En toch zul je volgens mij het meeste voldoening ervaren als je iets goeds doet en er komt daadwerkelijk iets goeds uit voort. Het zijn vaak dan ook de kleine dingen die het doen.quote:Op maandag 21 juni 2010 15:26 schreef Amos_ het volgende:
"Wie goed doet, goed ontmoet" is in mijn wereld een fabeltje. De goeden zullen altijd lijden onder de kwaden. Diegene die het hardst schreeuwt krijgt het meest.
En in al mijn levensjaren ben ik nog nooit het tegenovergestelde tegengekomen.
Nogmaals, dat is jouw ervaring en mening. Die verschilt dus van die van mij.quote:Op maandag 21 juni 2010 15:29 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
En toch zul je volgens mij het meeste voldoening ervaren als je iets goeds doet en er komt daadwerkelijk iets goeds uit voort. Het zijn vaak dan ook de kleine dingen die het doen.
Het punt is dat als ik m'n sleutels niet zoek de kamer me desinteresse verwijt,quote:Op maandag 21 juni 2010 15:18 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Daarom is respect ook erg belangrijk binnen dit onderwerp. Net zoals bij het zoeken van je sleutels als je deze kwijt bent ergens in je kamer. Dan ga je rustig te werk om de sleutel te vinden, zonder de omgeving daarbij een rotzooi te maken. Je begint namelijk te zoeken bij een plek waar je denkt dat de sleutel zou liggen, echter kan de sleutel altijd op een vreemde plek liggen waar je niet zo snel aan zou denken. Je zult dan ook altijd je best moeten doen om de sleutel te vinden, of om je vraag beantwoord te krijgen naar voldoening.
Mjah, ik zal niet kunnen begrijpen dat iemand uit het doen van negatieve daden meer voldoening kan halen dan uit het doen van positieve daden.quote:Op maandag 21 juni 2010 15:30 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Nogmaals, dat is jouw ervaring en mening. Die verschilt dus van die van mij.
Waarbij het niet te duiden/niet relevant is welke van de 2 visies de juiste is.
Snuif eens coke uit de navel van een dooie thaise hoer zou ik zeggenquote:Op maandag 21 juni 2010 15:36 schreef mediaconsument het volgende:
Mjah, ik zal niet kunnen begrijpen dat iemand uit het doen van slechte daden meer voldoening kan halen dan uit het doen van goede daden.
Nou, met sceptisch zijn is het (althans, wat mezelf betreft) niet van:quote:Op maandag 21 juni 2010 15:36 schreef mediaconsument het volgende:
Zo ook met sceptiek, het is over veel zaken erg makkelijk om een sceptische houding aan te nemen, echter zijn andere zaken weer zo ingebakken dat ervoor zorgt dat een kritische houding erg lastig kan zijn.
Ik had beter positief en negatief kunnen gebruiken inderdaad. Ga dat gelijk aanpassen.quote:Op maandag 21 juni 2010 15:38 schreef Amos_ het volgende:
Het probleem daarin is dat goed/slecht ook nog eens subjectief zijn
En wat hebben "ellenlangen lappen tekst" daarmee te maken? Iedereen heeft een eigen leestempo.
Ik ga even een beroemde quote aanhalen om jouw ongelijk (naar mijn mening) te tonen.quote:Op maandag 21 juni 2010 15:44 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Ik had beter positief en negatief kunnen gebruiken inderdaad. Ga dat gelijk aanpassen.
Verder geef ik als voorbeeld de lange teksten aan omdat hierbij nog meer dan bij kleine stukken tekst, deze zijn namelijk door hun grootte meestal lastiger om te begrijpen/begrijpbaar te maken en hebben zoals je zegt meer tijd nodig om gelezen te worden. Als de tekst interessant genoeg is voor jou, dan zal dat geen probleem zijn uiteraard.
Mooie quote, het kost dan ook vrij veel moeite om een korte stuk tekst even informatief te maken als een langere tekst over hetzelfde onderwerp. Net zoals dat het schetsen van een tekening minder moeite kost dan het werken aan het eindresultaat. Al is er uiteraard ook de valkuil dat je door de schets je jezelf er makkelijk vanaf maakt. Dat heeft dan weer met de intentie te maken. Als je echt iets wil bereiken doe je namelijk de moeite daarvoor.quote:Op maandag 21 juni 2010 15:45 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Ik ga even een beroemde quote aanhalen om jouw ongelijk (naar mijn mening) te tonen.
"Ik schrijf je deze lange brief, omdat ik geen tijd had om een korte te schrijven" (oorsprong onbekend)
In langere stukken tekst staat vaak minder informatie dan in korte beknopte stukken, maar dat zegt niets over de capaciteiten van de lezer.
Positief en negatief ... een synoniem voor goed/slecht.
Oneens. Niet alles kost veel moeite om te bereiken. Sommigen hebben aanleg voor bepaalde zaken. Bijvoorbeeld.quote:Op maandag 21 juni 2010 15:52 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Mooie quote, het kost dan ook vrij veel moeite om een korte stuk tekst even informatief te maken als een langere tekst over hetzelfde onderwerp. Net zoals dat het schetsen van een tekening minder moeite kost dan het werken aan het eindresultaat. Al is er uiteraard ook de valkuil dat je door de schets je jezelf er makkelijk vanaf maakt. Dat heeft dan weer met de intentie te maken. Als je echt iets wil bereiken doe je namelijk de moeite daarvoor.
In welke context bedoel je dit? Begrijp me niet verkeerd maar jouw posts komen op mij vaak onsamenhangend over terwijl er ongetwijfeld een rode lijn in loopt, maar ik zie hem nietquote:Verder heb ik het ook nergens over capaciteiten, eerder over zaken als eerlijkheid en openheid. Ik neem namelijk aan dat iedereen deze capaciteiten bezit, echter zie ik deze helaas steeds minder naar voren komen.
Wat het forum betreft is er geen enkele situatie te bedenken dat die metafoor kan benaderen lijkt me. Elke real-life situatie vergt een eigen aanpak die kan variëren tussen rustig en bedeesd tot het neersteken van een tienjarige omdat die je zoontje bedreigt met een kapmes.quote:Op maandag 21 juni 2010 15:29 schreef Amos_ het volgende:
En als je huis in brand staat? Dan ga ik echt niet "met beleid" mezelf het huis uit laten kruipen
Wat ik bedoel te zeggen; elke situatie vergt een eigen aanpak.
Wat bedoel je hiermee? Je hebt het over het forum en niet over real life neem ik aanquote:Op maandag 21 juni 2010 15:52 schreef mediaconsument het volgende:
Verder heb ik het ook nergens over capaciteiten, eerder over zaken als eerlijkheid en openheid. Ik neem namelijk aan dat iedereen deze capaciteiten bezit, echter zie ik deze helaas steeds minder naar voren komen.
Lees het topic later nog maar eens rustig door.quote:Op maandag 21 juni 2010 15:53 schreef Amos_ het volgende:
In welke context bedoel je dit? Begrijp me niet verkeerd maar jouw posts komen op mij vaak onsamenhangend over terwijl er ongetwijfeld een rode lijn in loopt, maar ik zie hem niet
quote:Op maandag 21 juni 2010 16:09 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Lees het topic later nog maar eens rustig door.
quote:Op maandag 21 juni 2010 16:09 schreef mediaconsument het volgende:
Lees het topic later nog maar eens rustig door.
Dat bedoel ik er dan ook mee, misschien dat dat er niet helemaal goed uitkwam. Als je kijkt naar de mogelijkheden om je sleutel te vinden, in plaats van dat je jezelf verbijt dat je de sleutel nog niet gevonden hebt, oftewel dat je bijvoorbeeld nog geen overeenstemming hebt gevonden met degene waarmee je discussieert, dan kom je meteen heel wat beleefder over en zal de omgeving er ook minder last van hebben.quote:Op maandag 21 juni 2010 15:58 schreef jogy het volgende:
[..]
Wat het forum betreft is er geen enkele situatie te bedenken dat die metafoor kan benaderen lijkt me. Elke real-life situatie vergt een eigen aanpak die kan variëren tussen rustig en bedeesd tot het neersteken van een tienjarige omdat die je zoontje bedreigt met een kapmes.
Op een forum, zeker eentje zoals TRU, is er voor niemand een echte reden te bedenken om welke beleeftheidsvorm dan ook los te laten, tenzij je dus in welke vorm dan ook emotioneel betrokken bent bij de discussie. ook bijvoorbeeld minachting is uiteindelijk een mechanisme dat afstand schept tussen degene die een bepaalde mening heeft die niet strookt met de jouwe en jezelf.
Nou, dat hangt ervan af. Als ik snel weg moet en mijn vriend blijft in huis en heeft niks belangrijks te doen, dan ruimt hij het op hoorquote:Op maandag 21 juni 2010 16:13 schreef mediaconsument het volgende:
Als je dan je hele huis overhoop gooit om hem te vinden, dan ga je ook niet vragen aan iemand anders om deze rommel op te ruimen. Dan kom je voor je fout uit en ga je de rommel zelf opruimen. Of je ruimt het niet op waarna je er later misschien nog eens last van kunt hebben.
Dat uiteraard, echter mag je ook eerlijk genoeg zijn tegen jezelf als je hier niets te zoeken hebt, op het moment dat je dit laat blijken door je houding en postgedrag. Je gaat dan als het goed is automatisch kijken naar nieuwe mogelijkheden om je ei kwijt te kunnen, als je jezelf dan in een ander forum beter op je plek voelt en je jezelf daar meer kunt ontplooien, heeft dit voor een positieve ontwikkeling gezorgd. Dat is te allen tijde beter dan op de oude plek blijven rondhangen en daar telkens tegen dezelfde problemen aan te blijven lopen.quote:Op maandag 21 juni 2010 16:03 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Wat bedoel je hiermee? Je hebt het over het forum en niet over real life neem ik aan
Hoe wil jij namelijk bepalen op het forum of iemand eerlijk is? En openheid... Iedereen mag toch zelf bepalen hoeveel hij/zij over zichzelf vertelt
Het ligt ook aan het soort topic overigens, zie je dat mensen een dieper liggende verklaring willen geven op een bepaald fenomeen dan gaat het de (pseudo)wetenschappelijke kant op maar als men wil keuvelen over Gidsen, Tarot, Reiki of wat dan ook zonder de 'technische' kant van het verhaal te raken dan zjn de 'technische' vragen offtopic.quote:Op maandag 21 juni 2010 15:27 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Een antwoord kan ook juist meer vragen oproepen.
[..]
Als je naar die vergelijking kijkt zul je zien dat alles dus draait om definities - wat versta je onder een bepaalde term. Wil je het productief ergens met iemand over kunnen hebben, dan zul je eerst moeten zorgen dat je beide dezelfde definities aanhoudt, anders praat je langs elkaar heen en kun je elkaar nooit begrijpen.
Dat is waarom juristen een woordenboek hebben, en de wetenschap ook - omdat zij weten dat elk misverstand de discussie compleet in de war kan schoppen.
Daarom zul je mij juist vaak zien vragen wat mensen nou precies met bepaalde termen bedoelen.
Het is dan ook handig om te weten hoe de sleutel eruit ziet en dat je zeker weet dat je hem in huis bent kwijtgeraakt, dat scheelt in rotzooi die je achterlaat. Verder lijkt het me ook handig om niet verder te zoeken als je de sleutel weer gevonden hebt.quote:Op maandag 21 juni 2010 16:18 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Nou, dat hangt ervan af. Als ik snel weg moet en mijn vriend blijft in huis en heeft niks belangrijks te doen, dan ruimt hij het op hoor![]()
![]()
Nee, die vergelijking gaat niet echt op voor dit forum.
Oh vandaar dat jij hier niet meer zo vaak post en volgens je postgeschiedenis voel jij je tegenwoordig in WK meer op je plek.quote:Op maandag 21 juni 2010 16:19 schreef mediaconsument het volgende:
Dat uiteraard, echter mag je ook eerlijk genoeg zijn tegen jezelf als je hier niets te zoeken hebt, op het moment dat je dit laat blijken door je houding en postgedrag. Je gaat dan als het goed is automatisch kijken naar nieuwe mogelijkheden om je ei kwijt te kunnen, als je jezelf dan in een ander forum beter op je plek voelt en je jezelf daar meer kunt ontplooien, heeft dit voor een positieve ontwikkeling gezorgd. Dat is te allen tijde beter dan op de oude plek blijven rondhangen en daar telkens tegen dezelfde problemen aan te blijven lopen.
Nee, ik heb echt geen idee hoe mijn sleutels eruitzien. Elke keer als ik ze weer zie, is dat weer een grote verrassing voor mequote:Op maandag 21 juni 2010 16:29 schreef mediaconsument het volgende:
Het is dan ook handig om te weten hoe de sleutel eruit ziet en dat je zeker weet dat je hem in huis bent kwijtgeraakt, dat scheelt in rotzooi die je achterlaat.
Johan Cruijff-logicaquote:Verder lijkt het me ook handig om niet verder te zoeken als je de sleutel weer gevonden hebt.
Ben de laatste tijd ook niet veel bezig geweest met zaken binnen dit forum en al heb ik dan een keer een moment, dan denk ik wel een paar keer na voordat ik hier ga posten. Merk dan ook dat er helaas nog maar weinig veranderd is.quote:Op maandag 21 juni 2010 16:30 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Oh vandaar dat jij hier niet meer zo vaak post en volgens je postgeschiedenis voel jij je tegenwoordig in WK meer op je plek.
Verstandig van je hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |