Heb inderdaad die info al gevonden. Weet ook, met dank aan Google Earth, dat het gaat om een bedrijf dat in een gewoon woonhuis in Delfzijl zit.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:25 schreef Rectum het volgende:
Naam: Internet Marketing Bureau Nederland
Vestigingsadres: --
Vestigingsplaats: --
KvK-nummer: 01180900 0000
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging
Klopt, ze moeten het met name hebben van mensen, als "paniek reactie" na telefonisch onder druk gezet te zijn, tekenen "om kosten te voorkomen".quote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:27 schreef zarGon het volgende:
Wacht even. Je schrijf je in - zonder te tekenen - maar je annuleert wel door te tekenen?
Begrijp ik het goed?
quote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:29 schreef AgitoM het volgende:
[..]
Ja, als je even nadenkt, of de moeite neemt het formulier te lezen, weet je dat het niet klopt.
Jouw baas:quote:Op zaterdag 12 juni 2010 18:19 schreef Sanchos het volgende:
Op mijn vorige werk hadden wij dat ook, Een vent belde op met hetzelfde verhaal, maar aangezien ik alle marktering deed samen met mijn baas vond ik dat raar, dus ik vroeg van of hij dat wilde opsturen of bewijs laten zien, en ik zou mijn baas er nog over informeren, en vroeg hem ook een e-mail te sturen (zwart op wit en zodat je het rustig kan nalezen) kregen wij een e-mail, en ik stuur die e-mail door naar mijn baas, en die belt die gast op, en hij zegt ook echt: Is je moeder trots op je? denk je dat ik achterlijk ben? Ik ga hier aangifte van doen, zegt die kerel van dat bedrijf: ja maar het is echt zo, zegt mijn baas, ja jij hebt nog 250.000 euro schuld bij mij, betaal dat ff, dat is echt waar hoorwaarop die kerel zegt, ja maar telefonisch heeft u ja gezegt, mijn baas, stuur het bandje maar, ik ben nu te druk om mijn advocaat te bellen om jullie voor de rechter te slapen, fijne dag
Door dit topic weet ik hoe het zou zijn aflopen als ik had gehapt destijds:quote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:21 schreef AgitoM het volgende:
Een kennis van mij heeft zich met zijn bedrijf ingeschreven op de "gratis" website: http://www.bedrijvendatabase.com
Deze website bied gratis advertenties aan voor bedrijven. Echter heb ik sterk het vermoeden dat deze website een oplichter betreft. In het kort, dit is wat er gebeurt na het inschrijven op de betreffende website:
1. Na een tijdje wordt je vaak en storend opgebeld door iemand van "Internet Marketing Bureau Nederland"
Deze persoon verteld dat de dienst niet meer gratis is, en er voor betaald dient te worden.
Is dat zeker? Je schrijft zo vaak "bij deze".quote:
Ja. Het is 'bij dezen' als je het kan vervangen met 'hierbij'.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 15:48 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Is dat zeker? Je schrijft zo vaak "bij deze".
Maar dat had hij dus wel een keer ondertekend?quote:Op zondag 22 augustus 2010 22:55 schreef Inlognaam het volgende:
En dus was daar plots dus een geldig contract, dat gewoon voor de rechter standhield.
Welk nieuwsbericht? Welke deur?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 15:50 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ja. Het is 'bij dezen' als je het kan vervangen met 'hierbij'.
• Bij dezen de link naar het nieuwsbericht.
• Toen het alarm afging stond ik bij deze deur.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
Of je maakt er iets leuks vanquote:Op maandag 23 augustus 2010 00:45 schreef slashdotter3 het volgende:
Al zal het best moeilijk zijn omdat ze altijd zo vriendelijk en sympathiek mogelijk over proberen te komen en dan is het moeilijk om bot nee te zeggen.
Ja, en dan ga je gewoon in gesprek met ze, terwijl je regelmatig paranoide over je schouder kijkt en hem toefluistert "Hee pssst, ik weet niet of je het weet, maar ze houden je in de gaten hoor!"quote:Mensen die je op straat aanspreken over het geloof doen hetzelfde. Een compleet ingestudeerd script afwerken met reacties op je antwoorden. Door met hun in discussie te gaan speel je HUN spelletje mee,
quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:27 schreef zarGon het volgende:
Bij dezen, gecreëerd, maart, ze belden, herinneren, gevraagd, teruggebeld, gehoord.
Wie zegt dan dat er niets aan gebeurdquote:Op donderdag 11 november 2010 11:44 schreef Innovator het volgende:
@Fonsoy - idd. Als mensen het toch hebben gedaan is het op een verkeerde basis gebeurd / dus misleid. En ik erger me er dood aan dat politie, justitie e.d. hier niets aan doet ....
Heb mensen gesproken die bij de politie aangifte hebben gedaan. Daarmee gebeurt dus niets totdat er een bepaalde hoeveelheid aangiftes is binnengekomen (dan wordt het eens bekeken - whatever that might be). Echte stappen worden, voorzover ik weet, niet vaak ondernomen.quote:Op donderdag 11 november 2010 11:53 schreef bijderechter het volgende:
[..]
Wie zegt dan dat er niets aan gebeurdIs er nog nooit een fraudeur opgepakt ofzo
Dat dit soort mensen bij bosjes opstaan en mensen rippen is omdat mensen graag geript willen worden (zo lijkt het wel). Als iedereen nu eens goed twee keer nadacht over wat hij ondertekent etc. dan hoeft de justitie ook niets te doen, want dan bestaat deze groep criminelen niet meer.
Een contract is vormvrij, er zijn slechts enkele uitzonderingen. Het is dus niet zo dat er per se een schriftelijk contract moet zijn dat ondertekent dient te worden.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 16:12 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Maar dat had hij dus wel een keer ondertekend?
Een contract is een overeenkomst tussen twee partijen. Beide partijen geven hun akkoord aan dat contract door het te ondertekenen. Doet een van de twee partijen dat niet, dan is er geen rechtsgeldige overeenkomst. In het geval dat jij schetst is dat kennelijk wel gebeurd?
Ging dat stuk in "De Zaak" over bedrijvendatabase.com, of acquisitefraude in the algemeen?quote:Op vrijdag 12 november 2010 11:02 schreef Innovator het volgende:
Mister J Lo - zelfs mensen die hebben getekend zijn niet direct gebonden in het geval er misleiding is geweest (check KVK, MKB etc). Iedereen die ik heb gesproken heeft 1 advies - nooit betalen!
Thomas B - maak er melding van bij Steunpunt Acquisitefraude (deze week stond er in het blad "De Zaak" ook een verhaal over deze oplichters)
Daarom geef ik ook aan, ''als men maar niet getekend heeft'' voor een overeenkomst waarin expliciet vermeld staat dat men een contract aangaat voor de duur dat overeen is gekomen door middel van een handtekening.quote:Op vrijdag 12 november 2010 11:02 schreef Innovator het volgende:
Mister J Lo - zelfs mensen die hebben getekend zijn niet direct gebonden in het geval er misleiding is geweest (check KVK, MKB etc). Iedereen die ik heb gesproken heeft 1 advies - nooit betalen!
Thomas B - maak er melding van bij Steunpunt Acquisitefraude (deze week stond er in het blad "De Zaak" ook een verhaal over deze oplichters)
quote:Op donderdag 25 november 2010 14:34 schreef Innovator het volgende:
Als je niet getekend hebt voor een dienst kunnen ze geen geld eisen. Vragen kan maar als je de betaalde dienst niet wilt halen ze je maar van hun site (niet mijn probleem)
In ieder geval NOOIT tekenen om je van de site af te laten halen.
Heb de website (www.vinduwadres.nl) bekeken en ziet er idd vreemd uit - kan geen bedrijfsnaam oid vinden, geen KvK nummer, geen telefoon nummer, nada, niets
------8<---------
WhoIs Info
Whois History: 18 records have been archived since 2008-10-01 .
Domain name: vinduwadres.nl
Status: active
Registrar:
VDB Hosting Nederland B.V.
Koningstraat 139
1781KE DEN HELDER
Netherlands
Domain nameservers:
ns.rackspace.com
ns2.rackspace.com
Record maintained: NL Domain Registry
Alsjeblieft, uit de AVquote:Indien en voor zover Vinduwadres.nl door een derde terzake van vermeende inbreuk op auteursrechten wordt aangesproken zijn alle kosten voor juridische bijstand die Infosite B.V. ter afwering van de vordering redelijkerwijze moet maken voor rekening van de wederpartij, zulks ongeacht de vraag of de aanspraak van die derde terecht is.
Lijkt me dat ze hier zelf al toegeven dat ze doen aan actieve verkoop, en niet aan het verlengen van abonnementen.quote:Infosite BV is op zoek naar telefonische verkopers die zelfstandig willen werken in een leuke werksfeer. Lijkt het jou wat om tegen een aantrekkelijk loon telefonisch te verkopen, dan kun je hieronder je persoonlijke gegevens + cv invullen. Na ontvangst reageren wij per telefoon en nodigen we je uit voor een sollicitatie gesprek. Je kunt ons natuurlijk ook bellen. Het telefoon nummer is: 050 - 311 91 40. Voor foto's van Infosite BV, klik hier.
bron: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=57654quote:Enkele BV namen zijn:
Website Services BV
Internetgemeentegids BV
Infosite BV
Telefoongids.com BV
Webdesign BV
Plan-it Media BV
de Rooij Uitgevers BV
Digisale BV
Juriflex (xxx)
Ook gebruik makende of gemaakt de handelsnaam: Sears & Landon
Product Matching Services BV
bron: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=46128quote:Bedrijf werkt o.a. onder de volgende namen:
- Infosite B.V.
- Website Service BV
- Netmedia Consultants
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door joepie91 op 25-11-2010 15:47:51 ]ChinaCheep: Goedkoop shoppen in China
Ook ik gebruik Bitcoin :3
Adres: 15kvR6gZTkRQCF9FU4vopbxTqQeDfeW47K
Is dat juridisch gezien überhaupt mogelijk? (zou zeggen van niet maar ik heb daar weinig kaas van gegegeten - weet iemand dit?)quote:EDIT: Eh? Volgens die gequote tekst uit de AV, is de aanklager verantwoordelijk voor alle juridische kosten bij een auteursrechten-rechtszaak, ongeacht de uitkomst. Lees ik het nou verkeerd of staat daar iets wat echt niet kan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |