dat de biologische vader nergens geen aanspraak op kan maken? Wie heeft ervaring met zoiets?
je wordt word waarschijnlijk geplayed door je vriendin.
sommige vrouwen gaan voor hun eigen wraak ipv voor het geluk van het kind.
pi_83047908
quote:
Op zondag 20 juni 2010 11:16 schreef THEFXR het volgende:

[..]

je wordt word waarschijnlijk geplayed door je vriendin.
sommige vrouwen gaan voor hun eigen wraak ipv voor het geluk van het kind.
Juist
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_83047919
De biologische vader heeft de rechten, niet iemand die pas net komt kijken. Ik weet niet wat de situatie is met de echte vader, maar het lijkt nu gewoon of jullie hem out the picture willen om een nieuw gezinnetje te vormen. Wat dus niet werkt, hij/zij heeft al een vader.

Leuk voor het kind ook idd, bah
pi_83047991
De biologische vader heeft net zo veel rechten als jou vriendin, daar verander je weinig aan. Je laat je af poederen, maar je weet in ieder geval wel waar je geld heen gaat.
pi_83047998
"Hoi, ik ben je nieuwe papa"

Wat denk je zelf TS?
  zondag 20 juni 2010 @ 11:25:57 #12
262 Re
Kiss & Swallow
pi_83048086
quote:
Op zondag 20 juni 2010 11:17 schreef Moja het volgende:
De biologische vader heeft de rechten, niet iemand die pas net komt kijken. Ik weet niet wat de situatie is met de echte vader, maar het lijkt nu gewoon of jullie hem out the picture willen om een nieuw gezinnetje te vormen. Wat dus niet werkt, hij/zij heeft al een vader.

ja wie weet heeft biopappa zoontje anaal verkracht... dus lijkt me een verduidelijking wel op zijn plaats

lijkt me dan ook meer een wgr topic
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_83048225
quote:
Op zondag 20 juni 2010 11:25 schreef Re het volgende:

[..]

ja wie weet heeft biopappa zoontje anaal verkracht... dus lijkt me een verduidelijking wel op zijn plaats

lijkt me dan ook meer een wgr topic
In de meeste gevallen gaat het gewoon om wraak. Uit eigen ervaring weet ik dat een (ongetrouwde) biologische vader in Nederland weinig te vertellen heeft. Ongeacht of de vader goed of slecht voor het kind is.
pi_83048296
net een relatie en nu al een kinderkamer maken?
uit een aspergernest
pi_83048325
wie ben jij om te bepalen dat de vader nergens aanspraak op kan maken? wel eens erover nagedacht dat jouw vriendin ook wel eens de oorzaak geweest kan zijn van het mislukken van die relatie?
  zondag 20 juni 2010 @ 11:37:23 #16
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_83048348
quote:
Op zondag 20 juni 2010 11:17 schreef Moja het volgende:

Misschien was mijn vraagstelling niet helemaal juist, het gaat mij er niet om om de biologische vader "out the picture" te zetten. Tuurlijk heeft het kind recht om zijn echte vader te zien. Het gaat mij er meer om wie welke rechten heeft. En de opmerking die sommige hier hebben dat ik geplayd wordt en dat het wel duidelijk is waar mijn geld heen gaat, mogen achterwege blijven. Ik ben nuchter en oud genoeg om geen stomme dingen te doen. serieuze reacties zijn wel gewenst, ander had ik wel in KLB gepost
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_83048385
voor iemand die sinds kort een relatie heeft, loop je wel erg hard van stapel. Of de echte vader nu goed of slecht is, je bemoeit je er veel te snel mee. Jullie prille relatie draait nu al om zoiets ingewikkelds, jullie lijken nu helemaal gefocust op de scheiding/voogdij. Dat lijkt me niet gemakkelijk.

Waarom wil je de biologosche vader weghouden bij zijn kind? Heeft hij Daan iets aangedaan of zal hij dat gaan doen?
  zondag 20 juni 2010 @ 11:41:19 #18
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_83048444
Net een relatie en nu al de rechten van vader willen hebben. Sowieso die rechten te willen hebben.
En hoezo moet de school nog geregeld worden en is dat jouw pakkie an?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_83048634
quote:
Op zondag 20 juni 2010 11:37 schreef cvboer het volgende:

[..]

Misschien was mijn vraagstelling niet helemaal juist, het gaat mij er niet om om de biologische vader "out the picture" te zetten. Tuurlijk heeft het kind recht om zijn echte vader te zien. Het gaat mij er meer om wie welke rechten heeft. En de opmerking die sommige hier hebben dat ik geplayd wordt en dat het wel duidelijk is waar mijn geld heen gaat, mogen achterwege blijven. Ik ben nuchter en oud genoeg om geen stomme dingen te doen. serieuze reacties zijn wel gewenst, ander had ik wel in KLB gepost
quote:
Wat moeten wij eventueel regelen om er voor te zorgen dat de biologische vader nergens geen aanspraak op kan maken? Wie heeft ervaring met zoiets?
Dat spreek je hier dan tegen. Waarom zou je dit willen? En antwoord op je vraag, je hebt geen rechten, punt.
pi_83048725
quote:

[..]

Nogmaals: je heb GEEN rechten.
pi_83049022
quote:

Dude, een relatie aangaan met iemand die al een kleine heeft vind ik niet erg, ... immers dat getuigt alleen maar van het feit dat je van haar houdt, ook al heeft ze reeds kids van een ander, kudos. Echter om in zo'n vroeg stadium over dit soort vraagstukken te buigen,....niet doen. Geniet lekker van elkaar en laat haar eerst alles goed afwikkelen met haar ex. Dan kun jij over een paar jaar altijd nog het kind erkennen.
pi_83049048
als je met haar trouwt, ben je stiefvader..
pi_83049137
quote:

Het gaat mij er meer om wie welke rechten heeft.
De ouders hebben alle rechten, jij hebt er geen.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_83049198
quote:
Op zondag 20 juni 2010 12:01 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
als je met haar trouwt, ben je stiefvader..
Nee joh ? echt ?
Op woensdag 23 juni 2010 23:33 schreef Biogarde het volgende:
Je bent één van de grootste baggeraars en verantwoordelijk voor het verkloten van topics.
Op dinsdag 20 juli 2010 20:33 schreef AdvancedPower het volgende:[/b]
Laatste post:
pi_83049258
quote:
Op zondag 20 juni 2010 11:47 schreef Moja het volgende:

[..]

[..]

Dat spreek je hier dan tegen. Waarom zou je dit willen? En antwoord op je vraag, je hebt geen rechten, punt.
Dat vind ik ook raar.

Wat heeft je vriendin eigenlijk allemaal vertelt over haar ex dat je zo raar praat? Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')