abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112171285
quote:
5s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je kan deze uitspraak toch niet met droge ogen verdedigen? Het is duidelijk dat beide daders aanwezig waren, het is duidelijk dat ze in een team opereerden en het is duidelijk dat ze beiden schuld hebben aan de dood van het slachtoffer. Dat beiden dan vrijgesproken worden is onbegrijpelijk en toont des te meer aan dat de huidige vorm van onze rechtspraak grote gebreken vertoont.
Sla gewoon met 4 man iemand dood en als je dan met zn 6-en bent (2 slaan dus niet) dan hop vrij laten.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_112171324
quote:
5s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 15:59 schreef Scorpie het volgende:
Je kan deze uitspraak toch niet met droge ogen verdedigen? Het is duidelijk dat beide daders aanwezig waren,
Eerste denkfout: het zijn niet "beide daders". Er is maar één dader van het doodrijden: de bestuurder.
quote:
het is duidelijk dat ze in een team opereerden en het is duidelijk dat ze beiden schuld hebben aan de dood van het slachtoffer.
Vertel eens, hoe is dat duidelijk?
quote:
Dat beiden dan vrijgesproken worden is onbegrijpelijk en toont des te meer aan dat de huidige vorm van onze rechtspraak grote gebreken vertoont.
Nee, dit toont toont slechts aan dat een hoop mensen geen enkel benul van rechtspraak hebben.
  Moderator dinsdag 29 mei 2012 @ 16:05:33 #228
249559 crew  Lavenderr
pi_112171371
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 16:02 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen 'niet perfect' en falend op elk front, zoals nu het geval is.
pi_112171409
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 16:04 schreef DonJames het volgende:

[..]

Eerste denkfout: het zijn niet "beide daders". Er is maar één dader van het doodrijden: de bestuurder.
En daar gaat de rechtspraak dus al de fout in.

quote:
[..]

Zie bovenstaande.

quote:
Nee, dit toont toont slechts aan dat een hoop mensen geen enkel benul van rechtspraak hebben.
Zeg dat tegen de nabestaanden van het slachtoffer, die nu machteloos mogen toekijken hoe deze twee knapen op vrije voeten zijn zodat ze nog meer rottigheid mogen uithalen. Moord en verderf loont dus blijkbaar wel degelijk.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 16:06:17 #230
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_112171413
quote:

[..]

Nee natuurlijk. Maar goed je kan je neem ik aan toch wel voorstellen dat je hier een ontevreden gevoel aan overhoud? Dat het moeilijk is om te zien wat er recht is aan deze rechtspraak.
pi_112171417
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 16:02 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen 'niet perfect' en falend op elk front, zoals nu het geval is.
Vind je het erg als ik niet inga op je domme populistische geblaat?
  Moderator dinsdag 29 mei 2012 @ 16:06:31 #232
249559 crew  Lavenderr
pi_112171424
quote:

[..]

[..]

[..]

En de rechters blijkbaar ook niet.
pi_112171434
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 16:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Sla gewoon met 4 man iemand dood en als je dan met zn 6-en bent (2 slaan dus niet) dan hop vrij laten.
yeah I like
pi_112171456
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 16:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Blijkbaar is dat in dit land heel lonend; de perfecte moord dus. Gewoon met 4 man iemand afslachten en volhouden dat niemand het gedaan heeft. Te simpel eigenlijk, kan nog wel eens van pas komen :D
pi_112171484
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 16:06 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En de rechters blijkbaar ook niet.
Dus de rechter heeft een uitspraak gedaan die volgens ons rechtssysteem niet klopt? Wat dan?

oftewel: eerst nadenken, dan posten
pi_112171520
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 16:06 schreef DonJames het volgende:

[..]

Vind je het erg als ik niet inga op je domme populistische geblaat?
Dat kan je dan ook niet, want je weet net zoals ik dat deze vrijspraak niet te verkopen valt. Het wachten is totdat de daders een veel ergere misdaad begaan waarbij meerdere mensen slachtoffer zijn.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 16:09:04 #237
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_112171573
quote:

En daar maak jij dus een denkfout.... de massa van de tweede persoon is waarschijnlijk de oorzaak geweest van de dodelijke klap. Dat de dader niet de scooter bestuurde is geen excuus, immers had hij zijn lot in handen gegeven van de bestuurder toen hij achterop stapte op te vluchten voor de politie.

quote:
Nou... in ieder geval had de passagier kunnen afstappen van de scooter. Maar hij was gewoon te lui om te gaan lopen voor de politie?

quote:
Nee.... het toont aan hoe slecht de rechtspraak in staat is om gerechtigheid te waarborgen.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_112171640
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 16:08 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat kan je dan ook niet, want je weet net zoals ik dat deze vrijspraak niet te verkopen valt.
In tegenstelling tot wat je misschien denkt sta ik niet te juichen dat er weer een crimineel wegkomt met wat 'ie heeft gedaan. Ik kan het echter wel in het grotere geheel zien.
quote:
Het wachten is totdat de daders een veel ergere misdaad begaan waarbij meerdere mensen slachtoffer zijn.
Ik wil best hierover discussieren, maar dan moet je ophouden met dit soort gezwets.
pi_112171677
Gerechtigheid is sowieso een hol begrip voor juristen. De juristenmaffia is de laatste jaren enorm toegenomen. Mensen zonder geweten, zonder wroeging, zonder eer en geweten die de grootste criminelen vrijpleiten zodat deze al rovend en moordend Nederland onveilig kunnen blijven maken, terwijl de jurist haastig zijn snelverdiende centen telt.
pi_112171703
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 16:10 schreef DonJames het volgende:

[..]

In tegenstelling tot wat je misschien denkt sta ik niet te juichen dat er weer een crimineel wegkomt met wat 'ie heeft gedaan. Ik kan het echter wel in het grotere geheel zien.

[..]

Ik wil best hierover discussieren, maar dan moet je ophouden met dit soort gezwets.
Wat valt er over te discussieren dan? Jij vind het blijkbaar prima zo, de rechtspraak hoeft niet anders volgens jou, sterker nog, je verdedigt de uitspraak van de rechter. Ik ben het daarmee oneens.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2012 16:11:41 ]
  dinsdag 29 mei 2012 @ 16:11:46 #241
93664 waht
Mushir
pi_112171726
quote:

Dat interesseert ook niemand. Men wil rechtvaardigheid, niet perse rechtspraak.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_112171730
quote:
13s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 14:22 schreef yavanna het volgende:
Ongelooflijk. :r

[..]

Met recht heeft dit allang niks meer te maken. Dit is hogere-school-wegredeneren-van-strafbare-feiten. Verbazen doet het me allang niet meer. Er zijn de laatste jaren genoeg voorbeelden geweest van bewust risicovol gedrag van bestuurders, waarbij de gekste argumenten worden aangevoerd om deze daders vrijuit te laten gaan.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 16:12:14 #243
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_112171750
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 16:10 schreef DonJames het volgende:

Kan jij dat grotere geheel nog steeds zien als het dodelijke slachtoffer een familielid of je partner betrof?

Wel consequent blijven hè, want jij kan het grotere geheel zien :Y

Ik zie ook een groter geheel nl. een falend rechtssysteem...
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  Moderator dinsdag 29 mei 2012 @ 16:12:29 #244
249559 crew  Lavenderr
pi_112171768
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 16:11 schreef waht het volgende:

[..]

Dat interesseert ook niemand. Men wil rechtvaardigheid, niet perse rechtspraak.
Juist.
pi_112171795
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 16:09 schreef ComplexConjugate het volgende:
En daar maak jij dus een denkfout.... de massa van de tweede persoon is waarschijnlijk de oorzaak geweest van de dodelijke klap.
:')
quote:
Dat de dader niet de scooter bestuurde is geen excuus, immers had hij zijn lot in handen gegeven van de bestuurder toen hij achterop stapte op te vluchten voor de politie.
Nee. Je bestuurt een scooter, of je doet dat niet.
quote:
Nou... in ieder geval had de passagier kunnen afstappen van de scooter. Maar hij was gewoon te lui om te gaan lopen voor de politie?
Dus?
quote:
Nee.... het toont aan hoe slecht de rechtspraak in staat is om gerechtigheid te waarborgen.
In dit specifieke geval faalt het systeem, dat klopt.
pi_112171876
Dit kan toch niet waar zijn? :')
Klauwen met geld en ondefinieerbaar veel leed kost dit tuig onze maatschappij. Standrechtelijke executeren omdat het kan zou ik niet gek vinden.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 16:14:42 #247
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_112171898
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 16:10 schreef Scorpie het volgende:
Gerechtigheid is sowieso een hol begrip voor juristen. De juristenmaffia is de laatste jaren enorm toegenomen. Mensen zonder geweten, zonder wroeging, zonder eer en geweten die de grootste criminelen vrijpleiten zodat deze al rovend en moordend Nederland onveilig kunnen blijven maken, terwijl de jurist haastig zijn snelverdiende centen telt.
Tegenwoordig is bijna elke strafpleiter een 'advocaat van de duivel'. Vrouwe Justitia word elke dag verkracht :X
pi_112171913
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 16:12 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Kan jij dat grotere geheel nog steeds zien als het dodelijke slachtoffer een familielid of je partner betrof?

Wel consequent blijven hè, want jij kan het grotere geheel zien :Y
Ik zat erop te wachten :')
quote:
Ik zie ook een groter geheel nl. een falend rechtssysteem...
Nou, vertel maar eens. Wat faalt er nog meer? En hoeveel gaat er wel goed?
  dinsdag 29 mei 2012 @ 16:15:35 #249
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_112171951
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 20:56 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Vooral ons justitieel apparaat. Als je ziet hoe dit gelopen is: Ik vind dat sabotage van de maatschappij en minachting van de slachtoffers. Eigenlijk denk ik hiervan: Dit kan gewoon niet waar zijn. Dit is meer het script van een lachfilm dan van een ernstige strafzaak.
Bovendien rijst bij mij de vraag: Hoe kunnen deze mocro's Bram Moszkowicz betalen?
Lijkt me duidelijk : de heren zijn zware criminelen, óf hun familie is dat. Brammetje verdedigd immers voornamelijk zware criminelen, die komt echt niet zomaar opdraven voor een paar sneue, simpele marokkaantjes hoor.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_112171967
Voor al die geweldige juristen hier, is het nu mogelijk om met een paar man iets te doen en als je alles ontkent er mee weg te komen? Zoals dat rare voorbeeld dat 4 van de 6 man iemand doodslaan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')