abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 juni 2010 @ 17:07:39 #26
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_83329407
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 16:06 schreef sp3c het volgende:
wazig, volstrekt onrealistisch plan??

want?
Het plan is to disrupt, destroy and dismantle Al qaeda. Welnu, we weten dat Al qaeda inmiddels in Jemen, Indonesie, Soedan en weet ik waar zit. Terrorisme bestrijdt je niet met oorlog, maar met politiewerk. Zomaar even vrede, veiligheid en democratie brengen, gaat ook niet zomaar. Het was een leuk plan, maar het heeft niet gewerkt. Zoiets kun je niet aan een barbaars land als Amerika overlaten.

Voor de meisjes die straks niet naar school kunnen is het jammer (en dat meen ik), maar, hoe cru het ook klinkt, het is niet onze verantwoordelijkheid, noch kúnnen wij er iets aan doen.
  zaterdag 26 juni 2010 @ 17:13:27 #27
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_83329571
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 16:34 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Het is altijd zo fijn dat mensen met beide benen op aarde altijd zo goed onderbouwd mee kunnen discussiëren hier...
Want iemand die iets in perspectief plaatst, staat niet met zijn beide benen op de grond. Het lijkt me toch duidelijk wat ik zeg. 'Afghanistan' was synoniem met afgelegenheid en achterlijkheid, net als Timboektoe, Zanzibar en Borneo. Wij hebben met die landen niets van doen, het is van de zotte om daar dan onze schietgrage kindertjes heen te sturen.
  Moderator zaterdag 26 juni 2010 @ 17:19:00 #28
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_83329703
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 17:07 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Het plan is to disrupt, destroy and dismantle Al qaeda. Welnu, we weten dat Al qaeda inmiddels in Jemen, Indonesie, Soedan en weet ik waar zit. Terrorisme bestrijdt je niet met oorlog, maar met politiewerk. Zomaar even vrede, veiligheid en democratie brengen, gaat ook niet zomaar. Het was een leuk plan, maar het heeft niet gewerkt. Zoiets kun je niet aan een barbaars land als Amerika overlaten.

Voor de meisjes die straks niet naar school kunnen is het jammer (en dat meen ik), maar, hoe cru het ook klinkt, het is niet onze verantwoordelijkheid, noch kúnnen wij er iets aan doen.
eerste regel is al fout, haalt je hele relaas gelijk onderuit
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 26 juni 2010 @ 17:34:18 #29
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_83330166
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 17:19 schreef sp3c het volgende:

[..]

eerste regel is al fout, haalt je hele relaas gelijk onderuit
Hè, is dat me balen. Wat is het plan dan?
  Moderator zaterdag 26 juni 2010 @ 17:38:01 #30
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_83330330
google is je vriend
quote:
ISAF, in support of the Government of the Islamic Republic of Afghanistan, conducts operations in Afghanistan to reduce the capability and will of the insurgency, support the growth in capacity and capability of the Afghan National Security Forces (ANSF), and facilitate improvements in governance and socio-economic development, in order to provide a secure environment for sustainable stability that is observable to the population.
http://www.isaf.nato.int/mission.html
  zaterdag 26 juni 2010 @ 17:41:37 #31
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_83330466
En dan moet ik uitleggen wat er wazig en onrealistisch aan dat plan is? Dwz, onrealistisch voor zover het begrijpelijk is en wazig voor de rest.
  Moderator zaterdag 26 juni 2010 @ 17:42:40 #32
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_83330514
nou als je dit niet snapt dan moet je aan je Engels gaan werken hoor
  Moderator zaterdag 26 juni 2010 @ 17:42:52 #33
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_83330519
moet ik het voor je vertalen anders?
  zaterdag 26 juni 2010 @ 20:26:03 #34
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_83335516
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 17:42 schreef sp3c het volgende:
moet ik het voor je vertalen anders?
quote:
ISAF, in support of the Government of the Islamic Republic of Afghanistan, conducts operations in Afghanistan to reduce the capability and will of the insurgency, support the growth in capacity and capability of the Afghan National Security Forces (ANSF), and facilitate improvements in governance and socio-economic development, in order to provide a secure environment for sustainable stability that is observable to the population.
Letterlijk:
ISAF, ondersteunend aan de Regering van de Islamitsische Republiek Afghanistan, voert operaties in Afghanistan uit om de capaciteiten en de wil van de opstandelingen te verminderen, om de groei van de Afghaanse Nationale Veiligheidstroepen te ondersteunen, en om de verbeteringen van het bestuur en de socio-economische ontwikkeling mogelijk te maken, zodat er een veilige omgeving ontstaat voor een duurzame stabiliteit die zichtbaar is voor de bevolking.

In gewoon nederlands:
ISAF voert in Afghanistan operaties uit ter ondersteuning van de lokale regering. ISAF probeert de mogelijkheden van de opstandelingen om oorlog te (willen) voeren te verminderen, zodat:
a. het Afghaanse leger kan groeien in aantal en mogelijjkheden
b. het bestuur van het land verbetert
c. het land zich sociaal en economisch ontwikkelt
Als deze drie voorwaarden ontstaan zal het land een veilige omgeving gaan worden voor haar inwoners.
quote:
Security
In accordance with all the relevant Security Council Resolutions, ISAF’s main role is to assist the Afghan government in the establishment of a secure and stable environment. To this end, ISAF forces are conducting security and stability operations throughout the country together with the Afghan National Security Forces and are directly involved in the development of the Afghan National Army through mentoring, training and equipping.
Letterlijk:
Veiligheid
In overeenstemming met alle relevante Resoluties van de Veiligheidsraad, is de rol van ISAF het assisteren van de Afghaanse overheid bij het realiseren van een veilige en stabiele omgeving. Om dat te bereiken voeren ISAF strijdkrachten veiligeheid en stabiliteitsmissies uit door het hele land samen met de Afghaanse Nationale Veiligheidstroepen, en zijn ze direct betrokken in het ontwikkelen van het Afghaanse Nationale Leger door mentorschap, training en uitrusting.

In gewoon Nederlands:
ISAF assisteert volgens de Resoluties van de Veligheidsraad de Afghaanse regering bij het maken van een veilig en stabiel land. Daarvoor voert ISAF samen met de Afghanen missies uit in het hele land, en is ISAF betrokken bij het opleiden en uitrusten van het Afghaanse Nationale Leger.
quote:
Reconstruction and development
Through its Provincial Reconstruction Teams, ISAF is supporting reconstruction and development (R&D) in Afghanistan, securing areas in which reconstruction work is conducted by other national and international actors.
Where appropriate, and in close cooperation and coordination with GIROA and UNAMA representatives on the ground, ISAF is also providing practical support for R&D efforts, as well as support for humanitarian assistance efforts conducted by Afghan government organizations, international organizations, and NGOs.
Letterlijk:
Wederopbouw en ontwikkeling
Met behulp van Provinciale Recontructieteams ondersteunt ISAF wederopbouw en ontwikkeling in Afghanistan door het beveiligen van gebieden waar wederopbouw werk wordt uitgevoerd door andere nationale en internationale organisaties. Waar nodig, en in nauwe samenwerking en overleg met GIROA en UNAMA vertegenwoordigers op de grond, levert ISAF ook practische ondersteuning voor wederopbouw en ontwikkeling, en ondersteuning voor humanitaire missies die uitgevoerd worden door Aghanaanse overheidsorganisaties, indernationale organisaties, en Niet-Gouvernementele Organisaties (NGOs)
In gewoon Nederlands: De ISAF ondersteunt met raad en daad iedere organisatie die een steentje bij draagt aan de ontwikkeling van Afghanistan, of ze nou uit Afghanistan zelf komen of uit het buitenland, en of ze nou een overheids- of een niet--overheidsorganisatie zijn.
quote:
Governance
ISAF, through its Provincial Reconstruction Teams (PRTS), is helping the Afghan Authorities strengthen the institutions required to fully establish good governance and rule of law and to promote human rights. PRTs’ principal mission in this respect consists of building capacity, supporting the growth of governance structures and promoting an environment within which governance can improve.
Letterlijk:
ISAF helpt via haar Provinciale ReconstructieTeams (PRTs) de Afghaanse Autoriteiten de instituten te versterken die nodig zijn om een goed bestuur en een goede rechtsstaat op te zetten, en om mensenrechten te promoten. Het primaire doel van de PRTs bestaat uit het opbouwen van mogelijkheden, het ondersteunen van de groei van bestuursstructuren en het steunen an een omgeving waarin het bestuur kan verbeteren.

In gewoon Nederlands:
Met behulp van de Proviciale reconstructieteams probeert ISAF de lokale overheid die nodig is voor een goed bestuur te steunen, en om mensenrechten te bevorderen. PRTs moeten vooral mogelijkheden maken waarin een goed bestuur zich kan ontwikkelen.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  zaterdag 26 juni 2010 @ 20:26:34 #35
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_83335541
Oeh, da's best een lange post voor DEF
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  zondag 27 juni 2010 @ 10:59:11 #36
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_83351167
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 15:40 schreef BenMoe het volgende:
Gezien dat Afghanistan aan 1 biljoen dollar aan grondstoffen bezit, zeg ik; overnemen die bende.
Dat dus

Goed voor de staatschuld van Nederland, en om aan defensie te geven, voor de JSF

[ Bericht 5% gewijzigd door Verburg_K op 27-06-2010 11:10:33 ]
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_83351327
Tegen.

Er is geen argument om vóór te zijn.

Een "politiemissie". Die term doet me trouwens denken aan de "politionele acties" in Indonesië. Schijnheilige term, wat een militaire actie cq macht moet verhullen.
  Moderator zondag 27 juni 2010 @ 13:27:00 #38
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_83355326
het geheel lijkt ook wel een beetje op de politionele acties

maar deze missie is weer wat anders
  zondag 27 juni 2010 @ 13:32:49 #39
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_83355490
Ik kan me vergissen, maar ik geloof niet dat Afghanistan een kolonie van Amerika is, of van enig ander land.
pi_83355519
quote:
Op zondag 27 juni 2010 13:32 schreef Louis22 het volgende:
Ik kan me vergissen, maar ik geloof niet dat Afghanistan een kolonie van Amerika is, of van enig ander land.
Dat hebben ze er zo langzamerhand wel van gemaakt. Vazalstaat in ieder geval.
  zondag 27 juni 2010 @ 13:34:32 #41
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_83355539
quote:
Op zondag 27 juni 2010 13:33 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Dat hebben ze er zo langzamerhand wel van gemaakt. Vazalstaat in ieder geval.
So ein Quatsch. Dan zouden Obama en Karzai niet voortdurend overhoop liggen.
  Donald Duck held zondag 27 juni 2010 @ 13:36:53 #42
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_83355605
quote:
Op zondag 27 juni 2010 13:32 schreef Louis22 het volgende:
Afghanistan is wel iets waar je controle op wil blijven houden. Er schijnen enorme voorraden mineralen ontdekt te zijn, goed voor honderden miljarden.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zondag 27 juni 2010 @ 13:36:53 #43
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_83355606
Tegen. Er is al een tekort in nederland, en om dan een X aantal weg te gaan sturen lijkt me geen goed idee.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_83355733
quote:
Op zondag 27 juni 2010 13:34 schreef Louis22 het volgende:

[..]

So ein Quatsch. Dan zouden Obama en Karzai niet voortdurend overhoop liggen.
Overhoop. Haha. Volgens de telegraaf ja.
  zondag 27 juni 2010 @ 13:44:26 #45
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_83355784
quote:
Op zondag 27 juni 2010 13:36 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Afghanistan is wel iets waar je controle op wil blijven houden. Er schijnen enorme voorraden mineralen ontdekt te zijn, goed voor honderden miljarden.
Daar doen ze het echt niet voor, dat zou een bijzonder slechte investering zijn. De oorlog zelf kost ook honderden miljarden en dat plus de kosten van het delven van die grondstoffen zou zwaar over de baten heen gaan.
  zondag 27 juni 2010 @ 14:22:23 #46
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_83357247
quote:
Op zondag 27 juni 2010 13:44 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Daar doen ze het echt niet voor, dat zou een bijzonder slechte investering zijn. De oorlog zelf kost ook honderden miljarden en dat plus de kosten van het delven van die grondstoffen zou zwaar over de baten heen gaan.
Als er een mijnbouwmaatschappij vele miljarden dollars over heeft voor die vergunningen, dan kan het wel uit.
Als er veel Uranium in de grond zit net als in Kazachstan dan is het belangrijker dan de olie in Irak
http://www.world-nuclear.org/info/inf89.html
quote:
Some officials even said that Afghanistan has top-quality deposits of uranium in the southern province of Helmand and the Pamir plateau in the north, all discovered by the Russians in the 1960s. But they argued that the government has no plan to develop these deposits for the time being due to the sensitiveness of uranium, an essential material for nuclear weapons.
En de Ned staat kan het goed gebruiken om de kosten terug te krijgen

[ Bericht 11% gewijzigd door Verburg_K op 27-06-2010 14:59:59 ]
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
  zondag 27 juni 2010 @ 16:58:57 #47
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_83363311
quote:
Op zondag 27 juni 2010 13:41 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Overhoop. Haha. Volgens de telegraaf ja.
http://www.volkskrant.nl/(...)n_aan_partner_Karzai
http://nos.nl/artikel/146974-obama-bij-bezoek-aan-kabul.html
En een beetje window-dressing

Niet echt Telegraaf-vriendelijke media.
- Privacy Matters
  zondag 27 juni 2010 @ 17:36:57 #48
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_83365078
quote:
En als je nog eens een Amerikaanse krant of tijdschrift leest, of wel eens op www.foreignpolicy.com kijkt (eersteklas aanrader), dan weet je dat de onenigheid diep zit. Moet je eens doen, chooselife!
  zondag 27 juni 2010 @ 17:43:44 #49
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_83365416
quote:
Op zondag 27 juni 2010 14:22 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

Als er een mijnbouwmaatschappij vele miljarden dollars over heeft voor die vergunningen, dan kan het wel uit.
Als er veel Uranium in de grond zit net als in Kazachstan dan is het belangrijker dan de olie in Irak
http://www.world-nuclear.org/info/inf89.html
[..]

En de Ned staat kan het goed gebruiken om de kosten terug te krijgen
Zie, er zitten zeker geopolitieke en economische belangen achter de oorlog in Afghanistan, maar zo plat en zo simpel is het niet. Eerstens zijn mensen niet zo kwaadaardig, tweedens zouden 'ze' er nooit mee weg kunnen komen.
  zondag 27 juni 2010 @ 19:21:27 #50
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_83368742
quote:
Op zondag 27 juni 2010 17:43 schreef Louis22 het volgende:

[..]

Zie, er zitten zeker geopolitieke en economische belangen achter de oorlog in Afghanistan, maar zo plat en zo simpel is het niet. Eerstens zijn mensen niet zo kwaadaardig, tweedens zouden 'ze' er nooit mee weg kunnen komen.
Ik denk dat het wel zo plat en simpel is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')