Daar staat geen slecht merk tussen. Bij het ene merk betaal je wat meer voor de naam e.d. dan bij de andere. Het ene merk monteert zijn fietsen wat mooier af dan de andere etc. Bij sommige merken zie je de lasnaden op het frame, bij andere niet etc.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 14:34 schreef Marurk het volgende:
[..]
Thanks.
Als je nou kijkt naar de fietsmerken die hier vermeld staan, welke zou je dan sowieso niet nemen?
Goede fiets die Aspin. Wilier voor 1500 euro kan wel, kan krijg je waarschijnlijk zoiets als op de vorige pagina staat, een Wilier Escape. Zie verder de vorige twee pagina's.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 19:47 schreef cyclechick het volgende:
Ooo een speciaal topic hiervoor!
Crosspost dan maar:
Ik ben op zoek naar een nieuwe fiets en heb mijn oog op deze laten vallen:
[ afbeelding ]
De vrouwelijke Impala was ook een optie, maar ik houd niet van bloemetjes en meisjesachtige dingen op een fiets. ben zelf al meisjesachtig genoeg
Maar het liefste zou ik een wilier willen, want die zijn zo moooi.... ik weet alleen niet of ik dan een goede fiets zou kopen, mijn budget reikt tot 1500. En er moet minstens 105 of vergelijkbare groep opzitten..
Tips zijn welkom
Is dat vergelijkbaar met die aspin?quote:Op vrijdag 16 juli 2010 19:56 schreef Yankee het volgende:
[..]
Goede fiets die Aspin. Wilier voor 1500 euro kan wel, kan krijg je waarschijnlijk zoiets als op de vorige pagina staat, een Wilier Escape.
Aspin heeft betere wielen: EA 50 / Vista t.o.v. de Fulcrum 7 op de Escape. Verder is de Aspin volgens mij volledig Ultegra, de Escape heeft een crank van FSA. Of de escape ook als triple verkrijgbaar is weet ik niet, die bij Salden is in ieder geval een compact.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 20:02 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Is dat vergelijkbaar met die aspin?
Of minder?
En escape is die ook in een triple te krijgen, want die ander is dat niet dacht ik te zien?
Hey welk nummer is dat,want ik heb ze hier allemaal liggen die bladenquote:Op vrijdag 16 juli 2010 20:09 schreef Yankee het volgende:
Dit is de top 10 van fietsen tot 1500 euro volgens het blad Fiets:
1. Red Bull Pro SL 3000
2. Bianchi Via Nirone
3. Cube Agree Pro
4. Koga team edition
5. Colnago Primavera
6. Stevens Aspin
7. Canyon Roadlite
8. Focus Culebro CP
9. Giant defy 1 Rabo
10. Bulls Dester Falcon
geen ideequote:Op vrijdag 16 juli 2010 20:14 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Hey welk nummer is dat,want ik heb ze hier allemaal liggen die bladen
Veel van die fietsen hebben een Shimano 105 afmontage. Ik had juist in mijn koppie om voor Ultegra te gaan. Waarom behoren die met 105 dan tot de top 10?quote:Op vrijdag 16 juli 2010 20:09 schreef Yankee het volgende:
Dit is de top 10 van fietsen tot 1500 euro volgens het blad Fiets:
1. Red Bull Pro SL 3000
2. Bianchi Via Nirone
3. Cube Agree Pro
4. Koga team edition
5. Colnago Primavera
6. Stevens Aspin
7. Canyon Roadlite
8. Focus Culebro CP
9. Giant defy 1 Rabo
10. Bulls Dester Falcon
ik denk dat er niet een merk is wat perse beter is?quote:Op vrijdag 16 juli 2010 20:31 schreef Marurk het volgende:
[..]
Veel van die fietsen hebben een Shimano 105 afmontage. Ik had juist in mijn koppie om voor Ultegra te gaan. Waarom behoren die met 105 dan tot de top 10?
Nu twijfel ik weer of ik niet gewoon voor een beter frame/merk moet gaan en dan 105 i.p.v. Ultegra afmontage nemen.
Welke zijn 105? ik gok de Bianchi, Koga en Colnago in ieder geval. Bij die drie betaal je nou eenmaal ook voor de naam, wat niet wegneemt dat die frames ook gewoon prima zijn. Maar als gevolg daarvan worden ze dus afgemonteerd met 105 ipv met Ultegra. Verder kan het dus liggen aan de verschillende wielen en andere onderdelen.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 20:31 schreef Marurk het volgende:
[..]
Veel van die fietsen hebben een Shimano 105 afmontage. Ik had juist in mijn koppie om voor Ultegra te gaan. Waarom behoren die met 105 dan tot de top 10?
Nu twijfel ik weer of ik niet gewoon voor een beter frame/merk moet gaan en dan 105 i.p.v. Ultegra afmontage nemen.
Je wilt geen vrouwenfiets maar zo'n Aspin is toch wel zo'n beetje het tegenovergestelde? Schwarz. Steif. Deutsch. Niet erg sexy hoor. Een Wilier (Escape/Lavaredo/La Triestina) moet best lukken voor 1500 euro en de geometrie zal je hoogstwaarschijnlijk ook iets beter passen.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 19:47 schreef cyclechick het volgende:
Ooo een speciaal topic hiervoor!
Crosspost dan maar:
Ik ben op zoek naar een nieuwe fiets en heb mijn oog op deze laten vallen:
[ afbeelding ]
De vrouwelijke Impala was ook een optie, maar ik houd niet van bloemetjes en meisjesachtige dingen op een fiets. ben zelf al meisjesachtig genoeg
Maar het liefste zou ik een wilier willen, want die zijn zo moooi.... ik weet alleen niet of ik dan een goede fiets zou kopen, mijn budget reikt tot 1500. En er moet minstens 105 of vergelijkbare groep opzitten..
Tips zijn welkom![]()
Als dat zo is, dan gaat daar mijn voorkeur naar uit, omdat ik dat gewoon hartstikke geile fietsen vindquote:Op vrijdag 16 juli 2010 21:00 schreef eentwee het volgende:
[..]
Je wilt geen vrouwenfiets maar zo'n Aspin is toch wel zo'n beetje het tegenovergestelde? Schwarz. Steif. Deutsch. Niet erg sexy hoor. Een Wilier (Escape/Lavaredo/La Triestina) moet best lukken voor 1500 euro en de geometrie zal je hoogstwaarschijnlijk ook iets beter passen.
Wilier wordt verdeeld door Veltec en daar zijn veel dealers bij aangesloten. http://www.veltec.nl/Chercher%20Concessionairequote:Op vrijdag 16 juli 2010 21:03 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Als dat zo is, dan gaat daar mijn voorkeur naar uit, omdat ik dat gewoon hartstikke geile fietsen vind![]()
Tips waar ik in de randstad naar toe kan om die fietsen in het echie te zien en te kopen?
Ik weet dat Slingerland in Haastrecht om de zoveel tijd Wiliers heeft staan. Althans, daar heeft mijn vader zijn Wilier Escape vandaan. Hebben ook vaak een assortiment aan Cube, Colnago en Specialized fietsen staan [/sluikreclame ]quote:Op vrijdag 16 juli 2010 21:03 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Als dat zo is, dan gaat daar mijn voorkeur naar uit, omdat ik dat gewoon hartstikke geile fietsen vind![]()
Tips waar ik in de randstad naar toe kan om die fietsen in het echie te zien en te kopen?
Ik fietste nu op mijn middelste blad en dan met de zwaardere versnellingen. Dus dat zijn ~14 t/m 18 (v.d. 27). Versnelling 17/18 als ik rond de 30 reed. Maar dat zal dan wel te zwaar zijn? Aangezien ik op andere fietsen ook vaak wat zwaar trap.quote:Op woensdag 14 juli 2010 22:02 schreef marcodej het volgende:
[..]
Misschien trap je te zwaar en moet je een lichter verzet kiezen. Ik weet niet in welke verzettenrange je normaal gesproken rijdt? Veel buitenblad? Als ik naar mezelf kijk toen ik begon, reed ik vrijwel altijd op het buitenblad --> te zwaar --> pijn in mijn knieën. Heb toen echt moeten leren om op cadans op het binnenblad te rijden. Buitenblad gebruik ik nu alleen als het echt hard gaat
Afstelling van je plaatjes is wel belangrijk ja. Kan soms millimetertjes schelen, is echt finetuning. Let wel op welke kliksysteem je kiest? Mountainbikepedalen (SPD) hebben weinig zijwaartse speling en een klein contactoppervlak, wat knieklachten op kan leveren. Systemen als SPD-SL (!), Look of Speedplay zijn echt racepedalen en hebben wel meer speling.
En waar zit te pijn? Als het aan de voorkant zit zou je zadel te laag kunnen staan. Zit het aan de achterkant dan zit je misschien te hoog, omdat je je knie overstrekt.
Sowieso is het afstellen van de prettigste zithouding een beetje trial-and-error, gewoon proberen. Tijdens de eerste ritten nam ik een multitooltje met inbusjes mee en ging onderweg gewoon een beetje proberen: zadeltje ietsje hoger, dan weer ietsje naar voren, stuurtje iets gedraaid, etc. etc. Tot ik een lekkere zit gevonden had. Heeft wel een aantal ritjes 'gekost.'
Hij heeft trouwens een nieuwe, grotere locatie, vlak langs de Ringvaart. Ik kom er weleens langs tijdens mijn trainingsritjes en ben er weleens binnen gestapt, want ik hoorde ook een hoop verhalen over hem inderdaad.quote:
Hmmm, lijkt me niet te zwaar. Op het middenblad moet je lekker kunnen peddelen.quote:Ik fietste nu op mijn middelste blad en dan met de zwaardere versnellingen. Dus dat zijn ~14 t/m 18 (v.d. 27). Versnelling 17/18 als ik rond de 30 reed. Maar dat zal dan wel te zwaar zijn? Aangezien ik op andere fietsen ook vaak wat zwaar trap.
Speciale pedalen + schoenen hebben voorlopig nog geen haast. Wel zijn er geloof ik wat 'mixed emotions' over de Speedplay en Look pedalen. Jouw voorkeur gaat uit naar SPD-SL zo te zien?
Je moet met je handen lekker op de hoods kunnen steunen zodat je makkelijk bij de remmen kan. Dus als ik het goed begrijp zit je nu iets 'te lang', je moet teveel strekken om bij de hoods te kunnen. Dan zou je een kortere stuurpen kunnen nemen of je zadel iets naar voren zetten.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 13:23 schreef Thormodo het volgende:
Tijdens het fietsen had ik nergens last van. Wel had ik meestal mijn handpalmen vlak voor waar het zwarte stuk waar de remmen begonnen. Dus met mijn twee vinger + duim net na de overgang van tape naar plastic(?) i.p.v. de remmen. Ik weet niet of dat normaal is, of dat ik dan mijn stuur ook kan verstellen? Die staat sowieso volgens mij vrij laag of is dat niet erg?
[ afbeelding ]
Niemand?quote:Op zaterdag 17 juli 2010 14:04 schreef Marurk het volgende:
Even een vraagje: is een framemaat van 56/57 cm te klein als ik, volgens berekening met mijn binnenbeenlengte, een framemaat van 58/59 cm nodig zou hebben? Ben 1.83 m lang. Maakt die 2 cm zoveel uit?
57 kan ook wel, maar je zult op die fiets moeten gaan zitten om te bepalen wat voor jou het beste isquote:
Kan heel veel uitmaken, kan ook niet. De ene 56/57/58/59 is ook zeker de andere niet - elk frame heeft een andere geometrie en maten worden zeer verschillend opgegeven. Als je je niet verdiept in (effectieve/horizontale) bovenbuislengte en balhoofdbuislengte is de kans op een miskoop het grootst.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 14:04 schreef Marurk het volgende:
Even een vraagje: is een framemaat van 56/57 cm te klein als ik, volgens berekening met mijn binnenbeenlengte, een framemaat van 58/59 cm nodig zou hebben? Ben 1.83 m lang. Maakt die 2 cm zoveel uit?![]()
1200 is sowieso te veel, voor een bedrag daaromtrent koop je deze fiets nieuw. Het is het basisframe van Bianchi dat elk jaar op een zeker moment wel met korting verkocht wordt (bijvoorbeeld door Salden).quote:Op zaterdag 17 juli 2010 18:18 schreef Marurk het volgende:
OK, ik heb heel even jullie hulp nodig.
Ik heb misschien een tweedehands fiets op het oog. Het is een Bianchi C2C, maat 56/57, 1 jaar oud (maar 1000 km mee gereden). Achterderailleur is Ultegra afgemonteerd, voorderailleur en remmen zijn 105.
http://fietsen-brommers.m(...)56-57-als-nieuw.html
Ik zou dus, na berekening, normaal gezien een framemaat van 58 nodig hebben (binnenbeenlengte x 0,66 = 0,88 x 0,66 = 58,08). Ik ben 1,83 m lang. De verkoper (zelf 1,76 lang) zegt dat deze maat voor mij goed moet zijn, omdat het frame namelijk light slooping is (waardoor je 1-3 maten verschil moet rekenen).
Vraagprijs is 1200 euro incl fietscomputer.
Wat zeggen jullie?
Zelf weet ik het nog niet. Het kopen van een geheel nieuwe fiets heeft natuurlijk ook zo zijn voordelen (service bij de FM, korting bij reparaties, ...). En je weet zeker dat de fiets die je koopt geheel op maat is en echt bij jou past.
Dat is wel een prima beginnersfiets, maar als ik jou was zou ik toch nog even verder proberen te zoeken naar een met Tiagra o.i.d afgemonteerde fiets.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 18:56 schreef klaasdj het volgende:
Ik heb mijn ook laten vallen op de volgende fiets(vraagprijs ¤325,-):
http://link.marktplaats.nl/360438796
Het bedrag dat ik maximaal aan een fiets wil besteden ligt rond ¤300,-.
Dat leek mij ook maar met 86 cm binnenbeenlengte is framemaat 58 wel geschikt, volgens 'n wielersite.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 18:57 schreef Yankee het volgende:
[..]
Dat is wel een prima beginnersfiets, maar als ik jou was zou ik toch nog even verder proberen te zoeken naar een met Tiagra o.i.d afgemonteerde fiets.
Fiets geschikt voor 1.75 - 1.90 is onzin
dat zal inderdaad wel lukken. Wat een foei lelijk ding die tweedequote:Op zaterdag 17 juli 2010 19:01 schreef klaasdj het volgende:
[..]
Dat leek mij ook maar met 86 cm binnenbeenlengte is framemaat 58 wel geschikt, volgens 'n wielersite.
Nogal hè?quote:Op zaterdag 17 juli 2010 19:06 schreef Yankee het volgende:
[..]
dat zal inderdaad wel lukken. Wat een foei lelijk ding die tweedeIs ook al behoorlijk oud --> rsx shifters
Ik zou er 250 euro oid voor geven. Heb zelf 'n gelijkwaardige fiets gehad, met dezelfde wielen. Het is echt een instapmodel hoor.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 18:56 schreef klaasdj het volgende:
Ik heb mijn ookg laten vallen op de volgende fiets(vraagprijs ¤325,-):
[ afbeelding ]
Is dit een goede keuze, of kan je voor dit bedrag beter naar iets anders kijken? Ik heb namelijk gehoord dat Sora niet de eerste keuze is voor mensen die wel eens een versnelling kapotgetrapt hebben.... Verder bedoel ik de fiets slecht gemiddeld 1 á 2 keer per maand uit de schuur te halen.
Het bedrag dat ik maximaal aan een fiets wil besteden ligt rond ¤300,-.
En wat zou je er maximaal voor geven? Ik moet er namelijk binnen een week een hebben ivm vakantie...quote:Op zaterdag 17 juli 2010 19:23 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik zou er 250 euro oid voor geven. Heb zelf 'n gelijkwaardige fiets gehad, met dezelfde wielen. Het is echt een instapmodel hoor.
De eerste is een triple, deze is een dubbel, dat lijkt me voor in de bergen niet zo handig als beginnender fietser?quote:Op zaterdag 17 juli 2010 20:06 schreef klaasdj het volgende:
http://link.marktplaats.nl/361187021 En dit dan? Ik kan als de reservering morgen afloopt deze voor 210 krijgen.Ik heb 0,0 verstand van Compagnolo Mirage, maar het schijnt dat het vergelijkbaar is met Tiagra.
Die Gitane kan ik voor 330 krijgen.. Overall ziet die er toch mooier uit. Is het te veel werk/kosten om up te graden mocht dat nodig blijken?
[..]
En wat zou je er maximaal voor geven? Ik moet er namelijk binnen een week een hebben ivm vakantie...Beetje overpriced is dus niet héél erg.
Anders nam ik wel even tijd, maar ik weet pas nu dat ik dan in de alpen zit.
![]()
Ik zet 'm niet niet zo snel licht want ik moet 't van kracht hebben, maar je hebt een punt.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 20:16 schreef cyclechick het volgende:
[..]
De eerste is een triple, deze is een dubbel, dat lijkt me voor in de bergen niet zo handig als beginnender fietser?
Goed idee! Kleding/schoenen/fietscomputer/pedalen moet je zeker op 200 euro rekenen. Heb je al een fiets op het oog? En een fietsenzaak? Daar zit ook nog veel verschil in, zowel qua kwaliteit (van advies) als onderhandelingsruimtequote:Op zaterdag 17 juli 2010 21:11 schreef Marurk het volgende:
OK mensen, ik heb definitief besloten wat ik ga doen. A.s. woensdag ga ik naar de wielersportzaak hier in de regio voor een NIEUWE fiets.
Net overlegd met mijn ouders, en zij zijn bereid om een aantal honderd euro bij te leggen. Daarmee komt mijn budget op 1500 euro max ongeveer, maar ik moet dan wel schoenen (liefst met zo'n pedaalkliksysteem) en een shirt+broek hebben. Het liefst ook nog een fietscomputertje, maar dat kost tegenwoordig ook niet meer heel veel. Nou weet ik niet wat die accessoires ongeveer bij elkaar kosten, kan iemand daar een inschatting van maken?
In ieder geval, uitgaande van het feit dat ik zeker wel wat korting moet kunnen krijgen, ga ik ervan uit dat ik een fiets van 1400 euro moet kunnen kopen (of 1500 euro als ik de kleding/schoenen gratis zou krijgen in de vorm van een korting). Wat denken jullie?
Ik houd jullie op de hoogte!
Hoewel je het van de kracht moet hebben, is een dubbel gewoon veel te zwaar voor de Alpen lijkt me.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 21:06 schreef klaasdj het volgende:
[..]
Ik zet 'm niet niet zo snel licht want ik moet 't van kracht hebben, maar je hebt een punt.
Ja. Math Salden Wielersport in Limbricht.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 23:47 schreef eentwee het volgende:
[..]
Goed idee! Kleding/schoenen/fietscomputer/pedalen moet je zeker op 200 euro rekenen. Heb je al een fiets op het oog? En een fietsenzaak? Daar zit ook nog veel verschil in, zowel qua kwaliteit (van advies) als onderhandelingsruimte
Je zal wel gelijk hebben, want mijn oude krot (Koga Miyata uit stenentijdperk) is ook een dubbel en erg licht kon ie niet. Sterker nog, voor was schakelen vrijwel geheel uitgesloten tenzij je de moeite wou nemen af te stappen.quote:Op zondag 18 juli 2010 00:42 schreef marcodej het volgende:
[..]
Hoewel je het van de kracht moet hebben, is een dubbel gewoon veel te zwaar voor de Alpen lijkt me.
105 is helemaal geen straf volgens mij hoor!quote:Op zondag 18 juli 2010 00:43 schreef Marurk het volgende:
[..]
En wat fiets betreft wil ik het liefst een fiets met volledige Ultegra afmontage, maar 105 is ook een goede groep heb ik vernomen, dus als een bepaald onderdeel niet Ultegra is afgemonteerd vind ik dat nog niet heel erg.
De kans dat je een fiets van die merken voor rond de 1300 euro vindt, met utegra is...klein. Denk ik.quote:Merk weet ik nog niet zo goed. Het liefst wil ik natuurlijk een Bianchi, Colnago, Wilier of Ridley, maar ik denk dat ik voor 1500 euro daar geen volledige Ultegra afgewerkte fiets bij vind (misschien met een beetje geluk).
Trek 105 afgemonteerd. 1299 Euri.quote:Dus dan wordt het misschien meer iets in de trant van Trek of Massini.
Zoals al eerder aangegeven: Shimano 105 is een uitstekende groep voor een beginnende wielrenner waarmee je jaren vooruit kan.quote:Op zondag 18 juli 2010 13:12 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
105 is helemaal geen straf volgens mij hoor!
[..]
De kans dat je een fiets van die merken voor rond de 1300 euro vindt, met utegra is...klein. Denk ik.
[..]
Trek 105 afgemonteerd. 1299 Euri.
http://www.salden.nl/default.asp?pid=53&fs=7757&catid=2929
Ik wil niet de pessimist uithangen, maar je hebt geloof ik nog niet helemaal je verdiept in de prijzen van racefietsen, het hoeft geen Wilier te zijn om lekker te rijden hoor! Ze zijn wel heel mooi die Itailaanse fietsen, Bianchi is pure fietsenporno, maar ook een tikje prijzig!
Kun je wat meer info geven over die fietsen?quote:Op zondag 18 juli 2010 14:28 schreef the_easy het volgende:
Iemand hier ervaring met Jan Janssen fietsen?
Ben opzoek naar een fiets voor beginners.
tijdens de zoektocht ben ik gestuit op 2 fietsen van JJ .
namelijk de Vuelta en de Tour de France .
Nu is me verteld dat ik minimaal met een 105 groep moet beginnen ;
deze zit standaard op de tdf voor +- 1100
De vuelta kost met 105 +- 1000
de vuelta vind ik qua uiterlijk mooier .
maar ik denk dat de tdf een betere fiets is ? (klasse hoger binnen jj ? )
wat te doen ?
of zit ik met een budget van max 1200 in de verkeerde hoek te zoeken ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |