abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88352872
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 23:17 schreef dandybleu het volgende:
mensen in europa roken al 400 jaar zonder problemen

nu tegewoordig wil iedereen oud worden

dus ja het roken gaat tenkoste van de jaartjes op oude leeftijd

dus ja inderdaad mensen willen oud worden dus het roken word een vijand
Nee, mensen moeten oud worden. Of ze dat ook willen en willen nastreven wordt niet gevraagd. Het moet van de overheid, die zijn succes afmeet aan de levensverwachting en niet aan de levenskwaliteit, en van de zorgverzekeraars, de artsen en de farmaceutische industrie. Voor hen zijn hoogbejaarden immers de kip met de gouden eieren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 5 november 2010 @ 08:35:17 #227
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_88353128
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 08:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, mensen moeten oud worden. Of ze dat ook willen en willen nastreven wordt niet gevraagd. Het moet van de overheid, die zijn succes afmeet aan de levensverwachting en niet aan de levenskwaliteit, en van de zorgverzekeraars, de artsen en de farmaceutische industrie. Voor hen zijn hoogbejaarden immers de kip met de gouden eieren.
niemand die je tegenhoudt je polsen door te snijden hoor :P
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  vrijdag 5 november 2010 @ 14:03:47 #228
321876 Cherna
Fuck the System
pi_88363266
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 08:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hier had ik nog niet aan gedacht. Roken of niet roken, ik krijg er zo langzaam aan de kots van.
Steeds meer wilt de overheid bepalen hoe ik mijn levenspatroon moet indelen(denk ook aan eten) en zetten daardoor de burgers tegen elkaar op.
Maar ik ben benieuwd hoe de burger straks reageert dat 8 uur achter een Pc zitten voor je werk misschien nog ongezonder is dan roken. Dit zal achter een generatie of 2 wel uitkomen. Met asbest is dit ook zo geweest.
Maar de PC is te belangrijk dus zullen ze wel blijven ontkennen dat het ongezond is.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 5 november 2010 @ 14:11:31 #229
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_88363534
quote:
Strijd tegen rookverbod eist tol van cafébaas Victoria
BREDA - De opheffing van het rookverbod in kleine cafés komt te laat voor uitbater Tonny van Haperen van café Victoria in Breda. De kroegbaas is ziek en heeft zijn zaak in de verkoop gezet.

Van Haperen heeft altijd tegen het rookverbod gestreden. De stress die de juridische strijd tegen het rookverbod opleverde heeft hem veel energie gekost. Zijn vrouw laat weten dat Van Haperen een chronische ziekte heeft aan zijn alvleesklier. Hij is lichamelijk helemaal op.

Eerder deze week maakte de minister bekend het rookverbod voor kleine cafés op te heffen.

Tja, het zal natuurlijk niet komen door de sigaretten die dit grauwe heerschap met enige regelmaat oprookt. Rokens is nou niet echt goed voor de alvleesklier...

Ach ja, eigen schuld...
[..]
pi_88364391
quote:
Op donderdag 4 november 2010 23:07 schreef noruas_ het volgende:

[..]

Je blijft in rondjes gaan. Er is net een hele waslijst aan onderzoeken gepost, die kun je niet zomaar afdoen als 'propaganda' zonder dat te onderbouwen. En nee, 'een andere user heeft het ooit al eens ontkracht' is geen onderbouwing. Kom dan met een link of met quotes.
quote:
De complete grijze golf die nu de pensioenen onbetaalbaar maakt is als geen ander blootgesteld aan meeroken; in de klas, in het cafe, op de sportschool, op het werk, in het museum, thuis, en bij de buren. En dat voor de periode van 50, 60, 70 jaren of langer elk uur van de dag.

De constatering dat meeroken niet dodelijk is wordt inmiddels bevestigd door longarts Philippe Even.

Professor Philippe Even is een longarts die op die 31 mei met pensioen ging en met name bekend is door zijn strijd tegen het roken in Frankrijk. Hij zei onlangs in de Franse krant Le Parisien:

Er bestaan een honderdtal onderzoeken over de vraag of meeroken dodelijk is. Eerste verrassing: 40% hiervan concludeert dat meeroken totaal niet schadelijk is voor de gezondheid. De resterende 60% schat dat de kans op kanker toeneemt met 0.02% in het meest optimistische geval en 0.15% in het meest pessimistische... tegen een 10 tot 20% risico voor actief roken. Dat is dus belachelijk. In principe bestaat er geen schadelijkheid of is deze extreem zwak. Dit is een ontegenzeggelijk wetenschappelijk feit".
Er is geen reden om aan te nemen dat meeroken ongezond is, laat staan dodelijk. Dit zijn de belangrijkste redenen voor die conclusie:

quote:
1. De dosis rook die zelfs een regelmatige meeroker binnenkrijgt is verwaarloosbaar klein: ongeveer éénduizendste van de dosis rook die een roker typisch binnenkrijgt.
2. De meeste meerookonderzoeken vinden geen verband tussen meeroken en ziekte.
3. De meerookonderzoeken die dat wel vinden zijn methodologisch niet geldig - voornamelijk omdat ze gebaseerd zijn op een vergelijking tussen bevooroordeelde antwoorden over meeroken in het verleden door mensen met en zonder een bepaalde ziekte.
4. Zelfs als de methodologie wel goed zou zijn, zijn de gevonden relatieve risico's veel kleiner (doorgaans 1,2-1,3) dan twee. In verband met verstorende variabelen worden relatieve risico's lager dan twee door epidemiologen normaal gesproken niet als een bewijs van een oorzakelijk verband gezien.
5. Omdat de meeste individuele studies geen verband laten zien tussen meeroken en ziekte maakt men vaak gebruik van meta-analyses om toch een statistisch significant verband te vinden. Maar meta-analyses zijn onbetrouwbaar, onder andere omdat de resultaten sterk afhangen van de vooroordelen van de onderzoekers.
A prospective study of passive smoking and coronary heart disease:
http://circ.ahajournals.org/cgi/content/full/97/18/1870/a

quote:
Maar hoe zit het met de bewering ‘dat zelfs niet-rokers kunnen sterven aan de gevolgen van meeroken’? Dat is wetenschappelijk gezien een pure leugen

Een kritische analyse van het tot stand komen van deze mythe is te lezen in het boek Murder a Cigarette door Ralph Harris en Judith Hatton. De pseudo-wetenschappelijke argumentatie over de gevolgen van het meeroken blijkt een buitengewoon staaltje manipulatie van gegevens. De meeste onderzoeken wijzen juist uit dat passief roken geen aanwijsbare schade toebrengt aan de gezondheid. Dat ligt ook voor de hand, want uit metingen blijkt dat iemand die dagelijks thuis en op het werk wordt blootgesteld aan passief roken, slechts ongeveer éénduizendste van de dosis rook binnenkrijgt die een roker binnen krijgt (bron: Covance Laboratories).
quote:
Only a few major long-term studies with any real credibility have been conducted in the world. The results, which showed no correlation existed between health and second-hand smoke, were summarily suppressed.
Schadelijkheid van meeroken onbewezen:
http://www.extra-media.nl/nummer27/index.html?meeroken.html

We kunnen honderden onderzoeken gaan doorspitten, maar voor en tegen zal het toch nooit eens worden.
Ze gebruiken beiden de onderzoeken die ze het beste uitkomen.

Follow the money zou ik zeggen en kijk eens door wie de onderzoeken gefinancierd zijn waaruit blijkt dat meeroken wel schadelijk is (de minderheid dus) .... als meeroken idd schadelijk zou zijn, dan was het allang verboden en hadden we nu geen grijze golf gehad van gepensioneerden die ruim 50 jaar overal in de rook hebben geleefd.
pi_88364546
Ik heb voor mn werk vandaag effe een rondje gemaakt langs verschillende kroegen in dit gebied. Uitkomst: de roker wordt blij gemaakt met een dode mus. Het verbod is weliswaar versoepeld, maar officieel mag er nog steeds nergens worden gerookt. Bah!
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 5 november 2010 @ 14:41:40 #232
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_88364832
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 14:34 schreef KoosVogels het volgende:
Ik heb voor mn werk vandaag effe een rondje gemaakt langs verschillende kroegen in dit gebied. Uitkomst: de roker wordt blij gemaakt met een dode mus. Het verbod is weliswaar versoepeld, maar officieel mag er nog steeds nergens worden gerookt. Bah!
Jij woont in een stad waar ze zich wel aan het verbod houden?
[..]
pi_88364969
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 14:41 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Jij woont in een stad waar ze zich wel aan het verbod houden?
Het merendeel houdt zich inderdaad aan het rookverbod. Een aantal weken geleden werd een van de rookkroegen op de bon geslingerd, maar die heeft de asbak inmiddels van tafel gehaald. Slechts een handjevol heeft inmiddels nog schijt aan het rookverbod. Maar dat worden er steeds minder. Mijn stamkroeg is sinds 1 juli 2008 rookvrij. Klote, maar voor mij geen reden om een andere stamkroeg te zoeken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_88365000
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 14:11 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Tja, het zal natuurlijk niet komen door de sigaretten die dit grauwe heerschap met enige regelmaat oprookt. Rokens is nou niet echt goed voor de alvleesklier...

Ach ja, eigen schuld...
Dat actief roken schadelijk kan zijn ontkent niemand....dat jij over de rug van een ziek iemand je gelijk wilt halen, terwijl je niets weet van zijn medische achtergrond is triest.
Dat is precies de manier waarop mythes en leugens de wereld in geholpen worden door anti-rook personen. Gewetenloos, manipulatief en leugenachtig.

Laat eerst zijn medisch dossier hier maar eens zien, voordat je dat soort links gaat maken.
  vrijdag 5 november 2010 @ 14:59:26 #235
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_88365596
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 14:45 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Dat actief roken schadelijk kan zijn ontkent niemand....dat jij over de rug van een ziek iemand je gelijk wilt halen, terwijl je niets weet van zijn medische achtergrond is triest.
Dat is precies de manier waarop mythes en leugens de wereld in geholpen worden door anti-rook personen. Gewetenloos, manipulatief en leugenachtig.

Laat eerst zijn medisch dossier hier maar eens zien, voordat je dat soort links gaat maken.
roken is slecht
stress is slecht
stress = meer roken

Simpele optelsom... of zou hij al vanaf jongs af aan alvleesklierproblemen hebben gehad? In dat geval is hij niet beter dan een rokend carapatient.
[..]
  vrijdag 5 november 2010 @ 15:02:11 #236
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_88365697
Uiteraard is het niet genoeg voor de rupsjes nooit-genoeg

quote:
Versoepeling rookverbod is niet genoeg

Een Rotterdamse website meldde vandaag dat ongeveer 200 Rotterdamse cafés in hun bestaan worden bedreigd, mede door het rookverbod. Volgens Rotterdam actiecomité Gastvrij, is er nu sprake van oneerlijke concurrentie, omdat alleen de eenmanszaken zonder personeel ontzien worden.

Soepel rookverbod is oneerlijke concurrentie

De cafés die op de rand van faillissement balanceren, hebben last van de economische crisis, lastenverhoging, de gemeentelijke overheid en het rookverbod. Het actiecomité Gastvrij hoopt het rookverbod nog verder kunnen te verzachten. Gebeurt dit niet, dan betekent didt de nekslag voor talloze kroegen en het ontslag van honderden personeelsleden, zegt één van de betrokken ondernemers tegen echo.nl.

Volgens de leden van het actiecomité is er sprake van oneerlijke concurrentie als alleen de eenmanszaken zonder personeel ontzien worden in de versoepeling van het rookverbod. Er moet een definitieve oplossing komen voor de hele horeca. Eigenaren moeten democratisch kiezen of ze rookcafé of niet-rookcafé willen zijn. Anders kan je nog voor het einde van het jaar talloze zaken sluiten.

Het comité zegt dus dat buurtcafés in hun bestaan worden bedreigd, ook buiten Rotterdam. Om dit probleem aan te pakken, zetten zij een handtekeningenactie op. We willen uiteindelijk een miljoen ondertekenaars. Het café is meer dan honderd jaar een sociale ontmoetingsplaats, waar de overheid met zijn handen vanaf moet blijven.
[..]
  vrijdag 5 november 2010 @ 15:10:18 #237
321876 Cherna
Fuck the System
pi_88366004
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 14:59 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

roken is slecht
stress is slecht
stress = meer roken

Simpele optelsom... of zou hij al vanaf jongs af aan alvleesklierproblemen hebben gehad? In dat geval is hij niet beter dan een rokend carapatient.
Meer roken is minder stress niet =
Auto rijden en fabrikage van plastics is dus niet schadelijk om maar ff een kinderachtig weerwoord te geven.
Het valt me wel op dat de ex-roker het ergste in zijn soort is. Ik denk dat het ook te maken heeft met afgunst. Ik kan niet roken dus jij dan ook niet.
Rookvrij was altijd de stelling. Maar nu begint men ook al over de reuk te klagen. Maar iemand die knoflook eet die uit de bek meurt, fruitresten in bakken gooit dat een uur in de wind stinkt en frites van smulders in de trein opeet is dan plots geen probleem.
Jeez in New-York mag je straks al buiten niet meer roken als dit zo doorgaat. Maar wel duizende auto.s toelaten.
En over het idiote overdreven mobiele bellen zodat iedereen kan meegenieten zullen we het maar niet hebben.
pi_88366163
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 14:59 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

roken is slecht
stress is slecht
stress = meer roken

De zon is geel
Een banaan is geel
Zon = meer bananen

Wat een kul redenering....kom nou maar eens met zijn medisch dossier voordat je internetdoktertje gaat spelen.
  vrijdag 5 november 2010 @ 15:24:07 #239
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_88366569
Grappig hoe rokers alstijd de kop in het zand steken wanneer er weer eens iemand last heeft van een rokerskwaal :P
[..]
  vrijdag 5 november 2010 @ 15:37:01 #240
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_88367080
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 15:24 schreef MikeyMo het volgende:
Grappig hoe rokers alstijd de kop in het zand steken wanneer er weer eens iemand last heeft van een rokerskwaal :P
De man gaat dood door het rookverbod en jij probeert je straatje schoon te vegen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 5 november 2010 @ 15:39:28 #241
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_88367177
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 november 2010 15:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De man gaat dood door het rookverbod en jij probeert je straatje schoon te vegen.
Volgens mij gaat de man dood door zijn ongezonde levenstijl
[..]
  vrijdag 5 november 2010 @ 15:43:20 #242
pi_88367314
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 15:39 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Volgens mij gaat de man dood door zijn ongezonde levenstijl
Dat is niet zo. Hij gaat dood tengevolge het rookverbod. Neem je verantwoordelijkheid als een man.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  vrijdag 5 november 2010 @ 15:43:23 #243
321876 Cherna
Fuck the System
pi_88367316
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 15:24 schreef MikeyMo het volgende:
Grappig hoe de propaganda ervoor zorgt dat wanneer iemand ziek wordt altijd de oorzaak bij roken wordt gelegd. Het is altijd de eerste vraag van de arts hoeveel je rookt. Oh ik rook niet dan zie je gelijk het gezicht van de arts wegtrekken. Wordt je ziek ligt het aan het roken. Makkelijk om zo de oorzaak vast te leggen, want het scheelt verder onderzoek in mogelijke andere oorzaken.Tegenwoordig schijnt het altijd een rokerskwaal te zijn. Dat roken schadelijk is prima, maar leg niet de nadruk op alleen het roken.
Heb je ooit gedacht aan gebruikte materialen in nieuwbouw woningen. Lekker potdicht onder het motto energie zuinig. O ja dan hebben we nog de smerige airco in kantoorpanden waar je 8 tot 10 uur verblijft achter een PC(magnetisch veld)
  vrijdag 5 november 2010 @ 15:46:10 #244
321876 Cherna
Fuck the System
pi_88367415
Als je zo fel tegen roken bent. Heb ik de oplossing voor je. Eet niets, drink niets, ga niet werken en ga in een glazen stulp wonen,. Misschien heb je dan het eeuwige leven en ga je niet dood
  vrijdag 5 november 2010 @ 18:44:52 #245
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_88373528
quote:
Soepel rookverbod is oneerlijke concurrentie
Inderdaad. Het roken moet overal weer toegestaan worden *O*
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zaterdag 6 november 2010 @ 08:47:54 #246
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_88393682
quote:
Zwolse horeca niet blij met versoepeling rookverbod

ZWOLLE - Hartstikke boos zijn ze in een aantal Zwolse cafés op de op handen zijnde versoepeling van het rookverbod.

Kleine cafés met minder dan 70 vierkante meter oppervlakte en zonder personeel, niet per se eenmanszaken, hoeven zich niet meer aan het rookverbod te houden. Rob Leene, voorzitter van Koninklijke Horeca Nederland in Zwolle, heeft er tweeledige gevoelens bij. "Aan de ene kant heb ik begrip voor de kleine horeca die hiervoor in aanmerking komt, aan de andere kant lijkt het een vorm van oneerlijke concurrentie. Ik vind het een erg merkwaardige maatregel, die lijkt voort te komen uit het niet kunnen naleven van de oorspronkelijke regelgeving. En het is electoraal gewin van partijen als de VVD en PVV. Maar er bestaat bij de horeca en bij ons nog een boel onduidelijkheid over. Want die 70 vierkante meter; is dat inclusief de garderobe of de toiletgroepen? Die vragen probeer ik beantwoord te krijgen."

"Echt belachelijk", vindt Elles Hetebrij van het gelijknamige café deze nieuwste ontwikkeling. "Ik snap niet waar ze in Den Haag mee bezig zijn. We zijn er net aan gewend of cafés hebben net zoals ik bijna een halve ton geïnvesteerd in rookruimtes en dan schaffen ze het weer af!" Hoewel Hetebrij weliswaar een klein café maar ook personeel in dienst heeft, vreest ze voor de oneerlijke concurrentie die er in haar ogen ontstaat. "Cafés zoals het mijne zetten straks de asbak weer op tafel. Dat staan ze nu al bij een heleboel Zwolse cafés. En hoewel ik het tóch lastig vind om het nu al te zeggen: bij mij wordt straks niet in het café gerookt." Ook Zoran Gavrilovic van Eetcafé De Casteleyn is niet te spreken over de versoepeling. "Je krijgt nu een echte tweedeling in de horeca", zegt hij. "Cafés waar wel en cafés waar niet gerookt mag worden. Zo creëer je oneerlijke concurrentie. En we waren net gewend aan de situatie. Je kunt dit maar op één manier oplossen: of het mag overal wel of het mag overal niet. In het laatste geval zijn ondernemers creatief genoeg om er iets op te verzinnen. Er zijn genoeg cafés die inmiddels een rookruimte hebben gecreëerd."

Adwin Ester van 't Kroegje is wel blij met de plannen. Zijn café voldoet aan de eisen ervoor, dus bij hem staan de asbakken weer op de bar. "Dat stonden ze al wel", zegt hij. "Maar nu is het legaal. Hoeven we niet meer in de gaten te houden of er vreemden binnen kwamen en wie dat dan zijn." Hij heeft wel begrip voor de argumenten van zijn collega's. "Ik merk wel dat mensen inderdaad naar 't Kroegje komen omdat ze hier wel mogen roken. Er komen hier vooral veel oudere mensen die bij hun borreltje een sigaar willen roken. Moet je ze dat dan afnemen?"
Is het toch waar wat de linkse partijen over het rechtse kabinet zeggen: ze creëren een tweedeling in de maatschappij :P
[..]
  zaterdag 6 november 2010 @ 18:07:14 #247
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_88407067
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 08:47 schreef MikeyMo het volgende:
Is het toch waar wat de linkse partijen over het rechtse kabinet zeggen: ze creëren een tweedeling in de maatschappij :P
Overal toestaan dus *O*
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zaterdag 6 november 2010 @ 18:36:44 #248
321876 Cherna
Fuck the System
pi_88408041
Om de sfeer tussen rokers en niet rokers te verbeteren

[ Bericht 29% gewijzigd door Cherna op 07-11-2010 00:04:34 ]
pi_88441728
quote:
Jij probeert over de rug van iemand die ziek is je gelijk te halen, zonder dat je daarvoor feiten hebt.
Aannames, vermoedens en suggesties met als enig doel anderen zwart te maken....typisch voor de anti-rook lobby die precies hetzelfde doet....wees trots op jezelf.
  woensdag 10 november 2010 @ 18:27:16 #250
pi_88564586
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3598/Kabinet-Rutte/article/detail/1048613/2010/11/10/Horeca-claimt-schade-rookverbod-bij-Staat.dhtml

quote:
AMSTERDAM - De kleine horecaondernemers gaan de schade die zij hebben geleden door het rookverbod, verhalen op de Staat. Dat heeft de stichting Red de Kleine Horeca Ondernemer (KHO) woensdag bekendgemaakt.
De stichting wil namens duizenden cafés zonder personeel bij de Staat een collectieve claim neerleggen. Daartoe is een nieuwe stichting opgericht: de Stichting Horecaclaim.

Website
Alle horecaondernemers zonder personeel kunnen zich via de website horecaclaim.nl daarbij aanmelden. Een accountantskantoor zal de totale schade in kaart brengen.

'Het is geweldig dat het rookverbod voor de kleine horeca verdwijnt en dat de nieuwe regering heeft besloten om alle boetes in te trekken. Dat is echter niet meer dan een doekje voor het bloeden', zei voorzitter Jaap Brandligt van de Stichting Horecaclaim.
We procederen de staat kapot! *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')