abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83428029
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 01:00 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Meer een 200 liter bak
100 x 40 x 50 ga ik dan vanuit.

Hoe gaat het met jouw kikkers en vissies?
He Faith,

Ben eigenlijk veel meer benieuwd naar hoe het bij jullie gaat en ook met de kogeltjes. Zag zo even snel dat je een knap wandje aan het knutselen bent. Morgen ga ik me met een bak koffie inlezen.

Met mijn visjes en kikkertjes gaat het goed. Beide bakken doen het gewoon super. Buiten toch wel last van algen maar het gaat goed. Alleen zit ik met de zomervakantie in mijn maag.
Voor de vissen heb ik voederautomaten maar de kikkertjes eten diepvriesvoer en verse rode muggenlarven en ik heb geen flauw idee hoe ik dit voor elkaar ga boksen en overweeg de kikkers terug te brengen. Alleen ben ik bang dat de aquariumwinkel ze wel terug zal nemen maar om ze dood te maken.

Damn. Ik leer het ook nooit. .

Als iemand hier ook maar een idee heeft om de kikkertjes te kunnen houden. Voedseltabletten waar ik niet van weet o.i.d. Graag.
pi_83428079
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 01:08 schreef versteegrob het volgende:
Tis nog niet zeker hoor Maar doe rustig aan hier en thuis ook, pffffffffff warm
Wel zwangere CB
Zal me wel inlezen. Maar vond het wel typerend dat je alweer aan het sjouwen bent in je aquarium. .
pi_83433310
Ja echt sjouwen zeg, een paar garnalen erin, just wow Maar tip van de dag, bestel al je spullen van JBL

Heb een klein probleempje met mijn filter en nu sturen ze na 1 dag al 2 nieuwe onderdelen op, echt perfect service.

Stali: Hoe lang ga je op vakantie ? sommige / kikkers kunnen wel 2 weken zonder maar anders heb je toch een buurvrouw/man die 2 x per week wat eten geeft ? Leg je gewoon zakjes met voer klaar zodat zij het alleen erin hoeven te gooien.

Vakantie = ontspannen
  dinsdag 29 juni 2010 @ 11:13:22 #179
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_83434247
Volgens mijn kunnen kikkers ook wel even zonder eten.
En knal er anders levend voer in. Die vangen ze heus wel.
Weet niet wat voor kikkers het zijn?

Maar als ze op land komen gaan ze van zelf wel jagen
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_83435593
Nou het zijn West Afrikaanse dwerg kikkers. Die kunnen niet op het land overleven, dan drogen ze uit.

Levend voer zou inderdaad een goede optie zijn. Stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb. .
pi_83435638
Er valt in een keer een last van me af. Zou het zo jammer vinden om ze terug te brengen.
Bedankt voor het meedenken, beiden. .
pi_83435713
Oeh mooie OP!
Mijn complimenten.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 11:45:35 #183
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_83435746
Geen dank!
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 29 juni 2010 @ 12:03:32 #184
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_83436580
Wel jammer dat ik geen goede camera heb. Mijn nano-bakje doet het momenteel érg goed, maar krijg er geen leuke foto's van...
(van 13 naar dik 75 garnaaltjes in 3 maanden tijd, zwanger kreeftje, 'vrolijke' visjes...)
pi_83440273
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 01:11 schreef Stali het volgende:

[..]

He Faith,

Ben eigenlijk veel meer benieuwd naar hoe het bij jullie gaat en ook met de kogeltjes. Zag zo even snel dat je een knap wandje aan het knutselen bent. Morgen ga ik me met een bak koffie inlezen.

Met mijn visjes en kikkertjes gaat het goed. Beide bakken doen het gewoon super. Buiten toch wel last van algen maar het gaat goed. Alleen zit ik met de zomervakantie in mijn maag.
Voor de vissen heb ik voederautomaten maar de kikkertjes eten diepvriesvoer en verse rode muggenlarven en ik heb geen flauw idee hoe ik dit voor elkaar ga boksen en overweeg de kikkers terug te brengen. Alleen ben ik bang dat de aquariumwinkel ze wel terug zal nemen maar om ze dood te maken.

Damn. Ik leer het ook nooit. .

Als iemand hier ook maar een idee heeft om de kikkertjes te kunnen houden. Voedseltabletten waar ik niet van weet o.i.d. Graag.
Kogeltjes doen het goed! Zijn zuuuuuuulke leuke visjes, vooral omdat ze contact met je zoeken, je aankijken, etc. Ze herkennen ons ook inmiddels als "de mensen die ons eten geven", bij vreemden reageren ze toch een stuk terughoudender

Ben inderdaad bezig met een nieuwe achterwand, voor groter aquarium, gaat alles in 1 bak. Veel goede tips gehad hier!

Niet je kikkertjes weg doen, desnoods kom je ze maar brengen Vakantie-opvang Faith
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 10:46 schreef versteegrob het volgende:
Ja echt sjouwen zeg, een paar garnalen erin, just wow Maar tip van de dag, bestel al je spullen van JBL
Je hebt zeker wat geduld gekweekt, Rob! Het is ook moeilijk soms om je in te houden, dat ondervinden we allemaal aan den lijve zo nu en dan
Wel jammer dat ik niet zoveel foto's meer van je zie.
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 11:45 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Oeh mooie OP!
Mijn complimenten.
Thanks Moet er nog steeds een paar afmaken Gelukkig gaat het topic momenteel niet zo hard.
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 12:03 schreef Kreator het volgende:
Wel jammer dat ik geen goede camera heb. Mijn nano-bakje doet het momenteel érg goed, maar krijg er geen leuke foto's van...
(van 13 naar dik 75 garnaaltjes in 3 maanden tijd, zwanger kreeftje, 'vrolijke' visjes...)

Dat probleem ken ik, ik had ook de meest brakke camera ooit
Wat wel een beetje hielp was alles donker maken, licht van het aquarium als enige aan, en dan een stuk of 30 foto's maken, zat er altijd wel 1 tussen die een beetje toonbaar was.
pi_83440518
Hebben jullie de verwarming van het aquarium aan of uit?

Ik heb hem op dit moment al een paar dagen uit staan, want toen ik terug kwam van een weekendje weg zag ik tot mijn schrik dat het water 29 / 30 graden was ipv de gebruikelijke 24 graden.Gelijk de kap eraf gehaald en de verwarming uit gezet.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_83440635
Verwarming staat aan op 24, kap open en wat ventilatortjes boven de bak hangen, blijft nu tussen de 23/24 hangen
  dinsdag 29 juni 2010 @ 13:41:40 #188
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_83440705
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 13:37 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Hebben jullie de verwarming van het aquarium aan of uit?

Ik heb hem op dit moment al een paar dagen uit staan, want toen ik terug kwam van een weekendje weg zag ik tot mijn schrik dat het water 29 / 30 graden was ipv de gebruikelijke 24 graden.Gelijk de kap eraf gehaald en de verwarming uit gezet.
Je verwarmingnis een termosstaat dus die gaat echt niet aan

Je bak is zo warm door de kamer temp.

Bakje water er uit en koud bakje water er in en je koelt het.

Bakje in de zin van emmer
pi_83440876
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 13:41 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Je verwarmingnis een termosstaat dus die gaat echt niet aan

Je bak is zo warm door de kamer temp.

Weer wat geleerd.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 29 juni 2010 @ 13:47:54 #190
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_83440983
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 13:41 schreef ook_gek het volgende:
Dat doe ik sowieso al elke week bij het verversen van mijn water. Doe het nu alleen wat vaker (wel wat minder qua hoeveelheid)
pi_83441476
Lampen later aanzetten wil ook wel een beetje helpen. Wij hebben T5 lampen en die geven echt ontzettend veel hitte af...
  dinsdag 29 juni 2010 @ 15:58:52 #192
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_83446896
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 13:47 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dat doe ik sowieso al elke week bij het verversen van mijn water. Doe het nu alleen wat vaker (wel wat minder qua hoeveelheid)
Ik doe het elke week een scheut koud water
pi_83458444
Ach mijn water wordt nu rond de 29 graden, normaal draai ik met 25/26 graden dus veel warmer wordt ie niet
In de natuur wordt het water ook wel wat warmer in de zomermaanden
pi_83460128
Ja idd, bij mij is het ook iets warmer, is toch normaal lijkt me.
pi_83467610
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 13:45 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Weer wat geleerd.
Je bent niet de enige, lees maar terug
Komt wel goed ^-^
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 11:43 schreef Stali het volgende:
Er valt in een keer een last van me af. Zou het zo jammer vinden om ze terug te brengen.
Bedankt voor het meedenken, beiden. .
En mocht het echt niet lukken, dan mag je ze evt. hier wel laten logeren..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_83468018
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 22:41 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

Je bent niet de enige, lees maar terug
Komt wel goed ^-^
Ik lees het nu pas
Beter lees ik voortaan eerst even terug.
pi_83477395
Geen probleem
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Official ESF Kreviewer woensdag 30 juni 2010 @ 19:51:41 #198
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_83503793
...mijn aquarium boven, met alleen maar garnalen, die stinkt vrij behoorlijk. Tis een beetje een zurige muffe lucht. Iemand een idee wat dat kan zijn?
Enige waardes die wat laag zijn, zijn KH en PH. Ververs regelmatig (wekelijks).
  woensdag 30 juni 2010 @ 19:52:29 #199
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_83503829
Ammoniak? Gezien hij pas een week of zo, bevolkt is en er nu dus uitstoot komt van de beestjes.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_83518231
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 19:51 schreef Kreator het volgende:
...mijn aquarium boven, met alleen maar garnalen, die stinkt vrij behoorlijk. Tis een beetje een zurige muffe lucht. Iemand een idee wat dat kan zijn?
Enige waardes die wat laag zijn, zijn KH en PH. Ververs regelmatig (wekelijks).
Vreemd opzich.. Maarre ik zou zeggen ververs es gewoon wat water, zeker met dit warme weer
Prrrrttt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')