Heb je hout erin zitten?quote:Op woensdag 30 juni 2010 19:51 schreef Kreator het volgende:
...mijn aquarium boven, met alleen maar garnalen, die stinkt vrij behoorlijk. Tis een beetje een zurige muffe lucht. Iemand een idee wat dat kan zijn?
Enige waardes die wat laag zijn, zijn KH en PH. Ververs regelmatig (wekelijks).
Me ouders hadden het met hun bak ook ineens toen het zo warm werd..quote:
als je KH niet veranderd is, en je pH zo laag blijft, dan zit die CO2 wel in je water. de vraag is dan waarom het CO2 niet wordt verbruikt. dus meet eens of je KH gek aan het doen is.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 10:29 schreef versteegrob het volgende:
Hey
Heb een probleempje, misschien kan iemand helpen.
Al een lange tijd gebruik ik een ph-controller op mijn co2 set.
Mijn ph uit de kraan is ongeveer 7.6/7.7 en de phcontroller is ingesteld op 6.79 echter komt de ph de laatste week helemaal niet meer boven de 6.79 dus de co2 gaat helemaal niet meer aan.
Gisteren nog 50% water ververst en het bleef weer onder de 6.79 hoe kan ik dit verklaren ? Heb niks raar in mijn filter, er is niks aan het rotten, vissen doen normaal. Snap de niks van want op deze manier krijg ik helemaal geen co2 in mijn water wat niet ten goede komt van de planten.
Net stond de ph-controller op 6.69 en toen deed ik de controller in een glas kraanwater en stond die gelijk op 7.66
Heb gisteren de ph set opnieuw gekalibreerd en verder heb ik de co2 dicht gedraaid om te kijken of de ph echt zo laag blijft.
Iemand een oplossing ?
heb je geen rottende planten toevallig? Dat kan meuren jongen, niet normaalquote:Op woensdag 30 juni 2010 19:51 schreef Kreator het volgende:
...mijn aquarium boven, met alleen maar garnalen, die stinkt vrij behoorlijk. Tis een beetje een zurige muffe lucht. Iemand een idee wat dat kan zijn?
Enige waardes die wat laag zijn, zijn KH en PH. Ververs regelmatig (wekelijks).
Niks raars aan dat laatste..quote:Op vrijdag 2 juli 2010 12:39 schreef versteegrob het volgende:
Hmmm ga de is meten dan. Vind het raar dat het kraan water en het aquarium water bijna 1 ph verschil hebben.
Cryptocoryne'squote:Op maandag 5 juli 2010 09:19 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Links en rechts kun je wel planten houden, maar dan moet je er zoeken die weinig licht nodig hebben. Dat weet ik zo ff uit me hoofd ook niet
Jaaa dat ik daar niet aan gedacht hebquote:Op maandag 5 juli 2010 10:06 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
Cryptocoryne's
mijn favoriete planten voor de donkere hoekjes!
Ik geef je maar 1 tip; niet teveel naar de zgn "experts" op VVV luisteren, je hebt een prachtig aquarium.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 13:57 schreef Vonkenboer het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb al een tijdje een 60 cm aquarium maar kan in tegenstelling tot vele anderen hier in dit topic geen goede/leuke/mooie inrichting bedenken waarin veel diepgang zit.
Tips en suggesties zijn wat betreft mijn inrichting wel welkom !
Ik ben stiekem wel aan het kijken voor een stuk hoog mangrove hout. Maar vaak is de grootte van de bak de beperkende factor. De bak is namelijk maar 60 x 30 x 40 en de meeste stukken hout die ik bijvoorbeeld bij veldhuis of de waterlelie in enschede zie liggen zijn toch vaak pas echt mooi vanaf een bak van een meter en groter.quote:Op maandag 5 juli 2010 09:05 schreef Kreator het volgende:
@Vonkeboer. Wat vind je er niet mooi aan dan? Ziet er toch prima uit?
Je zou om het wat completer te maken misschien een boomstronkje aan de zijkant kunnen plaatsen, waar ze dan onderdoor kunnen zwemmen enzo. Ziet er altijd wel leuk vind ik.
quote:Op maandag 5 juli 2010 10:06 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
Cryptocoryne's
mijn favoriete planten voor de donkere hoekjes!
quote:Op maandag 5 juli 2010 11:27 schreef Prowl het volgende:
[..]
Ik geef je maar 1 tip; niet teveel naar de zgn "experts" op VVV luisteren, je hebt een prachtig aquarium.
Ik heb al 23 jaar aquaria en ik trek me van inrichting "regeltjes" nooit wat aan en ik heb nog nooit gehoord dat ik een lelijk aquarium heb/had
Zolang de vissen en planten gezond zijn is alles prima
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | Ceratopteris thalistroides 1x Alternanthera rosaefolia 1x Elodea densa 1x Rotala rotundifolia 1x Stuk Moorkien hout met 1x Anubias minima Lobelia cardinalis 1x Nomaphila angustifolia 1x Cryptocoryne wendtii groen 1x Echinodorus tenellus 2x Lilaeopsis novea zealandiae 2x Echinodorus rubin 1x Javamos 1x |
Mijn bak is maar 25 liter en toch vind ik dat stronkje er prima in passen.quote:Op maandag 5 juli 2010 19:37 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik ben stiekem wel aan het kijken voor een stuk hoog mangrove hout. Maar vaak is de grootte van de bak de beperkende factor. De bak is namelijk maar 60 x 30 x 40 en de meeste stukken hout die ik bijvoorbeeld bij veldhuis of de waterlelie in enschede zie liggen zijn toch vaak pas echt mooi vanaf een bak van een meter en groter.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |