abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82994269
Het begint weer zomer te worden en dus gaat dat lange haar broeien.

Vorige topic:
Hoofd kaalscheren #8

Scheren maar...

[ Bericht 23% gewijzigd door engine op 18-06-2010 19:37:41 ]
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  vrijdag 18 juni 2010 @ 19:33:53 #2
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_82994484
ik laat het lekker broeien
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
pi_82994620
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 19:33 schreef DeBassist het volgende:
ik laat het lekker broeien
Dat mag ook.

Even een reactie op die laatste post in het vorige topic. Misschien dat ik volgende keer nog een standje korter doe maar ik vind dit prima om mee te beginnen. Vind het bij mezelf niet mooi als je echt die huid erdoorheen ziet.

Foto van mijn 12 mm.
pi_83001645
Dat vond ik eerst ook, maar als je langzaam iedere keer een standje korter gaat wen je er vanzelf aan.
Ik vind zelf 12 mm niet mooi meer staan bij mezelf, dan vind ik mijn haar te pluizig.
In de zomer doe ik meestal 3 mm en in de winter als het echt koud is wat langer, meestal 6 mm, maar veel langer doe ik het niet meer.
Maar je moet doen wat je zelf het lekkerste vindt.
Staat je volgens mij trouwens niet verkeerd dat gemillimeterde haar.
pi_83009264
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 19:37 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Dat mag ook.

Even een reactie op die laatste post in het vorige topic. Misschien dat ik volgende keer nog een standje korter doe maar ik vind dit prima om mee te beginnen. Vind het bij mezelf niet mooi als je echt die huid erdoorheen ziet.

Foto van mijn 12 mm.
[ afbeelding ]
Hoi Joran
pi_83027472
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 21:57 schreef Brandwacht het volgende:
Dat vond ik eerst ook, maar als je langzaam iedere keer een standje korter gaat wen je er vanzelf aan.
Ik vind zelf 12 mm niet mooi meer staan bij mezelf, dan vind ik mijn haar te pluizig.
In de zomer doe ik meestal 3 mm en in de winter als het echt koud is wat langer, meestal 6 mm, maar veel langer doe ik het niet meer.
Maar je moet doen wat je zelf het lekkerste vindt.
Staat je volgens mij trouwens niet verkeerd dat gemillimeterde haar.
Is natuurlijk ook wel even wennen want ik had best lang haar.
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 01:02 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:

[..]

Hoi Joran
* eNGine10 haar weer laat groeien
pi_83027486
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 01:02 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:

[..]

Hoi Joran
ohja en pics van je kaalgeschoren huid
pi_83027626
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 19:37 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Dat mag ook.

Foto van mijn 12 mm.
[ afbeelding ]
Misschien staat het je wel puik, maar dat weet ik niet want je gezicht is niet in beeld.
pi_83042079
Kort haar is voor bazen
pi_83073967

zegt alles
Gelukkig zonder haar
pi_83074458
Hehe komt me bekend voor, toen ik van +-10cm naar 3mm ging kreeg ik namelijk van mn moeder dit tegeltje;

pi_83080918
Wil ook gaan milimeteren. Zeker nu het haar steeds wat dunner wordt
Heb het vorig jaar gedaan en het was nogal...wennen. Weet ook niet of vriendinlief het leuk vindt. Dilemma's int leven
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_83123260
quote:
Op zondag 20 juni 2010 21:58 schreef JAY-T het volgende:
Hehe komt me bekend voor, toen ik van +-10cm naar 3mm ging kreeg ik namelijk van mn moeder dit tegeltje;

[ afbeelding ]

.
pi_84373774
En weer lekker 3 mm sinds gisteren, wat ik eigenlijk ook al lang begin te vinden.....
  vrijdag 23 juli 2010 @ 00:03:14 #15
237906 Chocolatebear
Tikkeltje narcistisch
pi_84380969
Ben vandaag van lang haar naar 9mm gegaan

The stories and information posted here are artistic works of fiction and falsehood.
Only a fool would take anything posted here as fact.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 02:15:35 #16
307299 ms90isr
Real Madrid CF
pi_84384443
<Veegt z'n lok voor ze ogen vandaan>
pi_84396977
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 00:03 schreef Chocolatebear het volgende:

[ afbeelding ]
Je kijkt niet echt vrolijk...
Heb je ook een "voor" foto...'t is altijd leuk het verschil juist te zien.
Gelukkig zonder haar
pi_84401828
Ik vind die 3mm-12mm lengtes altijd zo Down syndroom-achtig... Doe het gewoon goed (<3mm) of niet...
pi_84405818
vandaag van 5cm naar 3mm gegaan. Ik ben helemaal blij..
toen ik effe op bezoek ging bij ons mam was ze minder enthousiast
pi_84410481
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 17:44 schreef Hubs het volgende:

Heb je ook voor en na foto's ?
pi_84411096
voor niet zo 123 voorhanden en na net 1 gemaakt. Nu uitvogelen hoe ik die hier krijg internetheld dat ik ben
pi_84411118
quote:

[ afbeelding ]
Je hebt er wel het hoofd voor.

Ik denk er sterk over om deze zomer ook 9 mm te doen.
-
pi_84411172
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 17:44 schreef Hubs het volgende:
Moeders/oudere vrouwen vinden het nooit mooi, die van mij liep ook al te zeuren toen ik zei dat ik m'n haar er binnenkort af wou.
-
pi_84411263
quote:

[ afbeelding ]
Haha gast, je bent die zoon Rachid van slager Achmed (Raymann Is Laat) .

pi_84411304
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 20:10 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Moeders/oudere vrouwen vinden het nooit mooi, die van mij liep ook al te zeuren toen ik zei dat ik m'n haar er binnenkort af wou.
jah ons mam en me zusje waren not amused. Paar andere vriendinnen wel weer
pi_84411573
gelukt hierbij dus de na foto.

pi_84411583
beter komt morgenavond wel
  vrijdag 23 juli 2010 @ 23:07:58 #28
237906 Chocolatebear
Tikkeltje narcistisch
pi_84419099
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 13:59 schreef TeChNo2 het volgende:

[..]

Je kijkt niet echt vrolijk... :)
Heb je ook een "voor" foto...'t is altijd leuk het verschil juist te zien.

Bij deze, en de niet zo vrolijke kop komt door vermoeidheid :P

quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 20:08 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Je hebt er wel het hoofd voor. ^O^

Ik denk er sterk over om deze zomer ook 9 mm te doen. :o

Thanks. Ik ben er zelf echt heel blij mee, ik raad het je ook aan.

quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 20:12 schreef dWc_RuffRyder het volgende:

[..]

Haha gast, je bent die zoon Rachid van slager Achmed (Raymann Is Laat) :').

[ afbeelding ]

Dude....Hoe, in vredesnaam :D

[ Bericht 26% gewijzigd door Chocolatebear op 23-07-2010 23:16:35 ]
The stories and information posted here are artistic works of fiction and falsehood.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 23:23:01 #29
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_84419716
Standje 3 met standje 1,5 aan de zijkanten! :W
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_84442754
@ Hubs & Chocolatebear: proficiat met jullie moed om de stap te nemen! Ziet er goed uit!

@ Brandwacht: aangezien 3mm je al lang begint te lijken misschien deze zomer eens experimenteren met het helemaal glad te doen? 3 mm heb je immers zo weer terug en volgens mij kan je het hebben.
pi_84447887
vroeg eigenlijk niet zoveel moed :P
Ik wou het gewoon een stuk kaler hebben, omdat ik dat praktischer vind en gewoon nieuwsgierig was naar het resultaat. En dus heb ik een tondeuse op de kop getikt en een vriendin haar gang laten gaan :)

en ben erg tevreden met het resultaat dus voorlopig is het een blijvertje :)
pi_84461606
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 18:19 schreef adhemar25 het volgende:

@ Brandwacht: aangezien 3mm je al lang begint te lijken misschien deze zomer eens experimenteren met het helemaal glad te doen? 3 mm heb je immers zo weer terug en volgens mij kan je het hebben.
Ik zit er zelf ook al aan te denken om het nog korter te doen, Adhemar.
Helemaal kaal weet ik niet, maar bij mijn tondeuse is er ook een mogelijkheid voor standen van 0,5 tot 2,5 mm in stappen van 0,5.
Ik had dit zelf eigenlijk nooit verwacht, toen ik ooit begon, toen nog op 12 mm dacht ik dat ik niet korter zou gaan dan die 12 mm, en zie nu, nu vind ik 3 mm al lang. :?

Adhemar heb jij zelf ook een gemillimeterd of kaal hoofd ?
pi_84491364
Ja, ondertussen ben ik weer helemaal kaal. Heb dezelfde evolutie mee gemaakt (12 mm naar steeds korter) en heb het vorig jaar het steeds zonder opzetstukje geschoren. Maar sinds het verlof terug helemaal glad en tenzij er professioneel opmerkingen op zouden komen denk ik dat ik het weer zo ga houden. Voelt veel beter dan een paar mm maar is wel een extra barrière om te overwinnen. In elk geval: van mijn vrienden en vriendinnen nooit echt negatieve argumenten gehoord (eerder integendeel aanmoedingen 'ik vind dat je het een tijdje zo moet houden' en tijdens een jobsearch ook gemerkt dat het niet echt een breekpunt was. Het verschil naar een heel kort (zonder opzetstukje) geschoren kop is echt miniem (als je het de vrijdag glad doet zie je de maandag al weer wat haar) maar het gevoel is wel een heel stuk anders. Vandaar dat ik zou aanbevelen om het eens te proberen, zeker wanneer je verlof hebt en nu al gewend bent aan 3 mm.
pi_84492734
Oh tvp, ik doe het elk jaar wel een keer laten groeien en dan weer eraf halen. :)
Lambo of Rekt
pi_84530227
Ik scheer m'n knar eigenlijk al heel lang met de tondeuze maar wil graag glad. Het probleem is vervolgens dat als ik een scheermesje pak ik gewoon vrijwel niets behalve huid sloop, mijn haar lijkt wel te dik voor de mesjes... :?

Iemand een idee wat ik hier tegen kan doen?
Ik heb hier en daar al wat rondgevraagd maar niemand herkent dit probleem, dacht vervolgens, laat ik 't maar eens op FOK! proberen...
You know fuck all about heavy manners...
pi_84569424
quote:
Op maandag 26 juli 2010 01:01 schreef adhemar25 het volgende:
Ja, ondertussen ben ik weer helemaal kaal. Heb dezelfde evolutie mee gemaakt (12 mm naar steeds korter) en heb het vorig jaar het steeds zonder opzetstukje geschoren. Maar sinds het verlof terug helemaal glad en tenzij er professioneel opmerkingen op zouden komen denk ik dat ik het weer zo ga houden. Voelt veel beter dan een paar mm maar is wel een extra barrière om te overwinnen. In elk geval: van mijn vrienden en vriendinnen nooit echt negatieve argumenten gehoord (eerder integendeel aanmoedingen 'ik vind dat je het een tijdje zo moet houden' en tijdens een jobsearch ook gemerkt dat het niet echt een breekpunt was. Het verschil naar een heel kort (zonder opzetstukje) geschoren kop is echt miniem (als je het de vrijdag glad doet zie je de maandag al weer wat haar) maar het gevoel is wel een heel stuk anders. Vandaar dat ik zou aanbevelen om het eens te proberen, zeker wanneer je verlof hebt en nu al gewend bent aan 3 mm.
Ik zit er ook steeds meer aan te denken om het een keer te proberen, maar mijn vrouw is er erg op tegen. Die zei pas geleden nog dat dit wel kort genoeg is, vandaar dat ik dacht dan ga ik vanaf nu af en toe per stand van 0.5 mm omlaag.
In september heb ik verlof, wie weet probeer ik het dan wel.
Hoe lang duurt het als je het zonder opzet stukje heb gedaan voor het weer ongeveer 3 mm is ? een week of korter ?
pi_84584245
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 23:07 schreef Chocolatebear het volgende:

[..]

Bij deze, en de niet zo vrolijke kop komt door vermoeidheid :P
[ afbeelding ]
[..]

Thanks. Ik ben er zelf echt heel blij mee, ik raad het je ook aan.
[..]

Dude....Hoe, in vredesnaam :D
Je nieuwe korte kop staat veel beter imho :)
Gelukkig zonder haar
  woensdag 28 juli 2010 @ 14:38:46 #38
206337 aychelle
stop the hating, bietch!!!
pi_84589296
als ik jonger was geweest (zo'n 14) dan had ik het Cassie-style gedaan. Maarja als 20-ger word ik niet echt seriues genomen dan

&uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O
pi_84597828
@ weetikveel: misschien eens een ander type scheermesje gebruiken? Ik gebruik Gilette fusion power en dat gaat prima
@ brandwacht: aangezien haar ongeveer één cm per maand groeit moet je er van uit gaan dat het ongeveer een weekje zal duren om terug tot 3 mm te komen.
pi_84598111
quote:
Op maandag 26 juli 2010 01:01 schreef adhemar25 het volgende:
Als je verder gewoon goed gekleed bent en niet onder de tattoo's zit ofzo is er weinig mis met kort haar toch? :? Sterker nog: het ziet er verzorgd en netjes uit, mits je niet een te dikke kop hebt :P. Denk eerder dat (heel) lang haar bij mannen een 'probleem' kan geven op professioneel vlak.
-
pi_84630740
ik heb me vorige week ook kaal geschoren *O*
schreef Siniti het volgende
Omg wat een topic Buffalo, je flikt et em weer, zoeen kwaliteitstopic. Je bent mijn grote voorbeeld gast !
schreef stevenmac26 het volgende:
Dit is toch een pure kwaliteits topic, hoe doet die jongen dat toch ook?
pi_84637704
Ik ga het zeker niet helemaal kaal doen, maar zoek een trimmer die goed in de hand ligt, lang meegaat en het liefst een aantal verschillende standen tussen 1mm en 5mm heeft. En mijn haar is iets dikker dan gemiddeld. Dus daar moet het ook goed doorheen kunnen.

Heb m'n haar de laatste tijd steeds korter en korter laten knippen, en kom erachter dat het me eigenlijk best wel aardig staat. :P Nu wil ik van een paar centimeter naar een paar millimeter. Lekker makkelijk, en zelf doen betekent ook nooit meer naar de kapper hoeven. ^O^

Maar mijn vraag is: heeft iemand nog een goede tip voor een tondeuse/trimmer, die bij mijn wensen past? Heb zelf al rondgekeken maar er zijn zoveel verschillende...
pi_84639155
Heren, zojuist de stap gezet. Had 3 tot 4 cm op mijn hoofd. Eerste tondeuse 6mm, daarna tondeuse zonder opzetkam en tenslote het mes erover. Wel schrikken in de spiegel, maar wat en zalig gevoel. Kijken of ik het volhoud om dagelijks te gaan scheren. Maar eerst de reactie van mijn partner afwachten. Die wordt waarschijnlijk erg boos...... (denk niet dat ik een foto hier kan plaatsen vanaf mijn harde schijf)
pi_84640244
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 19:57 schreef dutchkr het volgende:

Heren, zojuist de stap gezet. Had 3 tot 4 cm op mijn hoofd. Eerste tondeuse 6mm, daarna tondeuse zonder opzetkam en tenslote het mes erover. Wel schrikken in de spiegel, maar wat en zalig gevoel. Kijken of ik het volhoud om dagelijks te gaan scheren. Maar eerst de reactie van mijn partner afwachten. Die wordt waarschijnlijk erg boos...... (denk niet dat ik een foto hier kan plaatsen vanaf mijn harde schijf)
Aantal posts: 1 (gemiddeld 1 per dag)
Uhuh :').
  vrijdag 30 juli 2010 @ 11:55:34 #45
142166 ljluca
Devotissimo suo
pi_84660383
Kort haar is 8-) _O_ ^O^

Noi non potemo avere perfetta vita senza amici
pi_84705245
Hi dutchkr, hoe zijn de reacties geweest? Van jouw partner en van de rest? Tov een paar centimer is direct helemaal glad natuurlijk een groot verschil. Scheer je nu elke dag?
pi_84705364
Kan iemand me nog iets aanraden?
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 19:19 schreef Desunoto het volgende:
zoek een trimmer die goed in de hand ligt, lang meegaat en het liefst een aantal verschillende standen tussen 1mm en 5mm heeft. En mijn haar is iets dikker dan gemiddeld. Dus daar moet het ook goed doorheen kunnen.

Maar mijn vraag is: heeft iemand nog een goede tip voor een tondeuse/trimmer, die bij mijn wensen past? Heb zelf al rondgekeken maar er zijn zoveel verschillende...
pi_84706240
Desunoto

Bij de meeste tondeuses is de lengte van het kortste opzetkammetje 3 mm, dus dat kan je bijna bij elke tondeuse vinden. In theorie is de lengte zonder opzetkam 0 mm maar in de praktijk is het meestal toch nog ongeveer 1 mm,

Met deze tondeuse heb je nog wel keuze tussen 0.8, 1.4 en 2mm en die is wel ok.

http://www.haircompany.be/pro/mat/ant/tond/2288/2288.htm

Als je een gewone goede tondeuse wil, bv voor met opzetkammetje 3mm is deze van Philips wel ok

http://www.tondeusestore.(...)qc5099-tondeuse.html
pi_84795689
Alweer een TVP in LIF :D

Ik heb er nog niet de ballen voor om dit te doen :@
:')

Nee ff serieus. Altijd wel gewild, maar durf het niet :@
Dat 's morgens volgellen van mijn haar ben ik soms zo moe :r
U MAD?
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 00:40:58 #50
237906 Chocolatebear
Tikkeltje narcistisch
pi_84798079
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 23:45 schreef de_boswachter het volgende:
Alweer een TVP in LIF :D

Ik heb er nog niet de ballen voor om dit te doen :@

Nee ff serieus. Altijd wel gewild, maar durf het niet :@
Dat 's morgens volgellen van mijn haar ben ik soms zo moe :r
pi_84802149
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 00:40 schreef Chocolatebear het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
HAHA EEN GRAPPIG PLAATJE !11111 :D !!!!!!!!!!!!!!11
U MAD?
  dinsdag 3 augustus 2010 @ 13:38:18 #52
237906 Chocolatebear
Tikkeltje narcistisch
pi_84810217
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 08:12 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

HAHA EEN GRAPPIG PLAATJE !11111 :D !!!!!!!!!!!!!!11
Goede garp he! :D
pi_84810439
quote:
Op zondag 20 juni 2010 00:39 schreef clockcable het volgende:
Kort haar is voor bazen ^O^
en lang haar is voor hippies? }) :')
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_84853031
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 13:43 schreef rubje het volgende:

[..]

en lang haar is voor hippies?
ja.
Gelukkig zonder haar
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 14:47:33 #55
237906 Chocolatebear
Tikkeltje narcistisch
pi_84974910
Vandaag ben ik er met de tondeuse op standje 1 er overheen gegaan, excuses voor de vermoeide blik en slechte fotokwaliteit. ;(

pi_85048309
Even een praktische vraag, hoe vangen jullie 't haar op? Gewoon op de grond laten vallen en dan stofzuigen?
pi_85052939
Ik zit gewoon lekker in de badkuip en spoel de prut gewoon door het putje... :')
pi_85053225
In de zomer in de tuin, in de winter in de badkamer boven de wastafel.
pi_85124328
@chocolatebear: knap werk! mijn haar is al een hele tijd idem dito, iets korter. ik wil er graag met het scheermes over heen om echt zo'n gladde kop te krijgen maar zie dit zelf niet zitten. Is iemand daarin bedreven?

[ Bericht 2% gewijzigd door kaalkop op 11-08-2010 23:43:13 ]
pi_85142858
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 01:33 schreef kaalkop het volgende:
@chocolatebear: knap werk! mijn haar is al een hele tijd idem dito, iets korter. ik wil er graag met het scheermes over heen om echt zo'n gladde kop te krijgen maar zie dit zelf niet zitten. Is iemand daarin bedreven? (België)
Wat heeft Belgie ermee te maken?
U MAD?
  donderdag 12 augustus 2010 @ 13:56:02 #61
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_85184873
Misschien een vaak gestelde vraag: wat is een goede tondeuse om je hoofd te scheren (indien je ook een tondeuse gebruikt uiteraard).
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_85224257
choco probeer eens standje 0 , zal je goed staan
pi_85232726
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 14:47 schreef Chocolatebear het volgende:
...excuses voor de vermoeide blik... ;(
Dat zei je ook al in je vorige reactie. Je mag gerust zeggen dat je zo stoned als een garnaal bent hoor. :7
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 23:18:35 #64
237906 Chocolatebear
Tikkeltje narcistisch
pi_85262151
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 13:54 schreef 100% Tukker het volgende:

[..]

Dat zei je ook al in je vorige reactie. Je mag gerust zeggen dat je zo stoned als een garnaal bent hoor. :7
Je hebt me door!
pi_85590119
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 16:15 schreef adhemar25 het volgende:
Hi dutchkr, hoe zijn de reacties geweest? Van jouw partner en van de rest? Tov een paar centimer is direct helemaal glad natuurlijk een groot verschil. Scheer je nu elke dag?
Hi adhemar25,
Het was inderdaar een groot verschil van enkele cm naar helemaal glad. Wel een super ervaring. Vooral om het zelf te doen. Mijn partner vond het helemaal niets... Zij was altijd tegen kort haar. Maar nu mag ik het ineens wel kort houden, als het maar niet glad is. Zo heeft ieder nadeel zij voordeel. Ik heb het twee weken laten groeien. Daarna de zijkanten laten millimeteren. Jawel door mijn partner. We zijn net terug van drie weken vakantie. Dus lekker gebruinde kop. Morgen mag ze bovenop standje #3 en zijkanten #1. Het blijft kort. En kaal gaat het zeker opnieuw komende zomer...

PS. Ik zal me nu na mijn vakantie eens verdiepen in hoe ik een foto kan plaatsen. Ben geen regelmatige poster. Maar mijn ervaringen wilde ik met jullie delen.
pi_85680622
Wat is een goed apparaatje om je hoofd en baard in een keer door te kunnen scheren? Ik wil met een apparaat, dus helemaal glad zal het niet worden. Maar het mag best korter dan de 3 mm doe ik nu heb op m'n hoofd. En m'n baard scheren met mesjes ben ik klaar mee. Dus het lijkt me handig om dat allemaal in 1 keer door te doen.

Iemand goede ervaringen met een apparaat?
pi_85826612
Hmm, ik zit er ook over te denken. Niet kaal, maar wel gecentimeterd. Maar stiekem durf ik het niet.
Cool story, Hansel.
pi_85827289
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 10:56 schreef wikwakka2 het volgende:
Hmm, ik zit er ook over te denken. Niet kaal, maar wel gecentimeterd. Maar stiekem durf ik het niet.
Gewoon een keer met de tondeuse er over heen gaan, begin gewoon met 6 of 9 mm en als het bevalt kan je altijd de volgende keer korter gaan.
Bevalt het je niet, dan is het met een paar weken weer aangegroeid.

Ik heb mijn haar nu al een paar jaar gemillimeterd, en wil echt niet anders, bevalt me heel erg goed.
pi_85827427
Eigenlijk wil ik dit ook gaan doen .
Daar mijn haar ook behoorlijk dun aan het worden is :r ;(
Spring op je hoofd en noem het breakdance !!
pi_85889545
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 11:36 schreef Brandwacht het volgende:

[..]

Gewoon een keer met de tondeuse er over heen gaan, begin gewoon met 6 of 9 mm en als het bevalt kan je altijd de volgende keer korter gaan.
Bevalt het je niet, dan is het met een paar weken weer aangegroeid.

Ik heb mijn haar nu al een paar jaar gemillimeterd, en wil echt niet anders, bevalt me heel erg goed.
Mja, dat lijkt mij nou juist net te kort. Ik heb een fors hoofd :').
Cool story, Hansel.
pi_85898720
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 11:43 schreef Compomotive155 het volgende:
Doen! Ik heb hetzelfde 'probleem' :') en zat er voorheen best wel mee. Vorige maand besloten om gewoon naar de kapper te gaan :D en gezegd dat alles er af moest...
Tis eerst ff wennen, maar wat is het fijn zeg. Tis nu flink gegroeid, maar zou alles er meteen weer afwillen hebben! Oh en daarnaast zie je nu dus nog duidelijker dat ik kalend ben, maar dat boeit me ineens niet meer :)
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
pi_86281626
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 02:14 schreef grazz het volgende:

[..]

Doen! Ik heb hetzelfde 'probleem' :') en zat er voorheen best wel mee. Vorige maand besloten om gewoon naar de kapper te gaan :D en gezegd dat alles er af moest...
Tis eerst ff wennen, maar wat is het fijn zeg. Tis nu flink gegroeid, maar zou alles er meteen weer afwillen hebben! Oh en daarnaast zie je nu dus nog duidelijker dat ik kalend ben, maar dat boeit me ineens niet meer :)
Je kan tegenwoordig zelfs tondeuses in de winkel kopen! Kan je het thuis zelf doen!
pi_86287210
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 02:14 schreef grazz het volgende:

Oh en daarnaast zie je nu dus nog duidelijker dat ik kalend ben, maar dat boeit me ineens niet meer :)
Nu durf ik niet meer _O- :')
pi_86305232
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 16:05 schreef 100% Tukker het volgende:

[..]

Je kan tegenwoordig zelfs tondeuses in de winkel kopen! Kan je het thuis zelf doen!
Owja :P , maar lijkt me toch lastig ofzo..het idee dat ik een stuk vergeet ofzo. Ja, dat zal vast niet gebeuren, maar ik wil het dan helemaal perfect hebben.
pi_86305261
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 18:47 schreef Compomotive155 het volgende:

[..]

Nu durf ik niet meer _O- :')
hehe, maar ik heb dan ook erg donker haar...als je blond bent bijv. dan valt het wel mee. En het staat veel stoerder dan wanneer je de kalende plekken probeert te bedekken. Bij mij zag je het nooit zo erg, maar in het licht zag je dat het wat dunner begon te worden. Wanneer ik dan met mensen praatte zag ik hun ogen wat naar boven afdwalen.. dan dacht ik; zeg nou maar gewoon dat je ziet dat ik kaal word b*tch :(

Maar goed, sinds het eraf is ben ik eigenlijk alleen maar zelfverzekerder geworden en tis zo heerlijk om niet meer een half uur voor de spiegel te staan lol :D
  zaterdag 11 september 2010 @ 04:08:47 #76
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_86305294
Mijn eerste keer duurde iets van 3-4 uur. met een klein schaartje knippen en met goedkope 1 euro mesjes scheren.. Nu scheer ik mijn hoofd bij in het donker (coudhe heeft geen licht) en blind op de tast, in een pakweg 30sec.

Maar ik ga het weer laten groeien :{

Wilkinson scheermesjes, dé choice van gabbers _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  zaterdag 11 september 2010 @ 06:16:32 #77
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_86305490
pffff, een keer mijn haar zo kort gehad dat men dacht dat ik een skinhead was.. nou..

heb het nu nog kort, maar niet meer zo kort :P
  † In Memoriam † zaterdag 11 september 2010 @ 06:21:03 #78
264940 8108139dpths
pi_86305496
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 04:08 schreef Schenkstroop het volgende:
Mijn eerste keer duurde iets van 3-4 uur. met een klein schaartje knippen en met goedkope 1 euro mesjes scheren.. Nu scheer ik mijn hoofd bij in het donker (coudhe heeft geen licht) en blind op de tast, in een pakweg 30sec.

Maar ik ga het weer laten groeien :{

Wilkinson scheermesjes, dé choice van gabbers _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
whut? Een hele kale kop in 30 sec? :o

Ik ben zeker 20 minuten bezig. :X
  zaterdag 11 september 2010 @ 06:23:50 #79
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_86305502
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 06:21 schreef 8108139dpths het volgende:

[..]

whut? Een hele kale kop in 30 sec? :o

Ik ben zeker 20 minuten bezig. :X
als het eenmaal kaal is is het maar een paar sec. om bij te houden lijkt me.

als je een donsje hebt ben je langer bezig.
  † In Memoriam † zaterdag 11 september 2010 @ 06:29:12 #80
264940 8108139dpths
pi_86305506
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 06:23 schreef Under_Score het volgende:

[..]

als het eenmaal kaal is is het maar een paar sec. om bij te houden lijkt me.

als je een donsje hebt ben je langer bezig.
Ik héb een kale kop, maar zelfs dan ben ik nog wel even bezig... maar dat is meer omdat ik voorzichtig ben ivm. een erg gevoelige huid en 'imperfecties'...
pi_86341145
heey

is millimeteren in de winter wl mooi
vind het nog best zo (0,5 mm )
pi_86388801
niemand ervaring?????????/
  maandag 13 september 2010 @ 18:27:33 #83
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_86389974
was het een vraag dan?

wel ervaring mee, maar het is koud. maar daar hebben ze mutsen voor uitgevonden.
pi_86449728
welke tondeuse is goed om mijn haar te doen
heb er een die nogal groot is
pi_86449874
Voor jouw haar zou ik een rooie nemen.
pi_87647996
een maand lang geen berichten, het wordt een langharige bedoening
pi_87651316
Ik heb het net 30 minuten geleden weer geschoren, dus dat valt wel mee.

Het is wel koud inderdaad. :X :P
pi_88123058
heb gister na 3 maand mijn haar weer gemillimeterd op 2 mm
pi_88123159
quote:
1s.gif Op maandag 30 augustus 2010 22:07 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Mja, dat lijkt mij nou juist net te kort. Ik heb een fors hoofd :').
Neee niet doen! :(
pi_88143932
waarom niet? krijg veel reacties dat ze dit toch wel mooier vinden
vind zo kort super alleen maar voordelen
pi_93264256
hey
ik twijfel of ik mijn haar moet millimeteren zo ja hoeveel millimeter
iemand tips

http://jeremy4695bv.hyves(...)cture_ProfileBoxLeft
pi_93270590
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 augustus 2010 14:47 schreef Chocolatebear het volgende:
Vandaag ben ik er met de tondeuse op standje 1 er overheen gegaan, excuses voor de vermoeide blik en slechte fotokwaliteit. ;(

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
staat je goed
pi_93288402
Ben lichtelijk kalend bovenop m'n hoofd (het wordt allemaal iets dunner, niet echt heel merkbaar, maartoch)
Bovenop dus 6mm en aan de zijkant 3mm. Staat me goed al zeg ik het zelf :)
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_93455346
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 17:41 schreef jeremy123456789 het volgende:
hey
ik twijfel of ik mijn haar moet millimeteren zo ja hoeveel millimeter
iemand tips

http://jeremy4695bv.hyves(...)cture_ProfileBoxLeft
Hoi Jeremy,
Foto met haar staat je goed. Dus korter is geen must.

Je draagt het nu al zo dat je voorhoofd te zien is. Je hoofd zal iets minder lang/smal lijken. Je hoofd kan het hebben. Kies ervoor om inderdaad te millimeteren (1 tot 3 mm) zodat je hoofdhuid er doorheen schint, of kies ervoor om bovenop juist langer te laten 1cm ongeveer en de zijkante millimeteren. Beide zullen staan. Maar het zal wel wennen zijn de eerste uren, dagen. Kunst is om het dan enkele weken vol te houden om er zelf en je omgeving aan te laten wennen. Bevalt het niet dan kun je het alsnog laten groeien. Het is er zo weer aan. Ik heb het zelf regelmatig gedaan en ook bij vrienden/familie. Kommentaar is er altijd de eerste dage. Dus reken daar maar op. En iedereen wil voelen.... Succes met je keuze.

PS indien je in het zuiden woont is carnaval een mooie aanleiding om te milliteren...
pi_93456444
Zo
bovenkant 6 mm, zijkant 3 mm
Cuz I'm Mr. Brightside
  dinsdag 8 maart 2011 @ 00:51:26 #96
337792 Tigerr
Geniet van het leven.
pi_93800209
ik ga morgen ook voor het eerst van half lang naar gemillimeterd 9mm :)
  woensdag 9 maart 2011 @ 20:16:00 #97
337792 Tigerr
Geniet van het leven.
pi_94013408
quote:
6s.gif Op zondag 29 augustus 2010 11:43 schreef Compomotive155 het volgende:
Nu dan toch eindelijk maar gedaan :P
Staat me wel goed 8-)
pi_94497959
@Tiger & Compomotive155: proficiat met jullie durf! Hoe waren de reacties? Tiger... zin om nog korter te gaan of van plan om het hierbij te houden?
pi_95178544
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 00:51 schreef Tigerr het volgende:
ik ga morgen ook voor het eerst van half lang naar gemillimeterd 9mm :)
hey ik ga het volgende week ook doen heb jij nog tips ?? ik ben er nog niet uit hoeveel mm
pi_95179139
Wat een werk is het om elke dag bij te werken met een tondeuse zonder opzetstukje zeg :P

Wel grappig om hier foto's te zien van kapsels die in mijn beleving bij lange na niet gemillimeterd zijn, terwijl de het voor de drager een enorme omschakeling is :+ .
  donderdag 7 april 2011 @ 19:01:05 #102
256222 Compomotive155
Vast en zeker .
pi_95179287
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 04:45 schreef adhemar25 het volgende:
@Tiger & Compomotive155: proficiat met jullie durf! Hoe waren de reacties? Tiger... zin om nog korter te gaan of van plan om het hierbij te houden?
Ik heb alleen maar gehoord dat het me beter staat . 8-)

En het is lekker makkelijk . O+
pi_95182778
kort is baas en praktisch.
dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.
pi_95185566
ik weet nog niet of ik voor 3 of 6 mm ga maar ik denk 6 wat raden julie aan
  donderdag 7 april 2011 @ 20:48:15 #105
237906 Chocolatebear
Tikkeltje narcistisch
pi_95185638
Zonder opzetstukje er overheen
pi_95185731
-edit-
pi_95185737
nee als ik moet kiezen tussen 3 of 6
  donderdag 7 april 2011 @ 20:52:25 #108
237906 Chocolatebear
Tikkeltje narcistisch
pi_95185959
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2011 20:48 schreef Chocolatebear het volgende:
Zonder opzetstukje er overheen
pi_95185987
oke
pi_95186297
ik heb nog geen andwoord
pi_95188138
ik doe gewon 3 mm ik zet hier wel een foto op ik vind het best eng
pi_95191021
De zomer komt er aan, ik zou kiezen voor 3 mm, maar je kan ook 6 mm kiezen en dan kan je daarna altijd nog korter naar 3 mm of zonder opzetstukje.
Succes met je keuze maken!
Laat het maar weten wat het geworden is.
pi_95191365
ik doe 3 mm want ik ga het 27 april doen en die week daar na ga ik naar turkije
ik heb een vriend berijd gevonden om mee te doen
pi_95193717
Succes, ik ben benieuwd of het je zal bevallen, zeker in Turkije is zulk kort haar wel lekker!
pi_95194774
Na 1,5 jaar wekelijks 3mm ben ik het zat en laat het weer groeien. Weer heerlijk de handen door het haar en gel aan kunnen brengen :9
pi_95200448
Ik doe het 27 april net afgesproken met een vriend ik heb er zin in weg met sl die haren en tijd s'ochtends

[ Bericht 84% gewijzigd door jeremy123456789 op 08-04-2011 00:19:53 ]
pi_95227221
Ik ben blij als het gebeurt is schilt sochtens 20 minuten
pi_95683094
Woensdag millimeteren
Ik heb er zin in
pi_95683749
quote:
11s.gif Op donderdag 7 april 2011 21:56 schreef jeremy123456789 het volgende:
ik doe 3 mm want ik ga het 27 april doen en die week daar na ga ik naar turkije
ik heb een vriend berijd gevonden om mee te doen
:D
pi_95688526
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2011 20:08 schreef jeremy123456789 het volgende:
Woensdag millimeteren
Ik heb er zin in
Toch een week eerder al ? woensdag is het pas 20 april.... ?
Weet je al of je 3 of 6 mm gaat doen ?
pi_95691874
Ja 6mm ja klopt een week eerder
pi_95701321
Mweh, ik vergat telkens naar de kapper te gaan op tijd, en toen was ik het zat om naar mijn niet lukkende haardos in de spiegel te staren. Dus van ca 15 cm naar 3 mm in een streep (als je het doet moet je het goed doen)

En zonder opzetkam de baard eens in de week bijwerken, beetje stoppeltjes: perfecte combo, had ik veel eerder moeten doen (zie fobo)

Trouwens ik scheer het gewoon eens in de twee weken. Een half uurtje ervoor uit trekken inclusief badkamer opruimen
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_95729139
Nou ik ga eerst maar naar de kapper
Want ik weet niet wie mijn haar kan millimeteren
pi_95731093
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2011 20:02 schreef jeremy123456789 het volgende:
Nou ik ga eerst maar naar de kapper
Want ik weet niet wie mijn haar kan millimeteren
Met een tondeuse (met opzetstuk) kan er praktisch niets misgaan.
pi_95731370
Dus nu laat je het toch weer niet millimeteren ? of laat je het bij de kapper millimeteren ?
Ik dacht dat je het met een vriend afgesproken had ? of wil die nu niet meer ?
pi_95731488
Dan laat ik het volgendekeer mijn pa doen maar eerst een keer naar de kapper want mijn ma flipt denk ik (dat is nog een betere rede om het te doen)
pi_95737412
Dus je gaat het door de kapper laten millimeteren ?
pi_95737805
Ja morgen
pi_95765429
Het voelt top en ik ben blij met dit weer
Mijn ma reageerde iets minder maar goed het is wel heel erg wennen
pi_95782966
Plaats je ook nog een voor en na foto ?
Met dit weer is het zeker heerlijk om gemillimeterd haar te hebben.
Volgende keer 3 mm ? ;-)
pi_95803199
Het scheren van het hoofd is niet iets van de laatste jaren. Vlak na de oorlogsjaren zag je op menig bolderkar vrouwen paraderen met een hoofd zonder haar.
Lang leve de gedachtepolitie
pi_95803287
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juli 2010 00:03 schreef Chocolatebear het volgende:

[ afbeelding ]
Kijk, dat knapt tenminste op!
pi_95811060
Hier dan weer niet natuurlijk

pi_95811539
@redbullchick:
Ben je een topic voor jezelf begonnen ? 3 berichten zonder ook maar 1 reactie van iemand anders....
De eerste uren kan je ook op bericht wijzigen clicken, dan kan je je bericht aanpassen of aanvullen!

Nu weer on topic
De afgelopen maanden steeds 6 mm gedaan in verband met de lagere temperaturen, ik denk dat het nu bijna weer tijd begint te worden voor de 3 mm met dit weer....
pi_95926969
Hey Brandwacht, zou je niet eens een standje verder gaan :-) 3mm heb je er zo weer bij en iets zegt me dat je het eigenlijk ook wel eens nog zonder opzetkammetje zou willen proberen.
  zondag 24 april 2011 @ 20:25:24 #136
237906 Chocolatebear
Tikkeltje narcistisch
pi_95928648
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2011 16:49 schreef Brandwacht het volgende:
@redbullchick:
Ben je een topic voor jezelf begonnen ? 3 berichten zonder ook maar 1 reactie van iemand anders....
De eerste uren kan je ook op bericht wijzigen clicken, dan kan je je bericht aanpassen of aanvullen!

Nu weer on topic
De afgelopen maanden steeds 6 mm gedaan in verband met de lagere temperaturen, ik denk dat het nu bijna weer tijd begint te worden voor de 3 mm met dit weer....
Doe het gewoon zonder opzetstukje, als een baas :7
pi_95928776
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2011 20:25 schreef Chocolatebear het volgende:

[..]

Doe het gewoon zonder opzetstukje, als een baas :7
Zonder opzetstukje en daarna met scheermesje. :Y
Vorige week nog gedaan. :P
pi_95970116
@ adhemar: Momenteel hou ik het nog op 2 tot 3 mm, misschien in de toekomst dat ik het eens zonder opzetstukje doe, maar nu nog niet.
Ik weet ook niet hoe mijn omgeving zal reageren en ik weet al dat mijn vrouwtje het niets vindt als ik dat doe. Maar wie weet ooit in de toekomst....
Doe jij het wel zonder opzetstukje dan ?

We horen nu opeens ook niets meer van Jeremy, zou hij het wel gemillimeterd hebben aangezien hij geen foto heeft geplaatst ;-)
pi_95978309
Hey Brandwacht,

Ja, voor wat mij betreft zelf helemaal glad.Voor wat de omgeving betreft: dat is inderdaad wel spannend, maar waarom het niet eens durven? En voor wat jouw eigen vrouw betreft: 3 mm heb je zo terug (zelfs helemaal glad blijft max 1 dag als je niet opnieuw scheert), dus misschien voorstellen om het eens op vakantie te doen: zo weet jij wat het is en ben je terug op jouw beginlengte tegen het einde van de vakantie. Heb het trouwens ook zo gedaan toen ik het voor de allereerste keer helemaal glad deed.

Voor wat Jeremy betreft: ben ook benieuwd!
pi_96238270
Vandaag of morgen ben ik aan de beurt!
pi_96250922
Helemaal kaal, of gemillimeterd ?
Plaats je een voor en na foto ?
pi_96255001
http://img34.imageshack.us/img34/3713/vcpisthtag.png (copy/paste deze link)

Morgen om 11 uur. Milimeteren. Denken jullie dat ik het kan hebben???
Haar zit een beetje raar door de wind trouwens ;).
  maandag 2 mei 2011 @ 16:55:42 #143
269465 Stiggie
Plankgas
pi_96255522
Denk dat je het wel kan hebben ja
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
pi_96256927
Ja ik denk dat je het wel kan hebben, is wel een redelijk verschil maar denk dat het je goed zal staan.
Op hoeveel mm wil je het laten doen ?
Ben benieuwd naar het resultaat.
pi_96260379
Weet ik nog niet hoeveel mm, beetje hoog beginnen en dan steeds lager. 9 mm als begin geloof ik, ik laat het nu voor de eerste keer door mijn kapster doen.
pi_96269889
9mm is best wat pluizig maar dat zal je zelf ook wel zien, bij 6mm of 3 mm heb je dat niet zo, maar inderdaad kan je bij 9 mm beginnen en dan steeds korter.
Als je morgen toch korter wilt kan je dat altijd nog laten doen, en anders over een paar weken misschien eens..
Succes, ik ben benieuwd naar het resultaat.
pi_96288869
MIsschien gekke vraag, maar wat is een handige plek in huis om je hoofd te scheren met de tondeuse? In de badkamer zou ik al het afgeschoren haar niet goed op kunnen ruimen vanwege de vloerkleden die daar liggen.
Hoe hou ik het huis een beetje netjes zonder dat er overal haar op de grond komt te liggen.
Waar in huis gebruiken jullie de tondeuse?
pi_96290886
http://img811.imageshack.us/img811/8815/fotogj.jpg (copy/paste deze link)

Resultaat!
  dinsdag 3 mei 2011 @ 12:50:51 #149
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_96291064
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 11:47 schreef dyna18 het volgende:
MIsschien gekke vraag, maar wat is een handige plek in huis om je hoofd te scheren met de tondeuse? In de badkamer zou ik al het afgeschoren haar niet goed op kunnen ruimen vanwege de vloerkleden die daar liggen.
Hoe hou ik het huis een beetje netjes zonder dat er overal haar op de grond komt te liggen.
Waar in huis gebruiken jullie de tondeuse?
ik hang mijn kop altijd boven de badkuip
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  dinsdag 3 mei 2011 @ 20:38:52 #150
152921 Filatelistfetisjist
Met pensioen :-)
pi_96311980
Wasbak werkt net zo makkelijk.
pi_96312279
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 12:45 schreef Roogr het volgende:
[ http://img811.imageshack.us/img811/8815/fotogj.jpg (copy/paste deze link) ]

Resultaat!
Staat erg goed
pi_96314028
Kent iemand de bodygroom van Philips?
Is die ook voor je hoofd te gebruiken?

Of heb je een andere tip voor een goede tondeuse?
pi_96322248
Beetje laat, maar op ibood staat er nu nog ruim een half uur een tondeuse te koop.
http://www.ibood.com/nl/n(...)garantie_op_de_moto/
pi_96323710
Ik heb hem inderdaad gekocht.
ik zat nog even te twijfelen of dit geen oud model was en of de Remington Maverick dus niet een nieuwere en betere keuze zou zijn?

Anyway ik ga het ervaren.

Ik heb 3 week geleden voor het eerst mijn haar echt kort laten scheren (door de kapper). Was wel even wennen, maar aangezien ik steeds kaler wordt duidelijk een betere look. Ik heb er zelfs verschillende complimenten over gekregen door contacten die ik niet eens zo vaak zie. :D
pi_96324094
Beetje opmerkelijk dat ik nu dus 4 scheerapparaten thuis heb staan.

- Philips HQ8290 scheerapparaat
- Philips NT9110 Neus- en oortrimmer
- Philips TT2040 bodygroom
- Remington HC5810 tondeuse (nieuw)

En zo ijdel ben ik dus helemaal niet.
Echter gek genoeg is elk apparaat maar voor 1 gebied goed te gebruiken.
pi_96330620
Je mist nog alleen een baardtrimmer. :P
pi_96339700
Hoeveel mm zal hij hier op de zijkant hebben?
http://clubjameswilks.com(...)ardy_Swick_pre_1.jpg
  woensdag 4 mei 2011 @ 13:42:38 #158
25034 neilpad
Changry!
pi_96339882
1
Money won is twice as sweet as money earned.
pi_96365303
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2011 23:24 schreef FastFox91 het volgende:
Beetje laat, maar op ibood staat er nu nog ruim een half uur een tondeuse te koop.
http://www.ibood.com/nl/n(...)garantie_op_de_moto/
ik ben werkelijk altijd te laat met die ibood aanbiedingen, deze had ik graag meegenomen:'(
pi_96366133
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 13:38 schreef SugarEvans het volgende:
Hoeveel mm zal hij hier op de zijkant hebben?
http://clubjameswilks.com(...)ardy_Swick_pre_1.jpg
Lijkt me eerder een millimeter of 3.
pi_96366744
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 22:21 schreef SugarEvans het volgende:

[..]

ik ben werkelijk altijd te laat met die ibood aanbiedingen, deze had ik graag meegenomen:'(
Hmm, jammer.
In de comments op ibood stond het goedkoopste alternatief voor 12 euro meer.
http://www.aximax.nl/cata(...)uese-p-71008463.html
pi_96369285
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2011 22:44 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

Hmm, jammer.
In de comments op ibood stond het goedkoopste alternatief voor 12 euro meer.
http://www.aximax.nl/cata(...)uese-p-71008463.html
Thx!
Maar denk dat ik er eentje kies op http://www.tondeusestore.nl, die site ziet er goed uit en snelle levering. Vind Aximax beetje vaago.
pi_96799254
Ik heb deze Remington HC5810 tondeuse van iBood nu binnen en hem vanochtend maar eens uitgeprobeerd.
Fijn is dat je op het apparaat zelf de lengte fijn kan stellen in 5 stappen tussen de 0.8 mm en 2 mm. Met opzet kammen is daarnaast de lengte nog verder te bepalen.

Vanochtend dus de 2 mm uitgeprobeerd en dat is goed bevallen. Ik was erg bang voor snijwondjes aan mijn hoofd, maar geen enkele keer kwam mijn huid ertussen. Het scheren ging soepel en in 1 beweging goed.

Ik blijf deze zeker gebruiken.
pi_97446173
Binnen kort 3 mm proberen
  zondag 29 mei 2011 @ 15:30:24 #165
332698 galtfactory
RIP 08-12-2011
pi_97457584
Jarenlang met een veredelde biljartbal (of een erg kort kapsel)rondgelopen als militair en altijd keurig bijgehouden.
Nu lijk ik in vergelijking met toen wel op een nozem.*lol*
pi_97459041
Mannen die hun haren afknippen/ scheren :{ .
  zondag 29 mei 2011 @ 20:13:19 #167
179534 Waaghals
pi_97467737
vrouwen met een mening :{
pi_97469338
Doen jullie het zelf of laten jullie het doen door vrienden/familie of gaan jullie naar de kapper iedere keer :P
  zondag 29 mei 2011 @ 20:43:06 #169
179534 Waaghals
pi_97469388
ik doe het zelf, zonder opzetstuk
dat is wel wat makkelijker dan
pi_97469581
Mijn apparaat is aan vervanging toe. Ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe en het liefst icm een baardtrimmer. Heb deze gevonden: http://www.tondeusestore.(...)r-allstyle-ep20.html

Iemand ervaring hiermee of is dit een gevalletje goedkoop is duurkoop :P
pi_97472032
Ik ga elke keer naar de kapper
  maandag 30 mei 2011 @ 01:21:01 #172
237906 Chocolatebear
Tikkeltje narcistisch
pi_97483305
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 21:24 schreef jeremy123456789 het volgende:
pi_97506122
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2011 21:24 schreef jeremy123456789 het volgende:
Zonde van je geld, een tondeuse kost niet veel, dat geld verdien je zo terug, en is echt niet moeilijk om dat zelf te doen.
Je gemillimeterd haar bevalt je dus wel ? Ik ben benieuwd hoe het bevalt als je 3 mm hebt geprobeerd.
pi_97509916
Kan een vrien dit ook bij mij doen zo ja heeft iemand tips
pi_97511364
Ik doe het dit keer anders 3mm aan de zij en achter kant en 6 mm boven op
pi_97536152
Na het lezen van deze thread heb ik besloten om ook maar de gang naar de kapper te maken.

Voor:

Na:

Reacties zijn positief :) De meeste mensen hebben iets van 'Dude, waar is je haar? O wacht, eigenlijk ziet het er wel goed uit.'
Het is nu 12mm. Ik heb extra opzetstukjes besteld voor m'n tondeuse (tot 25mm) en ik ga het nu een maandje laten groeien en dan kijk ik wel op welke lengte ik het wil hebben.
pi_97536286
Ziet er wel beter uit vind ik ^O^ Woensdag hier ook maar weer eens alles eraf B-)
pi_97536675
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 12:59 schreef Malta_Soron het volgende:
Na het lezen van deze thread heb ik besloten om ook maar de gang naar de kapper te maken.

Voor:
[ afbeelding ]

Na:
[ afbeelding ]

Reacties zijn positief :) De meeste mensen hebben iets van 'Dude, waar is je haar? O wacht, eigenlijk ziet het er wel goed uit.'
Het is nu 12mm. Ik heb extra opzetstukjes besteld voor m'n tondeuse (tot 25mm) en ik ga het nu een maandje laten groeien en dan kijk ik wel op welke lengte ik het wil hebben.
Nice man. Nu nog af en toe naar de zonnebank, krachttraining en wat cardio en je bent een chick magneet :)
  dinsdag 31 mei 2011 @ 13:33:25 #179
179534 Waaghals
pi_97537370
idd veel en veel beter zonder dat lange haar ^O^
  dinsdag 31 mei 2011 @ 18:40:01 #180
pi_97550714
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 13:12 schreef Physics het volgende:

[..]

Nice man. Nu nog af en toe naar de zonnebank, krachttraining en wat cardio en je bent een chick magneet :)
Ik kan je uit ervaring vertellen dat die combinatie geen garantie is voor succes bij de ladies :').

Maar het ziet er wel netjes uit en nog korter lijkt mij een verbetering.
pi_97551204
Bij sommige mannen staat het geweldig terwijl het er bij anderen niet uitziet. Hangt een beetje af van je kop en als je bleek bent niet doen.
pi_97552583
Dank voor de complimenten :)
pi_97636583
Morgen ga ik weer naar de kapper
  donderdag 2 juni 2011 @ 22:44:54 #184
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_97637701
quote:

Voor:
[ afbeelding ]

Na:
[ afbeelding ]

No homo, maar je ziet er echter stukken beter uit op de foto nadat je je haar hebt gedaan _O_
Staat een stuk verzorgder en mooier i.c.m. met je baard/sik.
Hey hallo wat een enorm kuttopic.
pi_97640182
quote:
9s.gif Op zondag 29 mei 2011 16:05 schreef Deliah het volgende:
Mannen die hun haren afknippen/ scheren :{ .
Gemillimeterd haar is sexy juist O+
There are no good girls gone wrong, just bad girls found out.
pi_97640487
Morgen eerst naar de kapper en dan als het bevalt kijken voor een todeuse
  vrijdag 3 juni 2011 @ 00:37:12 #187
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_97642948
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 23:39 schreef Juminelle het volgende:

[..]

Gemillimeterd haar is sexy juist O+
O+ O+
  vrijdag 3 juni 2011 @ 19:30:41 #188
16715 Mylene
*schatje*
pi_97667294
quote:

Voor:
[ afbeelding ]

Na:
[ afbeelding ]

Zo sexy nu.

Alleen dat baardje nog bijwerken.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 19:32:11 #189
16715 Mylene
*schatje*
pi_97667362
Oh ja Jeremy123456789, een vriendelijk doch dringend verzoek om te kappen met dat trollen.
pi_97670798
quote:

Voor:
[ afbeelding ]

Na:
[ afbeelding ]

Veeel beter zo. En mooie ogen heb je.
pi_97742984
Voelt weer lekker
pi_97760997
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 17:01 schreef jeremy123456789 het volgende:
Voelt weer lekker
En wat bevalt je beter, 6 of 3 mm ? En ook al gekeken voor een tondeuse ?
Heb je ook een foto ?
pi_97767842
Jezus. Ik ben wel aan het twijfelen nu. Normaal gesproken 3mm, maar wil nu eigenlijk de stap wagen naar totally bald. Ik denk dat ik het maar ga doen, komende donderdag naar de kapper.
pi_97797400
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 23:59 schreef -er1k het volgende:
Jezus. Ik ben wel aan het twijfelen nu. Normaal gesproken 3mm, maar wil nu eigenlijk de stap wagen naar totally bald. Ik denk dat ik het maar ga doen, komende donderdag naar de kapper.
Naar de kapper ? Dat kan je zelf toch ook, zeker als je het "totally Bald" wilt.
Ik ben benieuwd of je de stap donderdag gaat zetten, en hoe het je dan bevalt.
pi_97856216
Ben het ook aan het overwegen, mede door het warme weer waardoor ik constant een zweetkop heb (=not nice). Maar durf het eigenlijk alleen icm een zonnebank kuurtje en een tripje langs perfectsmile (zou beide de eerste keer zijn overigens). Zodat ik er tenminste niet totaal debiel uitzie zou het niet mooi zijn.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 21:37:14 #196
pi_97860161
Ik zou iig wachten met de zonnebank tot na het scheren :D
pi_97986803
Toch maar voor de 3mm gegaan. Mietje dat ik ben. Volgende keer gaat het er echt af!
pi_97989206
Iemand een foto van hoe 6 mm eruit ziet qua doorschijnen zo ongeveer?
U MAD?
  vrijdag 10 juni 2011 @ 17:47:01 #199
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_97989457
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 17:40 schreef de_boswachter het volgende:
Iemand een foto van hoe 6 mm eruit ziet qua doorschijnen zo ongeveer?
Dat hangt er ook maar net vanaf hoe dik je haargroei is...
  vrijdag 10 juni 2011 @ 18:23:58 #200
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_97990806
Ik heb vandaag mijn haar d'r ook afgehaald, staat het een beetje?

pi_98023400
Ik vond het weer een tijd voor standje Gilette. :P

pi_98056214
voor en na foto jovatov ?
  zondag 12 juni 2011 @ 12:09:44 #203
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_98058423
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 10:34 schreef groooo het volgende:
voor en na foto jovatov ?
Ik heb geen specifieke voor-foto gemaakt, maar deze op pasfotoformaat is van woensdag :P

En de na staat dus drie posts hierboven :)
  zondag 12 juni 2011 @ 13:21:02 #204
332698 galtfactory
RIP 08-12-2011
pi_98060955
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 18:23 schreef Jovatov het volgende:
Ik heb vandaag mijn haar d'r ook afgehaald, staat het een beetje?

U ziet er fantastisch uit. U kunt zo de mutsdas opzetten. *lol*
pi_98067261
Hey Jovatov,
Proficiat met jouw durf, was blijkbaar toch een serieuze overgang! Hoe voelde je je erzelf bij toen je het deed? En hoe voel je je zelf nu? Straalt in elk geval meer zelfvertrouwen uit!
  zondag 12 juni 2011 @ 16:36:46 #206
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_98068603
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 12:09 schreef Jovatov het volgende:

[..]

Ik heb geen specifieke voor-foto gemaakt, maar deze op pasfotoformaat is van woensdag :P
[ afbeelding ]

En de na staat dus drie posts hierboven :)
No offence, maar je ziet er een beetje als Adje uit.
Maar gemillimetert, is zeker stukken beter :)
Staat een stuk frisser.
  zondag 12 juni 2011 @ 16:46:11 #207
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_98068979
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 16:36 schreef Gemaskerde het volgende:

[..]

No offence, maar je ziet er een beetje als Adje uit.
:') Nou bedankt.
quote:
Maar gemillimetert, is zeker stukken beter :)
Staat een stuk frisser.
Dat vind ik zelf ook :)
pi_98143463
En vanavond ook weer gemillimeterd, lekker weer 3 mm.
Jovatov, dat is echt een hele verbetering, hoe zijn de reacties in je omgeving ?
  dinsdag 14 juni 2011 @ 08:42:51 #209
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_98146819
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 00:50 schreef Brandwacht het volgende:
En vanavond ook weer gemillimeterd, lekker weer 3 mm.
Jovatov, dat is echt een hele verbetering, hoe zijn de reacties in je omgeving ?
Positief :)
pi_99307166
Raar dat het hier stil is in het kaal scheer seizoen XD
pi_99310723
Millimeter jij je haar ook nog steeds jeremy ? en zo ja op welke stand tegenwoordig ?
pi_99311717
Nu het zomer aan het worden is begint het bij mij ook te kriebelen om te gaan millimeteren.
Heb bovenop beetje dunner haar, maar waar ik zo bang voor ben is dat je dan kale plekken op je hoofd gaat zien als je het erg kort gaat doen.
Heb ze nu half lang (niet extreem ofzo). Enige wat me ervan weerhoudt om het niet te doen is omgeving en of het me wel zal staan ( ben bang dat ik door die dunnere plekken bovenop vlakken krijg met haar en vlakken zonder :@ ).

Hebben jullie hier voorbeelden voor me van 6 mm en 8 mm kapsels? (moeilijk te vinden op Google afbeeldingen) en zijn er mensen die hetzelfde probleem hadden voorheen?
UNOX
pi_99318309
M'n ma vroeg of ik kanker had toen ik ze gemillimetert had :@
U MAD?
pi_99388093
Heb nu halflang haar tot aan m'n wenkbrouwen, morgen wordt dat 7mm :)
Geen visum, geen paspoort, geen douane, geen grenzen, geen irritante verhalen van vervelende mensen.
pi_99388322
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 14:11 schreef swollywood het volgende:
Ik vond het weer een tijd voor standje Gilette. :P

[ afbeelding ]
Ik zou maar flink gaan zonnen als ik jou was, dat staat beter. Verder staat het wel bazig ^O^
pi_99392071
Vond tijd om ook maar eens mijn hoofdje te doen :)

Voor:
SPOILER
Na:
SPOILER
Sorry voor de crappy kwaliteit, maar heb niks anders op het moment :@
“Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist.”
- Epicurus
pi_99392444
Hoeveel MM is dat, 0 ?
U MAD?
pi_99397675
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 23:23 schreef Devion het volgende:
Vond tijd om ook maar eens mijn hoofdje te doen :)

Voor:
SPOILER
Na:
SPOILER
Sorry voor de crappy kwaliteit, maar heb niks anders op het moment :@
Nice!

Ik ben van plan een deel van mijn haar (aan de achterkant boven mijn nek) te millimeteren binnenkort, maar ik durf niet ;(
pi_99404033
3
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 23:30 schreef de_boswachter het volgende:
Hoeveel MM is dat, 0 ?
Standje 1, 3mm
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 01:15 schreef Juminelle het volgende:

[..]

Nice!

Ik ben van plan een deel van mijn haar (aan de achterkant boven mijn nek) te millimeteren binnenkort, maar ik durf niet ;(

*Ziet fobo*

Wat is er mis met je lange haren. Bij vrouwen staat kort haar over het algemeen niet zo heel goed.(Er zijn positieve uitzonderingen ;))

Was begin ook bang om gelijk standje 1 te doen, maar heb eerst klein plukje er af gehaald en ja dan moet alles eraf anders ziet het er niet uit :P :')
“Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist.”
- Epicurus
pi_99408217
After staat je beter Devion!
pi_99408871
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 10:44 schreef Devion het volgende:
3

[..]

Standje 1, 3mm

[..]

*Ziet fobo*

Wat is er mis met je lange haren. Bij vrouwen staat kort haar over het algemeen niet zo heel goed.(Er zijn positieve uitzonderingen ;))

Was begin ook bang om gelijk standje 1 te doen, maar heb eerst klein plukje er af gehaald en ja dan moet alles eraf anders ziet het er niet uit :P :')
Ik blijf dan ook gewoon mijn lange haren houden O+ Ik ga een deel boven mijn nek kortscheren waardoor je het alleen ziet als ik mijn haar in een staart heb.
pi_99409754
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 12:50 schreef das_phantom het volgende:
After staat je beter Devion!
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 13:06 schreef Juminelle het volgende:

[..]

Ik blijf dan ook gewoon mijn lange haren houden O+ Ik ga een deel boven mijn nek kortscheren waardoor je het alleen ziet als ik mijn haar in een staart heb.
Braaf :P

Vrouwen met lange haren _O_
- Epicurus
pi_99419649
Vandaag standje 2 erover gehaald, ben eerlijk gezegd niet zo tevreden met het resultaat ;(. Moet er nog aan wennen denk ik.

Voor:
SPOILER
Na:

SPOILER
Geen visum, geen paspoort, geen douane, geen grenzen, geen irritante verhalen van vervelende mensen.
pi_99439553
Ik mocht niet van mijn ex dan zou hij het uitmaken maar nu is het toch uit dus binnen kort 6mm bovenop en 3 zijkant doen
pi_99439643
HerbertThePervert is idd wennen maar dat komt wel
pi_99439673
Ik denk dat morgen de tondeuse er weer overheen gaat
pi_99511705
Morgen naar de kapper 3mm zij 6 mm boven op
pi_99611407
Mijn haar is 3 mm zij en 6mm boven
  maandag 18 juli 2011 @ 12:51:57 #229
237906 Chocolatebear
Tikkeltje narcistisch
pi_99615319
Hoe hou ik een topic in mijn eentje draaiende: Door Jeremy
pi_99615376
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 01:15 schreef jeremy123456789 het volgende:
Ik mocht niet van mijn ex dan zou hij het uitmaken maar nu is het toch uit dus binnen kort 6mm bovenop en 3 zijkant doen
Je bent homo?
U MAD?
pi_99664387
Problemen mee dan ?
pi_99666890
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 01:15 schreef jeremy123456789 het volgende:
Leuke ex/relatie als dat een reden zou zijn om het uit te maken :')
  dinsdag 19 juli 2011 @ 16:35:14 #233
237906 Chocolatebear
Tikkeltje narcistisch
pi_99668151
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:09 schreef jeremy123456789 het volgende:
Problemen mee dan ?
Ik wil niet stoken hoor, maar volgens mij wilt hij met je vechten.
pi_99669298
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 16:06 schreef Juminelle het volgende:

[..]

Leuke ex/relatie als dat een reden zou zijn om het uit te maken :')
J

Ja je hebt gelijk
pi_99670919
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 15:09 schreef jeremy123456789 het volgende:
Problemen mee dan ?
Insinueer ik dat? Zeikbak.
U MAD?
pi_99672418
Nee maar zo kwam het op mij over mijn excuses
pi_99819554
Ik ben er inmiddels helemaal aan gewend, wil niet meer terug :7
pi_99823553
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 17:42 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Insinueer ik dat? Zeikbak.
Waarom vraag je er dan zo expliciet naar?
pi_99827228
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 00:13 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dankje Dat viel mij ook op maar goed maakt niet uit

Morgen 3mm
pi_99830958
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 00:13 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat is toch maatschappelijk geaccepteerd? Dus waarom niet.
U MAD?
pi_99836063
Mijn haar is 3 mm spijt
pi_99837137
Jammer joh.
U MAD?
pi_99846342
Nou het begin het leuk te vinden
pi_99854603

Wat vinden julie
  zaterdag 23 juli 2011 @ 21:54:27 #245
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_99855043
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 10:37 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Dat is toch maatschappelijk geaccepteerd? Dus waarom niet.
Ben jij een homo?
pi_99861001
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 21:54 schreef zwartemarktplaats het volgende:

[..]

Ben jij een homo?
Sapiens.
U MAD?
pi_99920271
Dit gaat over mijn kapsel niet over mijn geaardheid
pi_99921817
OK.
U MAD?
pi_99973641
Ik vind het er niet verkeerd uit zien hoor.
Zal inderdaad wel even wennen zijn, was het voor mij ook de eerste keer dat ik 3 mm deed maar wil nu echt niet anders meer in de zomer.

[ Bericht 84% gewijzigd door Brandwacht op 26-07-2011 20:26:06 (Foutje....) ]
pi_99974689
mooi kaal is nog een hele kust voor een blanke... eerste haar goed blond verven en dan pas het scheermesje er over heen anders blijf je die gloed over je kop houden enne KAAL is kaal.

echt kaal ziet er altijd mooier uit bij een iemand met een donkere huid ( lees negert) dan een blanke :(
vooral als je blank bent met donker haar :(
do you have the guts to smell my nuts?
pi_99974999
enne leuk kaal scheer topic.. zie bijna niemand biljartbal kaal.. echt kaal.. alleeen maar tondeuze kapsels :S
do you have the guts to smell my nuts?
pi_100054349
Ik ben wel biljartbal kaal, er is niks lekkerder en frisser dan de dag te beginnen met een fris gladgeschoren hoofd.
pi_100091722
Hey guys,
Laten we hier nu niet onverdraagzaam worden he? Hetero of homo, blank of zwart, helemaal glad of niet,... wat maak het uit? Persoonlijk heb ik het ook helemaal glad en vind ik dat het gevoel van het helemaal glad te hebben compleet anders is dan zelfs gewoon zonder opzetkammetje. Maar bij mij heeft het ook een tijd geduurd voor ik dat aangedurfd heb en weet ik nog goed dat zelfs ik zelfs bij de overgang van een standje 3 naar standje 2, van 2 naar 1 en zo verder, steeds wat ongerust was over hoe de omgeving zou reageren.
Dus laat ons dit gewoon een topic houden om ervaringen uit te wisselen op een manier waarbij men tenminste nog zin heeft om dat te doen.
pi_100104777
lekker hoor. die wind door mijn geen-haar!
pi_100118483
Als je de tondeuse er over gaat ben je kort geschoren, en als je het scheermes er over haalt ben je kaal geschoren.
pi_100118745

Er gaat niks boven een goed scherp scheermes
pi_100189198
Hoi Iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum maar ik kijk eral een tijdje op rond. Ik wil namelijk mijn haar laten millimeteren of kaal scheren. Alleen ik weet niet echt wat ik wil en of het zal staan.

[img]http://afbeeldingen[/img]
pi_100192860
[flickr]http://Picture0064[/flickr]
pi_100195628
Je afbeelding is nog steeds niet te zien hoor kat101.
Je moet de img link kopieeren, wanneer het niet lukt wil ik je wel helpen.
pi_100300850
pi_100308710
Hallo kat101

Je afbeelding is helaas niet te zien.
Bijna alle mannen staat een geschoren hoofd goed, maar om de stap te zetten daar heeft de ene meer moeite mee dan de andere, zelf scheren of je laten scheren ben benieuwd waar je voorkeur naar uitgaat.
Zelf laat ik me ook wel eens scheren maar meestal doe ik het zelf.
pi_100308855

http://i67.photobucket.com/albums/h316/Johannes1956/r1v0085.jpg

Zo ziet er een mooi en goed geschoren hoofd er uit

[ Bericht 42% gewijzigd door Johan1956 op 04-08-2011 12:09:28 ]
pi_101198232
3 mm beviel wel maar twijfel of ik het nog een keer zal doen ik heb nog een week om er over na te denken dan word ik weer geschoren
pi_101295966
hey Jeremy, als het beviel, waarom dan toch nog de twijfel? Of is de twijfel enkel over het feit of je deze keer nog korter gaat?
pi_101313827
Nee gewoon omdat het wel heel kaal was en ik dat vorige keer net een stap tever vond
pi_101343402
Heb net 6 mm gedaan en in januari weer 3 mm en zijkant zonder opzetstuk
pi_101353386
Hoezo nu 6 mm en in januari 3 mm en zijkant zonder opzetstuk ?
In januari is het een stuk kouder dan dat het nu is, als het goed is....
pi_101355612
Nou gewoon in januari of februari heb ik zin in de zomer dus doe ik zijkant zonder opzetkam en nu hou ik het paar werken 6 en dan standaard 3
pi_101517849
Mooi kaal is niet lelijk zullen we maar zeggen. :)
  zaterdag 3 september 2011 @ 05:38:50 #270
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_101519504
zolang het maar gekozen kaal is, en niet natuurlijk 'kaal'
  zaterdag 3 september 2011 @ 11:41:52 #271
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_101521960
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 05:38 schreef Under_Score het volgende:
zolang het maar gekozen kaal is, en niet natuurlijk 'kaal'
Wat maakt dat uit? Kaal is kaal :? Of bedoel je dat mensen een beetje haar overhouden aan de zijkanten en zo?
AFC AJAX
pi_101522025
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 12:03 schreef Johan1956 het volgende:
[ afbeelding ]
http://i67.photobucket.com/albums/h316/Johannes1956/r1v0085.jpg

Zo ziet er een mooi en goed geschoren hoofd er uit

Wat een arrogante kop heeft die vent. Kaal maakt hem zo'n engerd. :{
  Moderator zaterdag 3 september 2011 @ 11:49:53 #273
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_101522096
Oeh ik heb al een hekel aan mn gezicht scheren, laat staan mn hoofd :D

*stop volgen klikt!
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_101522201
Mijn gezicht scheren vind ik ook niet echt leuk om te doen, maar mn hoofd scheren (millimeteren) vind ik helemaal niet erg.
Ik zie er meerdere voordelen van:
- Ik kan dat doen wanneer het mij uit komt
- Ik hoef niet meer naar de kapper
- "s ochtends zit mijn haar meteen goed
- Met warm weer heb ik niet zo een hele bos haren op mijn hoofd.

Mij bevalt het dus goed en 1 keer in de week de tondeuse over mijn hoofd halen heb ik daar echt wel voor over.
Gisteren weer gedaan, dus nu weer lekker kort, 3 mm.
  Moderator zaterdag 3 september 2011 @ 12:12:41 #275
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_101522545
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 11:55 schreef Brandwacht het volgende:

- Ik hoef niet meer naar de kapper

Ik ben geloof ik ook al een jaar of 3 niet meer naar de kapper geweest :')
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_101550672

Deze spud tondeuse gebruik ik zonder opzet kam, scheert super kort.
Heeft een sterke motor en ligt lekker in de hand en is kort scheren heel gemakkelijk.
pi_101568350
Dat is geen nieuwe maar doet hij het goed dat is het belangrijkste.

Ik twijfel of ik 3 of 6 mm doe 3 beviel me wel maar ben bang voor de reacties
pi_101569362
Jeremy,
Je hebt het vorige keer toch ook op 3 mm gedaan ?
Hoezo ben je dan nu bang voor de reacties ?
Heb je vorige keer reacties gehad ? En mensen gaan niet iedere keer weer een reactie geven.
En al geeft iedereen een negatieve reactie, het is jouw hoofd en haar, dus doe jij er mee wat jij wilt.
Gewoon niets aantrekken van de anderen, ik weet dat is makkelijker gezegd dan gedaan, al zou je je hoofd helemaal kaal willen scheren, dan is dat jouw keuze, en als jij dat wilt moet je dat gewoon doen.

Succes met je beslissing.
  zondag 4 september 2011 @ 21:44:26 #279
237906 Chocolatebear
Tikkeltje narcistisch
pi_101570576
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 21:07 schreef jeremy123456789 het volgende:

Waarom stel jij je zo ontzettend aan? :') Toon wat ballen en scheer je kop zo kaal als een biljartbal!
pi_101585523
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 21:07 schreef jeremy123456789 het volgende:

Hij doet het heel goed, een druppeltje olie op de bladen en dan knipt (scheert) die heel goed.
Mijn ervaring met reacties zijn o dit staat je heel goed niet laten uitgroeien lekker kort geschoren houden en ook als het helemaal kaal geschoren is krijg ik leuke reacties
Ga maar eens goed kort, gewoon eens proberen.
pi_101592906
Ik ga het gewoon doen
pi_101596034
Na het eten ff kop millimeteren
pi_101599533
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 16:59 schreef jeremy123456789 het volgende:
Succes, ga je dan op 3 mm of zonder opzetstukje ?

Plaats je straks ook een foto ?
pi_101790269
Hoe vaak millimeteren jullie je haar
pi_101803020
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 18:46 schreef jeremy123456789 het volgende:
Hoe vaak millimeteren jullie je haar
Ikzelf elke week :)
pi_101805656

Kaal of Kammen. :)
pi_101808503
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 16:59 schreef jeremy123456789 het volgende:
en Jeremy, heb je het haar al goed kort, zoals op deze foto.

Zo te zien zal helemaal kaal hem nog beter staan
pi_103516202
Het word wel fris ik denk dat ik het laat groeien
pi_103529094
Ja dat wordt een muts of petje dragen met deze koudere dagen!
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 00:38:35 #290
237906 Chocolatebear
Tikkeltje narcistisch
pi_103529308
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 21:09 schreef jeremy123456789 het volgende:
Gewoon je niet zo aanstellen.
pi_103531203
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2011 21:09 schreef jeremy123456789 het volgende:
Dan laat je je baard zeker ook groeien?!?
pi_103651104
Jullie hebben gelijk morgen gaat het er weer af
pi_103696293
Grafhaar, morgen gaat alles er weer af.. ik ben het beu
Nieuw is niet altijd beter.
pi_103697711
Ga ik het ook doen of alles lekker in standje één met de tondeuse.
pi_103699528
Dit topic is net zo interessant geworden als twitter. Post dan op zijn minst foto's na al dat gezemel. }:|
pi_103922772
Ik denk dat ik nu maar op 6 of 9 mm hou anders word heel koud denk ik
pi_103944903
Koud = Kwestie van wennen. :)
pi_103954962
Inderdaad. Het lijkt net een wijf...

"Koud" :')
  vrijdag 4 november 2011 @ 14:07:23 #299
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_103956100
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 november 2011 13:30 schreef BukkakeBaas het volgende:
Inderdaad. Het lijkt net een wijf...

"Koud" :')
pi_103956854
iIk post straks een foto van mijn bijna kale kop :P heb nu 3mm. Foto komt in het nieuwe topic :)
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_104010102
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2011 14:31 schreef Neo-Mullen het volgende:
iIk post straks een foto van mijn bijna kale kop :P heb nu 3mm. Foto komt in het nieuwe topic :)
Zal ik dan een nieuw topic aanmaken :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')