sasquatsch | donderdag 17 juni 2010 @ 13:20 |
Het wordt weer tijd voor een silly season update. En nu naast de coureurs hebben we ook silly season geruchten over nieuwe teams, motoren en banden. Coureurs Red Bull Silly season begon al vroeg dit jaar. In februari was er het gerucht dat Raikkonen Webber zou vervangen bij Red Bull in 2011. En die geruchten werden vorige maand nog eens gevoed met de mogelijkheid dat Webber naar Ferrari zou gaan. Nu lijkt Webber bij te tekenen bij Red Bull om volgend jaar nog een seizoen met Vettel door te brengen. Buemi wordt genoemd als opvolger van Webber in 2012 (maar hoeveel waarde we hier aan moeten hechten?) Ferrari Massa bijgetekend voor 2011 (weliswaar met een zogenaamde Barrichello-clausule dat hij tweede rijder is). Alonso blijft. Renault Massa's bijtekenen betekent dat Kubica ook niet naar Ferrari gaat, maar waarschijnlijk bij Renault blijft, waar Petrov zijn plek niet zeker is. Als opvolgers worden (wederom) Raikkonen en Sutil genoemd. Force India Paul di Resta lijkt volgend jaar bij Force India in te stappen, maar in plaats van wie is onduidelijk. Als Sutil weggaat (bijvoorbeeld naar Renault) dan blijft Liuzzi, anders lijkt Liuzzi hier overbodig. Chandhok wordt ook genoemd, maar dat lijkt eerder van hemzelf dan FI te komen. Sauber Pedro de la Rosa heeft al aangegeven beschikbaar te zijn voor andere teams, dus lijkt zijn plek niet zeker, net zo min als Kobayashi die als een echte kamikaze de ene na de andere Sauber afschrijft. HRT Steeds meer geruchten gaan er dat Chandhok zijn plek moet afstaan aan Yamamoto, maar of dat een verbetering is. Zal wel met geld te maken hebben. Van de overige teams is nog niet veel bekend. Veel teams lijken hun coureurs ook voor volgend jaar te behouden. Mercedes - Schumacher, Rosberg Williams - Barrichello, Hulkenberg McLaren - Hamilton, Button Lotus - Kovalainen, Trulli Virgin - Glock, Di Grassi Toro Rosso - Buemi, Alguersuari Van de overige coureurs heeft Bourdais te kennen gegeven niet terug te willen, Villeneuve wil het in 2011 nog een keer proberen en Heidfeld lijkt nog een seizoen als testrijder te gaan combineren met een DTM seizoen. Nieuwe teams Voor de vrije dertiende plek hebben zich 15 teams ingeschreven. Onder deze 15 teams zijn in ieder geval twee teams die zich vorig jaar ook al aangemeld hebben. Een aantal teams zijn bekend. Dit zijn: - Epsilon Euskadi, het Spaanse Le Mans team. Ook vorig jaar probeerden zij op de grid te komen. Dit jaar lijken zij een van de grote kanshebbers te zijn. Jean Todt probeerde de fabriek al met een bezoek te vereren, maar de Ijslandse aswolk gooide roet in het eten. - Stefan Grand Prix probeert het ook weer. Gezien alle onduidelijkheid over de financien en het terugtrekken van Toyota (die nooit betaald schijnen te zijn) lijkt dit team niet een van de kanshebbers op de grid. - Durango, een voormalig Italiaans GP2 team, dat tegenwoordig een stapje terug heeft gedaan naar de AutoGP serie, het voormalige Euro F3000 kampioenschap, waarin ze rijden met de A1GP Lola's. - ART, het team van Nicolas Todt, de zoon van FIA baas Jean Todt en manager van o.a. Felipe Massa. Dit team zou interesse hebben in Renault motoren. Daarnaast wordt gesuggereerd dat dit team wel eens met Sauber zou kunnen fuseren. - American Cypher Group, een nieuwe Amerikaanse poging om in de F1 terecht te komen. Dit schijnt een groep ervaren F1 engineers (waaronder enkelen van US F1) te zijn die een een partnerschap willen aangaan met een bestaand Formule 1 team voor het leveren van kennis en onderdelen, met name een motor en versnellingsbak. Ook is er een Amerikaans intiatief van de rechterhand van Youtube oprichter Paris Mullins om een bestaand team over te nemen (Hier worden Toro Rosso en Sauber genoemd, beiden met Ferrari motoren). Ferrari heeft aangegeven eventueel auto's te willen gaan leveren aan een Amerikaans team (hoewel klantenchassis niet zijn toegestaan). En misschien worden het wel twee plekken. HRT schijnt nog steeds problemen met de financien te hebben, dus of ze volgend jaar ook nog op de grid staan is onduidelijk. Ecclestone is in ieder geval bereid de helpende hand toe te steken. Ook Sauber zou het budget voor volgend seizoen nog niet rond hebben. Ze hebben nog steeds geen hoofdsponsor, dus misschien is dit wel een interessante overnamekandidaat. Verder zou Toyota de TF110 aanpassen naar 2011 specificaties. Een exemplaar (2010 spec) is al gebouwd voor Stefan GP en Nakjima heeft er al mee getest, maar hier heeft Toyota (wegens betalingsproblemen?) zich teruggetrokken en biedt de auto nu aan voor een ander team. Motoren Renault wil nog een derde team motoren leveren. Lotus lijkt interesse te hebben, Williams wordt ook al genoemd maar ontkent interesse te hebben en ook zou ART, een van de aangemelde teams voor de vrije dertiende plek, interesse hebben. Ook Cosworth is bereid aan een ander team te leveren. Volgens business directeur Mark Gallagher heeft Cosworth de capaciteit om een vijfde team te leveren. Red Bull is op zoek naar een andere leverancier, maar omdat Mercedes niet aan vier teams wil leveren, zullen ze wel bij Renault blijven. En als we verder kijken naar 2013, als de 1,5 liter turbomotor geintroduceert wordt, is de kans groot dat ook Volkswagen motoren voor de Formule 1 gaat leveren, waarschijnlijk onder het Audi of Porsche merk. Verder is het de vraag of KERS volgend jaar terugkomt. De meeste teams zijn voor, maar Lotus heeft al aangegeven KERS niet te gaan gebruiken in hun ontwerp voor volgend jaar. Banden Volgend jaar stopt Bridgestone met de Formule 1 en als mogelijke vervangers hebben Michelin, Pirelli, Avon en Kumho zich aangemeld. De teams hebben liever dat Bridgestone blijft, omdat ze die banden kennen. De andere teams hebben heel wat minder ervaring met de huidige bandensoort. Michelin wil niet als enige banden leveren en willen een meer standaard velgmaat (18 inch in plaats van 13) gaan gebruiken. Dit brengt echter extra kosten voor de teams met zich mee omdat zij dan de auto moeten aanpassen aan de nieuwe velgen. Volgens geruchten lijkt de keuze te zijn gemaakt voor Pirelli (ondanks een laatste poging van Michelin), voor 1 miljoen euro per team per seizoen. De velgmaat blijft volgend jaar dan 13 inch, maar dat kan in de loop van het 3-jarige contract veranderen. Alleen wil de FIA zich nu met de selectie gaan bemoeien en gaat Ecclestone's voorkeur uit naar Avon (commercieel gezien de interessantste keuze). Dus wanneer er duidelijkheid komt is afwachten. [ Bericht 0% gewijzigd door sasquatsch op 17-06-2010 15:59:51 ] | |
Atreidez | donderdag 17 juni 2010 @ 15:29 |
Silly first post. Zolang McLaren maar ze beide kampioenen houdt ![]() | |
Kleffe_Dop | donderdag 17 juni 2010 @ 16:56 |
Puikende OP. ![]() Ik zie alleen weinig mogelijkheden voor Raikkonen, zijn naam werd met name in verband gebracht met Red Bull. Echter, Webber heeft daar inmiddels bijgetekend. De andere top teams liggen redelijk vast en bij een achterhoede team gaat Kimi niet tekenen. Nee, die zie ik eerder op z'n luie krent blijven zitten met een fles Wodka. | |
Schunckelstar | donderdag 17 juni 2010 @ 17:06 |
ik zie kimi niet meer terug komen eigenlijk ![]() [ Bericht 33% gewijzigd door Danny op 20-06-2010 09:23:38 ] | |
Automatic_Rock | vrijdag 18 juni 2010 @ 09:06 |
quote:precies ![]() | |
Alleskids | zondag 20 juni 2010 @ 10:59 |
de nieuwe "wereldmotor" voor WRC, WTCC en F1 wordt toch een 1.6t (ipv de hierboven genoemde 1,5) | |
Koentja | maandag 21 juni 2010 @ 15:12 |
Ik hoop stiekem nog altijd dat Kimi terugkomt, maar mijn hoop wordt steeds kleiner. Als hij dit jaar niet komt, komt hij sowieso niet meer. Ik had eigenlijk wel gedacht dat hij na de snelheid van Red Bull gezien te hebben, de keuze al gemaakt had door terug te keren. | |
Kleffe_Dop | maandag 21 juni 2010 @ 19:09 |
quote:Dan ga je ervoor het gemak zomaar even vanuit dat Red Bull een contract klaar had liggen voor Kimi. Misschien zat Red Bull helemaal nooit te wachten op Kimi. ![]() | |
TargaFlorio | maandag 21 juni 2010 @ 21:08 |
quote:Die wereldmotor is volgens mij nog niet verder dan een hersenspinsel. In het WTCC en WRC/IRC gaat men volgend seizoen wel dezelfde motor gebruiken, en dat is inderdaad een 1.6L turbo. | |
LeXX | woensdag 23 juni 2010 @ 15:06 |
quote:Ihkv "less is more" staat het milieu voorop, maar ik ben erg benieuwd hoe de sport gaat zijn als de auto's als veredelde naaimachines gaan klinken ![]() | |
sasquatsch | woensdag 23 juni 2010 @ 16:16 |
quote:De F1 turbomotoren uit de jaren '80 klonken niet verkeerd. Het waren wel geen 12-cylinders (nog steeds het mooiste geluid), maar toch... | |
Koentja | woensdag 23 juni 2010 @ 20:48 |
quote:Daar ga ik inderdaad even van uit, maar het leuk me allemaal wel een logische stap. Kimi was snel in een slechte Ferrari, Webber was niet super. Kimi via de WRC naar de F1 proberen te lokken | |
LeXX | donderdag 24 juni 2010 @ 10:13 |
quote:Ach, zolang ze niets aan de demping gaan doen, hoop ik dat dat idd het geval zou zijn ![]() | |
sasquatsch | dinsdag 6 juli 2010 @ 12:59 |
Even de laatste nieuwtjes / geruchten: Lotus en Williams blijven bij Cosworth. De Amerikaan Jonathan Summerton is in gesprek met het (eventuele) nieuwe Amerikaanse team Cypher voor 2011. | |
M.Melandri | dinsdag 6 juli 2010 @ 14:20 |
quote:Kimi was bij Ferrari net zo goed als Massa | |
sasquatsch | woensdag 7 juli 2010 @ 14:17 |
Kubica blijft bij Renault tot en met 2012 (met een optie tot vertek als Renault halverwege 2011 niet bij de top 3 hoort) | |
Koentja | maandag 12 juli 2010 @ 22:14 |
quote:Zal vast door mijn 'Kimi' bril komen, maar ik had het gevoel dat hij echt vele malen sneller was dan Massa. | |
sasquatsch | dinsdag 13 juli 2010 @ 13:24 |
En weer een gerucht rond Kimi Raikkonen. Dit maal is er de link met Mercedes. Does Raikkonen have a Mercedes future? quote: | |
sasquatsch | donderdag 15 juli 2010 @ 15:29 |
Ook Villeneuve lijkt weer terug te (willen) komen, nu met een eigen team. En ook Sergio Perez en Jose Maria Lopez duiken op in de geruchten. Perez is in gesprek met Virgin en Lopez is in gesprek met Renault, Williams, HRT, Lotus en Sauber [ Bericht 49% gewijzigd door sasquatsch op 15-07-2010 15:35:34 ] | |
M.Melandri | vrijdag 16 juli 2010 @ 02:42 |
quote:Kun je gelijk zien welke teams op zoek zijn naar een pay(test)driver ![]() | |
Atreidez | vrijdag 16 juli 2010 @ 09:30 |
http://www.gpupdate.net/n(...)bevestigd-voor-2011/ Zoals verwacht ![]() | |
ElmarO | vrijdag 16 juli 2010 @ 11:31 |
Alleen is Buemi het er nog niet mee eens op het moment. ![]() quote: | |
M.Melandri | vrijdag 30 juli 2010 @ 00:20 |
quote:Je hebt idd last van een Kimi bril, 1e seizoen was hij wel sneller dan massa. Daarna was Massa anderhalf seizoen de betere. | |
sasquatsch | donderdag 2 september 2010 @ 13:18 |
Weer een paar geruchten voor volgend seizoen: Lotus zou overstappen naar Renault motoren. Kubica en Massa zouden van plaats ruilen Petrov wordt genoemd bij Lotus. Opvolgers zouden Heidfeld, Sutil of Glock kunnen worden. De La Rosa lijkt zijn plek bij Sauber niet zeker. Heidfeld, maar ook Jules Bianchi, Pastor Maldonado, Sergio Perez en Esteban Gutierrez worden genoemd als vervanger. Jerome d'Ambrosio wordt genoemd bij Virgin. En dan hebben we nog het nieuwe team voor volgend jaar: Er zijn voor zover bekend slechts 3 kanshebbers over: Villeneuve/Durango, Stefan GP en Epsilon Euskadi. | |
M.Melandri | vrijdag 3 september 2010 @ 19:03 |
De la Rosa lijkt me nu toch wel exit. Ik vraag me af wie zijn manager is, het is toch knap om met de beperkte kwaliteiten van DLR toch steeds weer ergens een stoeltje te vinden. | |
TargaFlorio | vrijdag 3 september 2010 @ 19:38 |
quote:Geen serieuze kandidaten dus: - Durango had vorig jaar niets eens geld om GP2 seizoen af te maken. - Stefan GP blijft een vaag iets. - Epsilon Euskadi had wel geld om twee LMP1's te bouwen, echter vervolgens geen geld om meer dan een paar races te doen. | |
sasquatsch | maandag 13 september 2010 @ 10:43 |
Lotus breekt met Cosworth en gaat volgend jaar verder als Team Lotus, de beroemde naam van weleer. Jerome D'Ambrosio wordt steeds vaker genoemd als opvolger van Di Grassi bij Virgin. Al zou hij wel 5 miljoen euro moeten meenemen. En er wordt ook gezegd dat Virgin Lotus zou kunnen volgen met een overstap naar Renault motoren. Volgens Eddie Jordan stopt Schumacher aan het eind van het jaar. Tenslotte wordt Heidfeld genoemd als opvolger van De La Rosa met ingang van de volgende Grand Prix. Dit omdat De La Rosa in vergelijking met Kobayashi onder de maat presteert en Sauber de 20 punten naar Williams wil inlopen om 7de te worden in het kampioenschap. Oh ja, er komt geen 13de team. Villeneuve kijkt nu of hij een bestaand team kan overnemen om alsnog terug te kunnen keren in de F1. | |
Atreidez | maandag 13 september 2010 @ 11:03 |
Schumacher stopt pas na volgend jaar, mits hij dan weer rond p8-12 rondrijdt. Kan me niet voorstellen dat hij dit jaar al afziet van zijn gewraakte comeback... | |
sasquatsch | maandag 13 september 2010 @ 13:22 |
Lotus zou een deal van twee jaar met Renault hebben voor motoren, versnellingsbakken en KERS | |
sasquatsch | woensdag 15 september 2010 @ 17:12 |
HRT zou interesse hebben in De La Rosa, , en een deal hebben met Toyota voor de designs voor volgend jaar. Villeneuve is geinteresseerd in overname, meest waarschijnlijk HRT of Virgin | |
ArcticBlizzard | donderdag 16 september 2010 @ 10:10 |
quote:Volgens mij voor technische ondersteuning van toyota en niet de desigs. | |
ElmarO | zaterdag 23 oktober 2010 @ 22:11 |
Renault zou interesse hebben in Heidfeld/Sutil. | |
wimderon | vrijdag 29 oktober 2010 @ 17:36 |
quote:http://www.sporza.be/cm/sporza/auto_motor/F1/101029_F1_DAmbrosio | |
Nober | zaterdag 30 oktober 2010 @ 03:11 |
Räikkönen niet uit op F1 comeback in 2011 Kimi Räikkönen's management team has confirmed that the Finn is no longer looking at Formula 1 race options for next season, as the World Rally Championship is where he wants to stay in 2011. Speaking to Finnish television station MTV3, Steve Robertson admitted Räikkönen wants to remain where he is. "We're no longer looking at opportunities in F1. Kimi seems to be focused on rallying at the moment," said Robertson. He refused to rule out a longer-term return to Formula 1 or racing for the 30-year old, adding: "Never say never, but right now our eye is not on F1. "Nothing's been decided yet [for the WRC]. We'll let you know when there is something to say. At the moment nothing has been signed. We're talking to several teams." In recent days, there has been increased speculation that Citroën will find a solution to keep Räikkönen in its Junior team with the 2007 F1 world champion taking money from a personal sponsorship deal from Red Bull, which is expected to be considerably lower than the £5m he is rumoured to have been paid by the Austrian firm this season. Beyond Citroën, Mini remains an option for Räikkönen, but the limited programme of 2011 events and the high level of car development would not suit his experience or desire to be driving all the time at the moment. A seat alongside Ken Block at the Monster Ford World Rally Team is another option, but there are funding issues for the American-based outfit. Block admitted running with Räikkönen would offer great potential exposure for both Monster and DC Shoes, but he added a decision on a potential second driver may not be taken until early next year. The final option for Räikkönen is a season away from rallying, with a possible return when there is likely to be more manufacturer interest in 2012. Al een topic geopend | |
Nober | zaterdag 30 oktober 2010 @ 03:20 |
Ik denk dat er niets veranderd bij de topteams (Red Bull, McLaren, Ferrari, Mercedes) op Massa's positie na, die zou zomaar vervangen kunnen worden door Kubica. Dan zal Massa waarschijnlijk naar Renault gaan óf Schumacher moet hem opeisen bij Mercedes, dan is Rosberg gezien (contracten in F1 stellen namelijk niet veel voor). Red Bull: Webber, Vettel Ferrari: Alonso, Massa of Kubica McLaren: Hamilton, Button Mercedes: Schumacher, Rosberg of Massa Renault: Kubica of Rosberg of Massa, Petrov (Russisch geld is nodig, zoniet dan wellicht toch Sutil of Kovalainen?) Williams: Barrichello, Hülkenberg of Maldonado? Force India: Sutil, Liuzzi mits Sutil vertrekt naar Renault... dan wellicht De La Rosa, Heidfeld of Kovalainen? Sauber: Kobayashi, Sergio Pérez (geen reden om dat te veranderen) Toro Rosso: Buemi, Alguersuari al weet ik niet of Jaime wel zo zeker kan zijn van een zitje Lotus: Trulli, Kovalainen of een rookie? (GP2 vijver: Maldonado, Jules Bianchi, Sam Bird, Charles Pic?) Virgin: Glock, d'Ambrosio schijnt... HRT: Senna, Yamamoto... al snap ik niet waarom Chandhok die beter presteerden dan Senna vervangen is (of was dat nou net de reden? ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Nober op 30-10-2010 03:29:52 ] | |
Probably_on_pcp | zaterdag 30 oktober 2010 @ 03:27 |
Hoe heette die alternatieve Formule 1 ook alweer, waarbij landen tegen elkaar strijden met dezelfde wagens? | |
Nober | zaterdag 30 oktober 2010 @ 03:30 |
quote:A1 'for the proud of your nations go home' GP? ![]() | |
Nober | zaterdag 30 oktober 2010 @ 03:33 |
Sam Bird krijgt test bij Mercedes GP in Abu Dhabi na het seizoen Briton Sam Bird will drive for the Mercedes GP team in the post-season test at Abu Dhabi. The 23-year-old, who is in fifth place in the GP2 championship, will join the German squad for the young driver test after the end of the season. Bird first tested Formula 1 machinery when he drove for the Williams team in 2007, when he carried out a series of aerodynamic tests at the Kemble airfield. "Sam has done an impressive job in the GP2 Series during his first season," said team boss Ross Brawn. "We are very pleased that Sam will be joining Mercedes for the Young Driver test next month and are confident that he will provide the team with the essential consistency and feedback we require. "This is also an excellent chance for Sam to continue his progression in motorsport and widen his experience of Formula 1. "Sam has been chosen due to his relevant current single-seater pedigree through his competition in GP2, the F3 Euro Series and British F3 and as an added bonus, he will have experience of the track from his GP2 racing over the Abu Dhabi Grand Prix weekend. We look forward to working with Sam at the test and to seeing his progress and feedback over the two days." Norbert Haug added: "For the upcoming Young Driver test days in Abu Dhabi, it was important for us to find a young and talented driver with single-seater and preferably GP2 experience. "Sam Bird, who competed in the F3 Euro Series last year with our DTM partner team Mucke Motorsport before he progressed to the ART team in GP2, who are also partners with Mercedes-Benz in F3, fulfils these requirements. With the experience that Sam will gain during the GP2 races in Abu Dhabi, I am sure he will be well prepared for the test." | |
Probably_on_pcp | zaterdag 30 oktober 2010 @ 15:39 |
quote:A1 ![]() Ik vond het best leuk, maar jij dus niet? | |
sasquatsch | donderdag 4 november 2010 @ 13:01 |
Van der Garde naar Virgin 'De la Rosa volgende week gepresenteerd bij HRT' De voorlopige stand in het silly season: bold bevestigd waarschijnlijk geruchten Force India Motor: Mercedes Coureurs: Adrian Sutil, Vitantonio Liuzzi Geruchten: Paul Di Resta, Nick Heidfeld, Heiki Kovalainen, Mikhail Aleshin McLaren Motor: Mercedes Coureurs: Lewis Hamilton, Jenson Button Mercedes Grand Prix Motor: Mercedes Coureurs: Michael Schumacher, Nico Rosberg Geruchten: Adrian Sutil, Nick Heidfeld (als Schumacher stopt) Red Bull Racing Motor: Renault Coureurs: Sebastian Vettel, Mark Webber Sauber Motor: Ferrari Coureurs: Kamui Kobayashi, Sergio Perez Scuderia Ferrari Motor: Ferrari Coureurs: Fernando Alonso, Felipe Massa Geruchten: Kubica voor Massa (ruil met Renault) Scuderia Toro Rosso Motor: Ferrari Coureurs: Sebastian Buemi, Jaime Alguersuari Teams met 1 plek nog niet bevestigd: Renault Motor: Renault Coureurs: Robert Kubica, Vitaly Petrov Geruchten: Massa voor Kubica (ruil met Ferrari), Timo Glock, Adrian Sutil, Ho-Pin Tung, Heiki Kovalainen, Nick Heidfeld Team Lotus Motor: Renault Coureurs: Heikki Kovalainen Jarno Trulli Geruchten: Vitaly Petrov, Bruno Senna, Mikhail Aleshin, Karun Chandhok Virgin Racing Motor: Cosworth Coureurs: Timo Glock, Giedo van der Garde Geruchten: Jerome D'Ambrosio, Lucas Di Grassi Teams met 2 plekken nog niet bevestigd: Hispania Racing Team Motor: Cosworth Coureurs: Pedro de la Rosa, Bruno Senna Geruchten: Sakon Yamamoto, Christian Klien, Karun Chandhok Williams Grand Prix Engineering Motor: Cosworth Coureurs: Rubens Barrichello, Nico Hulkenberg Geruchten: Pastor Maldonado, Adrian Sutil [ Bericht 0% gewijzigd door sasquatsch op 04-11-2010 15:41:34 ] | |
ElmarO | vrijdag 5 november 2010 @ 16:55 |
Er doet een gerucht de ronde dat Webber aan het einde van het seizoen zou stoppen. Klik | |
Nober | vrijdag 5 november 2010 @ 17:53 |
Nee ik kijk dan liever de GP2 series, daarin zitten de toekomstig F1 coureurs in de A1GP zat (Hülkenberg bereikte uiteindelijk de F1) niet veel soeps. | |
sasquatsch | dinsdag 9 november 2010 @ 13:07 |
Russische supercar bouwer Marussia wil Ferrari (en Lotus) achterna, F1 gebruiken als marketing voor zijn sportwagens. Kubica na dit seizoen vrij van zijn contract? | |
Big-Ern | dinsdag 9 november 2010 @ 18:56 |
Toch denk ik nog steeds dat het helemaal niet zo'n slecht format was. Yelmer Buurman gaat de Force India trouwens testen volgens o.A. Nu.nl. Zal vast bij de ene test blijven. | |
rooneyelst | dinsdag 9 november 2010 @ 18:56 |
A1GP | |
Peterselieman | donderdag 11 november 2010 @ 00:16 |
Nieuw gerucht: Webber naar Renault Renault praat met meerdere coureurs | |
Automatic_Rock | donderdag 11 november 2010 @ 08:21 |
Maar wie gaat Webber dan vervangen?? | |
franklop | donderdag 11 november 2010 @ 09:41 |
Zal dan wel Jaime worden, zodat Vettel als #1 uitgespeeld kan worden | |
sasquatsch | donderdag 11 november 2010 @ 10:40 |
![]() Of Massa, zodat Kubica naar Ferrari kan. | |
sasquatsch | donderdag 11 november 2010 @ 14:48 |
Chandhok kan bij het rijtje coureurs dat in gesprek is met Force India | |
TommyGun | zondag 14 november 2010 @ 22:23 |
Duurt nog zo lang ![]() | |
Peterselieman | zondag 14 november 2010 @ 23:45 |
Weber: "Hülkenberg vertrekt bij Williams" Hülk bij Red Bull en Webber naar Renault misschien? | |
Waffle | maandag 15 november 2010 @ 00:38 |
Hülkenberg en Vettel bij RBR. Als dat goed komt ![]() | |
CarlosJacques | maandag 15 november 2010 @ 10:26 |
Zet Kubica of Kobayashi maar in een van de topteams. Spektakel gegarandeerd! ![]() | |
Peterselieman | maandag 15 november 2010 @ 12:28 |
Barrichello blijft bij Williams: Barrichello ook in 2011 bij Williams Vertrek Hülkenberg is nogmaals bevestigd | |
Burnie88 | maandag 15 november 2010 @ 13:48 |
Jammer dat Williams zo'n talent als Hülkenberg geen tweede kans geeft. Ik hoop dat Maldonado volgend jaar ongelofelijk om zijn oren gereden gaat worden door Rubinho, zal geen probleem worden waarschijnlijk. | |
Kleffe_Dop | maandag 15 november 2010 @ 14:09 |
GPUpdate geeft als enige reden voor de breuk, dat: "Beide partijen konden het niet eens worden over een nieuw contract". Williams heeft hem dus niet de laan uitgestuurd? | |
Waffle | maandag 15 november 2010 @ 14:16 |
Hülkenberg bracht waarschijnlijk gewoon te weinig geld mee. Ik hoop echt voor hem dat hij snel een ander zitje vind bij Red Bull/Renault. Hij hoort echt wel thuis in de F1. Ik zou het jammer vinden als hij geen stoeltje kan vinden of bij één van de nieuwe teams moet rijden. | |
Burnie88 | maandag 15 november 2010 @ 14:38 |
Inderdaad, het is gewoon een kwestie van geld. Ook bij Williams hebben ze last van de economische omstandigheden. Ik hoop ook dat Nico niet bij een HRT of Virgin terecht komt, maar anderzijds vind ik meteen een Red Bull ook te veel van het goede. Hij zou eigenlijk een 2e seizoen moeten meedraaien met een team als Williams om zich daadwerkelijk in de kijker te rijden. Misschien dat Sauber of Toro Rosso iets zou wezen voor hem? | |
sasquatsch | maandag 15 november 2010 @ 14:50 |
Renault alleen verder als motorenleverancier?
| |
wimderon | maandag 15 november 2010 @ 16:26 |
Zoals Barrichello dit seizoen ook bij Hulkenberg deed, maar dan net ietsje erger, zoiets? Hulkenberg mag best een talent zijn, toch moest hij veelal het onderspit delven tegen de middelmaat van Barrichello. | |
Burnie88 | maandag 15 november 2010 @ 17:17 |
Dat vind ik niet zo gek als je tijdens het seizoen niet mag testen. Hetzelfde geldt voor mannen als Petrov en Di Grassi. Zij waren vaak tegen het einde van een raceweekend net zo snel als hun teamgenoten in rondetijden (tijdens de race dus). Maar je moet juist op zaterdag snel zijn en wanneer je de kans niet krijgt om te gewennen aan een bolide, een team en specifieke omstandigheden, dan geef ik heel weinig talenten de kans om zichzelf te bewijzen. Laten we eerlijk zijn; vorig jaar was Hülkenberg de koning in de GP2, daarvoor al in de F3 en A1GP, dan kun je echt wel wat. En Maldonado? Ja die is ook GP2-kampioen dus die kan wat, maar hij heeft daar veel langer over gedaan en hij heeft veel meer hulp van buitenaf gekregen. Wat dat betreft is het maar te hopen dat het snel weer wat beter gaat met de economie. In tijden van een goede economie krijgen echt talenten tenminste de kans omdat geld niet meer de belangrijkste drijfveer is om in te stappen bij een team. | |
ElmarO | maandag 15 november 2010 @ 19:55 |
Kortom, bij HRT zullen we hem waarschijnlijk niet zien. Hoop dat hij alsnog ergens anders terecht komt. | |
Sinister-D- | maandag 15 november 2010 @ 20:28 |
Was daarstraks nog aan het denken over een overstap van Webber naar Renault, en bedacht me ineens dat Webber Briatore lang als manager heeft gehad. Heeft Webber hem nog steeds als manager, en zou renault dan überhaupt nog met Briatore willen onderhandelen als Webber daadwerkelijk weg zou willen bij RBR? | |
wimderon | maandag 15 november 2010 @ 23:59 |
Het is gewoon niet altijd 1+1. De GP2 is iets heel anders dan de F1. Kobayashi stapt vorig jaar op het einde in en doet het vanaf het eerste moment goed. Was dat zo'n groot talent vooraf? Laat ik duidelijk zijn dat ik ook totaal niks met paydrivers heb, maar Hulkenberg heeft het ook gewoon niet laten zien. Als hij écht wat had laten zien had Williams hem echt wel willen houden, ook in deze tijden. | |
Tarado | dinsdag 16 november 2010 @ 09:14 |
ben ik met je eens, het gaat erom als non pay driver dat je dat compenseert met de punten die je binnen haalt, dat waren er te weinig en bij Williams kunnen ze zich dat niet veroorloven. | |
sasquatsch | dinsdag 16 november 2010 @ 11:14 |
Nee, want Briatore mag geen manager meer zijn van F1 coureurs, omdat die anders geen superlicentie zouden krijgen. | |
sasquatsch | dinsdag 16 november 2010 @ 12:58 |
Van der Garde wordt nu genoemd als mogelijke opvolger van Hulkenberg, doordat McGregor de sponsordeal verlengt terwijl verwacht werd dat McGregor juist zou stoppen. | |
Dos37 | dinsdag 16 november 2010 @ 13:53 |
Williams is wel een leuk team. | |
Waffle | dinsdag 16 november 2010 @ 16:19 |
Aan de andere kant zoveel meters heeft hij voor dit seizoen niet in een F1 auto kunnen maken. Dan vind ik het persoonlijk ook niet vreemd dat je aan het begin van het seizoen niet zoveel punten scoort. Ik vond Hülkenberg het in de tweede helft van het seizoen een stuk beter doen. Met als toppunt natuurlijk zijn pole in een Williams. Wat mij betreft heeft hij zich wel echt bewezen. In de laatste races zat hij echt niet ver achter of misschien zelfs wel voor Barrichello, die toch wel bakken met ervaring heeft. De eerste races was het gewoon niet eerlijk vergelijken tussen die twee, want zoveel ervaring als dat Barrichello had zo weinig had Hülkenberg. Ik hoop echt dat hij in de F1 blijft, want ik zie die jongen dan nog wel eens een kampioenschap pakken. | |
Tarado | dinsdag 16 november 2010 @ 16:24 |
Ik zeg ook niet dat hij slecht is, maar ze hebben met Barichello iemand die geld kost maar veel technische input heeft waar ze tevreden over zijn omdat dat de auto sneller maakt, helaas hebben ze daarnaast iemand nodig die geld inbrengt of voor ze verdient in de vorm van punten, het is puur een economisch verhaal | |
Sinister-D- | dinsdag 16 november 2010 @ 17:34 |
Dat was in het begin ja. Maar een Franse rechter heeft toen geoordeeld dat de straf die de FIA oplegde niet rechtsgeldig was, en de straf werd opgeschort. | |
Tarado | donderdag 18 november 2010 @ 10:15 |
Nov.18 (GMM) Nico Hulkenberg's manager has hit out at Williams for taking so long to oust the 23-year-old ahead of the 2011 season.http://www.f1reports.com/f1/article/8580/ | |
sasquatsch | donderdag 18 november 2010 @ 11:09 |
Kolles wants Valsecchi for 2011 HRT seatHRT seat to cost de la Rosa millions Petrov on verge of new Renault deal En een flinke zak met roebels, volgens de geruchten. | |
Tarado | maandag 22 november 2010 @ 14:45 |
"Hearing that Hulkenberg is likely Mercedes reserve driver in 2011. Same manager as Schumacher." legardj Jonathan Legard | |
Waffle | maandag 22 november 2010 @ 17:02 |
Jammer ik gunde hem echt wel een race zitje. Ik denk dat hij in 2012 sowieso wel ergens aan de bak kan als de contracten van Massa, Webber, Barrichello en dergelijke aflopen. | |
Dos37 | maandag 22 november 2010 @ 17:10 |
Hoe staat het eigenlijk met de TT? Is er een reële kans dat Kimi terug komt? | |
SjaakVilleneuve | maandag 22 november 2010 @ 17:25 |
Vrees,helaas van niet.. Zou hem graag in die 2de Redbull willen zien! | |
Burnie88 | maandag 22 november 2010 @ 18:18 |
Eerlijk gezegd mis ik Räikkönen absoluut niet. Oké, hij had een mooie rijstijl, maar daarbuiten was het gewoon een enorm saaie lulhannis. In de WRC is hij helemaal op zijn plek tussen de Finnen. Ik zou dan liever een man met charisma als Irvine of Coulthard terug zien komen, maar dat gaat heel zeker niet gebeuren ![]() Zou Bottas nog een keer de kans krijgen? 2 Keer de Masters winnen, maar geen stoeltje in de F1 krijgen is absoluut een unicum. | |
ArcticBlizzard | maandag 22 november 2010 @ 20:56 |
Ik ook!!! | |
4-elements | maandag 22 november 2010 @ 21:28 |
Alsof Webber RBR zou verlaten... | |
Sinister-D- | maandag 22 november 2010 @ 22:56 |
Zak hooi idd, en toch ''mis'' ik 'm wel. Maar eigenlijk alleen maar om de lompe manier hoe die met de pers omging. Of de beelden zoals met z'n Magnum en cola blikje in Maleisië vorig jaar ![]() Maar op de baan heb ik 'm eerlijk gezegd niet gemist ![]() Alsof Webber na volgend jaar nog een kans heeft om te rijden bij RBR na al zijn kritiek dit jaar ![]() | |
Tarado | maandag 22 november 2010 @ 23:00 |
Ik mis Kimi ook niet hoor, als we het over kadootjes hebben was zijn kampioenschap het wel, maar ik zie hem liever dan vele anderen die wel rijden en het zou leuk zijn nog een kampioen erbij volgend jaar | |
Tarado | maandag 22 november 2010 @ 23:02 |
Die rijdt echt wel voor RBR hoor, hij heeft de boel lekker scherp gehouden, dat is ook belangrijk gebleken en bovendien een aardig aandeel in de constructeurstitel | |
Kleffe_Dop | dinsdag 23 november 2010 @ 01:01 |
Ik zie ook zo snel geen teams die mogelijk zitten te springen om de diensten van Kimi. Het ligt allemaal al redelijk vast voor 2011. ![]() | |
Tarado | dinsdag 23 november 2010 @ 08:30 |
Update The class of F1 2011 is as follows: Red Bull-Renault - Sebastian Vettel - Mark Webber McLaren-Mercedes - Lewis Hamilton - Jenson Button Ferrari - Fernando Alonso - Felipe Massa Mercedes GP - Michael Schumacher - Nico Rosberg Renault - Robert Kubica Vitaly Petrov? Adrian Sutil? Timo Glock? Nico Hülkenberg? Nick Heidfeld? Williams-Cosworth - Rubens Barrichello Pastor Maldonado? Force India-Mercedes Adrian Sutil? Vitantonio Liuzzi? Paul di Resta? Karun Chandhok? Nick Heidfeld? Sauber-Ferrari - Kamui Kobayashi - Sergio Pérez Toro Rosso-Ferrari - Jaime Alguersuari - Sébastien Buemi Lotus-Renault Heikki Kovalainen? Jarno Trulli? Bruno Senna? Giedo van der Garde? Hispania-Cosworth Christian Klien? Bruno Senna? Pedro de la Rosa? Nico Hülkenberg? Virgin-Cosworth Timo Glock? Giedo van der Garde? Jérôme d'Ambrosio? Lucas di Grassi? http://www.gpupdate.net/e(...)-the-line-up-so-far/ | |
sasquatsch | dinsdag 23 november 2010 @ 11:32 |
Ricciardo naar Toro Rosso? | |
Sinister-D- | dinsdag 23 november 2010 @ 22:19 |
Ik bedoel dan ook in 2012 ![]() Voor volgend jaar zit die idd gebakken, maar ik zie hem aan het eind van komend jaar vertrekken met als excuus van RBR dat ze 'm bedanken voor de bewezen diensten maar toch een jong rijders paar willen hebben met het oog op de toekomst. | |
Lagrinta | woensdag 24 november 2010 @ 14:15 |
Een saaie lul ja, net als de rest van de renners van tegenwoordig. Er zijn geen persoonlijkheden meer in de F1. Irvine en Coulthard zijn van een andere generatie. Mooie controversiële uitspraken, bovenop de rem gaan staan voor Schumacher. Vroeger was het helemaal mooi als Keke Rosberg tijdens de kwalificatie gewoon een peuk stond te roken in de pit. Het is goed dat F1 veiliger is geworden maar dat het veiliger is dan de openbare weg gaat ten koste van de charme. Doodgaan was vroeger een optie en dat maakt een sport indrukwekkender. Net als met 90 km/h een natte afdaling ingaan bij wielrennen. | |
Tarado | woensdag 24 november 2010 @ 16:03 |
![]() | |
sasquatsch | dinsdag 30 november 2010 @ 10:49 |
Even wat silly season geruchten van Joe Saward Lotus Racing zal volgend jaar waarschijnlijk geen Lotus meer heten. Lotus had tijdens de Abu Dhabi testen "Thank you Lotus fans" op de auto staan. Blijkbaar heeft WSR winnaar Mikhail Aleshin een deal met een team. Hulkenberg toch bij Williams? Blijkbaar heeft het alleen met geld te maken. Als Williams genoeg cash vindt, kan Hulkenberg blijven en gaat Maldonado naar HRT. Alhoewel Hulknebrg ook nog steeds bij Renault genoemd wordt.
| |
Peterselieman | dinsdag 30 november 2010 @ 10:51 |
Hülkenberg is ook in beeld bij Force India om Vitantonio Liuzzi op te volgen. | |
Peterselieman | woensdag 1 december 2010 @ 17:36 |
Weer een stoeltje ingevuld: Maldonado naar F1-team Williams | |
sasquatsch | donderdag 2 december 2010 @ 14:43 |
BBC Gossip
| |
sasquatsch | maandag 6 december 2010 @ 11:08 |
D'Ambrosio bijna zeker van Virgin. Hij zou al rond zijn met Virgin en wachten op goedkeuring van hoofdsponsor Marussia. | |
vosss | woensdag 8 december 2010 @ 17:02 |
Ik neem aan dat je op Coulthard en Schumacher in 1998 op Spa doelt? Coulthard ging niet vol op de rem daar. Hij ging van zijn gas af. Door de spray zag Schumacher dat niet en knalde er bovenop. Daar kon Coulthard vrij weinig aan doen, tuurlijk wist hij dat Schumacher achter hem zat, maar hoever was voor hem ook niet te zien en hij ging gewoon van zn gas zodat Schumacher hem buitenom veilig kon passeren. Gevalletje raceongelukje. Dat Schumacher vervolgens Coulthard op zn bek wilde rossen doet daar verder weinig aan af. ![]() | |
Peterselieman | woensdag 8 december 2010 @ 17:03 |
Ik ben het niet met je eens dat het zomaar een ongeluk was, want Coulthard ging op de racelijn van het gas af. Wel wat gevaarlijk ... Heeft hij later ook toegegeven. | |
vosss | woensdag 8 december 2010 @ 17:04 |
Gevaarlijk? Jazeker. Vol op de rem? Nee. en op die uitspraak reageerde ik ![]() | |
Peterselieman | woensdag 8 december 2010 @ 17:08 |
Snap ik, alleen het afdoen als een gewoon raceongeluk vind ik wat te makkelijk in dit geval. Coulthard bleef bewust op de racelijn rijden, terwijl hij wist dat hij aan de kant moest voor de leider. | |
vosss | woensdag 8 december 2010 @ 17:12 |
Okay dan was het geen raceongeluk. Maar hij ging niet vol op de rem, daar ging het om ![]() | |
Tarado | woensdag 22 december 2010 @ 14:20 |
PETROV HOLDS ONTO RENAULT SEAT FOR TWO MORE SEASONS | |
sasquatsch | zondag 26 december 2010 @ 11:54 |
Er zijn nog 4 plaatsen over. Twee bij Force India, waar Sutil zeker lijkt en Di Resta, Hulkenberg of toch Liuzzi strijden om het andere stoeltje. En twee bij HRT, die in gesprek is met zes coureurs. Senna, Chandhok, Klien, Yamamoto reden afgelopen seizoen bij HRT en zullen wel bij die zes horen. De La Rosa en Valsechi zijn waarschijnlijk de andere twee. Of wordt het toch WSR winnaar Aleshin, die zei zeker te zijn van een stoeltje. | |
0634 | zondag 26 december 2010 @ 21:35 |
Als HRT start... ze zeggen van wel trouwens, maar ja. | |
Sinister-D- | zondag 26 december 2010 @ 21:59 |
Ben jij niet ook actief geweest op het F1pits-forum? En F1RR? | |
0634 | zondag 26 december 2010 @ 23:01 |
Yup. Ook dat ja. | |
Tarado | maandag 3 januari 2011 @ 10:50 |
Paul di Resta and Adrian Sutil will race Force India’s 2011 cars, with Nico Hulkenberg moving into the third cockpit role. That is the claim of the Swiss newspaper Blick, reporting that the news will be confirmed officially in the coming days. Vitantonio Liuzzi has therefore been ousted, despite having a contract with the Silverstone based team for another season. Blick also said Hulkenberg, the impressive German rookie who was replaced at Williams by Pastor Maldonado, will drive during the Friday morning sessions at grands prix. “I actually wanted Nico to be the third driver at McLaren,” revealed Hulkenberg’s famous manager Willi Weber. “But Martin Whitmarsh was worried that it would be seen as a threat to Button so he didn’t want to disrupt the harmony in the team for their championship hunt,” he added. Blick’s veteran correspondent Roger Benoit also reports that Toro Rosso is set to be bought by Arab investors. | |
vosss | maandag 3 januari 2011 @ 13:48 |
De titel klopt niet meer, want Kimi heeft al aangegeven de F1 totaal niet gemist te hebben en zich er ook niet op aan het richten was. Tevens gaan er nu geruchten rond dat hij na het overlijden van zijn vader serieus aan het overwegen is om zn helm aan de wilgen te hangen. ![]() | |
0634 | maandag 3 januari 2011 @ 20:18 |
Dat heb ik gelezen, maar ik geloof dat nog niet zo. Zijn vader is net dood, niet echt het tijdstip om zoiets dan te beslissen lijkt me. | |
sasquatsch | vrijdag 7 januari 2011 @ 10:06 |
Karthikeyan nu officieel als coureur bij HRT. Blijven er nog drie TBA's over. 2 * Force India en 1 * HRT. Dat Force India zijn rijders nog niet bekend heeft gemaakt schijnt te maken te hebben met het feit dat Liuzzi een contract heeft tot en met 2011 (al sinds 2008 blijkbaar) en Force India daarvan af wil omdat ze met Sutil en Di Resta willen rijden (met Hulkenberg als test/reserverijder). Misschien dat Mallya Liuzzi zo ver krijgt dat Liuzzi (met steun van FI) bij HRT gaat rijden. | |
Tarado | vrijdag 7 januari 2011 @ 12:43 |
Bruno Senna niet meer bij HRT (bericht is in het portugees maar Globo is wel betrouwbaar) http://globoesporte.globo(...)hefao-da-equipe.html | |
sasquatsch | vrijdag 7 januari 2011 @ 15:38 |
Ik las het net bij Yahoo | |
Waffle | vrijdag 7 januari 2011 @ 16:41 |
Ben benieuwd wat die nu gaat doen. Hij heeft het afgelopen jaar echt als stront gereden. | |
Nober | vrijdag 7 januari 2011 @ 18:18 |
Ook bij Toro Rosso is nog geen coureur bevestigd dus dan kom je op 5 TBA's, binnenkort zullen de team presentaties wel zijn dan weten we het. ![]() Red Bull Racing 01. Sebastian Vettel 02. Mark Webber Vodafone McLaren Mercedes 03. Lewis Hamilton 04. Jenson Button Scuderia Ferrari Marlboro 05. Fernando Alonso 06. Felipe Massa Mercedes GP Petronas F1 Team 07. Michael Schumacher 08. Nico Rosberg Lotus Renault GP 09. Robert Kubica 10. Vitaly Petrov AT&T Williams 11. Rubens Barrichello 12. Pastor Maldonado Force India F1 Team 14. TBA 15. TBA Sauber F1 Team 16. Kamui Kobayashi 17. Sergio Pérez Scuderia Toro Rosso 18. TBA 19. TBA Team Lotus 20. Jarno Trulli 21. Heikki Kovalainen HRT F1 Team 22. Narain Karthikeyan 23. TBA Marussia Virgin Racing 24. Timo Glock 25. Jérôme d'Ambrosio | |
sasquatsch | maandag 10 januari 2011 @ 13:00 |
Officieel misschien niet, maar onofficieel wel. Volgens de geruchten zijn er nog maar drie gegadigden voor het laatste HRT stoeltje: Davide Valsecchi, Fairuz Fauzy en Vitantonio Liuzzi. Fauzy zou flink wat backing hebben, Liuzzi zou een 2 miljoen euros afkoopsom van Force India kunnen gebruiken en Valsecchi staat zo ongeveer bovenaan de wishlist van Kolles. | |
Tarado | maandag 10 januari 2011 @ 13:14 |
Vind die 2 miljoen afkoopsom voor Liuzzi wel wat hoog, als dat zo is heeft hij een goede manager ![]() | |
Sinister-D- | maandag 10 januari 2011 @ 18:37 |
zie de datum van dat bericht ![]() | |
sasquatsch | woensdag 12 januari 2011 @ 10:44 |
Om even de topic titel aan te halen, Raikkonen komt definitief niet terug. Hij blijft in de WRC met een eigen team, ICE 1 Racing, waarmee hij 10 van de 13 races gaat rijden in een Citroen DS3. | |
Schunckelstar | woensdag 12 januari 2011 @ 11:18 |
jammer ![]() | |
0634 | donderdag 13 januari 2011 @ 18:57 |
de Kimi van zijn Mclaren jaren zou welkom zijn, de Kimi van zijn 2 laatste jaar niet. | |
rooneyelst | donderdag 13 januari 2011 @ 23:08 |
![]() Hij moet gewoon doen waar hij plezier in heeft en dat is drinken icm racen! wel los van elkaar natuurlijk haha. Tuurlijk had ik hem liever in F1 gezien omdat dat veel beter te volgen is maar beter iets dan niets! Hopelijk pakt die meer punten als dit jaar. | |
Dos37 | donderdag 13 januari 2011 @ 23:29 |
Wie is dat achter hem Kubica? ![]() | |
rooneyelst | donderdag 13 januari 2011 @ 23:50 |
nee man ken block die kerel van die drift filmpjes en vroegere eigenaar van dc shoes. Mooie is dat kimi drinkt om het drinken en het voor die andere 2 een avondje uit is na het beëindigen van het seizoen. Die finnen kennen maar 1 stand drinken en die lijkt verdacht veel op hun rijstijl..ALLES OF NIETS! | |
sasquatsch | dinsdag 25 januari 2011 @ 09:24 |
En ook het volgende stoeltje is bekend: Force India set for di Resta announcement on Wednesday. Naast Sutil, die al min of meer zeker was. Blijft er nog maar een stoeltje over bij HRT, die voor naar verluid 10 miljoen euro beschikbaar is. | |
sasquatsch | woensdag 26 januari 2011 @ 12:20 |
Nu officieel bevestigd. Sutil en Di Resta coureurs bij Force India | |
sasquatsch | woensdag 26 januari 2011 @ 12:34 |
Volgens de Fins krant Turun Sanomat zijn Davide Valsecchi en Rodolfo Gonzalez niet langer in beeld bij HRT. Aankondigingen worden in de komende dagen verwacht. | |
Sinister-D- | woensdag 26 januari 2011 @ 17:58 |
'Di Grassi in beeld als Pirelli-tester' Waarbij ik dit ook wel interessant vind, de jongen heeft niet veel laten zien in 2009 maar is schijnbaar toch interessant genoeg als testcoureur. Waarschijnlijk door zijn ervaring als Pirelli testrijder. Zat die niet ook in die Gravity Group van Boullier?
| |
sasquatsch | maandag 7 februari 2011 @ 12:44 |
Na de horror-crash van Kubica, is het stilgevallen silly season weer volop losgebarsten. Want wie moet de plek van Kubica bij Lotus-Renault GP gaan innemen? Bruno Senna is eerste reserve, maar nu het er zich naar laat aanzien dat Kubica dit seizoen niet meer in actie komt is een meer ervaren coureur naast Petrov gewenst. Genoemd worden: Heidfeld, Liuzzi, De la Rosa, en .... ja hoor, daar is-ie weer: Kimi Raikkonen. Heidfeld en De la Rosa schijnen al gebeld te zijn. | |
vosss | maandag 7 februari 2011 @ 12:51 |
Ik gok zelf op Hulkenberg of Sutil. Als Sutil naar Renault gaat dan Hulkenberg als coureur bij FI en anders dat Fauzy richting FI gaat als Hulkenberg richting renault gaat. | |
Peterselieman | maandag 7 februari 2011 @ 12:57 |
Lijkt me geen heel erg vreemde gedachte. Misschien dat ze wel in deze richting denken. | |
sasquatsch | maandag 7 februari 2011 @ 13:32 |
Sutil wel, Hulkenberg niet. Hulkenberg mist de ervaring, kunnen ze net zo goed Senna inzetten. (Hebben ze min of meer ook gezegd. Dat Senna eerste reserve is en ze voor langere termijn een ervarener coureur zoeken). Misschien dat ze Sutil inzetten en Liuzzi bij FI blijft. Scheelt Mallya weer afkoopkosten en kan extra geld toe krijgen voor Sutil. | |
vosss | maandag 7 februari 2011 @ 13:45 |
Luizzi is er al weg voor zover ik begrepen heb. Kunnen ze Hulkenberg mooi promoveren en voor Sutil is het natuurlijk ook een stapje hogerop en laten we wel zijn, die heeft de laatste jaren gewoon goed werk verricht bij FI ![]() | |
Peterselieman | maandag 7 februari 2011 @ 23:06 |
Ze lijken pogingen te gaan doen om Kimi uit de rallysport los te weken: http://motorsport.com/news/article.asp?ID=399363&FS=F1 | |
ArcticBlizzard | maandag 7 februari 2011 @ 23:12 |
Lijkt mij bijzonder gaaf, komt er een lotuspetje in de rij kimi petjes ![]() | |
vosss | dinsdag 8 februari 2011 @ 00:51 |
![]() ![]() OMG dat zou vet zijn als dat lukt (lees: als renault genoeg wil betalen ![]() 6 wereldkampioenen in 1 seizoen ![]() | |
sasquatsch | dinsdag 8 februari 2011 @ 13:55 |
En de lijst met namen als vervanger voor Kubica wordt alleen maar langer. Hadden we al Heidfeld, Liuzzi, De La Rosa, Raikkonen, Senna, Hulkenberg en Sutil, volgens F1 Fanatic zijn de volgende namen ook kanshebber: Giancarlo Fisichella, Anthony Davidson, Romain Grosjean, Lucas di Grassi, Christian Klien en David Coulthard. F1 Today voegt daar zelfs Jaques Villeneuve aan toe, de coureur die bij BMW nota bene werd vervangen door Kubica. | |
Kleffe_Dop | dinsdag 8 februari 2011 @ 14:30 |
Nog even en Mika Hakkinen en Jean Alesi worden genoemd. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 8 februari 2011 @ 14:32 |
of Damon Hill of zelfs Alain Prost. ![]() | |
Tarado | dinsdag 8 februari 2011 @ 21:32 |
Ik zou het niet zo vreemd vinden als Kovolainen of Trulli Kubica gaat vervangen, uiteraard ligt dat enorm gevoelig tussen de beide Lotus teams maar Renault heeft ook invloed als motor leverancier van beiden | |
SjaakVilleneuve | dinsdag 8 februari 2011 @ 21:40 |
Sjaak staat onder het management van Gravity Group ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door SjaakVilleneuve op 08-02-2011 21:48:41 ] | |
M.Melandri | woensdag 9 februari 2011 @ 00:04 |
Maar Hulkenberg is qua talent een paar klassen beter dan Senna. | |
Atreidez | woensdag 9 februari 2011 @ 08:57 |
Ze hebben niet tegen elkaar gereden in de GP2, en vorig jaar was niet echt materiaal om deze stelling op te baseren.. In vergelijking met Nico's teamgenoot vorig jaar kwam ie toch wel wat snelheid te kort. Hij is niet voor niets vervangen bij Williams natuurlijk. Ik denk dat t niet veel zou schelen tussen die 2, maarja.. wie ben ik ![]() | |
sasquatsch | woensdag 9 februari 2011 @ 09:57 |
Weet ik niet. Senna mist (noodgedwongen) de kart-ervaring van Hulkenberg, maar wat betreft Formule ervaring ontlopen ze elkaar niet veel. Beiden reden Formule BMW voordat ze overstapten naar de F3. Beiden werden 3de in hun tweede seizoen F3. Hulkenberg reed nog een jaar F3, terwijl Senna overstapte naar de GP2 om daar in zijn tweede jaar 2de te worden. Vorig jaar waren ze moeilijk met elkaar te vergelijken omdat ze voor compleet verschillende teams reden. Ayrton vond zijn neefje op 10-jarige leeftijd beter dan hemzelf. Zijn dood zorgde er echter voor dat zijn neefje 10 jaar lang niet meer mocht racen, waardoor hij de broodnodige kart ervaring mist | |
Dos37 | woensdag 9 februari 2011 @ 09:58 |
Laten we het hopen ![]() | |
sasquatsch | woensdag 9 februari 2011 @ 10:04 |
Renault kijkt alleen naar Bruno Senna, Nick Heidfeld en Vitantonio Liuzzi.
| |
vosss | woensdag 9 februari 2011 @ 10:48 |
Hulkenberg werd het tweede jaar in de F3 overtuigend kampioen met 8 poles en 7 overwinningen in 10 races. Het jaar erop werd hij eerste in zn eerste seizoen GP2. Nico werd in zn eerste jaar F3 3de dus wat je zegt klopt niet helemaal. Ow en Nico is echt wel beter dan Senna ![]() | |
vosss | woensdag 9 februari 2011 @ 11:01 |
En ook dat klopt niet. Goedemorgen sasquatsch, nog niet helemaal wakker? ![]() ![]() | |
vosss | woensdag 9 februari 2011 @ 11:02 |
Kijk. De weg is al vrij. Kom er maar in Kimi ![]() | |
Kleffe_Dop | woensdag 9 februari 2011 @ 11:16 |
Liuzzi, serieus? ![]() | |
vosss | woensdag 9 februari 2011 @ 11:25 |
Sinds ie geen blauw haar meer heeft ziet ie er in elk geval wel serieuzer uit ![]() | |
sasquatsch | woensdag 9 februari 2011 @ 12:21 |
Ja ik ben wakker. Je vergeet dat Hulkenberg in 2006 een jaar Duits F3 reed (waar hij 5de werd) voordat hij in 2007 F3 Euroseries deed (waar hij derde werd). | |
Dos37 | woensdag 9 februari 2011 @ 12:23 |
Hulkenberg acht ik ook beter dan Senna maar alles valt of staat bij de auto die ze rijden. Dat heeft afgelopen seizoen wel aangetoond | |
vosss | woensdag 9 februari 2011 @ 13:26 |
Dat vergat ik niet en dat wist ik. Ik vind alleen dat je dezelfde kampioenschappen moet vergelijken en zover ik weet heeft Senna geen Duits F3 kampioenschap gereden of vergis ik me dan heel erg? ![]() | |
sasquatsch | woensdag 9 februari 2011 @ 13:44 |
Zijn dezelfde soort auto's. Als je het zo bekijkt is het überhaupt niet te vergelijken omdat ze sowieso niet in dezelfde F3 klasse reden. Senna reed alleen in het Britse F3 kampioenschap. | |
vosss | woensdag 9 februari 2011 @ 13:53 |
Mja. Die vergelijking gaat dus redelijk mank. Echter denk ik wel dat het europees F3 van een hoger niveau is dan het Duits of Brits F3 ![]() | |
sasquatsch | woensdag 9 februari 2011 @ 14:23 |
Dat verandert zo'n beetje per seizoen heb ik het idee. De ene keer is het Duits F3 kampioenschap van een hoger niveau, dan het Brits kampioenschap en dan weer de Europese variant. Beste graadmeter lijkt de Masters te zijn of de F3 race in Macau, waar alles samenkomt. | |
sasquatsch | maandag 7 maart 2011 @ 11:39 |
Zowel Klien als Liuzzi beweren nog in de running te zijn voor het laatste HRT stoeltje. Liuzzi set to secure HRT race seat - report Klien still in running for HRT seat
| |
Tarado | woensdag 9 maart 2011 @ 13:58 |
Hispania has confirmed Liuzzi as its second driver | |
sasquatsch | woensdag 9 maart 2011 @ 14:33 |
En we zijn vol (afgezien van een paar testrijders) Definitieve lijst: Red Bull Racing 01. Sebastian Vettel 02. Mark Webber T: Vodafone McLaren Mercedes 03. Lewis Hamilton 04. Jenson Button T: Gary Paffet Scuderia Ferrari Marlboro 05. Fernando Alonso 06. Felipe Massa T: Jules Bianchi, Giancarlo Fisichella, Marc Gené, Davide Rigon Mercedes GP Petronas F1 Team 07. Michael Schumacher 08. Nico Rosberg T: Lotus Renault GP 09. Nick Heidfeld (vervangt Robert Kubica) 10. Vitaly Petrov T: Bruno Senna, Romain Grosjean, Fairuz Fauzy, Ho-Pin Tung, Jan Charouz AT&T Williams 11. Rubens Barrichello 12. Pastor Maldonado T: Valtteri Bottas Force India F1 Team 14. Adrian Sutil 15. Paul Di Resta T: Nico Hülkenberg Sauber F1 Team 16. Kamui Kobayashi 17. Sergio Perez Mendoza T: Esteban Gutierrez Scuderia Toro Rosso 18. Sebastian Buemi 19. Jaime Alguersuari T: Daniel Ricciardo Team Lotus 20. Jarno Trulli 21. Heikki Kovalainen T: Davide Valsecchi, Luis Razia HRT F1 Team 22. Nahrain Karthikeyan 23. Vitantionio Liuzzi T: Marussia Virgin Racing 24. Timo Glock 25. Jerome D'Ambrosio T: | |
sasquatsch | donderdag 10 maart 2011 @ 11:31 |
De la Rosa terug als testrijder bij McLaren | |
sasquatsch | vrijdag 11 maart 2011 @ 17:12 |
Luiz Razia en Davide Valsecchi zijn de officiele testrijders van Team Lotus | |
-moppie- | zondag 13 maart 2011 @ 11:29 |
*SPAM [F1] F1 Predictions 2011 | |
sasquatsch | maandag 14 maart 2011 @ 10:00 |
We zijn nog niet eens begonnen met racen en silly season 2012 (e.v.) is gestart. Mercedes wil contract Schumacher verlengen Dani Clos heeft al 1 miljoen euro beschikbaar voor een F1-zitje in 2012 Edit: Prost jr gaat testen voor Renault en sluit een avontuur in F1 niet uit [ Bericht 20% gewijzigd door sasquatsch op 14-03-2011 11:16:45 ] |