abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82745337
De PVV is volgens mij een schoolvoorbeeld van een fascistische partij.
- Sterk leiderschap
- Niet democratisch
- Nationalistisch
- Verheerlijking van geweld (iets met knieën geloof ik).
- Sterke rol van de staat (vooral op niet economisch vlak, denk aan streng straffen)
- Beperking van individuele rechten
et cetera

Wat denken jullie?

Bron: Woerdman, E. (2004). Politiek en politicologie. Groningen/Houten: Wolters-Noordhoff.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_82745514
Omdat je de partij demoniseerd als je ze fascistisch noemt.
  zondag 13 juni 2010 @ 16:07:14 #3
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_82745526
quote:
Op zondag 13 juni 2010 16:06 schreef Tocadisco het volgende:
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_82745549
PVV is een dom zooitje
Verder geen mening, zonde van mijn tijd
  zondag 13 juni 2010 @ 16:08:35 #5
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_82745579
Weer een PVV topic, wat een loser!
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
pi_82745679
TS heeft de boeken voor de hbo-opleiding - waar hij in september mee begint - alvast doorgebladerd en snapt het nog niet zo.
  zondag 13 juni 2010 @ 16:15:45 #7
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_82745844
TS heeft een punt. Overal ter wereld wordt de partij als xenofoob, racistisch en tamelijk fascistisch gekenmerkt, maar hier in Nederland felicitereren we Wilders met z'n succes.
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_82745866
De PVV is wel een fascistisch partij. En PVV stemmers fascisten.
pi_82745930
Klopt
  zondag 13 juni 2010 @ 16:18:53 #10
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_82745989
Natuurlijk is Geert Wilders de Nederlandse versie van Adolf Hitler en zijn er vergelijkingen te doen Hitler had net als Geert een irrationele afkeer van een hele bevolkingsgroep.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_82746000
Verheerlijken van geweld is iets totaal anders dan bepaalde voorstellen doen om criminaliteit aan te pakken en in deze context dus ook niet van toepassing. Hoe dom het voorstel ook was.
pi_82746157
quote:
Op zondag 13 juni 2010 16:19 schreef Mistbank het volgende:
Verheerlijken van geweld is iets totaal anders dan bepaalde voorstellen doen om criminaliteit aan te pakken en in deze context dus ook niet van toepassing. Hoe dom het voorstel ook was.
Relschoppertjes door de knieën schieten geen verheerlijking van geweld vinden?
pi_82746357
Er is geen politiek geweld van de zijde van de PVV. Voor politiek geweld moet je bij links zijn. Is in ieder geval een uiting van politiek fascisme waar ze dus niet aan voldoen.

Tevens het meest kwalijke aspect waarbij de andere minder kwalijke aspecten in het niet vallen, temeer daar je die bij andere politieke bewegingen ook ziet.
Seculier-Fundamentalistisch
pi_82746426
quote:
Op zondag 13 juni 2010 16:23 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Relschoppertjes door de knieën schieten geen verheerlijking van geweld vinden?
Inderdaad niet nee. Zoek eens op wat het precies betekent, in plaats van net als al het andere simpele volk hier lekker dom te redeneren dat omdat jij iets meent waar te nemen wat gewelddadig is, het dan ook meteen verheerlijking van geweld is.
pi_82746587
De Koran is volgens mij een schoolvoorbeeld van een fascistische partij.
- Sterk leiderschap
- Niet democratisch
- Nationalistisch
- Verheerlijking van geweld
- Sterke rol van de staat (vooral op niet economisch vlak, denk aan streng straffen)
  zondag 13 juni 2010 @ 16:35:06 #16
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_82746627
ah heerlijk PVV/Islam bash topic #21545
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
pi_82746672
quote:
Op zondag 13 juni 2010 16:06 schreef Tocadisco het volgende:
Waarom zou het vergelijken van de standpunten van de PVV met die van een bepaalde ideologie demoniserend zijn?
Burning bridges gives you so much more
pi_82746702
Worden mensen niet moe om alleen maar over de PVV te praten/zeiken?
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_82746728
quote:
Op zondag 13 juni 2010 16:33 schreef Halve_Maen het volgende:
De Koran is volgens mij een schoolvoorbeeld van een fascistische partij.
- Sterk leiderschap
- Niet democratisch
- Nationalistisch
- Verheerlijking van geweld
Koran nationalistisch, sterk leiderschap? Heb jij even de Koran gelezen.
pi_82746730
quote:
Op zondag 13 juni 2010 16:29 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Inderdaad niet nee. Zoek eens op wat het precies betekent, in plaats van net als al het andere simpele volk hier lekker dom te redeneren dat omdat jij iets meent waar te nemen wat gewelddadig is, het dan ook meteen verheerlijking van geweld is.
Het is waar dat de PVV weinig geweldsprediking in hun programma heeft staan en dat het niet direct een verheerlijking van geweld betreft wanneer er voorgesteld wordt om geweld te gebruiken. Feit is wel dat voorstellen zoals gedaan door de heer Brinkman zeer gewelddadig zijn. Ook andere aspecten van de PVV komen redelijk overeen met kenmerken van het fascisme. Demonisering staat hier los van, de vraag is hier of de PVV fascistisch genoemd kan worden.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_82746760
quote:
Op zondag 13 juni 2010 16:36 schreef Gatenkaas het volgende:

[..]

Waarom zou het vergelijken van de standpunten van de PVV met die van een bepaalde ideologie demoniserend zijn?
omdat de vergelijking zelf niet klopt.

Pechthold = man
Hitler = man

daarom: Pechthold = Hitler

pi_82746802
quote:
Op zondag 13 juni 2010 16:38 schreef Halve_Maen het volgende:

[..]

Pechthold = man
Hitler = man

Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_82746854
quote:
Op zondag 13 juni 2010 16:37 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Koran nationalistisch, sterk leiderschap? Heb jij even de Koran gelezen.
ik heb expres niks veranderd/toegevoegd aan de openingspost om aan te geven hoe absurd zijn vergelijkingen waren.

Dat jij 'nationalistisch, en sterk leiderschap' daaruit haalt en zegt dat die punten niet Koran staan (en dus daardoor toegeeft dat de rest er wel degelijk in staat geeft een hoop aan)
pi_82746878
quote:
Op zondag 13 juni 2010 16:39 schreef Flashwin het volgende:

[..]

ik ben blij dat je inziet dat ik sarcastisch was.
pi_82746908
quote:

[..]

Pechthold = man
Hitler = man

Dit slaat nergens op...
Het idee is meer het volgende:
Liberalisme staat voor vrijheid in economisch en sociaal cultureel opzicht. De VVD is voor economische vrijheid (bijvoorbeeld privatisering van overheidsbedrijven en voor sociaal culturele vrijheden als euthanasie. Op grond van deze kenmerken zou je kunnen stellen dat de VVD een liberale partij is.

Kan nu hetzelfde gedaan worden met de PVV en de fascistische ideologie?
pi_82746914
quote:
Op zondag 13 juni 2010 16:37 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Het is waar dat de PVV weinig geweldsprediking in hun programma heeft staan en dat het niet direct een verheerlijking van geweld betreft wanneer er voorgesteld wordt om geweld te gebruiken. Feit is wel dat voorstellen zoals gedaan door de heer Brinkman zeer gewelddadig zijn.
Dus we zijn het met elkaar eens dat de vergelijking op het aspect verheerlijking van geweld spaak loopt? Duidelijk. En 'zeer geweldadig'? Hoe moet ik dat zien?

Is het niet inherent aan wat de politie doet dat daar soms geweld bij komt kijken?
quote:
Ook andere aspecten van de PVV komen redelijk overeen met kenmerken van het fascisme. Demonisering staat hier los van, de vraag is hier of de PVV fascistisch genoemd kan worden.
Klopt, enkele wel, enkele ook niet. Het sterke staat verhaal loopt ook mank. Sociaal zijn ze bijna een kopie van de SP? Is de SP dan ook fascistisch? En inbreuken op de privacy komen bijvoorbeeld van alle kanten. De PVV niet eens in het bijzonder.

De eerste 3 van je OP gaan op, de rest niet.
pi_82746935
quote:
Op zondag 13 juni 2010 16:40 schreef Halve_Maen het volgende:

[..]

ik heb expres niks veranderd/toegevoegd aan de openingspost om aan te geven hoe absurd zijn vergelijkingen waren.

Dat jij 'nationalistisch, en sterk leiderschap' daaruit haalt en zegt dat die punten niet Koran staan (en dus daardoor toegeeft dat de rest er wel degelijk in staat geeft een hoop aan)
Je hebt er ook geen ongelijk in als je de Islam ondemocratisch noemt, beperking van rechten of geweld aanmoedigen, dit valt allemaal te nuanceren wanneer je op subjectief niveau theologie gaat bedrijven, maar als symptoom zitten ze er wel in, neemt niet weg dat je reactie dan neer komt op : 'Ja maar hunnie ook'.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2010 16:43:44 ]
pi_82746956
quote:
Op zondag 13 juni 2010 16:42 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Dit slaat nergens op...
Het idee is meer het volgende:
Liberalisme staat voor vrijheid in economisch en sociaal cultureel opzicht. De VVD is voor economische vrijheid (bijvoorbeeld privatisering van overheidsbedrijven en voor sociaal culturele vrijheden als euthanasie. Op grond van deze kenmerken zou je kunnen stellen dat de VVD een liberale partij is.

Kan nu hetzelfde gedaan worden met de PVV en de fascistische ideologie?
Het was ook de bedoeling dat het nergens op zou slaan. Net als jouw vergelijkingen. Sterk leiderschap wtf? Ik zag Jan Marijnissen ook als een sterke leider, dus de SP heeft ook fascistische trekjes gehad?
pi_82746960
quote:
Op zondag 13 juni 2010 16:36 schreef Flashwin het volgende:
Worden mensen niet moe om alleen maar over de PVV te praten/zeiken?
Klopt! Misschien is het beter om af te wachten hoe de kabinetsformatie verloopt, dan kick ik dit topic over een jaar wel ofzo.
pi_82747030
quote:
Op zondag 13 juni 2010 16:43 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je hebt er ook geen ongelijk in als je de Islam ondemocratisch noemt, beperking van rechten of geweld aanmoedigen, dit valt allemaal te nuanceren wanneer je op subjectief niveau theologie gaat bedrijven, maar als symptoom zitten ze er wel in, neemt niet weg dat je reactie dan neer komt op : 'Ja maar hunnie ook'.
Wat ik aan wilde geven is dat deze discussie zowieso onproductief is aangezien we niets opschieten met labelplakken. Dat kan namelijk tot in het extreme doorgetrokken worden.
pi_82747079
quote:
Op zondag 13 juni 2010 16:43 schreef Halve_Maen het volgende:
Sterk leiderschap wtf? Ik zag Jan Marijnissen ook als een sterke leider, dus de SP heeft ook fascistische trekjes gehad?
Het antwoord daarop is ook ja. Maar met creatief zijn kun je partijen altijd wel eigenschappen opplakken die ook kenmerken van fascisme zijn. Is zo'n leuke bezigheid
pi_82747200
quote:
Op zondag 13 juni 2010 16:42 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Dus we zijn het met elkaar eens dat de vergelijking op het aspect verheerlijking van geweld spaak loopt? Duidelijk. En 'zeer geweldadig'? Hoe moet ik dat zien?

Is het niet inherent aan wat de politie doet dat daar soms geweld bij komt kijken?
[..]

Klopt, enkele wel, enkele ook niet. Het sterke staat verhaal loopt ook mank. Sociaal zijn ze bijna een kopie van de SP? Is de SP dan ook fascistisch? En inbreuken op de privacy komen bijvoorbeeld van alle kanten. De PVV niet eens in het bijzonder.

De eerste 3 van je OP gaan op, de rest niet.
Ik vind het door de knieën schieten van relschoppers gebruik van excessief en onnodig geweld. Op dit punt is het alleen wel waar dat er verder weinig gewelddadige punten te vinden zijn bij de PVV.

De SP is niet fascistisch omdat ze aan geen van de andere punten voldoen, het gaat er om dat het fascisme een aantal kenmerken heeft. Wanneer een partij aan meerdere kenmerken voldoen vraag ik mij af of we dit niet gewoon een fascistische partij kunnen noemen? De PVV is voor zowel op economisch als op sociaal cultureel (of niet-economisch zeg maar) vlak voor een sterke staat, dat is het verschil met de SP en veel andere partijen.
pi_82747273
quote:
Op zondag 13 juni 2010 16:45 schreef Halve_Maen het volgende:

[..]

Wat ik aan wilde geven is dat deze discussie zowieso onproductief is aangezien we niets opschieten met labelplakken. Dat kan namelijk tot in het extreme doorgetrokken worden.
Wellicht, maar dan moeten ze wel overeenkomen wil je ze inhoudelijk kunnen wegwuiven als onzin.
  zondag 13 juni 2010 @ 16:51:28 #34
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_82747285
Maar dat ze fascistisch zijn hoeft op zichzelf niet zoveel te zeggen. Net als het communisme is er niet heel veel inherent mis met het fascisme. Het is alleen dat beide ideologieën erg vatbaar zijn voor een sterke leider die het dan misbruikt om er een dictatuur mee in stand te houden.
Het was niet het fascisme dat de joden naar de gaskamers leidde maar de waanzin van de leiders.

Er zijn tot slot van rekening nog steeds fascistische partijen in bijv. Italië.

Fascisme != Nazisme
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_82747520
quote:
Op zondag 13 juni 2010 16:49 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Ik vind het door de knieën schieten van relschoppers gebruik van excessief en onnodig geweld. Op dit punt is het alleen wel waar dat er verder weinig gewelddadige punten te vinden zijn bij de PVV.
Beleid voorstaan waar geweld bij te pas zou kunnen, wat nu eenmaal de normaalste zaak van de wereld is als we het over de veiligheidsbeleid hebben =! geweldsverheerlijking.

En op dit punt is koffiedik kijken. Proberen te suggereren dat het 'heus wel erger wordt' is bangmaken en demagogisch.
quote:
De SP is niet fascistisch omdat ze aan geen van de andere punten voldoen, het gaat er om dat het fascisme een aantal kenmerken heeft. Wanneer een partij aan meerdere kenmerken voldoen vraag ik mij af of we dit niet gewoon een fascistische partij kunnen noemen? De PVV is voor zowel op economisch als op sociaal cultureel (of niet-economisch zeg maar) vlak voor een sterke staat, dat is het verschil met de SP en veel andere partijen.
De SP voldoet aan 2 van de kenmerken die je opsomt. Sterk leider principe en een zeker nationalisme. En als bonus had je kunnen vernemen dat alhoewel ze reglementair een democratische partij zijn, ze in de praktijk vaak intern a-democratisch bezig zijn. Dus aan een 3de kenmerk, kunnen ze voldoen.

En je herhaalt het, maar wat bedoel je dan met dat de PVV voor een 'sterke staat' is? En zijn er dan ook partijen die voor een 'zwakke staat' zijn?
pi_82747643
quote:
Op zondag 13 juni 2010 16:49 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Terwijl het toch echt voornamelijk linkse partijen zijn die een grotere overheid willen (dus een sterkere staat).
pi_82747923
quote:

[..]

Pechthold = man
Hitler = man

Dus omdat de vergelijking je niet aanstaat klopt hij ineens niet meer? We zullen hem dan maar eens over doen en voor de grap smijten we er dan ook maar de partij van Pechtold bij:

D66:
- Sterk leiderschap
Ik vind Pechtold persoonlijk niet bepaald een sterke leider, dus je kunt niet bepaald van sterk leiderschap spreken
- Niet democratisch
Over alle programmapunten wordt door de Leden op de partijcongressen gestemd, democratisch dus
- Nationalistisch
Ze zouden Nederland het liefst nog weggeven aan Europa, niet nationalistisch dus
Ik heb ze nooit iets horen zeggen over het door de knieen schieten van mensen of iets vergelijkbaars
Er staat in het programma van D66 niks over strenger straffen of iets in die richting
Het tegenovergestelde juist, D66 zet zich in voor meer bescherming van de individuele rechten

Conclusie: D66 komt nog niet eens in de buurt van het label 'fascistische partij'

PVV:
- Sterk leiderschap
Ja, vrijwel alles draait om Wilders, de leider van de PVV
- Niet democratisch
Geert is de partijvoorzitter,fractievoorzitter, partijoprichter en het enige lid, waardoor er niet over de programmapunten kan worden gestemd. Ook het feit dat ze een verbod willen op een andere politieke partij (De PNVD) pleit ook niet echt in hun voordeel. Niet erg democratisch dus
- Nationalistisch
Ja, op de eerste pagina van hun partijprogramma staan meer nationalistische leuzen dan er in de programma's van alle andere partijen bij elkaar staat.
Als je het liefst hebt dat de politie relschoppertjes door de knieen zou schieten vind ik dat behoorlijk dicht bij verheerlijking van geweld in de buurt komen
Uit het programma van de PVV:
- Invoering van minimumstraffen en de verhoging van de maximumstraffen.
- Introductie van heropvoedingskampen

Klopt ook, niet alleen voor moslims maar ook voor de andere burgers van Nederland door o.a. Preventief fouilleren in het hele land toe te willen staan of de door hun gewilde afschaffing van het Habeas corpus-beginsel

conclusie: De PVV komt behoorlijk dicht in de buurt van een 'fascistische partij'
pi_82748039
quote:
Op zondag 13 juni 2010 16:56 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Beleid voorstaan waar geweld bij te pas zou kunnen, wat nu eenmaal de normaalste zaak van de wereld is als we het over de veiligheidsbeleid hebben =! geweldsverheerlijking.

En op dit punt is koffiedik kijken. Proberen te suggereren dat het 'heus wel erger wordt' is bangmaken en demagogisch.
[..]

De SP voldoet aan 2 van de kenmerken die je opsomt. Sterk leider principe en een zeker nationalisme. En als bonus had je kunnen vernemen dat alhoewel ze reglementair een democratische partij zijn, ze in de praktijk vaak intern a-democratisch bezig zijn. Dus aan een 3de kenmerk, kunnen ze voldoen.

En je herhaalt het, maar wat bedoel je dan met dat de PVV voor een 'sterke staat' is? En zijn er dan ook partijen die voor een 'zwakke staat' zijn?
Ga anders leren lezen ofzo? Het gaat om het voldoen aan meerdere kenmerken, en dan volledig en niet halfbakken zoals de SP. Vooralsnog voldoet de PVV gewoon aan alle kenmerken, waarbij men inderdaad kan twijfelen aan 'geweldsverheerlijking', maar waar het duidelijk is dat extreem geweld niet geschuwd wordt. Het gaat natuurlijk om sterk leiderschap in combinatie met een gebrek aan democratische elementen, dat snapte je zelf natuurlijk ook wel.

Waar een sterke overheid voor staat is natuurlijk ook volkomen duidelijk, waarbij ik aan geef dat de PVV op zowel economisch als sociaal cultureel gebied voor een grote, sterke en invloedrijke overheid is.

-edit- Excessief geweld is NIET de normaalste zaak bij veiligheidsbeleid!

[ Bericht 1% gewijzigd door Compatibel op 13-06-2010 17:14:17 ]
pi_82748077
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:05 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

PVV:
- Sterk leiderschap
Ja, vrijwel alles draait om Wilders, de leider van de PVV
- Niet democratisch
Geert is de partijvoorzitter,fractievoorzitter, partijoprichter en het enige lid, waardoor er niet over de programmapunten kan worden gestemd, neit erg democratisch dus
- Nationalistisch
Ja, op de eerste pagina van hun partijprogramma staan meer nationalistische leuzen dan er in de programma's van alle andere partijen bij elkaar staat.
Als je het liefst hebt dat de politie relschoppertjes door de knieen zou schieten vind ik dat behoorlijk dicht bij verheerlijking van geweld in de buurt komen
Uit het programma van de PVV:
- Invoering van minimumstraffen en de verhoging van de maximumstraffen.
- Introductie van heropvoedingskampen

Klopt ook, niet alleen voor moslims maar ook voor de andere burgers van Nederland door o.a. Preventief fouilleren in het hele land toe te willen staan of de door hun gewilde afschaffing van het Habeas corpus-beginsel

conclusie: De PVV komt behoorlijk dicht in de buurt van een 'fascistische partij'
Verder verwijs ik naar deze post, die van grote kwaliteit is.
  zondag 13 juni 2010 @ 17:14:32 #40
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_82748262
Btw, het CDA heeft ook meerdere malen minimumstraffen geopperd en in hun programma hebben ze het ook over kampen. En vast nog wel meer dat ook bij de PVV staat.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_82748545
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:08 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Ga anders leren lezen ofzo? Het gaat om het voldoen aan meerdere kenmerken, en dan volledig en niet halfbakken zoals de SP.

Dit zegt genoeg. Want als het je echt om de materie ging, was het net zo belangrijk of een partij echt democratisch is, in plaats van te zeggen dat ze het zijn

En waar de SP dus intern behoorlijk a-democratisch kan zijn, doe jij niet moeilijk over, want op papier zijn ze het.

Wel een leuke manier om je stokje consequent op het hondje wilders gericht te kunnen houden.
quote:
Vooralsnog voldoen de PVV gewoon aan alle kenmerken,
Nee. De eerste 3 hooguit. En de roeptoeters die blijven roepen dat de PVV echt wel een sterke staat wil, moeten eerst eens hun huiswerk gaan doen, en net als eerder met het begrip geweldverheerlijken, eens opzoeken wat dat nu echt betekent.
quote:
waarbij men inderdaad kan twijfelen aan 'geweldsverheerlijking', maar waar het duidelijk is dat extreem geweld niet geschuwd wordt. Het gaat natuurlijk om sterk leiderschap in combinatie met een gebrek aan democratische elementen, dat snapte je zelf natuurlijk ook wel.
Dat hele op knieën schieten is een wassen neus ook. Er werd iets voorgesteld wat nu al kan. Het was roepen voor de buhne, en met de context erbij is dat pijnlijk duidelijk. Alleen jij hebt blijkbaar niet meer meegekregen dan "schieten op knieën!".

En ook totaal onterechte proberen aan te wrijven dat ze 'extreem geweldadig zijn'. Zal het nog een keer zeggen: dat geroeptoeter was er om te regelen dat agenten in bepaalde omstandigheden iets kunnen. Wat ze gewoon al blijken te kunnen Maar zijn dan die partijen, die al decennia geleden die wetten die dat faciliteren aannamen, dan ook 'extreem-geweldadig'?
quote:
Waar een sterke overheid voor staat is natuurlijk ook volkomen duidelijk, waarbij ik aan geef dat de PVV op zowel economisch als sociaal cultureel gebied voor een grote, sterke en invloedrijke overheid is.
Nee, dat is niet duidelijk. En je kunt weer iets algemeens roepen, maar vul dat eens in de praktijk in? Ze staan voor een sterke staat. Maar waarom dan? Ja, maar ze staan voor een sterke staat.

Maar leg het eens uit.
  zondag 13 juni 2010 @ 17:26:35 #42
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_82748753
quote:
Op zondag 13 juni 2010 16:16 schreef Triggershot het volgende:
De PVV is wel een fascistisch partij. En PVV stemmers fascisten.
? Meen je dit serieus?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_82748817
Als je for some reason dan toch serieus wilt bekijken of de PVV een fascistische partij is, dan moet je jezelf niet ongeloofwaardig maken door vol te blijven houden dat het punt 'verheerlijken van geweld' van toepassing is.

Dat schieten op de knieen vind ik ook ver gaan, maar het zou 'slechts' een extra optie worden voor agenten in uitzonderlijke situaties.

Het heeft niets te maken met het pleiten voor geweld tegen bepaalde groepen mensen of met geweld willen inzetten om doelen te bereiken. Ook is het er totaal niet op gericht om bepaalde machten omver te werpen.
pi_82748925
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:26 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

? Meen je dit serieus?
Nogal ja, ik word daar zo pislink van, er zou door Paars + op scherp geschoten moeten worden op die Anti-rechtstaat hooligans van een stemmers, het liefst in de been.
  zondag 13 juni 2010 @ 17:31:39 #45
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_82748994
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:30 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nogal ja, ik word daar zo pislink van, er zou door Paars + op scherp geschoten moeten worden op die Anti-rechtstaat hooligans van een stemmers, het liefst in de been.
Dus ik ben een fascist?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_82749043
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:31 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dus ik ben een fascist?
waarom zou je anders op een fascist stemmen?
pi_82749052
quote:

[..]

Dus eigenlijk heb je een hoop met de PVV gemeen aangezien jij ook voor 'verheerlijking van geweld' bent...
pi_82749062
quote:

[..]

En jij klaagt morgen bij het koffieautomaat maar weer over het feit dat die gekke Geert alle mensen over 1 kam scheert etc.?
pi_82749088
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:14 schreef Dagonet het volgende:
Btw, het CDA heeft ook meerdere malen minimumstraffen geopperd en in hun programma hebben ze het ook over kampen. En vast nog wel meer dat ook bij de PVV staat.
Voor de ongeinformeerden is überhaupt beleid op veiligheidsgebied hebben blijkbaar hetzelfde als een sterke staat voorstaan.

Waarmee je onmiddellijk uitkomt op dat in feite alle partijen dat hebben, waarmee je een algemeen attribuut aan het benoemen bent.

Iedereen doet het, maar als Wilders het doet is ineens een kenmerk van fascisme.
pi_82749115
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:32 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zijn religieuze mensen fascisten omdat er in hun teksten fascistische teksten staan en zij daar vrijwillig achter staan?
  zondag 13 juni 2010 @ 17:34:19 #51
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_82749127
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:32 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je weet wat fascisme inhoud?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_82749148
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:32 schreef Halve_Maen het volgende:

[..]

Dus eigenlijk heb je een hoop met de PVV gemeen aangezien jij ook voor 'verheerlijking van geweld' bent...
Als dit de manier is om te laten zien hoe fout het is waar op en waarvoor ze stemmen, ben ik ook bereid die kogel in mijn been te krijgen ja.
pi_82749196
quote:

[..]

Pffff, fascist
pi_82749202
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:33 schreef Mistbank het volgende:

[..]

En jij klaagt morgen bij het koffieautomaat maar weer over het feit dat die gekke Geert alle mensen over 1 kam scheert etc.?
Ja, non stop.
pi_82749287
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:34 schreef Halve_Maen het volgende:

[..]

Zijn religieuze mensen fascisten omdat er in hun teksten fascistische teksten staan en zij daar vrijwillig achter staan?
Ik kan werkelijk geen excuus vinden om ze vrij te pleiten als het vrijwillig gebeurt.
pi_82749315
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:34 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Je weet wat fascisme inhoud?
leg eens uit, kijken of ik aanknopingspunten met Wilders kan vinden, of maar slap lul.
  zondag 13 juni 2010 @ 17:37:38 #57
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_82749325
Triggershot zelf vertoond fascistische trekjes door de hele pvv aanhang fascistisch te noemen, daarmee zit hij op dezelfde golfhoogte als A.H, beide niet vies van geweld. Triggershot is in potentie een gevaar voor de democratie.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_82749341
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:35 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Pffff, fascist
pi_82749400
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:35 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja, non stop.
En moet je niet werken, als je daar bent?
  zondag 13 juni 2010 @ 17:39:22 #60
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_82749415
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:37 schreef Triggershot het volgende:

[..]

leg eens uit, kijken of ik aanknopingspunten met Wilders kan vinden, of maar slap lul.
Streven naar een totalitaire staat, propoganda, politiek geweld uitoefenen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_82749440
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:37 schreef phpmystyle het volgende:
Triggershot zelf vertoond fascistische trekjes door de hele pvv aanhang fascistisch te noemen, daarmee zit hij op dezelfde golfhoogte als A.H, beide niet vies van geweld. Triggershot is in potentie een gevaar voor de democratie.
Jij als stemmer van PVV, verheelijkt en steunt net zo goed geweld, net zo een gevaar voor de samenleving en democratie en op dezelfde golfhoogte, alleen al omdat je op hem stemt.
pi_82749504
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:38 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

En moet je niet werken, als je daar bent?
waar, weet je wel wat ik doe dan?
  zondag 13 juni 2010 @ 17:41:13 #63
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_82749590
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:39 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Jij als stemmer van PVV, verheelijkt en steunt net zo goed geweld, net zo een gevaar voor de samenleving en democratie en op dezelfde golfhoogte, alleen al omdat je op hem stemt.
Noem eens een aantal punten op waarmee de pvv geweld verheerlijkt en legitimeert, en de pvv wil Nederland juist meer democratie (volksraadpleging blablabla), dus ze willen juist precies het omgekeerde.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_82749597
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:39 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Streven naar een totalitaire staat, propoganda, politiek geweld uitoefenen.
Nationalisme, patriottisme, discriminatie, geloven in superioriteit van eigen cultuur, ondemocratisch structuur ook of niet?
pi_82749713
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:21 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Dit zegt genoeg. Want als het je echt om de materie ging, was het net zo belangrijk of een partij echt democratisch is, in plaats van te zeggen dat ze het zijn

En waar de SP dus intern behoorlijk a-democratisch kan zijn, doe jij niet moeilijk over, want op papier zijn ze het.

Wel een leuke manier om je stokje consequent op het hondje wilders gericht te kunnen houden.
[..]

Nee. De eerste 3 hooguit. En de roeptoeters die blijven roepen dat de PVV echt wel een sterke staat wil, moeten eerst eens hun huiswerk gaan doen, en net als eerder met het begrip geweldverheerlijken, eens opzoeken wat dat nu echt betekent.

[..]

Dat hele op knieën schieten is een wassen neus ook. Er werd iets voorgesteld wat nu al kan. Het was roepen voor de buhne, en met de context erbij is dat pijnlijk duidelijk. Alleen jij hebt blijkbaar niet meer meegekregen dan "schieten op knieën!".

En ook totaal onterechte proberen aan te wrijven dat ze 'extreem geweldadig zijn'. Zal het nog een keer zeggen: dat geroeptoeter was er om te regelen dat agenten in bepaalde omstandigheden iets kunnen. Wat ze gewoon al blijken te kunnen Maar zijn dan die partijen, die al decennia geleden die wetten die dat faciliteren aannamen, dan ook 'extreem-geweldadig'?
[..]

Nee, dat is niet duidelijk. En je kunt weer iets algemeens roepen, maar vul dat eens in de praktijk in? Ze staan voor een sterke staat. Maar waarom dan? Ja, maar ze staan voor een sterke staat.

Maar leg het eens uit.
De SP is gewoon een democratische partij, waarbij leden invloed kunnen uitoefenen et cetera. Jij kan beweren dat dit niet zo is, zal wel. Verder gaat het er niet om waarom Brinkman het voorstel deed, maar dát hij dit deed. Dat hij bereid is om dit soort maatregelen (nogmaals excessief geweld is niet normaal!) voor te stellen zegt gewoon genoeg. Voorbeelden van de sterkte staat gedachte achter de PVV zijn er natuurlijk genoeg, jij kent die natuurlijk ook wel. Ik ga echt niet het hele partijprogramma voor je opsommen.
pi_82749719
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:40 schreef Triggershot het volgende:

[..]

waar, weet je wel wat ik doe dan?
Non-stop klagen bij de koffiemachine? Dat zeg je zelf. Tenzij jij een DE machine thuis hebt, of een slechter merk, autobar ofzo, en je daar constant staat te klagen?
pi_82749722
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:41 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Noem eens een aantal punten op waarmee de pvv geweld verheerlijkt en legitimeert, en de pvv wil Nederland juist meer democratie (volksraadpleging blablabla), dus ze willen juist precies het omgekeerde.
Preventieve kampen wanneer je wordt verdacht, hoe denk je dat je daar wordt gebracht? Luxe cruise?

Schieten in de been van hooligans? Geen supersoaker he.
Hoe ze het legitimeren? Door angst in te boezemen, propaganda.
pi_82749788
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:42 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Voorbeelden van de sterkte staat gedachte achter de PVV zijn er natuurlijk genoeg, jij kent die natuurlijk ook wel. Ik ga echt niet het hele partijprogramma voor je opsommen.
Je hebt dus echt geen idee.
  zondag 13 juni 2010 @ 17:44:07 #69
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_82749791
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:41 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nationalisme, patriottisme, discriminatie, geloven in superioriteit van eigen cultuur, ondemocratisch structuur ook of niet?
1 Heeft de pvv voorstellen om Nederland minder democratisch te maken? Zoja waar?
2 Patriottisme is iets totaal en volledig anders als het nationalisme, en ook nationalisme is een relatief begrip, wat dat betreft kan je mr bush destijds ook wel een nationalist noemen.
3 Discriminatie is een relatief begrip, je moet alleen de vuistregel hanteren dat je niet discrimineert op geslacht/geaardheid/kleur/afkomst, waarom? Omdat je daar niets aan kan veranderen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_82749807
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:43 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Non-stop klagen bij de koffiemachine? Dat zeg je zelf. Tenzij jij een DE machine thuis hebt, of een slechter merk, autobar ofzo, en je daar constant staat te klagen?
Als het moet gaan over hoe ik klaag, waar, dan haak ik even in deze af.
  zondag 13 juni 2010 @ 17:44:45 #71
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_82749822
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:42 schreef Compatibel het volgende:

[..]

De SP is gewoon een democratische partij, waarbij leden invloed kunnen uitoefenen et cetera. Jij kan beweren dat dit niet zo is, zal wel. Verder gaat het er niet om waarom Brinkman het voorstel deed, maar dát hij dit deed. Dat hij bereid is om dit soort maatregelen (nogmaals excessief geweld is niet normaal!) voor te stellen zegt gewoon genoeg. Voorbeelden van de sterkte staat gedachte achter de PVV zijn er natuurlijk genoeg, jij kent die natuurlijk ook wel. Ik ga echt niet het hele partijprogramma voor je opsommen.
SP was een Maosistische partij, die kunnen zonder blikken of blozen de NSDAP de hand schudden.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_82749884
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:36 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik kan werkelijk geen excuus vinden om ze vrij te pleiten als het vrijwillig gebeurt.
Dan kunnen we aan die hand stellen dat jij de Bijbelgordel en een groot gedeelte van de moslims in Nederland fascisten vindt.
pi_82749887
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:33 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Voor de ongeinformeerden is überhaupt beleid op veiligheidsgebied hebben blijkbaar hetzelfde als een sterke staat voorstaan.

Waarmee je onmiddellijk uitkomt op dat in feite alle partijen dat hebben, waarmee je een algemeen attribuut aan het benoemen bent.

Iedereen doet het, maar als Wilders het doet is ineens een kenmerk van fascisme.
Deze post slaat echt helemaal nergens op; niemand heeft beweert dat dit hetzelfde is als een sterke staat voorstaan.

Je probeert echt de discussie dood te maken, toch?
pi_82749911
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:44 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

SP was een Maosistische partij, die kunnen zonder blikken of blozen de NSDAP de hand schudden.
Nuff said...
  zondag 13 juni 2010 @ 17:47:02 #75
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_82749931
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:43 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Preventieve kampen wanneer je wordt verdacht, hoe denk je dat je daar wordt gebracht? Luxe cruise?

Schieten in de been van hooligans? Geen supersoaker he.
Hoe ze het legitimeren? Door angst in te boezemen, propaganda.
Schieten in benen van Hooligans, Brinkman had destijds geopperd om het schieten van agenten wat te verruimen als er zich levensbedreigende situaties voordoen, gebeurd in Amerika ook, of is dat ook al nationalistisch/fascistisch? En wat bedoel je precies over ''preventieve'' kampen?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_82749987
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:44 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

1 Heeft de pvv voorstellen om Nederland minder democratisch te maken? Zoja waar?
De PVV is een klap tegen democratie, een partij met maar één lid. Zijn aanwezigheid en opstelling van zijn partij is al een voldoende voorbeeld.
quote:
2 Patriottisme is iets totaal en volledig anders als het nationalisme, en ook nationalisme is een relatief begrip, wat dat betreft kan je mr bush destijds ook wel een nationalist noemen.
Wilders en Bush zie ik ook als patriotten en nationalisten ja. Het gaat gekoppeld met het geloof in superioriteit van eigen cultuur he, wel even alles in het geheel nemen. Ja zo is fascisme ook een relatief begrip
quote:
3 Discriminatie is een relatief begrip, je moet alleen de vuistregel hanteren dat je niet discrimineert op geslacht/geaardheid/kleur/afkomst, waarom? Omdat je daar niets aan kan veranderen.
Ja, want Wilders discrimineert niet op basis van afkomst hoor, tevens is het in Nederland discrimineren op basis van geloof ook nog steeds verboden.
  zondag 13 juni 2010 @ 17:48:47 #77
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_82750022
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:46 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Nuff said...
De als AH zou plotseling zou opstaan dan zou hij volledig gebruik mogen maken van de democratische dingen? (stemmen politicus zijn/ mp worden)?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_82750048
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:46 schreef Halve_Maen het volgende:

[..]

Dan kunnen we aan die hand stellen dat jij de Bijbelgordel en een groot gedeelte van de moslims in Nederland fascisten vindt.
Totalitair islamisme of evangelisatie is fascisme ja.
pi_82750118
quote:

[..]

Pechthold = man
Hitler = man

Laat ik eerst aannemen dat je bedoelde "Hitler is kwaadaardig, dus Pechtold is kwaadaardig" met je laatste zin.

Dan ontkracht je voorbeeld niets daar het man-zijn van Hitler niet hetgeen was wat slecht aan hem was. Wat men in het algemeen wel slecht aan hem vond was, onder andere (ergere) dingen, het demoniseren van een bevolkingsgroep. Als je op basis van dit soort 'slechte' eigenschappen van Hitler vergelijkingen gaat maken, en daar succesvol in bent, kun je wel degelijk concluderen dat degene waarmee je vergelijkt net zo'n fascist is.

Dus opzouten met al die "Godwinson "-roepers, jullie begrijpen het niet .
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_82750187
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:48 schreef Triggershot het volgende:

Wilders en Bush zie ik ook als patriotten en nationalisten ja. Het gaat gekoppeld met het geloof in superioriteit van eigen cultuur he, wel even alles in het geheel nemen. Ja zo is fascisme ook een relatief begrip

simpel voorbeeldje:

cultuur 1. = vrijheid van meningsuiting. + gelijkheid van man en vrouw
cultuur 2. = geen vrijheid van meningsuiting. + man > vrouw

welke is 'superieur' ?
pi_82750205
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:48 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

De als AH zou plotseling zou opstaan dan zou hij volledig gebruik mogen maken van de democratische dingen? (stemmen politicus zijn/ mp worden)?
Dit snap ik niet, serieus wat bedoel je?
pi_82750237
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:46 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Deze post slaat echt helemaal nergens op; niemand heeft beweert dat dit hetzelfde is als een sterke staat voorstaan.
Jahoor, ik zie toch een andere poster een paar veiligheids voorstellen presenteren als bewijs voor het nastreven van een sterke staat?
quote:
Je probeert echt de discussie dood te maken, toch?
Neehoor. Ik wil wel graag van je horen op welke manier de PVV een sterke staat voorstaat. Ik wil niet van je horen dat dat toch duidelijk is, en ik wil ook niet van je horen dat ik heus wel weet wat daar mee bedoeld wordt. Incidenteel weet ik dat wel ja, voordeel van een klassieke opleiding. Maar het lijkt er gewoon erg op dat jij het niet weet.
pi_82750238
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:47 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Schieten in benen van Hooligans, Brinkman had destijds geopperd om het schieten van agenten wat te verruimen als er zich levensbedreigende situaties voordoen, gebeurd in Amerika ook, of is dat ook al nationalistisch/fascistisch? En wat bedoel je precies over ''preventieve'' kampen?
Ik heb het niet over Brinkman, ik heb het over Wilders himself. Brinkman is al helemaal een lachertje die niet de PVV noch het land dient. Wilders wil zijn eigen Guantanamo bay hebben voor mensen die verdacht zijn voor een fatsoenlijk aanklacht.
  zondag 13 juni 2010 @ 17:53:53 #84
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_82750333
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De PVV is een klap tegen democratie, een partij met maar één lid. Zijn aanwezigheid en opstelling van zijn partij is al een voldoende voorbeeld.
[..]

[..]

Ja, want Wilders discrimineert niet op basis van afkomst hoor, tevens is het in Nederland discrimineren op basis van geloof ook nog steeds verboden.
Ja Wilders wil idd geen interne democratie, getuige LPF is dat goed voor te stellen, alsof de SP zo democratisch is/was. Komt vanzelf.

Bush nationalistisch????? Bush was flink Christelijk en conservatief ja, maar verre verre en heel ver verwijderd van het fascisme.

Even hypothetisch, ik heb een patat zaakje in Urk, zondags is mijn zaak ook los, ik ben opzoek naar een medewerker, er bellen 2 sollicitanten op, 1 Moslim en 1 Gereformeerd, de Moslim kan zondags wel werken omdat hij immers geen verplichtingen heeft, de Gereformeerde kan zondags niet vanwege zijn religie, dan neem ik die Moslim aan omdat hij zondags wel kan. Discriminatie?

Er zijn 2 mensen die bij mij solliciteren, 1 met hoofddoek en eentje zonder, ik heb liever geen hoofddoekjes achter de balie dus neem ik die met hoofddoek niet aan. Discriminatie?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_82750377
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:50 schreef Halve_Maen het volgende:

[..]

simpel voorbeeldje:

cultuur 1. = vrijheid van meningsuiting. + gelijkheid van man en vrouw
cultuur 2. = geen vrijheid van meningsuiting. + man > vrouw

welke is 'superieur' ?
Is dat alles wat je er van kunt maken?

Simpelvoorbeeldje:

Superieur cultuur waar jij het over hebt is tegen onderdrukking van vrouw en mening in het Westen, maar steunt Saudi Arabie, een regime dat vrouwen onderdrukt en tegen vrijheid van gedachte is. Steunt Egypte.
  zondag 13 juni 2010 @ 17:55:07 #86
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_82750384
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:51 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Dit snap ik niet, serieus wat bedoel je?
Dus als Adolf.H plotseling zou opstaan dan zou hij volledig gebruik mogen maken van de democratische dingen? (stemmen politicus zijn/ mp worden)?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_82750566
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:55 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dus als Adolf.H plotseling zou opstaan dan zou hij volledig gebruik mogen maken van de democratische dingen? (stemmen politicus zijn/ mp worden)?
Ik weet wel zeker dat hem bij zijn vervolging zijn actief en passief kiesrecht wordt ontnomen.
pi_82750607
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ja Wilders wil idd geen interne democratie, getuige LPF is dat goed voor te stellen, alsof de SP zo democratisch is/was. Komt vanzelf.
In een democratie werkt het zo dat de meerderheid het voor het zeggen heeft, of dat nu het val van een partij betekent of niet. Dictators houden macht bij zich uit angst dat anderen het afnemen verkloten.
quote:
Bush nationalistisch????? Bush was flink Christelijk en conservatief ja, maar verre verre en heel ver verwijderd van het fascisme.
Nee hoor, zijn je bent met of tegen ons beleid was verre van dit.
quote:
Even hypothetisch, ik heb een patat zaakje in Urk, zondags is mijn zaak ook los, ik ben opzoek naar een medewerker, er bellen 2 sollicitanten op, 1 Moslim en 1 Gereformeerd, de Moslim kan zondags wel werken omdat hij immers geen verplichtingen heeft, de Gereformeerde kan zondags niet vanwege zijn religie, dan neem ik die Moslim aan omdat hij zondags wel kan. Discriminatie?
Discriminatie op grond van praktisch gemak is wat anders dan simpelweg weigeren omdat iemand een geloof aanhangt. Als beide voldoen aan jouw behoefte en jij maakt je keuzen op basis van geloof, vind ik dat je discrimineert ja, als één sollicitant niet voldoet aan jouw vacature dan niet.
quote:
Er zijn 2 mensen die bij mij solliciteren, 1 met hoofddoek en eentje zonder, ik heb liever geen hoofddoekjes achter de balie dus neem ik die met hoofddoek niet aan. Discriminatie?
Uh ja?
pi_82750617
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:54 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Simpelvoorbeeldje:

[ afbeelding ]
Marge verschijnsel hé. Je weet dat die AEL recent vrijgesproken is ook voor het plaatsen van zo'n soortig cartoon?

Dit is echt niet de smoking gun die jij zoekt om meten met 2 maten te bewijzen.
pi_82750637
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:54 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Simpelvoorbeeldje:

[ afbeelding ]

Superieur cultuur waar jij het over hebt is tegen onderdrukking van vrouw en mening in het Westen, maar steunt Saudi Arabie, een regime dat vrouwen onderdrukt en tegen vrijheid van gedachte is. Steunt Egypte.
Als jij denkt dat ik het eens ben met alle aspecten van de westerse samenleving heb je het zeker mis, met het voorbeeld staat nog steeds overeind.
pi_82750685
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:59 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Marge verschijnsel hé. Je weet dat die AEL recent vrijgesproken is ook voor het plaatsen van zo'n soortig cartoon?

Dit is echt niet de smoking gun die jij zoekt om meten met 2 maten te bewijzen.
Mijn reactie was nou niet bepaald beperkt tot de cartoon, gekoppeld aan een onderbouwing en uitbreiding.
  zondag 13 juni 2010 @ 18:01:21 #92
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_82750700
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:59 schreef Triggershot het volgende:

[..]

In een democratie werkt het zo dat de meerderheid het voor het zeggen heeft, of dat nu het val van een partij betekent of niet. Dictators houden macht bij zich uit angst dat anderen het afnemen verkloten.
[..]

Nee hoor, zijn je bent met of tegen ons beleid was verre van dit.
[..]

Discriminatie op grond van praktisch gemak is wat anders dan simpelweg weigeren omdat iemand een geloof aanhangt. Als beide voldoen aan jouw behoefte en jij maakt je keuzen op basis van geloof, vind ik dat je discrimineert ja, als één sollicitant niet voldoet aan jouw vacature dan niet.
[..]

Uh ja?
Jij vindt bush echt een fascist? Dat je hem erg rechts vond ok, maar niet extreem rechts toch? Toch? Toch?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 13 juni 2010 @ 18:01:48 #93
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_82750721
Triggershot, ben jij toevallig Moslim? No offense hoor
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_82750765
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:00 schreef Halve_Maen het volgende:

[..]

Als jij denkt dat ik het eens ben met alle aspecten van de westerse samenleving heb je het zeker mis, met het voorbeeld staat nog steeds overeind.
Ja en hoe verschillen wij daarin dan, ik ben het ook niet eens met alles wat het Westen met zich meebrengt, noch dit met wat het Oosten met zich mee brengt. Wel kan ik zeggen dat een land intern vrijheid van meningsuiting en onderdrukking verwerpt, maar elders het in stand houdt, nou niet echt superieur valt te noemen.
pi_82750862
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:01 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Jij vindt bush echt een fascist? Dat je hem erg rechts vond ok, maar niet extreem rechts toch? Toch? Toch?
Geen leider is 100% iets, getuige ook met Wilders daar zijn economische punten links zijn. Wilders heeft fascistische kanten, Bush had die ook tijdens zijn bewind. Vast niet zo erg als Mubarak of Saddam, maar in een dictatuur begrijp ik wel waarom dat voorkomt, in een democratie niet.
pi_82750878
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:01 schreef phpmystyle het volgende:
Triggershot, ben jij toevallig Moslim? No offense hoor
Nee.
  zondag 13 juni 2010 @ 18:06:47 #97
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_82750927
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nee.
Moslim!!!!
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
pi_82750976
quote:
Op zondag 13 juni 2010 17:59 schreef Triggershot het volgende:

Uh ja?
Het bizarre is dat het antwoord nee is. Discriminatie is in gelijke omstandigheden anders behandelen. Lijkt me duidelijk dat hij een dame met een hoofddoek niet als een gelijke ziet aan een dame zonder hoofddoek. Dus geen gelijke omstandigheden
pi_82750977
quote:
Op zondag 13 juni 2010 18:02 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja en hoe verschillen wij daarin dan, ik ben het ook niet eens met alles wat het Westen met zich meebrengt, noch dit met wat het Oosten met zich mee brengt. Wel kan ik zeggen dat een land intern vrijheid van meningsuiting en onderdrukking verwerpt, maar elders het in stand houdt, nou niet echt superieur valt te noemen.
In stand houdt??? Wat wil je dan eigenlijk? Dat het Westen daar binnenvalt met tanks en kanonnen om even democratie op te dringen zoals het in Irak is gegaan?

Of dat we stoppen met het consumeren van olie? Ik ben er zeker weten een voorstander voor om alternatieve brandstoffen te zoeken zodat we daar ons geld niet meer naartoe sturen.
pi_82750983
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')