He Faith,quote:Op dinsdag 29 juni 2010 01:00 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Meer een 200 liter bak![]()
100 x 40 x 50 ga ik dan vanuit.
Hoe gaat het met jouw kikkers en vissies?
Zal me wel inlezen. Maar vond het wel typerend dat je alweer aan het sjouwen bent in je aquarium.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 01:08 schreef versteegrob het volgende:
Tis nog niet zeker hoorMaar doe rustig aan hier en thuis ook, pffffffffff warm
Wel zwangere CB
Kogeltjes doen het goed! Zijn zuuuuuuulke leuke visjes, vooral omdat ze contact met je zoeken, je aankijken, etc. Ze herkennen ons ook inmiddels als "de mensen die ons eten geven", bij vreemden reageren ze toch een stuk terughoudenderquote:Op dinsdag 29 juni 2010 01:11 schreef Stali het volgende:
[..]
He Faith,
Ben eigenlijk veel meer benieuwd naar hoe het bij jullie gaat en ook met de kogeltjes. Zag zo even snel dat je een knap wandje aan het knutselen bent. Morgen ga ik me met een bak koffie inlezen.
Met mijn visjes en kikkertjes gaat het goed. Beide bakken doen het gewoon super. Buiten toch wel last van algen maar het gaat goed. Alleen zit ik met de zomervakantie in mijn maag.
Voor de vissen heb ik voederautomaten maar de kikkertjes eten diepvriesvoer en verse rode muggenlarven en ik heb geen flauw idee hoe ik dit voor elkaar ga boksen en overweeg de kikkers terug te brengen. Alleen ben ik bang dat de aquariumwinkel ze wel terug zal nemen maar om ze dood te maken.
Damn. Ik leer het ook nooit..
Als iemand hier ook maar een idee heeft om de kikkertjes te kunnen houden. Voedseltabletten waar ik niet van weet o.i.d. Graag.
Je hebt zeker wat geduld gekweekt, Rob!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 10:46 schreef versteegrob het volgende:
Ja echt sjouwen zeg, een paar garnalen erin, just wowMaar tip van de dag, bestel al je spullen van JBL
Thanksquote:
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 12:03 schreef Kreator het volgende:
Wel jammer dat ik geen goede camera heb. Mijn nano-bakje doet het momenteel érg goed, maar krijg er geen leuke foto's van...
(van 13 naar dik 75 garnaaltjes in 3 maanden tijd, zwanger kreeftje, 'vrolijke' visjes...)
Je verwarmingnis een termosstaat dus die gaat echt niet aanquote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:37 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Hebben jullie de verwarming van het aquarium aan of uit?
Ik heb hem op dit moment al een paar dagen uit staan, want toen ik terug kwam van een weekendje weg zag ik tot mijn schrik dat het water 29 / 30 graden was ipv de gebruikelijke 24 graden.Gelijk de kap eraf gehaald en de verwarming uit gezet.
Weer wat geleerd.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:41 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Je verwarmingnis een termosstaat dus die gaat echt niet aan
Je bak is zo warm door de kamer temp.
Bakje water er uit en koud bakje water er in en je koelt het.
Bakje in de zin van emmer
Dat doe ik sowieso al elke week bij het verversen van mijn water. Doe het nu alleen wat vaker (wel wat minder qua hoeveelheid)quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:41 schreef ook_gek het volgende:
Bakje water er uit en koud bakje water er in en je koelt het.
Bakje in de zin van emmer
Ik doe het elke week een scheut koud waterquote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:47 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dat doe ik sowieso al elke week bij het verversen van mijn water. Doe het nu alleen wat vaker (wel wat minder qua hoeveelheid)
Je bent niet de enige, lees maar terugquote:
En mocht het echt niet lukken, dan mag je ze evt. hier wel laten logeren..quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:43 schreef Stali het volgende:
Er valt in een keer een last van me af. Zou het zo jammer vinden om ze terug te brengen.
Bedankt voor het meedenken, beiden..
Ik lees het nu pasquote:Op dinsdag 29 juni 2010 22:41 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Je bent niet de enige, lees maar terug
Komt wel goed ^-^
Vreemd opzich.. Maarre ik zou zeggen ververs es gewoon wat water, zeker met dit warme weerquote:Op woensdag 30 juni 2010 19:51 schreef Kreator het volgende:
...mijn aquarium boven, met alleen maar garnalen, die stinkt vrij behoorlijk. Tis een beetje een zurige muffe lucht. Iemand een idee wat dat kan zijn?
Enige waardes die wat laag zijn, zijn KH en PH. Ververs regelmatig (wekelijks).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |