abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82684964
Weet niet of dit topic mag, of dat het in deze categorie thuishoort, zo niet, mag de mod dit topic verwijderen.

Ik open dit topic omdat ik graag wat informatie wil vragen, over het volgende:

Een kennis van mij heeft zich met zijn bedrijf ingeschreven op de "gratis" website: http://www.bedrijvendatabase.com

Deze website bied gratis advertenties aan voor bedrijven. Echter heb ik sterk het vermoeden dat deze website een oplichter betreft. In het kort, dit is wat er gebeurt na het inschrijven op de betreffende website:

1. Na een tijdje wordt je vaak en storend opgebeld door iemand van "Internet Marketing Bureau Nederland"
Deze persoon verteld dat de dienst niet meer gratis is, en er voor betaald dient te worden.
2. Na vaak terug bellen zegt de persoon dat er betaalt moet worden. Wanneer je dan aangeeft niet meer op de website te willen staan geven ze aan, dat je dan SNEL een annuleringsformulier moet tekenen, en SNEL terug moet sturen, anders ben je namelijk verplicht om te betalen.
3. Je krijgt een formulier ge-emailt wederom met het verzoek te tekenen en terug te sturen.
4. Veel mensen, in paniek, tekenen snel het formulier en sturen het terug.
5. 2 weken later ontvang je een factuur. Het formulier bleek geen annuleringsformulier te zijn, maar een 2 jaar contract.
6. Het bedrijf dreigt vervolgens met deurwaarders, maar om al dat gedoe te voorkomen, zijn ze ook wel bereid om je een lager bedrag te laten betalen.

Het is mij bekend dat een groot aantal mensen ingegeven hebben aan de druk die op hun opgeoefend is, en het formulier getekend hebben. Ik heb ook gehoord van meedere vergelijkbare gevallen via TROS Radar.

Als laatste nog een stukje aanvullende informatie:
Op de website van bedrijvendatabase.com staan een aantal banners. Deze banners verwijzen nergens naar, en lijken geplaatst te zijn om een zichzelf een "respectvol" imago aan te meten.
Dit maakt mijn vermoeden, dat het hier oplichters betreft, alleen maar sterker.

Wat ik jullie wil vragen is het volgende:

1. Is iemand anders bekend met de praktijken van het bedrijvendatabase.com en het Internet Marketing Bureau Nederland?
2. Iemand enig idee wie er achter zit?
3. Heeft er iemand kennis van vergelijkbare zaken, en hoe deze afgehandeld zijn.

Het verhaal deed mij erg denken aan het verhaal dat Danny ooit op Fok! poste, met betrekking tot Meneer Peter-Vincent Schuld. Ik denk dat bedrijvendatabase.com een vergelijkbare oplichter en afperser is.
pi_82685130
Klinkt als een oplichter idd. Er zijn zat oplichters die op deze manier te werk gaan, oa bedrijven bellen omdat ze een advertentie geplaatst zouden hebben in een 'bedrijvendatabase' of 'gemeentegids', en daarvoor geld willen zien (terwijl die advertenties uiteraard nooit geplaatst zijn). Is niet zo veel aan te doen geloof ik.
Op woensdag 5 mei 2010 00:37 schreef henrydg het volgende:
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
pi_82685163
Naam: Internet Marketing Bureau Nederland
Vestigingsadres: --
Vestigingsplaats: --
KvK-nummer: 01180900 0000
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging

[ Bericht 40% gewijzigd door Danny op 27-07-2010 14:24:52 ]
pi_82685231
Wacht even. Je schrijf je in - zonder te tekenen - maar je annuleert wel door te tekenen?

Begrijp ik het goed?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2010 21:27:47 ]
pi_82685281
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 21:25 schreef Rectum het volgende:
Naam: Internet Marketing Bureau Nederland
Vestigingsadres: --
Vestigingsplaats: --
KvK-nummer: 01180900 0000
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging
Heb inderdaad die info al gevonden. Weet ook, met dank aan Google Earth, dat het gaat om een bedrijf dat in een gewoon woonhuis in Delfzijl zit.

Vraag me af of er mensen die weten wat voor persoon er achter zit (misschien iemand in Delfzijl). Of zelf ook ervaring hebben met dit "bedrijf".

[ Bericht 2% gewijzigd door Danny op 27-07-2010 14:25:03 ]
pi_82685355
de reclames op de site van bedrijvendatabase werken niet eens!
pi_82685374
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 21:27 schreef zarGon het volgende:
Wacht even. Je schrijf je in - zonder te tekenen - maar je annuleert wel door te tekenen?

Begrijp ik het goed?
Klopt, ze moeten het met name hebben van mensen, als "paniek reactie" na telefonisch onder druk gezet te zijn, tekenen "om kosten te voorkomen".

Ja, als je even nadenkt, of de moeite neemt het formulier te lezen, weet je dat het niet klopt. Maar schijnbaar bezwijken veel mensen onder uitgevoerde druk.
pi_82685463
Kun je geen informatie via de KVK krijgen?
pi_82685465
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 21:29 schreef AgitoM het volgende:

[..]
Ja, als je even nadenkt, of de moeite neemt het formulier te lezen, weet je dat het niet klopt.
.

Mensen die een handtekening zetten zonder eerst te lezen...

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2010 21:33:05 ]
pi_82685541
mensen die in dit soort onzin trappen verdienen het om opgelicht te worden
  Donald Duck held vrijdag 11 juni 2010 @ 21:36:40 #11
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_82685736
Bekende oplichting. Door pure bluf en druk krijgen ze heel veel mensen zo gek om te gaan betalen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  Moderator vrijdag 11 juni 2010 @ 21:42:27 #12
42184 crew  DaMart
pi_82686017
Ja, dit is een typisch voorbeeld van acquisitiefraude.

Je vriend kan het beste een brief sturen waarin hij aangeeft dat hij nooit de wil heeft gehad om de overeenkomst te sluiten en dat hij is afgegaan op onjuiste informatie die het bedrijf heeft verstrekt. Er is immers ten onrechte de indruk gewekt dat er sprake was van een bestaande contractuele relatie en dat getekend moest worden voor het annuleren van een overeenkomst die er nooit was. Je vriend moet dan ook vermelden dat hij de overeenkomst vernietigt.

En laat hem anders ook contact opnemen met het Steunpunt Acquisitiefraude. Die organisatie kan hem wellicht ook verder helpen om van deze overeenkomst af te komen .
pi_82686811
BEL ALBERTO!!!

Nee maar even zonder gekheid... ik zou gewoon aangifte doen.

Een tijdje geleden werden wij gebeld door een persoon die zei dat ze kleurboeken maken voor de organisatie Kind&Ziekenhuis... en dat wij in het begin van het jaar opdracht hadden gegeven om daarin een advertentie van ons bedrijf te plaatsen.

Hiertoe hebben wij echter nooit de opdracht gegeven... maar de man vroeg toch of hij de advertentie naar ons via de mail mocht opsturen zodat wij het zelf konden zien.

U|iteindelijk kregen wij die binnen via de mail... en je kon duidelijk zien dat de advertentie zelf in elkaar geflanst was... het telefoon-numer klopte ook niet (cijfers stonden door elkaar) en ze hadden duidelijk afbeeldingen etc... van onze website gebruikt.

Onder de mail stond een balkje zodat we gelijk even konden tekenen voor betaling.

Op de website van kind&ziekenhuis stond overigens ook (Daar kwamen we achteraf achter) dat Kind&Ziekenhuis aanraad om niet met o.a. dat bedrijf in zee te gaan.
pi_82714283
Op mijn vorige werk hadden wij dat ook, Een vent belde op met hetzelfde verhaal, maar aangezien ik alle marktering deed samen met mijn baas vond ik dat raar, dus ik vroeg van of hij dat wilde opsturen of bewijs laten zien, en ik zou mijn baas er nog over informeren, en vroeg hem ook een e-mail te sturen (zwart op wit en zodat je het rustig kan nalezen) kregen wij een e-mail, en ik stuur die e-mail door naar mijn baas, en die belt die gast op, en hij zegt ook echt: Is je moeder trots op je? denk je dat ik achterlijk ben? Ik ga hier aangifte van doen, zegt die kerel van dat bedrijf: ja maar het is echt zo, zegt mijn baas, ja jij hebt nog 250.000 euro schuld bij mij, betaal dat ff, dat is echt waar hoor waarop die kerel zegt, ja maar telefonisch heeft u ja gezegt, mijn baas, stuur het bandje maar, ik ben nu te druk om mijn advocaat te bellen om jullie voor de rechter te slapen, fijne dag
  zondag 13 juni 2010 @ 19:36:56 #15
285558 EchteZwareVanNelle
Roken is schadelijk
pi_82754063
Die advertenties op die site doen het ook zo goed !
Ebony Day O+
pi_82754596
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 18:19 schreef Sanchos het volgende:
Op mijn vorige werk hadden wij dat ook, Een vent belde op met hetzelfde verhaal, maar aangezien ik alle marktering deed samen met mijn baas vond ik dat raar, dus ik vroeg van of hij dat wilde opsturen of bewijs laten zien, en ik zou mijn baas er nog over informeren, en vroeg hem ook een e-mail te sturen (zwart op wit en zodat je het rustig kan nalezen) kregen wij een e-mail, en ik stuur die e-mail door naar mijn baas, en die belt die gast op, en hij zegt ook echt: Is je moeder trots op je? denk je dat ik achterlijk ben? Ik ga hier aangifte van doen, zegt die kerel van dat bedrijf: ja maar het is echt zo, zegt mijn baas, ja jij hebt nog 250.000 euro schuld bij mij, betaal dat ff, dat is echt waar hoor waarop die kerel zegt, ja maar telefonisch heeft u ja gezegt, mijn baas, stuur het bandje maar, ik ben nu te druk om mijn advocaat te bellen om jullie voor de rechter te slapen, fijne dag
Jouw baas:
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_82762783
Ik krijg hier op FOK! Ook zon advertentie tezien paertij tegen oplichters ofzo
Ik Ben Stoer!
pi_83189073
Voor de mensen die ook gedupeerd zijn. Ze hebben inmiddels hun adres verandert:

Zoals jullie zien in het KvK nummber nog hetzelfde.

edit: Doe maar niet adresgegevens plaatsen

[ Bericht 55% gewijzigd door Symphonic op 24-06-2010 13:24:21 ]
pi_83189597
Gewoon niks doen, zo lang je niks getekend hebt kunnen ze ook geen deurwaarders sturen, zijn alleen maar loze bedreigingen
Op 31-12-2010 20:01 schreef ViezeFreddiey
meest baas van FoK 2010 _O_
pi_83512133
Ik heb zojuist ook een factuur van Internet marketing bureau NL gekregen en wel van maar liefst ¤ 1785.-
Het zou zijn voor een advertentie of vermelding van ons bedrijf, maar ik heb hier nooit een opdracht voor gegeven. Ik heb zelfs nog nooit van dit bedrijf gehoord.
Als opdrachtgever op de factuur word mijn eigen naam genoemd. Ik vraag me af waar ze mijn gegevens hebben gevonden.
Mogelijk hebben ze onze bedrijfsgegevens gevonden via Google, ik heb namelijk enkele weken geleden een bedrijfsaccount aangemaakt bij Google, om ons bedrijf op google maps te vermelden (gratis vermelding).

Ik ga morgen maar eens bellen om verhaal te halen en nu ik dit toppic gelezen heb, ben ik in ieder geval goed voorbereid en weet ik hoe ik ze moet aanpakken. Hiervoor allemaal dank.

Groetjes Yvonne.
pi_85565024
Hierbij wil ik reageren op het onderwerp en informatief mijn ervaring delen :
Er zijn diverse criminelen / oplichters welke met veel intimidatie handelen
Vooral in de vakantietijd als de werkelijk bevoegde personen afwezig zijn
Namen : zoals m.i. www.MKB-Online.nl, www.MKBinNederland.nl, Olympia Hilversum, www.bedrijvendatabase.com, SV-Media, RV-Media, Telefoongids
Er wordt gebeld dat het gratis vermelden op hun website voorbij is en dat er betaald moet worden ( b.v. ¤ 99 per maand) op een intimiderende toon

Indien men dit niet wil dan wordt b.v. via de fax een formulier gezonden welke dan ondertekent moet worden
Hiermede begint de ellende
Als men tekent dat zit men vast aan b.v. een 1 jaar kontrakt i.p.v 2 jaren terwijk men dent er vanaf te zijn
De handtekening wordt b.v. vervalst en onder een echte opdracht geplaatst
Advies :
Bewaar de papieren zorgvuldig, datum kontakten zoals telefoon en fax
ONDERTEKEN NOOIT IETS, BETAAL NOOIT IETS
Zend alles retour op eigen briefpapier zonder handtekening ( Aangetekend )
Ga aangifte doen op het politie bureau ( en laat u niet afschepen) een kopie kan ik emailen
Meld u bij fraudemeldpunt.nl / melding acquisitiefraude ook als er getekend is (misleiding)
Laat u niet intimideren door dreiging met incassobureau’s
Vraag de rechtsbijstandsverzekering om tot actie over te gaan
STUUR ALLE ADRESSEN IN HUN DATABASE EEN E-MAIL MET WAARSCHUWINGEN DAT DIT HUN OOK KAN OVERKOMEN
-----------------------------------------------------------------------------------
Vraag naar de afdeling fraude op het belastingkantoor in het district van de oplichters en stuur kopie factuur met het verzoek alle bankrekeningen van deze firma’s te controleren op belasting aangifte en BTW afdracht van alle jaren sinds hun oprichting en vraag om reaktie
Hulp van banken zoals ABN-Amro is niet te verwachten die reageren niet
Aangifte bij de KvK idem deze sturen geen reactie, terwijl deze de betrouwbare ondernemers juist zouden moeten beschermen, daarom betwijvel ik de nuttigheid van de jaarlijkse verplichte bijdrage
Laat uw advocaat een brief sturen met een factuur wegens kosten gemaakt door hun fraude zaken en dat deze bedragen bij vervolg sterk hoger zullen zijn
Er zijn mij bedragen opgegeven tot ¤ 5.000 wat men heeft betaald en niet betaald

Informeer bij de echte www.MKB.nl naar de hun bekende fraudes ( ca 5 per dag) mevrouw Prins

Wij hebben de heer S. van Dijk ( Advocaten van Dijk en Arnhem BV te Apeldoorn ) verzocht een pittige brief te zenden naar MKB-Online
Deze wil ik iedereen als voorbeeld wel e-mailen bij een reactie naar rienbernard@hotmail.com
Wapen u tegen deze personen !!
  zondag 22 augustus 2010 @ 12:29:08 #22
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_85566481
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 11:22 schreef Rienus het volgende:
--
Goeie actie. Welkom op FOK! en bedankt voor je informatie ^O^.
pi_85582498
Wat ik net lees: gewoon aangifte doen en wel zo snel mogelijk.
Juin uit Eigen Tuin!
  zondag 22 augustus 2010 @ 22:13:45 #24
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_85586124
En wat als je gewoon middelvinger omhoog doet en het op een rechtzaak laat aankomen? :7

[ Bericht 1% gewijzigd door slashdotter3 op 22-08-2010 23:55:26 ]
  zondag 22 augustus 2010 @ 22:55:27 #25
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_85588466
Even inhaken.

Paar weken geleden gesproken met iemand die op dezelfde manier opgelicht is. Deurwaarders aan de deur heeft gehad en het inderdaad tot een rechtszaak heeft laten komen. En.... heeft verloren omdat ie de teruggestuurde fax niet meer in zijn bezit had. Ondanks het feit dat ie een enorme waslijst aan gedupeerden bij zich had die slachtoffer zijn geworden van dezelfde manier van oplichten/fraude.

Wat hij heeft gedaan, is inderdaad een fax teruggestuurd. Maar wel met een tekst erbij, dat ie geen interesse had, weet niet meer precies wat. Die tekst was spoorloos verdwenen op de papieren van de oplichter en hijzelf had de papieren niet meer. En dus was daar plots dus een geldig contract, dat gewoon voor de rechter standhield.

Al met al heeft ie dus moeten betalen :(

Als je zoiets hebt, teken dan NOOIT iets. Zend hooguit een compleet zwart vel terug als reactie, maar zeker nooit iets met jouw (bedrijfs)handtekening eronder.
Ook hoi !
  maandag 23 augustus 2010 @ 00:45:07 #26
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_85592908
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 21:21 schreef AgitoM het volgende:

Een kennis van mij heeft zich met zijn bedrijf ingeschreven op de "gratis" website: http://www.bedrijvendatabase.com

Deze website bied gratis advertenties aan voor bedrijven. Echter heb ik sterk het vermoeden dat deze website een oplichter betreft. In het kort, dit is wat er gebeurt na het inschrijven op de betreffende website:

1. Na een tijdje wordt je vaak en storend opgebeld door iemand van "Internet Marketing Bureau Nederland"
Deze persoon verteld dat de dienst niet meer gratis is, en er voor betaald dient te worden.
Door dit topic weet ik hoe het zou zijn aflopen als ik had gehapt destijds:
Ik werd gebeld en kreeg een truus aan de lijn die me aanbood dat ik gratis kon adverteren op hun site. Niet gehapt omdat ik wel wist dat ergens down the road er een addertje onder het gras zat. Verder niet veel over nagedacht wat het zou zijn.

Maar dit is dus het addertje, eerst in de fuik lokken met gratis en je daarna onder druk zetten, constant bellen en bluffen.

Ditzelfde trucje gebruiken energie bedrijven trouwens ook. Green Choice kwam hier een half jaar geleden aan de deur (vrij kort nadat ik me had aangemeld bij het Bel-Me-Niet register, he dat is 'toevallig' :') )

Enfin, ze staan lang op je in te praten met mooie verhalen (veel leugens trouwens, maar zoek maar op het forum voor een uitgebreider verslag hierover van mij) en zetten je dan onder druk om geheel vrijblijvend een informatie pakket te bestellen (onder druk zetten is dus inpraten op je rationaliteit dat het geheel vrijblijvend is dus waarom zou je dat informatiepakket niet aanvragen? Maarre, waarom moet ik uberhaupt m'n gegevens afstaan om het aan te vragen? Waarom heeft hij het niet gewoon bij zich om het me direct te overhandigen?). Hiervoor willen ze dan wel al je gegevens (geboortedatum + bankrekeningnummer + handtekening) hebben.

Maar geen zorgen hoor, het is "puur vrijblijvend allemaal en die gegevens willen we enkel alvast om het je gemakkelijk te maken mocht je besluiten na het informatiepakket bij ons klant te worden".

Datzelfde formulier waar de informatiepakket gegevens moest werden ingevuld was tevens een overeenkomst en die verkoper wilde aanvankelijk het niet eens laten doorlezen (ik moest nadrukkelijk en herhaald erom vragen).

Maar goed, hoe loopt het na het informatiepakket verder? Reken idd op meerdere telefoontjes van mensen die een telefoonscript + flowchart compleet uit het hoofd hebben geleerd met antwoorden voor al je mogelijke reacties en afwijzingen en je proberen te overtuigen ja te zeggen.

Met het ja zeggen op het informatiepakket ben je al grotendeels in de fuik gestapt en wordt het moeilijker om daarna nee te zeggen (zoiets heet geloof ik in psychologie termen de ja-trein, meerdere keren ja laten zeggen op simpele triviale zaken zodat bij de vraag waar het uiteindelijk om gaat het gevoelsmatig incongruent is voor de target als ze nee zeggen).

Simpelste oplossing voor mensen die moeilijk nee kunnen zeggen is trouwens:
jij: "GEEN INTERESSE"
tegenpartij: mag ik vragen waarom?"
jij: "NEE" *Click*

Al zal het best moeilijk zijn omdat ze altijd zo vriendelijk en sympathiek mogelijk over proberen te komen en dan is het moeilijk om bot nee te zeggen.

Zelfde trouwens ook destijds met Nuon telefonisch meegemaakt. Wekenlang door hun gestalked en hun telefoonscript (ingestudeerde antwoorden op je reacties) aangehoord :7

Mensen die je op straat aanspreken over het geloof doen hetzelfde. Een compleet ingestudeerd script afwerken met reacties op je antwoorden. Door met hun in discussie te gaan speel je HUN spelletje mee, zij hebben het hele gesprek compleet voorbereid en ingestudeerd en jij niet. DUS is het een ongelijke strijd en zodoende niet slim om die aan te gaan. Zij hebben te winnen dat je ja zegt en doen ervaring op (handig voor het volgende slachtoffer). Jij hebt je tijd te verliezen en helpt ze hun vaardigheden te verbeteren door dus een discussie aan te gaan.

De enige juiste reactie bij mensen die je benaderen voor wat dan ook om welke reden dan ook is dus afwijzen en geen discussie aangaan: GEEN INTERESSE *Click*

[ Bericht 0% gewijzigd door slashdotter3 op 23-08-2010 01:12:15 ]
pi_85635310
Heb een tijd terug een WhoIs gedaan op de URL van bedrijvendatabase.com.
Bij deze de informatie:

Domain Name: BEDRIJVENDATABASE.COM
Registrar: KEY-SYSTEMS GMBH
Whois Server: whois.rrpproxy.net
Referral URL: http://www.key-systems.net
Name Server: NS1.DOMEIN-DIRECT.NL
Name Server: NS5.NL
Name Server: NS6.NL
Status: ok
Updated Date: 11-mar-2010
Creation Date: 11-mar-2010
Expiration Date: 11-mar-2011

De website is dus gecreeert in Maart. Dit is ongeveer dezelfde periode als waarin het Internet Marketing Bureau Nederland is opgericht, daarnaast ook de periode waarin het bedrijf mensen is gaan opbellen.

Het kan dus nooit dat een bedrijf al een jaar op die website vermeld staat.

Mijn kennis is nu hoogstwaarschijnlijk van het IMBN af. Ze belde mijn kennis op om eraan te herrineren dat de factuur nog open stond. Kennis heeft vervolgens gevraagt om de bedrijfsleider te spreken. Dat kon niet, dus mijn kennis heeft toen later op de dag het IMBN terug gebelt. Vervolgens heeft mijn kennis de "bedrijfsleider" te spreken gekregen.

Om een lang verhaal kort te maken. De bedrijfsleider was niet in staat om te vertellen wie de partij achter bedrijvendatabase.com was. Ook wist hij niet hoe lang die website, en zijn bedrijf al bestonden. Toen mijn kennis aangaf dat het "4 maanden" was, vond de bedrijfsleider mijn kennis maar een "stalker" en verzocht hij mijn kennis om het gesprek te beeindigen, en niet meer terug te bellen.

Waarop mijn kennis zei: "Is goed, ik bel jou niet meer, jij belt mij niet meer, en ik verscheur gewoon jullie factuur". Dat mocht niet van het IMBN, maar sindsdien heeft mijn kennis niet meer van het IMBN gehoort.
pi_85644045
Bij dezen, gecreëerd, maart, ze belden, herinneren, gevraagd, teruggebeld, gehoord.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2010 13:30:08 ]
pi_85650151
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 13:27 schreef zarGon het volgende:
Bij dezen
Is dat zeker? Je schrijft zo vaak "bij deze".

Een andere variant is gewoon spookfacturen sturen naar grote bedrijven voor al dan niet geleverde diensten. Sommige bedrijven betalen deze facturen onder een bepaald bedrag gewoon zonder deze na te gaan op inhoud.

En stel dat ik bijvoorbeeld gisteren een bezoek heb gebracht aan een bedrijf, geheel in de privesfeer, en daar heb gepraat over computers en ze daar een rekening voor stuur? Ik heb per slot van rekening technisch advies gegeven, dus eigenlijk doe ik niets onwettigs. Als het bedrijf daarvoor wilt betalen is dat hun zaak. Doe dat een paar keer en er trappen er altijd wel een paar in.

*Vogeltjesdans veel te aardig is om dat soort praktijken uit te voeren :@
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_85650216
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 15:48 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Is dat zeker? Je schrijft zo vaak "bij deze".
Ja. Het is 'bij dezen' als je het kan vervangen met 'hierbij'.

• Bij dezen de link naar het nieuwsbericht.
• Toen het alarm afging stond ik bij deze deur.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2010 15:53:15 ]
pi_85651173
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 22:55 schreef Inlognaam het volgende:
En dus was daar plots dus een geldig contract, dat gewoon voor de rechter standhield.
Maar dat had hij dus wel een keer ondertekend?

Een contract is een overeenkomst tussen twee partijen. Beide partijen geven hun akkoord aan dat contract door het te ondertekenen. Doet een van de twee partijen dat niet, dan is er geen rechtsgeldige overeenkomst. In het geval dat jij schetst is dat kennelijk wel gebeurd?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_85651214
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 15:50 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ja. Het is 'bij dezen' als je het kan vervangen met 'hierbij'.

• Bij dezen de link naar het nieuwsbericht.
• Toen het alarm afging stond ik bij deze deur.
Welk nieuwsbericht? Welke deur?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_85651711
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 00:45 schreef slashdotter3 het volgende:
Al zal het best moeilijk zijn omdat ze altijd zo vriendelijk en sympathiek mogelijk over proberen te komen en dan is het moeilijk om bot nee te zeggen.
Of je maakt er iets leuks van 8-)
"Ja hallo met Truus van Greenchoice"
"Dat is toevallig dat ik u net aan de lijn heb, ik nam net de telefoon op!"
"Ja, eh, inderdaad. Heeft u op dit moment energie van Essent?"
"Een cent? Wat zegt u? Ik versta u niet?"
"Heeft-u-op-dit-moment-energie-van-Essent?"
"Moment? Cent? Ik versta u niet!"
"HEEFT U OP DIT MOMENT ENERGIE VAN ESSENT"
"JA U HOEFT NIET TE SCHREEUWEN HOOR IK HOOR GEEN CENT!"
Tuut-tuut-tuut :')

quote:
Mensen die je op straat aanspreken over het geloof doen hetzelfde. Een compleet ingestudeerd script afwerken met reacties op je antwoorden. Door met hun in discussie te gaan speel je HUN spelletje mee,
Ja, en dan ga je gewoon in gesprek met ze, terwijl je regelmatig paranoide over je schouder kijkt en hem toefluistert "Hee pssst, ik weet niet of je het weet, maar ze houden je in de gaten hoor!"

Of je bent zo in een goed gesprek met die verkoper terwijl je ineens naar je been grijpt en zegt "Nee, ik heb de krant niet... RATTEN! RATTEN! AAAH! HAAL ZE WEG! RATTEN!" Terwijl je in paniek wegrent 8-)
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:31:29 #34
258010 mtx1680
Mijn ongezouten mening en ik.
pi_85652008
HALLO HALLO HIER SPREEKT DE POLITIE HAHAHAH HIER DE BRANDWEER KUNT U MIJ HOREN
Een apotheker is tenslotte ook niets meer dan een legale drugsdealer.
pi_88585655
Dit bedrijf www.bedrijvendatabase.com (Internet Marketing Bureau Nederland) is zeker geen regulier bedrijf (ahum -> fraude / oplichting). In mijn kenissenkring heeft iemand met dit bedrijf te maken gehad - na wat zoek en speurwerk op het internet:

- Bedrijf is bekend bij Steunpunt Acquisitiefraude (verschillende meldingen gedaan)
- Verschillende malen aangifte gedaan bij de politie
- Ik heb contact gehad met verschillende mensen gehad met hetzelfde verhaal (totale misleiding en frauduleus gedrag).
pi_88586080
Btw - als je bij de KVK de gegevens bekijkt dan zie je dat het bedrijf (Internet Marketing Bureau Nederland) geregistreerd op naam staat van ... (21 jaar!).

Ik ben zelf ook ondernemer en zou willen zeggen, zoek een echte baan, ga aan het werk en stop echte ondernemers lastig te vallen!

[ Bericht 4% gewijzigd door Netsplitter op 12-11-2010 11:04:32 (naam weggehaald.) ]
  donderdag 11 november 2010 @ 11:04:52 #37
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_88587101
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_88588417
Het zijn oplichters. Niet mee in zee gaan.
pi_88588822
@kanovinnie - whois info zegt niet veel over het bedrijf. Geeft alleen degene aan die de website host.

@Fonsoy - idd. Als mensen het toch hebben gedaan is het op een verkeerde basis gebeurd / dus misleid. En ik erger me er dood aan dat politie, justitie e.d. hier niets aan doet ....
pi_88589202
quote:
3s.gif Op dinsdag 24 augustus 2010 13:27 schreef zarGon het volgende:
Bij dezen, gecreëerd, maart, ze belden, herinneren, gevraagd, teruggebeld, gehoord.
*O* gefeliciteerd, jij kan ech goei neerlands w/
Goed onthouwen: mannen zijn de kinderen van vrouwen
pi_88589203
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 11:44 schreef Innovator het volgende:

@Fonsoy - idd. Als mensen het toch hebben gedaan is het op een verkeerde basis gebeurd / dus misleid. En ik erger me er dood aan dat politie, justitie e.d. hier niets aan doet ....
Wie zegt dan dat er niets aan gebeurd :? Is er nog nooit een fraudeur opgepakt ofzo :?
Dat dit soort mensen bij bosjes opstaan en mensen rippen is omdat mensen graag geript willen worden (zo lijkt het wel). Als iedereen nu eens goed twee keer nadacht over wat hij ondertekent etc. dan hoeft de justitie ook niets te doen, want dan bestaat deze groep criminelen niet meer.
pi_88594190
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 11:53 schreef bijderechter het volgende:

[..]

Wie zegt dan dat er niets aan gebeurd :? Is er nog nooit een fraudeur opgepakt ofzo :?
Dat dit soort mensen bij bosjes opstaan en mensen rippen is omdat mensen graag geript willen worden (zo lijkt het wel). Als iedereen nu eens goed twee keer nadacht over wat hij ondertekent etc. dan hoeft de justitie ook niets te doen, want dan bestaat deze groep criminelen niet meer.
Heb mensen gesproken die bij de politie aangifte hebben gedaan. Daarmee gebeurt dus niets totdat er een bepaalde hoeveelheid aangiftes is binnengekomen (dan wordt het eens bekeken - whatever that might be). Echte stappen worden, voorzover ik weet, niet vaak ondernomen.

Helemaal mee eens dat je niet zomaar eea moet ondertekenen .. maar in de praktijk gebeurt het wel in de drukte en waan van alle dag en op basis van vertrouwen :(
pi_88620404
Die website :|W
  vrijdag 12 november 2010 @ 00:57:09 #44
183846 joepie91
Eentjes en nulletjes genoeg.
pi_88620913
Moet deze niet een schopje WGR krijgen?

Verder klinkt het bijzonder veel als de nep-KvK die een tijdje terug spookfacturen rondstuurde.
ChinaCheep: Goedkoop shoppen in China
Ook ik gebruik Bitcoin :3
Adres: 15kvR6gZTkRQCF9FU4vopbxTqQeDfeW47K
  vrijdag 12 november 2010 @ 01:41:50 #45
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_88621819
Simpel, advocaat inschakelen, dagvaarding opsturen wegens wanprestatie en aangifte doen van oplichting. Meestal druipen zulke oplichters daarna af.

Als er tenminste nergens op de overeenkomst gemeld wordt dat je een overeenkomst aangegaan bent voor de duur dat er aangegeven staat, voor het plaatsen van je handtekening.

Malafide bedrijven die dreigen met deurwaarders :'). Daarvoor heeft de deurwaarder eerst de machtiging nodig van de civiele rechter.

Je laat je toch niet zo makkelijk afscheppen, kom op zeg.

[ Bericht 17% gewijzigd door MisterJ.Lo op 12-11-2010 01:50:31 ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_88627465
Zat gisteren dit topic te lezen en toevallig viel er bij ons vanmorgen een rekening op de mat van het bedrijf www.biztelefoongids.com. Of er even 295,12 euro gelapt kon worden. Ik was meteen alert. De website getuigt van een hoog amateuristisch niveau en toen ik voor de grap eens keek op www.biztelefoongids.NL kwam al snel de aap uit de mouw. Dus: biztelefoongids.com: keiharde oplichters!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2010 10:57:33 ]
pi_88627648
Mister J Lo - zelfs mensen die hebben getekend zijn niet direct gebonden in het geval er misleiding is geweest (check KVK, MKB etc). Iedereen die ik heb gesproken heeft 1 advies - nooit betalen!

Thomas B - maak er melding van bij Steunpunt Acquisitefraude (deze week stond er in het blad "De Zaak" ook een verhaal over deze oplichters)
  vrijdag 12 november 2010 @ 13:40:48 #48
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_88632952
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 augustus 2010 16:12 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Maar dat had hij dus wel een keer ondertekend?

Een contract is een overeenkomst tussen twee partijen. Beide partijen geven hun akkoord aan dat contract door het te ondertekenen. Doet een van de twee partijen dat niet, dan is er geen rechtsgeldige overeenkomst. In het geval dat jij schetst is dat kennelijk wel gebeurd?
Een contract is vormvrij, er zijn slechts enkele uitzonderingen. Het is dus niet zo dat er per se een schriftelijk contract moet zijn dat ondertekent dient te worden.
Ook hoi !
pi_88641121
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:02 schreef Innovator het volgende:
Mister J Lo - zelfs mensen die hebben getekend zijn niet direct gebonden in het geval er misleiding is geweest (check KVK, MKB etc). Iedereen die ik heb gesproken heeft 1 advies - nooit betalen!

Thomas B - maak er melding van bij Steunpunt Acquisitefraude (deze week stond er in het blad "De Zaak" ook een verhaal over deze oplichters)
Ging dat stuk in "De Zaak" over bedrijvendatabase.com, of acquisitefraude in the algemeen?

Goed trouwens te horen dat dankzij dit topic meer mensen alert zijn geworden op dit soort praktijken.
  vrijdag 12 november 2010 @ 18:40:05 #50
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_88642981
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:02 schreef Innovator het volgende:

Daarom geef ik ook aan, ''als men maar niet getekend heeft'' voor een overeenkomst waarin expliciet vermeld staat dat men een contract aangaat voor de duur dat overeen is gekomen door middel van een handtekening.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_88829847
Kennis van mij werd vandaag weer opgebeld door http://www.vinduwadres.nl met de melding dat hij al 2 jaar op hun website staat. Als hij op de website willen blijven staan, gaat het geld kosten.

Waarschijnlijk een nieuwe oplichter met dezelfde truc die mijn kennis op een "Sucker List" heeft staan. Ik meld deze website hier even, zodat andere mensen gewaarschuwt zijn.

Wil daarnaast iedereen aanmoedigen vergelijkbare bedrijfjes hier ook te vermelden.
Er zijn namelijk een hoop mensen die dit topic inmiddels volgen.
pi_88830397
Even rond gezocht. TROS Radar is al bekend met de vinduwadres club:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=27&t=84485

Kan helaas momenteel even geen WhoIs doen om te kijken hoe lang deze website al bestaat. Als iemand anders een WhoIs wil doen en de resultaten wil posten, zou dit makkelijk zijn.
pi_89135428
Als je niet getekend hebt voor een dienst kunnen ze geen geld eisen. Vragen kan maar als je de betaalde dienst niet wilt halen ze je maar van hun site (niet mijn probleem)

In ieder geval NOOIT tekenen om je van de site af te laten halen.

Heb de website (www.vinduwadres.nl) bekeken en ziet er idd vreemd uit - kan geen bedrijfsnaam oid vinden, geen KvK nummer, geen telefoon nummer, nada, niets

------8<---------

WhoIs Info
Whois History: 18 records have been archived since 2008-10-01 .

Domain name: vinduwadres.nl
Status: active

Registrar:
VDB Hosting Nederland B.V.
Koningstraat 139
1781KE DEN HELDER
Netherlands

Domain nameservers:
ns.rackspace.com
ns2.rackspace.com

Record maintained: NL Domain Registry
  donderdag 25 november 2010 @ 15:36:37 #54
183846 joepie91
Eentjes en nulletjes genoeg.
pi_89137856
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 14:34 schreef Innovator het volgende:
Als je niet getekend hebt voor een dienst kunnen ze geen geld eisen. Vragen kan maar als je de betaalde dienst niet wilt halen ze je maar van hun site (niet mijn probleem)

In ieder geval NOOIT tekenen om je van de site af te laten halen.

Heb de website (www.vinduwadres.nl) bekeken en ziet er idd vreemd uit - kan geen bedrijfsnaam oid vinden, geen KvK nummer, geen telefoon nummer, nada, niets

------8<---------

WhoIs Info
Whois History: 18 records have been archived since 2008-10-01 .

Domain name: vinduwadres.nl
Status: active

Registrar:
VDB Hosting Nederland B.V.
Koningstraat 139
1781KE DEN HELDER
Netherlands

Domain nameservers:
ns.rackspace.com
ns2.rackspace.com

Record maintained: NL Domain Registry
quote:
Indien en voor zover Vinduwadres.nl door een derde terzake van vermeende inbreuk op auteursrechten wordt aangesproken zijn alle kosten voor juridische bijstand die Infosite B.V. ter afwering van de vordering redelijkerwijze moet maken voor rekening van de wederpartij, zulks ongeacht de vraag of de aanspraak van die derde terecht is.
Alsjeblieft, uit de AV :)

http://www.infositebv.nl/

Vacatures

quote:
Infosite BV is op zoek naar telefonische verkopers die zelfstandig willen werken in een leuke werksfeer. Lijkt het jou wat om tegen een aantrekkelijk loon telefonisch te verkopen, dan kun je hieronder je persoonlijke gegevens + cv invullen. Na ontvangst reageren wij per telefoon en nodigen we je uit voor een sollicitatie gesprek. Je kunt ons natuurlijk ook bellen. Het telefoon nummer is: 050 - 311 91 40. Voor foto's van Infosite BV, klik hier.
Lijkt me dat ze hier zelf al toegeven dat ze doen aan actieve verkoop, en niet aan het verlengen van abonnementen.
Screenshotje voor bewijs, mocht het weggehaald worden: http://owely.com/i/4cee75367aed6

Volgens TROS Radar forum:
quote:
Enkele BV namen zijn:
Website Services BV
Internetgemeentegids BV
Infosite BV
Telefoongids.com BV
Webdesign BV
Plan-it Media BV
de Rooij Uitgevers BV
Digisale BV
Juriflex (xxx)
Ook gebruik makende of gemaakt de handelsnaam: Sears & Landon
Product Matching Services BV
bron: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=57654

Rechtszaakje hierrr

Volgens ander TROS Radar topic:
quote:
Bedrijf werkt o.a. onder de volgende namen:
- Infosite B.V.
- Website Service BV
- Netmedia Consultants
bron: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=46128

Hier kan iemand zich vast wel even mee vermaken ;)

EDIT: Eh? Volgens die gequote tekst uit de AV, is de aanklager verantwoordelijk voor alle juridische kosten bij een auteursrechten-rechtszaak, ongeacht de uitkomst. Lees ik het nou verkeerd of staat daar iets wat echt niet kan?

EDIT2: Bovenstaande was overigens 10 minuten zoekwerk. Ik denk dat er nog wel meer te vinden is.

EDIT3: Die foto op hun site :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 6% gewijzigd door joepie91 op 25-11-2010 15:47:51 ]
ChinaCheep: Goedkoop shoppen in China
Ook ik gebruik Bitcoin :3
Adres: 15kvR6gZTkRQCF9FU4vopbxTqQeDfeW47K
pi_89169799
Ah ik heb de verwijzing naar de BV gemist ..... InfoSite BV dus (daarmee kan je goed verder zoeken)

quote:
EDIT: Eh? Volgens die gequote tekst uit de AV, is de aanklager verantwoordelijk voor alle juridische kosten bij een auteursrechten-rechtszaak, ongeacht de uitkomst. Lees ik het nou verkeerd of staat daar iets wat echt niet kan?

Is dat juridisch gezien überhaupt mogelijk? (zou zeggen van niet maar ik heb daar weinig kaas van gegegeten - weet iemand dit?)
  vrijdag 27 mei 2016 @ 07:27:28 #56
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162532058
Schopje op verzoek.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_162532888
Een gigantische kick!
Gisteravond belde m'n moeder me omdat ze een contract heeft getekend bij MKB Clickservice. Maandag hebben ze haar telefonisch benaderd, dinsdag heeft ze, in de veronderstelling dat ze tekende voor een gratis service, een contract getekend. Nu krijgt ze een rekening voor ¤6,10 per dag, het contract zou minimaal een jaar lopen. Bij te late annulering (ze hanteren 3 dagen) zou ze een 40% afkoopsom van de looptijd moeten betalen. Minimaal 1200 euro dus.

Nu klinkt dat vissig en ik lees op diverse fora een hoop narigheid. Ze heeft gebeld om te annuleren, dat werd niet geaccepteerd, een e-mail zou wel toegestaan zijn, die heeft ze gestuurd. Voor een (aangetekende) brief is het al buiten hun annuleringstermijn, nog wel binnen de wettelijke.

Hoe groot is de kans dat ze hier goed vanaf gaat komen en wat kunnen we nog doen om dit te beïnvloeden?

Alvast bedankt voor het meedenken.
pi_162533004
als ondernemer ben je nergens van in de veronderstelling.
alles lezen inclusief kleine lettertjes.
ik heb geen eigen bedrijf maar werk voor een werkgever en binnen de IT afdeling moet ik dagelijks door telefoontjes worstelen van bedrijven die iets gratis aanbieden en ik moet dan iets tekenen of duidelijk angeven dat ik de service of product wil.

ze kunnen je zelf met een telefoon gesprek naaien omdat het gezien kan worden als bindende overeenkomst.

vraag het contract op wat is getekend en loop het na.
volens mij is het zo dat het op papier moet staan wat de kosten zijn.
pi_162533270
Je hebt helemaal gelijk hoor, ze had moeten lezen.
Echter is hier niet duidelijk sprake van een 'echte onderneming' en denk ik dat ze bewust een kwetsbare vrouw opgezocht hebben (ze zijn bij haar thuis geweest). Ik probeer m'n moeder een foto van het contract te laten mailen, waarschijnlijk is ze niet zo technisch.

Mijn punt is vooral: er is een annuleringsmail, telefonisch is toegezegd dat dit een geldige wijze is, gestuurd binnen de door hen gestelde annuleringstermijn.
Kunnen we hiermee vanuit gaan dat dit voldoende opzegging is? (Ik vrees van niet) en zo nee hoe kunnen we dit nog beter doen.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 10:01:17 #60
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_162533800
Ik heb twee weken voor mijn oma overleed ook zo'n blafmongool van de deur getrapt. 81 het mens. Hoe halen ze het in hun hersens!
pi_162537462
altijd zorgen dat je een bevestiging hebt.
het liefste op papier en anders op mail.
het zijn een stel flikkers die alleen kijken nar hun inkomsten.
hoe langer ze iets kunnen rekken des te meer ze verdienen.
pi_162662156
Update: er is een aangetekende brief verstuurd met annulering, telefonisch is aan m'n moeder bevestigd dat ze gaan annuleren. Ik wacht nog even met opgelucht zijn totdat ze een schriftelijke bevestiging hiervan heeft.
pi_162662272
Het rare is dat ze meestal zelf een incasso bureau hebben, "want iedereen kan 1 beginnen " 😂
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_162662423
Bedrijvendatabase, bedrijvengids, bedrijven zus en zo....heb ze allemaal al wel een x aan de telefoon gehad.
Zelfde verhaal idd, dat je ingeschreven staat, dan fax met opzegging waarin in idd tekent voor 1 of 2 jaar.
Gelukkig lees ik altijd wat ik teken.

Ben daardoor nu wel zeer huiverig voor telefoon marketeers, ik zeg zelden tot nooit ja in telefoon gesprekken en vertel direct dat ik ook aan mijn zijde alle telefoon gesprekken opneem. 9/10 is gesprek dan wel direct klaar overigens.

Zeer stressvol dit soort hufters...bah

Succes ermee
I am a Koala who Stretches :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')