FOK!forum / Sport Algemeen / Silly season 2011 - Komt Raikkonen terug?
sasquatschdonderdag 17 juni 2010 @ 13:20
Het wordt weer tijd voor een silly season update. En nu naast de coureurs hebben we ook silly season geruchten over nieuwe teams, motoren en banden.

Coureurs

Red Bull
Silly season begon al vroeg dit jaar. In februari was er het gerucht dat Raikkonen Webber zou vervangen bij Red Bull in 2011. En die geruchten werden vorige maand nog eens gevoed met de mogelijkheid dat Webber naar Ferrari zou gaan. Nu lijkt Webber bij te tekenen bij Red Bull om volgend jaar nog een seizoen met Vettel door te brengen. Buemi wordt genoemd als opvolger van Webber in 2012 (maar hoeveel waarde we hier aan moeten hechten?)

Ferrari
Massa bijgetekend voor 2011 (weliswaar met een zogenaamde Barrichello-clausule dat hij tweede rijder is). Alonso blijft.

Renault
Massa's bijtekenen betekent dat Kubica ook niet naar Ferrari gaat, maar waarschijnlijk bij Renault blijft, waar Petrov zijn plek niet zeker is. Als opvolgers worden (wederom) Raikkonen en Sutil genoemd.

Force India
Paul di Resta lijkt volgend jaar bij Force India in te stappen, maar in plaats van wie is onduidelijk. Als Sutil weggaat (bijvoorbeeld naar Renault) dan blijft Liuzzi, anders lijkt Liuzzi hier overbodig. Chandhok wordt ook genoemd, maar dat lijkt eerder van hemzelf dan FI te komen.

Sauber
Pedro de la Rosa heeft al aangegeven beschikbaar te zijn voor andere teams, dus lijkt zijn plek niet zeker, net zo min als Kobayashi die als een echte kamikaze de ene na de andere Sauber afschrijft.

HRT
Steeds meer geruchten gaan er dat Chandhok zijn plek moet afstaan aan Yamamoto, maar of dat een verbetering is. Zal wel met geld te maken hebben.

Van de overige teams is nog niet veel bekend. Veel teams lijken hun coureurs ook voor volgend jaar te behouden.

Mercedes - Schumacher, Rosberg
Williams - Barrichello, Hulkenberg
McLaren - Hamilton, Button
Lotus - Kovalainen, Trulli
Virgin - Glock, Di Grassi
Toro Rosso - Buemi, Alguersuari

Van de overige coureurs heeft Bourdais te kennen gegeven niet terug te willen, Villeneuve wil het in 2011 nog een keer proberen en Heidfeld lijkt nog een seizoen als testrijder te gaan combineren met een DTM seizoen.

Nieuwe teams
Voor de vrije dertiende plek hebben zich 15 teams ingeschreven. Onder deze 15 teams zijn in ieder geval twee teams die zich vorig jaar ook al aangemeld hebben.
Een aantal teams zijn bekend. Dit zijn:

- Epsilon Euskadi, het Spaanse Le Mans team. Ook vorig jaar probeerden zij op de grid te komen. Dit jaar lijken zij een van de grote kanshebbers te zijn. Jean Todt probeerde de fabriek al met een bezoek te vereren, maar de Ijslandse aswolk gooide roet in het eten.

- Stefan Grand Prix probeert het ook weer. Gezien alle onduidelijkheid over de financien en het terugtrekken van Toyota (die nooit betaald schijnen te zijn) lijkt dit team niet een van de kanshebbers op de grid.

- Durango, een voormalig Italiaans GP2 team, dat tegenwoordig een stapje terug heeft gedaan naar de AutoGP serie, het voormalige Euro F3000 kampioenschap, waarin ze rijden met de A1GP Lola's.

- ART, het team van Nicolas Todt, de zoon van FIA baas Jean Todt en manager van o.a. Felipe Massa. Dit team zou interesse hebben in Renault motoren. Daarnaast wordt gesuggereerd dat dit team wel eens met Sauber zou kunnen fuseren.

- American Cypher Group, een nieuwe Amerikaanse poging om in de F1 terecht te komen. Dit schijnt een groep ervaren F1 engineers (waaronder enkelen van US F1) te zijn die een een partnerschap willen aangaan met een bestaand Formule 1 team voor het leveren van kennis en onderdelen, met name een motor en versnellingsbak.

Ook is er een Amerikaans intiatief van de rechterhand van Youtube oprichter Paris Mullins om een bestaand team over te nemen (Hier worden Toro Rosso en Sauber genoemd, beiden met Ferrari motoren). Ferrari heeft aangegeven eventueel auto's te willen gaan leveren aan een Amerikaans team (hoewel klantenchassis niet zijn toegestaan).

En misschien worden het wel twee plekken. HRT schijnt nog steeds problemen met de financien te hebben, dus of ze volgend jaar ook nog op de grid staan is onduidelijk. Ecclestone is in ieder geval bereid de helpende hand toe te steken. Ook Sauber zou het budget voor volgend seizoen nog niet rond hebben. Ze hebben nog steeds geen hoofdsponsor, dus misschien is dit wel een interessante overnamekandidaat.

Verder zou Toyota de TF110 aanpassen naar 2011 specificaties. Een exemplaar (2010 spec) is al gebouwd voor Stefan GP en Nakjima heeft er al mee getest, maar hier heeft Toyota (wegens betalingsproblemen?) zich teruggetrokken en biedt de auto nu aan voor een ander team.

Motoren
Renault wil nog een derde team motoren leveren. Lotus lijkt interesse te hebben, Williams wordt ook al genoemd maar ontkent interesse te hebben en ook zou ART, een van de aangemelde teams voor de vrije dertiende plek, interesse hebben. Ook Cosworth is bereid aan een ander team te leveren. Volgens business directeur Mark Gallagher heeft Cosworth de capaciteit om een vijfde team te leveren. Red Bull is op zoek naar een andere leverancier, maar omdat Mercedes niet aan vier teams wil leveren, zullen ze wel bij Renault blijven.

En als we verder kijken naar 2013, als de 1,5 liter turbomotor geintroduceert wordt, is de kans groot dat ook Volkswagen motoren voor de Formule 1 gaat leveren, waarschijnlijk onder het Audi of Porsche merk.

Verder is het de vraag of KERS volgend jaar terugkomt. De meeste teams zijn voor, maar Lotus heeft al aangegeven KERS niet te gaan gebruiken in hun ontwerp voor volgend jaar.

Banden
Volgend jaar stopt Bridgestone met de Formule 1 en als mogelijke vervangers hebben Michelin, Pirelli, Avon en Kumho zich aangemeld. De teams hebben liever dat Bridgestone blijft, omdat ze die banden kennen. De andere teams hebben heel wat minder ervaring met de huidige bandensoort.
Michelin wil niet als enige banden leveren en willen een meer standaard velgmaat (18 inch in plaats van 13) gaan gebruiken. Dit brengt echter extra kosten voor de teams met zich mee omdat zij dan de auto moeten aanpassen aan de nieuwe velgen.
Volgens geruchten lijkt de keuze te zijn gemaakt voor Pirelli (ondanks een laatste poging van Michelin), voor 1 miljoen euro per team per seizoen. De velgmaat blijft volgend jaar dan 13 inch, maar dat kan in de loop van het 3-jarige contract veranderen.
Alleen wil de FIA zich nu met de selectie gaan bemoeien en gaat Ecclestone's voorkeur uit naar Avon (commercieel gezien de interessantste keuze). Dus wanneer er duidelijkheid komt is afwachten.

[ Bericht 0% gewijzigd door sasquatsch op 17-06-2010 15:59:51 ]
Atreidezdonderdag 17 juni 2010 @ 15:29
Silly first post.

Zolang McLaren maar ze beide kampioenen houdt
Kleffe_Dopdonderdag 17 juni 2010 @ 16:56
Puikende OP. Het Silly Season 2010 zal waarschijnlijk niet geëvenaard worden, maar het blijft natuurlijk wel interessant.

Ik zie alleen weinig mogelijkheden voor Raikkonen, zijn naam werd met name in verband gebracht met Red Bull. Echter, Webber heeft daar inmiddels bijgetekend.
De andere top teams liggen redelijk vast en bij een achterhoede team gaat Kimi niet tekenen.
Nee, die zie ik eerder op z'n luie krent blijven zitten met een fles Wodka.
Schunckelstardonderdag 17 juni 2010 @ 17:06
ik zie kimi niet meer terug komen eigenlijk

[ Bericht 33% gewijzigd door Danny op 20-06-2010 09:23:38 ]
Automatic_Rockvrijdag 18 juni 2010 @ 09:06
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 15:29 schreef Atreidez het volgende:
Silly first post.

Zolang McLaren maar ze beide kampioenen houdt
precies
Alleskidszondag 20 juni 2010 @ 10:59
de nieuwe "wereldmotor" voor WRC, WTCC en F1 wordt toch een 1.6t (ipv de hierboven genoemde 1,5)
Koentjamaandag 21 juni 2010 @ 15:12
Ik hoop stiekem nog altijd dat Kimi terugkomt, maar mijn hoop wordt steeds kleiner. Als hij dit jaar niet komt, komt hij sowieso niet meer. Ik had eigenlijk wel gedacht dat hij na de snelheid van Red Bull gezien te hebben, de keuze al gemaakt had door terug te keren.
Kleffe_Dopmaandag 21 juni 2010 @ 19:09
quote:
Op maandag 21 juni 2010 15:12 schreef Koentja het volgende:
Ik had eigenlijk wel gedacht dat hij na de snelheid van Red Bull gezien te hebben, de keuze al gemaakt had door terug te keren.
Dan ga je ervoor het gemak zomaar even vanuit dat Red Bull een contract klaar had liggen voor Kimi.
Misschien zat Red Bull helemaal nooit te wachten op Kimi.
TargaFloriomaandag 21 juni 2010 @ 21:08
quote:
Op zondag 20 juni 2010 10:59 schreef Alleskids het volgende:
de nieuwe "wereldmotor" voor WRC, WTCC en F1 wordt toch een 1.6t (ipv de hierboven genoemde 1,5)
Die wereldmotor is volgens mij nog niet verder dan een hersenspinsel. In het WTCC en WRC/IRC gaat men volgend seizoen wel dezelfde motor gebruiken, en dat is inderdaad een 1.6L turbo.
LeXXwoensdag 23 juni 2010 @ 15:06
quote:
Op maandag 21 juni 2010 21:08 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Die wereldmotor is volgens mij nog niet verder dan een hersenspinsel. In het WTCC en WRC/IRC gaat men volgend seizoen wel dezelfde motor gebruiken, en dat is inderdaad een 1.6L turbo.
Ihkv "less is more" staat het milieu voorop, maar ik ben erg benieuwd hoe de sport gaat zijn als de auto's als veredelde naaimachines gaan klinken
sasquatschwoensdag 23 juni 2010 @ 16:16
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:06 schreef LeXX het volgende:

[..]

Ihkv "less is more" staat het milieu voorop, maar ik ben erg benieuwd hoe de sport gaat zijn als de auto's als veredelde naaimachines gaan klinken
De F1 turbomotoren uit de jaren '80 klonken niet verkeerd. Het waren wel geen 12-cylinders (nog steeds het mooiste geluid), maar toch...
Koentjawoensdag 23 juni 2010 @ 20:48
quote:
Op maandag 21 juni 2010 19:09 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Dan ga je ervoor het gemak zomaar even vanuit dat Red Bull een contract klaar had liggen voor Kimi.
Misschien zat Red Bull helemaal nooit te wachten op Kimi.
Daar ga ik inderdaad even van uit, maar het leuk me allemaal wel een logische stap. Kimi was snel in een slechte Ferrari, Webber was niet super. Kimi via de WRC naar de F1 proberen te lokken
LeXXdonderdag 24 juni 2010 @ 10:13
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 16:16 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

De F1 turbomotoren uit de jaren '80 klonken niet verkeerd. Het waren wel geen 12-cylinders (nog steeds het mooiste geluid), maar toch...
Ach, zolang ze niets aan de demping gaan doen, hoop ik dat dat idd het geval zou zijn
sasquatschdinsdag 6 juli 2010 @ 12:59
Even de laatste nieuwtjes / geruchten:

Lotus en Williams blijven bij Cosworth.

De Amerikaan Jonathan Summerton is in gesprek met het (eventuele) nieuwe Amerikaanse team Cypher voor 2011.
M.Melandridinsdag 6 juli 2010 @ 14:20
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 20:48 schreef Koentja het volgende:

[..]

Daar ga ik inderdaad even van uit, maar het leuk me allemaal wel een logische stap. Kimi was snel in een slechte Ferrari, Webber was niet super. Kimi via de WRC naar de F1 proberen te lokken
Kimi was bij Ferrari net zo goed als Massa
sasquatschwoensdag 7 juli 2010 @ 14:17
Kubica blijft bij Renault tot en met 2012 (met een optie tot vertek als Renault halverwege 2011 niet bij de top 3 hoort)
Koentjamaandag 12 juli 2010 @ 22:14
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 14:20 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Kimi was bij Ferrari net zo goed als Massa
Zal vast door mijn 'Kimi' bril komen, maar ik had het gevoel dat hij echt vele malen sneller was dan Massa.
sasquatschdinsdag 13 juli 2010 @ 13:24
En weer een gerucht rond Kimi Raikkonen. Dit maal is er de link met Mercedes.

Does Raikkonen have a Mercedes future?
quote:
Two things to emerge over the British GP weekend could be inter-linked. The first was triple world champion Jackie Stewart saying he thinks that Michael Schumacher will retire again at the end of the year. And the second was Mercedes motorsport boss Norbert Haug confirming that he recently paid a visit to Kimi Raikkonen.

..
sasquatschdonderdag 15 juli 2010 @ 15:29
Ook Villeneuve lijkt weer terug te (willen) komen, nu met een eigen team.

En ook Sergio Perez en Jose Maria Lopez duiken op in de geruchten.

Perez is in gesprek met Virgin en Lopez is in gesprek met Renault, Williams, HRT, Lotus en Sauber

[ Bericht 49% gewijzigd door sasquatsch op 15-07-2010 15:35:34 ]
M.Melandrivrijdag 16 juli 2010 @ 02:42
quote:
Kun je gelijk zien welke teams op zoek zijn naar een pay(test)driver
Atreidezvrijdag 16 juli 2010 @ 09:30
http://www.gpupdate.net/n(...)bevestigd-voor-2011/

Zoals verwacht
ElmarOvrijdag 16 juli 2010 @ 11:31
Alleen is Buemi het er nog niet mee eens op het moment.
quote:
Buemi denies having signed STR deal

Sebastien Buemi has denied having committed to the Toro Rosso team for next year, despite claims from Franz Tost.

The team principal said on Thursday that both Buemi and team-mate Jaime Alguersuari would stay with the Faenza-based squad in 2010.

"I believe our drivers will be well prepared for 2011, which is why they are both confirmed for next year," said Tost.

"It is also logical, because one key role of Scuderia Toro Rosso is to bring on young drivers from the Red Bull Young Driver programme and at the ages of 21 and 20 respectively, both Seb and Jaime certainly still meet the right criteria."

Buemi, however, has denied having signed a contract with Toro Rosso and admitted he is still considering his options.

"I have not signed yet," Buemi was quoted as saying by Blick. "Also, there are some details that are missing, so the transfer market still open."
M.Melandrivrijdag 30 juli 2010 @ 00:20
quote:
Op maandag 12 juli 2010 22:14 schreef Koentja het volgende:

[..]

Zal vast door mijn 'Kimi' bril komen, maar ik had het gevoel dat hij echt vele malen sneller was dan Massa.
Je hebt idd last van een Kimi bril, 1e seizoen was hij wel sneller dan massa. Daarna was Massa anderhalf seizoen de betere.
sasquatschdonderdag 2 september 2010 @ 13:18
Weer een paar geruchten voor volgend seizoen:

Lotus zou overstappen naar Renault motoren.

Kubica en Massa zouden van plaats ruilen

Petrov wordt genoemd bij Lotus. Opvolgers zouden Heidfeld, Sutil of Glock kunnen worden.

De La Rosa lijkt zijn plek bij Sauber niet zeker. Heidfeld, maar ook Jules Bianchi, Pastor Maldonado, Sergio Perez en Esteban Gutierrez worden genoemd als vervanger.

Jerome d'Ambrosio wordt genoemd bij Virgin.

En dan hebben we nog het nieuwe team voor volgend jaar: Er zijn voor zover bekend slechts 3 kanshebbers over: Villeneuve/Durango, Stefan GP en Epsilon Euskadi.
M.Melandrivrijdag 3 september 2010 @ 19:03
De la Rosa lijkt me nu toch wel exit. Ik vraag me af wie zijn manager is, het is toch knap om met de beperkte kwaliteiten van DLR toch steeds weer ergens een stoeltje te vinden.
TargaFloriovrijdag 3 september 2010 @ 19:38
quote:
Op donderdag 2 september 2010 13:18 schreef sasquatsch het volgende:
En dan hebben we nog het nieuwe team voor volgend jaar: Er zijn voor zover bekend slechts 3 kanshebbers over: Villeneuve/Durango, Stefan GP en Epsilon Euskadi.
Geen serieuze kandidaten dus:
- Durango had vorig jaar niets eens geld om GP2 seizoen af te maken.
- Stefan GP blijft een vaag iets.
- Epsilon Euskadi had wel geld om twee LMP1's te bouwen, echter vervolgens geen geld om meer dan een paar races te doen.
sasquatschmaandag 13 september 2010 @ 10:43
Lotus breekt met Cosworth en gaat volgend jaar verder als Team Lotus, de beroemde naam van weleer.

Jerome D'Ambrosio wordt steeds vaker genoemd als opvolger van Di Grassi bij Virgin. Al zou hij wel 5 miljoen euro moeten meenemen. En er wordt ook gezegd dat Virgin Lotus zou kunnen volgen met een overstap naar Renault motoren.

Volgens Eddie Jordan stopt Schumacher aan het eind van het jaar.

Tenslotte wordt Heidfeld genoemd als opvolger van De La Rosa met ingang van de volgende Grand Prix. Dit omdat De La Rosa in vergelijking met Kobayashi onder de maat presteert en Sauber de 20 punten naar Williams wil inlopen om 7de te worden in het kampioenschap.

Oh ja, er komt geen 13de team. Villeneuve kijkt nu of hij een bestaand team kan overnemen om alsnog terug te kunnen keren in de F1.
Atreidezmaandag 13 september 2010 @ 11:03
Schumacher stopt pas na volgend jaar, mits hij dan weer rond p8-12 rondrijdt. Kan me niet voorstellen dat hij dit jaar al afziet van zijn gewraakte comeback...
sasquatschmaandag 13 september 2010 @ 13:22
Lotus zou een deal van twee jaar met Renault hebben voor motoren, versnellingsbakken en KERS
sasquatschwoensdag 15 september 2010 @ 17:12
HRT zou interesse hebben in De La Rosa, , en een deal hebben met Toyota voor de designs voor volgend jaar.

Villeneuve is geinteresseerd in overname, meest waarschijnlijk HRT of Virgin
ArcticBlizzarddonderdag 16 september 2010 @ 10:10
quote:
Op woensdag 15 september 2010 17:12 schreef sasquatsch het volgende:
HRT zou interesse hebben in De La Rosa, , en een deal hebben met Toyota voor de designs voor volgend jaar.

Villeneuve is geinteresseerd in overname, meest waarschijnlijk HRT of Virgin
Volgens mij voor technische ondersteuning van toyota en niet de desigs.
ElmarOzaterdag 23 oktober 2010 @ 22:11
Renault zou interesse hebben in Heidfeld/Sutil.
wimderonvrijdag 29 oktober 2010 @ 17:36
quote:
Manager D'Ambrosio: "Zijn er bijna uit met Virgin"

Na amper drie vrije trainingen heeft Jérôme D'Ambrosio het management van Virgin kunnen overtuigen van zijn kwaliteiten. "Nog een beetje onderhandelen en hij heeft zijn zitje voor 2011 te pakken", zegt zijn manager in Het Nieuwsblad.

Jérôme D'Ambrosio is sinds kort testrijder bij Virgin Racing, maar het ziet er steeds meer uit dat hij volgend jaar de tweede vaste rijder wordt bij de renstal, naast Timo Glock.

"In drie keer 1,5 uur heeft Jérôme het hele team voor zich gewonnen", zegt zijn manager Eric Boullier in Het Nieuwsblad. "Iedereen is in de wolken omdat hij zich zo snel geïntegreerd heeft, iets wat weinig rijders kunnen."

"Ik zou graag voor het einde van het seizoen een contract op zak hebben. 95% van het pakket dat nodig is om Jérôme naar de F1 te brengen, is er nu al. De rest is slechts een kwestie van dagen. Dan stappen we naar Virgin, want ook zij willen zo snel mogelijk weten waar ze aan toe zijn voor volgend jaar."
http://www.sporza.be/cm/sporza/auto_motor/F1/101029_F1_DAmbrosio
Noberzaterdag 30 oktober 2010 @ 03:11
Räikkönen niet uit op F1 comeback in 2011

Kimi Räikkönen's management team has confirmed that the Finn is no longer looking at Formula 1 race options for next season, as the World Rally Championship is where he wants to stay in 2011.

Speaking to Finnish television station MTV3, Steve Robertson admitted Räikkönen wants to remain where he is.

"We're no longer looking at opportunities in F1. Kimi seems to be focused on rallying at the moment," said Robertson.

He refused to rule out a longer-term return to Formula 1 or racing for the 30-year old, adding: "Never say never, but right now our eye is not on F1.

"Nothing's been decided yet [for the WRC]. We'll let you know when there is something to say. At the moment nothing has been signed. We're talking to several teams."

In recent days, there has been increased speculation that Citroën will find a solution to keep Räikkönen in its Junior team with the 2007 F1 world champion taking money from a personal sponsorship deal from Red Bull, which is expected to be considerably lower than the £5m he is rumoured to have been paid by the Austrian firm this season.

Beyond Citroën, Mini remains an option for Räikkönen, but the limited programme of 2011 events and the high level of car development would not suit his experience or desire to be driving all the time at the moment.

A seat alongside Ken Block at the Monster Ford World Rally Team is another option, but there are funding issues for the American-based outfit.

Block admitted running with Räikkönen would offer great potential exposure for both Monster and DC Shoes, but he added a decision on a potential second driver may not be taken until early next year.

The final option for Räikkönen is a season away from rallying, with a possible return when there is likely to be more manufacturer interest in 2012.

Al een topic geopend
Noberzaterdag 30 oktober 2010 @ 03:20
Ik denk dat er niets veranderd bij de topteams (Red Bull, McLaren, Ferrari, Mercedes) op Massa's positie na, die zou zomaar vervangen kunnen worden door Kubica. Dan zal Massa waarschijnlijk naar Renault gaan óf Schumacher moet hem opeisen bij Mercedes, dan is Rosberg gezien (contracten in F1 stellen namelijk niet veel voor).

Red Bull: Webber, Vettel
Ferrari: Alonso, Massa of Kubica
McLaren: Hamilton, Button
Mercedes: Schumacher, Rosberg of Massa
Renault: Kubica of Rosberg of Massa, Petrov (Russisch geld is nodig, zoniet dan wellicht toch Sutil of Kovalainen?)
Williams: Barrichello, Hülkenberg of Maldonado?
Force India: Sutil, Liuzzi mits Sutil vertrekt naar Renault... dan wellicht De La Rosa, Heidfeld of Kovalainen?
Sauber: Kobayashi, Sergio Pérez (geen reden om dat te veranderen)
Toro Rosso: Buemi, Alguersuari al weet ik niet of Jaime wel zo zeker kan zijn van een zitje
Lotus: Trulli, Kovalainen of een rookie? (GP2 vijver: Maldonado, Jules Bianchi, Sam Bird, Charles Pic?)
Virgin: Glock, d'Ambrosio schijnt...
HRT: Senna, Yamamoto... al snap ik niet waarom Chandhok die beter presteerden dan Senna vervangen is (of was dat nou net de reden? ;))

[ Bericht 1% gewijzigd door Nober op 30-10-2010 03:29:52 ]
Probably_on_pcpzaterdag 30 oktober 2010 @ 03:27
Hoe heette die alternatieve Formule 1 ook alweer, waarbij landen tegen elkaar strijden met dezelfde wagens?
Noberzaterdag 30 oktober 2010 @ 03:30
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 03:27 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Hoe heette die alternatieve Formule 1 ook alweer, waarbij landen tegen elkaar strijden met dezelfde wagens?
A1 'for the proud of your nations go home' GP? c_/
Noberzaterdag 30 oktober 2010 @ 03:33
Sam Bird krijgt test bij Mercedes GP in Abu Dhabi na het seizoen

Briton Sam Bird will drive for the Mercedes GP team in the post-season test at Abu Dhabi.

The 23-year-old, who is in fifth place in the GP2 championship, will join the German squad for the young driver test after the end of the season.

Bird first tested Formula 1 machinery when he drove for the Williams team in 2007, when he carried out a series of aerodynamic tests at the Kemble airfield.

"Sam has done an impressive job in the GP2 Series during his first season," said team boss Ross Brawn. "We are very pleased that Sam will be joining Mercedes for the Young Driver test next month and are confident that he will provide the team with the essential consistency and feedback we require.

"This is also an excellent chance for Sam to continue his progression in motorsport and widen his experience of Formula 1.

"Sam has been chosen due to his relevant current single-seater pedigree through his competition in GP2, the F3 Euro Series and British F3 and as an added bonus, he will have experience of the track from his GP2 racing over the Abu Dhabi Grand Prix weekend. We look forward to working with Sam at the test and to seeing his progress and feedback over the two days."

Norbert Haug added: "For the upcoming Young Driver test days in Abu Dhabi, it was important for us to find a young and talented driver with single-seater and preferably GP2 experience.

"Sam Bird, who competed in the F3 Euro Series last year with our DTM partner team Mucke Motorsport before he progressed to the ART team in GP2, who are also partners with Mercedes-Benz in F3, fulfils these requirements. With the experience that Sam will gain during the GP2 races in Abu Dhabi, I am sure he will be well prepared for the test."
Probably_on_pcpzaterdag 30 oktober 2010 @ 15:39
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 03:30 schreef Nober het volgende:

[..]

A1 'for the proud of your nations go home' GP? c_/
A1 :)

Ik vond het best leuk, maar jij dus niet?
sasquatschdonderdag 4 november 2010 @ 13:01
Van der Garde naar Virgin

'De la Rosa volgende week gepresenteerd bij HRT'

De voorlopige stand in het silly season:

bold bevestigd
waarschijnlijk
geruchten

Force India
Motor: Mercedes
Coureurs: Adrian Sutil, Vitantonio Liuzzi
Geruchten: Paul Di Resta, Nick Heidfeld, Heiki Kovalainen, Mikhail Aleshin

McLaren
Motor: Mercedes
Coureurs: Lewis Hamilton, Jenson Button

Mercedes Grand Prix
Motor: Mercedes
Coureurs: Michael Schumacher, Nico Rosberg
Geruchten: Adrian Sutil, Nick Heidfeld (als Schumacher stopt)

Red Bull Racing
Motor: Renault
Coureurs: Sebastian Vettel, Mark Webber

Sauber
Motor: Ferrari
Coureurs: Kamui Kobayashi, Sergio Perez

Scuderia Ferrari
Motor: Ferrari
Coureurs: Fernando Alonso, Felipe Massa
Geruchten: Kubica voor Massa (ruil met Renault)

Scuderia Toro Rosso
Motor: Ferrari
Coureurs: Sebastian Buemi, Jaime Alguersuari

Teams met 1 plek nog niet bevestigd:

Renault
Motor: Renault
Coureurs: Robert Kubica, Vitaly Petrov
Geruchten: Massa voor Kubica (ruil met Ferrari), Timo Glock, Adrian Sutil, Ho-Pin Tung, Heiki Kovalainen, Nick Heidfeld

Team Lotus
Motor: Renault
Coureurs: Heikki Kovalainen Jarno Trulli
Geruchten: Vitaly Petrov, Bruno Senna, Mikhail Aleshin, Karun Chandhok

Virgin Racing
Motor: Cosworth
Coureurs: Timo Glock, Giedo van der Garde
Geruchten: Jerome D'Ambrosio, Lucas Di Grassi

Teams met 2 plekken nog niet bevestigd:

Hispania Racing Team
Motor: Cosworth
Coureurs: Pedro de la Rosa, Bruno Senna
Geruchten: Sakon Yamamoto, Christian Klien, Karun Chandhok

Williams Grand Prix Engineering
Motor: Cosworth
Coureurs: Rubens Barrichello, Nico Hulkenberg
Geruchten: Pastor Maldonado, Adrian Sutil

[ Bericht 0% gewijzigd door sasquatsch op 04-11-2010 15:41:34 ]
ElmarOvrijdag 5 november 2010 @ 16:55
Er doet een gerucht de ronde dat Webber aan het einde van het seizoen zou stoppen.

quote:
1315: On our Red Button coverage there's more speculation about Mark Webber and his Red Bull future. The Aussie did sign a one-year contract extension back in June but BBC pit-lane reporter Holly Samos says the rumour in the paddock is that he will leave Red Bull at the end of the season whether he wins the title or not. Interesting. Kravitz says the chat is that Webber wouldn't go to another team if he left Red Bull and would simply retire. Anyway, Button is up to fourth with a 1:13.267.
Klik
Nobervrijdag 5 november 2010 @ 17:53
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 15:39 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

A1 :)

Ik vond het best leuk, maar jij dus niet?
Nee ik kijk dan liever de GP2 series, daarin zitten de toekomstig F1 coureurs in de A1GP zat (Hülkenberg bereikte uiteindelijk de F1) niet veel soeps.
sasquatschdinsdag 9 november 2010 @ 13:07
Russische supercar bouwer Marussia wil Ferrari (en Lotus) achterna, F1 gebruiken als marketing voor zijn sportwagens.


Kubica na dit seizoen vrij van zijn contract?
Big-Erndinsdag 9 november 2010 @ 18:56
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 03:27 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Hoe heette die alternatieve Formule 1 ook alweer, waarbij landen tegen elkaar strijden met dezelfde wagens?
Toch denk ik nog steeds dat het helemaal niet zo'n slecht format was. Yelmer Buurman gaat de Force India trouwens testen volgens o.A. Nu.nl. Zal vast bij de ene test blijven.
rooneyelstdinsdag 9 november 2010 @ 18:56
A1GP
Peterseliemandonderdag 11 november 2010 @ 00:16
Nieuw gerucht: Webber naar Renault

Renault praat met meerdere coureurs
Automatic_Rockdonderdag 11 november 2010 @ 08:21
Maar wie gaat Webber dan vervangen??
franklopdonderdag 11 november 2010 @ 09:41
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 08:21 schreef Automatic_Rock het volgende:
Maar wie gaat Webber dan vervangen??
Zal dan wel Jaime worden, zodat Vettel als #1 uitgespeeld kan worden
sasquatschdonderdag 11 november 2010 @ 10:40
}:|
quote:
99s.gif Op donderdag 11 november 2010 09:41 schreef franklop het volgende:

[..]

Zal dan wel Jaime worden, zodat Vettel als #1 uitgespeeld kan worden
Of Massa, zodat Kubica naar Ferrari kan.
sasquatschdonderdag 11 november 2010 @ 14:48
Chandhok kan bij het rijtje coureurs dat in gesprek is met Force India
TommyGunzondag 14 november 2010 @ 22:23
Duurt nog zo lang ;(
Peterseliemanzondag 14 november 2010 @ 23:45
Weber: "Hülkenberg vertrekt bij Williams"

Hülk bij Red Bull en Webber naar Renault misschien?
Wafflemaandag 15 november 2010 @ 00:38
Hülkenberg en Vettel bij RBR. Als dat goed komt :P
CarlosJacquesmaandag 15 november 2010 @ 10:26
Zet Kubica of Kobayashi maar in een van de topteams. Spektakel gegarandeerd! ^O^
Peterseliemanmaandag 15 november 2010 @ 12:28
Barrichello blijft bij Williams: Barrichello ook in 2011 bij Williams

Vertrek Hülkenberg is nogmaals bevestigd
Burnie88maandag 15 november 2010 @ 13:48
Jammer dat Williams zo'n talent als Hülkenberg geen tweede kans geeft. Ik hoop dat Maldonado volgend jaar ongelofelijk om zijn oren gereden gaat worden door Rubinho, zal geen probleem worden waarschijnlijk.
Kleffe_Dopmaandag 15 november 2010 @ 14:09
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 13:48 schreef Burnie88 het volgende:
Jammer dat Williams zo'n talent als Hülkenberg geen tweede kans geeft.
GPUpdate geeft als enige reden voor de breuk, dat: "Beide partijen konden het niet eens worden over een nieuw contract".
Williams heeft hem dus niet de laan uitgestuurd?
Wafflemaandag 15 november 2010 @ 14:16
Hülkenberg bracht waarschijnlijk gewoon te weinig geld mee. Ik hoop echt voor hem dat hij snel een ander zitje vind bij Red Bull/Renault. Hij hoort echt wel thuis in de F1. Ik zou het jammer vinden als hij geen stoeltje kan vinden of bij één van de nieuwe teams moet rijden.
Burnie88maandag 15 november 2010 @ 14:38
Inderdaad, het is gewoon een kwestie van geld. Ook bij Williams hebben ze last van de economische omstandigheden.

Ik hoop ook dat Nico niet bij een HRT of Virgin terecht komt, maar anderzijds vind ik meteen een Red Bull ook te veel van het goede. Hij zou eigenlijk een 2e seizoen moeten meedraaien met een team als Williams om zich daadwerkelijk in de kijker te rijden. Misschien dat Sauber of Toro Rosso iets zou wezen voor hem?
sasquatschmaandag 15 november 2010 @ 14:50
Renault alleen verder als motorenleverancier?

quote:
Renault zal aankomende woensdag zijn aandelen in het F1-team uit Enstone van de hand doen. De afgelopen dagen werd al gesuggereerd dat de Fransen hun activiteiten in de Formule 1 flink terug willen schroeven. Met de verkoop van de aandelen lijkt deze beslissing definitief.

Volgens het Franse Le Figaro wordt het aandeel van 25 procent in de renstal overgenomen door Proton, de eigenaar van Group Lotus. De fabrikant uit Groot-Brittannië zou daarmee ook titelsponsor worden voor dertig miljoen euro per jaar.

Renault zal volgens de Franse krant verdergaan als motorenleverancier van het nieuwe Lotus-Renault, Red Bull en het huidige Lotus Racing.
wimderonmaandag 15 november 2010 @ 16:26
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 13:48 schreef Burnie88 het volgende:
Jammer dat Williams zo'n talent als Hülkenberg geen tweede kans geeft. Ik hoop dat Maldonado volgend jaar ongelofelijk om zijn oren gereden gaat worden door Rubinho, zal geen probleem worden waarschijnlijk.
Zoals Barrichello dit seizoen ook bij Hulkenberg deed, maar dan net ietsje erger, zoiets? Hulkenberg mag best een talent zijn, toch moest hij veelal het onderspit delven tegen de middelmaat van Barrichello.
Burnie88maandag 15 november 2010 @ 17:17
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 16:26 schreef wimderon het volgende:

[..]



Zoals Barrichello dit seizoen ook bij Hulkenberg deed, maar dan net ietsje erger, zoiets? Hulkenberg mag best een talent zijn, toch moest hij veelal het onderspit delven tegen de middelmaat van Barrichello.
Dat vind ik niet zo gek als je tijdens het seizoen niet mag testen. Hetzelfde geldt voor mannen als Petrov en Di Grassi. Zij waren vaak tegen het einde van een raceweekend net zo snel als hun teamgenoten in rondetijden (tijdens de race dus). Maar je moet juist op zaterdag snel zijn en wanneer je de kans niet krijgt om te gewennen aan een bolide, een team en specifieke omstandigheden, dan geef ik heel weinig talenten de kans om zichzelf te bewijzen.

Laten we eerlijk zijn; vorig jaar was Hülkenberg de koning in de GP2, daarvoor al in de F3 en A1GP, dan kun je echt wel wat.

En Maldonado? Ja die is ook GP2-kampioen dus die kan wat, maar hij heeft daar veel langer over gedaan en hij heeft veel meer hulp van buitenaf gekregen.

Wat dat betreft is het maar te hopen dat het snel weer wat beter gaat met de economie. In tijden van een goede economie krijgen echt talenten tenminste de kans omdat geld niet meer de belangrijkste drijfveer is om in te stappen bij een team.
ElmarOmaandag 15 november 2010 @ 19:55
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 14:09 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]


GPUpdate geeft als enige reden voor de breuk, dat: "Beide partijen konden het niet eens worden over een nieuw contract".
Williams heeft hem dus niet de laan uitgestuurd?
quote:
AUTOSPORT understands Williams was looking to sign Hulkenberg to a multi-year deal that would have placed him with the HRT team for the 2011 season, which the German declined.
Kortom, bij HRT zullen we hem waarschijnlijk niet zien. Hoop dat hij alsnog ergens anders terecht komt.
Sinister-D-maandag 15 november 2010 @ 20:28
Was daarstraks nog aan het denken over een overstap van Webber naar Renault, en bedacht me ineens dat Webber Briatore lang als manager heeft gehad. Heeft Webber hem nog steeds als manager, en zou renault dan überhaupt nog met Briatore willen onderhandelen als Webber daadwerkelijk weg zou willen bij RBR?
wimderonmaandag 15 november 2010 @ 23:59
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 17:17 schreef Burnie88 het volgende:

[..]


Dat vind ik niet zo gek als je tijdens het seizoen niet mag testen. Hetzelfde geldt voor mannen als Petrov en Di Grassi. Zij waren vaak tegen het einde van een raceweekend net zo snel als hun teamgenoten in rondetijden (tijdens de race dus). Maar je moet juist op zaterdag snel zijn en wanneer je de kans niet krijgt om te gewennen aan een bolide, een team en specifieke omstandigheden, dan geef ik heel weinig talenten de kans om zichzelf te bewijzen.

Laten we eerlijk zijn; vorig jaar was Hülkenberg de koning in de GP2, daarvoor al in de F3 en A1GP, dan kun je echt wel wat.

En Maldonado? Ja die is ook GP2-kampioen dus die kan wat, maar hij heeft daar veel langer over gedaan en hij heeft veel meer hulp van buitenaf gekregen.

Wat dat betreft is het maar te hopen dat het snel weer wat beter gaat met de economie. In tijden van een goede economie krijgen echt talenten tenminste de kans omdat geld niet meer de belangrijkste drijfveer is om in te stappen bij een team.
Het is gewoon niet altijd 1+1. De GP2 is iets heel anders dan de F1. Kobayashi stapt vorig jaar op het einde in en doet het vanaf het eerste moment goed. Was dat zo'n groot talent vooraf?

Laat ik duidelijk zijn dat ik ook totaal niks met paydrivers heb, maar Hulkenberg heeft het ook gewoon niet laten zien. Als hij écht wat had laten zien had Williams hem echt wel willen houden, ook in deze tijden.
Taradodinsdag 16 november 2010 @ 09:14
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 23:59 schreef wimderon het volgende:

[..]



Het is gewoon niet altijd 1+1. De GP2 is iets heel anders dan de F1. Kobayashi stapt vorig jaar op het einde in en doet het vanaf het eerste moment goed. Was dat zo'n groot talent vooraf?

Laat ik duidelijk zijn dat ik ook totaal niks met paydrivers heb, maar Hulkenberg heeft het ook gewoon niet laten zien. Als hij écht wat had laten zien had Williams hem echt wel willen houden, ook in deze tijden.
ben ik met je eens, het gaat erom als non pay driver dat je dat compenseert met de punten die je binnen haalt, dat waren er te weinig en bij Williams kunnen ze zich dat niet veroorloven.
sasquatschdinsdag 16 november 2010 @ 11:14
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 20:28 schreef Sinister-D- het volgende:
Was daarstraks nog aan het denken over een overstap van Webber naar Renault, en bedacht me ineens dat Webber Briatore lang als manager heeft gehad. Heeft Webber hem nog steeds als manager, en zou renault dan überhaupt nog met Briatore willen onderhandelen als Webber daadwerkelijk weg zou willen bij RBR?
Nee, want Briatore mag geen manager meer zijn van F1 coureurs, omdat die anders geen superlicentie zouden krijgen.
sasquatschdinsdag 16 november 2010 @ 12:58
Van der Garde wordt nu genoemd als mogelijke opvolger van Hulkenberg, doordat McGregor de sponsordeal verlengt terwijl verwacht werd dat McGregor juist zou stoppen.
Dos37dinsdag 16 november 2010 @ 13:53
Williams is wel een leuk team.
Waffledinsdag 16 november 2010 @ 16:19
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 09:14 schreef Tarado het volgende:

[..]



ben ik met je eens, het gaat erom als non pay driver dat je dat compenseert met de punten die je binnen haalt, dat waren er te weinig en bij Williams kunnen ze zich dat niet veroorloven.
Aan de andere kant zoveel meters heeft hij voor dit seizoen niet in een F1 auto kunnen maken. Dan vind ik het persoonlijk ook niet vreemd dat je aan het begin van het seizoen niet zoveel punten scoort. Ik vond Hülkenberg het in de tweede helft van het seizoen een stuk beter doen. Met als toppunt natuurlijk zijn pole in een Williams. Wat mij betreft heeft hij zich wel echt bewezen. In de laatste races zat hij echt niet ver achter of misschien zelfs wel voor Barrichello, die toch wel bakken met ervaring heeft. De eerste races was het gewoon niet eerlijk vergelijken tussen die twee, want zoveel ervaring als dat Barrichello had zo weinig had Hülkenberg.

Ik hoop echt dat hij in de F1 blijft, want ik zie die jongen dan nog wel eens een kampioenschap pakken.
Taradodinsdag 16 november 2010 @ 16:24
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 16:19 schreef Waffle het volgende:

[..]


Aan de andere kant zoveel meters heeft hij voor dit seizoen niet in een F1 auto kunnen maken. Dan vind ik het persoonlijk ook niet vreemd dat je aan het begin van het seizoen niet zoveel punten scoort. Ik vond Hülkenberg het in de tweede helft van het seizoen een stuk beter doen. Met als toppunt natuurlijk zijn pole in een Williams. Wat mij betreft heeft hij zich wel echt bewezen. In de laatste races zat hij echt niet ver achter of misschien zelfs wel voor Barrichello, die toch wel bakken met ervaring heeft. De eerste races was het gewoon niet eerlijk vergelijken tussen die twee, want zoveel ervaring als dat Barrichello had zo weinig had Hülkenberg.

Ik hoop echt dat hij in de F1 blijft, want ik zie die jongen dan nog wel eens een kampioenschap pakken.
Ik zeg ook niet dat hij slecht is, maar ze hebben met Barichello iemand die geld kost maar veel technische input heeft waar ze tevreden over zijn omdat dat de auto sneller maakt, helaas hebben ze daarnaast iemand nodig die geld inbrengt of voor ze verdient in de vorm van punten, het is puur een economisch verhaal
Sinister-D-dinsdag 16 november 2010 @ 17:34
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 11:14 schreef sasquatsch het volgende:

[..]



Nee, want Briatore mag geen manager meer zijn van F1 coureurs, omdat die anders geen superlicentie zouden krijgen.
Dat was in het begin ja. Maar een Franse rechter heeft toen geoordeeld dat de straf die de FIA oplegde niet rechtsgeldig was, en de straf werd opgeschort.
Taradodonderdag 18 november 2010 @ 10:15
Nov.18 (GMM) Nico Hulkenberg's manager has hit out at Williams for taking so long to oust the 23-year-old ahead of the 2011 season.
quote:
Auto Motor und Sport in Germany is reporting that the British team's chairman Adam Parr only told the German and his manager Willi Weber that he will not be racing next year in the darkness after last Sunday's Abu Dhabi season finale.

Apparently so late was the decision communicated that Hulkenberg was planning a longer stay in the Middle East ahead of the first Pirelli test late this week.

Williams confirmed only on Wednesday that Rubens Barrichello will now be doing the tyre testing alone.

"I have not been handled like this for the last 20 years," said Weber, referring to his two-decade involvement in F1 since Michael Schumacher entered the sport at the beginning of the 90s.

"I wouldn't have minded if they came clean and said 'We need money so we can no longer afford Nico'. But instead we are at the last second where we have hardly any time to look elsewhere," he added.

It is believed that Renault is no longer an option for Hulkenberg, given the Russian government's reported decision to pour more backing into Vitaly Petrov's coffers for 2011.

German reports mention Force India and Lotus as possibilities, but Ferrari and Weber have officially denied the reported link between Hulkenberg and Felipe Massa's confirmed cockpit.
http://www.f1reports.com/f1/article/8580/
sasquatschdonderdag 18 november 2010 @ 11:09
Kolles wants Valsecchi for 2011 HRT seat
quote:
Davide Valsecchi is a candidate to race with the HRT team in 2011 if he can find enough funding.

Alongside Pastor Maldonado and Josef Kral, the 23-year-old Italian was comfortably the quickest of the young runners with the Spanish outfit in Abu Dhabi this week.
HRT seat to cost de la Rosa millions
quote:
"Pedro wants to come, but it depends very much on the support. Without money
, there is no place for him. We can't allow ourselves a luxury like that.

"He needs to contribute about eight or ten million. We have spoken with companies to try to attract sponsors, and we would like to have two Spanish drivers for our identity and someone like Pedro who can give us some direction for 2012," Carabante said on Cadena Ser radio.
Petrov on verge of new Renault deal

quote:
Vitaly Petrov is close to a deal that will secure his future at the Renault team, AUTOSPORT has learned, with the outfit's chiefs now convinced he has done enough to justify keeping his seat for 2011.

Although the latter part of Petrov's season was marred by a series of errors and accidents, he redeemed himself in the Abu Dhabi Grand Prix with a strong drive under intense pressure from world title hopeful Fernando Alonso.
En een flinke zak met roebels, volgens de geruchten.
Taradomaandag 22 november 2010 @ 14:45
"Hearing that Hulkenberg is likely Mercedes reserve driver in 2011. Same manager as Schumacher."

legardj Jonathan Legard
Wafflemaandag 22 november 2010 @ 17:02
Jammer ik gunde hem echt wel een race zitje. Ik denk dat hij in 2012 sowieso wel ergens aan de bak kan als de contracten van Massa, Webber, Barrichello en dergelijke aflopen.
Dos37maandag 22 november 2010 @ 17:10
Hoe staat het eigenlijk met de TT? Is er een reële kans dat Kimi terug komt?
SjaakVilleneuvemaandag 22 november 2010 @ 17:25
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 17:10 schreef Dos37 het volgende:
Hoe staat het eigenlijk met de TT? Is er een reële kans dat Kimi terug komt?
Vrees,helaas van niet..
Zou hem graag in die 2de Redbull willen zien!
Burnie88maandag 22 november 2010 @ 18:18
Eerlijk gezegd mis ik Räikkönen absoluut niet. Oké, hij had een mooie rijstijl, maar daarbuiten was het gewoon een enorm saaie lulhannis. In de WRC is hij helemaal op zijn plek tussen de Finnen. Ik zou dan liever een man met charisma als Irvine of Coulthard terug zien komen, maar dat gaat heel zeker niet gebeuren :P

Zou Bottas nog een keer de kans krijgen? 2 Keer de Masters winnen, maar geen stoeltje in de F1 krijgen is absoluut een unicum.
ArcticBlizzardmaandag 22 november 2010 @ 20:56
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 17:25 schreef SjaakVilleneuve het volgende:

[..]


Vrees,helaas van niet..
Zou hem graag in die 2de Redbull willen zien!
Ik ook!!!
4-elementsmaandag 22 november 2010 @ 21:28
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 20:56 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]


Ik ook!!!
Alsof Webber RBR zou verlaten...
Sinister-D-maandag 22 november 2010 @ 22:56
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 18:18 schreef Burnie88 het volgende:
Eerlijk gezegd mis ik Räikkönen absoluut niet. Oké, hij had een mooie rijstijl, maar daarbuiten was het gewoon een enorm saaie lulhannis. In de WRC is hij helemaal op zijn plek tussen de Finnen. Ik zou dan liever een man met charisma als Irvine of Coulthard terug zien komen, maar dat gaat heel zeker niet gebeuren :P

Zak hooi idd, en toch ''mis'' ik 'm wel. Maar eigenlijk alleen maar om de lompe manier hoe die met de pers omging. Of de beelden zoals met z'n Magnum en cola blikje in Maleisië vorig jaar :')
Maar op de baan heb ik 'm eerlijk gezegd niet gemist :{

quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 21:28 schreef 4-elements het volgende:

[..]


Alsof Webber RBR zou verlaten...
Alsof Webber na volgend jaar nog een kans heeft om te rijden bij RBR na al zijn kritiek dit jaar :{
Taradomaandag 22 november 2010 @ 23:00
Ik mis Kimi ook niet hoor, als we het over kadootjes hebben was zijn kampioenschap het wel, maar ik zie hem liever dan vele anderen die wel rijden en het zou leuk zijn nog een kampioen erbij volgend jaar
Taradomaandag 22 november 2010 @ 23:02
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 22:56 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]



[..]

Alsof Webber na volgend jaar nog een kans heeft om te rijden bij RBR na al zijn kritiek dit jaar :{
Die rijdt echt wel voor RBR hoor, hij heeft de boel lekker scherp gehouden, dat is ook belangrijk gebleken en bovendien een aardig aandeel in de constructeurstitel
Kleffe_Dopdinsdag 23 november 2010 @ 01:01
Ik zie ook zo snel geen teams die mogelijk zitten te springen om de diensten van Kimi. Het ligt allemaal al redelijk vast voor 2011. :)
Taradodinsdag 23 november 2010 @ 08:30
Update

The class of F1 2011 is as follows:

Red Bull-Renault
- Sebastian Vettel
- Mark Webber


McLaren-Mercedes
- Lewis Hamilton
- Jenson Button


Ferrari
- Fernando Alonso
- Felipe Massa


Mercedes GP
- Michael Schumacher
- Nico Rosberg


Renault
- Robert Kubica

Vitaly Petrov?
Adrian Sutil?
Timo Glock?
Nico Hülkenberg?
Nick Heidfeld?

Williams-Cosworth
- Rubens Barrichello

Pastor Maldonado?

Force India-Mercedes
Adrian Sutil?
Vitantonio Liuzzi?
Paul di Resta?
Karun Chandhok?
Nick Heidfeld?

Sauber-Ferrari
- Kamui Kobayashi
- Sergio Pérez


Toro Rosso-Ferrari
- Jaime Alguersuari
- Sébastien Buemi


Lotus-Renault
Heikki Kovalainen?
Jarno Trulli?
Bruno Senna?
Giedo van der Garde?

Hispania-Cosworth
Christian Klien?
Bruno Senna?
Pedro de la Rosa?
Nico Hülkenberg?

Virgin-Cosworth
Timo Glock?
Giedo van der Garde?
Jérôme d'Ambrosio?
Lucas di Grassi?

http://www.gpupdate.net/e(...)-the-line-up-so-far/
sasquatschdinsdag 23 november 2010 @ 11:32
Ricciardo naar Toro Rosso?
Sinister-D-dinsdag 23 november 2010 @ 22:19
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 23:02 schreef Tarado het volgende:

[..]

Die rijdt echt wel voor RBR hoor, hij heeft de boel lekker scherp gehouden, dat is ook belangrijk gebleken en bovendien een aardig aandeel in de constructeurstitel
Ik bedoel dan ook in 2012 ;) Denk dat Algedinges of Ricciardo dan wel in die bak zit.
Voor volgend jaar zit die idd gebakken, maar ik zie hem aan het eind van komend jaar vertrekken met als excuus van RBR dat ze 'm bedanken voor de bewezen diensten maar toch een jong rijders paar willen hebben met het oog op de toekomst.
Lagrintawoensdag 24 november 2010 @ 14:15
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 18:18 schreef Burnie88 het volgende:
Eerlijk gezegd mis ik Räikkönen absoluut niet. Oké, hij had een mooie rijstijl, maar daarbuiten was het gewoon een enorm saaie lulhannis. In de WRC is hij helemaal op zijn plek tussen de Finnen. Ik zou dan liever een man met charisma als Irvine of Coulthard terug zien komen, maar dat gaat heel zeker niet gebeuren :P

Zou Bottas nog een keer de kans krijgen? 2 Keer de Masters winnen, maar geen stoeltje in de F1 krijgen is absoluut een unicum.
Een saaie lul ja, net als de rest van de renners van tegenwoordig. Er zijn geen persoonlijkheden meer in de F1. Irvine en Coulthard zijn van een andere generatie. Mooie controversiële uitspraken, bovenop de rem gaan staan voor Schumacher. Vroeger was het helemaal mooi als Keke Rosberg tijdens de kwalificatie gewoon een peuk stond te roken in de pit.

Het is goed dat F1 veiliger is geworden maar dat het veiliger is dan de openbare weg gaat ten koste van de charme. Doodgaan was vroeger een optie en dat maakt een sport indrukwekkender. Net als met 90 km/h een natte afdaling ingaan bij wielrennen.
Taradowoensdag 24 november 2010 @ 16:03
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 22:19 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Ik bedoel dan ook in 2012 ;) Denk dat Algedinges of Ricciardo dan wel in die bak zit.
Voor volgend jaar zit die idd gebakken, maar ik zie hem aan het eind van komend jaar vertrekken met als excuus van RBR dat ze 'm bedanken voor de bewezen diensten maar toch een jong rijders paar willen hebben met het oog op de toekomst.
:) Ik had het niet goed gelezen, maar inderdaad voor 2012 zal het moeilijk worden bij RBR, ik denk dat hij stopt na 2011 of er moet nog een buidel met geld elders te verdienen zijn.
sasquatschdinsdag 30 november 2010 @ 10:49
Even wat silly season geruchten van Joe Saward

Lotus Racing zal volgend jaar waarschijnlijk geen Lotus meer heten. Lotus had tijdens de Abu Dhabi testen "Thank you Lotus fans" op de auto staan.

quote:
That may not amount to much in the way of hard evidence, but if the team was staying as Lotus no-one would bothered saying “Thank You Lotus Fans”. To me this suggests that the Lotus name will be switching to the Renault F1 team, although this is a complex story because if the team wants to change the chassis name it will be very costly, unless all the other teams agree.
...
In any case, Tony Fernandes will have had some kind of a pay-off, presumably with a confidentiality clause as he has stopped talking. What he will say is that we should watch the entry list for the team name.
Blijkbaar heeft WSR winnaar Mikhail Aleshin een deal met een team.

quote:
Renault World Series champion Mikhail Aleshin has told Russian news website gzt.ru that he has agreed a deal with an unnamed team. It is not clear what role this would be for but the obvious teams with potential vacancies are Lotus, Virgin, HRT, Force India and Renault. It is probably not Renault as team boss Gérard Lopez says that he has still to make a decision.
Hulkenberg toch bij Williams? Blijkbaar heeft het alleen met geld te maken. Als Williams genoeg cash vindt, kan Hulkenberg blijven en gaat Maldonado naar HRT. Alhoewel Hulknebrg ook nog steeds bij Renault genoemd wordt.

quote:
Back to Renault F1 (or whatever it will be called next year), there is still to be a decision about who will drive for the team alongside Robert Kubica. At the moment it is not clear whether the team will keep Vitaly Petrov, although that would make sense if the Russian comes with cash. Other options include Nick Heidfeld and Nico Hulkenberg. Hulkenberg says that he and Williams are going their separate ways in 2011 as they could not come to an agreement. However the fact that Williams has not announced two drivers for next year is significant. If Hulkenberg was 100% out then the team would likely have named Pastor Maldonado as its second driver. The fact that it did not suggests that Hulkenberg could stay at Williams if alternative money to Maldonado’s millions can be found. The Venezuelan would then be transferred to HRT.
[quote]

Sauber zoekt nog geld

[quote]The other whispers are that Sauber is still looking for cash, despite its new deal with Telmex, which is not sufficient to run the team at a competitive level.
Peterseliemandinsdag 30 november 2010 @ 10:51
Hülkenberg is ook in beeld bij Force India om Vitantonio Liuzzi op te volgen.
Peterseliemanwoensdag 1 december 2010 @ 17:36
Weer een stoeltje ingevuld: Maldonado naar F1-team Williams
sasquatschdonderdag 2 december 2010 @ 14:43
BBC Gossip

quote:
Newly crowned DTM champion Paul di Resta is close to being confirmed as a Force India driver for the 2011 season.(Autosport magazine)
sasquatschmaandag 6 december 2010 @ 11:08
D'Ambrosio bijna zeker van Virgin.

Hij zou al rond zijn met Virgin en wachten op goedkeuring van hoofdsponsor Marussia.
vossswoensdag 8 december 2010 @ 17:02
quote:
. Irvine en Coulthard zijn van een andere generatie. Mooie controversiële uitspraken, bovenop de rem gaan staan voor Schumacher.
Ik neem aan dat je op Coulthard en Schumacher in 1998 op Spa doelt?


Coulthard ging niet vol op de rem daar. Hij ging van zijn gas af.
Door de spray zag Schumacher dat niet en knalde er bovenop.

Daar kon Coulthard vrij weinig aan doen, tuurlijk wist hij dat Schumacher achter hem zat, maar hoever was voor hem ook niet te zien en hij ging gewoon van zn gas zodat Schumacher hem buitenom veilig kon passeren.

Gevalletje raceongelukje. Dat Schumacher vervolgens Coulthard op zn bek wilde rossen doet daar verder weinig aan af.

:)
Peterseliemanwoensdag 8 december 2010 @ 17:03
Ik ben het niet met je eens dat het zomaar een ongeluk was, want Coulthard ging op de racelijn van het gas af. Wel wat gevaarlijk ...

Heeft hij later ook toegegeven.
vossswoensdag 8 december 2010 @ 17:04
quote:
2s.gif Op woensdag 8 december 2010 17:03 schreef Peterselieman het volgende:
Ik ben het niet met je eens dat het zomaar een ongeluk was, want Coulthard ging op de racelijn van het gas af. Wel wat gevaarlijk ...

Heeft hij later ook toegegeven.
Gevaarlijk? Jazeker. Vol op de rem? Nee.

en op die uitspraak reageerde ik :)
Peterseliemanwoensdag 8 december 2010 @ 17:08
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 17:04 schreef vosss het volgende:

[..]

Gevaarlijk? Jazeker. Vol op de rem? Nee.

en op die uitspraak reageerde ik :)
Snap ik, alleen het afdoen als een gewoon raceongeluk vind ik wat te makkelijk in dit geval. Coulthard bleef bewust op de racelijn rijden, terwijl hij wist dat hij aan de kant moest voor de leider.
vossswoensdag 8 december 2010 @ 17:12
Okay dan was het geen raceongeluk. Maar hij ging niet vol op de rem, daar ging het om :)
Taradowoensdag 22 december 2010 @ 14:20
PETROV HOLDS ONTO RENAULT SEAT FOR TWO MORE SEASONS
sasquatschzondag 26 december 2010 @ 11:54
Er zijn nog 4 plaatsen over.

Twee bij Force India, waar Sutil zeker lijkt en Di Resta, Hulkenberg of toch Liuzzi strijden om het andere stoeltje.

En twee bij HRT, die in gesprek is met zes coureurs. Senna, Chandhok, Klien, Yamamoto reden afgelopen seizoen bij HRT en zullen wel bij die zes horen. De La Rosa en Valsechi zijn waarschijnlijk de andere twee. Of wordt het toch WSR winnaar Aleshin, die zei zeker te zijn van een stoeltje.
0634zondag 26 december 2010 @ 21:35
Als HRT start... ze zeggen van wel trouwens, maar ja.
Sinister-D-zondag 26 december 2010 @ 21:59
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 21:35 schreef 0634 het volgende:
Als HRT start... ze zeggen van wel trouwens, maar ja.
Ben jij niet ook actief geweest op het F1pits-forum? En F1RR?
0634zondag 26 december 2010 @ 23:01
Yup. Ook dat ja.
Taradomaandag 3 januari 2011 @ 10:50
Paul di Resta and Adrian Sutil will race Force India’s 2011 cars, with Nico Hulkenberg moving into the third cockpit role.

That is the claim of the Swiss newspaper Blick, reporting that the news will be confirmed officially in the coming days.

Vitantonio Liuzzi has therefore been ousted, despite having a contract with the Silverstone based team for another season.

Blick also said Hulkenberg, the impressive German rookie who was replaced at Williams by Pastor Maldonado, will drive during the Friday morning sessions at grands prix.

“I actually wanted Nico to be the third driver at McLaren,” revealed Hulkenberg’s famous manager Willi Weber.

“But Martin Whitmarsh was worried that it would be seen as a threat to Button so he didn’t want to disrupt the harmony in the team for their championship hunt,” he added.

Blick’s veteran correspondent Roger Benoit also reports that Toro Rosso is set to be bought by Arab investors.
vosssmaandag 3 januari 2011 @ 13:48
De titel klopt niet meer, want Kimi heeft al aangegeven de F1 totaal niet gemist te hebben en zich er ook niet op aan het richten was.

Tevens gaan er nu geruchten rond dat hij na het overlijden van zijn vader serieus aan het overwegen is om zn helm aan de wilgen te hangen.

:{
0634maandag 3 januari 2011 @ 20:18
Dat heb ik gelezen, maar ik geloof dat nog niet zo. Zijn vader is net dood, niet echt het tijdstip om zoiets dan te beslissen lijkt me.
sasquatschvrijdag 7 januari 2011 @ 10:06
Karthikeyan nu officieel als coureur bij HRT.

Blijven er nog drie TBA's over. 2 * Force India en 1 * HRT.

Dat Force India zijn rijders nog niet bekend heeft gemaakt schijnt te maken te hebben met het feit dat Liuzzi een contract heeft tot en met 2011 (al sinds 2008 blijkbaar) en Force India daarvan af wil omdat ze met Sutil en Di Resta willen rijden (met Hulkenberg als test/reserverijder).

Misschien dat Mallya Liuzzi zo ver krijgt dat Liuzzi (met steun van FI) bij HRT gaat rijden.
Taradovrijdag 7 januari 2011 @ 12:43
Bruno Senna niet meer bij HRT (bericht is in het portugees maar Globo is wel betrouwbaar)

http://globoesporte.globo(...)hefao-da-equipe.html
sasquatschvrijdag 7 januari 2011 @ 15:38
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 12:43 schreef Tarado het volgende:
Bruno Senna niet meer bij HRT (bericht is in het portugees maar Globo is wel betrouwbaar)

http://globoesporte.globo(...)hefao-da-equipe.html
Ik las het net bij Yahoo
Wafflevrijdag 7 januari 2011 @ 16:41
Ben benieuwd wat die nu gaat doen. Hij heeft het afgelopen jaar echt als stront gereden.
Nobervrijdag 7 januari 2011 @ 18:18
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 10:06 schreef sasquatsch het volgende:
Karthikeyan nu officieel als coureur bij HRT.

Blijven er nog drie TBA's over. 2 * Force India en 1 * HRT.

Dat Force India zijn rijders nog niet bekend heeft gemaakt schijnt te maken te hebben met het feit dat Liuzzi een contract heeft tot en met 2011 (al sinds 2008 blijkbaar) en Force India daarvan af wil omdat ze met Sutil en Di Resta willen rijden (met Hulkenberg als test/reserverijder).

Misschien dat Mallya Liuzzi zo ver krijgt dat Liuzzi (met steun van FI) bij HRT gaat rijden.
Ook bij Toro Rosso is nog geen coureur bevestigd dus dan kom je op 5 TBA's, binnenkort zullen de team presentaties wel zijn dan weten we het. ;)

Red Bull Racing
01. Sebastian Vettel
02. Mark Webber

Vodafone McLaren Mercedes
03. Lewis Hamilton
04. Jenson Button

Scuderia Ferrari Marlboro
05. Fernando Alonso
06. Felipe Massa

Mercedes GP Petronas F1 Team
07. Michael Schumacher
08. Nico Rosberg

Lotus Renault GP
09. Robert Kubica
10. Vitaly Petrov

AT&T Williams
11. Rubens Barrichello
12. Pastor Maldonado

Force India F1 Team
14. TBA
15. TBA

Sauber F1 Team
16. Kamui Kobayashi
17. Sergio Pérez

Scuderia Toro Rosso
18. TBA
19. TBA

Team Lotus
20. Jarno Trulli
21. Heikki Kovalainen

HRT F1 Team
22. Narain Karthikeyan
23. TBA

Marussia Virgin Racing
24. Timo Glock
25. Jérôme d'Ambrosio
sasquatschmaandag 10 januari 2011 @ 13:00
Officieel misschien niet, maar onofficieel wel.

Volgens de geruchten zijn er nog maar drie gegadigden voor het laatste HRT stoeltje: Davide Valsecchi, Fairuz Fauzy en Vitantonio Liuzzi.

quote:
With the Force India team almost certain to opt for Adrian Sutil and Paul di Resta in their seats for next season, the second seat at Hispania Racing is the only remaining 'open' drive on the grid.

Narain Karthikeyan was confirmed as the team's first driver last week, and according to reports, his team mate will be one of three drivers.

The Finnish Turun Sanomat and Swiss Blick newspapers both claim that the frontrunners for the drive are Davide Valsecchi, Fairuz Fauzy and Vitantonio Liuzzi.
Fauzy zou flink wat backing hebben, Liuzzi zou een 2 miljoen euros afkoopsom van Force India kunnen gebruiken en Valsecchi staat zo ongeveer bovenaan de wishlist van Kolles.
Taradomaandag 10 januari 2011 @ 13:14
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 13:00 schreef sasquatsch het volgende:
Officieel misschien niet, maar onofficieel wel.

Volgens de geruchten zijn er nog maar drie gegadigden voor het laatste HRT stoeltje: Davide Valsecchi, Fairuz Fauzy en Vitantonio Liuzzi.

[..]

Fauzy zou flink wat backing hebben, Liuzzi zou een 2 miljoen euros afkoopsom van Force India kunnen gebruiken en Valsecchi staat zo ongeveer bovenaan de wishlist van Kolles.
Vind die 2 miljoen afkoopsom voor Liuzzi wel wat hoog, als dat zo is heeft hij een goede manager :)
Sinister-D-maandag 10 januari 2011 @ 18:37
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 18:18 schreef Nober het volgende:

[..]

Ook bij Toro Rosso is nog geen coureur bevestigd dus dan kom je op 5 TBA's, binnenkort zullen de team presentaties wel zijn dan weten we het. ;)

quote:
Buemi en Alguersuari bevestigd voor 2011

15 juli 2010

Sebastien Buemi en Jaime Alguersuari vormen ook volgend jaar het rijderskoppel van Scuderia Toro Rosso. Dit heeft teambaas Franz Tost laten weten. Beide coureurs maakten vorig jaar hun Formule 1-debuut bij het team uit Faenza.

zie de datum van dat bericht ;)
sasquatschwoensdag 12 januari 2011 @ 10:44
Om even de topic titel aan te halen, Raikkonen komt definitief niet terug. Hij blijft in de WRC met een eigen team, ICE 1 Racing, waarmee hij 10 van de 13 races gaat rijden in een Citroen DS3.
Schunckelstarwoensdag 12 januari 2011 @ 11:18
jammer ;(
0634donderdag 13 januari 2011 @ 18:57
de Kimi van zijn Mclaren jaren zou welkom zijn, de Kimi van zijn 2 laatste jaar niet.
rooneyelstdonderdag 13 januari 2011 @ 23:08
74383_460798205764_139454585764_5825258_8044356_n.jpg

Hij moet gewoon doen waar hij plezier in heeft en dat is drinken icm racen! wel los van elkaar natuurlijk haha. Tuurlijk had ik hem liever in F1 gezien omdat dat veel beter te volgen is maar beter iets dan niets! Hopelijk pakt die meer punten als dit jaar.
Dos37donderdag 13 januari 2011 @ 23:29
Wie is dat achter hem Kubica? _O-
rooneyelstdonderdag 13 januari 2011 @ 23:50
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 23:29 schreef Dos37 het volgende:
Wie is dat achter hem Kubica? _O-
nee man ken block die kerel van die drift filmpjes en vroegere eigenaar van dc shoes. Mooie is dat kimi drinkt om het drinken en het voor die andere 2 een avondje uit is na het beëindigen van het seizoen. Die finnen kennen maar 1 stand drinken en die lijkt verdacht veel op hun rijstijl..ALLES OF NIETS!
sasquatschdinsdag 25 januari 2011 @ 09:24
En ook het volgende stoeltje is bekend:

Force India set for di Resta announcement on Wednesday. Naast Sutil, die al min of meer zeker was.

Blijft er nog maar een stoeltje over bij HRT, die voor naar verluid 10 miljoen euro beschikbaar is.
sasquatschwoensdag 26 januari 2011 @ 12:20
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 09:24 schreef sasquatsch het volgende:
En ook het volgende stoeltje is bekend:

Force India set for di Resta announcement on Wednesday. Naast Sutil, die al min of meer zeker was.

Blijft er nog maar een stoeltje over bij HRT, die voor naar verluid 10 miljoen euro beschikbaar is.
Nu officieel bevestigd. Sutil en Di Resta coureurs bij Force India
sasquatschwoensdag 26 januari 2011 @ 12:34
Volgens de Fins krant Turun Sanomat zijn Davide Valsecchi en Rodolfo Gonzalez niet langer in beeld bij HRT.

Aankondigingen worden in de komende dagen verwacht.
Sinister-D-woensdag 26 januari 2011 @ 17:58
'Di Grassi in beeld als Pirelli-tester'

Waarbij ik dit ook wel interessant vind, de jongen heeft niet veel laten zien in 2009 maar is schijnbaar toch interessant genoeg als testcoureur. Waarschijnlijk door zijn ervaring als Pirelli testrijder. Zat die niet ook in die Gravity Group van Boullier?
quote:
Volgens de Finse krant Turun Sanomat is Lucas di Grassi in beeld om bandentester te worden voor Pirelli, omdat Romain Grosjean naar Renault vertrekt.
Grosjean zou plaats moeten maken omdat een functie als bandentester niet strookt met een testrol bij Renault. Hoewel Renault in Fairuz Fauzy in ieder geval al één testrijder onder contract heeft, zou het team graag nog een test- en reservecoureur vastleggen, zoals het afgelopen jaren eigenlijk altijd een aantal reserves onder contract had.

Volgens berichten in de Franse media maakt Renault op 31 januari, tijdens de presentatie van de nieuwe auto, bekend dat Grosjean terugkeert bij het team waar hij in 2009 een aantal races voor reed en in 2008 ook al testcoureur was.
sasquatschmaandag 7 februari 2011 @ 12:44
Na de horror-crash van Kubica, is het stilgevallen silly season weer volop losgebarsten. Want wie moet de plek van Kubica bij Lotus-Renault GP gaan innemen?

Bruno Senna is eerste reserve, maar nu het er zich naar laat aanzien dat Kubica dit seizoen niet meer in actie komt is een meer ervaren coureur naast Petrov gewenst.

Genoemd worden: Heidfeld, Liuzzi, De la Rosa, en .... ja hoor, daar is-ie weer: Kimi Raikkonen.

Heidfeld en De la Rosa schijnen al gebeld te zijn.
vosssmaandag 7 februari 2011 @ 12:51
Ik gok zelf op Hulkenberg of Sutil.

Als Sutil naar Renault gaat dan Hulkenberg als coureur bij FI en anders dat Fauzy richting FI gaat als Hulkenberg richting renault gaat.
Peterseliemanmaandag 7 februari 2011 @ 12:57
Lijkt me geen heel erg vreemde gedachte. Misschien dat ze wel in deze richting denken.
sasquatschmaandag 7 februari 2011 @ 13:32
quote:
7s.gif Op maandag 7 februari 2011 12:51 schreef vosss het volgende:
Ik gok zelf op Hulkenberg of Sutil.

Als Sutil naar Renault gaat dan Hulkenberg als coureur bij FI en anders dat Fauzy richting FI gaat als Hulkenberg richting renault gaat.
Sutil wel, Hulkenberg niet. Hulkenberg mist de ervaring, kunnen ze net zo goed Senna inzetten. (Hebben ze min of meer ook gezegd. Dat Senna eerste reserve is en ze voor langere termijn een ervarener coureur zoeken).

Misschien dat ze Sutil inzetten en Liuzzi bij FI blijft. Scheelt Mallya weer afkoopkosten en kan extra geld toe krijgen voor Sutil.
vosssmaandag 7 februari 2011 @ 13:45
Luizzi is er al weg voor zover ik begrepen heb. Kunnen ze Hulkenberg mooi promoveren en voor Sutil is het natuurlijk ook een stapje hogerop en laten we wel zijn, die heeft de laatste jaren gewoon goed werk verricht bij FI :)
Peterseliemanmaandag 7 februari 2011 @ 23:06
Ze lijken pogingen te gaan doen om Kimi uit de rallysport los te weken: http://motorsport.com/news/article.asp?ID=399363&FS=F1
ArcticBlizzardmaandag 7 februari 2011 @ 23:12
quote:
2s.gif Op maandag 7 februari 2011 23:06 schreef Peterselieman het volgende:
Ze lijken pogingen te gaan doen om Kimi uit de rallysport los te weken: http://motorsport.com/news/article.asp?ID=399363&FS=F1
Lijkt mij bijzonder gaaf, komt er een lotuspetje in de rij kimi petjes :)
vosssdinsdag 8 februari 2011 @ 00:51
_O_ KIMI KIMI KIMI!!!! _O_

OMG dat zou vet zijn als dat lukt (lees: als renault genoeg wil betalen :') )

6 wereldkampioenen in 1 seizoen _O_
sasquatschdinsdag 8 februari 2011 @ 13:55
En de lijst met namen als vervanger voor Kubica wordt alleen maar langer.

Hadden we al Heidfeld, Liuzzi, De La Rosa, Raikkonen, Senna, Hulkenberg en Sutil, volgens F1 Fanatic zijn de volgende namen ook kanshebber:
Giancarlo Fisichella, Anthony Davidson, Romain Grosjean, Lucas di Grassi, Christian Klien en David Coulthard.

F1 Today voegt daar zelfs Jaques Villeneuve aan toe, de coureur die bij BMW nota bene werd vervangen door Kubica.
Kleffe_Dopdinsdag 8 februari 2011 @ 14:30
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 13:55 schreef sasquatsch het volgende:
En de lijst met namen als vervanger voor Kubica wordt alleen maar langer.

Hadden we al Heidfeld, Liuzzi, De La Rosa, Raikkonen, Senna, Hulkenberg en Sutil, volgens F1 Fanatic zijn de volgende namen ook kanshebber:
Giancarlo Fisichella, Anthony Davidson, Romain Grosjean, Lucas di Grassi, Christian Klien en David Coulthard.

F1 Today voegt daar zelfs Jaques Villeneuve aan toe, de coureur die bij BMW nota bene werd vervangen door Kubica.
Nog even en Mika Hakkinen en Jean Alesi worden genoemd. :D
Peterseliemandinsdag 8 februari 2011 @ 14:32
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:30 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Nog even en Mika Hakkinen en Jean Alesi worden genoemd. :D
of Damon Hill of zelfs Alain Prost. :P
Taradodinsdag 8 februari 2011 @ 21:32
Ik zou het niet zo vreemd vinden als Kovolainen of Trulli Kubica gaat vervangen, uiteraard ligt dat enorm gevoelig tussen de beide Lotus teams maar Renault heeft ook invloed als motor leverancier van beiden
SjaakVilleneuvedinsdag 8 februari 2011 @ 21:40
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 13:55 schreef sasquatsch het volgende:
En de lijst met namen als vervanger voor Kubica wordt alleen maar langer.

Hadden we al Heidfeld, Liuzzi, De La Rosa, Raikkonen, Senna, Hulkenberg en Sutil, volgens F1 Fanatic zijn de volgende namen ook kanshebber:
Giancarlo Fisichella, Anthony Davidson, Romain Grosjean, Lucas di Grassi, Christian Klien en David Coulthard.

F1 Today voegt daar zelfs Jaques Villeneuve aan toe, de coureur die bij BMW nota bene werd vervangen door Kubica.
Sjaak staat onder het management van Gravity Group :P

[ Bericht 2% gewijzigd door SjaakVilleneuve op 08-02-2011 21:48:41 ]
M.Melandriwoensdag 9 februari 2011 @ 00:04
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 13:32 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Sutil wel, Hulkenberg niet. Hulkenberg mist de ervaring, kunnen ze net zo goed Senna inzetten. (Hebben ze min of meer ook gezegd. Dat Senna eerste reserve is en ze voor langere termijn een ervarener coureur zoeken).

Misschien dat ze Sutil inzetten en Liuzzi bij FI blijft. Scheelt Mallya weer afkoopkosten en kan extra geld toe krijgen voor Sutil.
Maar Hulkenberg is qua talent een paar klassen beter dan Senna.
Atreidezwoensdag 9 februari 2011 @ 08:57
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 00:04 schreef M.Melandri het volgende:
Maar Hulkenberg is qua talent een paar klassen beter dan Senna.
Ze hebben niet tegen elkaar gereden in de GP2, en vorig jaar was niet echt materiaal om deze stelling op te baseren.. In vergelijking met Nico's teamgenoot vorig jaar kwam ie toch wel wat snelheid te kort. Hij is niet voor niets vervangen bij Williams natuurlijk.

Ik denk dat t niet veel zou schelen tussen die 2, maarja.. wie ben ik ;)
sasquatschwoensdag 9 februari 2011 @ 09:57
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 00:04 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Maar Hulkenberg is qua talent een paar klassen beter dan Senna.
Weet ik niet. Senna mist (noodgedwongen) de kart-ervaring van Hulkenberg, maar wat betreft Formule ervaring ontlopen ze elkaar niet veel. Beiden reden Formule BMW voordat ze overstapten naar de F3. Beiden werden 3de in hun tweede seizoen F3. Hulkenberg reed nog een jaar F3, terwijl Senna overstapte naar de GP2 om daar in zijn tweede jaar 2de te worden.

Vorig jaar waren ze moeilijk met elkaar te vergelijken omdat ze voor compleet verschillende teams reden.

Ayrton vond zijn neefje op 10-jarige leeftijd beter dan hemzelf. Zijn dood zorgde er echter voor dat zijn neefje 10 jaar lang niet meer mocht racen, waardoor hij de broodnodige kart ervaring mist
Dos37woensdag 9 februari 2011 @ 09:58
quote:
2s.gif Op maandag 7 februari 2011 23:06 schreef Peterselieman het volgende:
Ze lijken pogingen te gaan doen om Kimi uit de rallysport los te weken: http://motorsport.com/news/article.asp?ID=399363&FS=F1
Laten we het hopen :Y
sasquatschwoensdag 9 februari 2011 @ 10:04
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 09:58 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Laten we het hopen :Y
Renault kijkt alleen naar Bruno Senna, Nick Heidfeld en Vitantonio Liuzzi.

quote:
Bruno Senna, Vitantonio Liuzzi and Nick Heidfeld are the three drivers that Renault is considering as the replacement for Robert Kubica this season, team boss Eric Boullier has said.
vossswoensdag 9 februari 2011 @ 10:48
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 09:57 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Weet ik niet. Senna mist (noodgedwongen) de kart-ervaring van Hulkenberg, maar wat betreft Formule ervaring ontlopen ze elkaar niet veel. Beiden reden Formule BMW voordat ze overstapten naar de F3. Beiden werden 3de in hun tweede seizoen F3. Hulkenberg reed nog een jaar F3, terwijl Senna overstapte naar de GP2 om daar in zijn tweede jaar 2de te worden.

Hulkenberg werd het tweede jaar in de F3 overtuigend kampioen met 8 poles en 7 overwinningen in 10 races.
Het jaar erop werd hij eerste in zn eerste seizoen GP2.

Nico werd in zn eerste jaar F3 3de dus wat je zegt klopt niet helemaal.

Ow en Nico is echt wel beter dan Senna :6
vossswoensdag 9 februari 2011 @ 11:01
quote:
quote:
Boullier: "Ik praat met meer dan drie rijders"

Lotus Renault-teambaas Eric Boullier heeft toegegeven dat hij op dit moment met verschillende rijders aan het onderhandelen is om dit seizoen Robert Kubica te vervangen. Dit zouden echter meer dan drie rijders zijn, zoals Petrov gisteren beweerde.

"Senna, Heidfeld en Liuzzi? Ja, daar hebben we al mee gesproken. Maar er zijn ook nog andere rijders die een perfecte conditie hebben om met de wagen te rijden." zei Boullier tegen de Spaanse sportkrant Marca.

Volgens het Spaanse nieuwsagentschap EFE zou ook Pirelli-testrijder Pedro de la Rosa gecontacteerd geweest zijn door de Fransman. Voormalig Formule 1-piloot Mark Blundell vertelde eerder nog op Twitter dat de la Rosa een goede kandidaat is, aangezien hij veel ervaring met de Pirelli-banden heeft.

Een woordvoerder van het team verkondigde echter dat Lotus Renault niet te snel te werk zou gaan. Het wil graag de nodige tijd nemen, om zo de perfecte vervanger voor de Pool te vinden.

"Het is nog veel te vroeg om nu al te zeggen wie ons zal vervoegen. We hebben nog vijf weken tegen de eerste race, dus er rest ons nog voldoende tijd om een goede keuze te maken." zei hij tegen Auto Motor und Sport.
[09 februari 2011 - 10:10]
En ook dat klopt niet. Goedemorgen sasquatsch, nog niet helemaal wakker? :* :P
vossswoensdag 9 februari 2011 @ 11:02
quote:
Citroën legt Raikkonen niks in de weg voor rentree in Formule 1

Citroën legt Raikkonen niks in de weg voor rentree in Formule 1 Bij de bespiegelingen wie de plek van Robert Kubica bij Lotus Renault GP over gaat nemen valt ook regelmatig de naam van Kimi Raikkonen. De Britse renstal probeerde de Fin voor dit jaar al te strikken, maar de wereldkampioen van 2007 voelde zich vooral gebruikt.

Raikkonen richtte voor 2011 een eigen WRC-team op en rijdt met een Citroën. Dat merk zal in elk geval niet in de weg staan van een comeback van de Fin in de Formule 1. Citroën-rallybaas Richard Quesnel deelde aan RMC Sport mede: “Als hij wil vertrekken kan ik daar niets aan doen want hij is een klant. Hij huurt een auto en rijdt met zijn eigen sponsors. Ik neem aan dat Bernie Ecclestone, de FIA en de hele Formule 1-gemeenschap de druk opvoeren om hem terug te zien in de Formule 1, want hij is nog altijd een grote naam in de autosport. De verzoeken moeten echter wel zeer overtuigend zijn om hem over te halen.”
Kijk. De weg is al vrij. Kom er maar in Kimi _O_
Kleffe_Dopwoensdag 9 februari 2011 @ 11:16
Liuzzi, serieus? :')
vossswoensdag 9 februari 2011 @ 11:25
Sinds ie geen blauw haar meer heeft ziet ie er in elk geval wel serieuzer uit :P
sasquatschwoensdag 9 februari 2011 @ 12:21
quote:
7s.gif Op woensdag 9 februari 2011 10:48 schreef vosss het volgende:

[..]

Hulkenberg werd het tweede jaar in de F3 overtuigend kampioen met 8 poles en 7 overwinningen in 10 races.
Het jaar erop werd hij eerste in zn eerste seizoen GP2.

Nico werd in zn eerste jaar F3 3de dus wat je zegt klopt niet helemaal.

Ow en Nico is echt wel beter dan Senna :6
Ja ik ben wakker.

Je vergeet dat Hulkenberg in 2006 een jaar Duits F3 reed (waar hij 5de werd) voordat hij in 2007 F3 Euroseries deed (waar hij derde werd).
Dos37woensdag 9 februari 2011 @ 12:23
Hulkenberg acht ik ook beter dan Senna maar alles valt of staat bij de auto die ze rijden. Dat heeft afgelopen seizoen wel aangetoond
vossswoensdag 9 februari 2011 @ 13:26
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 12:21 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ja ik ben wakker.

Je vergeet dat Hulkenberg in 2006 een jaar Duits F3 reed (waar hij 5de werd) voordat hij in 2007 F3 Euroseries deed (waar hij derde werd).
Dat vergat ik niet en dat wist ik. Ik vind alleen dat je dezelfde kampioenschappen moet vergelijken en zover ik weet heeft Senna geen Duits F3 kampioenschap gereden of vergis ik me dan heel erg? :@
sasquatschwoensdag 9 februari 2011 @ 13:44
quote:
7s.gif Op woensdag 9 februari 2011 13:26 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat vergat ik niet en dat wist ik. Ik vind alleen dat je dezelfde kampioenschappen moet vergelijken en zover ik weet heeft Senna geen Duits F3 kampioenschap gereden of vergis ik me dan heel erg? :@
Zijn dezelfde soort auto's. Als je het zo bekijkt is het überhaupt niet te vergelijken omdat ze sowieso niet in dezelfde F3 klasse reden. Senna reed alleen in het Britse F3 kampioenschap.
vossswoensdag 9 februari 2011 @ 13:53
Mja. Die vergelijking gaat dus redelijk mank.

Echter denk ik wel dat het europees F3 van een hoger niveau is dan het Duits of Brits F3 :)
sasquatschwoensdag 9 februari 2011 @ 14:23
quote:
7s.gif Op woensdag 9 februari 2011 13:53 schreef vosss het volgende:
Mja. Die vergelijking gaat dus redelijk mank.

Echter denk ik wel dat het europees F3 van een hoger niveau is dan het Duits of Brits F3 :)
Dat verandert zo'n beetje per seizoen heb ik het idee.

De ene keer is het Duits F3 kampioenschap van een hoger niveau, dan het Brits kampioenschap en dan weer de Europese variant. Beste graadmeter lijkt de Masters te zijn of de F3 race in Macau, waar alles samenkomt.
sasquatschmaandag 7 maart 2011 @ 11:39
Zowel Klien als Liuzzi beweren nog in de running te zijn voor het laatste HRT stoeltje.

Liuzzi set to secure HRT race seat - report
quote:
Vitantonio Liuzzi is close to securing the final race seat on the 2011 grid.

That is the claim of the Spanish newspaper AS, despite Italian Liuzzi's former Red Bull teammate Christian Klien saying on Sunday that he is still in the running.

"The last details are still missing but the agreement between Hispania and Liuzzi is about to be formalised," read the report.

29-year-old Liuzzi, who was dropped by Force India despite having a contract for 2011, tested HRT's 2010 car recently, as did another contender Giorgio Mondini.

Diario AS also said HRT will launch its 2011 car on Wednesday or Thursday at the Circuit de Catalunya, during the final pre-season test.

Indian Narain Karthikeyan, linked with HRT's only confirmed sponsor so far Tata Motors, will drive the sister F111 this season.

Agreeing that Liuzzi and Klien are the main contenders for the other seat, a report in the Swiss newspaper Blick reads: "(Colin) Kolles must have realised that after Karthikeyan they must not have another Geldesel ('money-mule')."
Klien still in running for HRT seat
quote:
Christian Klien insists he is still in the running to secure the last race seat on the 2011 grid.

After they tested recently with HRT, Vitantonio Liuzzi and Giorgio Mondini are considered the favourites for the cockpit.

But Austrian Klien, who impressed on his few outings for the struggling Spanish team last year, revealed: "My manager Roman Rummenigge is in permanent contact with the (HRT) team's management."

He told his official website that he does not think Liuzzi and Mondini are better placed to secure the ride due to their recent test outings.

"All tests were done with the 2010 car, which I have raced on five weekends last season," said Klien.

He admitted the irony of once again facing off against Liuzzi, with whom he had to share a single Red Bull cockpit in 2005.

"But Tonio and I have remained good friends over the years," said Klien. "As usual we phoned after his HRT test.

"No matter who gets the drive, it will not change our good and respectful relationship."

He said his 'plan B' is a third driver role elsewhere in F1.

"If neither works out you will certainly find me racing elsewhere," insisted Klien.
Taradowoensdag 9 maart 2011 @ 13:58
Hispania has confirmed Liuzzi as its second driver
sasquatschwoensdag 9 maart 2011 @ 14:33
En we zijn vol (afgezien van een paar testrijders)

Definitieve lijst:

Red Bull Racing
01. Sebastian Vettel
02. Mark Webber
T:

Vodafone McLaren Mercedes
03. Lewis Hamilton
04. Jenson Button
T: Gary Paffet

Scuderia Ferrari Marlboro
05. Fernando Alonso
06. Felipe Massa
T: Jules Bianchi, Giancarlo Fisichella, Marc Gené, Davide Rigon

Mercedes GP Petronas F1 Team
07. Michael Schumacher
08. Nico Rosberg
T:

Lotus Renault GP
09. Nick Heidfeld (vervangt Robert Kubica)
10. Vitaly Petrov
T: Bruno Senna, Romain Grosjean, Fairuz Fauzy, Ho-Pin Tung, Jan Charouz

AT&T Williams
11. Rubens Barrichello
12. Pastor Maldonado
T: Valtteri Bottas

Force India F1 Team
14. Adrian Sutil
15. Paul Di Resta
T: Nico Hülkenberg

Sauber F1 Team
16. Kamui Kobayashi
17. Sergio Perez Mendoza
T: Esteban Gutierrez

Scuderia Toro Rosso
18. Sebastian Buemi
19. Jaime Alguersuari
T: Daniel Ricciardo

Team Lotus
20. Jarno Trulli
21. Heikki Kovalainen
T: Davide Valsecchi, Luis Razia

HRT F1 Team
22. Nahrain Karthikeyan
23. Vitantionio Liuzzi
T:

Marussia Virgin Racing
24. Timo Glock
25. Jerome D'Ambrosio
T:
sasquatschdonderdag 10 maart 2011 @ 11:31
De la Rosa terug als testrijder bij McLaren
sasquatschvrijdag 11 maart 2011 @ 17:12
Luiz Razia en Davide Valsecchi zijn de officiele testrijders van Team Lotus
-moppie-zondag 13 maart 2011 @ 11:29
*SPAM

[F1] F1 Predictions 2011
sasquatschmaandag 14 maart 2011 @ 10:00
We zijn nog niet eens begonnen met racen en silly season 2012 (e.v.) is gestart.

Mercedes wil contract Schumacher verlengen

Dani Clos heeft al 1 miljoen euro beschikbaar voor een F1-zitje in 2012

Edit: Prost jr gaat testen voor Renault en sluit een avontuur in F1 niet uit

[ Bericht 20% gewijzigd door sasquatsch op 14-03-2011 11:16:45 ]