Is dat van die hele serie 'De kat die... '?quote:Op zondag 18 juli 2010 20:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nog een leuk niemendalletje op de kop getikt voor in de krat:
[ afbeelding ]
Nee, dit gaat over een vent die van zijn vriendin een kat krijgt en dat beest (Norton) gaat overal met hem mee naartoe. Heb even staan bladeren en leek me wel leuk, maar ik ben zelf ook een kattenmens, dus ja...quote:Op zondag 18 juli 2010 21:10 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Is dat van die hele serie 'De kat die... '?
-edit- Oh nee, die zijn van Lilian Jackson Braun.
Oeh, welke musea?quote:Op zondag 18 juli 2010 22:31 schreef electronique het volgende:
waarschijnlijk worden het dingen over kunst, aangezien ik musea ga bezoeken
Ik hoop straks bij een select groepje te horen dat ze allemaal gelezen heeft, we zullen zienquote:Op zondag 18 juli 2010 22:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Wheel of Time. De enige serie waar ik niet doorheen kon komen. Ooit deel 1 gekocht, wat de dubieuze eer later kreeg om het eerste boek te zijn wat ik heb weggegeven
Ik ben weken bezig geweest om alles te sorteren, per auteur submappen met de boekenseries en pagina's van wikipedia en recensies erin. Heel wat werk, maar ik pak nu bijna niks nieuws meer mee en kan jaren en jaren voluit. Al kreeg ik wel bijna een hartverzakking toen mijn ereader kapot was (heb inmiddels een nieuwe). Ik had gelukkig nog een backup op het werk liggen. Sindsdien heb ik 2 backups van mijn boeken hier thuis op DVD gebrand, die ongesorteerde titels nog een keer uitzoeken trek ik niet.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 19:55 schreef SadKingBilly het volgende:
Giphart herlezen, altijd goed. En op mijn ereader heb ik op dit moment alles van Heinlein, Asimov en Stephen King. En nog een kleine 5000 ongesorteerde titels van allerhande schrijvers. Wel voor het overgrote deel SF of Fantasy trouwens.
Ik heb er ook meer dan 5000, zo moeilijk is dat niet, kwestie van de juiste collectie downloaden in één klap.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 00:15 schreef TheHappyPrince het volgende:
1000+ boeken op je e-reader? Kom op, ga nog even liegen over de lengte van je lul/cup van je tieten en je IQ en je virtuele verlenging is compleet.
inderdaad, verzamel al een paar jaar eboeks, al lang voordat ik een ereader had.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 07:41 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ik heb er ook meer dan 5000, zo moeilijk is dat niet, kwestie van de juiste collectie downloaden in één klap.
Geef mij maar die goede SF / Fantasy mega upload met iets van 5000 boeken die laatst een keer voorbij kwamquote:Op vrijdag 23 juli 2010 10:17 schreef Dagonet het volgende:
Als je alles van Gutenberg download dan heb je er al zo'n 30.000..
Veelal niet leesbaar maar toch.
Dat dacht ik ook totdat ik van het werk een ereader kreeg en na 2 boeken erop lezen ben ik over. Het mooiste vind ik dat je recensies kan lezen (ik heb een abonnement op het tijdschrift SFX Magazine en daarin staat elke maand een paar pagina's met boekrecensies in mijn genre). Bevalt een recensie? Dan download ik gelijk het boek, ideaal.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 10:31 schreef Copycat het volgende:
Geef mij maar een boek van vlees en bloed.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 10:17 schreef Dagonet het volgende:
Als je alles van Gutenberg download dan heb je er al zo'n 30.000..
Veelal niet leesbaar maar toch.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 21:39 schreef TheHappyPrince het volgende:
[..]
Alsof je die allemaal gaat lezen!
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 22:31 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat zegt ook niemand, daarom download je ze alle 30.000 ook niet. Je download er een paar duizend om keuze te hebben en een boek onder handbereik te hebben op het moment dat je er ergens door geprikkeld wordt om het te lezen.
Dat boek The lost life of Eva Braun kun je trouwens op het kampvuur gooien hoor.quote:Op zondag 4 juli 2010 10:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dan zo nog het een en ander wat ik wel al binnen had, maar nog niet (goed of helemaal) heb gelezen
Waar zie jij een laptop vol films?quote:Op zondag 25 juli 2010 02:00 schreef Ryan3 het volgende:
Ik kom niet meer bij, Lord_Vetinari, je zit toch zeker de boel voor de gek te houden hè, met je hutkoffer vol boeken en een laptop vol films..
quote:Op dinsdag 6 juli 2010 07:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:Vakantie is er voor rust en ontspanning. Op vakantie heb ik geen Internet en zo, dus kan ik eindelijk, zonder afleiding, weer eens lekker lezen. In het zonnetje.
Dat kan met allemaal, want het is papier, dus brandt goed. Nog een speciale reden waarom dit boek?quote:Op zondag 25 juli 2010 02:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat boek The lost life of Eva Braun kun je trouwens op het kampvuur gooien hoor.
Hier een recensie waar ik het in grote lijnen mee eens ben. Ik las ergens dat sommige lezers pas na de helft van het boek gelezen te hebben, in pure wanhoop het boek wegwierpen/uit het raam keilden. Dat is op zich knap.quote:Op zondag 25 juli 2010 09:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat kan met allemaal, want het is papier, dus brandt goed. Nog een speciale reden waarom dit boek?
Precies. Ik zoek een camping waar een paar leuke stadjes in de buurt liggen met kastelen en zo, ga een paar keer op excursie, wandel elke dag een uurtje of zo in de omgeving en voor de rest doe ik helemaal geen fluit. De laptop gaat mee voor de films, voor mail gebruik ik mijn telefoon, 1x per paar dagen en verder is het rest and relaxation.quote:Op zondag 25 juli 2010 09:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Waar zie jij een laptop vol films?
En nee:
[..]
Ja, en? Ik ga in mijn eentje op vakantie of zo? We nemen een laptop mee om films te kijken. Overigens kun je uit 'de films' niet estrapoleren hoeveel films. Als het er twee zijn, zijn het ook al 'filmS', hoor.quote:Op zondag 25 juli 2010 10:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Precies. Ik zoek een camping waar een paar leuke stadjes in de buurt liggen met kastelen en zo, ga een paar keer op excursie, wandel elke dag een uurtje of zo in de omgeving en voor de rest doe ik helemaal geen fluit. De laptop gaat mee voor de films, voor mail gebruik ik mijn telefoon, 1x per paar dagen en verder is het rest and relaxation.
Extrapolatie van bold gemaakte zinsnede.
Waarmee (impliciet) Lambert wordt aangehaald.quote:Op zondag 25 juli 2010 10:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Tja, ik vorm liever mijn eigen mening, dus lees het gewoon eerst.[/q]
Overigens zet ik redelijke vraagtekens bij iemand die een dergelijke recensie schrijft, maar zelf schrijft:
She was, like Adolph Hitler, a human being.
Ja, iets zegt me dat het er niet twee zijn.quote:Op zondag 25 juli 2010 10:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, en? Ik ga in mijn eentje op vakantie of zo? We nemen een laptop mee om films te kijken. Overigens kun je uit 'de films' niet estrapoleren hoeveel films. Als het er twee zijn, zijn het ook al 'filmS', hoor.
Ik lees, mijn vrouw kijkt films. Live with it.quote:Op zondag 25 juli 2010 10:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, iets zegt me dat het er niet twee zijn..
Op dit gebied ben je net zo'n rechtsje die komt melden dat hij 3 academische studies heeft voltooid, een succesvolle ondernemer is, een oprijlaan van 21 meter heeft etc.
quote:Op zondag 25 juli 2010 10:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Overigens zet ik redelijke vraagtekens bij iemand die een dergelijke recensie schrijft, maar zelf schrijft:
She was, like Adolph Hitler, a human being.
Zoals gezegd: Ik vorm liever mijn eigen oordeel. Ik heb recensies gelezen van boeken, die helemaal werden afgekraakt, maar die ik best te pruimen vond en andersom. De gustibus etc.quote:
Waarmee (impliciet) Lambert wordt aangehaald.
Lees eerst nu maar eens de gehele text. Recensies/tips van lezers kunnen een redelijk instrument van selectie zijn. Hoef je niet iedere keer een hutkoffer met boeken mee te sjouwen op vakantie, zodat je ook misschien nog wat tijd over hebt om met je kinderen wat te ondernemen of quai-romantisch met je vrouw te verpozen..
Internet is een schijnwereld, my dear.quote:Op zondag 25 juli 2010 11:31 schreef Stali het volgende:
Zodra ik zelf de behoefte ga krijgen aan 24 boeken op een normale vakantie met mijn partner, dan is het gewoon tijd voor een scheiding.
Volgens mij is het alweer 5 jaar geleden dat ik op vakantie een boek las met een hakenkruis op de kaft; dat boek van Philip Roth, weet je nog? Nee, ik heb weer even genoeg gelezen over die periode van de geschiedenis. Morgen gaan we even een boekenzaak in, gaan we even kijken.quote:
P.S. Ryan, alsjeblieft geen kaften met hakenkruizen of die kop van Hitler he? Ik ben die vreemde blikken van passanten die geen Nederlandse titels kunnen lezen een beetje zat.
Het geheim van Amerika of zoiets? Dat heeft me voorgoed verwijderd van Roth. Ellenlange zinnen omwille van ellenlange zinnen.quote:Op zondag 25 juli 2010 11:38 schreef Ryan3 het volgende:
Volgens mij is het alweer 5 jaar geleden dat ik op vakantie een boek las met een hakenkruis op de kaft; dat boek van Philip Roth, weet je nog?
The plot against America; ik vond het wel een goed boek iig.quote:Op zondag 25 juli 2010 11:39 schreef Copycat het volgende:
[..]
Het geheim van Amerika of zoiets? Dat heeft me voorgoed verwijderd van Roth. Ellenlange zinnen omwille van ellenlange zinnen.
Ja die. Die gaat op zeker nergens meer mee naartoe.quote:Op zondag 25 juli 2010 11:41 schreef Ryan3 het volgende:
The plot against America; ik vond het wel een goed boek iig.
Ik vond het wel een aardig 'what if... thema' en volgens mij verveelden de karakterschetsen mij niet iig. Kwam geloofwaardig over, volgens mij heb ik er toen nog iets over geschreven in TTK ook.quote:Op zondag 25 juli 2010 11:42 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ja die. Die gaat op zeker nergens meer mee naartoe.
Als wij een week/twee weken op vakantie gaan, lees ik rustig 10 à 15 boeken. Doet niets af aan het plezier dat ik beleef met mijn vriend, aan de excursies die we maken of aan onze relatie. Ik lees gewoon graag (en snel) en op vakantie heb ik daar uitgebreid de tijd voor.quote:Op zondag 25 juli 2010 11:31 schreef Stali het volgende:
Zodra ik zelf de behoefte ga krijgen aan 24 boeken op een normale vakantie met mijn partner, dan is het gewoon tijd voor een scheiding.
P.S. Ryan, alsjeblieft geen kaften met hakenkruizen of die kop van Hitler he? Ik ben die vreemde blikken van passanten die geen Nederlandse titels kunnen lezen een beetje zat.
Jij leest dan meer dan een boek per dag? En hoeveel uur doe je daar over?quote:Op zondag 25 juli 2010 12:08 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Als wij een week/twee weken op vakantie gaan, lees ik rustig 10 à 15 boeken. Doet niets af aan het plezier dat ik beleef met mijn vriend, aan de excursies die we maken of aan onze relatie. Ik lees gewoon graag (en snel) en op vakantie heb ik daar uitgebreid de tijd voor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |