abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83519982
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 19:51 schreef Kreator het volgende:
...mijn aquarium boven, met alleen maar garnalen, die stinkt vrij behoorlijk. Tis een beetje een zurige muffe lucht. Iemand een idee wat dat kan zijn?
Enige waardes die wat laag zijn, zijn KH en PH. Ververs regelmatig (wekelijks).
Heb je hout erin zitten?
  Official ESF Kreviewer donderdag 1 juli 2010 @ 08:43:47 #202
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_83521038
Geen hout, verversen helpt niet echt. .
pi_83552544
Wiggedywiggedywag. Ben vanmiddag eigenaar geworden van een prachtig koppeltje Kersenbuikjes. Heb 2 weekjes geleden mijn aquarium heringericht. Had nog 3 sherrybarbeeltjes, 1 cory, 1 ancistrus en 1 L nummer. Heb er nu 5 sherrybarbeeltjes en het eerder genoemde koppeltje kersenbuikjes ingezet.

pi_83554513
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 08:43 schreef Kreator het volgende:
Geen hout, verversen helpt niet echt. .
Me ouders hadden het met hun bak ook ineens toen het zo warm werd..
Verversen hielp bij hun iig wel..

Vreemd iets zeg..

@Lange-Lans; mooie bak!
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_83555746
Faith en Perry. .

Dank jullie wel voor het hartelijke aanbod.
pi_83562141
Hey

Heb een probleempje, misschien kan iemand helpen.

Al een lange tijd gebruik ik een ph-controller op mijn co2 set.

Mijn ph uit de kraan is ongeveer 7.6/7.7 en de phcontroller is ingesteld op 6.79 echter komt de ph de laatste week helemaal niet meer boven de 6.79 dus de co2 gaat helemaal niet meer aan.

Gisteren nog 50% water ververst en het bleef weer onder de 6.79 hoe kan ik dit verklaren ? Heb niks raar in mijn filter, er is niks aan het rotten, vissen doen normaal. Snap de niks van want op deze manier krijg ik helemaal geen co2 in mijn water wat niet ten goede komt van de planten.

Net stond de ph-controller op 6.69 en toen deed ik de controller in een glas kraanwater en stond die gelijk op 7.66

Heb gisteren de ph set opnieuw gekalibreerd en verder heb ik de co2 dicht gedraaid om te kijken of de ph echt zo laag blijft.

Iemand een oplossing ?
pi_83565900
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 10:29 schreef versteegrob het volgende:
Hey

Heb een probleempje, misschien kan iemand helpen.

Al een lange tijd gebruik ik een ph-controller op mijn co2 set.

Mijn ph uit de kraan is ongeveer 7.6/7.7 en de phcontroller is ingesteld op 6.79 echter komt de ph de laatste week helemaal niet meer boven de 6.79 dus de co2 gaat helemaal niet meer aan.

Gisteren nog 50% water ververst en het bleef weer onder de 6.79 hoe kan ik dit verklaren ? Heb niks raar in mijn filter, er is niks aan het rotten, vissen doen normaal. Snap de niks van want op deze manier krijg ik helemaal geen co2 in mijn water wat niet ten goede komt van de planten.

Net stond de ph-controller op 6.69 en toen deed ik de controller in een glas kraanwater en stond die gelijk op 7.66

Heb gisteren de ph set opnieuw gekalibreerd en verder heb ik de co2 dicht gedraaid om te kijken of de ph echt zo laag blijft.

Iemand een oplossing ?
als je KH niet veranderd is, en je pH zo laag blijft, dan zit die CO2 wel in je water. de vraag is dan waarom het CO2 niet wordt verbruikt. dus meet eens of je KH gek aan het doen is.
pi_83566637
Hmmm ga de is meten dan. Vind het raar dat het kraan water en het aquarium water bijna 1 ph verschil hebben.
pi_83583029
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 19:51 schreef Kreator het volgende:
...mijn aquarium boven, met alleen maar garnalen, die stinkt vrij behoorlijk. Tis een beetje een zurige muffe lucht. Iemand een idee wat dat kan zijn?
Enige waardes die wat laag zijn, zijn KH en PH. Ververs regelmatig (wekelijks).
heb je geen rottende planten toevallig? Dat kan meuren jongen, niet normaal !!
  vrijdag 2 juli 2010 @ 19:39:04 #210
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_83584639
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_83589540
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 12:39 schreef versteegrob het volgende:
Hmmm ga de is meten dan. Vind het raar dat het kraan water en het aquarium water bijna 1 ph verschil hebben.
Niks raars aan dat laatste..
Als jou kraanwater zo is, en je stelt je aqua in op een ph lager, dan pompt er net zo lang co2 bij totdat het die ph waarde is..

@Catch; dat werkt idd goed. Kan tot wel 2/3/4 graden schelen..
Alleen moet je zoiets niet doen als je labyrinthvissen hebt (gourami's enzo), want die kunnen snel ziek worden van zulke temperatuurverschillen.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  vrijdag 2 juli 2010 @ 22:39:16 #212
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_83590736
mijn guppen vonden het wel lekker geloof ik ze zaten gelijk bovenin
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_83591979
Dat geloof ik goed..
Hier zijn de platy's door het dolle heen als ik er koud water bij gooi
Prrrrttt
  Moderator zaterdag 3 juli 2010 @ 13:57:51 #214
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_83606431

Ik heb al een tijdje een 60 cm aquarium maar kan in tegenstelling tot vele anderen hier in dit topic geen goede/leuke/mooie inrichting bedenken waarin veel diepgang zit. Ik heb al wel eens wat geprobeerd met stukken hout, een terras, andere plantenindeling maar ik kom er gewoonweg niet uit hoe ik mijn aquarium voor het oog aantrekkelijk kan maken :S

Ook is het altijd al een probleem geweest om planten aan de buitenzijde (links en rechts) goed te laten groeien. Er is daar wat minder licht en sterven de meeste planten naar verloop van tijd af. Het aquarium heeft opzich toch al weinig verlichting met een 2 x 35 W T8 TL's die kan ik helaas ook niet wijzigen naar T5

Tips en suggesties zijn wat betreft mijn inrichting wel welkom !
  Official ESF Kreviewer maandag 5 juli 2010 @ 09:05:21 #215
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_83670535
@Vonkeboer. Wat vind je er niet mooi aan dan? Ziet er toch prima uit?

Je zou om het wat completer te maken misschien een boomstronkje aan de zijkant kunnen plaatsen, waar ze dan onderdoor kunnen zwemmen enzo. Ziet er altijd wel leuk vind ik.
pi_83670760
@Vonkenboer, ik vind je bakje er mooi uit zien zo.
Wat Kreator zegt.. Een stukkie hout is leuk, maar verder vind ik het er leuk uitzien eigenlijk.

Links en rechts kun je wel planten houden, maar dan moet je er zoeken die weinig licht nodig hebben. Dat weet ik zo ff uit me hoofd ook niet
Misschien dat ik er later nog ff wat voor je kan opzoeken.
Prrrrttt
pi_83671744
hier ook wat ontwikkelingen:

de 80x80x40 open bak + meubel hebben we opgehaald bij Aquaria Veldhuis (in totaal 280km met het geheel op de aanhanger: spannend! maar alles is goed gegaan).

de stukken hout hadden we enkele maanden geleden al gekocht bij de Maanvis en lag al die tijd al te weken in een speciekuip
in de lege bak bleek dat we het hout niet stabiel kregen dus heb ik wat leisteen bij mijn broer gehaald (had hij nog liggen van een ander aquaria enkele jaren geleden), daar wat gaten in geboort en deze stenen met RVS schroeven aan het hout verbonden. Een stukje vijverfolie eronder om krassen te voorkomen en daarna het zand eroverheen en het staat als een huis erg belangrijk want mijn vriendin wil ook plantjes vastmaken aan de takken welke boven het water uit steken (remember: open bak )

in het verleden heb ik geleerd: zorg dat je eerst het hout stabiel hebt voordat je zand en/of grind in je bak doet anders krijg je het nooit meer goed stabiel. in mijn eigen bak loop ik daar nog steeds mee te kloten (geen zin om de hele bak leeg te halen) dus nu doen we het maar in 1 keer goed

de bak draait nu met alleen het hout + zand erin en met het nieuwe filter (eheim 2322) aangesloten. van de week de oude Juwel rekord 60 schoonmaken zodat deze ingezet kan worden als quarantaine bak (mijn eigen quarantaine bak staat namelijk klaar om discussen te ontvangen ).

thuis zal ik wat foto's maken.

daarnaast is ook 1 van mijn dekplaten van mijn grote bak gebroken. op mijn bak zitten 4 platen van 50 bij 70cm van glas met daarop fineer gekit. 1 glasplaat is dus finaal doormidden gebroken nu heb ik dus een mooi open gat boven mijn aquarium en mijn siamensissen proberen er al steeds mooi doorheen te springen (ik zag al een keer een staart erbovenuit springen
dat wordt dus een nieuwe bovenplaat klussen. ik wil eigenlijk een plaat uit 1 stuk gaan maken van dat speciale buitenmultiplex met groot scharnier. die 4 losse en zware glasplaten vond ik toch niet zo handig

al met al dus best druk geweest dit weekend met de aquaria. op dit moment hebben we dus 4 bakken staan:
Juwel Rekord 60 (quarantaine van vriendin)
Juwel Rekord 110 (quarantaine van mij)
Open bak 80x80x40 (200liter) (hoofdbak van vriendin)
Dichte bak 200x70x60 (840liter) (hoofdbak van mij)

lekker vol dus
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_83671816
quote:
Op maandag 5 juli 2010 09:19 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Links en rechts kun je wel planten houden, maar dan moet je er zoeken die weinig licht nodig hebben. Dat weet ik zo ff uit me hoofd ook niet
Cryptocoryne's
mijn favoriete planten voor de donkere hoekjes!
pi_83672583
quote:
Op maandag 5 juli 2010 10:06 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

Cryptocoryne's
Jaaa dat ik daar niet aan gedacht heb
Prrrrttt
  maandag 5 juli 2010 @ 11:27:29 #220
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_83674320
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 13:57 schreef Vonkenboer het volgende:
[ afbeelding ]

Ik heb al een tijdje een 60 cm aquarium maar kan in tegenstelling tot vele anderen hier in dit topic geen goede/leuke/mooie inrichting bedenken waarin veel diepgang zit.

Tips en suggesties zijn wat betreft mijn inrichting wel welkom !
Ik geef je maar 1 tip; niet teveel naar de zgn "experts" op VVV luisteren, je hebt een prachtig aquarium.

Ik heb al 23 jaar aquaria en ik trek me van inrichting "regeltjes" nooit wat aan en ik heb nog nooit gehoord dat ik een lelijk aquarium heb/had

Zolang de vissen en planten gezond zijn is alles prima
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  Moderator maandag 5 juli 2010 @ 19:37:30 #221
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_83693273
quote:
Op maandag 5 juli 2010 09:05 schreef Kreator het volgende:
@Vonkeboer. Wat vind je er niet mooi aan dan? Ziet er toch prima uit?

Je zou om het wat completer te maken misschien een boomstronkje aan de zijkant kunnen plaatsen, waar ze dan onderdoor kunnen zwemmen enzo. Ziet er altijd wel leuk vind ik.
Ik ben stiekem wel aan het kijken voor een stuk hoog mangrove hout. Maar vaak is de grootte van de bak de beperkende factor. De bak is namelijk maar 60 x 30 x 40 en de meeste stukken hout die ik bijvoorbeeld bij veldhuis of de waterlelie in enschede zie liggen zijn toch vaak pas echt mooi vanaf een bak van een meter en groter.

Verder moet ik zeggen dat de bak al een ruime periode zonder noemswaardige problemen draait.
De planten die er op het moment in staan doen het uitstekend (op één plant na) en ik heb eigenlijk in die 2,5 jaar dat ik een aquarium heb totaal geen last van alg gehad. In tegenstelling tot vele anderen mede aquarianen.

quote:
Op maandag 5 juli 2010 10:06 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

Cryptocoryne's

Op dit moment staan er ook vrij veel crypto's in.

- 3 x (op de voorgrond) - Cryptocoryne wendtii (Bruin)
- 4 x (veldje rechtsvoor) - Cryptocoryne lucens
- 6 x (veldje op terras ongeveer in het midden) - Cryptocoryne moehlmannii

Waarvan de moehlmanni's het uitstekend doen en de wendtti's eigenlijk vanaf dag 1 al prima groeien. De lucens doen het wat minder wat dat betreft.
quote:
Op maandag 5 juli 2010 11:27 schreef Prowl het volgende:

[..]

Ik geef je maar 1 tip; niet teveel naar de zgn "experts" op VVV luisteren, je hebt een prachtig aquarium.

Ik heb al 23 jaar aquaria en ik trek me van inrichting "regeltjes" nooit wat aan en ik heb nog nooit gehoord dat ik een lelijk aquarium heb/had

Zolang de vissen en planten gezond zijn is alles prima

Dat zou misschien ook wel waar zijn; de beperkende factor in deze bak is gewoon de T8 verlichting, daar komt net niet genoeg licht vanaf dat je lichtbehoevende planten het mooi gaan doen.
Vaak verliezen ze dan al hun bladeren aan de onderzijde en wordt de plant onderaan helemaal kaal met boven aan enkele bladeren (ze zoeken dan het licht hoger in de bak op).

Ik zit er wel aan te denken om linksvoor een veldje met sterrenkruid te plaatsen, en achterin rechts op de verhoging een klein blijvende valiserneria soort; Vallisneria Nana ofzo...
pi_83693388
Ha vandaag even op zolder gestruint en vond nog een eheim 2011 classic model

Deze ga ik dus eerst even tijdelijk naast mn binnenfilter draaien , kan ik mooi de boel inlaten draaien

In de toekomst de eheim vervangen voor een grotere en dan het binnenfilter eruit

Was het maar Vrijdag
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_83693557
Beplanting voor mn aquarium ook compleet nu nog even bestellen morgen

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
 Echinodorus bleheri 1x
 Ceratopteris thalistroides 1x
 Alternanthera rosaefolia 1x
 Elodea densa 1x
 Rotala rotundifolia 1x
 Stuk Moorkien hout  met 1x Anubias minima
 Lobelia cardinalis 1x
 Nomaphila angustifolia 1x
 Cryptocoryne wendtii groen 1x
 Echinodorus tenellus 2x
 Lilaeopsis novea zealandiae 2x
 Echinodorus rubin 1x
 Javamos 1x
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_83709762
@Vonkenboer: hoe oud zijn je lampen? de meeste T8 lampen verliezen na een jaar veel van hun lichtsterkte. je merkt het zelf pas als je de lamp vervangt, maar je planten merken het natuurlijk al die tijd al.
daarnaast: heb je reflectoren?

misschien kun je een extra T5 lampje in je kap plaatsen? Je hebt van die setjes waarbij de VSA buiten het aquarium blijft en die nemen dan niet meer ruimte in in je kap dan de lamp zelf (zoals van arcadia). zo heb ik in mijn Juwel Rekord 110 een T8 erbij geplaatst zodat ik 3x 18w had en dit was voldoende icm co2 om eigenlijk elke plant goed te laten groeien. je zal btw ook wel 2x 15w bedoelen ipv 2x 35w
  Official ESF Kreviewer dinsdag 6 juli 2010 @ 08:52:19 #225
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_83710526
quote:
Op maandag 5 juli 2010 19:37 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik ben stiekem wel aan het kijken voor een stuk hoog mangrove hout. Maar vaak is de grootte van de bak de beperkende factor. De bak is namelijk maar 60 x 30 x 40 en de meeste stukken hout die ik bijvoorbeeld bij veldhuis of de waterlelie in enschede zie liggen zijn toch vaak pas echt mooi vanaf een bak van een meter en groter.
Mijn bak is maar 25 liter en toch vind ik dat stronkje er prima in passen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')