Jij noemt het propaganda, maar kun je ook aangeven wat er inhoudelijk mis is met de genoemde onderzoeken?quote:Op donderdag 4 november 2010 22:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Precies, je kan alleen maar propagada spammen. Maar er is geen wetenschappelijk bewijs anders was dat de afgelopen 4 jaar allang gepost.
Er is buitengewoon uitgebreid op ingegaan, voornamelijk door Weltsmertz. Er is geen bewijs.quote:Op donderdag 4 november 2010 22:46 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Het is meerdere malen gepost, maar stelselmatig genegeerd of afgedaan met 'bah humbug' als er geen argumenten tegen gevonden konden worden.
Je kan alles terugvinden in de 800+ topics. Daar word gereageerd door mensen die er nog meer verstand van hebben dan ik.quote:Op donderdag 4 november 2010 22:47 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Jij noemt het propaganda, maar kun je ook aangeven wat er inhoudelijk mis is met de genoemde onderzoeken?
Volgens mij gaat die vraag gewoon twee kanten op en is het iets wat de (potentiele) werknemer prima met zijn werkgever kan regelen, net zoals er geregeld wordt wanneer er pauze is, hoe lang die is en of de werknemer tijdens werktijd wel/niet welk drankje voor zichzelf kan pakken.quote:Op donderdag 4 november 2010 22:46 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Je kunt de vraag beter andersom stellen. Wat als een werknemer in de horeca een rookvrije werkplek wil? Die wordt zonder wetgeving nergens serieus genomen en mag fijn een baan zoeken buiten de horeca. En dat terwijl horeca niet om roken draait.
Ik hoef niemand te overtuigen. De mensen die een rookverbod willen moeten nog steeds met argumentern komen.quote:Op donderdag 4 november 2010 22:51 schreef Sloggi het volgende:
Als je me wil overtuigen zul je toch met links moeten komen, want ik ga zelf geen achthonderd topics doorspitten.
Dit is ook het enige wat je de voorgaande 52 topics hebt zitten roepen, ook al weet je zelf niet eens waar je het over hebt.quote:Op donderdag 4 november 2010 22:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je kan alles terugvinden in de 800+ topics. Daar word gereageerd door mensen die er nog meer verstand van hebben dan ik.
Ik weet dat er geen onderzoek is dat schade door meeroken aan toont, en ik weet dat mensen heel goed zelf kunnen kiezen hoe ze dood willen gaan.quote:Op donderdag 4 november 2010 22:52 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Dit is ook het enige wat je de voorgaande 52 topics hebt zitten roepen, ook al weet je zelf niet eens waar je het over hebt.
Ik wil de vergelijking wel even trekken met schilders. Als er geen wetgeving zou zijn die schilderbedrijven verplicht loodvrije verf te gebruiken, hoe sterk zou je dan als werknemer staan als je geen gezondheidsschade op wilt lopen maar deze verf is stukken goedkoper?quote:Op donderdag 4 november 2010 22:51 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Volgens mij gaat die vraag gewoon twee kanten op en is het iets wat de (potentiele) werknemer prima met zijn werkgever kan regelen, net zoals er geregeld wordt wanneer er pauze is, hoe lang die is en of de werknemer tijdens werktijd wel/niet welk drankje voor zichzelf kan pakken.
Jij ben het er dus niet mee eens dat die werkgever en werknemer dat samen moeten oplossen, maar wil van bovenaf een algemeen geldende regel opleggen ongeacht specifieke situatie?
Maar argumenten worden aangedragen en dan afgedaan met 'propaganda' of 'dit is 500.000 topics geleden al ontkracht' en dergelijke trucs.quote:Op donderdag 4 november 2010 22:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik hoef niemand te overtuigen. De mensen die een rookverbod willen moeten nog steeds met argumentern komen.
Lood is geen genotsmiddel. Mensen gaan expliciet naar de kroeg om te roken en te zuipen. Geen goede vergelijking.quote:Op donderdag 4 november 2010 22:55 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Ik wil de vergelijking wel even trekken met schilders. Als er geen wetgeving zou zijn die schilderbedrijven verplicht loodvrije verf te gebruiken, hoe sterk zou je dan als werknemer staan als je geen gezondheidsschade op wilt lopen maar deze verf is stukken goedkoper?
Of beveiliging voor steigerbouwers. Er is arbo wetgeving en het is goed dat deze er is.
De mensen die roken willen verbieden moeten nog steeds met argumenten komen. Tot nu toe ben je nog niet verder dan "het stinkt"quote:Op donderdag 4 november 2010 22:56 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Maar argumenten worden aangedragen en dan afgedaan met 'propaganda' of 'dit is 500.000 topics geleden al ontkracht' en dergelijke trucs.
Volgens mij word prostitutie ook bestreden.quote:Op donderdag 4 november 2010 22:57 schreef dandybleu het volgende:
je mag toch ook prostitue worden? maar niet werken ( als je het leuk vind ) in een rook tent?
Als je kiest voor werk als prostituee, dan kies je ervoor om je geld te verdienen met seksuele handelingen. Als je kiest voor werk in de kroeg, dan kies je ervoor om je geld te verdienen met het verzorgen van drankjes voor je clientele. In beide gevallen is roken niet hetgeen waar je je geld mee verdient.quote:Op donderdag 4 november 2010 22:57 schreef dandybleu het volgende:
je mag toch ook prostitue worden? maar niet werken ( als je het leuk vind ) in een rook tent?
Dat bepaal jij niet. Dat bepalen de kettingrokende mensen achter de bar.quote:Op donderdag 4 november 2010 23:03 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Als je kiest voor werk als prostituee, dan kies je ervoor om je geld te verdienen met seksuele handelingen. Als je kiest voor werk in de kroeg, dan kies je ervoor om je geld te verdienen met het verzorgen van drankjes voor je clientele. In beide gevallen is roken niet hetgeen waar je je geld mee verdient.
Dan noemen we alle kroegen sigarenbarren.quote:Als je een 'sigarenbar' zou aandragen, zou je een punt hebben. Een dergelijk etablissement is voor roken bedoeld.
Je blijft in rondjes gaan. Er is net een hele waslijst aan onderzoeken gepost, die kun je niet zomaar afdoen als 'propaganda' zonder dat te onderbouwen. En nee, 'een andere user heeft het ooit al eens ontkracht' is geen onderbouwing. Kom dan met een link of met quotes.quote:Op donderdag 4 november 2010 22:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De mensen die roken willen verbieden moeten nog steeds met argumenten komen. Tot nu toe ben je nog niet verder dan "het stinkt"
Het linkje in mijn sig verwijst naar 800+ rook-topics waar deze discussie gevoerd is en waar alle linkjes zijn besproken. De conclusie was: Er is geen wetenschappelijk bewijs.quote:Op donderdag 4 november 2010 23:07 schreef noruas_ het volgende:
[..]
Je blijft in rondjes gaan. Er is net een hele waslijst aan onderzoeken gepost, die kun je niet zomaar afdoen als 'propaganda' zonder dat te onderbouwen. En nee, 'een andere user heeft het ooit al eens ontkracht' is geen onderbouwing. Kom dan met een link of met quotes.
Ik ga ook geen flutonderzoekjes zonder conclusies en allerlie suggestieve artikeltjes meer doorspitten. Als jij één wetenschappelijk onderzoek kunt vinden waarvan de wetenschapper zelf claimt dat die het verband tussen meeroken en longkanker of een andere aandoening aantoont, dan ben je de eerste na ruim 2 jaar kwantiteitsgericht linkdumpen.quote:Op donderdag 4 november 2010 22:51 schreef Sloggi het volgende:
Als je me wil overtuigen zul je toch met links moeten komen, want ik ga zelf geen achthonderd topics doorspitten.
Het linkje in je sig verwijst naar een post van mij waar ik verscheidene onzinposts van je aanhaal om je vreemde redenering in je kop te laten doordringenquote:Op donderdag 4 november 2010 23:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het linkje in mijn sig verwijst naar 800+ rook-topics waar deze discussie gevoerd is en waar alle linkjes zijn besproken. De conclusie was: Er is geen wetenschappelijk bewijs.
Die onzinposts tonen aan dat je met de argumenten van de anti-rook maffia alles kan verbieden.quote:Op donderdag 4 november 2010 23:12 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Het linkje in je sig verwijst naar een post van mij waar ik verscheidene onzinposts van je aanhaal om je vreemde redenering in je kop te laten doordringenin plaats daarvan gebruik je het nu als non-argument om een discussie mee dood te slaan?
Niemand verplicht die schilder om met die verf te werken. Als hij er samen met zijn baas niet uitkomt en die baas blijft volhouden dat hij met die verf moet werken staat het hem natuurlijk volledig vrij om een baas te vinden die de verf van zijn voorkeur gebruikt.quote:Op donderdag 4 november 2010 22:55 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Ik wil de vergelijking wel even trekken met schilders. Als er geen wetgeving zou zijn die schilderbedrijven verplicht loodvrije verf te gebruiken, hoe sterk zou je dan als werknemer staan als je geen gezondheidsschade op wilt lopen maar deze verf is stukken goedkoper?
Ja, dat moet je even aan glazenwassers vragen, hoe geweldig zulke wetgeving is/was.quote:Of beveiliging voor steigerbouwers. Er is arbo wetgeving en het is goed dat deze er is.
Sorry, maar als je weinig kunt en ipv jou zijn 100 anderen, dan heb je weinig te willen in je vakgebied. Of je moet werkloos willen zijn.quote:Op donderdag 4 november 2010 23:16 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Niemand verplicht die schilder om met die verf te werken. Als hij er samen met zijn baas niet uitkomt en die baas blijft volhouden dat hij met die verf moet werken staat het hem natuurlijk volledig vrij om een baas te vinden die de verf van zijn voorkeur gebruikt.
Iedereen doet altijd alsof werknemers maar slaafjes zijn die alles moeten doen wat de werkgever wil, maar daar zijn ze toch echt zelf bij.
Dit heeft weinig te maken met werknemerBESCHERMING.quote:[..]
Ja, dat moet je even aan glazenwassers vragen, hoe geweldig zulke wetgeving is/was.Een volledige steiger neerzetten voor het schoonmaken van een raampje. Hoera voor Europa.
Maargoed, jij bent voorstander van van bovenaf opgelegde wetjes. Onderhandeling tussen mensen zou niet moeten mogen. Hoe zit het dan bv. met een vegetarier die niet bij vlees in de buurt wil komen, want zielig enzo en die solliciteert bij McDonalds?
Correct, maar alles met de keuze van de werknemer waar hij wil werken en hoe de werkgever zich daaraan aan zou moeten passen. Er zijn namelijk bergen en bergen dingen die werkgever en werknemer gewoon onderling oplossen en dan vraag ik mij af waarom wel/niet roken op de werkplek er geen van zou kunnen zijn.quote:Op donderdag 4 november 2010 23:27 schreef DionysuZ het volgende:
Dit heeft weinig te maken met werknemerBESCHERMING.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |