Klinkt wel een beetje Deens hè, 'remlof'.quote:Op zondag 13 juni 2010 00:30 schreef remlof het volgende:
Sinds 1600 Nederlands, daarvoor waarschijnlijk Deens.
Ja, draai het maar omquote:Op zondag 13 juni 2010 00:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klinkt wel een beetje Deens hè, 'remlof'.
Ik ben ook een deel Fries. Mijn oma was volbloeds Fries. Ondanks dat het ravenzwarte in onze familie overheerst is bijv. mijn zuster blond en heeft ----blauwe ogen----- ja ja.quote:Op zondag 13 juni 2010 00:34 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Nee ik ben Fries, mijn grootouders waren (en is) ook Fries. Donker haar zit in de familie, niet allemaal blauwe ogen geloof ik. De huidskleur is wel blank.
Ik heb zelf blond haar en blauwgroengrijze ogen.
Op een staat het machtige limburgse volk op....quote:Op zondag 13 juni 2010 00:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat is geen etnische achtergrond, limbo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
Gecondoleerd...quote:Op zondag 13 juni 2010 00:38 schreef Loveless85 het volgende:
Een kwart zeeuws vrees ik
Polen is best mooi hoor.quote:Op zondag 13 juni 2010 00:40 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik vrees voor een eenzame treinreis
Bûter brea en griene tsiis, wa dât nèt sizze kin is gjin oprjòchte Frysk!quote:Op zondag 13 juni 2010 00:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik ben ook een deel Fries. Mijn oma was volbloeds Fries. Ondanks dat het ravenzwarte in onze familie overheerst is bijv. mijn zuster blond en heeft ----blauwe ogen----- ja ja.
Butter brea en greane cheech....
Da' kunde gij mooi opschrijven, jonge.quote:Op zondag 13 juni 2010 00:42 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Bûter brea en griene tsiis, wa dât nèt sizze kin is gjin oprjòchte Frysk!
Ik zou je tas maar alvast pakkenquote:Op zondag 13 juni 2010 00:45 schreef Bortecinem het volgende:
Turks met waarschijnlijk Arabische, Afghaanse en heel misschien zelfs Pakistaanse/Indiase invloeden.
Dat kan. Okee.quote:Op zondag 13 juni 2010 00:45 schreef Bortecinem het volgende:
Turks met waarschijnlijk Arabische, Afghaanse en heel misschien zelfs Pakistaanse/Indiase invloeden.
Ik heb erg met je te doen...quote:Op zondag 13 juni 2010 00:45 schreef Bortecinem het volgende:
Alleen uitkijken voor ijsberen. Tenminste, als je noordpool bent.quote:
De aap uit de mouw?quote:Op zondag 13 juni 2010 00:47 schreef Bortecinem het volgende:
Ik was vergeten Mongoolse erbij te zetten.
Ik ben gewoon een 100% etnische Turk. Maar als je een paar honderd jaar terug de geschiedenis induikt zou je al die andere etniciteiten kunnen tegenkomen.quote:
Elitarist!quote:Op zondag 13 juni 2010 00:48 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Alleen uitkijken voor ijsberen. Tenminste, als je noordpool bent.
Zuidpolen hebben alleen maar te maken met grote waggelende vogels, dus dat scheelt alweer.
Zal ik die rooie erbij roepe, jonge?quote:Op zondag 13 juni 2010 00:51 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Dank. Wa veur kleur trekker hedde gij?
Wât bedoelst no fi'jliks?quote:Op zondag 13 juni 2010 00:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zal ik die rooie erbij roepe, jonge?
Die kent zn eige krach nie, jonge.
Blank zijn is geen etniciteit.quote:Op zondag 13 juni 2010 00:32 schreef Daffodil31LE het volgende:
Gewoon blank. Als je een flink aantal generaties teruggaat kom ik in Letland uit ofzo.
Zo terug.quote:
Ah, daar is er eentje in de 18e/19e eeuw blijven steken.quote:
Van de Kameleon.quote:Op zondag 13 juni 2010 00:42 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Bûter brea en griene tsiis, wa dât nèt sizze kin is gjin oprjòchte Frysk!
komt van de Kameleon, wat zich afspeelt in Terherne. Bekend in heel Nederland.
Daar zou ik nog niet zo zeker van zijn.quote:
Half Saksich Half Friesquote:Op maandag 14 juni 2010 20:16 schreef lutser.com het volgende:
Ik ben trouwens van Drents en Hollands bloed, geen idee welke etniciteit daar bij hoort.
Genealogie kost niks. Doe het al drie jaar intensief en heb er nog geen cent aan uitgegevenquote:Op zondag 13 juni 2010 14:47 schreef Croupouque het volgende:
Als de PVV bereid is om mijn genealogisch onderzoek te betalen, dan juich ik dit plan zeker toe!
Wel als je gedroomde rechtse coalitie er komt. Door dit nu alvast te doen helpen we de overheid met registeren. Beetje burgerinitiatief moet je toch wel kunnen waarderen?quote:Op maandag 14 juni 2010 20:31 schreef sneakypete het volgende:
Etnische Nederlander, geen buitenlandse wortels voor zover mij bekend.
Maar is dit nu een zinvol topic?
Nederlands.quote:Op maandag 14 juni 2010 20:16 schreef lutser.com het volgende:
Ik ben trouwens van Drents en Hollands bloed, geen idee welke etniciteit daar bij hoort.
Oh, prima, dan mogen ze het gratis doen! Het gaat in mijn geval namelijk nogal moeizaam, in verband met het afbranden van een kerk aan de ene, en een in Duitsland geboren grootvader aan de andere kant van de familie. Helaas.quote:Op maandag 14 juni 2010 20:18 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
[..]
Genealogie kost niks. Doe het al drie jaar intensief en heb er nog geen cent aan uitgegeven
Ter Horst wilde toch ook etnisch registreren? Oh, maar toen kwam het van de PvdA dus was je zeker nog voorquote:Op maandag 14 juni 2010 21:16 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Wel als je gedroomde rechtse coalitie er komt. Door dit nu alvast te doen helpen we de overheid met registeren. Beetje burgerinitiatief moet je toch wel kunnen waarderen?
Ik wist ergens dat ik het verkeerd had.quote:Op zondag 13 juni 2010 14:45 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Van de Kameleon.
De echte vermeende bedenker van die spreuk is historisch een kléin stukje significanter dan een kinderboekenserie.
Ze had het over probleemjongeren en niet eens was ze duidelijk of die jongeren met naam geregistreerd moest worden in haar visie.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:23 schreef Tarak het volgende:
[..]
Ter Horst wilde toch ook etnisch registreren? Oh, maar toen kwam het van de PvdA dus was je zeker nog voor
Dit + Russisch + Tjetjeensquote:Op zondag 13 juni 2010 00:45 schreef Bortecinem het volgende:
Turks met waarschijnlijk Arabische, Mongoolse, Afghaanse en heel misschien zelfs Pakistaanse/Indiase invloeden.
Ja, ik vindt van wel. Hoe was men er anders achter gekomen dat Remlof Noorse roots had?quote:
Als je het over de bekendheid in de rest van Nederland hebt: héél misschien. Als je het over de bekendheid in Friesland hebt: no way. Praktisch elke Fries kent die spreuk, en dat is níét omdat iedereen hier de Kameleon heeft gelezen/gezien.quote:Op maandag 14 juni 2010 23:44 schreef Metalfrost het volgende:
De spreuk werd ook gebruikt bij de Kameleon en daardoor heeft het bekendheid gekregen, lijkt me.
Zeik er even op door man, jezus.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 18:28 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Als je het over de bekendheid in de rest van Nederland hebt: héél misschien. Als je het over de bekendheid in Friesland hebt: no way. Praktisch elke Fries kent die spreuk, en dat is níét omdat iedereen hier de Kameleon heeft gelezen/gezien.
Allemaal Rooms Katholiek voor zover ik weet.quote:Op zondag 13 juni 2010 16:48 schreef JohnLocke het volgende:
Germaans. Met minimaal Nederlandse, Duitse, Zwitserse, Vlaamse en Engelse voorouders.
Ja hé, jij was degene die achteraf zijn stupiditeit nog recht probeerde te breien met een 'ja-maar-ik-had-toch-wel-een-béétje-gelijk'-opmerking.quote:
Ja, dus?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 20:07 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Ja hé, jij was degene die achteraf zijn stupiditeit nog recht probeerde te breien met een 'ja-maar-ik-had-toch-wel-een-béétje-gelijk'-opmerking.
Succes met je leven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |