Ik heb noch gezegd dat ik met haar fysiek ben geweest, noch dat ik een relatie met haar heb gehad. Blind verliefd heet dat volgens mij. Maar kom op, iedereen maakt fouten. Verdien ik daarom een stigma? Ja, ik heb een fout gemaakt en heb deze hersteld. Laat dat zeker, maar daar verdien ik geen brandmerk voor.quote:Op donderdag 17 juni 2010 16:04 schreef Taurus het volgende:
[..]
Waarom wilde zij acht jaar geen seks dan? Je noemt het in ieder geval zelf al een domme beslissing, dat is dus wel reden om iemand te brandmerken ja.
[..]
Onjuist.quote:Op donderdag 17 juni 2010 16:38 schreef Taurus het volgende:
[..]
Als je het ontkent door jezelf te vertellen dat het een bewuste keuze is maagd te blijven berust je er in, als je erkent dat het een probleem is en dat er dus 'wat mis met je is' kun je streven naar verbetering. Dat is het verschil.
En dat laatste slaat nergens op, ik ga niet ter nuancering hier continu vertellen wat ik allemaal in een man zoek, dat lijkt me offtopic.
Acht jaar geen seks omdat je verliefd bent vind ik niet klinken als iets wat ik in iemand waardeer, of waar ik me tot aangetrokken voel. Dat is mijn 'brandmerking', dat is toch niet zo erg? Ik zeg niet dat je bij niemand meer terecht kan, ik zeg dat je bij mij niet meer terecht kan. En zo te zien is dat geheel wederzijds dus ik zie het probleem niet.quote:Op donderdag 17 juni 2010 16:44 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Ik heb noch gezegd dat ik met haar fysiek ben geweest, noch dat ik een relatie met haar heb gehad. Blind verliefd heet dat volgens mij. Maar kom op, iedereen maakt fouten. Verdien ik daarom een stigma? Ja, ik heb een fout gemaakt en heb deze hersteld. Laat dat zeker, maar daar verdien ik geen brandmerk voor.
Als je daar al een brandmerk voor verdient, zullen maar weinig mannen aan jouw eisen voldoen, of juis heel veel. Maar over dat soort types zou ik zelf niet zo lopen te pronken.
Ik denk dat het overgrote deel dat niet kan. Uitzonderingen wellicht, al geloof ik dat ook al niet. Maar goed, daarover worden we het nooit eens. Overigens ben ik heel zorgvuldig nu in mijn 'ik denk' en 'ik geloof' en 'ik vind'. Niemand heeft de waarheid in pacht, wat dit betreft. Het enige dat ik wel feitelijk kan zeggen is dat dat soort types niet bij mij hoeven aan te kloppen, en dáár viel men over in dit soort topics. Over mijn voorkeur.quote:Op donderdag 17 juni 2010 16:46 schreef EviL_AleX het volgende:
[..]
Onjuist.
Je kunt bewust kiezen maagd te blijven én erkennen dat je seksuele behoeftes hebt, en dan nog geen probleem ervaren.
Je kan het van verschillende perspectieven kijken.quote:Op donderdag 17 juni 2010 16:35 schreef EviL_AleX het volgende:
[..]
We kunnen lullig doen of proberen blijk te geven dat we intelligent genoeg zijn om te begrijpen dat er een verschil is in noodzakelijk gedrag voor het voortbestaan van de mens als SOORT en noodzakelijk gedrag voor EEN mens als INDIVIDU.
Hetzelfde als met hetero's, dat geeft alleen nog niet aan dat hij voor zijn 20e met een man geboemst moet hebbenquote:Op donderdag 17 juni 2010 16:13 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Jij zult ongetwijfeld zeggen 'omdat je is aangeleerd om alleen op mooie vrouwen te vallen'.
Hoe verklaar je dat een man zich aangetrokken voelt tot andere mannen, terwijl zijn hele (bv. strenggelovige) omgeving mordicus tegen homoseksualiteit is?
Eens.quote:Op donderdag 17 juni 2010 16:48 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik denk dat het overgrote deel dat niet kan. Uitzonderingen wellicht, al geloof ik dat ook al niet. Maar goed, daarover worden we het nooit eens. Overigens ben ik heel zorgvuldig nu in mijn 'ik denk' en 'ik geloof' en 'ik vind'. Niemand heeft de waarheid in pacht, wat dit betreft. Het enige dat ik wel feitelijk kan zeggen is dat dat soort types niet bij mij hoeven aan te kloppen, en dáár viel men over in dit soort topics. Over mijn voorkeur.
Geef dan eerst maar een definitie van wat je verstaat als primaire behoefte bij een mens als individu. Anders vrees ik dat we het best eens zijn, maar om semantische redenen langs elkaar heen gaan praten.quote:Op donderdag 17 juni 2010 16:50 schreef WvdL het volgende:
[..]
Je kan het van verschillende perspectieven kijken.
- de (chemische) drang op voortplanting veroorzaakt sexuele lust -> sex
- de individu die nooit sex heeft gehad (sterk punt van de mens: aanpassing) en na een bepaalde tijd ook nooit de drang voelt om sex te hoeven hebben
(mijn) conclusie:
De initiële drang voor voortplanting is er bij elke individu, maar door aanpassingsvermogen van de mens kan het worden afgestompt.
In dat geval mijn excuses, maar zo kwam je op mij overquote:Op donderdag 17 juni 2010 16:46 schreef Taurus het volgende:
[..]
Acht jaar geen seks omdat je verliefd bent vind ik niet klinken als iets wat ik in iemand waardeer, of waar ik me tot aangetrokken voel. Dat is mijn 'brandmerking', dat is toch niet zo erg? Ik zeg niet dat je bij niemand meer terecht kan, ik zeg dat je bij mij niet meer terecht kan. En zo te zien is dat geheel wederzijds dus ik zie het probleem niet.
Jij bent trouwens ook lekker aan het brandmerken, beetje mijn mannen beledigen.
Dus zonder seks ga ik dood, en met seks leef ik verder? Ik heb dan inderdaad een andere richting op moeten gaan als ik die les gemist hebquote:Op donderdag 17 juni 2010 16:31 schreef WvdL het volgende:
[..]
misschien moet je even terug naar middelbare school, biologie.
Onderwerp: voortplanting
Dat ja.quote:Op donderdag 17 juni 2010 16:38 schreef Casos het volgende:
[..]
Ik denk dat masturbatie ook begint met een vorm van nieuwsgierigheid, nieuwsgierig naar je eigen lichaam en gevoelens die daarbij komen kijken. En ik ben van mening dat het orgasme en het gevoel de reden voor seks zijn. Als het puur om de voortplanting zou gaan, hadden we geen anticonceptie gehad.
En zou jij nog seks hebben als je geen orgasme kon krijgen / er geen of weinig gevoel bij zou hebben? Ik iig niet, dan zou ik er alleen maar moe van worden. Dat gevoel tijdens en het orgasme op het einde maken de seks nu zo lekker.
Jij hebt dus eigenlijk een voorkeur voor de kiloknaller? Sommige mensen hechten nu eenmaal wat meer aan kwaliteit.quote:Op donderdag 17 juni 2010 16:46 schreef Taurus het volgende:
[..]
Acht jaar geen seks omdat je verliefd bent vind ik niet klinken als iets wat ik in iemand waardeer, of waar ik me tot aangetrokken voel. Dat is mijn 'brandmerking', dat is toch niet zo erg? Ik zeg niet dat je bij niemand meer terecht kan, ik zeg dat je bij mij niet meer terecht kan. En zo te zien is dat geheel wederzijds dus ik zie het probleem niet.
Jij bent trouwens ook lekker aan het brandmerken, beetje mijn mannen beledigen.
Treurige reactie. We verschillen van mening, maar van domheid was wat mij betreft bij zowel jouw redeneringen als die van mij geen sprake. Jammer dat je dat verpest.quote:Op donderdag 17 juni 2010 16:56 schreef fs180 het volgende:
Taurus, jij wereldvreemd vrouwobject. Ik zal je geen dingen toewensen maar tegen zoveel domheid kan ik niet op![]()
quote:
quote:Daarnaast ken ik mensen in mijn omgeving die op hun 28e nog nooit een kroeg van binnen hebben gezien, zich niet in een grote groep mensen willen begeven of niet direct met een vreemde aanpappen. Simpelweg omdat ze zich daarbij niet thuisvoelen of omdat hun vrienden niet of nauwelijks op stap gaan. Dan wordt het al moeilijker om iemand tegen te komen voor een nachtje casual sex.
Nu pak je wel weer een extreme he. Ik zijn ook genoeg mensen die wel elke week uitgaan, dingen in een groep en vreemden aandurven spreken die ook maagd zijn. Ik ken er iig een aantal. Ik doe een technische studie met iets van 95% mannen en voor veel jongens is uitgaan de enige plek om vrouwen tegen te komen. Als je dan geen player bent, hoef je ook niet direct sociaal incapabel te zijn om niet aan de vrouw te raken.quote:is wat mij betreft sociaal incapabel. Ik ben trouwens even kwijt of het nou de bedoeling is dat iedereen hier in feiten praat of in meningen? Ik ben namelijk best veel mijn mening aan het verkondigen hier, dacht dat dat de bedoeling was. Daar kun je het mee oneens zijn, maar de hele tijd mij er op wijzen dat 'IK dit vind en dat het niet per se zo IS' lijkt me wat overbodig. Ik vind bovenbeschreven gedrag sociaal incapabel.
Kwaliteit staat bij mij hoog in het vaandel, en dat vind ik niet bij een onervaren maagd. Ik weet niet waar jij vandaan haalt dat 8 jaar op iemand wachten de kwaliteit ten goede komt, maar ik hoor het graag.quote:Op donderdag 17 juni 2010 17:01 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Jij hebt dus eigenlijk een voorkeur voor de kiloknaller? Sommige mensen hechten nu eenmaal wat meer aan kwaliteit.
quote:Op donderdag 17 juni 2010 17:01 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
[..]
[..]
Nu pak je wel weer een extreme he. Ik zijn ook genoeg mensen die wel elke week uitgaan, dingen in een groep en vreemden aandurven spreken die ook maagd zijn. Ik ken er iig een aantal. Ik doe een technische studie met iets van 95% mannen en voor veel jongens is uitgaan de enige plek om vrouwen tegen te komen. Als je dan geen player bent, hoef je ook niet direct sociaal incapabel te zijn om niet aan de vrouw te raken.
Ik zal ook niet snel iemand versieren tijdens het uitgaan, en omdat ik nu tijdens de rest van m'n tijd geen vrouwen tegenkom, schiet het even niet op. Tijdens de middelbare school had ik dan weer geen problemen om met meisjes om te gaan.
Wat betreft vrouwen:quote:Op donderdag 17 juni 2010 17:01 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Jij hebt dus eigenlijk een voorkeur voor de kiloknaller? Sommige mensen hechten nu eenmaal wat meer aan kwaliteit.
Het was een antwoord op je nurture-posts. Omdat jij beweert dat seksueel verlangen aangeleerd wordt door je omgeving. (Dat iemand voor zijn 20e gebatst moet hebben, beweer ik nergens.)quote:Op donderdag 17 juni 2010 16:51 schreef fs180 het volgende:
[..]
Hetzelfde als met hetero's, dat geeft alleen nog niet aan dat hij voor zijn 20e met een man geboemst moet hebben
Hoe kun je het nu met zijn beschrijving eens zijn? Eerst zeg je dat seksueel verlangen door je omgeving wordt aangeleerd, en nu beweer je het tegenovergestelde, nl. dat mensen zelf seksueel verlangen opwekken dmv masturbatie.quote:
Uit de economische theorie. En die heb ik tot op heden nog niet kunnen falsifieren.quote:Op donderdag 17 juni 2010 17:02 schreef Taurus het volgende:
[..]
Kwaliteit staat bij mij hoog in het vaandel, en dat vind ik niet bij een onervaren maagd. Ik weet niet waar jij vandaan haalt dat 8 jaar op iemand wachten de kwaliteit ten goede komt, maar ik hoor het graag.
Sachertorte doelde in dit geval op de kwaliteit van de persoon zelf, niet over de kwaliteit van de seks. Maagd zijn doet in dit geval daar niet aan af. En de term 'kiloknaller' is tevens de omschrijving die ik probeerde aan te halen in mijn eerdere post. Daar barst het ervan in het uitgaansleven.quote:Op donderdag 17 juni 2010 17:02 schreef Taurus het volgende:
[..]
Kwaliteit staat bij mij hoog in het vaandel, en dat vind ik niet bij een onervaren maagd. Ik weet niet waar jij vandaan haalt dat 8 jaar op iemand wachten de kwaliteit ten goede komt, maar ik hoor het graag.
Iets dat acht jaar op het schap gelegen heeft zou beter zijn dan iets dat 8 jaar getest en verbeterd is? Of hoe moet ik dat lezen?quote:Op donderdag 17 juni 2010 17:20 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Uit de economische theorie. En die heb ik tot op heden nog niet kunnen falsifieren.
Die garantie heb je natuurlijk nooit, ook niet met iemand die met meer dan 20 verschillende personen het bed heeft gedeeld.quote:Op donderdag 17 juni 2010 17:02 schreef Taurus het volgende:
Kwaliteit staat bij mij hoog in het vaandel, en dat vind ik niet bij een onervaren maagd.
Bijna. Ik zeg niet dat voortplanting/seks een hoax is. Alleen de noodzakelijk drang ontbreekt. Het aangetrokken voelen tot en behoefte van seks zijn twee totaal verschillende dingen! Voorop werd gesteld dat mensen op bepaalde leeftijd seks hebben omdat hun lichaam dat vertelt. Dit staat compleet los van waar je toe aangestrokken voelt. Voorbeeldje: vrouwen waren dikke vrouwen aantrekkelijk, nu zijn slanke blondjes de norm geworden, en stoeren langharige woeste mannen worden achterwege gelaten maar een modieuze, hip gekleden, nerdy man is aantrekkelijk. Wil onze natuur dat? Oh hell no! Dat leren we elkaar!quote:Op donderdag 17 juni 2010 17:16 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Het was een antwoord op je nurture-posts. Omdat jij beweert dat seksueel verlangen aangeleerd wordt door je omgeving. (Dat iemand voor zijn 20e gebatst moet hebben, beweer ik nergens.)
Dus nogmaals, want je gaf geen antwoord op mijn vraag, hoe verklaar je dat een man homoseksuele verlangens heeft terwijl zijn hele omgeving tegen homoseksualiteit is (en 'nurture' dus uitgesloten is).
Liever een bedpartner met lange relaties dan meerdere ONS. Hard bonken of echte seks.. groot verschil..quote:Op donderdag 17 juni 2010 17:26 schreef Techno het volgende:
[..]
Die garantie heb je natuurlijk nooit, ook niet met iemand die met meer dan 20 verschillende personen het bed heeft gedeeld.
Ook dat, maar zelfs dan heb je die garantie niet. Want ook binnen een langere relatie kan de seks bar slecht zijn geweest.quote:Op donderdag 17 juni 2010 17:28 schreef fs180 het volgende:
Liever een bedpartner met lange relaties dan meerdere ONS. Hard bonken of echte seks.. groot verschil..
Laat mij dan maar weer degene zijn dat mensen vrijwel allemaal van nature die behoefte hebben, hoe intellectueel ze dan wel niet mogen zijn. Het niet kunnen bevredigen van die gevoelens zorgt wel voor een verstoorde sociale maatschappelijke ontwikkeling et cetera.quote:Op donderdag 17 juni 2010 17:26 schreef fs180 het volgende:
Zal ik een open deur intrappen door te zeggen dat alleen ontwikkelde mensen geen onbedwingbare behoefte aan seks hebben?
Dat ben ik helemaal met je eens. Maar het ging mij even om het volgende:quote:Op donderdag 17 juni 2010 17:31 schreef fs180 het volgende:
Natuurlijk sluit het een het ander niet uit, doch vergroot het de kans op fatsoenlijke seks wel enorm!
quote:Kwaliteit staat bij mij hoog in het vaandel, en dat vind ik niet bij een onervaren maagd.
Maar blijkbaar heeft niet iedereen die behoefte... Er is dus geen bevrediging nodig.quote:Op donderdag 17 juni 2010 17:32 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Laat mij dan maar weer degene zijn dat mensen vrijwel allemaal van nature die behoefte hebben, hoe intellectueel ze dan wel niet mogen zijn. Het niet kunnen bevredigen van die gevoelens zorgt wel voor een verstoorde sociale maatschappelijke ontwikkeling et cetera.
Zo hebben geestelijken doorgaans een beperktere ontwikkeling qua omgang met het andere of hetzelfde geslacht dan leeftijdsgenoten.
Weet je, deze hele discussie met jou staat of valt met de definitie van 'behoefte'. Jij vult behoefte in als iets dat noodzakelijk is om überhaupt te kunnen overleven. Ikzelf vul het in als een terugkerend verlangen, een behoefte voor een prettig, ontwikkeld leven.quote:Op donderdag 17 juni 2010 17:26 schreef fs180 het volgende:
[..]
Bijna. Ik zeg niet dat voortplanting/seks een hoax is. Alleen de noodzakelijk drang ontbreekt. Het aangetrokken voelen tot en behoefte van seks zijn twee totaal verschillende dingen! Voorop werd gesteld dat mensen op bepaalde leeftijd seks hebben omdat hun lichaam dat vertelt. Dit staat compleet los van waar je toe aangestrokken voelt. Voorbeeldje: vrouwen waren dikke vrouwen aantrekkelijk, nu zijn slanke blondjes de norm geworden, en stoeren langharige woeste mannen worden achterwege gelaten maar een modieuze, hip gekleden, nerdy man is aantrekkelijk. Wil onze natuur dat? Oh hell no! Dat leren we elkaar!
Zal ik een open deur intrappen door te zeggen dat alleen ontwikkelde mensen geen onbedwingbare behoefte aan seks hebben?
Niet iedereen maar toch wel vrij veel! Lijkt me evolutie-technisch ook wel nuttig.quote:Op donderdag 17 juni 2010 17:55 schreef fs180 het volgende:
[..]
Maar blijkbaar heeft niet iedereen die behoefte... Er is dus geen bevrediging nodig.
Klopt. Dat was namelijk de aanleiding dat ik kwam posten, gekken die meenden dat het een levensbehoefte is, tjahquote:Op donderdag 17 juni 2010 17:57 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Weet je, deze hele discussie met jou staat of valt met de definitie van 'behoefte'. Jij vult behoefte in als iets dat noodzakelijk is om überhaupt te kunnen overleven. Ikzelf vul het in als een terugkerend verlangen, een behoefte voor een prettig, ontwikkeld leven.
Met jouw definitie is seks inderdaad geen behoefte van de mens, met de mijne wel. Het uitblijven van seks heeft met jouw definitie weinig impact op het leven van de maagd, met de mijne wel. Jouw definitie is dus aantrekkelijker voor de maagd om te hanteren.
Misschien wat voor een leuk topic, maar ik denk dat het heel goed voor onze evolutie is als wij eens wat minder voortplanten, tegenwoordig plant het plebs zich meer voort, niet alleen relatief. Evolutie heeft geen nut meer, elke autist of gehandicapt persoon blijft leven en kan vaak nog kinderen krijgen ook!quote:Op donderdag 17 juni 2010 17:58 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Niet iedereen maar toch wel vrij veel! Lijkt me evolutie-technisch ook wel nuttig.
Maar hoeveel mensen in R&P (ik inclusief) redeneren vanuit primaire levensbehoeften? Dan kun je bij elk huiltopic wel posten: oh joh, gelukkig heb je nog brood, water en zuurstof!quote:Op donderdag 17 juni 2010 18:02 schreef fs180 het volgende:
[..]
Klopt. Dat was namelijk de aanleiding dat ik kwam posten, gekken die meenden dat het een levensbehoefte is, tjahHeb ik al meerdere keren aagegeven..
Ja het wordt een paar keer uitgelegd, maar dan heb je altijd nog wel een paar sloaperds die het óf niet lezen, óf niet begrijpen. Het zij zo.quote:Op donderdag 17 juni 2010 18:13 schreef servus_universitas het volgende:
Wat een levendige discussie alhier. Leuk om te zien hoe vooral Taurus ook nu weer enkele heren in het harnas weet te jagen. Overigens is het struikelblok in discussies als deze dat men woorden als 'normaal' en 'afwijkend' verkeerd interpreteert. Deze woorden kunnen descriptief (iets is zo) of normatief (iets hoort zo) worden gebruikt. Automatisch worden die woorden meestal normatief opgevat, terwijl dat in deze discussie niet terecht is.
Ja dat was mij al wel duidelijk. Maar stel jij ziet een leuke vent die wel aantrekkelijk oogt en hij is redelijk sociaal. En jij hebt zoiets van ja ik wel hem doen. Maar hij zegt op een gegeven moment: Ho rustig aan Taurusje ik ben eigenlijk nog maagd, ja sorry, niet te overhaast dus. Wat voel je dan, is dat afstotelijk? Zou je hem nog doen?quote:Op donderdag 17 juni 2010 12:22 schreef Taurus het volgende:
Ik gooi het er hier nog maar eens in dan: mannen die over de 20 en maagd zijn zijn óf niet aantrekkelijk, óf niet sociaal begaafd, óf ernstig onzeker. Of christelijk. Dus dat is er mis.
Maar het lijkt me zoveel fijner om er ook een leuk lijfje tegen je aan te hebben teriwjl je 'erin zit'quote:Op donderdag 17 juni 2010 18:07 schreef Autidude het volgende:
sex, met een partner, is echt overrated.
Je kan echt prima gelukkig zijn zonder sex met iemand anders, dus gewoon solo. Zeker nu met internet, er is ook webcamsex enzo en alles.
En ik ben geen maagd, maar ik heb niet veel ervaring en ben al weer jaren doe het zelfer en ik vind dat helemaal niet erg. Ik ben erg gelukkig en ik weet wat ik mis. En soms mis ik dat wel een beetje, maar ik mis dan eigenlijk meer die arm om mij heen, kortgezegd.
Voor mij wel. Maar volgens bepaalde figuren ben ik ziek, raar en sociaal gestoordquote:Op donderdag 17 juni 2010 18:33 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Maar het lijkt me zoveel fijner om er ook een leuk lijfje tegen je aan te hebben teriwjl je 'erin zit'
Zo eentje dat beweegt en kreunt en etcetera. is dat echt overrated?
Dat valt wel mee dunkt me. Ze is iemand die haar gevoel en standpunt hard en recht voor z'n raap uit en dat vinden sommige mensen niet fijn.quote:Op donderdag 17 juni 2010 18:29 schreef Bonzai. het volgende:
Mensen die Taurus troll nog serieus nemen![]()
Het is toch onderhand wel duidelijk dat ze niet zo goed bij haar koppie is. Ironisch is alleen dat ze zelf klaagt over mensen die niet normaal zijn
Naja, op een anoniem forum is dat natuurlijk niet zo'n probleem héquote:Op donderdag 17 juni 2010 18:39 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Dat valt wel mee dunkt me. Ze is iemand die haar gevoel en standpunt hard en recht voor z'n raap uit en dat vinden sommige mensen niet fijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |