Tuurlijk straal je een beetje warmte uit.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 14:39 schreef dalaiblama het volgende:
Ik denk niet dat ik je begrijp hoor; de vragen die je stelt zijn een beetje vreemd.
Je weet toch wel dat als je in je handen wrijft je handen warmte afgeven? Dat je spieren kunt aanspannen? Dat je ademhaalt? Dat je woede kunt opwekken en ook extase? Allemaal energie die we zelf reguleren.
Ik vrees dat ik niet mijn tijd ga zitten verdoen door daar links voor te zoeken die je dat allemaal uitleggen.
quote:Op vrijdag 18 juni 2010 14:44 schreef _Led_ het volgende:
(Tevens straalt een kastanje ook energie uit hoor)
Joh! Je hebt boeken gelezen!quote:Op vrijdag 18 juni 2010 14:01 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Nou, ik heb een redelijk aantal boeken gelezen op het 'spirituele' vlak hoor, van witte magie tot astrale uittreding, van tarot tot uri geller.
Beetje kortzichtig. Ik ben reikimaster uit een goede lijn, werk dagelijks met energie en heb regelmatig diepgaande gesprekken met mensen die, onafhankelijk van mezelf, tot bijna exact dezelfde inzichten zijn gekomen.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 14:01 schreef _Led_ het volgende:
Jij komt daarentegen niet verder dan "Alles is energie en is met elkaar verbonden", alsof dat voor elke willekeurige stelling een verklaring zou zijn
Die probeer ik aan te dragen, maar ze schijnen niet over te komen. Hetgeen ook vrij moeilijk is als je tegenover een groepje alles-wat-spiritueel-is-is-belachelijk uitlachers die niets willen accepteren. Het is net alsof ik op een eilandje sta met blauwe palmbomen, maar als ik naar de overkant zwem om je te overtuigen wil je niet mee gaan kijken. Je wil zelfs geen verrekijker pakken om die palmbomen te zien omdat je denkt dat die toch niet bestaan. In plaats daarvan zeg je dat ik niet goed snik ben, alleen maar omdat je zelf nog nooit blauwe palmbomen hebt gezien.quote:Dus wil je eens op niveau praten ? Prima, kom dan eens met uitleg en argumenten in plaats van slappe dooddoeners - voorlopig tiep je veel maar zeg je weinig
Waar zeg ik dan dat ik geen ervaring heb opgedaan ?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 15:04 schreef EINZ het volgende:
[..]
Joh! Je hebt boeken gelezen!Je hebt me overtuigd, je bent er helemaal
![]()
Dat je het verschil niet kent tussen pure theorie en de noodzakelijke praktijk zegt veel. Je kan toch ook niet leren autorijden door een boek te lezen?
"omdat je dat zelf zo voelt" is complete quatsch.quote:Misschien dat je ooit nog het verschil zal ervaren tussen kennis (wat anderen jou vertellen als zijnde wat zij voor waar aannemen) en wijsheid (het instinctieve weten en in terug contact staan met de flow, niet omdat een ander je dat verteld heeft, maar omdat je dat zelf zo voelt).
Dat jij bepaalde zaken niet rationeel durft te bekijken omdat anders je wereldje in elkaar blijkt te storten zegt meer over jouquote:Dat verschil is essentiëel voor iemands vermogen om echt te begrijpen waar het om gaat en buiten de gebaande paden te treden die anderen voor jou uitgestippeld hebben. Door je daarvoor af te sluiten omdat je alles rationeel wilt benaderen ontzeg je jezelf heel veel. Maar goed, dat is jouw leercurve in dit leven, en wie ben ik om daar iets over te zeggen
Wat houdt dat inquote:
Dat kan dus volgens jou niet? Aangezien je van boeken houdt, zou ik het boek van de reconnection van Eric Pearl eens lezen. Het eerste deel is genoeg. En hij is echt niet de enige die dat beheerst. Daarna wil ik graag je mening erover weten.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 14:44 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Tuurlijk straal je een beetje warmte uit.
Maar da's wat anders dan beweren dat je gericht energie uit kunt stralen om daar mensen mee te genezen.
Zie je het verschil niet tussen die 2 stellingen ?
(Tevens straalt een kastanje ook energie uit hoor)
De zuivere lijn van Mikao Usui. Via Hayashi, Takata, Lei Furumoto en zo verder.quote:
quote:Op vrijdag 18 juni 2010 15:10 schreef EINZ het volgende:
[..]
Beetje kortzichtig. Ik ben reikimaster uit een goede lijn
Oh, werk je bij de Nuon ?quote:werk dagelijks met energie
Je roept net dat ervaring het belangrijkst is, en je je niet door mensen moet laten vertellen wat je moet geloven.quote:Die probeer ik aan te dragen, maar ze schijnen niet over te komen.
Je bedoelt, die niets klakkeloos, zonder argumenten willen accepteren.quote:Hetgeen ook vrij moeilijk is als je tegenover een groepje alles-wat-spiritueel-is-is-belachelijk uitlachers die niets willen accepteren.
Ik vraag hier al jaren aan mensen om me de palmbomen te laten zien.quote:Het is net alsof ik op een eilandje sta met blauwe palmbomen, maar als ik naar de overkant zwem om je te overtuigen wil je niet mee gaan kijken. Je wil zelfs geen verrekijker pakken om die palmbomen te zien omdat je denkt dat die toch niet bestaan. In plaats daarvan zeg je dat ik niet goed snik ben, alleen maar omdat je zelf nog nooit blauwe palmbomen hebt gezien.
Dat schreef je niet. Je zei dat je boeken had gelezen.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 15:10 schreef _Led_ het volgende:
Waar zeg ik dan dat ik geen ervaring heb opgedaan ?
Ik heb ervaring opgedaan met tarot, handlezen, mediums, reiki en meer 'spirituele' zaken.
Op basis daarvan heb ik een mening, en ben ik nieuwsgierig.
Nee, dat vind jij. Omdat dat een ervaring is die jij nog niet gehad hebt. Hoe kan jij een uitspraak doen over wat een ander voelt?quote:"omdat je dat zelf zo voelt" is complete quatsch.
Dat je iets "zo voelt" maakt het niet waar.
Lolwut? Weet je hoe analytisch ik was en hoezeer ik dingen wilde verklaren na mijn reiki 1? Ik heb een heel technische achtergrond hoor. Het was pas toen ik dat rationele losliet en stopte met proberen te verklaren wat niet verklaard kon worden dat de energie goed ging stromenquote:Dat jij bepaalde zaken niet rationeel durft te bekijken omdat anders je wereldje in elkaar blijkt te storten zegt meer over jou
Klopt. Ik doe het pas een jaar of 6quote:Maar hey, wat weet jij nou, jij hebt helemaal geen kennis van spirituele zaken, laat staan ervaring.
Ik ken Eric Pearl al hoor, de meneer die beweert dat ie zijn krachten van een joodse zigeunerin heeft gekregen.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 15:12 schreef EINZ het volgende:
[..]
Dat kan dus volgens jou niet? Aangezien je van boeken houdt, zou ik het boek van de reconnection van Eric Pearl eens lezen. Het eerste deel is genoeg. En hij is echt niet de enige die dat beheerst. Daarna wil ik graag je mening erover weten.
Hoe werk je ermee dan? Tem je de energieen?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 15:10 schreef EINZ het volgende:
[..]
Beetje kortzichtig. Ik ben reikimaster uit een goede lijn, werk dagelijks met energie en heb regelmatig diepgaande gesprekken met mensen die, onafhankelijk van mezelf, tot bijna exact dezelfde inzichten zijn gekomen.
Verdient da nu een beetje, onzin met een verlengsnoer verkopen?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 15:10 schreef EINZ het volgende:
[..]
Beetje kortzichtig. Ik ben reikimaster uit een goede lijn, werk dagelijks met energie en heb regelmatig diepgaande gesprekken met mensen die, onafhankelijk van mezelf, tot bijna exact dezelfde inzichten zijn gekomen.
[..]
Die probeer ik aan te dragen, maar ze schijnen niet over te komen. Hetgeen ook vrij moeilijk is als je tegenover een groepje alles-wat-spiritueel-is-is-belachelijk uitlachers die niets willen accepteren. Het is net alsof ik op een eilandje sta met blauwe palmbomen, maar als ik naar de overkant zwem om je te overtuigen wil je niet mee gaan kijken. Je wil zelfs geen verrekijker pakken om die palmbomen te zien omdat je denkt dat die toch niet bestaan. In plaats daarvan zeg je dat ik niet goed snik ben, alleen maar omdat je zelf nog nooit blauwe palmbomen hebt gezien.
Dat klopt.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 15:23 schreef EINZ het volgende:
[..]
Dat schreef je niet. Je zei dat je boeken had gelezen.
Ik ben behandeld met reiki, ik heb witte magie geprobeerd, ik heb tarot-leggingen laten doen, ik heb mijn hand laten lezen, ik heb geexperimenteerd met astraal reizen. Oh, en pendelen, en met iemand zouden we checken of ze echt kon remote-viewen maar dat aanbod werd ingetrokken door twijfel bij zichzelf of ze het zich niet ingebeeld had. En vast nog wat meer dingen die ik nu even vergeet.quote:Wat voor ervaringen heb je met de punten die je noemt? Ben je behandeld, heb je zelf inwijdingen gedaan?
Nee, dat lijkt me stug als ik zelf niet overtuigd heb kunnen raken van de werkingquote:Behandel je andere mensen?
Dat probeer ik, maar de meeste 'spiritueel' aangelegde mensen blijken nogal opvliegend te zijn en nieuwsgierigheid niet te waarderen.quote:Praat je met mensen over dit soort onderwerpen?
Zo ver dat veel van de mensen aan wie ik vragen stel na een tijdje met een mond vol tanden staan en me niet zo aardig meer vinden geloof ik.quote:Hoe ver ga je daar in?
Ik sta er echt voor open, en ik bekijk alles ook rationeel.quote:Sta je er echt voor open, of moet alles langs de meetlat van het wetenschappelijke worden gelegd?
Natuurlijk, het zou enorm dom zijn om dat niet te zien, dat is namelijk de kern van de wetenschap - verklaringen zoeken voor zaken die nog niet verklaard zijn.quote:Accepteer je dat er ook een heleboel is dat de wetenschap nog niet kan verklaren?
Ik doe geen uitspraken over wat een ander voelt, ik zeg enkel dat iets niet waar hoeft te zijn enkel omdat iemand het zo voelt.quote:Nee, dat vind jij. Omdat dat een ervaring is die jij nog niet gehad hebt. Hoe kan jij een uitspraak doen over wat een ander voelt?
Als zaken pas gaan werken als je er niet rationeel naar kijkt zou er een alarmbel af moeten gaan naar mijn mening, je kunt dan immers geen goed oordeel meer vellen omdat je je hersens weigert te gebruiken.quote:Lolwut? Weet je hoe analytisch ik was en hoezeer ik dingen wilde verklaren na mijn reiki 1? Ik heb een heel technische achtergrond hoor. Het was pas toen ik dat rationele losliet en stopte met proberen te verklaren wat niet verklaard kon worden dat de energie goed ging stromen
Leuk dat je lol hebt, maar lach je niet om jezelf? Mijn antwoord is compleet juist, dat zal iedere reiki-beoefenaar je vertellen. Het enige dat hier aan de hand is is dat jij niet weet waar het over gaat.quote:
Nee, ik heb een leven.quote:Oh, werk je bij de Nuon ?![]()
Het gaat om energie in zijn essentie. De manifestatie kan zich voordoen op verschillende manieren, zoals warmte, magnetisme enz. Je denkt in hokjes, in voor jou grijpbare definities. Iets moet electrisch zijn of iets moet magnetisch zijn, anders kan je het niet verklaren. Accepteer toch gewoon dat er meer is dan wij mensen begrijpen.quote:Maar als je er zoveel van weet, kun je me dan even vertellen over wat voor energie we het hebben ?
Electromagnetisch ?
Je vraagt om op jouw niveau overtuigd te worden. Dat probeer ik ondanks dat dat gewoon niet kan (omdat deze verschijnselen zich niet op jouw niveau voordoen), is het weer niet goed?quote:Je roept net dat ervaring het belangrijkst is, en je je niet door mensen moet laten vertellen wat je moet geloven.
Doen we dat, is het weer niet goed ?
En dat is nu net het hele punt - en dat probeer je keer op keer - je weet heel goed dat argumenten niet naar voren gebracht kunnen worden. Omdat energiewerk iets is dat zich niet rationeel en meetbaar laat verklaren. Dat weet je donders goed. Ik vind het nogal slap van je dat steeds weer naar voren probeert te brengen. Roepen dat die palmboom niet bestaat maar niet eens willen kijken.quote:Je bedoelt, die niets klakkeloos, zonder argumenten willen accepteren.
Wil ik best doen. Mits het maar wel een oprechte poging van jou daartoe is, en geen manier om weer afwachtend met je handen over elkaar een beetje schamper te gaan toekijken. Participatie van jouw kant is ook vereist.quote:Ik vraag hier al jaren aan mensen om me de palmbomen te laten zien.
Meestal krijg ik dan als antwoord "ik kan het je niet laten zien, dat moet je zelf doen".
Maar bij deze neem ik het aanbod aan, zeg maar welke spirituele zaken jij mij wilt gaan laten zien, en hoe je dat gaat doen, dan regelen we een afspraak.
Mensen met scoliose die na een behandeling weer rechtop de deur uitlopen en een verpleegster met artrose die na 30 seconden behandeling haar vingers weer kan bewegen, noem ik geen bullshit.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 15:23 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Ik ken Eric Pearl al hoor, de meneer die beweert dat ie zijn krachten van een joodse zigeunerin heeft gekregen.
Mijn mening ? Een hoop bullshit waar hij vreselijk veel geld mee verdient.
LED in de regels staat dat je met respect met elkaar erover moet praten! Niet zo denigerend jij.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 15:44 schreef _Led_ het volgende:
Prima, jij gaat een demonstratie geven
Wat kan jij voor concreets met je energiewerk waarmee je mij zou kunnen overtuigen ?
quote:Op vrijdag 18 juni 2010 15:46 schreef Cristal het volgende:
LED in de regels staat dat je met respect met elkaar erover moet praten! Niet zo denigerend jij.
En als jij het over wetenschap wilt hebben, en over overtuigingen kun je dat bij Wetenschap doen!
Kijk, daar komt de norm alweer waar ik aan moet voldoen. Er wordt ergens een lat gelegd waar ik overheen moet springen. Je weet inmiddels ook allang dat resultaten vooraf niet gegeven kunnen worden. Dat ga ik dus ook niet doen.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 15:44 schreef _Led_ het volgende:
Prima, jij gaat een demonstratie geven
Wat kan jij voor concreets met je energiewerk waarmee je mij zou kunnen overtuigen ?
Verrassing: dat kan je al, maar in een veel minder sterke mate.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 15:48 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]Ik zie niks denigrerends aan die post van _Led_, alleen maar dat _Led_ graag met EINZ wil daten en EINZ wil dat zelf ook
Kon ik ook maar reiki, dan had ik nu een date.
Faith-healers, handopleggers en meer van dat soort figuren zijn er overal, die zogenaamd mensen genezen.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 15:45 schreef EINZ het volgende:
[..]
Mensen met scoliose die na een behandeling weer rechtop de deur uitlopen en een verpleegster met artrose die na 30 seconden behandeling haar vingers weer kan bewegen, noem ik geen bullshit.
En hij beweert niet alleen dat hij over dergelijke krachten de beschikking heeft gekregen, hij laat het ook zien. Telkens weer. In zijn praktijk, op seminars, workshops, of het nu gaat om gewoon publiek of kritische artsen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |