abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83033584
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 20:31 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Ja, maar zaken zoals "een bal van energie tussen je handen voelen" heeft daar niets mee te maken. Dat duidt erop dat ze gewoon gevoelig is voor het waarnemen van energie.
Of dat er iets mis is met haar zenuwen of zintuigen of de manier waarop haar hersenen bepaalde impulsen verwerken of dat ze simpelweg hallucineert.

Het kind is 13... 13! Dit is nu precies waarom mensen zo fel zijn op alternatieve geneeswijzen en 'paranormale' zaken. Zij loopt wellicht rond met ernstige gezondheidsproblemen en jullie komen aan met energie voelen en reiki en aura's terwijl de eerste reactie van een weldenkend mens zou zijn om haar naar een arts te verwijzen om eerst e.e.a. uit te sluiten. Mocht er niets aan de hand blijken te zijn dan is het nog vroeg genoeg om te onderzoeken of er iets paranormaals achter schuilt. Dit is gewoon spelen met de gezondheid van een kind. Ga je schamen. Heel diep.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_83034377
De meeste mensen weten zelf niet eens wat ze bedoelen met "energie", laat staan dat ze weten wat energie is.
  zaterdag 19 juni 2010 @ 23:19:30 #203
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_83038948
Ik ben benieuwd naar de ervaring van Michielos na de Reiki 'sessie' van EINZ!

En ik wil het zelf ook graag eens ervaren
maar alleen als de ervaring positief is, want het is wel een beetje eng om 'zo lang' niks te horen van Michielos
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_83039715
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 23:19 schreef Sylver_ het volgende:

maar alleen als de ervaring positief is, want het is wel een beetje eng om 'zo lang' niks te horen van Michielos
Ik ben ook wel benieuwd! Ik wil ook wel proefkonijn zijn.
  zondag 20 juni 2010 @ 11:29:25 #205
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_83048168
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 21:33 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Of dat er iets mis is met haar zenuwen of zintuigen of de manier waarop haar hersenen bepaalde impulsen verwerken of dat ze simpelweg hallucineert.

Het kind is 13... 13! Dit is nu precies waarom mensen zo fel zijn op alternatieve geneeswijzen en 'paranormale' zaken. Zij loopt wellicht rond met ernstige gezondheidsproblemen en jullie komen aan met energie voelen en reiki en aura's terwijl de eerste reactie van een weldenkend mens zou zijn om haar naar een arts te verwijzen om eerst e.e.a. uit te sluiten. Mocht er niets aan de hand blijken te zijn dan is het nog vroeg genoeg om te onderzoeken of er iets paranormaals achter schuilt. Dit is gewoon spelen met de gezondheid van een kind. Ga je schamen. Heel diep.
Doe even normaal. De zaken die ze omschrijft hebben overduidelijk met energiewerk te maken en zijn geen "defect". Als er echt iets mis zou zijn met haar, had ze wel met andere klachten bij de arts gezeten, denk je niet? Ze heeft geen problemen met zien of voelen of wat dan ook, wat ze omschrijft is puur additief.

Wat jij doet is haar een ziekte aanpraten. Als je maar lang genoeg vertelt dat er iets met haar aan de hand is, gelooft ze het vroeg of later ook nog. En de artsen willen maar al te graag klaar staan met allerlei onderzoeken, remedies, pillen enz. waar het kind ook niet beter van wordt.

En het ergste is ook nog dat het eerste wat een arts tegen haar zal zeggen is dat het paranormale niet bestaat, dat energiewerk niet bestaat, dat reiki onzin is en dat ze dat allemaal maar gewoon moet vergeten. Waarmee voor de zoveelste keer weer een fantastisch ontluikend potentieel de grond in wordt getrapt, wie weet voor hoeveel jaren.

Sarah, als je naar de arts wil gaan is dat prima, maar laat je niets aanpraten. Begin ook niet over het voelen van energie tussen je handen of het interpreteren wat je ziet, ze zullen je vertellen dat het allemaal niet bestaat. Waardoor je aan jezelf gaat twijfelen en je je potentieel misschien nooit zult ontwikkelen.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_83048841
Ik praat haar helemaal geen ziekte aan, ik zeg dat ziekte eerst uitgesloten moet worden voor je verder kijkt. Vooral omdat een aantal van de dingen die zij noemt ook prima te verklaren zijn door bijvoorbeeld epilepsie. Jij (en een aantal anderen uit dit topic) trekken gelijk de conclusie dat er sprake moet zijn van iets bovennatuurlijks en schuiven de mogelijkheid dat er een natuurlijke verklaring is gewoon volledig aan de kant. En vervolgens haar ook nog aanraden om mogelijke symptomen voor een arts te verzwijgen.
  zondag 20 juni 2010 @ 12:09:06 #207
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_83049243
quote:
Op zondag 20 juni 2010 11:54 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik praat haar helemaal geen ziekte aan, ik zeg dat ziekte eerst uitgesloten moet worden voor je verder kijkt. Vooral omdat een aantal van de dingen die zij noemt ook prima te verklaren zijn door bijvoorbeeld epilepsie. Jij (en een aantal anderen uit dit topic) trekken gelijk de conclusie dat er sprake moet zijn van iets bovennatuurlijks en schuiven de mogelijkheid dat er een natuurlijke verklaring is gewoon volledig aan de kant. En vervolgens haar ook nog aanraden om mogelijke symptomen voor een arts te verzwijgen.
Je haalt een paar zaken door elkaar. Ik zeg nergens dat duidelijke symptomen niet bij een arts gemeld moeten worden. Maar als je energie tussen je handen voelt (en dat heeft niets te maken met epilepsie, wel met een duidelijke aanleg hebben voor energiewerk) lacht de gemiddelde arts je uit. Iemand van 13 kan daar zo door geraakt worden dat ze de komende jaren niets meer met energiewerk doet, en het is gewoon ontzettend jammer als dat door de onwetendheid van een arts gebeurt. Die haar in 9 van de 10 gevallen zal vertellen dat het allemaal onzin is en ze moet stoppen met zich "dingen in te beelden".

Nogmaals, als het niet zo veelvoorkomend was wat ze ervaart had ik meteen gezegd dat ze eerst even naar de huisarts moest. Dat raden we mensen altijd aan bij klachten voordat we er op een alternatieve manier aan gaan "sleutelen". Maar deze meid geeft helemaal geen blijk van dergelijke fysieke klachten. Alleen van het gewaar worden van een bepaald potentieel. De reden dat ik haar afraad om bij de arts te melden dat ze energie tussen haar handen voelt, is dat deze - zelfs met alle goede bedoelingen - haar waarschijnlijk zal vertellen dat dat niet bestaat. Met alle gevolgen van dien.

En wat zou er niet natuurlijk zijn aan energiewerk? Energiewerk is gewoon normaal en niets "bovennatuurlijks". Bovennatuurlijk is een definitie van mensen die daarmee alles wat ze niet kunnen verklaren in een hokje stoppen.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  maandag 21 juni 2010 @ 08:03:36 #208
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_83086932
quote:
Op zaterdag 19 juni 2010 23:19 schreef Sylver_ het volgende:

Ja, hoi.

Ik heb helaas vrijdag geen fluit kunnen doen. Het zal dus vanavond worden. Nog iemand interesse?
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
pi_83088199
quote:
Op maandag 21 juni 2010 08:03 schreef EINZ het volgende:

[..]

Ja, hoi.

Ik heb helaas vrijdag geen fluit kunnen doen. Het zal dus vanavond worden. Nog iemand interesse?
Jawohl!
  maandag 21 juni 2010 @ 09:43:13 #210
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_83088341
quote:
Ja, hoi.

Ja, ik nog steeds ! _Led_ natuurlijk ook en of Michielos vanavond kan weet ik niet.

Maar mag ik hieruit opmaken dat je Michielos afgelopen vrijdag voor Jan Lul in het ondergoed van zijn moeder hebt laten zitten ?

Hoe laat kan ik iets verwachten vanavond?
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  maandag 21 juni 2010 @ 09:44:45 #211
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_83088370
quote:
Op maandag 21 juni 2010 09:37 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Jawohl!
Mooi, vanavond ergens tussen 21:30 en 23:00. Ik zeg niet hoe laat

Er zijn wel meer mensen die interesse hebben, dus ik open even een aanmeldtopic daarvoor
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
pi_83088699
Moet ik behalve ergens rustig gaan liggen nog iets speciaals doen of laten en moet jij nog iets van me weten qua lichamelijke of geestelijke dingen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 21 juni 2010 @ 10:07:52 #213
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_83088880
Enige uitleg en verder aanmeldingen hier Heute abend reiki op afstand - wie heeft interesse?
  maandag 21 juni 2010 @ 12:57:31 #214
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_83094121
quote:

[..]

Ja, hoi.

Ja ik
Ik was al bang, ik heb niks gevoeld vrijdag
zzz
  maandag 21 juni 2010 @ 13:00:34 #215
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_83094241
quote:
Op maandag 21 juni 2010 12:57 schreef _Led_ het volgende:
Ja ik
Ik was al bang, ik heb niks gevoeld vrijdag
Eeehm, jij stond sowieso al ingepland voor vandaag. Alleen Michielos zou vrijdag aan de beurt komen.

Wel een beetje opletten hoor, _Led_!
  maandag 21 juni 2010 @ 13:03:56 #216
31101 _Led_
pi_83094368
Uh ? Waarom zou ik vandaag krijgen ? JIJ was toch enkel degene die vrijdag niet kon ?
zzz
  maandag 21 juni 2010 @ 13:13:44 #217
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_83094697
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:03 schreef _Led_ het volgende:
Uh ? Waarom zou ik vandaag krijgen ? JIJ was toch enkel degene die vrijdag niet kon ?
Rare vlekken om mensen en voor mijn ogen
Rare vlekken om mensen en voor mijn ogen
  maandag 21 juni 2010 @ 13:30:05 #218
31101 _Led_
pi_83095329
Aha, okee, overheen gelezen.
zzz
  maandag 21 juni 2010 @ 13:33:07 #219
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_83095462
Ik voelde ook niks, waarschijnlijk omdat er geen Reiki sessie plaatsvond. Vanavond?
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  maandag 21 juni 2010 @ 14:01:56 #220
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_83096711
quote:
Op maandag 21 juni 2010 13:33 schreef Michielos het volgende:
Ik voelde ook niks, waarschijnlijk omdat er geen Reiki sessie plaatsvond. Vanavond?
Zo is het!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')