abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 juni 2010 @ 21:17:04 #126
37769 erodome
Zweefteef
pi_82853383
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 15:21 schreef Gia het volgende:

[..]

Wanneer is dit in Nederland gebeurd? Ik heb het het hele topic over Nederland. Het gaat hier over Wilders. Daar hoeven we de ellende van andere landen niet bij te halen, lijkt me. Laten we eerst hier de shit eens opruimen en dan pas over de grenzen gaan kijken.
Aanvallen is misschien wat overdreven, maar demonstratie's e.d. en in partijprogramma's een willen van een volledig verbod e.d. wel.
quote:
Triest, maar geef niet de schuld aan de paus, maar aan die regeringen die die meisjes hiertoe dwingen. En nogmaals, we hebben het over de PVV. Die heeft daar niks mee te maken.
Het is niet de paus zijn schuld als hij daarheen gaat om tegen iedereen daar te zeggen dat condooms tot het kwaad behoren?
Verder idd niks met de pvv te maken.
quote:
Ik ben ook tegen die wantoestanden, maar ook dat moderniseert met de jaren. Jonge mensen lopen weg uit die gemeenten. Daarbij is dat niet uit andere landen komen overwaaien om steeds fundamenteler te worden. Het is hier al jaren en wordt steeds minder. Gelukkig.
Je komt niet veel in de biblebelt of wel soms?
quote:
En toen zei de rechter: Oh, dan heb ik niks gezegd. Als u dat van uw geloof moest, dan is het okay?
Denk het niet.

Maar in het geval El Moumni volgde vrijspraak. Omdat El Moumni zich beriep op de Koran.
Zie je het verschil?
Ik kan me niet herrineren dat el moumni mensen fysiek wat aangedaan heeft, misschien heb ik wat gemist, maar volgens mij niet.
Volgens mij ging dat vooral om een laakbare mening, een stevige uitspraak over homo's, wat hier in dit land ook niet vreemd is onder veel mensen die tot de authentieke nederlanders behoren.

Maar netjes was het niet van die gast, dat is duidelijk en heel wenselijk zijn dat soort dingen idd niet, ik gaf alleen met dat ene vb, waarvan er veel meer zijn, aan dat dit soort rare dingen nu eenmaal voorkomen, zat priesters die met hun poten aan kinderen hebben gezeten hier in nederland in de afgelopen 50 jaar en waar de kerk de hand boven het hoofd hield, dat begint nu net onder zeer zware druk een beetje lafjes te veranderen.

El moumni is heel bekend, berucht is misschien een beter woord, maar dat is maar 1 imam onder vele die dat soort uitlatingen nooit doen, of het netjes houden met van ons geloof mag het niet net als voor de meeste andere geloven geld.
Daarbij is een imam niets meer dan een voorganger, als we het weer over de letter van het geloof hebben heeft die geen enkele aparte waarde, dat kan je niet vergelijken met een priester bv.
De schriftgeleerden daarintegen hebben meer macht, maar daar zijn net zoveel meningen onder als er schritgeleerden zijn, van belachelijk mild tot idioot fundamentalistisch.
quote:
Ik heb niks tegen het dragen van de hoofddoek op plaatsen waar het is toegestaan. Ik heb iets tegen de vele rechtzaken omdat het niet overal is toegestaan. Als je uit een attractie geweerd wordt, omdat een hoofddoek een gevaar op kan leveren en dan 'discriminatie' blèren. Daar heb ik wat op tegen.
Of solliciteren op een school, zonder hoofddoek, en op het moment dat je een vast contract hebt, er wel één gaan dragen. En vervolgens weer naar de rechter stappen omdat de school het niet wil hebben.

Hoofddoekjes, okay, in je eigen tijd, en op plaatsen waar het is toegestaan.
Werkgevers en scholen moeten het echter mogen verbieden, evenals zichtbare piercings, gothic kleding enz....
Er zijn er latijd die zeuren en in veel gevallen wordt er gezeurd door mensen die helemaal geen moslim zijn maar dei bang zijn dat de moslims er problemen mee hebben(neem de kerstbomen blamage bv).
Verreweg de meeste moslima's begrijpen prima dat die hooddoek hier en daar beperkingen kan opleveren en doen er helemaal niet moeilijk over.
Misschien dat 1% van de moslima's zeurt, waar heb je het dan eigenlijk over?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 21:24:37 #127
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_82853834
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 15:21 schreef Gia het volgende:
Maar in het geval El Moumni volgde vrijspraak. Omdat El Moumni zich beriep op de Koran.
Zie je het verschil?
Er zijn wel meer voorbeelden van de exceptio religionis in het strafrecht hoor. En "Nederlandse":
Beroemde arresten in deze zijn het Van Dijke-arrest en het Van der Wende-arrest. In 1996 vergeleek Van Dijke in een interview met het weekblad Nieuwe Revu praktiserende homo's met dieven en fraudeurs. Een jaar later schreef Van der Wende in de Justitiekrant dat met het openstellen van het huwelijk voor homo’s heteroseksualiteit gelijk werd gesteld met homoseksualiteit. Volgens hem was dat hetzelfde als het gelijkstellen van diefstal aan schenking en van mishandeling aan verpleging. Beiden deden die uitlatingen omdat zij op grond van hun geloofovertuiging het praktiseren van homoseksualiteit als een zonde zagen. En in beide gevallen oordeelde de Hoge Raad dat de op zichzelf kwetsende uitlatingen over homoseksuelen hun beledigend karakter kunnen verliezen gelet op de religieuze context waarin zij zijn gedaan. Het is hierbij wel vereist dat er geen onnodig grievende bewoordingen zijn gebruikt bij de uiteenzetting van de geloofsovertuiging.

(Rechter volgde n.b. het Van Dijke-arrest bij de zaak El Moumni)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 15 juni 2010 @ 22:08:19 #128
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_82856962
Waarom is het voor PVV stemmers zo moeilijk om toe te geven dat de PVV uitgesproken anti islamitisch is?

De maatregelen in hun programma raken niet alleen extremisten maar alle moslims, Wilders kan dit in tv optredens zoveel downplayen als hij wil, feit blijft gewoon dat het in zijn programma staat. Als hij het niet zo had bedoeld had hij het misschien niet zo op moeten schrijven.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_82867187
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 22:08 schreef DroogDok het volgende:
Waarom is het voor PVV stemmers zo moeilijk om toe te geven dat de PVV uitgesproken anti islamitisch is?
Dat is simpel: omdat ze eigenlijk wel weten dat het enorm fout is.
pi_82868036
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 22:08 schreef DroogDok het volgende:
Wat een onzin.
Is het soms verboden tegen de islam te zijn? En ja, ik ben er ook tegen en stem geeneens PVV.
quote:
De maatregelen in hun programma raken niet alleen extremisten maar alle moslims, Wilders kan dit in tv optredens zoveel downplayen als hij wil, feit blijft gewoon dat het in zijn programma staat. Als hij het niet zo had bedoeld had hij het misschien niet zo op moeten schrijven.
Het spijt me maar ik vind juist jouw uitspraken extremistisch om je aannames uit je dikke duim hier als een feit te fulmineren.
pi_82868063
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 03:34 schreef Hendrik45 het volgende:

[..]

Dat is simpel: omdat ze eigenlijk wel weten dat het enorm fout is.
Vertel wat er fout aan is? Of moet ik toch hutspot vreten ondanks dat ik er van moet kotsen?
pi_82869954
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 08:08 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Vertel wat er fout aan is? Of moet ik toch hutspot vreten ondanks dat ik er van moet kotsen?
Er is niks mis met dat een persoon tegen een religie is. Het is echter iets heel anders als de staat zich tegen een religie keert. Om je hutspot voorbeeld te volgen, het is toch belachelijk als er een partij hutspot wil verbieden omdat zij het niet lekker vinden?

De staat moet alle burgers gelijk behandelen. Dat is niet voor niets artikel 1 van de grondwet.
pi_82870749
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 09:48 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Er is niks mis met dat een persoon tegen een religie is. Het is echter iets heel anders als de staat zich tegen een religie keert. Om je hutspot voorbeeld te volgen, het is toch belachelijk als er een partij hutspot wil verbieden omdat zij het niet lekker vinden?
Joh, er wordt niets verboden, geen koran, religie of welke vorm dan ook die moslims gaat discrimineren. Het enige wat ik zie is dat autochtonen steeds meer worden gediscrimineerd door de (lokale) overheden.
quote:
De staat moet alle burgers gelijk behandelen. Dat is niet voor niets artikel 1 van de grondwet.
Oh, oké, artikel 1. Waarom betaal ik veel meer belasting als een ander, geen enkele subsidie, betaal voor mijn auto meer BPM en houderschapsbelasting, voor mijn huis meer OZB om een paar voorbeelden te noemen, is dat gelijke behandeling?
pi_82870840
quote:

[..]

Zoals die ambtenaar van Kunst deed in Gelderland, die PVV-stemmers wilde uitsluiten van subsidie
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
pi_82871031
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 10:17 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Zoals die ambtenaar van Kunst deed in Gelderland, die PVV-stemmers wilde uitsluiten van subsidie
Die heeft natuurlijk ook een foute kronkel in zijn/haar hoofd. En laten we nou net moeten bezuinigen ;-)

[ Bericht 0% gewijzigd door lutser.com op 16-06-2010 10:29:11 ]
  woensdag 16 juni 2010 @ 10:38:25 #136
3542 Gia
User under construction
pi_82871531
quote:

De staat moet alle burgers in gelijke gevallen gelijk behandelen.
Als gesteld wordt dat immigranten de eerste 10 jaar geen bijstand krijgen, geldt dat voor alle immigranten (gelijke gevallen) hetzelfde (gelijke mate).

Een Marokkaan die hier geboren is, krijgt nog steeds gewoon bijstand.

Als er een wet komt die stelt dat mensen met een dubbele nationaliteit in geval van ernstig crimineel gedrag het Nederlanderschap ontnomen kan worden, dan geldt dat voor alle mensen met een dubbele nationaliteit (gelijke gevallen).

Niks discriminatie.
pi_82873232
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 10:38 schreef Gia het volgende:

[..]

De staat moet alle burgers in gelijke gevallen gelijk behandelen.
Als gesteld wordt dat immigranten de eerste 10 jaar geen bijstand krijgen, geldt dat voor alle immigranten (gelijke gevallen) hetzelfde (gelijke mate).

Als er een wet komt die stelt dat mensen met een dubbele nationaliteit in geval van ernstig crimineel gedrag het Nederlanderschap ontnomen kan worden, dan geldt dat voor alle mensen met een dubbele nationaliteit (gelijke gevallen).

Niks discriminatie.
Precies
  woensdag 16 juni 2010 @ 20:07:59 #138
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_82900023
quote:
Op woensdag 16 juni 2010 08:06 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Wat een onzin.
Is het soms verboden tegen de islam te zijn? En ja, ik ben er ook tegen en stem geeneens PVV.
[..]

Het spijt me maar ik vind juist jouw uitspraken extremistisch om je aannames uit je dikke duim hier als een feit te fulmineren.
Wat zuig ik precies uit mijn duim? In het PVV programma staan geen zaken die alle moslims raken?"

Ik citeer:

• Verbied de boerka en de koran, belast hoofddoekjes
  • Geen moskee er meer bij
  • Alle islamitische scholen dicht
  • Geen subsidies meer voor islamitische media: Marokko.nl, Maroc.nl etc.
  • volledige immigratiestop voor mensen uit islamitische landen

moet ik nog even doorgaan?
  • "We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
    pi_82916487
    quote:
    Op woensdag 16 juni 2010 20:07 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Wat zuig ik precies uit mijn duim? In het PVV programma staan geen zaken die alle moslims raken?"

Ik citeer:

• Boerka verbieden ben ik mee eens. De rest is onzin en onmogelijk.
    quote:
  • Er zijn zat moskeeen.
    quote:
  • Niks mis mee met alle relischolen dicht. Ergens moet men beginnen.
    quote:
  • Zeer mee eens.
    quote:
  • Ook mee eens. Laat men eerst de integratieproblemen oplossen voordat vooral nog meer analfabeten komen teren.
    quote:
    Ja, ga nog even door.
      donderdag 17 juni 2010 @ 08:01:16 #140
    245701 naatje_1
    Naatzipiraat
    pi_82916801
    quote:
    Op donderdag 17 juni 2010 07:24 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Boerka verbieden ben ik mee eens. De rest is onzin en onmogelijk.
    [..]

Er zijn zat moskeeen.
    [..]

Niks mis mee met alle relischolen dicht. Ergens moet men beginnen.
    Maar de PVV vind dat je alle islamitische dicht moet doen. Daarnaast zou ik geen les willen hebben op een openbare school, velen met mij. Dus dat betekent dat hier weinig draagvlak voor is.
    quote:
    [..]

Zeer mee eens.
    Maar wel subsidies voor de EO?
    quote:
    [..]

Ook mee eens. Laat men eerst de integratieproblemen oplossen voordat vooral nog meer analfabeten komen teren.
    Nog zo iets, 'alle moslims zijn analfabeet'. Die landen zijn meer ontwikkeld dan toen de migratie begon. Daarnaast betekent dat dat je ook geen vluchtelingen en/of politieke gevangenen meer opneemt.
    quote:
    [..]

Ja, ga nog even door.
    Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
    pi_82917908
    quote:
    Op woensdag 16 juni 2010 10:38 schreef Gia het volgende:

Laten we in hemelsnaam eens beginnen te stoppen met het in hokjes duwen van iedereen. Iemand die hier (Nederland neem ik aan ?) wordt geboren is Nederlander, punt.

En ja, hij heeft Marokkaanse roots, net als ik Friesche roots heb, en de buurman Turkse roots. Bottom line, hij is hier geboren, en dus is hij Nederlander.
    Honey ! Take me drunk, i am home !
    pi_82917918

[ Bericht 100% gewijzigd door LangeTabbetje op 17-06-2010 09:05:19 ]
    pi_82917933
    quote:
    Op donderdag 17 juni 2010 09:04 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Laten we in hemelsnaam eens beginnen met het in hokjes duwen van iedereen. Iemand die hier (Nederland neem ik aan ?) wordt geboren is Nederlander, punt.

En ja, hij heeft Marokkaanse roots, net als ik Friesche roots heb, en de buurman Turkse roots. Bottom line, hij is hier geboren, en dus is hij Nederlander.
    Dat klopt ook wel maar toch spreken ze dan zelf altijd over marokkaanse-nederlander. of turkse-nederlander.

noem jij jezelf friese-nederlander? Ik noem mezelf ook geen engelse-nederlander.
    Knowledge is power, use it wisely.
    TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
    pi_82954260
    quote:
    Op donderdag 17 juni 2010 07:24 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Boerka verbieden ben ik mee eens. De rest is onzin en onmogelijk.
    [..]
    Maar het staat er wel, specifiek tegen moslims dus.
    quote:
    Er zijn zat moskeeen.
    [..]
    De kerken staan ook leeg, waarom daar dan geen verbod op?
    quote:
    Niks mis mee met alle relischolen dicht. Ergens moet men beginnen.
    [..]
    Waarom noemt hij dan niet het hele speciale onderwijs?
    quote:
    Zeer mee eens.
    [..]
    Waarom specifiek deze twee noemen, er zijn zeker, niet islamitische, clubs die veel meer subsidie krijgen.
    quote:
    Ook mee eens. Laat men eerst de integratieproblemen oplossen voordat vooral nog meer analfabeten komen teren.
    [..]
    Waarom dan specifiek immigratie uit moslimlanden noemen? Liever een laag opgeleide Pool dan een hoog opgeleide Indonesiër?
    quote:
    Ja, ga nog even door.
    Je gaat voorbij aan het feit dat deze maatregelen specifiek tegen moslims zijn gericht, als hij het allemaal wat breder trekt kan hij op sympathie van veel meer mensen rekeken.
    "We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
    pi_82957876
    Nu gaan ze een coalitie over links proberen. PVV stemmers, let the bash game begin!
      vrijdag 18 juni 2010 @ 00:39:00 #146
    3542 Gia
    User under construction
    pi_82962123
    quote:
    Op donderdag 17 juni 2010 23:04 schreef Phoenixbirdy het volgende:
    Nu gaan ze een coalitie over links proberen. PVV stemmers, let the bash game begin!
    Over 4 jaar, of eerder, een grote meerderheid voor de PVV.

Ik hoop dat Wilders meedoet met de Provinciale staten verkiezingen. Is er straks een links kabinet, met een rechtse meerderheid in de eerste kamer. Leuk!!
    pi_82965209
    quote:
    Op vrijdag 18 juni 2010 00:39 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik hoop dat Wilders meedoet met de Provinciale staten verkiezingen. Is er straks een links kabinet, met een rechtse meerderheid in de eerste kamer. Leuk!!
    Lachen ja, weet je tenminste zeker dat er helemaal niks gebeurd. Dat zou nog eens goed zijn voor het land
    pi_82965476
    quote:
    Op vrijdag 18 juni 2010 00:39 schreef Gia het volgende:

[..]

Over 4 jaar, of eerder, een grote meerderheid voor de PVV.
    Een meerderheid zelfs ?
    quote:
    Er is altijd al een rechtse meerderheid in de eerste kamer geweest. Wanneer men goede wetten maakt is dat geen groot probleem. Al vraag ik me inderdaad wel af of de PVV mensen heeft die het vak van senator aankunnen maar goed dat is een tweede
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
    pi_82965551
    quote:
    Op vrijdag 18 juni 2010 08:49 schreef du_ke het volgende:

. Al vraag ik me inderdaad wel af of de PVV mensen heeft die het vak van senator aankunnen maar goed dat is een tweede
    Ben eigenlijk ook wel benieuwd wie Geert in gedachte had om minister te worden mocht een coalitie met de PVV gelukt zijn...
      vrijdag 18 juni 2010 @ 08:53:52 #150
    44536 oYo
    Coituri te salutant!
    pi_82965560
    quote:
    Op woensdag 16 juni 2010 20:07 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Ik citeer:

• Je vergeet nog de etnische registratie.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')