quote:Op vrijdag 18 juni 2010 22:54 schreef bas-beest het volgende:
De Beproeving (S. King) (maar dan wel de volledige)
mooi boekquote:Op woensdag 23 juni 2010 14:49 schreef Silv het volgende:
The unbearable lightness of being van Milan Kundera voor een weekje vakantie. Lees niet heel erg veel op vakantie eigenlijk.
Nou ja, Baudolino is natuurlijk sowieso fictie.quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:50 schreef Meursault het volgende:
Ik heb Baudolino van Umberto Eco bewaard voor deze zomer. Ik zit te twijfelen over iets van Jan van Aken, maar dat is misschien teveel historie één vakantie. Misschien een beetje SF. Philip K. Dick bijvoorbeeld.
Oh, sorry. Centurion.quote:Op donderdag 1 juli 2010 14:29 schreef Frollo het volgende:
Caesarion vond ik goed, veel meeslepender dan Joe Speedboot in elk geval.
Schrijven dat zij kon! Boh!quote:Op donderdag 1 juli 2010 14:13 schreef tafelpoot het volgende:
Tijd om een paar boeken te lezen die al een tijdje op mijn lijstje stonden. Ik lees alle boeken overigens in het Nederlands. Alleen van Harper Lee lees ik wellicht het origineel
Jean-Paul Sartre - La Nausée (de Walging)
Madame Bovary - Gustave Flaubert
JJ Voskuil - Bij Nader Inzien
Hermann Hesse - Narziss und Goldmund
Harper Lee - To Kill A Mockingbird
Ik bedoelde historische fictie.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 22:37 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nou ja, Baudolino is natuurlijk sowieso fictie.. Maar wel een leuk boek om te lezen.
Philip Dick lees ik nooit teveel van achter elkaar, da's af en toe zo naargeestig.
zou dat boek nou net zo slecht zijn als de film?quote:Op donderdag 1 juli 2010 17:23 schreef Meursault het volgende:
Battlefield Earth: a saga of the year 3000 van L. Ron Hubbard.
De verfilming schijnt ontzettend slecht te zijn - dat is bekend. Het boek heeft echter best goede recensies. Ik ben benieuwd. Meer dan duizend pagina's aan space opera.quote:Op donderdag 1 juli 2010 18:43 schreef bas-beest het volgende:
[..]
zou dat boek nou net zo slecht zijn als de film?
Lijst!quote:Op donderdag 1 juli 2010 18:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb er al 25 klaarstaan in mijn vakantieboekenkrat
Hoe lang ga je op vakantie, L_V, een paar maanden, of bestaan je dagen op vakantie grotendeels uit lezen?quote:
Ik heet karmozijn. Tof boek!quote:Op dinsdag 6 juli 2010 02:42 schreef TheHappyPrince het volgende:
Ik ga naar Istanbul en neem mee:
Orhan Pamuk - Istanbul, herinneringen en de stad
" " - ik heet Karmozijn
" " - Het zwarte boek
Jason Goodwin - De Brand van Istanbul (jaren geleden gelezen, heb deel 2 ook maar die was meh)
John Freely - De geschiedenis van Istanbul (al gelezen, maar achterin staan beschrijvingen van de sights van Istanbul)
Niet dat ik ze allemaal daar lees, maar ter voorbereiding. Verder ben ik nu bezig in Naam van de Roos van Eco, en daarna heb ik de Slinger van Foucault en Alles wat ik verzwegen heb (Azar Nafisi) nog.
Wordt een drukke zomerGelukkig lees ik snel.
3 wekenquote:Op dinsdag 6 juli 2010 02:49 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Hoe lang ga je op vakantie, L_V, een paar maanden,
quote:of bestaan je dagen op vakantie grotendeels uit lezen?
Ah Baudolino! Heb je al eerder Eco gelezen?quote:Op donderdag 15 juli 2010 21:20 schreef Meursault het volgende:
Het lijstje is geworden:
Umberto Eco - Baudolino
L. Ron Hubbard - Battlefield Earth
Albert Camus - De mens in opstand
Renate Dorrestein - Het geheim van de schrijver Ja, ach.. Best interessant.
Het nieuwe testament (Telos - Herziene Voorhoeve vertaling) Voor de zekerheid.
Vannacht op vakantie..
Lijst was niet compleet, heb even de krat omgekeerd, dus hierbij een aanvullingquote:Op zondag 4 juli 2010 10:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dan zo nog het een en ander wat ik wel al binnen had, maar nog niet (goed of helemaal) heb gelezen
quote:Op dinsdag 6 juli 2010 07:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:Vakantie is er voor rust en ontspanning. Op vakantie heb ik geen Internet en zo, dus kan ik eindelijk, zonder afleiding, weer eens lekker lezen. In het zonnetje.
Precies. Ik zoek een camping waar een paar leuke stadjes in de buurt liggen met kastelen en zo, ga een paar keer op excursie, wandel elke dag een uurtje of zo in de omgeving en voor de rest doe ik helemaal geen fluit. De laptop gaat mee voor de films, voor mail gebruik ik mijn telefoon, 1x per paar dagen en verder is het rest and relaxation.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 00:21 schreef bas-beest het volgende:
[..]
zo ongeveer denk ik ook over vakantie...
Vind het altijd zo belachelijk als je hoort dat een groot deel van de Nederlanders gestresster (?) terug komt van vakantie dan dat ze gingen...
Is dat niet een beetje zware kost voor vakantie? Zijn nou niet de meest opwekkende (en opgewekte) schrijvers die je noemtquote:Op vrijdag 16 juli 2010 00:28 schreef friekin_ het volgende:
Ik neem vaak dezelfde boeken mee, gek genoeg.
Ingmar Heytze, stuk of 7 boeken,
Jane Austen, Bronte, Tolstoj. En ik denk dat ik Oliver Sachs Musicofilia ook meezeul.
Ik weet niet. Is moeilijk uitleggen, maar mij maakt het gelukkig. Ik heb vorig jaar in mijn vakantie in een week tijd Stieg gelezen.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 00:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Is dat niet een beetje zware kost voor vakantie? Zijn nou niet de meest opwekkende (en opgewekte) schrijvers die je noemt
Nou ja, vooral doen dan, maar ik zie mezelf in het zonnetje nog niet 'Jane Eyre' of 'Oorlog en Vrede' lezen...quote:Op vrijdag 16 juli 2010 00:31 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Ik weet niet. Is moeilijk uitleggen, maar mij maakt het gelukkig. Ik heb vorig jaar in mijn vakantie in een week tijd Stieg gelezen.Alle 3. Ik ben nogal een snellezer.
Ik vind het heerlijk. Geeft mijn hoofd juist rust.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 00:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nou ja, vooral doen dan, maar ik zie mezelf in het zonnetje nog niet 'Jane Eyre' of 'Oorlog en Vrede' lezen...
Ik zie mezelf op vakantie dat niet lezen eerlijk gezegd! (maar dat is persoonlijk natuurlijk).quote:Op vrijdag 16 juli 2010 00:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nou ja, vooral doen dan, maar ik zie mezelf in het zonnetje nog niet 'Jane Eyre' of 'Oorlog en Vrede' lezen...
Zegt iemand die Decline and Fall meeneemt.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 00:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Is dat niet een beetje zware kost voor vakantie? Zijn nou niet de meest opwekkende (en opgewekte) schrijvers die je noemt
Ja, maar dat is er maar één. Ik neem niet alleen maar Gibbon en dergelijke mee. Ik denk dat 'The Art of Discworld' het evenwicht aardig hersteltquote:Op vrijdag 16 juli 2010 07:33 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Zegt iemand die Decline and Fall meeneemt.
Is dat van die hele serie 'De kat die... '?quote:Op zondag 18 juli 2010 20:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nog een leuk niemendalletje op de kop getikt voor in de krat:
[ afbeelding ]
Nee, dit gaat over een vent die van zijn vriendin een kat krijgt en dat beest (Norton) gaat overal met hem mee naartoe. Heb even staan bladeren en leek me wel leuk, maar ik ben zelf ook een kattenmens, dus ja...quote:Op zondag 18 juli 2010 21:10 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Is dat van die hele serie 'De kat die... '?
-edit- Oh nee, die zijn van Lilian Jackson Braun.
Oeh, welke musea?quote:Op zondag 18 juli 2010 22:31 schreef electronique het volgende:
waarschijnlijk worden het dingen over kunst, aangezien ik musea ga bezoeken
Ik hoop straks bij een select groepje te horen dat ze allemaal gelezen heeft, we zullen zienquote:Op zondag 18 juli 2010 22:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Wheel of Time. De enige serie waar ik niet doorheen kon komen. Ooit deel 1 gekocht, wat de dubieuze eer later kreeg om het eerste boek te zijn wat ik heb weggegeven
Ik ben weken bezig geweest om alles te sorteren, per auteur submappen met de boekenseries en pagina's van wikipedia en recensies erin. Heel wat werk, maar ik pak nu bijna niks nieuws meer mee en kan jaren en jaren voluit. Al kreeg ik wel bijna een hartverzakking toen mijn ereader kapot was (heb inmiddels een nieuwe). Ik had gelukkig nog een backup op het werk liggen. Sindsdien heb ik 2 backups van mijn boeken hier thuis op DVD gebrand, die ongesorteerde titels nog een keer uitzoeken trek ik niet.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 19:55 schreef SadKingBilly het volgende:
Giphart herlezen, altijd goed. En op mijn ereader heb ik op dit moment alles van Heinlein, Asimov en Stephen King. En nog een kleine 5000 ongesorteerde titels van allerhande schrijvers. Wel voor het overgrote deel SF of Fantasy trouwens.
Ik heb er ook meer dan 5000, zo moeilijk is dat niet, kwestie van de juiste collectie downloaden in één klap.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 00:15 schreef TheHappyPrince het volgende:
1000+ boeken op je e-reader? Kom op, ga nog even liegen over de lengte van je lul/cup van je tieten en je IQ en je virtuele verlenging is compleet.
inderdaad, verzamel al een paar jaar eboeks, al lang voordat ik een ereader had.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 07:41 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ik heb er ook meer dan 5000, zo moeilijk is dat niet, kwestie van de juiste collectie downloaden in één klap.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |