Lekker afwachten, in de oppositie zitten en de volgende verkiezingen afwachten dat dan niet al te lang op zich laat wachten, waarbij de PVV nog groter wordt.quote:Op maandag 21 juni 2010 16:26 schreef rubje het volgende:
Ii ben straks erg benieuwd wat de PVV gaat doen als paars+ gaat regeren.
Wellicht worden ze wel kleiner, wie zal het zeggen. We blijven optimistischquote:Op maandag 21 juni 2010 16:32 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Lekker afwachten, in de oppositie zitten en de volgende verkiezingen afwachten dat dan niet al te lang op zich laat wachten, waarbij de PVV nog groter wordt.
Neuh. Dat doen de 'nieuwe Nederlanders' wel voor ons.quote:Op maandag 21 juni 2010 16:48 schreef Samson_en_Gert het volgende:
Laat hem lekker met Mladic gaan keuvelen i.p.v. ons land te ruïneren.
Jij kan in de hoofden van alle moslima's kijken? Jij bepaalt voor hen dat hun hoofddeksel een vorm van onderdrukking is. Met alle respect: wat weet jij daar nou van? Je hebt gelijk dat de hoofddoek in sommige delen van de wereld onder dwang gedragen wordt. De meeste moslima's doen het echter vrijwillig.quote:Op maandag 21 juni 2010 16:16 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Dit is onjuist inderdaad. Een hoofddoek stat symbool voor vrouwenonderdrukking. Dus die 'aanvallen' waar je hebt over hebt zijn wel degelijk terecht. En daarbij, in publieke functies dien je neutraal te zijn. Dus hoofddoek af.
Nope. Dat bepaal ik niet, dat bepaald de islam.quote:Op maandag 21 juni 2010 17:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij bepaalt voor hen dat hun hoofddeksel een vorm van onderdrukking is.
Vrijwillig je laten onderdrukken. Hm, ja, ik ken het wel in de vorm van SM, maar dat wordt vast niet bedoeld.quote:Je hebt gelijk dat de hoofddoek in sommige delen van de wereld onder dwang gedragen wordt. De meeste moslima's doen het echter vrijwillig.
Jij bent geen ervaringsdeskundige.quote:Op maandag 21 juni 2010 17:11 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Nope. Dat bepaal ik niet, dat bepaald de islam.
[..]
Vrijwillig je laten onderdrukken. Hm, ja, ik ken het wel in de vorm van SM, maar dat wordt vast niet bedoeld.
islam = onderwerping. Dat is ook de feitelijke betekenis ervan.
Heb je ooit wel eens een stap gezet in een islamitisch land of ben je gewoon een internetdeskundige?quote:Op maandag 21 juni 2010 17:11 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Nope. Dat bepaal ik niet, dat bepaald de islam.
[..]
Vrijwillig je laten onderdrukken. Hm, ja, ik ken het wel in de vorm van SM, maar dat wordt vast niet bedoeld.
islam = onderwerping. Dat is ook de feitelijke betekenis ervan.
Ahum, dat geldt voor jouw constante betoog hier ook. Dus wat lul je nou? Ben jij wél een ervaringsdeskundige dan?quote:Op maandag 21 juni 2010 17:23 schreef oYo het volgende:
[..]
Jij bent geen ervaringsdeskundige.
Hoeveel moslima's ken jij persoonlijk?
Je hoeft geen internetdeskundige te zijn of een stap te hebben gezet in een Islamitisch land om te weten hoe een land erbij staat. Dat heet gewoon kennis van zaken, veel boeken lezen, documentaires kijken, contacten onderhouden met mensen die er wél komen, enz.quote:Op maandag 21 juni 2010 17:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heb je ooit wel eens een stap gezet in een islamitisch land of ben je gewoon een internetdeskundige?
Dat kan, maar daadwerkelijk zo'n land bezoeken en praten met de mensen die daar wonen zet meer zoden aan de dijk. En als ik zal niet ontkennen dat de situatie van die mensen niet altijd even rooskleurig is (al heeft dat meer te maken met de erbarmelijke economische situatie waarin zij verkeren) en ik zal evenmin ontkennen dat vrouwen en mannen in veel gevallen niet gelijk zijn. Ik ken persoonlijk mensen in het M-O voor wie die vlieger niet opgaat. En met die haat jegens het westen valt het ook allemaal wel mee.quote:Op maandag 21 juni 2010 17:34 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Je hoeft geen internetdeskundige te zijn of een stap te hebben gezet in een Islamitisch land om te weten hoe een land erbij staat. Dat heet gewoon kennis van zaken, veel boeken lezen, documentaires kijken, contacten onderhouden met mensen die er wél komen, enz.
Vergelijkbaar met de houdbaarheidsdatum van een pak verse karnemelk vrees ik.quote:Op maandag 21 juni 2010 17:37 schreef Bankfurt het volgende:
Wat is de houdbaarheidsdatum van de PVV in de oppositie ?
Ach, ach, een échte moslim die niet uit de kast durft te komen en zich weer eens achter dingetjes verschuilt als: 'jaha mensen! Maar ik ken toevallig een beetje de koran!' of deze: 'jaha mensen! maar er zijn verschillende stromingen hoor!'. Terwijl de echte moslimleiders en imams blijven roepen dat er slechts één islam is, ondanks de groeperingen.quote:Op maandag 21 juni 2010 17:47 schreef Samson_en_Gert het volgende:
Ik werk met mensen van Turkse komaf, ik ben zelf in een aantal moslim-landen op vakantie geweest en heb er ook bij mensen thuis geslapen (dus niet in Hilton hotel).
Ik weet iets van de Qu'ran.
Als ik alleen op docu's moet afgaan, dan is iedere Turk of Marokkaan een terrorist en is de Islam een agressieve religie. En de Islam? Wat is de Islam?
Het Christendom bestaat ook niet. Je hebt fappende katholieken, refo's, vrijzinnige refo's, Jehovah's Getuigen met schoen tussen deur, hysterische Maasbach-aanhangers, vrome CDA-protestanten, etc.
Zo bestaat de Islam ook niet. Soenieten, Sjie'ten en er is zelfs een stroming van Moslims die weten dat reïncarnatie bestaat en vegetarisch leven, de Soefi's.![]()
Zou menig PVV-stemmer ooit van de Soefi's hebben gehoord?![]()
Fanatieke christenen roepen ook dat er maar een waar geloof is, terwijl er duizenden spin-offs op het christendom bestaan. Mensen kunnen zoveel roepen, Gillette. Dat betekent echter geen ene reet.quote:Op maandag 21 juni 2010 17:54 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Ach, ach, een échte moslim die niet uit de kast durft te komen en zich weer eens achter dingetjes verschuilt als: 'jaha mensen! Maar ik ken toevallig een beetje de koran!' of deze: 'jaha mensen! maar er zijn verschillende stromingen hoor!'. Terwijl de echte moslimleiders en imams blijven roepen dat er slechts één islam is, ondanks de groeperingen.
Tja ach, maar zo komen we weer in een welles nietes discussie, waarbij we dan weer de vergelijkingen uit de kast gaan trekken over he gevaarlijk het christendom of de islam is. Ga zo maar door. Ik heb zelf niets met religie. Dus ook niet met het christendom, ondanks het feit dat Wilders zo'n staat nastreeft. Maar er wordt ook gedoeld op de 10 geboden meestal, zoals niet stelen, als je wordt geslagen keer dan je andere wang toe, gij zult niet doden, enz....quote:Op maandag 21 juni 2010 17:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Fanatieke christenen roepen ook dat er maar een waar geloof is, terwijl er duizenden spin-offs op het christendom bestaan. Mensen kunnen zoveel roepen, Gillette. Dat betekent echter geen ene reet.
Moet je eens uit Staphorst verhuizen, of woon je in Limburg?quote:Op maandag 21 juni 2010 18:00 schreef ems. het volgende:
Ik snap ook niet echt waarom de pvv alleen op de islam afgeeft. Als hij nou zorgde dat die verschrikkelijke christenen gingen stoppen met het onzinnige belletje luiden elke zondag als ik tot fucking 4 uur heb geslapen klinkt het alweer een stuk interessanter.
Alle grote relgies kennen gevaarlijke, extreme vormen. Klaar.quote:Op maandag 21 juni 2010 17:59 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Tja ach, maar zo komen we weer in een welles nietes discussie, waarbij we dan weer de vergelijkingen uit de kast gaan trekken over he gevaarlijk het christendom of de islam is. Ga zo maar door. Ik heb zelf niets met religie. Dus ook niet met het christendom, ondanks het feit dat Wilders zo'n staat nastreeft. Maar er wordt ook gedoeld op de 10 geboden meestal, zoals niet stelen, als je wordt geslagen keer dan je andere wang toe, gij zult niet doden, enz....
Tja..
Dat roepen Gristenen ook aldoor. Evangelisten claimen dat alleen zij naar de Hemel gaan en andere Gristenen naar de hel. Katholieken beweren weer dat alleen zij het ware Christendom belijden. Jehovah's Getuigen zeggen dat alleen zij de ware Bijbelkennis bezitten.quote:Op maandag 21 juni 2010 17:54 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Ach, ach, een échte moslim die niet uit de kast durft te komen en zich weer eens achter dingetjes verschuilt als: 'jaha mensen! Maar ik ken toevallig een beetje de koran!' of deze: 'jaha mensen! maar er zijn verschillende stromingen hoor!'. Terwijl de echte moslimleiders en imams blijven roepen dat er slechts één islam is, ondanks de groeperingen.
ik weet niet wat je precies bedoeld, maar een rechter hoort vrij van religieuze uitingen te zijn, nt als de rechtzaal, of een advocate een hoofddoek opwil moet ze zelf weten. OvJ vind ik een twijfelgeval, maar in principe zeg ik nee.quote:Op maandag 21 juni 2010 16:17 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
- maatschappelijke discussies over zeer zichtbare religieuze uitingen in de rechtbank
vrij dagen in onderling overleg afspreken lijkt me prima, daarbij kan je best rekening houden met de wens van een werknemer. Als het bedrijf dicht is met tweede paasdag kan een erknemer bijvoorbeeld thuiswerken en een andere dag vrij nemen, als het wekr het toelaat natuurlijkquote:- maatschappelijke discussies over of een werkgever al dan niet rekening moet houden aan religieuze uitingen.
Hans Theeuwen verwoodde het perfect, de grens ligt bij geweld.quote:- heftige maatschappelijke discussies over waar de grenzen van meningsuiting liggen.
Je doelt op Fitna etc? Waarom zou je mensen bewust beledigen vraag me dan af, maar vrijheid van meningsuiting weegt zwaarder, hebben onze ambassades ook eens wat te doen.quote:- heftige maatschappelijke discussie over of we nu wel of niet rekening moeten houden met de religieuze gevoelens van extremistische regimes tbv onze handel te beschermen.
Belachelijk idd, maar dat was geen beslissing van "de moslims".quote:- cartoonisten die van hun bed worden gelicht door justitie
Dat is hun eigen keuze, als ze het wel deden waren moslims misschien wat minder snel beledigd, gewenning enzoquote:- cabaretiers en columnisten die het onderwerp islam niet met volle scherpte durven te behandelen.
Wederom, hun eigen keuzequote:- museum curatoren die rekening houden met religieuze gevoelens en uit angst voor aanslagen
Weer eigen keuzequote:- religieuze deelraad politici die een toneelstuk wil verbieden (en nog maatschappelijke steun vindt hiervoor ook)
Wordt vermoeiend, maar eigen keuzequote:- filmmakers die sommige religieuze onderwerpen amper durven te behandelen.
Moet ik het weer zeggen....quote:- spot en satire die traditie getrouw juist religie het hards als onderwerp stellen maar de religie die het meest in de actualiteit is maar mondjes maat oppakt. (echt een hele scheve verwrongen houding)
Die snap ik niet helemaal.... PVV beledigd er op los, maar als zij beledigd worden is het demoniseren? Bedoel je dat?quote:- een kloof in de samenleving tussen diegene die onze vrije maatschappij willen beschermen door intolerantie te beteugelen echter waarbij de tegenstanders precies het zelfde argument hanteren.
Daar wordt tenminste geen haat in gepredikt.quote:Op maandag 21 juni 2010 18:28 schreef ems. het volgende:
Ik woon bij een klein dorpje in de buurt van haarlem maar zover ik weet staan die kerken overal
Doe die quotes eens aanpassen faalhaas. Nu lijkt het alsof ik dingen heb gezegd die jij nu zelf zegt.quote:Op maandag 21 juni 2010 18:33 schreef DroogDok het volgende:
[..]
- maatschappelijke discussies over of een werkgever al dan niet rekening moet houden aan religieuze uitingen.
[..]
- heftige maatschappelijke discussies over waar de grenzen van meningsuiting liggen.
[..]
- heftige maatschappelijke discussie over of we nu wel of niet rekening moeten houden met de religieuze gevoelens van extremistische regimes tbv onze handel te beschermen.
[..]
- cartoonisten die van hun bed worden gelicht door justitie
[..]
- cabaretiers en columnisten die het onderwerp islam niet met volle scherpte durven te behandelen.
[..]
- museum curatoren die rekening houden met religieuze gevoelens en uit angst voor aanslagen
[..]
- religieuze deelraad politici die een toneelstuk wil verbieden (en nog maatschappelijke steun vindt hiervoor ook)
[..]
- filmmakers die sommige religieuze onderwerpen amper durven te behandelen.
[..]
- spot en satire die traditie getrouw juist religie het hards als onderwerp stellen maar de religie die het meest in de actualiteit is maar mondjes maat oppakt. (echt een hele scheve verwrongen houding)
[..]
- een kloof in de samenleving tussen diegene die onze vrije maatschappij willen beschermen door intolerantie te beteugelen echter waarbij de tegenstanders precies het zelfde argument hanteren.
[quote]
Die snap ik niet helemaal.... PVV beledigd er op los, maar als zij beledigd worden is het demoniseren? Bedoel je dat?
De helft van je argumenten heeft te maken met vrije keuze van mensen, als jij saire en cabaret over moslims wil zou ik een programma schrijven......
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |