abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 juni 2010 @ 11:08:57 #1
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_83047740
Ik heb sinds kort een relatie met een vrouw die al een kind heeft uit een eerdere relatie, een 5 jarig zoontje.
Al hoewel het voor ons drieën nog wel wennen is, gaat het prima, naast de dingen die gedaan moeten worden zoals het inrichten van een kinderkamer, regelen van een school en andere dingen, vroeg ik mij af hoe juridisch
zoiets in zijn werk gaat.

De rechter heeft Daan toegewezen aan de moeder ( mijn vriendin ), aangezien ik niet de biologische vader ben van Daan, wat zijn mijn rechten? Wat moeten wij eventueel regelen om er voor te zorgen dat de biologische vader nergens geen aanspraak op kan maken? Wie heeft ervaring met zoiets?
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  zondag 20 juni 2010 @ 11:10:21 #2
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_83047764
je hebt 'sinds kort' een relatie met haar? dan lijken me dit typisch vraagstukken waar je je echt niet mee bezig zou moeten houden op dit moment...

sowieso is het niet jouw kind en heb je er dus helemaal niks over te zeggen...
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_83047808
quote:
Op zondag 20 juni 2010 11:08 schreef cvboer het volgende:
Ik heb sinds kort een relatie met een vrouw die al een kind heeft uit een eerdere relatie, een 5 jarig zoontje.
Al hoewel het voor ons drieën nog wel wennen is, gaat het prima, naast de dingen die gedaan moeten worden zoals het inrichten van een kinderkamer, regelen van een school en andere dingen, vroeg ik mij af hoe juridisch

De rechter heeft Daan toegewezen aan de moeder ( mijn vriendin ), aangezien ik niet de biologische vader ben van Daan, wat zijn mijn rechten? Wat moeten wij eventueel regelen om er voor te zorgen dat de biologische vader nergens geen aanspraak op kan maken? Wie heeft ervaring met zoiets?
Niet jouw kind, niet jouw pakkie aan.

En waarom wil JIJ er voor zorgen dat de biologische vader geen aanspraak maakt op het kind?
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  zondag 20 juni 2010 @ 11:13:00 #4
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_83047820
Rechten: geen.

Maar waarom zou je willen dat de biologische vader nergens aanspraak op kan maken? Vind je dat normaal? Hoe zou jij dat vinden als jij de vader was?

Daarbij, je hebt pas sinds kort een relatie met haar. Niet te hard van stapel lopen en je al helemaal niet opwerpen als de 'vervangpapa' . Stel je voor dat het misloopt tussen jullie, dat moet vreselijk zijn voor het kind.

Rustig aan dus. En het kind heeft recht op een band met zijn eigen vader.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_83047828
Waarom zou de vader nergens aanspraak op mogen hebben?
Ouders die hun kinderen bij de andere ouder weghouden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_83047866
quote:
Op zondag 20 juni 2010 11:13 schreef Tja..1986 het volgende:
Waarom zou de vader nergens aanspraak op mogen hebben?
Ouders die hun kinderen bij de andere ouder weghouden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
  zondag 20 juni 2010 @ 11:16:29 #7
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_83047892
quote:
Wat moeten wij eventueel regelen om er voor te zorgen dat de biologische vader nergens geen aanspraak op kan maken? Wie heeft ervaring met zoiets?
je wordt word waarschijnlijk geplayed door je vriendin.
sommige vrouwen gaan voor hun eigen wraak ipv voor het geluk van het kind.
pi_83047908
quote:
Op zondag 20 juni 2010 11:16 schreef THEFXR het volgende:

[..]

je wordt word waarschijnlijk geplayed door je vriendin.
sommige vrouwen gaan voor hun eigen wraak ipv voor het geluk van het kind.
Juist
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_83047919
De biologische vader heeft de rechten, niet iemand die pas net komt kijken. Ik weet niet wat de situatie is met de echte vader, maar het lijkt nu gewoon of jullie hem out the picture willen om een nieuw gezinnetje te vormen. Wat dus niet werkt, hij/zij heeft al een vader.

Leuk voor het kind ook idd, bah
pi_83047991
De biologische vader heeft net zo veel rechten als jou vriendin, daar verander je weinig aan. Je laat je af poederen, maar je weet in ieder geval wel waar je geld heen gaat.
pi_83047998
"Hoi, ik ben je nieuwe papa"

Wat denk je zelf TS?
  zondag 20 juni 2010 @ 11:25:57 #12
262 Re
Kiss & Swallow
pi_83048086
quote:
Op zondag 20 juni 2010 11:17 schreef Moja het volgende:
De biologische vader heeft de rechten, niet iemand die pas net komt kijken. Ik weet niet wat de situatie is met de echte vader, maar het lijkt nu gewoon of jullie hem out the picture willen om een nieuw gezinnetje te vormen. Wat dus niet werkt, hij/zij heeft al een vader.

ja wie weet heeft biopappa zoontje anaal verkracht... dus lijkt me een verduidelijking wel op zijn plaats

lijkt me dan ook meer een wgr topic
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_83048225
quote:
Op zondag 20 juni 2010 11:25 schreef Re het volgende:

[..]

ja wie weet heeft biopappa zoontje anaal verkracht... dus lijkt me een verduidelijking wel op zijn plaats

lijkt me dan ook meer een wgr topic
In de meeste gevallen gaat het gewoon om wraak. Uit eigen ervaring weet ik dat een (ongetrouwde) biologische vader in Nederland weinig te vertellen heeft. Ongeacht of de vader goed of slecht voor het kind is.
pi_83048296
net een relatie en nu al een kinderkamer maken?
uit een aspergernest
pi_83048325
wie ben jij om te bepalen dat de vader nergens aanspraak op kan maken? wel eens erover nagedacht dat jouw vriendin ook wel eens de oorzaak geweest kan zijn van het mislukken van die relatie?
  zondag 20 juni 2010 @ 11:37:23 #16
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_83048348
quote:
Op zondag 20 juni 2010 11:17 schreef Moja het volgende:

Misschien was mijn vraagstelling niet helemaal juist, het gaat mij er niet om om de biologische vader "out the picture" te zetten. Tuurlijk heeft het kind recht om zijn echte vader te zien. Het gaat mij er meer om wie welke rechten heeft. En de opmerking die sommige hier hebben dat ik geplayd wordt en dat het wel duidelijk is waar mijn geld heen gaat, mogen achterwege blijven. Ik ben nuchter en oud genoeg om geen stomme dingen te doen. serieuze reacties zijn wel gewenst, ander had ik wel in KLB gepost
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_83048385
voor iemand die sinds kort een relatie heeft, loop je wel erg hard van stapel. Of de echte vader nu goed of slecht is, je bemoeit je er veel te snel mee. Jullie prille relatie draait nu al om zoiets ingewikkelds, jullie lijken nu helemaal gefocust op de scheiding/voogdij. Dat lijkt me niet gemakkelijk.

Waarom wil je de biologosche vader weghouden bij zijn kind? Heeft hij Daan iets aangedaan of zal hij dat gaan doen?
  zondag 20 juni 2010 @ 11:41:19 #18
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_83048444
Net een relatie en nu al de rechten van vader willen hebben. Sowieso die rechten te willen hebben.
En hoezo moet de school nog geregeld worden en is dat jouw pakkie an?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_83048634
quote:
Op zondag 20 juni 2010 11:37 schreef cvboer het volgende:

[..]

Misschien was mijn vraagstelling niet helemaal juist, het gaat mij er niet om om de biologische vader "out the picture" te zetten. Tuurlijk heeft het kind recht om zijn echte vader te zien. Het gaat mij er meer om wie welke rechten heeft. En de opmerking die sommige hier hebben dat ik geplayd wordt en dat het wel duidelijk is waar mijn geld heen gaat, mogen achterwege blijven. Ik ben nuchter en oud genoeg om geen stomme dingen te doen. serieuze reacties zijn wel gewenst, ander had ik wel in KLB gepost
quote:
Wat moeten wij eventueel regelen om er voor te zorgen dat de biologische vader nergens geen aanspraak op kan maken? Wie heeft ervaring met zoiets?
Dat spreek je hier dan tegen. Waarom zou je dit willen? En antwoord op je vraag, je hebt geen rechten, punt.
pi_83048725
quote:

[..]

Nogmaals: je heb GEEN rechten.
pi_83049022
quote:

Dude, een relatie aangaan met iemand die al een kleine heeft vind ik niet erg, ... immers dat getuigt alleen maar van het feit dat je van haar houdt, ook al heeft ze reeds kids van een ander, kudos. Echter om in zo'n vroeg stadium over dit soort vraagstukken te buigen,....niet doen. Geniet lekker van elkaar en laat haar eerst alles goed afwikkelen met haar ex. Dan kun jij over een paar jaar altijd nog het kind erkennen.
pi_83049048
als je met haar trouwt, ben je stiefvader..
pi_83049137
quote:

Het gaat mij er meer om wie welke rechten heeft.
De ouders hebben alle rechten, jij hebt er geen.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_83049198
quote:
Op zondag 20 juni 2010 12:01 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
als je met haar trouwt, ben je stiefvader..
Nee joh ? echt ?
Op woensdag 23 juni 2010 23:33 schreef Biogarde het volgende:
Je bent één van de grootste baggeraars en verantwoordelijk voor het verkloten van topics.
Op dinsdag 20 juli 2010 20:33 schreef AdvancedPower het volgende:[/b]
Laatste post:
pi_83049258
quote:
Op zondag 20 juni 2010 11:47 schreef Moja het volgende:

[..]

[..]

Dat spreek je hier dan tegen. Waarom zou je dit willen? En antwoord op je vraag, je hebt geen rechten, punt.
Dat vind ik ook raar.

Wat heeft je vriendin eigenlijk allemaal vertelt over haar ex dat je zo raar praat? Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.
pi_83049411
Hoe lang is jullie korte relatie eigenlijk? En waarom zou je de rechten van de vader willen inperken? Hoe gaat je vriendin nu om met haar ex, hebben ze een omgangsregeling voor het kind?

De enige manier dat jij rechten op het kind kunt verkrijgen is door zogenoemde stiefouder adoptie.
quote:
Stiefouderadoptie

Adoptie door de (nieuwe) partner van een van de ouders wordt ook wel stiefouderadoptie genoemd. Bij stiefouderadoptie wordt de familieband met de andere ouder verbroken. Juridisch gezien is iemand eigenlijk alleen stiefouder als hij of zij getrouwd is of een geregistreerd partnerschap heeft met de ouder, maar stiefouderadoptie is mogelijk bij alle samenlevingsvormen.
Zoals gezegd: waarom zou je dit willen? Ten tweede, denk goed na over de gevolgen voor het kind als jij besluit dat je 'korte relatie' toch niet brengt wat je had gehoopt en ze jou misschien inmiddels als nieuw vader-figuur ziet.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_83049445
jeetje mina zeg...wat een ongelooflijk negatieve reacties lees ik hier...belachelijk.
laat ik beginnen met te zeggen: wat leuk voor je dat je een nieuwe relatie hebt en dat je het zo goed moet haar kind kunt vinden (dat neem ik dan aan), want die klik is erg belangrijk en lang niet altijd vanzelfsprekend.

volgens mij heb je verder inderdaad weinig rechten. wil je er het fijne van weten dan zou ik in ieder geval naar een deskundige gaan en het niet hier op fok vragen.....
  zondag 20 juni 2010 @ 12:17:25 #28
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_83049460
Verder kan je het kind ook adopteren. Als de ouders het toelaat, kan je van de rechtbank rechten krijgen op het kind. Dan heb jij ook dezelfde rechten als een biologische vader.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_83049524
En de voorwaarden voor "stiefouderadoptie" in een notendop:
quote:
Aan welke voorwaarden moet ik voldoen om gezamenlijk gezag te krijgen met mijn partner?

Als u samen met uw partner die niet de (biologische) ouder is van uw kind gezag wilt uitoefenen, kunt u een verzoek indienen bij de rechtbank. Hiervoor heeft u een advocaat nodig. De rechter kijkt of u aan een aantal voorwaarden voldoet. Er wordt hierbij vooral naar het belang van uw kind gekeken. Ook speelt het een rol of uw kind nog een andere ouder heeft of niet.
Voorwaarden toekennen gezamenlijk gezag

De rechter kan gezamenlijk gezag onder de volgende voorwaarden toekennen:
Op het moment dat u het verzoek doet, oefent u alleen het gezag uit.
Uw partner heeft een goede band met uw kind. Ook hebben u en uw partner een goede band met elkaar. Dit is belangrijk omdat uw kind moet kunnen opgroeien in een veilige en vertrouwde omgeving.
Uw kind moet zich goed kunnen ontwikkelen. Als uw kind 12 jaar of ouder is, vraagt de rechter ook naar zijn of haar mening.

Als uw kind nog een andere ouder heeft, bijvoorbeeld uw ex-partner na een scheiding, gelden daarnaast nog twee andere voorwaarden:
U en uw partner hebben minstens een jaar samen voor het kind gezorgd.
U heeft als ouder minstens drie jaar alleen het gezag uitgeoefend.
pi_83049585
quote:
Op zondag 20 juni 2010 12:16 schreef dutchgal het volgende:
jeetje mina zeg...wat een ongelooflijk negatieve reacties lees ik hier...belachelijk.
Vind je het gek met een OP die in feite zegt: mijn weekendscharrel blijft plakken met haar kind en dat is wel chill. Hoe pak ik de biologische vader nu al zijn rechten af?
There is no love sincerer than the love of food.
pi_83049739
Ik zal niet de enige zijn die TS een beetje eng vind. Waarom de bio-pa buiten sluiten en waarom wil jij perse alle rechten? Leuk dat je een vriendin hebt, leuk dat ze een zoontje heeft. Maar het is niet jouw kind. Ook niet als je alle "rechten"hebt.
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_83049754
quote:
laat ik beginnen met te zeggen: wat leuk voor je dat je een nieuwe relatie hebt en dat je het zo goed moet haar kind kunt vinden (dat neem ik dan aan), want die klik is erg belangrijk en lang niet altijd vanzelfsprekend.

en wie ben jij dan wel, de linkse moraalridder ofzo?
pi_83049832
quote:
Op zondag 20 juni 2010 12:21 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Vind je het gek met een OP die in feite zegt: mijn weekendscharrel blijft plakken met haar kind en dat is wel chill. Hoe pak ik de biologische vader nu al zijn rechten af?
  zondag 20 juni 2010 @ 12:34:16 #34
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_83049965
Over wat voor rechten wil je het eigenlijk hebben?

Maak dat nu eerst eens duidelijk
  zondag 20 juni 2010 @ 12:39:33 #35
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83050124
Als de biologische vader ten tijde van de geboorte met de moeder getrouwd was, of het kind erkend heeft terwijl ze niet getrouwd waren, en hij in eerste instantie ook gedeelde voogdij had, dan lijkt het me niet alleen zeer lastig om hem buitenspel te zetten, maar als hij het kind nooit iets aangedaan heeft ook behoorlijk onfatsoenlijk.

Je kunt natuurlijk zelf wel zo goed mogelijk voor het kind zorgen, en hij kan als stiefkind ook erfrechtelijk net zo bedeeld worden als een eigen kind. Maar eerlijk gezegd vind ik je manier van vraagstelling op z'n minst discutabel ook je "uitleg" geeft me onvoldoende aan wat je precies wilt bereiken.

Als je mede de verantwoordelijkheid voor het kind wilt en die ook wilt houden dan betekent dat ook dat je daar verplichtingen aan over kunt houden als jullie relatie spaak zou lopen, zoals bijvoorbeeld alimentatieplicht.

Welke rechten zou je eigenlijk willen hebben?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_83050687
quote:

[..]
Tuurlijk heeft het kind recht om zijn echte vader te zien.
goh, wat aardig van je, de vader mag zijn kind zien? het is dus de vader, die mag nog wel meer dan alleen zijn kind ZIEN en daar heeft een nieuwe vriend van de moeder niets over te zeggen.

definieer nu eerst eens hoe kort 'sinds kort een relatie' is (of ik heb er over heen gelezen) want dat lijkt mij wel een hele belangrijke voor je je met alle juridische zaken gaat bemoeien.
wonen jullie al samen, zorg je fulltime voor het kind, vormen jullie al langere tijd een gezin met zijn 3-en?

als je daar nu eerst eens aan ging beginnen, misschien kijken hoe de relatie verder verloopt en of het allemaal langdurig en blijvend is, kun je daarna eens gaan kijken naar eventuele gezamenlijke bemoeienis over de opvoeding.

maar met 'sinds kort een relatie' en dan al beginnen over je recht t.o.v. het kind vind ik wel erg ver gaan.
je bent er (nog) niets van dus je rechten zijn nul, de vader heeft gewoon de rechten mbt zijn bloedeigen kind.(overigens, we horen je ook niet echt veel over wat het kind zelf of de moeder hiervan vindt)
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_83051482
Wat wil het kind trouwens zelf?
  zondag 20 juni 2010 @ 13:29:48 #38
307548 Estola
Ondertitel
pi_83051939
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, want er werd meer over de motivatie gespeculeerd, dan antwoord op de vraag gegeven

Er zijn drie soort vaders:
- biologische vader
- wettelijke vader
- sociale vader

biologische vader = zaaddonor

een biologische vader hoeft niet de wettelijke vader te zijn.
wettelijke vader ben je als je ten tijde van geboorte met de moeder getrouwd bent, of als je samen na de geboorte via de kantonrechter gezamelijke zeggenschap regelt.

sociale vader ben je als je langere tijd (dagelijks) de zorg voor het kind hebt.
Je bouwt dan ook rechten op.

en om het nog ingewikkelder te maken... als de biologische vader niet meer in de picture is, of de verantwoordelijkheid voor het kind niet wil, kan of mag dragen en de sociale vader kan/wil/mag dat wel, dan kan de moeder zelfs aanvragen het gezag met deze "nieuwe" man te mogen delen.
Doei
pi_83052269
Wat een ontzettende kut reacties hierboven.

Je hebt geen enkele rechten, behalve, wat iemand al aangaf, als je het kind adopteert. Daarnaast kan je ook de ouderlijke macht overnemen maar ik neem aan dat dat niet je bedoeling is.

Dit is er te vinden op een notaris website
quote:
Stiefkinderen
Heeft een man of vrouw bij het aangaan van een (tweede) huwelijk al een of meer kinderen, dan krijgen die kinderen de status van stiefkind van de (nieuwe) huwelijkspartner van de vader of moeder van het kind. Een stiefkind is geen wettige erfgenaam van zijn stiefvader of -moeder. Wil de stiefouder wel dat het stiefkind van hem of haar erft, dan moet een testament gemaakt worden. Als een stiefkind in een testament tot erfgenaam benoemd is, valt hij voor het successierecht wel onder het tarief en de vrijstelling van kinderen. Dat is het laagste tarief.
bron; http://www.notariskantoordidam.nl/63/Kinderen.html

Zelf ben ik een stiefdochter, en ik moet zeggen dat ik daar heel blij mee ben. Mijn eigen vader is een vreselijke vent. Vind het knap van je dat je deze vraag hebt durven stellen

Veel succes!
  zondag 20 juni 2010 @ 13:52:31 #40
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_83052879
maar nog maals de vraag:
wat voor rechten wil je hebben dan?
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_83053889
quote:
Op zondag 20 juni 2010 12:27 schreef Monco10 het volgende:

[..]

en wie ben jij dan wel, de linkse moraalridder ofzo?
at your service...
  zondag 20 juni 2010 @ 22:35:37 #42
82136 Xennia
gekroond
pi_83077381
Welke rechten wil je dan?

Ik vind het sowieso al dubieus dat je een prille relatie hebt en dat kind nu al in een andere wereld en andere school wilt brengen. Zou je niet eerst even kijken of jullie met zijn tweetjes een goede basis kunnen ontwikkelen?
  maandag 21 juni 2010 @ 11:15:31 #43
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83090891
Nou, hopelijk komt TS het e.e.a verduidelijken, dan kan dit topique nog interessant worden
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 21 juni 2010 @ 11:28:14 #44
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_83091320
Ik zou pas na gaan denken over dit soort dingen als je langer dan 'sinds kort' een relatie met deze vrouw en haar zoontje hebt, en je meer ervaring hebt met hoe de biologische vader in dit plaatje past. Stel dat de biologische vader het kind niet erkend heeft of duidelijk maakt geen interesse te hebben in het kind, en je bent na een paar jaar er zeker van dat je bij je huidige partner en haar kind blijft, dan pas kun je na gaan denken over stiefouder adoptie of wat dan ook. Voor die tijd moet je je er echt buiten houden en je niet bemoeien met de band kind - biologische vader, en je ook achterwege houden in discussies hierover. Het is namelijk niet aan jou.
SPACE AND TIME ARE NO OBSTACLE TO CAT_TANK
Cat_Tank is strong
pi_83101205
quote:
Op maandag 21 juni 2010 11:15 schreef Maanvis het volgende:
Nou, hopelijk komt TS het e.e.a verduidelijken, dan kan dit topique nog interessant worden
zou leuk zijn ja, of zou TS de antwoorden niet zo leuk vinden en zijn topic laten voor wat het is?
pi_83101981
In principe heb je geen rechten, ik heb daar een relatie op kapot laten gaan.
Blessed is the mind too small for doubt.
pi_83104888
Tja , waar blijft TS?

Misschien is de korte relatie al weer voorbij??

of .......hij schaamt zich inmiddels diep voor zn ondoordachte duistere plannen

of ....is het kwartje gevallen dat zn nieuwe liefje hem gebruikt om haar ex dwars te zitten ?

ik gok zomaar wat hoor...
pi_83105659
quote:

volgens mij heb je verder inderdaad weinig rechten. wil je er het fijne van weten dan zou ik in ieder geval naar een deskundige gaan en het niet hier op fok vragen.....
DAT dus, ik ben het hier helemaal mee eens, jeetje zeg wat kunnen mensen andere mensen afzeiken. oke het staat er een beetje raar in de OP maar om iemand dan meteen zo aan te vallen terwijl hij gewoon naar ervaringen van anderen mensen vraagt vind ik gewoon absurt.

ook ik denk dat hij geen rechten heeft maar ik denk wel dat hij inspraak kan hebben en dat dat geregeld kan worden. ik weet ook niet hoe de situatie met de biologische vader is, als deze niet in staat is om voor zn kind te zorgen is het voor het kind goed dat er een ander persoon in zn leven is die dat wel kan en dat ook wil. het is niet makkelijk om in een relatie te komen waar kinderen uit een eerdere relatie bij betrokken zijn. dat is niet niks en kan heel lastig zijn. dus het siert TS heel erg dat hij deze band aan wil gaan en hier adviezen over wil. of FOK de beste manier is om adviezen hierover te vragen betwijfel ik maar wat hier allemaal voor negatiefs gezegd word vind ik belachelijk
pi_83105843
quote:
Op maandag 21 juni 2010 17:00 schreef Delan het volgende:

[..]

DAT dus, ik ben het hier helemaal mee eens, jeetje zeg wat kunnen mensen andere mensen afzeiken. oke het staat er een beetje raar in de OP maar om iemand dan meteen zo aan te vallen terwijl hij gewoon naar ervaringen van anderen mensen vraagt vind ik gewoon absurt.

dan heb je deze uit de OP zeker gemist of is dit een normale houding als je 'sinds kort een relatie hebt' :

"Wat moeten wij eventueel regelen om er voor te zorgen dat de biologische vader nergens geen aanspraak op kan maken? Wie heeft ervaring met zoiets?"
pi_83106133
quote:
Op zondag 20 juni 2010 13:18 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Wat wil het kind trouwens zelf?
het kind is 5!! wat denk je zelf! deze is nog niet in staat om zelf hierin een keuze te maken, en dat mag je ook niet van hem vragen. daarmee breng je het kind alleen maar mee in verwarring. wel kun je dingen vertellen wat er gaande is in een relatie, op een voor een kind begrijpelijke manier kan dat uitgelegd worden. meer heeft een kind niet nodig. een kind wil duidelijkheid en een goede sfeer om zich heen. je kunt aan het kind zelf merken wat het prettig vind en wat niet. en het is voor een kind nooit verkeerd om iemand om zich heen te hebben die wat voor hem over heeft en die hem liefde en aandacht wil geven en daar moeite voor wil doen.

daarmee zeg ik niet dat de biologische vader uit de picture moet blijven, absoluut niet, tenzij deze niet in staat is om voor het kind te zorgen of als het zo zou zijn dat deze zn handen van het kind af heeft getrokken. wat ik niet weet want dat staat niet duidelijk hier. maar zelfs als de vader en het kind gewoon nog contact met elkaar hebben kan je het kind niet voor deze keuze zetten. het kind vind het allang fijn als de sfeer goed is in huis, en als de sfeer goed is in het huis en hij merkt dat diegene die nu bij zn moeder is ook voor hem wil zorgen, is dat voor een kind genoeg om met diegene een band op te bouwen en daarnaast gewoon nog zn eigen vader te zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')