abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84067687
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:25 schreef Thormodo het volgende:
Overigens nog wat anders. Ik merkte gisteren dat ik toch, naast de verwachte spierpijn (rug/schouders) ook wat geďrriteerde/pijnlijke knieën had na mijn eerste ritje. (En vandaag ook nog.) Is dat ook een vorm van spierpijn? De reden waarom ik ben gaan fietsen (en gestopt was met handballen), was door pijnlijke/overbelaste knieën (heb ik nu steunzolen voor, dus heb er eigenlijk niet zo veel last meer van).
Overigens heb ik er nog gewone pedalen opzitten, met mijn gewone schoenen. Ik las dat klikpedalen ook (sneller) knieblessures kunnen veroorzaken (als ze niet goed afgesteld zijn)? Dus daar ben ik nu eigenlijk nog een beetje huiverig voor, hoewel ik eigenlijk zo snel mogelijk wel wilde gaan kopen.
Misschien trap je te zwaar en moet je een lichter verzet kiezen. Ik weet niet in welke verzettenrange je normaal gesproken rijdt? Veel buitenblad? Als ik naar mezelf kijk toen ik begon, reed ik vrijwel altijd op het buitenblad --> te zwaar --> pijn in mijn knieën. Heb toen echt moeten leren om op cadans op het binnenblad te rijden. Buitenblad gebruik ik nu alleen als het echt hard gaat

Afstelling van je plaatjes is wel belangrijk ja. Kan soms millimetertjes schelen, is echt finetuning. Let wel op welke kliksysteem je kiest? Mountainbikepedalen (SPD) hebben weinig zijwaartse speling en een klein contactoppervlak, wat knieklachten op kan leveren. Systemen als SPD-SL (!), Look of Speedplay zijn echt racepedalen en hebben wel meer speling.

En waar zit te pijn? Als het aan de voorkant zit zou je zadel te laag kunnen staan. Zit het aan de achterkant dan zit je misschien te hoog, omdat je je knie overstrekt.

Sowieso is het afstellen van de prettigste zithouding een beetje trial-and-error, gewoon proberen. Tijdens de eerste ritten nam ik een multitooltje met inbusjes mee en ging onderweg gewoon een beetje proberen: zadeltje ietsje hoger, dan weer ietsje naar voren, stuurtje iets gedraaid, etc. etc. Tot ik een lekkere zit gevonden had. Heeft wel een aantal ritjes 'gekost.'
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  woensdag 14 juli 2010 @ 22:03:53 #202
175950 Marurk
Baggeraar
pi_84067770
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:58 schreef Yankee het volgende:

[..]

Als je ergens op moet besparen dan liever het frame dan de wielen. Maar ik bedoelde het meer in de trant van dat ik het niet in verhouding vind staan om een fiets van bijvoorbeeld 1500 euro af te monteren met een wielset van 80. Voor zo'n bedrag wil ik een fiets met een beetje een degelijke wielset namelijk.
OK.
Zo'n fiets als deze is dus eigenlijk erg mooi? --> http://www.izibike.nl/pro(...)GTC_Pro_Compact_2010
Alleen wil ik zoiets liever bij de FM bestellen en niet via internet. Maar goed, genoeg gezeurd en gevraagd nu, ik ga gewoon binnenkort langs.
  woensdag 14 juli 2010 @ 22:05:01 #203
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_84067827
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:03 schreef Marurk het volgende:

[..]

OK.
Zo'n fiets als deze is dus eigenlijk erg mooi? --> http://www.izibike.nl/pro(...)GTC_Pro_Compact_2010
Alleen wil ik zoiets liever bij de FM bestellen en niet via internet. Maar goed, genoeg gezeurd en gevraagd nu, ik ga gewoon binnenkort langs.
volgens mij heeft degene die boven je gepost heeft zo'n fiets...
.
  woensdag 14 juli 2010 @ 22:08:37 #204
175950 Marurk
Baggeraar
pi_84068015
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:05 schreef Yankee het volgende:

[..]

volgens mij heeft degene die boven je gepost heeft zo'n fiets...
Lol!

Kan iemand mij misschien ook nog iets vertellen over het cranksteltype? Waar ik op moet letten?
Want deze vind ik ook wel mooi, en ligt wat meer in mijn budget. --> http://www.izibike.nl/product/3173/Cube-Axial_WLS_Comp_2010 Edit: is voor dames, laat maar.
  woensdag 14 juli 2010 @ 22:10:21 #205
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_84068105
Bedoel je de verschillen tussen Dubbel, compact en triple?
.
pi_84068136
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:03 schreef Marurk het volgende:

[..]

OK.
Zo'n fiets als deze is dus eigenlijk erg mooi? --> http://www.izibike.nl/pro(...)GTC_Pro_Compact_2010
Alleen wil ik zoiets liever bij de FM bestellen en niet via internet. Maar goed, genoeg gezeurd en gevraagd nu, ik ga gewoon binnenkort langs.
Dat is toevallig. Heb hem zelf sinds anderhalve maand en is echt een prima fiets voor dat geld, zeker voor een beginner.

Let wel op dat deze alleen in compact- en dubbeluitvoering verkocht wordt in Nederland. Als je veel op het vlakke rijdt is een compact niet echt handig, maar dit kan je opvangen door een 39t-binnenblad met 110mm-steek (alleen BBB heeft die: http://www.bbbparts.com/chainrings_compactgear-bcr31.php) erop te laten zetten ipv de standaard 34.

Maar wil je de (Limburgse) heuvels en bergen in, dan moet je dat 34t-binnenblad wel steken. Is geen groot probleem (voorblad is makkelijk te wisselen), maar superhandig is het niet als je vaak in én de heuvels én op het vlakke wilt rijden. Dan moet je steeds wisselen. Dus dan zet je dat 39blad er gewoon op en neem je dat 34-blaadje erbij voor in de bergen. Als je echt bergen als de Ventoux op wil, dan zal je daarvoor ook nog een 'bergcassette' achter moeten steken denk ik, maar dat ligt eraan hoe sterk je benen zijn.

Wat dat betreft is een triple wat handiger, want dan heb je genoeg lichte verzetten bij de hand en hoef je weinig te 'sleutelen'.

Als je uitsluitend op het vlakke gaat rijden dan is een dubbel voldoende. Maar wil je toevallig een keer de heuvels in, dan ga je (te) zwaar trappen, want kleinere voorbladen dan 38t passen niet. Dus je zit redelijk vast aan dat binnenblad.

[ Bericht 5% gewijzigd door marcodej op 14-07-2010 22:27:48 ]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  woensdag 14 juli 2010 @ 22:25:55 #207
175950 Marurk
Baggeraar
pi_84068934
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:10 schreef Yankee het volgende:
Bedoel je de verschillen tussen Dubbel, compact en triple?
Ja.
pi_84068986
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:25 schreef Marurk het volgende:

[..]

Ja.
Zie hierboven. Ik hoop dat het duidelijk is.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  woensdag 14 juli 2010 @ 22:27:25 #209
175950 Marurk
Baggeraar
pi_84069007
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:10 schreef marcodej het volgende:

[..]

Dat is toevallig. Heb hem zelf sinds anderhalve maand en is echt een prima fiets voor dat geld, zeker voor een beginner. Let wel op dat deze alleen in compact- of dubbeluitvoering verkocht wordt in Nederland. Als je veel op het vlakke rijdt is een compact niet echt handig, maar dit kan je opvangen door een 39t-binnenblad met 110mm-steek (alleen BBB heeft die: http://www.bbbparts.com/chainrings_compactgear-bcr31.php) erop te laten zetten ipv de standaard 34.

Maar wil je de (Limburgse) heuvels en bergen in, dan moet je dat 34t-binnenblad wel steken. Is geen groot probleem (voorblad is makkelijk te wisselen), maar superhandig is het niet als je vaak in én de heuvels én op het vlakke wilt rijden. Dan moet je steeds wisselen. Dus dan zet je dat 39blad er gewoon op en neem je dat 34-blaadje erbij voor in de bergen. Als je echt bergen als de Ventoux op wil, dan zal je daarvoor ook nog een 'bergcassette' achter moeten steken denk ik, maar dat ligt eraan hoe sterk je benen zijn.

Wat dat betreft is een triple wat handiger, want dan heb je genoeg lichte verzetten bij de hand en hoef je weinig te 'sleutelen'.

Als je uitsluitend op het vlakke gaat rijden dan is een dubbel voldoende. Maar wil je toevallig een keer de heuvels in, dan ga je (te) zwaar trappen, want kleinere voorbladen dan 38t passen niet. Dus je zit redelijk vast aan dat binnenblad.
Ik woon in Limburg. En ik snap maar de helft van je verhaal, maar ik ga me er verder in verdiepen nu. Thanks!
pi_84069366
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:27 schreef Marurk het volgende:

[..]

Ik woon in Limburg. En ik snap maar de helft van je verhaal, maar ik ga me er verder in verdiepen nu. Thanks!
Ok, dus als je veel in de Limburgse heuvels fietst, dan zou een compact prima zijn met het standaard 34t-binnenblaadje. Dan hoef je dus geen 39t-binnenblad erop te laten zetten.

[ Bericht 2% gewijzigd door marcodej op 14-07-2010 22:44:13 ]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  donderdag 15 juli 2010 @ 00:02:36 #211
175950 Marurk
Baggeraar
pi_84073392
Dus over het algemeen:
- dubbel: voor vlak rijden
- compact: voor heuvels
- triple: voor vlak en heuvels

Klopt dit?
pi_84074088
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 00:02 schreef Marurk het volgende:
Dus over het algemeen:
- dubbel: voor vlak rijden
- compact: voor heuvels
- triple: voor vlak en heuvels

Klopt dit?
In grote lijnen wel ja. Met een dubbel kom je bijv. ook de meeste heuvels in Nederland wel op hoor. Maar wordt het wat zwaarder, zoals in de Limburgse heuvels of de Ardennen, dan is een compact of triple prettiger.

En op een compact kan je ook wel op het vlakke rijden hoor, maar ideaal is dit niet. Rij je met wind tegen of gaat het wat langzamer, dan zul je al snel op het kleine binnenblaadje moeten trappen, wat een schuine kettinglijn oplevert --> meer slijtage. En je zal wat meer schakelen tussen het buitenblad en het binnenblad, wat niet ideaal is om dat te vaak te doen. Of je moet dus een 39-blad monteren waardoor je met een rechtere ketting zal rijden.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_84074394
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:45 schreef Yankee het volgende:

[..]

Ja, even cassette van de oude wielset halen en op de nieuwe zetten en klaar ben je.

Goede sets zijn naar mijn mening te koop vanaf ongeveer 300 euro. Dan moet je denken aan bijvoorbeeld Fulrcum 3 of Campagnolo Zonda's. Als je dit teveel geld vindt, wat ik me prima kan voorstellen, ook een wielset als fulcrum 5 (voor minder dan 200 wel te vinden) is al een stuk beter dan WHR 500. Maar zelf zou ik in zo'n geval even verder sparen want anders koop je weer een net niet set.
Eens.

Je zou ook voor 'n setje handgespaakt kunnen kijken. Minder sexy qua looks, maar vaak wel kwaliteit.
  donderdag 15 juli 2010 @ 07:46:39 #214
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_84077525
De Fulcrums racing 5 zijn goede wielen voor normale tochtjes en voor een beetje snelrijden. Ga je echter wedstrijden rijden of snel door bochten dan merk je vlot dat de wielen niet in lijn lopen met je fiets. Als de fiets door de bocht gaat voel je de wielen recht door gaan (niet letterlijk maar je merkt dat er kracht verloren gaat). Je moet dan bij wijze van spreken de wielen even weer recht krijgen om dan weer de bocht uit naar voren te schieten. Bij bochtenwerk dus en bij sprintjes merk ik dat het wiel meegeeft. Komt tegen mijn remblokjes aan, als ik staand ga klimmen op macht gebeurt dit ook. Is allemaal niet erg, het is niet gevaarlijk, er gaat alleen kracht verloren.

Mijn volgende fiets, nu in bestelling, krijgt Shimano DuraAce wielen (WH7850CL24), deze zijn stijver en vervormen daardoor minder. Ik kom sneller een bocht uit en als ik sprint gaat het wiel vooruit in plaats van vooruit en heen en weer; hogere snelheid bij zelfde krachtinspanning. En als je boven de 55 rijdt dan is dit erg prettig, vooral tijdens sprints om de punten.

trouwens er zijn zat wielen die duurder zijn dan frames. Maar je kunt makkelijker een wielset upgraden dan een frame.

Het verschil tussen ultegra en S105 is de snelheid van het schakelen. Ultegra schakelt sneller, dit merk je als je volle bak rijdt. niet dat S105 slecht is maar de kwaliteit van Ultegra is gewoon beter, het kan meer aan. Je kunt tijdens een sprint blijven schakelen zonder tijdverlies (mits goed afgesteld). Uiteraard is het ook een 100-tal gram lichter. Dient er bij te zeggen dat de techniek in ultegra het volgende jaar in S105 verwerkt wordt. Elk jaar worden de groeper beter. Wat 3 jaar geleden Dura Ace was is nu Ultegra.
Superhero to the rescue!
  donderdag 15 juli 2010 @ 09:56:29 #215
175950 Marurk
Baggeraar
pi_84079799
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 07:46 schreef Superher0 het volgende:
[..]

trouwens er zijn zat wielen die duurder zijn dan frames. Maar je kunt makkelijker een wielset upgraden dan een frame.

[..]
Dus volgens jou is het beter te gaan voor een beter frame (ten koste van de wielset), en dan deze wielset later vervangen? Dus beter gaan voor een Koga Miyata met Shimano WHR 500 wielset (en deze later een keer vervangen), dan voor een minder frame van een ander merk met een goede wielset? Of ligt het niet zo simpel?
* sorry voor mijn vele vragen
  donderdag 15 juli 2010 @ 10:12:41 #216
58560 Oksel
Gezellig.
pi_84080218
Ik heb eerst een goede fiets gekocht, met K*Twielen.. maar wel voor een mooie prijs.. toen later de wielen vervangen, heb er een setje Zonda's in sinds een week. En dat rijdt toch wel echt STUKKEN beter dan goedkope slappe zware wielen.

  donderdag 15 juli 2010 @ 10:15:50 #217
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_84080314
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 09:56 schreef Marurk het volgende:

[..]

Dus volgens jou is het beter te gaan voor een beter frame (ten koste van de wielset), en dan deze wielset later vervangen? Dus beter gaan voor een Koga Miyata met Shimano WHR 500 wielset (en deze later een keer vervangen), dan voor een minder frame van een ander merk met een goede wielset? Of ligt het niet zo simpel?
* sorry voor mijn vele vragen
Ik zie dat je budget maar 1000 euro is. Voor 1000 euro koop je een leuke instapmodel. Yankee en ik zijn andere fietsers dan jij, wij eisen erg veel van ons materiaal en hebben ook al flink wat kilometers in de benen om te kunnen merken wat verschil maakt. Als ik gewoon toer dan maakt het mij niet uit welke fiets ik rijd, ga ik echter koersen of de bergen in dan wil ik goed spul. Mijn eerste fiets was 1500 euro, 2de al 2500 en de 3de al 3100 (met flink wat korting). Elke keer koop je wat beters en investeer je wat meer geld. 1ste was aluminium met S105, 2de carbon met Ultegra triple en de laatste is carbon, ultegra dubbel met Shimano Dura Ace wielen.

Ik zou als ik jou was gewoon een simpele fiets kopen, leren fietsen, kijken hoe het gaat, ervaring opdoen en dan als het je bevalt dan pas een duuurdere fiets gaan kopen. Als je veel fietst is het toch handig om 2 fietsen te hebben. Eentje voor als het slecht weer is of als de andere kapot of bij de fietsenmaker staat.

Die Koga is een leuk instapmodel. Leer daarop fietsen, koop dan eens nieuwe wielen (mocht je dan weer een nieuwe fiets kopen dan kun je deze gewoon meenemen naar je nieuwe.)

Je maakt het jezelf nu alleen maar moeilijk, door al die fietsen zie je de fietsenstalling niet meer (vrije interpratie van bomen en bos ;-) ). Ook, ga proefrijden, probeer te vergelijken en met je fietsenmaker tot een deal te komen. Vaak voor een schappelijke meerprijs krijg je betere wielen of betere onderdelen (denk aan stuur, zadel) .
Superhero to the rescue!
  donderdag 15 juli 2010 @ 10:17:02 #218
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_84080351
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 10:12 schreef Oksel het volgende:
Ik heb eerst een goede fiets gekocht, met K*Twielen.. maar wel voor een mooie prijs.. toen later de wielen vervangen, heb er een setje Zonda's in sinds een week. En dat rijdt toch wel echt STUKKEN beter dan goedkope slappe zware wielen.

[ afbeelding ]
oksel wat je vergeet te melden is dat jij al een tijdje fietst. Tenminste, je fietste al voordat je dat groene (sorry, celeste) race monster kocht. Je weet dus waar je op moet letten en kan het verschil beter merken.
Superhero to the rescue!
  donderdag 15 juli 2010 @ 10:33:56 #219
175950 Marurk
Baggeraar
pi_84080920
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 10:15 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Ik zie dat je budget maar 1000 euro is. Voor 1000 euro koop je een leuke instapmodel. Yankee en ik zijn andere fietsers dan jij, wij eisen erg veel van ons materiaal en hebben ook al flink wat kilometers in de benen om te kunnen merken wat verschil maakt. Als ik gewoon toer dan maakt het mij niet uit welke fiets ik rijd, ga ik echter koersen of de bergen in dan wil ik goed spul. Mijn eerste fiets was 1500 euro, 2de al 2500 en de 3de al 3100 (met flink wat korting). Elke keer koop je wat beters en investeer je wat meer geld. 1ste was aluminium met S105, 2de carbon met Ultegra triple en de laatste is carbon, ultegra dubbel met Shimano Dura Ace wielen.

Ik zou als ik jou was gewoon een simpele fiets kopen, leren fietsen, kijken hoe het gaat, ervaring opdoen en dan als het je bevalt dan pas een duuurdere fiets gaan kopen. Als je veel fietst is het toch handig om 2 fietsen te hebben. Eentje voor als het slecht weer is of als de andere kapot of bij de fietsenmaker staat.

Die Koga is een leuk instapmodel. Leer daarop fietsen, koop dan eens nieuwe wielen (mocht je dan weer een nieuwe fiets kopen dan kun je deze gewoon meenemen naar je nieuwe.)

Je maakt het jezelf nu alleen maar moeilijk, door al die fietsen zie je de fietsenstalling niet meer (vrije interpratie van bomen en bos ;-) ). Ook, ga proefrijden, probeer te vergelijken en met je fietsenmaker tot een deal te komen. Vaak voor een schappelijke meerprijs krijg je betere wielen of betere onderdelen (denk aan stuur, zadel) .
Bedankt voor je uitleg. Mijn budget is om en nabij de 1200 euro, moet wel een leuke fiets voor zijn te vinden. Voor die prijs heb je al een Cube met Ultegra afmontage en een goede wielset, of een Koga Miyata met K*Twielen en 105 (of met een beetje geluk Ultegra) afmontage. Denk dat ik sowieso Ultegra afmontage wil, de rest maakt me niet zo veel uit voor mijn eerste fiets. Ik ga deze of volgende week langs en laat me dan goed adviseren. Moet ook schoenen en een pakje natuurlijk, maar ik neem aan dat ik wel wat korting moet kunnen krijgen.
In ieder geval heel erg bedankt voor jullie info!
  donderdag 15 juli 2010 @ 10:41:25 #220
58560 Oksel
Gezellig.
pi_84081158
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 10:17 schreef Superher0 het volgende:

[..]

oksel wat je vergeet te melden is dat jij al een tijdje fietst. Tenminste, je fietste al voordat je dat groene (sorry, celeste) race monster kocht. Je weet dus waar je op moet letten en kan het verschil beter merken.
En het is mijn tweede fiets.

Mijn eerste fiets was een alu fiets met een Sora groep en de beruchte ( ) Shimano WHR500 wielen. Die kocht ik (nieuw) in de aanbieding bij 12gotrading.nl (kutwinkel, koop daar nooit!) voor 300 euro ofzo. Prima prijs / kwaliteit verhouding. Die fiets heb ik in mijn eerste jaar 5000km mee gefietst, Nederland, Frankrijk, Belgie, Australie.. Paar keer mee op mijn bek gegaan (dat gebeurt als je net begint met fietsen!), lekker mee lopen kloten, en spelen.

Om precies te zijn trouwens; het was een Rock Machine Raceride 500 (Wat een naam, hehe).
http://www.rockmachine.us/en/raceride-500

Wat ik hiermee wil zeggen; ben je echt beginner, koop je gewoon een goedkope fiets. Het liefst via Marktplaats, dan krijg je voor 300 al een betere fiets dan wanneer je voor dat geld een nieuwe koopt.
  donderdag 15 juli 2010 @ 10:45:55 #221
58560 Oksel
Gezellig.
pi_84081311
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 10:33 schreef Marurk het volgende:

[..]

..1200..

Koop dan gewoon lekker zoiets:

http://link.marktplaats.nl/361182128

http://link.marktplaats.nl/360078122

Of dees:
http://link.marktplaats.nl/360916506

Carbon frame, en Zonda wielen.. en goedkoper dan wat jij wilt.

Hou je ook nog flink wat geld over voor onderdelen / kleding.
  donderdag 15 juli 2010 @ 11:10:27 #222
175950 Marurk
Baggeraar
pi_84082054
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 10:45 schreef Oksel het volgende:

[..]

Koop dan gewoon lekker zoiets:

http://link.marktplaats.nl/361182128

http://link.marktplaats.nl/360078122

Of dees:
http://link.marktplaats.nl/360916506

Carbon frame, en Zonda wielen.. en goedkoper dan wat jij wilt.

Hou je ook nog flink wat geld over voor onderdelen / kleding.
Ben bang dat ze me allemaal niet passen. Ben 1.83 m lang (dus framemaat 58 ongeveer als ik me niet vergis, heb binnenbeenlengte opgemeten). En in de buurt is het ook al niet.
pi_84084060
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 07:46 schreef Superher0 het volgende:
Het verschil tussen ultegra en S105 is de snelheid van het schakelen. Ultegra schakelt sneller, dit merk je als je volle bak rijdt. niet dat S105 slecht is maar de kwaliteit van Ultegra is gewoon beter, het kan meer aan. Je kunt tijdens een sprint blijven schakelen zonder tijdverlies (mits goed afgesteld). Uiteraard is het ook een 100-tal gram lichter. Dient er bij te zeggen dat de techniek in ultegra het volgende jaar in S105 verwerkt wordt. Elk jaar worden de groeper beter. Wat 3 jaar geleden Dura Ace was is nu Ultegra.
De groepen worden maar eens in de zoveel (4 / 5) jaar echt geüpdatet. Een dergelijke wetmatigheid is er dus eigenlijk niet, en ook als Shimano bijv. een nieuwe productietechniek bedenkt of een ander slimmigheidje om e.e.a. goedkoper beter te maken dan gaat ze echt niet de techniek van 5 jaar oud in een nieuw model stoppen. Een duidelijk visueel aspect dat in opeenvolgende jaren van boven af geďntroduceerd is, zijn de weggewerkte kabels - eerst in DA 7900, daarna Ultegra 6700 en m.i.v. dit jaar ook in 105 5700. Dit zegt alleen weinig over de kwaliteit van 105 of Ultegra t.o.v. de oude series. Veel kenners vinden DA 7800, dus een groep die in 2004 op de markt is gekomen, nog steeds de best/soepelst schakelende groep. En bijvoorbeeld de ketting van Ultegra 6700 is een duidelijke miskleun, veel gevallen van breken (met name tijdens/na gebruik in de winter), waarmee de oude series dus beter zijn.
  donderdag 15 juli 2010 @ 12:02:01 #224
58560 Oksel
Gezellig.
pi_84084170
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 11:10 schreef Marurk het volgende:

[..]

Ben bang dat ze me allemaal niet passen. Ben 1.83 m lang (dus framemaat 58 ongeveer als ik me niet vergis, heb binnenbeenlengte opgemeten). En in de buurt is het ook al niet.
Onzin. Ik fiets op een 53 en ben 1m81. Die framematen zeggen echt niet veel meer nu bijna alle frames "slooping" zijn.
  donderdag 15 juli 2010 @ 12:03:20 #225
58560 Oksel
Gezellig.
pi_84084215
De eerste en tweede pas je sowieso op, de derde moet je even kijken. Qua links van MP dus.

Je kan zoveel spelen met zadels / stuurpennen, etc.. jij moet echt geen 58 hebben. Dat zijn oude maten.
pi_84084463
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 10:33 schreef Marurk het volgende:

[..]

Bedankt voor je uitleg. Mijn budget is om en nabij de 1200 euro, moet wel een leuke fiets voor zijn te vinden. Voor die prijs heb je al een Cube met Ultegra afmontage en een goede wielset, of een Koga Miyata met K*Twielen en 105 (of met een beetje geluk Ultegra) afmontage. Denk dat ik sowieso Ultegra afmontage wil, de rest maakt me niet zo veel uit voor mijn eerste fiets. Ik ga deze of volgende week langs en laat me dan goed adviseren. Moet ook schoenen en een pakje natuurlijk, maar ik neem aan dat ik wel wat korting moet kunnen krijgen.
In ieder geval heel erg bedankt voor jullie info!
Met dat budget en die opties doe je echt geen miskoop. Hou vooral ook rekening met welke fiets je het mooist vindt, dat klinkt vrouwelijk maar op die fiets rijd je liever en dat is essentieel Bij Cube dealers valt meestal weinig af te dingen. Maar of de dealer een beetje in de buurt zit en servicegericht is, is ook belangrijk. Als beginner moet je gewoon nog een paar keer binnen kunnen stappen voor vragen en het bijregelen van je versnellingen en het uitproberen van een iets andere houding, denk aan stuur/zadel wat hoger/lager of een andere stuurpenlengte. Je merkt bij de aankoopbesprekingen als het goed is wel of dit geen probleem zal zijn.
pi_84084506
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 12:02 schreef Oksel het volgende:

[..]

Onzin. Ik fiets op een 53 en ben 1m81. Die framematen zeggen echt niet veel meer nu bijna alle frames "slooping" zijn.
En ik rij officieel op een 62cm (licht sloping) met mijn 1.85. Is bij Cube in de praktijk een 58-60. Vorige fiets was een 58 (niet sloping) en was me wat te klein/laag.

Je totale lengte zegt niet zoveel, gaat dan vooral om de binnenbeenlengte (is bij mij relatief lang met 91cm). Hoewel dat ook niet alles meer zegt omdat je dat kan compenseren met je zadelpen. Bovenbuis en balhoofd zijn net zo belangrijk.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  donderdag 15 juli 2010 @ 12:10:30 #228
58560 Oksel
Gezellig.
pi_84084523
Of je koopt een goedkopere fiets via Marktplaats en gebruikt internet en kennissen in je omgeving om aan je kennis te komen. Bovendien zal een fietsenmaker je ook prima helpen als je er géén fiets hebt gekocht.
  donderdag 15 juli 2010 @ 12:11:39 #229
58560 Oksel
Gezellig.
pi_84084581
Goed, maten zeggen dus geen fuck meer tegenwoordig door alle slooping frames. Want jij zou best op die Giant passen uit mijn eerste link.
  donderdag 15 juli 2010 @ 12:14:46 #230
58560 Oksel
Gezellig.
pi_84084719
Het is een racefiets wat je koopt hé, geen raketinstallatie.
pi_84084902
-edit-

[ Bericht 55% gewijzigd door marcodej op 15-07-2010 12:35:02 ]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_84114836
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 12:14 schreef Oksel het volgende:
Het is een racefiets wat je koopt hé, geen raketinstallatie.
quote:
Op maandag 12 juli 2010 23:02 schreef C.est_Bon het volgende:
Toch is niet alles aan fietsen fijn:
1. Ik snap het schakelen nog steeds niet.
2. Bochten en auto's zijn nog steeds doodeng! Oftewel ik ben een angsthaas.
3. Fietsbroek zit kut
4. Mijn rug doet zeer als ik fiets. Ik denk dat mijn houding verkeerd is of de afstelling van de fiets. Morgen ga ik voor ik ga fietsen eerst alles nameten. Ik dacht dat ik gewoon moest wennen aan de nieuwe houding maar ik kon vandaag na het fietsen niet eens rechtop staan lijkt me niet goed!
1. Heb gister een half uurtje geoefend met schakelen weet nu in ieder geval wat er precies gebeurt als ik die schuifjes heen en weer beweeg!
2. Bochten zijn nog steeds doodeng. En auto's gemener dan als ik gewoon op mijn stadsfiets zit.
3. Heb geaccepteerd dat een fietsbroek aanvoelt alsof je een olifantenmaandverband achterstevoren in je broek draagt.
4. Minder rugpijn! Ik had mijn zadel wat hoger gezet maar denk dat ik ook gewoon moet wennen aan de houding (toch wel). Dinsdag kon ik nog steeds niet rechtop staan na het fietsen, nu kon ik me al rustig aan uitrollen toen ik afstapte. Lekker is anders, maar het gaat goedkomen!
Met roeien heb ik soms een te holle rug, denk dat dat er nu wel snel uitslijt

Verder heb ik heel braaf in licht verzet gefietst vandaag. Dat was wennen omdat ik mijn kracht minder goed kwijt kon en het wat suf voelt om mijn benen door de lucht te pompen, het vergt ook meer concentratie. maar na een half uur ofzo begon ik wel weerstand te voelen en ik werd ook 20min eerder moe dan de vorige keren. Dat kan natuurlijk 1000 andere redenen hebben maar ik vind dat het door de lichte versnelling komt.

Dit was het verslag van deze week


Als jullie je fietsen gekocht hebben moet je ook ff vertellen hoe het gaat ! Ben benieuwd
pi_84125696
Hallo ik heb een nieuwe fiets gekocht en wil mijn oude fiets (1jaar oud) verkopen..

het is een Merida de fiets is zeer netjes onderhouden, de maat van de fiets is L (komt overeen met 56)
de groep die erop zit is sora..

het is een mooie fiets voor de beginnende fietser:)

de fiets is te koop voor 550 euro.. als je interesse hebt mag je me mailen..

vriendelijke groet..
  vrijdag 16 juli 2010 @ 11:42:50 #234
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_84126061
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 11:33 schreef Ebi22 het volgende:
Hallo ik heb een nieuwe fiets gekocht en wil mijn oude fiets (1jaar oud) verkopen..

het is een Merida de fiets is zeer netjes onderhouden, de maat van de fiets is L (komt overeen met 56)
de groep die erop zit is sora..

het is een mooie fiets voor de beginnende fietser:)

de fiets is te koop voor 550 euro.. als je interesse hebt mag je me mailen..

vriendelijke groet..
Succes met de verkoop, persoonlijk vind ik 550 euro teveel voor een tweedehands sora afgemonteerde fiets.
.
pi_84127823
moet toch ergens beginnen;)
  vrijdag 16 juli 2010 @ 12:26:47 #236
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_84127859
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 12:25 schreef Ebi22 het volgende:
moet toch ergens beginnen;)
true true, wat voor fiets heb je nu gekocht?
.
pi_84130091
pinerello fp3 full carbon ultegra...

wel redelijk toch?;)
  vrijdag 16 juli 2010 @ 13:46:26 #238
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_84131200
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 13:20 schreef Ebi22 het volgende:
pinerello fp3 full carbon ultegra...

wel redelijk toch?;)
Absoluut, mooi man! Klein verschil ten opzichte van een Merida met sora Fiets je een beetje veel?
.
pi_84131303
Nu wel regelmatig, maar 1 augustus begint het voetbal seizoen weer en zal ik daar veel tijd in moeten stoppen.. ben net een weekje in Valkenburg geweest..

misschien dat ik donderdag wel even naar corpus ga..

jij?
  vrijdag 16 juli 2010 @ 13:54:32 #240
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_84131517
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 13:49 schreef Ebi22 het volgende:
Nu wel regelmatig, maar 1 augustus begint het voetbal seizoen weer en zal ik daar veel tijd in moeten stoppen.. ben net een weekje in Valkenburg geweest..

misschien dat ik donderdag wel even naar corpus ga..

jij?
fiets wel redelijk veel, gemiddeld denk ik zo'n vier keer per week. Soms alleen, soms met Tandje Hoger = studenten wielervereniging.
.
pi_84131576
Ik fiets soms ook alleen maar meestal met 2 vrienden, wat voor fiets heb jij dan?
  vrijdag 16 juli 2010 @ 14:14:22 #242
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_84132218
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 13:56 schreef Ebi22 het volgende:
Ik fiets soms ook alleen maar meestal met 2 vrienden, wat voor fiets heb jij dan?
wilier izoard ultegra
.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 14:14:52 #243
175950 Marurk
Baggeraar
pi_84132240
Ben net op deze fiets gevallen:

http://www.salden.nl/default.asp?pid=53&fs=8257&catid=2930

Wat vinden jullie? Willier zegt me eigenlijk niet zo veel, maar het lijkt een mooie fiets te zijn.
Edit: Zie net dat jij, Yankee, ook een Willier hebt.

Ik krijg wel wat korting neem ik aan en mijn ouders willen ook nog wel wat bijleggen.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 14:22:34 #244
175950 Marurk
Baggeraar
pi_84132497
Een Massini, zoiets als dit, is mogelijk een goed alternatief. Weet alleen niet wat voor wielset de Xero XR01 is... En is Massini een beetje fatsoenlijk?
  vrijdag 16 juli 2010 @ 14:27:30 #245
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_84132679
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 14:14 schreef Marurk het volgende:
Ben net op deze fiets gevallen:

http://www.salden.nl/default.asp?pid=53&fs=8257&catid=2930

Wat vinden jullie? Willier zegt me eigenlijk niet zo veel, maar het lijkt een mooie fiets te zijn.
Edit: Zie net dat jij, Yankee, ook een Willier hebt.

Ik krijg wel wat korting neem ik aan en mijn ouders willen ook nog wel wat bijleggen.
Ik ben niet helemaal objectief als het om Wilier gaat, ik heb er zelf dus ook een en vind over het algemeen wilier fietsen mooi.

Lijkt mij een goede fiets. Fulcrum 7 is een prima wielset, in ieder geval behoorlijk sterk. Verder mooi Ultegra afgemonteerd met als uitzondering de crank, die van FSA is, maar dat zou ik niet als een probleem zien. Met die Kaayman korting is dat ook echt geen gekke prijs.
.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 14:30:42 #246
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_84132801
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 14:22 schreef Marurk het volgende:
Een Massini, zoiets als dit, is mogelijk een goed alternatief. Weet alleen niet wat voor wielset de Xero XR01 is... En is Massini een beetje fatsoenlijk?
Ik weet niet wat de kwaliteit van die wielset is. Die Massini heeft in ieder geval wel een nieuwe Ultegra groep, iets waarvan ik bij die WIlier niet helemaal zeker ben want ik zie dat nergens staan. Overigens is die nieuwe ultegra groep niet zozeer beter, maar heeft deze als voordeel dat de kabels bij het stuur weggewerkt zijn.
.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 14:31:52 #247
175950 Marurk
Baggeraar
pi_84132839
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 14:30 schreef Yankee het volgende:

[..]

Ik weet niet wat de kwaliteit van die wielset is. Die Massini heeft in ieder geval wel een nieuwe Ultegra groep, iets waarvan ik bij die WIlier niet helemaal zeker ben want ik zie dat nergens staan. Overigens is die nieuwe ultegra groep niet zozeer beter, maar heeft deze als voordeel dat de kabels bij het stuur weggewerkt zijn.
De 6700 is de nieuwste Ultegra groep?
  vrijdag 16 juli 2010 @ 14:32:04 #248
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_84132846
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 14:31 schreef Marurk het volgende:

[..]

De 6700 is de nieuwste Ultegra groep?
ja, die Xero wielen schijnen nogal slap te zijn trouwens; komen tegen remblokjes bij sprinten e.d. bij sommige mensen.
.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 14:34:08 #249
175950 Marurk
Baggeraar
pi_84132934
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 14:32 schreef Yankee het volgende:

[..]

ja
Thanks.

Als je nou kijkt naar de fietsmerken die hier vermeld staan, welke zou je dan sowieso niet nemen?
pi_84133146
colnago en bianchi vind ik ook heel erg mooi... trek is goed en wilier is ook mooi en ziet er goed uit..
  vrijdag 16 juli 2010 @ 14:40:45 #251
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_84133181
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 14:34 schreef Marurk het volgende:

[..]

Thanks.

Als je nou kijkt naar de fietsmerken die hier vermeld staan, welke zou je dan sowieso niet nemen?
Daar staat geen slecht merk tussen. Bij het ene merk betaal je wat meer voor de naam e.d. dan bij de andere. Het ene merk monteert zijn fietsen wat mooier af dan de andere etc. Bij sommige merken zie je de lasnaden op het frame, bij andere niet etc.

Verder hebben sommige merken fietsen met een langere bovenbuis dan andere waardoor je anders op die fietsen zit. Maar dit is weer afhankelijk van je lengte e.d. en persoonlijke voorkeur wat betreft fietshouding.

Van die lijst met merken zou ik een paar niet nemen enkel omdat ik die fietsen niet mooi vind ongeacht de afmontage, Orbea is voor mij bijvoorbeeld zo'n merk.
.
pi_84144043
Ooo een speciaal topic hiervoor!
Crosspost dan maar:

Ik ben op zoek naar een nieuwe fiets en heb mijn oog op deze laten vallen:


De vrouwelijke Impala was ook een optie, maar ik houd niet van bloemetjes en meisjesachtige dingen op een fiets. ben zelf al meisjesachtig genoeg

Maar het liefste zou ik een wilier willen, want die zijn zo moooi.... ik weet alleen niet of ik dan een goede fiets zou kopen, mijn budget reikt tot 1500. En er moet minstens 105 of vergelijkbare groep opzitten..

Tips zijn welkom
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 19:56:44 #253
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_84144438
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 19:47 schreef cyclechick het volgende:
Ooo een speciaal topic hiervoor!
Crosspost dan maar:

Ik ben op zoek naar een nieuwe fiets en heb mijn oog op deze laten vallen:
[ afbeelding ]

De vrouwelijke Impala was ook een optie, maar ik houd niet van bloemetjes en meisjesachtige dingen op een fiets. ben zelf al meisjesachtig genoeg

Maar het liefste zou ik een wilier willen, want die zijn zo moooi.... ik weet alleen niet of ik dan een goede fiets zou kopen, mijn budget reikt tot 1500. En er moet minstens 105 of vergelijkbare groep opzitten..

Tips zijn welkom
Goede fiets die Aspin. Wilier voor 1500 euro kan wel, kan krijg je waarschijnlijk zoiets als op de vorige pagina staat, een Wilier Escape. Zie verder de vorige twee pagina's.

[ Bericht 1% gewijzigd door Yankee op 16-07-2010 20:02:46 ]
.
pi_84144611
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 19:56 schreef Yankee het volgende:

[..]

Goede fiets die Aspin. Wilier voor 1500 euro kan wel, kan krijg je waarschijnlijk zoiets als op de vorige pagina staat, een Wilier Escape.
Is dat vergelijkbaar met die aspin?
Of minder?

En escape is die ook in een triple te krijgen, want die ander is dat niet dacht ik te zien?
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 20:06:42 #255
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_84144758
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 20:02 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Is dat vergelijkbaar met die aspin?
Of minder?

En escape is die ook in een triple te krijgen, want die ander is dat niet dacht ik te zien?
Aspin heeft betere wielen: EA 50 / Vista t.o.v. de Fulcrum 7 op de Escape. Verder is de Aspin volgens mij volledig Ultegra, de Escape heeft een crank van FSA. Of de escape ook als triple verkrijgbaar is weet ik niet, die bij Salden is in ieder geval een compact.

Puur gekeken naar prijs / kwaliteit kun je denk ik beter voor een Aspin gaan.
.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 20:09:47 #256
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_84144876
Dit is de top 10 van fietsen tot 1500 euro volgens het blad Fiets:

1. Red Bull Pro SL 3000
2. Bianchi Via Nirone
3. Cube Agree Pro
4. Koga team edition
5. Colnago Primavera
6. Stevens Aspin
7. Canyon Roadlite
8. Focus Culebro CP
9. Giant defy 1 Rabo
10. Bulls Dester Falcon
.
pi_84145062
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 20:09 schreef Yankee het volgende:
Dit is de top 10 van fietsen tot 1500 euro volgens het blad Fiets:

1. Red Bull Pro SL 3000
2. Bianchi Via Nirone
3. Cube Agree Pro
4. Koga team edition
5. Colnago Primavera
6. Stevens Aspin
7. Canyon Roadlite
8. Focus Culebro CP
9. Giant defy 1 Rabo
10. Bulls Dester Falcon
Hey welk nummer is dat,want ik heb ze hier allemaal liggen die bladen
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 20:18:54 #258
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_84145272
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 20:14 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Hey welk nummer is dat,want ik heb ze hier allemaal liggen die bladen
geen idee
.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 20:31:47 #259
175950 Marurk
Baggeraar
pi_84145812
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 20:09 schreef Yankee het volgende:
Dit is de top 10 van fietsen tot 1500 euro volgens het blad Fiets:

1. Red Bull Pro SL 3000
2. Bianchi Via Nirone
3. Cube Agree Pro
4. Koga team edition
5. Colnago Primavera
6. Stevens Aspin
7. Canyon Roadlite
8. Focus Culebro CP
9. Giant defy 1 Rabo
10. Bulls Dester Falcon
Veel van die fietsen hebben een Shimano 105 afmontage. Ik had juist in mijn koppie om voor Ultegra te gaan. Waarom behoren die met 105 dan tot de top 10?
Nu twijfel ik weer of ik niet gewoon voor een beter frame/merk moet gaan en dan 105 i.p.v. Ultegra afmontage nemen.
pi_84146049
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 20:31 schreef Marurk het volgende:

[..]

Veel van die fietsen hebben een Shimano 105 afmontage. Ik had juist in mijn koppie om voor Ultegra te gaan. Waarom behoren die met 105 dan tot de top 10?
Nu twijfel ik weer of ik niet gewoon voor een beter frame/merk moet gaan en dan 105 i.p.v. Ultegra afmontage nemen.
ik denk dat er niet een merk is wat perse beter is?
zou naar het totaalplaatje kijken, wie heeft én goede groepen én goede wielen én... weet ik wat...?

in mijn hoofd wordt die stevens aspin steeds meer mijn nieuwe fiets, ik vind hem toch wel erg mooi
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 20:37:05 #261
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_84146081
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 20:31 schreef Marurk het volgende:

[..]

Veel van die fietsen hebben een Shimano 105 afmontage. Ik had juist in mijn koppie om voor Ultegra te gaan. Waarom behoren die met 105 dan tot de top 10?
Nu twijfel ik weer of ik niet gewoon voor een beter frame/merk moet gaan en dan 105 i.p.v. Ultegra afmontage nemen.
Welke zijn 105? ik gok de Bianchi, Koga en Colnago in ieder geval. Bij die drie betaal je nou eenmaal ook voor de naam, wat niet wegneemt dat die frames ook gewoon prima zijn. Maar als gevolg daarvan worden ze dus afgemonteerd met 105 ipv met Ultegra. Verder kan het dus liggen aan de verschillende wielen en andere onderdelen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Yankee op 16-07-2010 20:48:42 ]
.
pi_84147361
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 19:47 schreef cyclechick het volgende:
Ooo een speciaal topic hiervoor!
Crosspost dan maar:

Ik ben op zoek naar een nieuwe fiets en heb mijn oog op deze laten vallen:
[ afbeelding ]

De vrouwelijke Impala was ook een optie, maar ik houd niet van bloemetjes en meisjesachtige dingen op een fiets. ben zelf al meisjesachtig genoeg

Maar het liefste zou ik een wilier willen, want die zijn zo moooi.... ik weet alleen niet of ik dan een goede fiets zou kopen, mijn budget reikt tot 1500. En er moet minstens 105 of vergelijkbare groep opzitten..

Tips zijn welkom
Je wilt geen vrouwenfiets maar zo'n Aspin is toch wel zo'n beetje het tegenovergestelde? Schwarz. Steif. Deutsch. Niet erg sexy hoor. Een Wilier (Escape/Lavaredo/La Triestina) moet best lukken voor 1500 euro en de geometrie zal je hoogstwaarschijnlijk ook iets beter passen.
pi_84147512
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 21:00 schreef eentwee het volgende:

[..]

Je wilt geen vrouwenfiets maar zo'n Aspin is toch wel zo'n beetje het tegenovergestelde? Schwarz. Steif. Deutsch. Niet erg sexy hoor. Een Wilier (Escape/Lavaredo/La Triestina) moet best lukken voor 1500 euro en de geometrie zal je hoogstwaarschijnlijk ook iets beter passen.
Als dat zo is, dan gaat daar mijn voorkeur naar uit, omdat ik dat gewoon hartstikke geile fietsen vind
Tips waar ik in de randstad naar toe kan om die fietsen in het echie te zien en te kopen?
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_84148179
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 21:03 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Als dat zo is, dan gaat daar mijn voorkeur naar uit, omdat ik dat gewoon hartstikke geile fietsen vind
Tips waar ik in de randstad naar toe kan om die fietsen in het echie te zien en te kopen?
Wilier wordt verdeeld door Veltec en daar zijn veel dealers bij aangesloten. http://www.veltec.nl/Chercher%20Concessionaire
pi_84160149
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 21:03 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Als dat zo is, dan gaat daar mijn voorkeur naar uit, omdat ik dat gewoon hartstikke geile fietsen vind
Tips waar ik in de randstad naar toe kan om die fietsen in het echie te zien en te kopen?
Ik weet dat Slingerland in Haastrecht om de zoveel tijd Wiliers heeft staan. Althans, daar heeft mijn vader zijn Wilier Escape vandaan. Hebben ook vaak een assortiment aan Cube, Colnago en Specialized fietsen staan [/sluikreclame ]
  zaterdag 17 juli 2010 @ 11:28:35 #266
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_84163405
Als je weet wat je wil hebben en amper advies van de winkel nodig hebt dan zou je ook eens bij Vos Fietsen in Zwanenburg kunnen kijken. D'r gaan legio verhalen over deze zaak rond op het internet en die gaan dan met name over de verkopers en hun kennis. Die is niet zo best en ze proberen je ook dingen aan te smeren. Feit is wel dat ze hele scherpe prijzen hebben en dat er ook onderhandeld kan worden.

Ik heb daar zelf gekeken voor een fiets en vroeg de verkoper of hij wat uitleg kon geven over het verschil tussen carbon en aluminium. Bekend is dat beschadigingen in carbon vaak funest voor het frame zijn. De reactie van de verkoper: "Dat zijn praatjes meneer. Carbon is topmateriaal. Ik zal u zeggen hoe dat soort praatjes de wereld in komen. Mannen komen voor een fiets kijken, die willen een mooie fiets. Mooie wielen, mooie groep en mooi frame. Ja? Maar dan zien ze het prijskaartje en dan komt de vrouw in beeld. De vrouw wil niet dat de man zoveel geld aan een fiets uitgeeft. En ja, de vrouw is de baas hč. Geen 4000 euro aan een fiets, maximaal 2000 euro. Dus kopen ze een goedkopere fiets, veelal aluminium. Maar tegen hun vrienden moeten ze verantwoording afleggen dat ze geen carbon hebben, want ze hadden al weken lopen opscheppen. En dan zeggen ze dat carbon niet deugt. Nogmaals, carbon is topmateriaal en van zwakke plekken bij valpartijen heb ik niks gehoord.''
(Gaanderweg de uitleg van de verkoper ging mijn uitdrukking van naar ))

Nog een mooie:
Verkoper; "Dat product hebben we vroeger wel gehad maar het regende klachten dus toen heb ik dat uit het assortiment gehaald.''
"Werkelijk? In alle testen komt het toch goed naar voren.''
''Tja meneer, die blaadjes moet u niet geloven. Die krijgen dik geld om producten de hemel in te prijzen.''

Aan het eind van de rit had hij me nog wel een scherpe aanbieding gedaan voor een BMC team machine SLR01 (2009 model, campa centaur en fulcrum 5's voor 2500 euro, frame normaal is iets van 2500 euro). Toen ik zei dat ik niet direct wou beslissen liep hij weg om met z'n collega's een sigaret te roken en een bakje kofife te drinken. Uiteindelijk heb ik besloten om toch voor een aluminium frame te gaan en heb ik Canyon gekocht (zie elders in dit topic).

De website is niet al te best, http://www.vosfietsen.nl/ . Bij de Wiliers staan een aantal aanbiedingen. Volgens de website van Veltec zijn zij ook een distributeur van Wilier dus dat is bonafide. Nogmaals: Als je precies weet wat je wil hebben en als je door de lulverhalen van die verkopers kan heen prikken dan is het de moeite waard om eens te kijken. Kom daar niet voor advies want je wordt genaaid waar je bij staat.
That's...Montgomery Clift, honey!
  zaterdag 17 juli 2010 @ 11:33:01 #267
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_84163512
Mooi verhaal Bismarck
.
  zaterdag 17 juli 2010 @ 13:23:16 #268
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_84166571
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:02 schreef marcodej het volgende:

[..]

Misschien trap je te zwaar en moet je een lichter verzet kiezen. Ik weet niet in welke verzettenrange je normaal gesproken rijdt? Veel buitenblad? Als ik naar mezelf kijk toen ik begon, reed ik vrijwel altijd op het buitenblad --> te zwaar --> pijn in mijn knieën. Heb toen echt moeten leren om op cadans op het binnenblad te rijden. Buitenblad gebruik ik nu alleen als het echt hard gaat

Afstelling van je plaatjes is wel belangrijk ja. Kan soms millimetertjes schelen, is echt finetuning. Let wel op welke kliksysteem je kiest? Mountainbikepedalen (SPD) hebben weinig zijwaartse speling en een klein contactoppervlak, wat knieklachten op kan leveren. Systemen als SPD-SL (!), Look of Speedplay zijn echt racepedalen en hebben wel meer speling.

En waar zit te pijn? Als het aan de voorkant zit zou je zadel te laag kunnen staan. Zit het aan de achterkant dan zit je misschien te hoog, omdat je je knie overstrekt.

Sowieso is het afstellen van de prettigste zithouding een beetje trial-and-error, gewoon proberen. Tijdens de eerste ritten nam ik een multitooltje met inbusjes mee en ging onderweg gewoon een beetje proberen: zadeltje ietsje hoger, dan weer ietsje naar voren, stuurtje iets gedraaid, etc. etc. Tot ik een lekkere zit gevonden had. Heeft wel een aantal ritjes 'gekost.'
Ik fietste nu op mijn middelste blad en dan met de zwaardere versnellingen. Dus dat zijn ~14 t/m 18 (v.d. 27). Versnelling 17/18 als ik rond de 30 reed. Maar dat zal dan wel te zwaar zijn? Aangezien ik op andere fietsen ook vaak wat zwaar trap.

Speciale pedalen + schoenen hebben voorlopig nog geen haast. Wel zijn er geloof ik wat 'mixed emotions' over de Speedplay en Look pedalen. Jouw voorkeur gaat uit naar SPD-SL zo te zien?

Pijn zit, nog steeds , vooral voorin. Hoewel ik het sinds gisteren ook een beetje achterin begin te voelen. Zadel kan misschien nog wel iets omhoog, maar veel zal het niet zijn anders is er helemaal geen buiging van mijn knie meer mogelijk, als mijn been gestrekt is.

Tijdens het fietsen had ik nergens last van. Wel had ik meestal mijn handpalmen vlak voor waar het zwarte stuk waar de remmen begonnen. Dus met mijn twee vinger + duim net na de overgang van tape naar plastic(?) i.p.v. de remmen. Ik weet niet of dat normaal is, of dat ik dan mijn stuur ook kan verstellen? Die staat sowieso volgens mij vrij laag of is dat niet erg?
pi_84166683
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 11:28 schreef Bismarck het volgende:
verhaal
Hij heeft trouwens een nieuwe, grotere locatie, vlak langs de Ringvaart. Ik kom er weleens langs tijdens mijn trainingsritjes en ben er weleens binnen gestapt, want ik hoorde ook een hoop verhalen over hem inderdaad. Wilde gewoon even kijken. Nou, er stonden me toch een rijtje Pinarello Princejes opgesteld. En voor prijzen, daar viel mn bek van open zo goedkoop.

En het is inderdaad een apart figuur. :’) Als je service en gedegen informatie wilt dan moet je daar niet zijn. Weet je wat je wilt en wil je niet teveel betalen, dan kan je daar nog weleens slagen. Mijn tent is het niet. Ik betaal liever wat meer omdat ik me welkom voel en waarvan ik weet dat ik goede service krijg. Ik kreeg er een sterk ‘beunhaasgevoel’ bij.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_84166790
quote:
Ik fietste nu op mijn middelste blad en dan met de zwaardere versnellingen. Dus dat zijn ~14 t/m 18 (v.d. 27). Versnelling 17/18 als ik rond de 30 reed. Maar dat zal dan wel te zwaar zijn? Aangezien ik op andere fietsen ook vaak wat zwaar trap.

Speciale pedalen + schoenen hebben voorlopig nog geen haast. Wel zijn er geloof ik wat 'mixed emotions' over de Speedplay en Look pedalen. Jouw voorkeur gaat uit naar SPD-SL zo te zien?
Hmmm, lijkt me niet te zwaar. Op het middenblad moet je lekker kunnen peddelen.
En mijn voorkeur gaat inderdaad uit naar SPD-SL, maar Look is ook goed en anderen zweren weer bij Speedplay (omdat je daar je speling helemaal zelf in kan stellen). Nadeel van Speedplay is dat je er moeilijk op kan lopen. Als je dat doet dan slijt het snel. Dat nadeel heeft SPD-SL niet. Die hebben er rubbertjes op, zodat je er wat mee kan lopen zonder dat het snel slijt.
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 13:23 schreef Thormodo het volgende:
Tijdens het fietsen had ik nergens last van. Wel had ik meestal mijn handpalmen vlak voor waar het zwarte stuk waar de remmen begonnen. Dus met mijn twee vinger + duim net na de overgang van tape naar plastic(?) i.p.v. de remmen. Ik weet niet of dat normaal is, of dat ik dan mijn stuur ook kan verstellen? Die staat sowieso volgens mij vrij laag of is dat niet erg?
[ afbeelding ]
Je moet met je handen lekker op de hoods kunnen steunen zodat je makkelijk bij de remmen kan. Dus als ik het goed begrijp zit je nu iets 'te lang', je moet teveel strekken om bij de hoods te kunnen. Dan zou je een kortere stuurpen kunnen nemen of je zadel iets naar voren zetten.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  zaterdag 17 juli 2010 @ 14:04:52 #271
175950 Marurk
Baggeraar
pi_84167822
Even een vraagje: is een framemaat van 56/57 cm te klein als ik, volgens berekening met mijn binnenbeenlengte, een framemaat van 58/59 cm nodig zou hebben? Ben 1.83 m lang. Maakt die 2 cm zoveel uit?
pi_84168113
@ Bismarck: Wat een gasten zeg
Gaan er vast van uit dat iedereen die daar komt geen verstand van zaken heeft

@Cyclechick: Zo'n Aspin is echt 'n goeie fiets. In 't wit vind ik 'm vooral mooi! En in het blauw is zo'n Impala ook echt mooi om te zien. Dat meisjesachtige valt dan wel mee. In 't rood vind ik 'm spuuglelijk.
  zaterdag 17 juli 2010 @ 14:38:29 #273
175950 Marurk
Baggeraar
pi_84168678
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 14:04 schreef Marurk het volgende:
Even een vraagje: is een framemaat van 56/57 cm te klein als ik, volgens berekening met mijn binnenbeenlengte, een framemaat van 58/59 cm nodig zou hebben? Ben 1.83 m lang. Maakt die 2 cm zoveel uit?
Niemand?
  zaterdag 17 juli 2010 @ 14:40:16 #274
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_84168731
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 14:38 schreef Marurk het volgende:

[..]

Niemand?
57 kan ook wel, maar je zult op die fiets moeten gaan zitten om te bepalen wat voor jou het beste is
.
pi_84169142
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 14:04 schreef Marurk het volgende:
Even een vraagje: is een framemaat van 56/57 cm te klein als ik, volgens berekening met mijn binnenbeenlengte, een framemaat van 58/59 cm nodig zou hebben? Ben 1.83 m lang. Maakt die 2 cm zoveel uit?
Kan heel veel uitmaken, kan ook niet. De ene 56/57/58/59 is ook zeker de andere niet - elk frame heeft een andere geometrie en maten worden zeer verschillend opgegeven. Als je je niet verdiept in (effectieve/horizontale) bovenbuislengte en balhoofdbuislengte is de kans op een miskoop het grootst.
  zaterdag 17 juli 2010 @ 18:18:57 #276
175950 Marurk
Baggeraar
pi_84174078
OK, ik heb heel even jullie hulp nodig.
Ik heb misschien een tweedehands fiets op het oog. Het is een Bianchi C2C, maat 56/57, 1 jaar oud (maar 1000 km mee gereden). Achterderailleur is Ultegra afgemonteerd, voorderailleur en remmen zijn 105.

http://fietsen-brommers.m(...)56-57-als-nieuw.html

Ik zou dus, na berekening, normaal gezien een framemaat van 58 nodig hebben (binnenbeenlengte x 0,66 = 0,88 x 0,66 = 58,08). Ik ben 1,83 m lang. De verkoper (zelf 1,76 lang) zegt dat deze maat voor mij goed moet zijn, omdat het frame namelijk light slooping is (waardoor je 1-3 maten verschil moet rekenen).

Vraagprijs is 1200 euro incl fietscomputer.

Wat zeggen jullie?
Zelf weet ik het nog niet. Het kopen van een geheel nieuwe fiets heeft natuurlijk ook zo zijn voordelen (service bij de FM, korting bij reparaties, ...). En je weet zeker dat de fiets die je koopt geheel op maat is en echt bij jou past.
pi_84174660
1200,- lijkt me sowieso wat teveel. En of het past? Tsja, lijkt me op zich wel, maar ik denk dat je er even op moet gaan zitten om te zien of het comfortabel aanvoelt.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_84174822
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 18:18 schreef Marurk het volgende:
OK, ik heb heel even jullie hulp nodig.
Ik heb misschien een tweedehands fiets op het oog. Het is een Bianchi C2C, maat 56/57, 1 jaar oud (maar 1000 km mee gereden). Achterderailleur is Ultegra afgemonteerd, voorderailleur en remmen zijn 105.

http://fietsen-brommers.m(...)56-57-als-nieuw.html

Ik zou dus, na berekening, normaal gezien een framemaat van 58 nodig hebben (binnenbeenlengte x 0,66 = 0,88 x 0,66 = 58,08). Ik ben 1,83 m lang. De verkoper (zelf 1,76 lang) zegt dat deze maat voor mij goed moet zijn, omdat het frame namelijk light slooping is (waardoor je 1-3 maten verschil moet rekenen).

Vraagprijs is 1200 euro incl fietscomputer.

Wat zeggen jullie?
Zelf weet ik het nog niet. Het kopen van een geheel nieuwe fiets heeft natuurlijk ook zo zijn voordelen (service bij de FM, korting bij reparaties, ...). En je weet zeker dat de fiets die je koopt geheel op maat is en echt bij jou past.
1200 is sowieso te veel, voor een bedrag daaromtrent koop je deze fiets nieuw. Het is het basisframe van Bianchi dat elk jaar op een zeker moment wel met korting verkocht wordt (bijvoorbeeld door Salden).
Zoals ik al gezegd heb, heb je aan deze manier van met maten omgaan niks. Het is of een maat 55 of een 57 zoals Bianchi ze wenst te noemen, zie bijvoorbeeld http://www.epic-cycles.co.uk/images/Bianchi-VN7-geom08.jpg voor de geometrie. Welke van de twee het is kan de verkoper je wel vertellen. En anders moet hij even de balhoofdbuis opmeten, die is dan of 14.5 of 16.5 cm en dan weet je het. Ik vermoed dat het een 55 is en die is te klein voor je (daar verandert wel of geen sloping niks aan). Volgens mij kun je je de moeite dus besparen. De wielen zijn trouwens ook heel erg slecht.
  zaterdag 17 juli 2010 @ 18:52:35 #279
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_84175009
Wat eentwee zegt, te duur. Die fiets is nieuw met volledige 105 afmontage al wel voor dat bedrag te vinden.

Ook mooi dat in de advertentie 'met Ultegra shimanogroep' staat, terwijl dus de voorderailleur en remmen 105 zijn en de crank van FSA. Daarnaast vraag ik me altijd af in hoeverre je verkooppraatjes als 'maar 1000 km opgereden' moet geloven.
.
  zaterdag 17 juli 2010 @ 18:56:08 #280
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_84175115
Ik heb mijn ookg laten vallen op de volgende fiets(vraagprijs ¤325,-):



Is dit een goede keuze, of kan je voor dit bedrag beter naar iets anders kijken? Ik heb namelijk gehoord dat Sora niet de eerste keuze is voor mensen die wel eens een versnelling kapotgetrapt hebben.... Verder bedoel ik de fiets slecht gemiddeld 1 á 2 keer per maand uit de schuur te halen.

Het bedrag dat ik maximaal aan een fiets wil besteden ligt rond ¤300,-.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
  zaterdag 17 juli 2010 @ 18:57:56 #281
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_84175167
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 18:56 schreef klaasdj het volgende:
Ik heb mijn ook laten vallen op de volgende fiets(vraagprijs ¤325,-):

http://link.marktplaats.nl/360438796

Het bedrag dat ik maximaal aan een fiets wil besteden ligt rond ¤300,-.
Dat is wel een prima beginnersfiets, maar als ik jou was zou ik toch nog even verder proberen te zoeken naar een met Tiagra o.i.d afgemonteerde fiets.

Fiets geschikt voor 1.75 - 1.90 is onzin
.
  zaterdag 17 juli 2010 @ 19:01:44 #282
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_84175302
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 18:57 schreef Yankee het volgende:

[..]

Dat is wel een prima beginnersfiets, maar als ik jou was zou ik toch nog even verder proberen te zoeken naar een met Tiagra o.i.d afgemonteerde fiets.

Fiets geschikt voor 1.75 - 1.90 is onzin
Dat leek mij ook maar met 86 cm binnenbeenlengte is framemaat 58 wel geschikt, volgens 'n wielersite.
Deze is 105, dat is wel beter toch? Alleen is de fiets dan weer merkloos.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
  zaterdag 17 juli 2010 @ 19:06:44 #283
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_84175475
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 19:01 schreef klaasdj het volgende:

[..]

Dat leek mij ook maar met 86 cm binnenbeenlengte is framemaat 58 wel geschikt, volgens 'n wielersite.
dat zal inderdaad wel lukken. Wat een foei lelijk ding die tweede Is ook al behoorlijk oud --> rsx shifters
.
  zaterdag 17 juli 2010 @ 19:18:16 #284
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_84175902
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 19:06 schreef Yankee het volgende:

[..]

dat zal inderdaad wel lukken. Wat een foei lelijk ding die tweede Is ook al behoorlijk oud --> rsx shifters
Nogal hč? maar dat is voor mij van ondergeschikt belang. Kwaliteit is belangrijker, maar ik vermoed dat er een verband tussen zit. Het lijkt wel of 'ie 'm bij een pak wasmiddel gekregen heeft.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
pi_84176124
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 18:56 schreef klaasdj het volgende:
Ik heb mijn ookg laten vallen op de volgende fiets(vraagprijs ¤325,-):

[ afbeelding ]

Is dit een goede keuze, of kan je voor dit bedrag beter naar iets anders kijken? Ik heb namelijk gehoord dat Sora niet de eerste keuze is voor mensen die wel eens een versnelling kapotgetrapt hebben.... Verder bedoel ik de fiets slecht gemiddeld 1 á 2 keer per maand uit de schuur te halen.

Het bedrag dat ik maximaal aan een fiets wil besteden ligt rond ¤300,-.
Ik zou er 250 euro oid voor geven. Heb zelf 'n gelijkwaardige fiets gehad, met dezelfde wielen. Het is echt een instapmodel hoor.
  zaterdag 17 juli 2010 @ 20:06:23 #286
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_84177572
http://link.marktplaats.nl/361187021 En dit dan? Ik kan als de reservering morgen afloopt deze voor 210 krijgen. Ik heb 0,0 verstand van Compagnolo Mirage, maar het schijnt dat het vergelijkbaar is met Tiagra.

Die Gitane kan ik voor 330 krijgen.. Overall ziet die er toch mooier uit. Is het te veel werk/kosten om up te graden mocht dat nodig blijken?
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 19:23 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ik zou er 250 euro oid voor geven. Heb zelf 'n gelijkwaardige fiets gehad, met dezelfde wielen. Het is echt een instapmodel hoor.
En wat zou je er maximaal voor geven? Ik moet er namelijk binnen een week een hebben ivm vakantie... Beetje overpriced is dus niet héél erg. Anders nam ik wel even tijd, maar ik weet pas nu dat ik dan in de alpen zit.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
pi_84177955
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 20:06 schreef klaasdj het volgende:
http://link.marktplaats.nl/361187021 En dit dan? Ik kan als de reservering morgen afloopt deze voor 210 krijgen. Ik heb 0,0 verstand van Compagnolo Mirage, maar het schijnt dat het vergelijkbaar is met Tiagra.

Die Gitane kan ik voor 330 krijgen.. Overall ziet die er toch mooier uit. Is het te veel werk/kosten om up te graden mocht dat nodig blijken?
[..]

En wat zou je er maximaal voor geven? Ik moet er namelijk binnen een week een hebben ivm vakantie... Beetje overpriced is dus niet héél erg. Anders nam ik wel even tijd, maar ik weet pas nu dat ik dan in de alpen zit.
De eerste is een triple, deze is een dubbel, dat lijkt me voor in de bergen niet zo handig als beginnender fietser?
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  zaterdag 17 juli 2010 @ 21:06:18 #288
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_84179632
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 20:16 schreef cyclechick het volgende:

[..]

De eerste is een triple, deze is een dubbel, dat lijkt me voor in de bergen niet zo handig als beginnender fietser?
Ik zet 'm niet niet zo snel licht want ik moet 't van kracht hebben, maar je hebt een punt.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
  zaterdag 17 juli 2010 @ 21:11:40 #289
175950 Marurk
Baggeraar
pi_84179798
OK mensen, ik heb definitief besloten wat ik ga doen. A.s. woensdag ga ik naar de wielersportzaak hier in de regio voor een NIEUWE fiets.
Net overlegd met mijn ouders, en zij zijn bereid om een aantal honderd euro bij te leggen. Daarmee komt mijn budget op 1500 euro max ongeveer, maar ik moet dan wel schoenen (liefst met zo'n pedaalkliksysteem) en een shirt+broek hebben. Het liefst ook nog een fietscomputertje, maar dat kost tegenwoordig ook niet meer heel veel. Nou weet ik niet wat die accessoires ongeveer bij elkaar kosten, kan iemand daar een inschatting van maken?
In ieder geval, uitgaande van het feit dat ik zeker wel wat korting moet kunnen krijgen, ga ik ervan uit dat ik een fiets van 1400 euro moet kunnen kopen (of 1500 euro als ik de kleding/schoenen gratis zou krijgen in de vorm van een korting ). Wat denken jullie?
Ik houd jullie op de hoogte!
pi_84185010
Ik zou zeggen 200 euro voor je assessoires?

Nice, dat je ouders willen bijleggen!
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_84185143
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 21:11 schreef Marurk het volgende:
OK mensen, ik heb definitief besloten wat ik ga doen. A.s. woensdag ga ik naar de wielersportzaak hier in de regio voor een NIEUWE fiets.
Net overlegd met mijn ouders, en zij zijn bereid om een aantal honderd euro bij te leggen. Daarmee komt mijn budget op 1500 euro max ongeveer, maar ik moet dan wel schoenen (liefst met zo'n pedaalkliksysteem) en een shirt+broek hebben. Het liefst ook nog een fietscomputertje, maar dat kost tegenwoordig ook niet meer heel veel. Nou weet ik niet wat die accessoires ongeveer bij elkaar kosten, kan iemand daar een inschatting van maken?
In ieder geval, uitgaande van het feit dat ik zeker wel wat korting moet kunnen krijgen, ga ik ervan uit dat ik een fiets van 1400 euro moet kunnen kopen (of 1500 euro als ik de kleding/schoenen gratis zou krijgen in de vorm van een korting ). Wat denken jullie?
Ik houd jullie op de hoogte!
Goed idee! Kleding/schoenen/fietscomputer/pedalen moet je zeker op 200 euro rekenen. Heb je al een fiets op het oog? En een fietsenzaak? Daar zit ook nog veel verschil in, zowel qua kwaliteit (van advies) als onderhandelingsruimte
pi_84187090
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 21:06 schreef klaasdj het volgende:

[..]

Ik zet 'm niet niet zo snel licht want ik moet 't van kracht hebben, maar je hebt een punt.
Hoewel je het van de kracht moet hebben, is een dubbel gewoon veel te zwaar voor de Alpen lijkt me.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  zondag 18 juli 2010 @ 00:43:59 #293
175950 Marurk
Baggeraar
pi_84187142
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 23:47 schreef eentwee het volgende:

[..]

Goed idee! Kleding/schoenen/fietscomputer/pedalen moet je zeker op 200 euro rekenen. Heb je al een fiets op het oog? En een fietsenzaak? Daar zit ook nog veel verschil in, zowel qua kwaliteit (van advies) als onderhandelingsruimte
Ja. Math Salden Wielersport in Limbricht. Ken je die?
En wat fiets betreft wil ik het liefst een fiets met volledige Ultegra afmontage, maar 105 is ook een goede groep heb ik vernomen, dus als een bepaald onderdeel niet Ultegra is afgemonteerd vind ik dat nog niet heel erg. Merk weet ik nog niet zo goed. Het liefst wil ik natuurlijk een Bianchi, Colnago, Wilier of Ridley, maar ik denk dat ik voor 1500 euro daar geen volledige Ultegra afgewerkte fiets bij vind (misschien met een beetje geluk). Dus dan wordt het misschien meer iets in de trant van Trek of Massini.
Vraag is en blijft: Betere afmontage of beter frame? Denk dat die frames van die laatste merken die ik heb genoemd ook niet slecht zijn, en dan kun je toch een volledige Ultegra afgemonteerde fiets vinden. Het is afwegen...

[ Bericht 3% gewijzigd door Marurk op 18-07-2010 01:02:20 ]
  zondag 18 juli 2010 @ 11:44:31 #294
175950 Marurk
Baggeraar
pi_84193031
Ik kan haast niet wachten.
  zondag 18 juli 2010 @ 12:07:54 #295
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_84193581
quote:
Op zondag 18 juli 2010 00:42 schreef marcodej het volgende:

[..]

Hoewel je het van de kracht moet hebben, is een dubbel gewoon veel te zwaar voor de Alpen lijkt me.
Je zal wel gelijk hebben, want mijn oude krot (Koga Miyata uit stenentijdperk) is ook een dubbel en erg licht kon ie niet. Sterker nog, voor was schakelen vrijwel geheel uitgesloten tenzij je de moeite wou nemen af te stappen.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
  zondag 18 juli 2010 @ 12:10:32 #296
61284 Folkwin
Muisje op het kruisje!
pi_84193658
Misschien een mooie link voor in de OP: http://racefietsonderhoud.wielrennenmaastricht.nl/
"I don't know things I'm supposed to know, but I do know things I'm not supposed to know"
  zondag 18 juli 2010 @ 13:12:44 #297
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_84195543
quote:
Op zondag 18 juli 2010 00:43 schreef Marurk het volgende:

[..]
En wat fiets betreft wil ik het liefst een fiets met volledige Ultegra afmontage, maar 105 is ook een goede groep heb ik vernomen, dus als een bepaald onderdeel niet Ultegra is afgemonteerd vind ik dat nog niet heel erg.
105 is helemaal geen straf volgens mij hoor!
quote:
Merk weet ik nog niet zo goed. Het liefst wil ik natuurlijk een Bianchi, Colnago, Wilier of Ridley, maar ik denk dat ik voor 1500 euro daar geen volledige Ultegra afgewerkte fiets bij vind (misschien met een beetje geluk).
De kans dat je een fiets van die merken voor rond de 1300 euro vindt, met utegra is...klein. Denk ik.
quote:
Dus dan wordt het misschien meer iets in de trant van Trek of Massini.
Trek 105 afgemonteerd. 1299 Euri.
http://www.salden.nl/default.asp?pid=53&fs=7757&catid=2929

Ik wil niet de pessimist uithangen, maar je hebt geloof ik nog niet helemaal je verdiept in de prijzen van racefietsen, het hoeft geen Wilier te zijn om lekker te rijden hoor! Ze zijn wel heel mooi die Itailaanse fietsen, Bianchi is pure fietsenporno, maar ook een tikje prijzig!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  zondag 18 juli 2010 @ 13:56:11 #298
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_84197121
quote:
Op zondag 18 juli 2010 13:12 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

105 is helemaal geen straf volgens mij hoor!

[..]

De kans dat je een fiets van die merken voor rond de 1300 euro vindt, met utegra is...klein. Denk ik.
[..]

Trek 105 afgemonteerd. 1299 Euri.
http://www.salden.nl/default.asp?pid=53&fs=7757&catid=2929

Ik wil niet de pessimist uithangen, maar je hebt geloof ik nog niet helemaal je verdiept in de prijzen van racefietsen, het hoeft geen Wilier te zijn om lekker te rijden hoor! Ze zijn wel heel mooi die Itailaanse fietsen, Bianchi is pure fietsenporno, maar ook een tikje prijzig!
Zoals al eerder aangegeven: Shimano 105 is een uitstekende groep voor een beginnende wielrenner waarmee je jaren vooruit kan.

Dergelijke fietsen met Ultegra zijn inderdaad niet makkelijk te vinden rond de 1300 euro, maar bij Salden heb je er wel een paar. Nadeel is dan meestal wel dat er toch een paar onderdelen shimano 105 of FSA zijn. Hier zou ik me niet blind op staren want 105 en ultegra gaan natuurlijk prima samen.

Bij merken als wilier en bianchi betaal je nou eenmaal ook een beetje voor het merk en voor de looks, wat bij de Duitsers als Bulls, Cube, Stevens etc minder het geval is.
.
pi_84198165
Iemand hier ervaring met Jan Janssen fietsen?

Ben opzoek naar een fiets voor beginners.
tijdens de zoektocht ben ik gestuit op 2 fietsen van JJ .
namelijk de Vuelta en de Tour de France .

Nu is me verteld dat ik minimaal met een 105 groep moet beginnen ;
deze zit standaard op de tdf voor +- 1100
De vuelta kost met 105 +- 1000

de vuelta vind ik qua uiterlijk mooier .
maar ik denk dat de tdf een betere fiets is ? (klasse hoger binnen jj ? )

wat te doen ?
of zit ik met een budget van max 1200 in de verkeerde hoek te zoeken ?
  zondag 18 juli 2010 @ 14:42:18 #300
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_84198586
quote:
Op zondag 18 juli 2010 14:28 schreef the_easy het volgende:
Iemand hier ervaring met Jan Janssen fietsen?

Ben opzoek naar een fiets voor beginners.
tijdens de zoektocht ben ik gestuit op 2 fietsen van JJ .
namelijk de Vuelta en de Tour de France .

Nu is me verteld dat ik minimaal met een 105 groep moet beginnen ;
deze zit standaard op de tdf voor +- 1100
De vuelta kost met 105 +- 1000

de vuelta vind ik qua uiterlijk mooier .
maar ik denk dat de tdf een betere fiets is ? (klasse hoger binnen jj ? )

wat te doen ?
of zit ik met een budget van max 1200 in de verkeerde hoek te zoeken ?
Kun je wat meer info geven over die fietsen?
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')