abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82817445
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 00:14 schreef Merkie het volgende:

[..]

Dat is precies wat ik zeg. De keeper is het probleem niet. Ook niet met Stekelenburg.
De keeper was de laatste vier jaar het probleem inderdaad niet, maar dat doet niets af aan het feit dat er omstandigheden kunnen optreden waarin v/d Sar wel beslissend had kunnen zijn en Stekelenburg het laat afweten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 15 juni 2010 @ 00:23:20 #52
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_82817461
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 00:22 schreef Monolith het volgende:

[..]

De keeper was de laatste vier jaar het probleem inderdaad niet, maar dat doet niets af aan het feit dat er omstandigheden kunnen optreden waarin v/d Sar wel beslissend had kunnen zijn en Stekelenburg het laat afweten.
Dat wordt dan wel een hele unieke en hypothetische situatie.
2000 light years from home
pi_82817536
Ik denk serieus dat Stekelenburg één van de betere keepers van het toernooi is.
-
  dinsdag 15 juni 2010 @ 00:27:19 #54
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_82817608
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 00:25 schreef Otis2.0 het volgende:
Ik denk serieus dat Stekelenburg één van de betere keepers van het toernooi is.
Dat denk ik ook.
pi_82817676
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 00:27 schreef Merkie het volgende:

[..]

Dat denk ik ook.
Fijn, dan zijn we het eens.
-
pi_82817688
quote:
Op maandag 14 juni 2010 19:24 schreef msnk het volgende:
Maarten
pi_82817691
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 00:23 schreef Merkie het volgende:

[..]

Dat wordt dan wel een hele unieke en hypothetische situatie.
maar stel nou dat het niet hypotetisch is

sorry
pi_82820388
Nou ja , Van Der Sar was de beste keeper die de voetbalwereld heeft gekend. Zo'n betrouwbare en zelfverzekerde keeper maakt een verdediging al vele malen beter.
Om dit dan te gaan opvolgen is te moeilijk voor woorden dus laten we maar vrede nemen met het feit dat Stekelenburg een aardige doelman is die ik niet gauw zie blunderen , niet een topkeeper à la Van Der Sar , Casillas , Buffon , Dida , Pfaff , Seaman , Schmeichel , Kahn , Coupet , Cech , Kameni , Canisarez , Barthez etc. etc. Maar eerder een solide doelman die de nodige reddingen doet voor z'n team en doorslaggevend kan zijn al moet ie bij geplaatste ballen en sommige lastige situaties toekijken hoe de bal in het doel gaat. In het rijtje van Victor Valdes , Lehmann , Toldo , Vonk , Zoetebier , Gomes , Baia , Given etc. etc.
Vretend in de regen op de camping met me vriendinnetje zonder reet en geen hersens.
I get a clean shave , bathe go to a rave , die from an overdose and dig myself outta my grave.
pi_82823497
Laten we niet vergeten dat Edwin van der Sar ten tijde van het briljante WK 98 ook nog 'gewoon' bij Ajax onder de lat stond. Hij vertrok daarna naar Juventus, waar hij mislukte. Toen heeft hij bij Fulham gekeept waarna hij pas op 34-jarige leeftijd naar Manchester United vertrok en de absolute wereldtop werd.
-
pi_82823710
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 10:03 schreef Otis2.0 het volgende:
Laten we niet vergeten dat Edwin van der Sar ten tijde van het briljante WK 98 ook nog 'gewoon' bij Ajax onder de lat stond. Hij vertrok daarna naar Juventus, waar hij mislukte. Toen heeft hij bij Fulham gekeept waarna hij pas op 34-jarige leeftijd naar Manchester United vertrok en de absolute wereldtop werd.
Edje was echter wel in 1995 al Europees keeper van het jaar.

Maar in Steek heb ik alle vertrouwen!~
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_82826113
Coupet en Barthez wil ik nu niet echt topkeepers noemen.
pi_82826163
ja, een prima keeper als je't mij vraagt!
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_82827405
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 10:03 schreef Otis2.0 het volgende:
Gast, hij is helemaal niet mislukt bij Juventus. Hij was dat jaar nog de minst gepasseerde keeper van Italie. ALleen wilde Juve per se Buffon kopen en daar hebben ze 50miljoen voor betaald ofzo. Daarna was hij bij Fulham ook gewoon erg goed n had hij bij Manu gewoon weer een team om mee te presteren. Bij het Nederlands elftal is hij gewoon altijd fantastisch geweest.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 11:49:54 #64
248356 BroodjeBamihap
OddsOddsOdds--->Hiddinkhitt
pi_82827488
Steek
When Chuck Norris does a pushup, he isn’t lifting himself up, he’s pushing the Earth down.
pi_82827786
Ik weet nog hoeveel lof men had over Van der Sar toen ie bij Juve onder de lat stond. Dus van mislukken was er geen sprake snap niet waarom de mensen dat altijd insinueren enkel en alleen omdat Juve de toen nog beloftevolle Buffon bij Parma had weggekaapt met als reden de komende 10 jaar of langer weer geen zorgen te hoeven maken over één of andere doelmankwestie want een Italiaan gaat nou niet zo makkelijk van club veranderen als ie al bij Juve speelt. Van der Sar daarentegen zou wrs wel vroeg of laat vertrekken bij Juve.
We kunnen dus besluiten dat de Italianen het moeilijk kunnen verteren als er geen Italiaan die de nul houdt onder de lat kan staan bij de topploegen in de serie A.
Chauvunistische beslissing van Juventus destijds dus.

Stekelenburg overigens zie ik bij Fulham wel de vaste doelman worden maar bij Juve en Man Utd toch echt niet hoor.
Vretend in de regen op de camping met me vriendinnetje zonder reet en geen hersens.
I get a clean shave , bathe go to a rave , die from an overdose and dig myself outta my grave.
pi_82846474
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 04:31 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
Nou ja , Van Der Sar was de beste keeper die de voetbalwereld heeft gekend. Zo'n betrouwbare en zelfverzekerde keeper maakt een verdediging al vele malen beter.
Om dit dan te gaan opvolgen is te moeilijk voor woorden dus laten we maar vrede nemen met het feit dat Stekelenburg een aardige doelman is die ik niet gauw zie blunderen , niet een topkeeper à la Van Der Sar , Casillas , Buffon , Dida , Pfaff , Seaman , Schmeichel , Kahn , Coupet , Cech , Kameni , Canisarez , Barthez etc. etc. Maar eerder een solide doelman die de nodige reddingen doet voor z'n team en doorslaggevend kan zijn al moet ie bij geplaatste ballen en sommige lastige situaties toekijken hoe de bal in het doel gaat. In het rijtje van Victor Valdes , Lehmann , Toldo , Vonk , Zoetebier , Gomes , Baia , Given etc. etc.
Barthez, Kahn en Coupet zijn nou bij uitstek keepers die van tijd tot tijd heerlijke blunders maken
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_82847056
Barthez had dat beruchte probleem dat ie te ver van de doellijn ging staan inderdaad
Kahn heeft wel is een blunder gemaakt , ja ramp o ramp laten we niet vergeten dat hij tegen Valencia in de CL finale van 2001 dé man van de match was en cruciaal was tijdens de penalty shootout voor CL winst van Bayern. Kahn is gewoon op een paar matchen na altijd op topniveau blijven keepen. De finale van het wk 2002 was gewoon pech hebben voor zover ik het me kan herinneren.
Coupet was toch een redelijk betrouwbare keeper , blunderen is één ding maar ik heb die Coupet toch zeker geen compilatie blunders zien doen.
pi_82847214
Gomes is als hij eenmaal het vertrouwen van de trainer geniet, een wereldkeeper.
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_82847264
Nja coupet is niet een enorme blunderkeeper idd, maar ik vind 'm niet heel bijzonder ofzo. Hij staat dichter bij Stekelenburg dan vd Sar qua kwaliteiten
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_82848006

Seaman maakte ook wel eens een foutje.
pi_82848067
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 19:34 schreef Adames het volgende:

Seaman maakte ook wel eens een foutje.
kanker braziliaanse commentators
  dinsdag 15 juni 2010 @ 23:55:18 #72
199566 Dr_g0nz0
Gonzo Journalism
pi_82863264
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 19:35 schreef minutenman het volgende:

[..]

kanker braziliaanse commentators
die kunnen echt overdrijven
"You Took Too Much Man, You Took Too Much, Too Much."
pi_82867201
Steek keeped uitstekend en zal dat wel blijven doen.
Hij heeft alleen de naam nog niet, ook niet bij zijn ploeggenoten.
Dat blijkt wel weer als een verdediger in de fout gaat dat hij de bal netjes door speelt.
Van der Sar had Gio etc verrot gescholden om te motiveren, scherp te houden.

Dit zou het ons het WK kunnen kosten, zeker met de verdediging die we nu hebben.
pi_82867240
De Steek is fenomenaal, iedere ajacied kan dat bevestigen. Afgelopen seizoen gegroeid tot een topper met briljante uittrappen en puntenpakker.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  woensdag 16 juni 2010 @ 13:15:45 #75
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_82878642
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 03:38 schreef Santello het volgende:
Dat blijkt wel weer als een verdediger in de fout gaat dat hij de bal netjes door speelt.

Dit zou het ons het WK kunnen kosten, zeker met de verdediging die we nu hebben.
Wat een onzin.
  woensdag 16 juni 2010 @ 13:44:30 #76
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_82879937
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 03:38 schreef Santello het volgende:

.

Leken die met psychologie van de koude grond de toekomst denken te kunnen voorspellen. Nee bedankt.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_83445335
Van Basten is tot nu toe eigenlijk mislukt als trainer en is door vele mensen al afgeschreven. Toch denk ik dat hij veel slimmer en handiger is dan veel mensen denken. Stekelenburg is een echte persoonlijkheid geworden, en dat komt door Van basten.

Van Basten was in het seizoen 2008/2009 trainer van Ajax, waar Stekelenburg eerste keeper is. Na wat blessureleed bij Stekelenburg en een paar mindere wedstrijden zette Van Basten Stekelenburg op de bank, en Vermeer in het doel. Een paar maanden later kwam Stekelenburg weer terug door een blessure bij Vermeer. Onder Jol werd hij na de voorbereiding weer de echte nummer 1. En kijk, sinds het begin van afgelopen seizoen staat er een echte persoonlijkheid op doel bij Ajax, die ook nog eens bijna niets doorlaat.

Volgens mij was het een truc van Van Basten. Om Stekelenburg het laatste zetje naar volwassenheid te geven. Van Basten zal dit trucje natuurlijk nooit toegeven, want dan werkt het niet meer. Kortom, mede door Van Basten heeft het Nederlandselftal nu zo'n goede keeper.

Ben benieuwd wat jullie van deze theorie denken

pi_83445374
Marco van Basten!
  dinsdag 29 juni 2010 @ 15:26:45 #79
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_83445383
Ik denk dat je TT had moeten zijn "ondanks van Basten"
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_83445412
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 15:26 schreef NJ het volgende:
Ik denk dat je TT had moeten zijn "ondanks van Basten"
Heerlijk zo'n inhoudelijke reactie.
pi_83445424
Von Basten
pi_83445439
Nee. Laten we nou niet van Basten de hele tijd overladen met lof. Hij is geen coach meer.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 15:29:02 #83
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_83445490
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 15:27 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Van Basten was een kloothommel die geen idee had waar hij mee bezig was. Het vertrouwen bij Stekelenburg is terug dankzij Jol en vooral dankzij zichzelf. Dus ondanks van Basten hebben we een fatsoenlijke keeper.
pi_83445535
Tuurlijk, en daarom is Van Bommel ook zo'n goede middenvelder geworden en is Ruudje ook een klassespits geworden. Nee, Stekelenburg is zo goed omdat hij talent heeft.

Iemand die Denneboom selecteert en een EK als oefenstage gebruikt mag geen bondscoach zijn.

Van Marwijk >> Van Basten.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_83445548
Nee, als Stekelenburg zo goed is geworden nadat Van Basten hem aan de kant schoof is het dankzij Stekelenburg dat Stekelenburg zo goed geworden is.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 15:30:40 #86
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_83445574
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 15:27 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Wel grappig dat je dat probleem niet hebt met de reactie boven mij, die het met je eens is.

Van Basten heeft 'm echt niet op de bank gezet om hem beter te maken. Een keeper maak je niet beter door hem op de bank te zetten, dat doe je alleen als je een andere beter vindt. Het is dus gewoon niet goed gespeeld door van Basten. Van Marwijk daarentegen heeft het prima gedaan door Stekelenburg vertrouwen te geven in de periode dat hij dat niet had van van Basten.

Dus je TT is of "ondanks van Basten" of "dankzij van Marwijk".
  dinsdag 29 juni 2010 @ 15:30:42 #87
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_83445575
Marco
  dinsdag 29 juni 2010 @ 15:33:01 #88
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_83445669
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 15:30 schreef marcodej het volgende:
Iemand die [..] een EK WK als oefenstage gebruikt mag geen bondscoach zijn.
Het voordeel daarvan is wel dat deze groep hier al enorm veel ervaring heeft op deze leeftijd. Zonde van het WK van vier jaar geleden, maar voor de huidige groep is het een Godsgeschenk geweest.
pi_83445797
Het kan zijn dat Van Basten onbedoeld door zijn gebrek aan vertrouwen in Steek hem sterker gemaakt heeft, maar dat was echt geen ingenieus plan van hem. Van Basten rommelde maar wat aan.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 15:37:00 #90
33189 RM-rf
1/998001
pi_83445830
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 15:25 schreef Tja..1986 het volgende:

Volgens mij was het een truc van Van Basten.
het blijven gewoon 'aanname's' maar ik denk helemaal niet dat professionele trainers aan zulke 'trucs' doen, alsof ze een soort van 'persoonlijkheids-ontwikkelingscentrum' of 'amateur-psychologen' zijn...

een doelman geef je gewoon een relatief 'vaste' plek, tenzij hij onderpresteerd en als dat over langere periode zo is, verliest die doelman zn plek aan de eerste doelman....
het is volledig aan de eerste doelman om darmee om te gaan en terug te komen of niet ...

een aantal gaan gewoon ten onder (bv dit seizoen doelman Rensing van Bayern, die zn eerste plek verloor aan Butt ... voorheen bv Bogdon Lobont bij Ajax lukte dat niet)..
Dat het Stekelenburg lukte terug te komen is inderdaad een teken van veel mentale kracht en doorzettingsvermogen, maar er is volgens mij geen enkel 'teken' daarvoor dat het en bewuste 'truc' zou zijn van de toenmalige coach, anders dan dat een coach altijd beslissingen moet nemen doie vooral ten voordele zijn van de Club en het team, en niet noodzakelijk individuele spelers.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_83445920
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 15:36 schreef Ereinion het volgende:
Van Basten rommelde maar wat aan.
Niet zo gek natuurlijk ook voor iemand die alleen een trainingsopleiding af heeft gemaakt. Hij had veel beter eerst bij een kleine club kunnen beginnen om ervaring op te doen. Maar ja, de KNVB wilde hem maar als te graag als bondscoach hebben denk ik.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 15:44:44 #92
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_83446194
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_83446300
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 15:30 schreef marcodej het volgende:
Tuurlijk, en daarom is Van Bommel ook zo'n goede middenvelder geworden en is Ruudje ook een klassespits geworden. Nee, Stekelenburg is zo goed omdat hij talent heeft.

Iemand die Denneboom selecteert en een EK als oefenstage gebruikt mag geen bondscoach zijn.

Van Marwijk >> Van Basten.
Nee het WK 2006 was volgens hem de "oefenstage". Een WK als oefenstage Echt te kansloos voor woorden.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 15:48:06 #94
33189 RM-rf
1/998001
pi_83446355
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 15:33 schreef NJ het volgende:

[..]

Het voordeel daarvan is wel dat deze groep hier al enorm veel ervaring heeft op deze leeftijd. Zonde van het WK van vier jaar geleden, maar voor de huidige groep is het een Godsgeschenk geweest.
mwah, ook dat valt best wel mee hoor... een aantal duitse spelers van dezelfde leeftijd (iets jonger zelfs) speelde toen ook en die hebben nóg meer ervaring omdat die veel verder kwamen...
oja, die kregen nooit belachelijke dingen te horen dat "... dat WK slechts een oefenstage was voor een EK twee jaar later", maar werden continue aangezet om op dàt toernooi gewoon alles uit zich te halen en de béste prestatie neer te zetten die ze maar op dat toernooi konden halen...

Natuurlijk heeft vBasten gewoon dat WK gespeelde met een bepaalde groep die op dat moment zn beste selectie was ... enkel, met die 'instelling' heeft hij de plank fiks misgeslagen.... naar een WK ga je niet als 'oefenstage', dat is echt gewoon lachwekkend en dom om dat te gaan roepen, en ik vind het niet vreemd dat je met die instelling ook in de eerste wedstrijd van de knockoutfase eerloos verslagen wordt (waarbij die 8e finale het aan 'coaching' tijdens die wedstrijd compleet en finaal ontbrak)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_83446414
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 15:47 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Nee het WK 2006 was volgens hem de "oefenstage". Een WK als oefenstage Echt te kansloos voor woorden.
Klopt inderdaad.
pi_83446982
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 15:30 schreef NJ het volgende:

[..]

Wel grappig dat je dat probleem niet hebt met de reactie boven mij, die het met je eens is.
Dat was niet eens een reactie te noemen. Dat soort post horen in KLB en daar reageer ik hier gewoon niet op, vandaar.
quote:
Van Basten heeft 'm echt niet op de bank gezet om hem beter te maken. Een keeper maak je niet beter door hem op de bank te zetten, dat doe je alleen als je een andere beter vindt. Het is dus gewoon niet goed gespeeld door van Basten. Van Marwijk daarentegen heeft het prima gedaan door Stekelenburg vertrouwen te geven in de periode dat hij dat niet had van van Basten.

Dus je TT is of "ondanks van Basten" of "dankzij van Marwijk".
En toch is hij door de periode op de bank beter, sterker en een grotere persoonlijkheid geworden.
pi_83447046
quote:

[..]

Iderdaad. Je kan veel beter een zooitje ouwe lullen opstellen zoals Italie dit jaar deed dan je te richten op de toekomst en mensen ervaring geven die ze in de toekomst kunnen gebruiken.
pi_83447087
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 16:02 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Iderdaad. Je kan veel beter een zooitje ouwe lullen opstellen zoals Italie dit jaar deed dan je te richten op de toekomst en mensen ervaring geven die ze in de toekomst kunnen gebruiken.
Daar gaat het niet om. Het gaat om de instelling waarmee je zo'n toernooi ingaat.
pi_83449571
Zochten ze bij Bayern niet een nieuwe keeper??
pi_83456275
quote:

[..]

Want 4 jaar geleden had Oranje een selectie die minstens zo goed is als de huidige idd

Stekelenburg is, met Cesár, de beste keeper van het toernooi
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')