abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 januari 2018 @ 20:24:48 #251
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_176574409
quote:
10s.gif Op woensdag 17 januari 2018 19:19 schreef Yreal het volgende:

[..]

right. Wat denk je dat die figuren gaan doen als ze 0¤ inkomen hebben?

En ja, een cel kost een veelvoud van een uitkering.
eerst en vooral: Waarom quote je een bericht van mij van anderhalf jaar geleden? :D

en ja daarom zet je ze ook beter aan het werk, tot ze een waarde hebben "verdiend" met deze arbeid die correspondeert aan de verschuldigde boete. Win-win _O_
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_176578284
quote:
10s.gif Op woensdag 17 januari 2018 19:19 schreef Yreal het volgende:

[..]

right. Wat denk je dat die figuren gaan doen als ze 0¤ inkomen hebben?

En ja, een cel kost een veelvoud van een uitkering.
gevangen nemen en medicijnen erop testen dan. als ze niet kunnen betalen dan maar zo. en laten werken in strafkampen 80 jaar.
  Spellchecker dinsdag 20 februari 2018 @ 17:09:20 #253
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_177324944
Veroordeling in Nijmeegse scooterzaak na acht jaar definitief

quote:
De veroordeling van twee mannen voor het doodrijden van een voetganger in Nijmegen met een scooter, blijft overeind. Dat heeft de Hoge Raad dinsdag besloten.

De twee mannen wilden in 2010 een overval plegen op een hotel en waren op de vlucht voor de politie toen zij op een zebrapad een 50-jarige Arnhemmer aanreden. De man overleefde het ongeluk niet.

Complex
Juridisch werd de zaak complex omdat de twee verdachten elkaar aanwezen als bestuurder terwijl er geen verder bewijs was. Het hof in Arnhem sprak vanwege deze onduidelijkheid de twee in 2012 vrij van het (mede)plegen van de dodelijke aanrijding.

Het Openbaar Ministerie (OM) ging daartegen in cassatie, waarna de Hoge Raad de zaak terugverwees naar het gerechtshof in Den Bosch. Dat hof veroordeelde de twee uiteindelijk voor het medeplegen van dood door schuld in het verkeer. Ze kregen celstraffen opgelegd tot vier jaar. Daartegen gingen zij in cassatie.

'Fijn dat het eindelijk klaar is'
De partner van het 50-jarige slachtoffer vindt het fijn dat de zaak na al die jaren achter de rug is. 'Voor zover ik er ooit mee klaar kan zijn, het blijft natuurlijk je hele leven bij je', aldus Gé Creemers.

'De hele rechtszaak had voor mij niet gehoeven. Ik heb het nooit nodig gevonden dat de jongens gestraft zouden worden. Ik snap dat de maatschappij dat nodig heeft. Maar ik niet.'

Creemers zou wel graag een gesprek met de mannen willen. 'Ik ben begaan met ze, en hoop dat ze zo snel mogelijk hun leven weer een goede richting kunnen geven. Maar ze zullen nog de cel in moeten ben ik bang, en zullen mogelijk nog veel drempels tegen komen voordat ze weer een beetje een normaal leven kunnen oppakken.'
bron
  woensdag 2 mei 2018 @ 12:33:06 #254
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_178888391
Deze zaak komt maar niet tot rust. Wel opmerkelijk dat iemand die schijnbaar gezocht wordt voor zo'n beruchte zaak gewoon thuis kan worden opgepakt. Daar is eerder dus echt 0 procent energie ingestoken.

quote:
HERKENBOSCH (ANP) - Een man die nog bijna vier jaar de cel in moest voor het doodrijden van een voetganger in Nijmegen met een scooter in 2010 is maandag bij toeval opgepakt. De man werd in een woning in het Limburgse Herkenbosch aangehouden vanwege het omverrijden van een lantaarnpaal. Na zijn arrestatie bleek dat hij nog zijn straf moet uitzitten voor zijn aandeel in de zogenoemde Nijmeegse scooterzaak.

Twee getuigen hadden maandagmiddag gezien dat een auto op de Fazantstraat in Herkenbosch tegen een lantaarnpaal reed. De automobilist reed weg, de lantaarnpaal ,,gekapseisd’’ achterlatend, aldus de politie. De getuigen gaven het kenteken door aan de politie, die naar het adres van de automobilist ging. De 27-jarige man probeerde nog weg te rennen, ook al had hij al handboeien om, maar die vluchtpoging werd in de kiem gesmoord.

De man stond gesignaleerd, omdat hij zich niet op tijd had gemeld bij de gevangenis. Hij wilde in 2010 samen met een andere man een overval plegen op een hotel. Tijdens hun vlucht voor de politie gebeurde de fatale aanrijding. De zaak werd juridisch complex omdat de twee elkaar aanwezen als bestuurder van de scooter terwijl er geen verder bewijs was. In februari bepaalde de Hoge Raad dat de celstraffen van bijna vier jaar die de twee opgelegd hadden gekregen overeind blijven, waarmee hun straffen definitief werden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Dwersdriever op 02-05-2018 12:38:26 ]
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  woensdag 2 mei 2018 @ 13:02:21 #255
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_178889128
Aanwinst voor de samenleving dit.
And so is the past
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: