abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 juni 2010 @ 12:11:00 #1
102177 fs180
ik rem voor katten
  donderdag 17 juni 2010 @ 12:18:10 #2
303791 John-Locke
will fuck up your shit...
pi_82924920
BEN IK NIET
...with unstoppable force.
pi_82925164
Ik gooi het er hier nog maar eens in dan: mannen die over de 20 en maagd zijn zijn óf niet aantrekkelijk, óf niet sociaal begaafd, óf ernstig onzeker. Of christelijk. Dus dat is er mis.
pi_82925373
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 12:22 schreef Taurus het volgende:
Ik gooi het er hier nog maar eens in dan: mannen die over de 20 en maagd zijn zijn óf niet aantrekkelijk, óf niet sociaal begaafd, óf ernstig onzeker. Of christelijk. Dus dat is er mis.
mooi kort krachtig en waar
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_82925473
quote:

Maar wel waar, maar gelukkig zijn er van de eerste drie punten, twee al te fixen
  donderdag 17 juni 2010 @ 12:29:43 #6
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_82925479
Het topic zal er ongetwijfeld op gericht zijn om te horen dat de twintigplussende manmaagd nog wel kans maakt dat het nog goed komt, dus steek hem ook eens een hart onder de riem, dames.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_82925578
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 12:29 schreef Garisson72 het volgende:
Het topic zal er ongetwijfeld op gericht zijn om te horen dat de twintigplussende manmaagd nog wel kans maakt dat het nog goed komt, dus steek hem ook eens een hart onder de riem, dames.
ow wacht
er zijn ook heus wel meisjes die of niet aantrekkelijk, óf niet sociaal begaafd, óf ernstig onzeker of christelijk zijn. Dus dat komt wel goed
je moet er gewoon even zo een vinden
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_82925641
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 12:32 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

ow wacht
er zijn ook heus wel meisjes die of niet aantrekkelijk, óf niet sociaal begaafd, óf ernstig onzeker of christelijk zijn. Dus dat komt wel goed
je moet er gewoon even zo een vinden
Vier verschillende markten om geld te verdienen door mensen aan elkaar te koppelen, specifiek op een doelgroep
pi_82925666
gewoon zon borderline geval regelen (niet bij jouw thuis want dat weet ze waar je woont) en voila. TS is geen maagd meer
pi_82925702
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 12:33 schreef Euforisch het volgende:

[..]

Vier verschillende markten om geld te verdienen door mensen aan elkaar te koppelen, specifiek op een doelgroep
die zijn er al hoor dat heet internetdaten
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  donderdag 17 juni 2010 @ 12:35:06 #11
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_82925705
Heel simpel. Er is iets fout met hun genen.

man moet voortplanten. Ik kon geloof ik van me 12e af al aan weinig anders denken.
  donderdag 17 juni 2010 @ 12:36:27 #12
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_82925758
quote:
Dat moest je hier nogmaals posten, omdat je je punt nog niet duidelijk had gemaakt Je staat teminste wel open voor iemand keuze
pi_82925782
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 12:35 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Oh damnit, daar ga ik al..
  donderdag 17 juni 2010 @ 12:37:30 #14
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_82925802
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 12:35 schreef rhubarbje het volgende:
of de EO-jongerendag, maar die is net geweest.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_82925834
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 12:36 schreef fs180 het volgende:

[..]

Dat moest je hier nogmaals posten, omdat je je punt nog niet duidelijk had gemaakt Je staat teminste wel open voor iemand keuze
huh? je bedoeld de keuze om maagd te blijven?
die zit er wel tussen: christenen (of andersoortige gelovigen)

buiten die groep bestaat dat niet
dan heb je alleen mensen die wel willen maar het niet lukt (en zichzelf dan soms wijs maken dat het een keuze is)
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_82925858
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 12:38 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

dan heb je alleen mensen die wel willen maar het niet lukt (en zichzelf dan soms wijs maken dat het een keuze is)
pi_82925862
even tussen door 20 is wel jong toch? ik vind het meer zorgelijk worden boven de 35 of zo
22 en maagd is toch nog helemaal niet zo vreselijk?
beetje anders maar niet dat er allemaal alarmbellen af gaan
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  donderdag 17 juni 2010 @ 12:40:33 #18
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_82925921
quote:

[..]

Weer zo'n helder licht

Er zijn zowel mannen als vrouwen die geen waarde hechten aan 'je moet van je 14 tot je 27e elke dag batsen'
Net zoals er mensen zijn die geen relaties willen, gek he, mensen die anders denken
pi_82925932
quote:
even tussen door 20 is wel jong toch? ik vind het meer zorgelijk worden boven de 35 of zo
pi_82925973
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 12:40 schreef fs180 het volgende:

[..]

Weer zo'n helder licht

Er zijn zowel mannen als vrouwen die geen waarde hechten aan 'je moet van je 14 tot je 27e elke dag batsen'
Net zoals er mensen zijn die geen relaties willen, gek he, mensen die anders denken
Ja en die mannen en vrouwen zijn dus niet normaal (want afwijkend). En mensen die anders zijn liggen nou eenmaal wat lastiger in de acceptatie van de grote groep. Dat is er dus mis met hen.
pi_82926029
In principe niets mis mee, mits zelfbewust / geaccepteerd natuurlijk.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_82926214
quote:

[..]

Weer zo'n helder licht

het is niet normaal om geen relaties aan te willen gaan
het zit in onze genen om dat te willen
babys die niet aangeraakt werden gaan gewoon dood!
dus ergens in jou is er iets mis gegaan (vertrouwensissues? bindingsangst?) waardoor je jezelf dit hebt aan gepraat
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_82926223
Hier op Universiteit Twente kom je anders genoeg té leuke jongens van 22 tegen die nog maagd zijn.

Maar dat kan ook liggen aan het feit dat er niet zoveel vrouwen rondlopen (inmiddels wel al meer)
  donderdag 17 juni 2010 @ 12:48:36 #24
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_82926260
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 12:41 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ja en die mannen en vrouwen zijn dus niet normaal (want afwijkend). En mensen die anders zijn liggen nou eenmaal wat lastiger in de acceptatie van de grote groep. Dat is er dus mis met hen.
Spring lekker van je ivoren torentje af zeg, als iets niet in jouw straatje past is het raar en niet normaal
pi_82926309
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 12:47 schreef Euforisch het volgende:
Hier op Universiteit Twente kom je anders genoeg té leuke jongens van 22 tegen die nog maagd zijn.

Maar dat kan ook liggen aan het feit dat er niet zoveel vrouwen rondlopen (inmiddels wel al meer)
ja daarom, met 22 hebben ze nog wel een kans
gewoon laatbloeiers

maar met 42 bv is het toch wel zo'n beetje kans verkeken en zo
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_82926337
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 12:48 schreef fs180 het volgende:

[..]

Spring lekker van je ivoren torentje af zeg, als iets niet in jouw straatje past is het raar en niet normaal
Dat is niet mijn straatje dat is het straatje van de mens. Seksuele interesse ontwikkelt zich op jongere leeftijd dan 20+, dus klaarblijkelijk kiezen die mensen van jou er voor hun behoefte niet te bevredigen, dat vind ik verdacht. Want waarom zou je, in godsnaam. (christenen dus uitgezonderd) (al wantrouw ik die ook)
  donderdag 17 juni 2010 @ 12:50:50 #27
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_82926352
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 12:47 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

dus ergens in jou is er iets mis gegaan (vertrouwensissues? bindingsangst?) waardoor je jezelf dit hebt aan gepraat
Ho ho, het topic heeft niets te maken met mijn voorkeur voor single zijn, mijn seksleven is prima Het zit ook in de genen om evt competetie te verslaan. Zie jij dit als een vrijbrief mensen in de discotheek dood te schieten, want ja, evolutie wilt dat alleen ik me voortplant.. Ga toch lekker noten zoeken in het bos, holbewoner
pi_82926419
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 12:47 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

My godz! babys die dood gaan!

Het gaat hier natuurlijk over 'liefdesrelaties'. Redenaties vanuit een soort natuurlijk-biologisch determinisme zouden trouwens verboden moeten worden, worden te vaak misbruikt door klapjosti's.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_82926422
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 12:50 schreef Taurus het volgende:

[..]

Dat is niet mijn straatje dat is het straatje van de mens. Seksuele interesse ontwikkelt zich op jongere leeftijd dan 20+, dus klaarblijkelijk kiezen die mensen van jou er voor hun behoefte niet te bevredigen, dat vind ik verdacht. Want waarom zou je, in godsnaam. (christenen dus uitgezonderd) (al wantrouw ik die ook)
nou precies dus! in Gods naam!

sorry te flauw
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_82926449
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 12:49 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

ja daarom, met 22 hebben ze nog wel een kans
gewoon laatbloeiers

maar met 42 bv is het toch wel zo'n beetje kans verkeken en zo
Ik denk dat dan de kans juist weer terug komt. Dan blijf je namelijk over met oudere vrouwen die om de een of andere reden geen relatie hebben of iets dergelijks. Juist op jonge leeftijd (20+) speelt seksuele experimenten en ontwikkeling en identiteitsontwikkeling zo'n grote rol, je bent dus lijkt mij echt de sjaak als je na je twintigste nog steeds geen seks hebt kunnen hebben. Tenminste, ik denk niet dat die maagden daar tevreden mee zijn.
pi_82926452
quote:

[..]

Weer zo'n helder licht

Volgens mij zijn er niet veel mannen die geen seks willen.

En dan antwoord op de TT: Mis is misschien een groot woord, maar ik er is zeker een reden voor. Dat is waarschijnlijk te weinig contact met vrouwen of niet aantrekkelijk genoeg, wat kan komen door uiterlijk, maar belangrijker uitstraling, hoe je je gedraagt, houding, etc. Ik vind de grens van 20 overigens wel net te jong om dat te zeggen. Dan kan het nog gewoon zijn dat je laat bent, ik zou eerder een jaar of 25 noemen.
  donderdag 17 juni 2010 @ 12:53:13 #32
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_82926463
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 12:50 schreef Taurus het volgende:

[..]

Omdat eigen keuze? Is zoiets nou totaal vreemd voor je? Volgens jou bestaat evolutie ook gewoon niet, want iedereen die afwijkt van de oerinstinctern van 20k jaar geleden zijn raar, eng en is iets mis mee Ontkennen evolutie-> gristen!
pi_82926490
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 12:52 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

nou precies dus! in Gods naam!

sorry te flauw
Ik zag 'm zelf ook ja
  donderdag 17 juni 2010 @ 12:54:40 #34
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_82926536
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 12:52 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er niet veel mannen die geen seks willen.

En dan antwoord op de TT: Mis is misschien een groot woord, maar ik er is zeker een reden voor. Dat is waarschijnlijk te weinig contact met vrouwen of niet aantrekkelijk genoeg, wat kan komen door uiterlijk, maar belangrijker uitstraling, hoe je je gedraagt, houding, etc. Ik vind de grens van 20 overigens wel net te jong om dat te zeggen. Dan kan het nog gewoon zijn dat je laat bent, ik zou eerder een jaar of 25 noemen.
Volgens mij staat het percentage dan ook niet ter discussie, natuurlijk zijn het niet veel mensen, maar dat maakt ze nog niet meteen autist of gehandicapt
pi_82926547
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 12:50 schreef fs180 het volgende:

[..]

Ho ho, het topic heeft niets te maken met mijn voorkeur voor single zijn, mijn seksleven is prima Het zit ook in de genen om evt competetie te verslaan. Zie jij dit als een vrijbrief mensen in de discotheek dood te schieten, want ja, evolutie wilt dat alleen ik me voortplant.. Ga toch lekker noten zoeken in het bos, holbewoner
jij reageerd op het hele maagd zijn met geen relaties aan willen gaan
ik ging er dus vanuit dat je sexuele relaties bedoelde anders heeft het idd niks met het topic te maken en waarom begin je er dan over?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_82926574
quote:
Oh jawel.
pi_82926583
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 12:53 schreef fs180 het volgende:

[..]

Omdat eigen keuze? Is zoiets nou totaal vreemd voor je? Volgens jou bestaat evolutie ook gewoon niet, want iedereen die afwijkt van de oerinstinctern van 20k jaar geleden zijn raar, eng en is iets mis mee Ontkennen evolutie-> gristen!
Dat lijkt me irrelevant, heeft hier niets mee te maken. Dat oerinstinct is geen oerinstinct, we hebben nog steeds de doodeenvoudige behoefte aan seks. Dat is een huidig instinct.

Ik zeg net dat óók als het een eigen keuze is het niet zo gek is dat dat anders bevonden wordt, niet normaal en onaantrekkelijk. Ik wil dus best meegaan in de totaal onwaarschijnlijke aanname dat het een bewuste keuze is van sommige mensen, maar dat maakt het niet normaler of 'beter' of 'minder onaantrekkelijk'!
  donderdag 17 juni 2010 @ 12:56:04 #38
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_82926601
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 12:52 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ik denk dat dan de kans juist weer terug komt. Dan blijf je namelijk over met oudere vrouwen die om de een of andere reden geen relatie hebben of iets dergelijks. Juist op jonge leeftijd (20+) speelt seksuele experimenten en ontwikkeling en identiteitsontwikkeling zo'n grote rol, je bent dus lijkt mij echt de sjaak als je na je twintigste nog steeds geen seks hebt kunnen hebben. Tenminste, ik denk niet dat die maagden daar tevreden mee zijn.
Waarom dan? Wat gebeurd er dan? Komt er dan een gevaarlijk monster je piemeltje afbijten? Misschien staat het antwoord op deze vraag wel in het grote heilige boek waar je jouw beredenatie vandaan haalt
pi_82926628
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 12:54 schreef fs180 het volgende:

[..]

Volgens mij staat het percentage dan ook niet ter discussie, natuurlijk zijn het niet veel mensen, maar dat maakt ze nog niet meteen autist of gehandicapt
dan overtrek je het toch ook? er staat niet autist of gehandicapt er staat niet aantrekkelijk, niet sociaal begaafd, ernstig onzeker of christelijk

waar lees jij autist of gehandicapt? (en nee christen telt niet als gehandicapt)
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  † In Memoriam † donderdag 17 juni 2010 @ 12:56:43 #40
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_82926630
quote:
Ik lees even mee. Ben benieuwd of mannen zo ook denken over de vrouwen.
pi_82926646
quote:

[..]

Niemand heeft 'autist' of 'gehandicapt' gezegd, er is ook nog grijs he?

Het maakt ze wel onaantrekkelijk/sociaal incapabel/onzeker.
pi_82926738
quote:

[..]

Degenen die geen seks willen, zijn of geïndoctrineerd door en geloof of ze hebben een seksuele afwijking, aseksueel, ik vind iemand die tot z'n 27e geen seks wil omdat ie er zelf voor kiest, niet normaal. Verder is dit percentage sowieso heel erg klein en zal het voor het overgrote deel gaan om mensen die onvrijwillig maagd zijn en het lijkt me ook dat de originele TS op die groep doelde.
pi_82926753
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 12:56 schreef fs180 het volgende:

[..]

Waarom dan? Wat gebeurd er dan? Komt er dan een gevaarlijk monster je piemeltje afbijten? Misschien staat het antwoord op deze vraag wel in het grote heilige boek waar je jouw beredenatie vandaan haalt
Nee, dan ga je je vergelijken met leeftijdsgenoten en je afvragen waarom het je in godsnaam niet lukt om te neuken net als ieder ander. En je gaat je aftrekken want er komen seksuele gedachten in je op en je kunt die nooit eens verwezenlijken. Dat is een tekortkoming, hoe je het ook went of keert. Nu kun je jezelf er van overtuigen dat je daarvoor kiest (om een niet nader te noemen reden blijkbaar?) en daar sta je vrij in, maar dan nog zul je -indien je normaal functioneert- wel de behoefte blijven voelen en ontzeg je jezelf dus iets. En daarin ben je anders. Dat gééft niets, maar dat zorgt er wel voor dat veel mensen iets 'mis met jou' vinden.
pi_82926809
quote:
Case closed.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  donderdag 17 juni 2010 @ 13:01:22 #45
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_82926849
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 12:55 schreef Taurus het volgende:

[..]

Dat lijkt me irrelevant, heeft hier niets mee te maken. Dat oerinstinct is geen oerinstinct, we hebben nog steeds de doodeenvoudige behoefte aan seks. Dat is een huidig instinct.

Ik zeg net dat óók als het een eigen keuze is het niet zo gek is dat dat anders bevonden wordt, niet normaal en onaantrekkelijk. Ik wil dus best meegaan in de totaal onwaarschijnlijke aanname dat het een bewuste keuze is van sommige mensen, maar dat maakt het niet normaler of 'beter' of 'minder onaantrekkelijk'!
Oh niet? Het zat toch in onze Nature om ons voort te planten, waarom doen we het anders? Nurture? Dan geef je meteen aan dat het niet raar is om geen seks te willen (of daar weinig waarde aan te hechten) Want dan is het alleen een 'hip' iets. Iets wat maatschappij geaccepteerd is, verder niet. Kies dus eerst maar, zit het in ons hoofd of niet?
  donderdag 17 juni 2010 @ 13:01:37 #46
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_82926866
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 12:54 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

jij reageerd op het hele maagd zijn met geen relaties aan willen gaan
ik ging er dus vanuit dat je sexuele relaties bedoelde anders heeft het idd niks met het topic te maken en waarom begin je er dan over?
Omdat ik daarmee aangeef dat niet iedereen dezelfde sociale behoeftes heeft, de kans dat je minder waarde hecht aan seks is groter wanneer je ook minder waarde hecht aan een relatie. Niet dat ik daarmee iets inhoudelijks over het onderwerp wou zeggen
pi_82926897
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 15:47 schreef Taurus het volgende:

[..]

Dat vind ik dus niet. Ik kan er althans geen een bedenken die mij aanspreekt. Als die gozer daar eerlijk over zou zijn zou ik hem zonder pardon afwijzen, ik vind dat een te groot bezwaar. En als - wat hier ook wordt voorgesteld - de man in kwestie dóet alsof ie wel al ervaring heeft, en blijkt dat ie na 2 keer op en neer al klaarkomt en sowieso dat de 'moves' niet om over naar huis te schrijven zijn word ik daar ook merkbaar chagrijnig van. Dan had hij maar niet zich kundiger voor moeten doen dan 'ie is. Dan heb ik liever dat ie eerlijk is (dan was ik in de eerste plaats al niet met hem naar bed gegaan).
Kundiger, moves? Praten we hier over voetbal of voortplanting? Ik krijg sterk het idee dat jij verlangt naar de tijd dat je k** nog prikkelbaar was. Je zou toch zeggen dat simpele basishandelingen voldoende zouden moeten zijn om enigszins wat gevoel op te wekken tussen die benen?
pi_82926909
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 12:59 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Degenen die geen seks willen, zijn of geïndoctrineerd door en geloof of ze hebben een seksuele afwijking, aseksueel, ik vind iemand die tot z'n 27e geen seks wil omdat ie er zelf voor kiest, niet normaal. Verder is dit percentage sowieso heel erg klein en zal het voor het overgrote deel gaan om mensen die onvrijwillig maagd zijn en het lijkt me ook dat de originele TS op die groep doelde.
Juist, het overgrote deel is inderdaad onvrijwillig maagd, goed gezegd. En ik denk niet dat het helpt als maagden op topics en zichzelf blijven vertellen dat dat een vrijwillige keuze is en dat ze er 'eigenlijk helemaal niet zo mee zitten ' of dat ze 'het liever doen met iemand die echt speciaal voor hen is ' (bij vrouwen ligt dit anders, al zal daar denk ik ook eerder angst/onzekerheid meespelen dan een voorkeur voor liefdevolle seks). Uitzonderingen daargelaten maar de meesten zitten zichzelf voor te liegen. Erkenning van je zwaktes of problemen is de eerste stap naar verbetering.
pi_82926965
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 13:01 schreef fs180 het volgende:

[..]

Oh niet? Het zat toch in onze Nature om ons voort te planten, waarom doen we het anders? Nurture? Dan geef je meteen aan dat het niet raar is om geen seks te willen (of daar weinig waarde aan te hechten) Want dan is het alleen een 'hip' iets. Iets wat maatschappij geaccepteerd is, verder niet. Kies dus eerst maar, zit het in ons hoofd of niet?
zelfs al is het nurture dan is het nog wel een 'raar' iets te noemen omdat je wel bij die 1% hoort die er niet aan mee doet
(daarme wil ik niet zeggen dat dat niet verschuift over jaren als je het puur op de nurture kant zou bekijken (waar ik me al niet achter kan scharen) maar in onze huidige samenleving is het nog steeds een raar iets)
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  donderdag 17 juni 2010 @ 13:03:26 #50
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_82926969
quote:
Op donderdag 17 juni 2010 12:59 schreef Taurus het volgende:

[..]

Nee, dan ga je je vergelijken met leeftijdsgenoten en je afvragen waarom het je in godsnaam niet lukt om te neuken net als ieder ander. En je gaat je aftrekken want er komen seksuele gedachten in je op en je kunt die nooit eens verwezenlijken. Dat is een tekortkoming, hoe je het ook went of keert. Nu kun je jezelf er van overtuigen dat je daarvoor kiest (om een niet nader te noemen reden blijkbaar?) en daar sta je vrij in, maar dan nog zul je -indien je normaal functioneert- wel de behoefte blijven voelen en ontzeg je jezelf dus iets. En daarin ben je anders. Dat gééft niets, maar dat zorgt er wel voor dat veel mensen iets 'mis met jou' vinden.
Kolere, narrow minded or what? Ik ga hier nieteens meer opin, sluit je aan bij de kerkgemeenschap, je kunt het daar best vinden vermoed ik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')