abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 juni 2010 @ 13:36:32 #101
262792 Case4
In uw gezicht
pi_82831879
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 12:59 schreef Gia het volgende:

[..]

Nogmaals, je hebt het daar over aantallen moslims. Waar ik het over heb is de groep fundamentalistische moslims en die is naar mijn mening groeiende.
In de loop der jaren zullen gematigde moslims ook weer fundamenteler worden. Je ziet het nu al met studentes die afgestudeerd zijn. Ze trouwen en belanden met hun goede hersens achter de aanrecht, onder een hoofddoek, met de handen in de luiers. En zeggen dan ook nog dat dit een eigen keuze is.
Vreemd genoeg is het cijfer over de hoeveelheid Moslims in Europa blijkbaar evenredig aan een groeiend Islamitisch extremisme.
quote:
[..]

Dat verwacht ik ook niet. Ze mogen best hun eigen geloof houden, en hun eigen cultuur. Heb ik niks op tegen. Waar ik wat op tegen heb is de groep die fundamentalistischer van aard is, die de Islam tot in het extreme vasthouden en uitdragen en steeds meer volgelingen krijgen.
In wat voor zin is de Islam extreem? Bedoel je terrorisme extreem?
quote:
[..]

Ook in de tijd van de VOC was men in Nederland hoofdzakelijk Joods of Christelijk. Die mentaliteit lag niet aan de reder, maar aan het geloof.
Dus we moeten het geloof terugbrengen naar de overheid? De verzuiling afstoffen en het nogmaals proberen? Ik denk dat 80% van de Nederlandse bevolking daar niet zo blij mee zal zijn.
Maak je niet dik, daar wordt je alleen maar lelijker van.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 14:01:09 #102
37769 erodome
Zweefteef
pi_82832823
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 00:16 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, Christenen denken zo inderdaad niet.
In de oudheid werd nog aan bekering gedaan en enkele groeperingen, die ik nauwelijks Christenen wil noemen, meer een soort sekte, houden zich daar nog mee bezig. Maar de doorsnee Christen is alleen maar voor zichzelf Christen en heeft totaal niet de intentie anderen tot het Christendom te verleiden.

Daar waar moslims het, desnoods met geweld, willen opleggen.

Hoe verklaar je anders dat mensen die de islam de rug toekeren het vaak met de dood bekopen?
Je bent zeker nog nooit in afrika geweest waar de hulp van christen samen gaat met de bijbel onder de arm en hele fikse bekeringsdrang?
Of een naar vb, het leger van de heer bekeken?
Je hebt nooit het partijprogramma van de sgp en de christenunie bekeken, die dingen als abortus enzo willen verbieden onder het mom het mag niet van god en nog veel meer?
Zelfs het cda hangt ook nog echt naar de bijbelse waarden over en zou daarin versterken als ze de kans hadden.

Je hebt ook nog nooit naar oost europa geeken, of naar zuid europa waar de kerk wat meer een vinger in de pap heeft en waar bv in polen iig tot voor kort anticonseptie middelen schofterig duur waren onder druk van de kerk, of je hebt nooit de paus in brazilie horen zeggen dat condoom een gruwel zijn?

Je haalt hele gore dictaturen aan om maar een punt te kunnen maken, maar gore dictaturen zijn niet echt een goed vb in deze, kijk bv eens naar de geschiedenis van de islam, ben je je er wel van bewust dat ze in iran bv pas sinds de jaren 70 meer bedekking en alles zijn gaa dragen, dat daarvoor hoofddoeken enzo niet zo heel veel voorkwamen?
Weet je dat tot de 10 eeuw de regels om de islam heen(dus niet de dingen die echt zo in de koran staan, maar de rest eromheen) een zeer veranderlijk en democratisch iets was(in zoverre je het toen democratisch kon noemen), het is niet voor iets zo dat er veel ontwikkeling is geweest in die hoogtij dagen.

En zo kan ik nog wel even verder gaan, de meeste moslims die ik (hier) ken kan het geen bal schelen of iemand moslim is of niet of er mee stopt moslim te zijn, als je de letter van het geloof zelf volgt zie je dat er geen dwang mag zijn in geloof.
Verwar maffe streken van nare dictaturen niet met het geloof opzich, dat zou je beter staan, het is als zeggen alle christenen zijn dol op geweld en verkrachten en andere gruwelen omdat het leger van de heer dat doet onder het mom wij zijn gezegend door god en mogen(nee moeten) dat.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 14:06:00 #103
132191 -jos-
Money=Power
pi_82833064
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 13:50 schreef -jos- het volgende:
Op 2 juni hebben 2 VVD-ers een verklaring over Wilders afgelegd. Echter, de media vonden het niet interessant genoeg om te publiceren

http://misdaadjournalist.(...)dia-schoemacher.html

"Geert Wilders werd gerekruteerd door een Israëlische Inlichtingendienst, kreeg in Israël een harde opleiding en werd in het kader daarvan zelfs gemarteld."

"Geert Wilders carrière wordt niet door hem zelf maar door anderen uitgestippeld. Dat gaat zelfs zo ver dat, volgens zijn zeggen, zowel de scheiding van zijn eerste vrouw als het huwelijk met zijn huidige echtgenote zonder zijn tussenkomst werd 'gearrangeerd'".
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 14:09:10 #104
37769 erodome
Zweefteef
pi_82833208
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 11:05 schreef Gia het volgende:

Ik maak bijna dagelijks mee dat moslima's afkeurend naar mij kijken als ik met mooi weer met blote armen over straat loop. Dat is toch van de zotte!! Daaruit kun je concluderen dat zij blote armen niet zien zitten en dit als een van de eerste dingen zullen verbieden, mochten ze ooit de grootste zijn.
En dat is maar één luttel voorbeeldje.

Sorry, maar dit vind ik gewoon heel raar, ik ben vanochtend nog bij moslims in de buurt geweest, echt keurige hooddoekvroutjes zonder make up of wat dan ook, ik heb een spijkerbroek aan en een strak shirtje zonder mouwen, geen enkel probleem, ze waren net zo vriendelijk als anders.
Ik heb nooit last gehad met dat soort dingen, afgezien van wat opgeschoten pubertjes met ee te grote mond(wat aardig vervelend is als je zelf ook een opgeschoten puber bent).

Weet je heel zeker dat je niet gewoon een beetje je eigen angsten aan het projecteren bent?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 14:11:02 #105
262792 Case4
In uw gezicht
pi_82833292
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 14:06 schreef -jos- het volgende:

[..]

De media vond het niet interessant genoeg om te publiceren omdat het waarschijnlijk te lijp is voor woorden. Ik ontken niet dat Wilders een wel heel erg sterke positieve mening heeft over Israël en dat hij enige kritiek over het land niet kan verdragen, maar opgeleid en gemarteld gaat wel wat ver.
Maak je niet dik, daar wordt je alleen maar lelijker van.
pi_82833303
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 14:06 schreef -jos- het volgende:

[..]

Allemaal onbewijsbaar geblaat.
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
  dinsdag 15 juni 2010 @ 14:39:13 #107
3542 Gia
User under construction
pi_82834395
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 13:09 schreef ethiraseth het volgende:
Blijf vinden dat, als buitenlanders de eerste 10 jaar geen uitkering mogen, ze de eerste 10 jaar ook geen afdracht via hun loon voor die pot hoeven te doen. Iemand 10 jaar lang voor iets laten betalen waar ze geen gebruik van mogen maken is belachelijk.
Waarom? Zat mensen die er hun leven lang geen gebruik van maken en zonder te klagen hier wel voor betalen! De meeste mensen zelfs.
En aangezien de kans erg groot is dat deze mensen hier na die 10 jaar zeker wel gebruik van zullen maken is het niet teveel gevraagd dat ze er eerst 10 jaar aan mee betalen.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 14:43:22 #108
3542 Gia
User under construction
pi_82834528
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 13:36 schreef Case4 het volgende:

In wat voor zin is de Islam extreem? Bedoel je terrorisme extreem?
Ik zeg niet DE islam, maar sommige islamieten. En daarmee bedoel ik de groep waarvan de vrouw braaf 2 meter achter haar man aansloft over de markt, die liever niet werken, omdat ze graag op uur en tijd willen bidden. Aangezien dat hier niet mag onder werktijd, werken ze maar liever niet. In Nederland kan dat! De groep die hier het liefst een sharia-rechtbank wil invoeren en liever vasthoudt aan sharia-wetten dan aan de Nederlandse wet waar het zaken als huwelijk, erfenis e.d. betreft. De groep die het niet toestaat als een dochter wil trouwen met een blanke Nederlander, tenzij die zich bekeert tot de Islam. Enz....
quote:
Dus we moeten het geloof terugbrengen naar de overheid? De verzuiling afstoffen en het nogmaals proberen? Ik denk dat 80% van de Nederlandse bevolking daar niet zo blij mee zal zijn.
Waar zeg ik dat nou weer?
  dinsdag 15 juni 2010 @ 14:51:40 #109
3542 Gia
User under construction
pi_82834821
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 14:01 schreef erodome het volgende:

[..]

Je bent zeker nog nooit in afrika geweest waar de hulp van christen samen gaat met de bijbel onder de arm en hele fikse bekeringsdrang?
Of een naar vb, het leger van de heer bekeken?
Je hebt nooit het partijprogramma van de sgp en de christenunie bekeken, die dingen als abortus enzo willen verbieden onder het mom het mag niet van god en nog veel meer?
Zelfs het cda hangt ook nog echt naar de bijbelse waarden over en zou daarin versterken als ze de kans hadden.
Daarom wil ik dus ook het geloof helemaal weg uit de Nederlandse politiek.
Overigens ben ik niet voor vrije abortus. Abortus als anticonceptie vind ik niet okay. Los van mijn geloof.
quote:
Je hebt ook nog nooit naar oost europa geeken, of naar zuid europa waar de kerk wat meer een vinger in de pap heeft en waar bv in polen iig tot voor kort anticonseptie middelen schofterig duur waren onder druk van de kerk, of je hebt nooit de paus in brazilie horen zeggen dat condoom een gruwel zijn?
Als je Christelijk bent, heb je geen condoom nodig. Als je zegt geen condoom te gebruiken, omdat de paus dat niet wil, moet je je ook gedragen volgens de rest van je geloof. Dus geen seks buiten het huwelijk, geen seks voor het huwelijk.
quote:
Je haalt hele gore dictaturen aan om maar een punt te kunnen maken, maar gore dictaturen zijn niet echt een goed vb in deze, kijk bv eens naar de geschiedenis van de islam, ben je je er wel van bewust dat ze in iran bv pas sinds de jaren 70 meer bedekking en alles zijn gaa dragen, dat daarvoor hoofddoeken enzo niet zo heel veel voorkwamen?
Waar haal ik gore dictaturen aan? Doe es een quote?
quote:
Weet je dat tot de 10 eeuw de regels om de islam heen(dus niet de dingen die echt zo in de koran staan, maar de rest eromheen) een zeer veranderlijk en democratisch iets was(in zoverre je het toen democratisch kon noemen), het is niet voor iets zo dat er veel ontwikkeling is geweest in die hoogtij dagen.

En zo kan ik nog wel even verder gaan, de meeste moslims die ik (hier) ken kan het geen bal schelen of iemand moslim is of niet of er mee stopt moslim te zijn, als je de letter van het geloof zelf volgt zie je dat er geen dwang mag zijn in geloof.
Toch worden meisjes hier in Nederland gedwongen te trouwen met een man die de ouders uitkiezen. Soms kiezen de ouders enkele mannen waaruit het meisje dan mag kiezen. Hoera!! Nou geen dwang hè?
Meisjes van 9 jaar die een hoofddoekje op moeten, terwijl hun vriendinnetjes lekker in een korte broek in de speeltuin spelen op school. Geen dwang! Vrouwen die niet mogen werken. Geen dwang?
Wat te denken van de vele maagdenvliesreconstructies. Omdat er geen dwang is?
quote:
Verwar maffe streken van nare dictaturen niet met het geloof opzich, dat zou je beter staan, het is als zeggen alle christenen zijn dol op geweld en verkrachten en andere gruwelen omdat het leger van de heer dat doet onder het mom wij zijn gezegend door god en mogen(nee moeten) dat.
Ik heb het nergens over andere dictaturen gehad. Heb het hele topic louter en alleen over Nederland, dus hou aub op over het aanhalen van achterlijke dictaturen want als ik daaraan begin heb ik helemaal een punt.

Jij bent wel degene die er andere landen, Afrika, Zuid-Europa enz.... bij moet halen om de verchristelijking te bewijzen.

Laten we het gewoon bij Nederland houden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Gia op 15-06-2010 14:58:58 ]
  dinsdag 15 juni 2010 @ 14:55:22 #110
3542 Gia
User under construction
pi_82834965
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 14:09 schreef erodome het volgende:

[..]

Sorry, maar dit vind ik gewoon heel raar, ik ben vanochtend nog bij moslims in de buurt geweest, echt keurige hooddoekvroutjes zonder make up of wat dan ook, ik heb een spijkerbroek aan en een strak shirtje zonder mouwen, geen enkel probleem, ze waren net zo vriendelijk als anders.
Ik heb nooit last gehad met dat soort dingen, afgezien van wat opgeschoten pubertjes met ee te grote mond(wat aardig vervelend is als je zelf ook een opgeschoten puber bent).

Weet je heel zeker dat je niet gewoon een beetje je eigen angsten aan het projecteren bent?
Ben net even naar de stad geweest met een mouwloos polo'tje en een kniebroek en ja hoor, weer afkeurende blikken. Van top tot teen en dan smoezen met schoonmoeder, want ze mogen niet alleen de deur uit, hè? Er wordt nog net niet gewezen. Soms denk ik inderdaad weleens dat er eentje gaat spugen, ook iets wat je weleens hoort vertellen. Is me nog nooit overkomen, overigens. Moeten ze bij mij ook niet doen, ik mep ze meteen recht in hun gezicht.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 15:03:14 #111
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_82835296
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 14:55 schreef Gia het volgende:
Ben net even naar de stad geweest met een mouwloos polo'tje en een kniebroek en ja hoor, weer afkeurende blikken.
Nou, een kniebroek en een poloshirt vind ik ook ook erg lelijk (geen teenslippers erbij hoop ik ?), dus misschien ligt het daar wel aan dat ze afkeurend kijken en niet omdat het moslims zijn .
quote:
Van top tot teen en dan smoezen met schoonmoeder, want ze mogen niet alleen de deur uit, he?
Misschien vinden ze je wel ontzettend aantrekkelijk en weten ze zich daarom geen houding te geven .
quote:
Er wordt nog net niet gewezen. Soms denk ik inderdaad weleens dat er eentje gaat spugen, ook iets wat je weleens hoort vertellen. Is me nog nooit overkomen, overigens. Moeten ze bij mij ook niet doen, ik mep ze meteen recht in hun gezicht.
Door de manier waarop jij je uitdrukt krijg ik de indruk dat jij niet zelfverzekerd en relaxt overkomt als je een groepje moslims tegenkomt ! Dat je bij voorbaat al een verdedigende houding aanneemt en zoiets ruikt men (en niet alleen moslims trouwens) !

[ Bericht 1% gewijzigd door JoepiePoepie op 15-06-2010 15:11:32 ]
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  dinsdag 15 juni 2010 @ 15:06:01 #112
37769 erodome
Zweefteef
pi_82835410
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 14:51 schreef Gia het volgende:

[..]

Daarom wil ik dus ook het geloof helemaal weg uit de Nederlandse politiek.
Overigens ben ik niet voor vrije abortus. Abortus als anticonceptie vind ik niet okay. Los van mijn geloof.
Nadenken over abortus is heel wat anders als abortus is kindermoord en val abortusartsen aan!
quote:
Als je Christelijk bent, heb je geen condoom nodig. Als je zegt geen condoom te gebruiken, omdat de paus dat niet wil, moet je je ook gedragen volgens de rest van je geloof. Dus geen seks buiten het huwelijk, geen seks voor het huwelijk.
Ach ga heen, arme meisjes die op straat leven, die niets hebben en daarom hun lichaam verkopen, daar ging het om in dit geval.
Waarom kan je dit wel relativeren en nuance's zien en bij moslims niet?
quote:
Waar haal ik gore dictaturen aan? Doe es een quote?
[..]

Toch worden meisjes hier in Nederland gedwongen te trouwen met een man die de ouders uitkiezen. Soms kiezen de ouders enkele mannen waaruit het meisje dan mag kiezen. Hoera!! Nou geen dwang hè?
Meisjes van 9 jaar die een hoofddoekje op moeten, terwijl hun vriendinnetjes lekker in een korte broek in de speeltuin spelen op school. Geen dwang! Vrouwen die niet mogen werken. Geen dwang?
Wat te denken van de vele maagdenvliesreconstructies. Omdat er geen dwang is?
Praktijk en theorie, die bijten elkaar nog weleens, er zijn niet voor niets meer dan 70 islam stromingen en hetzelfde bij andere geloven.

Maar er zijn hier meisjes die van baby afaan een rok aanmoeten, niet in bomen mogen klimmen, geen tv mogen kijken, liever zelfs niet met "wereldse" mensen omgaan, mijn neef zit nu goed in de shit bv, zijn vrouw is bij hem weggegaan, hij zit nu bij zijn ouders tijdelijk en mag nooit meer trouwen, de ouderlingen roepen hem regelmatig op het matje om alles door te spreken, mocht hij gaan twijvelen terwijl hij nog in het ouderlijk huis zit dan moeten zijn ouders hem op straat zetten van hun geloof, je kan je voorstellen dat dit nogal wat stress in het gezin brengt nu.

Zo kan ik nog wel even doorgaan, er gebeurt zat dat niet netjes is en dat mag je best rustig aan aanpakken, maar neem uithuwelijking, volgens de letter van het geloof mag dat niet zonder toestemming van het meisje, is de mening van de ouders wel belangerijk, maar is haar mening nog belangerijker, die dwang daarin heeft dus alles met cultuur te maken en bar weinig met geloof, net als die vent wat jaren terug die zijn kinderen zwaar mishandelde en voor de rechter met droge ogen beweerde dat dat moest, want kinderen moet je tuchtigen staat er in de bijbel, dat kan je ook het christendom niet kwalijk nemen alhoewel die bijbel er blijkbaar we grond voor gaf voor een mafkees.

De hoofddoekjes heb ik je al uitgelegd, dat is iets van deze tijd, kijk maar eens naar de nu hele strenge landen daarin, kijk dan even terug naar de jaren 70 en daarvoor, dan zie je het veel minder, kijk eens in marokko zelf, daar is dat ook veel minder aan de orde en ook hier zie je fikse verschuivingen daarinf, ook op uithuwelijkings gebied, mensen groeien daarin wel, vraag me af waarom je overtuigd blijft dat da niet zo is.
Daarbij kiezen veel moslima's zelf voor die hoofddoek, voor dat meer traditioneler, ik ken er zelfs een aantal waarvan manlief het helemaal niet zo nodig vind, maar dat hij door vrouwlief het geloof meer ingetrokken wordt.

Jij vindt het misschie onderdrukking, maar zolang iemand er zelf voor kiest is dat gewoonweg niet waar en is het verbieden juist onderdrukking.

Vrijheid, een prachtig begrip, maar weet vooral dat dat begrip ook opgaat als het anders is dan wat jij als het beste ziet, ik ben gek op vrijheid, daarvoor zou ik willen strijden, maar dan wel voor iedereen en niet alleen voor hen die hetzelfde denken als ik en hetzelde willen leven.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 15:10:36 #113
3542 Gia
User under construction
pi_82835619
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 15:03 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Nou, een kniebroek en een poloshirt vind ik ook ook erg lelijk (geen teenslippers erbij hoop ik ?), dus misschien ligt het daar wel aan en niet omdat het moslims zijn .
Tuurlijk. Er liepen meer mensen door de stad, hoor, 't is hier mooi weer. De rest bemoeide zich alleen met zichzelf.
quote:
Misschien vinden ze je wel ontzettend aantrekkelijk en weten ze zich daarom geen houding te geven .
Zeg, ik ben nog steeds hetero. Het betroffen vrouwen. Dacht dat dat wel duidelijk was.
quote:
Ik krijg de indruk dat jij niet zelfverzekerd en relaxt overkomt als je een groepje moslims tegenkomt ! Dat je bij voorbaat al een verdedigende houding aanneemt en zoiets ruikt men (en niet alleen moslims trouwens) !
Nee hoor, ik ben zeer zelfverzekerd en gedraag me t.o.v. moslims niet anders dan t.o.v. andere mensen. Niet met meer, niet met minder respect. Voor mij zijn zij net zo gewoon als alle andere mensen die er rondlopen en even gewoon als ikzelf.

Ik krijg juist de indruk dat zij het afkeuren als een vrouw met een dergelijke zelfverzekerdheid met blote armen door de stad wandelt. Dat denk ik eerder. Want zij hebben nederigheid en onderdanigheid geleerd. Woorden die in mijn vocabulaire niet voorkomen.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 15:10:50 #114
37769 erodome
Zweefteef
pi_82835630
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 14:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Ben net even naar de stad geweest met een mouwloos polo'tje en een kniebroek en ja hoor, weer afkeurende blikken. Van top tot teen en dan smoezen met schoonmoeder, want ze mogen niet alleen de deur uit, hè? Er wordt nog net niet gewezen. Soms denk ik inderdaad weleens dat er eentje gaat spugen, ook iets wat je weleens hoort vertellen. Is me nog nooit overkomen, overigens. Moeten ze bij mij ook niet doen, ik mep ze meteen recht in hun gezicht.
En dat komt door die gewone normale zomerse kleding, ga toch heen, zal vast met wat anders te maken hebben maar dat wil je vast niet zien, je eigen houding bv.
Waarom hebben sommige typjes altijd last op zo'n manier en anderen die zich echt niet anders kleden niet, denk daar maar eens goed over na en kijk dan eens naar de balk in je eigen oog, of jij niet misschien gewoon kwaad denkt over mensen en ze gedachte toekent die de jouw zijn en niet de hunne.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 15:18:00 #115
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_82835915
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 15:10 schreef Gia het volgende:
Tuurlijk. Er liepen meer mensen door de stad, hoor, 't is hier mooi weer. De rest bemoeide zich alleen met zichzelf.
Dus toch teenslippers ?
quote:
Zeg, ik ben nog steeds hetero. Het betroffen vrouwen. Dacht dat dat wel duidelijk was.
Misschien zijn zij wel niet hetero .
quote:
Nee hoor, ik ben zeer zelfverzekerd en gedraag me t.o.v. moslims niet anders dan t.o.v. andere mensen. Niet met meer, niet met minder respect. Voor mij zijn zij net zo gewoon als alle andere mensen die er rondlopen en even gewoon als ikzelf.

Ik krijg juist de indruk dat zij het afkeuren als een vrouw met een dergelijke zelfverzekerdheid met blote armen door de stad wandelt. Dat denk ik eerder. Want zij hebben nederigheid en onderdanigheid geleerd. Woorden die in mijn vocabulaire niet voorkomen.
Nou ja, ik heb er eigenlijk geen last van als ik ergens aan het wandelen ben. Nou moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat ik er ook nooit zo op zit te letten hoe/of/waarom mensen naar mij kijken.

En als er wel een keer iemand afkeurend naar me zal kijken, dan doet hij/zij dat maar lekker:
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  dinsdag 15 juni 2010 @ 15:21:11 #116
3542 Gia
User under construction
pi_82836095
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 15:06 schreef erodome het volgende:

[..]

Nadenken over abortus is heel wat anders als abortus is kindermoord en val abortusartsen aan!
Wanneer is dit in Nederland gebeurd? Ik heb het het hele topic over Nederland. Het gaat hier over Wilders. Daar hoeven we de ellende van andere landen niet bij te halen, lijkt me. Laten we eerst hier de shit eens opruimen en dan pas over de grenzen gaan kijken.
quote:
Ach ga heen, arme meisjes die op straat leven, die niets hebben en daarom hun lichaam verkopen, daar ging het om in dit geval.
Waarom kan je dit wel relativeren en nuance's zien en bij moslims niet?
Triest, maar geef niet de schuld aan de paus, maar aan die regeringen die die meisjes hiertoe dwingen. En nogmaals, we hebben het over de PVV. Die heeft daar niks mee te maken.
quote:
Praktijk en theorie, die bijten elkaar nog weleens, er zijn niet voor niets meer dan 70 islam stromingen en hetzelfde bij andere geloven.

Maar er zijn hier meisjes die van baby afaan een rok aanmoeten, niet in bomen mogen klimmen, geen tv mogen kijken, liever zelfs niet met "wereldse" mensen omgaan, mijn neef zit nu goed in de shit bv, zijn vrouw is bij hem weggegaan, hij zit nu bij zijn ouders tijdelijk en mag nooit meer trouwen, de ouderlingen roepen hem regelmatig op het matje om alles door te spreken, mocht hij gaan twijvelen terwijl hij nog in het ouderlijk huis zit dan moeten zijn ouders hem op straat zetten van hun geloof, je kan je voorstellen dat dit nogal wat stress in het gezin brengt nu.
Ik ben ook tegen die wantoestanden, maar ook dat moderniseert met de jaren. Jonge mensen lopen weg uit die gemeenten. Daarbij is dat niet uit andere landen komen overwaaien om steeds fundamenteler te worden. Het is hier al jaren en wordt steeds minder. Gelukkig.
quote:
Zo kan ik nog wel even doorgaan, er gebeurt zat dat niet netjes is en dat mag je best rustig aan aanpakken, maar neem uithuwelijking, volgens de letter van het geloof mag dat niet zonder toestemming van het meisje, is de mening van de ouders wel belangerijk, maar is haar mening nog belangerijker, die dwang daarin heeft dus alles met cultuur te maken en bar weinig met geloof, net als die vent wat jaren terug die zijn kinderen zwaar mishandelde en voor de rechter met droge ogen beweerde dat dat moest, want kinderen moet je tuchtigen staat er in de bijbel, dat kan je ook het christendom niet kwalijk nemen alhoewel die bijbel er blijkbaar we grond voor gaf voor een mafkees.
En toen zei de rechter: Oh, dan heb ik niks gezegd. Als u dat van uw geloof moest, dan is het okay?
Denk het niet.

Maar in het geval El Moumni volgde vrijspraak. Omdat El Moumni zich beriep op de Koran.
Zie je het verschil?
quote:
De hoofddoekjes heb ik je al uitgelegd, dat is iets van deze tijd, kijk maar eens naar de nu hele strenge landen daarin, kijk dan even terug naar de jaren 70 en daarvoor, dan zie je het veel minder, kijk eens in marokko zelf, daar is dat ook veel minder aan de orde en ook hier zie je fikse verschuivingen daarinf, ook op uithuwelijkings gebied, mensen groeien daarin wel, vraag me af waarom je overtuigd blijft dat da niet zo is.
Daarbij kiezen veel moslima's zelf voor die hoofddoek, voor dat meer traditioneler, ik ken er zelfs een aantal waarvan manlief het helemaal niet zo nodig vind, maar dat hij door vrouwlief het geloof meer ingetrokken wordt.

Jij vindt het misschie onderdrukking, maar zolang iemand er zelf voor kiest is dat gewoonweg niet waar en is het verbieden juist onderdrukking.

Vrijheid, een prachtig begrip, maar weet vooral dat dat begrip ook opgaat als het anders is dan wat jij als het beste ziet, ik ben gek op vrijheid, daarvoor zou ik willen strijden, maar dan wel voor iedereen en niet alleen voor hen die hetzelfde denken als ik en hetzelde willen leven.
Ik heb niks tegen het dragen van de hoofddoek op plaatsen waar het is toegestaan. Ik heb iets tegen de vele rechtzaken omdat het niet overal is toegestaan. Als je uit een attractie geweerd wordt, omdat een hoofddoek een gevaar op kan leveren en dan 'discriminatie' blèren. Daar heb ik wat op tegen.
Of solliciteren op een school, zonder hoofddoek, en op het moment dat je een vast contract hebt, er wel één gaan dragen. En vervolgens weer naar de rechter stappen omdat de school het niet wil hebben.

Hoofddoekjes, okay, in je eigen tijd, en op plaatsen waar het is toegestaan.
Werkgevers en scholen moeten het echter mogen verbieden, evenals zichtbare piercings, gothic kleding enz....
  dinsdag 15 juni 2010 @ 15:23:49 #117
3542 Gia
User under construction
pi_82836250
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 15:18 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Dus toch teenslippers ?
Lol, is dat belangrijk? Maar nee, geen teenslippers. Zomerschoentjes van het merk Sketchers.
quote:
Misschien zijn zij wel niet hetero .
A.u.b. als ik iets met een snor zoek, moet het ook een piemel hebben, hoor!
quote:
Nou ja, ik heb er eigenlijk geen last van als ik ergens aan het wandelen ben. Nou moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat ik er ook nooit zo op zit te letten hoe/of/waarom mensen naar mij kijken.

En als er wel een keer iemand afkeurend naar me zal kijken, dan doet hij/zij dat maar lekker: [ afbeelding ]
och, het valt ook niet altijd op. Maar omdat we het er over hadden, lette ik er vandaag extra op. En tja, dan merk je dat toch wel. Niet dat ik er wat om geef, hoor!
  dinsdag 15 juni 2010 @ 15:55:37 #118
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_82837806
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 15:21 schreef Gia het volgende:

[..]

Wanneer is dit in Nederland gebeurd? Ik heb het het hele topic over Nederland. Het gaat hier over Wilders. Daar hoeven we de ellende van andere landen niet bij te halen, lijkt me. Laten we eerst hier de shit eens opruimen en dan pas over de grenzen gaan kijken.
Pas geleden hebben mensen uit mijn kerk nog gedemonstreerd tegen abortusklinieken, omdat abortus kindermoord is. Goed, dat is een andere discussie, en mensen vinden dat ook niet vrij enzo, maar goed, om maar even aan te geven dat dat nog wel in Nederland gebeurd.
quote:
[..]

Triest, maar geef niet de schuld aan de paus, maar aan die regeringen die die meisjes hiertoe dwingen. En nogmaals, we hebben het over de PVV. Die heeft daar niks mee te maken.
[..]

Ik ben ook tegen die wantoestanden, maar ook dat moderniseert met de jaren. Jonge mensen lopen weg uit die gemeenten. Daarbij is dat niet uit andere landen komen overwaaien om steeds fundamenteler te worden. Het is hier al jaren en wordt steeds minder. Gelukkig.
Zie, het wordt steeds minder, wat gebeurt er dan, er komt een nieuw geloof dat zich wel aan bepaalde normen kan houden. Vergeet niet dat de Islam hetzelfde is als het Christendom, met als enige verschil de teksten in de Koran en het niet aannemen van Jezus als verlosser, hetgeen bij de joden ook nog niet gebeurd.

Als je vervolgens krijgt dat de Islam in waarde afneemt, komen de hoejakaboeba's hun geloof hier verspreiden, dat ook dicht bij het Christendom staat. Maar aangezien we het over Nederland hebben, weet je waarschijnlijk ook dat de moslims hier niet zo talrijk zijn als in andere landen.
quote:
[..]

En toen zei de rechter: Oh, dan heb ik niks gezegd. Als u dat van uw geloof moest, dan is het okay?
Denk het niet.

Maar in het geval El Moumni volgde vrijspraak. Omdat El Moumni zich beriep op de Koran.
Zie je het verschil?
[..]

Ik heb niks tegen het dragen van de hoofddoek op plaatsen waar het is toegestaan. Ik heb iets tegen de vele rechtzaken omdat het niet overal is toegestaan. Als je uit een attractie geweerd wordt, omdat een hoofddoek een gevaar op kan leveren en dan 'discriminatie' blèren. Daar heb ik wat op tegen.
Of solliciteren op een school, zonder hoofddoek, en op het moment dat je een vast contract hebt, er wel één gaan dragen. En vervolgens weer naar de rechter stappen omdat de school het niet wil hebben.

Hoofddoekjes, okay, in je eigen tijd, en op plaatsen waar het is toegestaan.
Werkgevers en scholen moeten het echter mogen verbieden, evenals zichtbare piercings, gothic kleding enz....
Ja, en? Als ik geen petje draag tijdens de sollicitatie, en er wel een draag tijdens het werk, wordt er toch ook niets op gezegd? Overigens wel een soort van schijnheiligheid, als je bij de solli geen hoofddoek omdoet, dat dan weer wel...
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  dinsdag 15 juni 2010 @ 16:26:41 #119
3542 Gia
User under construction
pi_82839482
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 15:55 schreef naatje_1 het volgende:
Ja, en? Als ik geen petje draag tijdens de sollicitatie, en er wel een draag tijdens het werk, wordt er toch ook niets op gezegd?
En zowel, dan zet jij zonder commentaar dat petje af, of onder protest, maar je gaat je werkgever niet aanklagen wegens discriminatie.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 17:01:22 #120
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_82841121
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 16:26 schreef Gia het volgende:

[..]

En zowel, dan zet jij zonder commentaar dat petje af, of onder protest, maar je gaat je werkgever niet aanklagen wegens discriminatie.
Mag ik dan ook commentaar leveren op dingen die ik te veel zie van andere mensen?
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  dinsdag 15 juni 2010 @ 17:05:12 #121
3542 Gia
User under construction
pi_82841300
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 17:01 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Mag ik dan ook commentaar leveren op dingen die ik te veel zie van andere mensen?
Geloof niet dat ik deze zin begrijp? Waar wil jij dan commentaar op geven?
Waar geef ik commentaar op wat ik teveel zie?

Had het over solliciteren zonder hoofddoekje, op een school waar niemand een hoofddoekje draagt. En dan na de proeftijd ineens een hoofddoekje gaan dragen, terwijl je weet dat het daar niet gewenst is.
Wat heeft dat te maken met commentaar geven op iets dat je teveel ziet?

Voor de goede orde: ik heb niks tegen hoofddoekjes in het straatbeeld.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 17:06:38 #122
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_82841363
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 17:05 schreef Gia het volgende:

[..]

Geloof niet dat ik deze zin begrijp? Waar wil jij dan commentaar op geven?
Waar geef ik commentaar op wat ik teveel zie?

Had het over solliciteren zonder hoofddoekje, op een school waar niemand een hoofddoekje draagt. En dan na de proeftijd ineens een hoofddoekje gaan dragen, terwijl je weet dat het daar niet gewenst is.
Wat heeft dat te maken met commentaar geven op iets dat je teveel ziet?

Voor de goede orde: ik heb niks tegen hoofddoekjes in het straatbeeld.
Ok, fijn, dus je bent ook niet voor de kopvoddentax?
pi_82846115
Van mij mag met onmiddelijke ingang op openbare religieuze uittingen een zware tax worden geheven. Het liefst ook nog accijnzen.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 20:28:38 #124
3542 Gia
User under construction
pi_82850716
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 18:53 schreef Dr.Nikita het volgende:
Van mij mag met onmiddelijke ingang op openbare religieuze uittingen een zware tax worden geheven. Het liefst ook nog accijnzen.
Dus......ik mag mijn trouwring niet meer links dragen?
pi_82851642
NOS
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')