quote:Op donderdag 17 juni 2010 00:00 schreef nattermann het volgende:
Nee. Heb vroeger tijdens het maken van een cake te veel van het deeg gesnoept, waardoor ik ervan moest braken. Sindsdien heb ik een fobie voor rauwe eieren
Waarmee eet je ze en nooit problemen gehad?quote:Op donderdag 17 juni 2010 00:03 schreef Twizu het volgende:
Jep, regelmatig.![]()
Uit de supermarkt gewoon.
Gewoon die uit de supermarkt. Maar dan wel net gekocht.quote:Op woensdag 16 juni 2010 23:59 schreef Renzoku het volgende:
Wie eet ze wel eens en zo ja zijn het verse eitjes van de boer of uit de supermarkt?
Vooral in toetjes, opkloppen en mousse van maken, of om ijs luchtiger te maken.quote:Op donderdag 17 juni 2010 13:15 schreef LastRequest het volgende:
Waarom zou je rauwe eieren eten?
Is dat dan lekker? Of ergens doorheen?
Ik heb er eigenlijk nooit van gehoord, behalve in van die anti-kater-shakes ofzo
Met booze erdoor krijg je alles lekkerquote:Op donderdag 17 juni 2010 13:40 schreef RobinOok het volgende:
Wat ik vroeger met mijn moeder wel eens maakte was eiwit met suiker stijf slaan, dan dooier er nog door en een scheutje drank. Weet niet meer wat eigenlijk. En dat moest je dan snel opslurpen, voordat het weer "terugliep". Maar dat vond ik best lekker altijd. Jaren later nog eens gedaan en toen von'k het niks. Maar als ik een rauw ei moest eten, dan deed ik het zo. :-)
Je weet dat rauw ei maar voor een paar procent verteerd kan worden?quote:Op donderdag 17 juni 2010 20:59 schreef robber57 het volgende:
Ik heb als jochie jaren lang iedere woensdag en zaterdag avond een rauw geklutst eitje met suiker gedronken, ik was een beetje een mager scharminkeltje en mijn moe wist daar wel raad mee.
Rauwe eitjes, broodjes rauwe tartaar gemend met rauw ei+peper en zout, bruine bonen met uitgebakken vetspek en minstens twee juslepels gesmolten spekvet over de boontjes , brood met spek/stroop enz enz.
Ik kan me niet herinneren dat ik het ooit vies vond, het ging er altijd in als koek
en? Is het goed gekomen??quote:Op donderdag 17 juni 2010 20:59 schreef robber57 het volgende:
Ik heb als jochie jaren lang iedere woensdag en zaterdag avond een rauw geklutst eitje met suiker gedronken, ik was een beetje een mager scharminkeltje en mijn moe wist daar wel raad mee.
Rauwe eitjes, broodjes rauwe tartaar gemend met rauw ei+peper en zout, bruine bonen met uitgebakken vetspek en minstens twee juslepels gesmolten spekvet over de boontjes , brood met spek/stroop enz enz.
Ik kan me niet herinneren dat ik het ooit vies vond, het ging er altijd in als koek
at? hij is dood?quote:Op donderdag 17 juni 2010 22:06 schreef Bosbeetle het volgende:
Kan wel iemand die dagelijks 1 rauw ei at zo uit de schil brrr moet er niet aan denken
nee ik ken hem niet meerquote:
daar heb ik dus nog nooit van gehoord... ik vind het altijd een sport om eitjes te rapen onder de kip vandaan zodat ze nog warm zijn. Rauw ei eet ik net als de meesten hier verwerkt in gerechten.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 01:20 schreef Zokunen het volgende:
We hebben hier ook kippen, maar rauw ei spreekt me gewoon niet aan. Ook meen ik me te herinneren dat je een ei na het leggen minimaal 48u moet laten liggen, geen idee waar dat vandaan komt en ik eet sowieso weinig ei.
Kun je dat onderbouwen?quote:Op donderdag 17 juni 2010 21:34 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Je weet dat rauw ei maar voor een paar procent verteerd kan worden?
Ik vrees van welquote:
Dat dusquote:Op vrijdag 18 juni 2010 00:00 schreef Renderclippur het volgende:
Twee rauwe eitjes pakken, 2-3 volle eetlepels suiker erbij en dan opkloppen/mixen tot het een soort van dikke vla wordt. Serieus het lekkerste wat ik ooit gegeten heb
o.a. http://forum.bodynet.nl/d(...)en-3.html#post488418 :quote:Op vrijdag 18 juni 2010 19:50 schreef robber57 het volgende:
[..]
Kun je dat onderbouwen?
Ik heb daar nl nog nooit van gehoord.
Waarom zou je dat niet verteren?
Het druist ook een beetje in tegen de wetenschap dat ieder roofdier in de natuur (letterlijk) een moord doet voor een ei vanwege de enorm hoge voedingswaarde.
Ik vind met google niet meer dan wat discussies die geen uitsluitsel geven, en enorme wetenschappelijke onderzoeken die concluderen dat er geen of weinig verschil is tussen rauw of gekookt ei wat betreft vertering in de maag.
Dit heb ik dus zojuist geprobeerd.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 00:00 schreef Renderclippur het volgende:
Twee rauwe eitjes pakken, 2-3 volle eetlepels suiker erbij en dan opkloppen/mixen tot het een soort van dikke vla wordt. Serieus het lekkerste wat ik ooit gegeten heb
"Het eiwit in rauwe eieren heeft een biologische beschikbaarheid van 51%, koken verhoogt dit percentage tot circa 91%, wat betekent dat het eiwit van gekookte eieren tweemaal beter wordt opgenomen dan dat van rauwe eieren"quote:Op vrijdag 18 juni 2010 21:04 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
o.a. http://forum.bodynet.nl/d(...)en-3.html#post488418 :Lees het vrij vaak op BB-fora.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |