abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 augustus 2010 @ 00:45:07 #26
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_85592908
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 21:21 schreef AgitoM het volgende:

Een kennis van mij heeft zich met zijn bedrijf ingeschreven op de "gratis" website: http://www.bedrijvendatabase.com

Deze website bied gratis advertenties aan voor bedrijven. Echter heb ik sterk het vermoeden dat deze website een oplichter betreft. In het kort, dit is wat er gebeurt na het inschrijven op de betreffende website:

1. Na een tijdje wordt je vaak en storend opgebeld door iemand van "Internet Marketing Bureau Nederland"
Deze persoon verteld dat de dienst niet meer gratis is, en er voor betaald dient te worden.
Door dit topic weet ik hoe het zou zijn aflopen als ik had gehapt destijds:
Ik werd gebeld en kreeg een truus aan de lijn die me aanbood dat ik gratis kon adverteren op hun site. Niet gehapt omdat ik wel wist dat ergens down the road er een addertje onder het gras zat. Verder niet veel over nagedacht wat het zou zijn.

Maar dit is dus het addertje, eerst in de fuik lokken met gratis en je daarna onder druk zetten, constant bellen en bluffen.

Ditzelfde trucje gebruiken energie bedrijven trouwens ook. Green Choice kwam hier een half jaar geleden aan de deur (vrij kort nadat ik me had aangemeld bij het Bel-Me-Niet register, he dat is 'toevallig' :') )

Enfin, ze staan lang op je in te praten met mooie verhalen (veel leugens trouwens, maar zoek maar op het forum voor een uitgebreider verslag hierover van mij) en zetten je dan onder druk om geheel vrijblijvend een informatie pakket te bestellen (onder druk zetten is dus inpraten op je rationaliteit dat het geheel vrijblijvend is dus waarom zou je dat informatiepakket niet aanvragen? Maarre, waarom moet ik uberhaupt m'n gegevens afstaan om het aan te vragen? Waarom heeft hij het niet gewoon bij zich om het me direct te overhandigen?). Hiervoor willen ze dan wel al je gegevens (geboortedatum + bankrekeningnummer + handtekening) hebben.

Maar geen zorgen hoor, het is "puur vrijblijvend allemaal en die gegevens willen we enkel alvast om het je gemakkelijk te maken mocht je besluiten na het informatiepakket bij ons klant te worden".

Datzelfde formulier waar de informatiepakket gegevens moest werden ingevuld was tevens een overeenkomst en die verkoper wilde aanvankelijk het niet eens laten doorlezen (ik moest nadrukkelijk en herhaald erom vragen).

Maar goed, hoe loopt het na het informatiepakket verder? Reken idd op meerdere telefoontjes van mensen die een telefoonscript + flowchart compleet uit het hoofd hebben geleerd met antwoorden voor al je mogelijke reacties en afwijzingen en je proberen te overtuigen ja te zeggen.

Met het ja zeggen op het informatiepakket ben je al grotendeels in de fuik gestapt en wordt het moeilijker om daarna nee te zeggen (zoiets heet geloof ik in psychologie termen de ja-trein, meerdere keren ja laten zeggen op simpele triviale zaken zodat bij de vraag waar het uiteindelijk om gaat het gevoelsmatig incongruent is voor de target als ze nee zeggen).

Simpelste oplossing voor mensen die moeilijk nee kunnen zeggen is trouwens:
jij: "GEEN INTERESSE"
tegenpartij: mag ik vragen waarom?"
jij: "NEE" *Click*

Al zal het best moeilijk zijn omdat ze altijd zo vriendelijk en sympathiek mogelijk over proberen te komen en dan is het moeilijk om bot nee te zeggen.

Zelfde trouwens ook destijds met Nuon telefonisch meegemaakt. Wekenlang door hun gestalked en hun telefoonscript (ingestudeerde antwoorden op je reacties) aangehoord :7

Mensen die je op straat aanspreken over het geloof doen hetzelfde. Een compleet ingestudeerd script afwerken met reacties op je antwoorden. Door met hun in discussie te gaan speel je HUN spelletje mee, zij hebben het hele gesprek compleet voorbereid en ingestudeerd en jij niet. DUS is het een ongelijke strijd en zodoende niet slim om die aan te gaan. Zij hebben te winnen dat je ja zegt en doen ervaring op (handig voor het volgende slachtoffer). Jij hebt je tijd te verliezen en helpt ze hun vaardigheden te verbeteren door dus een discussie aan te gaan.

De enige juiste reactie bij mensen die je benaderen voor wat dan ook om welke reden dan ook is dus afwijzen en geen discussie aangaan: GEEN INTERESSE *Click*

[ Bericht 0% gewijzigd door slashdotter3 op 23-08-2010 01:12:15 ]
pi_85635310
Heb een tijd terug een WhoIs gedaan op de URL van bedrijvendatabase.com.
Bij deze de informatie:

Domain Name: BEDRIJVENDATABASE.COM
Registrar: KEY-SYSTEMS GMBH
Whois Server: whois.rrpproxy.net
Referral URL: http://www.key-systems.net
Name Server: NS1.DOMEIN-DIRECT.NL
Name Server: NS5.NL
Name Server: NS6.NL
Status: ok
Updated Date: 11-mar-2010
Creation Date: 11-mar-2010
Expiration Date: 11-mar-2011

De website is dus gecreeert in Maart. Dit is ongeveer dezelfde periode als waarin het Internet Marketing Bureau Nederland is opgericht, daarnaast ook de periode waarin het bedrijf mensen is gaan opbellen.

Het kan dus nooit dat een bedrijf al een jaar op die website vermeld staat.

Mijn kennis is nu hoogstwaarschijnlijk van het IMBN af. Ze belde mijn kennis op om eraan te herrineren dat de factuur nog open stond. Kennis heeft vervolgens gevraagt om de bedrijfsleider te spreken. Dat kon niet, dus mijn kennis heeft toen later op de dag het IMBN terug gebelt. Vervolgens heeft mijn kennis de "bedrijfsleider" te spreken gekregen.

Om een lang verhaal kort te maken. De bedrijfsleider was niet in staat om te vertellen wie de partij achter bedrijvendatabase.com was. Ook wist hij niet hoe lang die website, en zijn bedrijf al bestonden. Toen mijn kennis aangaf dat het "4 maanden" was, vond de bedrijfsleider mijn kennis maar een "stalker" en verzocht hij mijn kennis om het gesprek te beeindigen, en niet meer terug te bellen.

Waarop mijn kennis zei: "Is goed, ik bel jou niet meer, jij belt mij niet meer, en ik verscheur gewoon jullie factuur". Dat mocht niet van het IMBN, maar sindsdien heeft mijn kennis niet meer van het IMBN gehoort.
pi_85644045
Bij dezen, gecreëerd, maart, ze belden, herinneren, gevraagd, teruggebeld, gehoord.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2010 13:30:08 ]
pi_85650151
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 13:27 schreef zarGon het volgende:
Bij dezen
Is dat zeker? Je schrijft zo vaak "bij deze".

Een andere variant is gewoon spookfacturen sturen naar grote bedrijven voor al dan niet geleverde diensten. Sommige bedrijven betalen deze facturen onder een bepaald bedrag gewoon zonder deze na te gaan op inhoud.

En stel dat ik bijvoorbeeld gisteren een bezoek heb gebracht aan een bedrijf, geheel in de privesfeer, en daar heb gepraat over computers en ze daar een rekening voor stuur? Ik heb per slot van rekening technisch advies gegeven, dus eigenlijk doe ik niets onwettigs. Als het bedrijf daarvoor wilt betalen is dat hun zaak. Doe dat een paar keer en er trappen er altijd wel een paar in.

*Vogeltjesdans veel te aardig is om dat soort praktijken uit te voeren :@
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_85650216
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 15:48 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Is dat zeker? Je schrijft zo vaak "bij deze".
Ja. Het is 'bij dezen' als je het kan vervangen met 'hierbij'.

• Bij dezen de link naar het nieuwsbericht.
• Toen het alarm afging stond ik bij deze deur.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2010 15:53:15 ]
pi_85651173
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 22:55 schreef Inlognaam het volgende:
En dus was daar plots dus een geldig contract, dat gewoon voor de rechter standhield.
Maar dat had hij dus wel een keer ondertekend?

Een contract is een overeenkomst tussen twee partijen. Beide partijen geven hun akkoord aan dat contract door het te ondertekenen. Doet een van de twee partijen dat niet, dan is er geen rechtsgeldige overeenkomst. In het geval dat jij schetst is dat kennelijk wel gebeurd?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_85651214
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 15:50 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ja. Het is 'bij dezen' als je het kan vervangen met 'hierbij'.

• Bij dezen de link naar het nieuwsbericht.
• Toen het alarm afging stond ik bij deze deur.
Welk nieuwsbericht? Welke deur?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_85651711
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 00:45 schreef slashdotter3 het volgende:
Al zal het best moeilijk zijn omdat ze altijd zo vriendelijk en sympathiek mogelijk over proberen te komen en dan is het moeilijk om bot nee te zeggen.
Of je maakt er iets leuks van 8-)
"Ja hallo met Truus van Greenchoice"
"Dat is toevallig dat ik u net aan de lijn heb, ik nam net de telefoon op!"
"Ja, eh, inderdaad. Heeft u op dit moment energie van Essent?"
"Een cent? Wat zegt u? Ik versta u niet?"
"Heeft-u-op-dit-moment-energie-van-Essent?"
"Moment? Cent? Ik versta u niet!"
"HEEFT U OP DIT MOMENT ENERGIE VAN ESSENT"
"JA U HOEFT NIET TE SCHREEUWEN HOOR IK HOOR GEEN CENT!"
Tuut-tuut-tuut :')

quote:
Mensen die je op straat aanspreken over het geloof doen hetzelfde. Een compleet ingestudeerd script afwerken met reacties op je antwoorden. Door met hun in discussie te gaan speel je HUN spelletje mee,
Ja, en dan ga je gewoon in gesprek met ze, terwijl je regelmatig paranoide over je schouder kijkt en hem toefluistert "Hee pssst, ik weet niet of je het weet, maar ze houden je in de gaten hoor!"

Of je bent zo in een goed gesprek met die verkoper terwijl je ineens naar je been grijpt en zegt "Nee, ik heb de krant niet... RATTEN! RATTEN! AAAH! HAAL ZE WEG! RATTEN!" Terwijl je in paniek wegrent 8-)
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:31:29 #34
258010 mtx1680
Mijn ongezouten mening en ik.
pi_85652008
HALLO HALLO HIER SPREEKT DE POLITIE HAHAHAH HIER DE BRANDWEER KUNT U MIJ HOREN
Een apotheker is tenslotte ook niets meer dan een legale drugsdealer.
pi_88585655
Dit bedrijf www.bedrijvendatabase.com (Internet Marketing Bureau Nederland) is zeker geen regulier bedrijf (ahum -> fraude / oplichting). In mijn kenissenkring heeft iemand met dit bedrijf te maken gehad - na wat zoek en speurwerk op het internet:

- Bedrijf is bekend bij Steunpunt Acquisitiefraude (verschillende meldingen gedaan)
- Verschillende malen aangifte gedaan bij de politie
- Ik heb contact gehad met verschillende mensen gehad met hetzelfde verhaal (totale misleiding en frauduleus gedrag).
pi_88586080
Btw - als je bij de KVK de gegevens bekijkt dan zie je dat het bedrijf (Internet Marketing Bureau Nederland) geregistreerd op naam staat van ... (21 jaar!).

Ik ben zelf ook ondernemer en zou willen zeggen, zoek een echte baan, ga aan het werk en stop echte ondernemers lastig te vallen!

[ Bericht 4% gewijzigd door Netsplitter op 12-11-2010 11:04:32 (naam weggehaald.) ]
  donderdag 11 november 2010 @ 11:04:52 #37
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_88587101
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_88588417
Het zijn oplichters. Niet mee in zee gaan.
pi_88588822
@kanovinnie - whois info zegt niet veel over het bedrijf. Geeft alleen degene aan die de website host.

@Fonsoy - idd. Als mensen het toch hebben gedaan is het op een verkeerde basis gebeurd / dus misleid. En ik erger me er dood aan dat politie, justitie e.d. hier niets aan doet ....
pi_88589202
quote:
3s.gif Op dinsdag 24 augustus 2010 13:27 schreef zarGon het volgende:
Bij dezen, gecreëerd, maart, ze belden, herinneren, gevraagd, teruggebeld, gehoord.
*O* gefeliciteerd, jij kan ech goei neerlands w/
Goed onthouwen: mannen zijn de kinderen van vrouwen
pi_88589203
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 11:44 schreef Innovator het volgende:

@Fonsoy - idd. Als mensen het toch hebben gedaan is het op een verkeerde basis gebeurd / dus misleid. En ik erger me er dood aan dat politie, justitie e.d. hier niets aan doet ....
Wie zegt dan dat er niets aan gebeurd :? Is er nog nooit een fraudeur opgepakt ofzo :?
Dat dit soort mensen bij bosjes opstaan en mensen rippen is omdat mensen graag geript willen worden (zo lijkt het wel). Als iedereen nu eens goed twee keer nadacht over wat hij ondertekent etc. dan hoeft de justitie ook niets te doen, want dan bestaat deze groep criminelen niet meer.
pi_88594190
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 11:53 schreef bijderechter het volgende:

[..]

Wie zegt dan dat er niets aan gebeurd :? Is er nog nooit een fraudeur opgepakt ofzo :?
Dat dit soort mensen bij bosjes opstaan en mensen rippen is omdat mensen graag geript willen worden (zo lijkt het wel). Als iedereen nu eens goed twee keer nadacht over wat hij ondertekent etc. dan hoeft de justitie ook niets te doen, want dan bestaat deze groep criminelen niet meer.
Heb mensen gesproken die bij de politie aangifte hebben gedaan. Daarmee gebeurt dus niets totdat er een bepaalde hoeveelheid aangiftes is binnengekomen (dan wordt het eens bekeken - whatever that might be). Echte stappen worden, voorzover ik weet, niet vaak ondernomen.

Helemaal mee eens dat je niet zomaar eea moet ondertekenen .. maar in de praktijk gebeurt het wel in de drukte en waan van alle dag en op basis van vertrouwen :(
pi_88620404
Die website :|W
  vrijdag 12 november 2010 @ 00:57:09 #44
183846 joepie91
Eentjes en nulletjes genoeg.
pi_88620913
Moet deze niet een schopje WGR krijgen?

Verder klinkt het bijzonder veel als de nep-KvK die een tijdje terug spookfacturen rondstuurde.
ChinaCheep: Goedkoop shoppen in China
Ook ik gebruik Bitcoin :3
Adres: 15kvR6gZTkRQCF9FU4vopbxTqQeDfeW47K
  vrijdag 12 november 2010 @ 01:41:50 #45
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_88621819
Simpel, advocaat inschakelen, dagvaarding opsturen wegens wanprestatie en aangifte doen van oplichting. Meestal druipen zulke oplichters daarna af.

Als er tenminste nergens op de overeenkomst gemeld wordt dat je een overeenkomst aangegaan bent voor de duur dat er aangegeven staat, voor het plaatsen van je handtekening.

Malafide bedrijven die dreigen met deurwaarders :'). Daarvoor heeft de deurwaarder eerst de machtiging nodig van de civiele rechter.

Je laat je toch niet zo makkelijk afscheppen, kom op zeg.

[ Bericht 17% gewijzigd door MisterJ.Lo op 12-11-2010 01:50:31 ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_88627465
Zat gisteren dit topic te lezen en toevallig viel er bij ons vanmorgen een rekening op de mat van het bedrijf www.biztelefoongids.com. Of er even 295,12 euro gelapt kon worden. Ik was meteen alert. De website getuigt van een hoog amateuristisch niveau en toen ik voor de grap eens keek op www.biztelefoongids.NL kwam al snel de aap uit de mouw. Dus: biztelefoongids.com: keiharde oplichters!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2010 10:57:33 ]
pi_88627648
Mister J Lo - zelfs mensen die hebben getekend zijn niet direct gebonden in het geval er misleiding is geweest (check KVK, MKB etc). Iedereen die ik heb gesproken heeft 1 advies - nooit betalen!

Thomas B - maak er melding van bij Steunpunt Acquisitefraude (deze week stond er in het blad "De Zaak" ook een verhaal over deze oplichters)
  vrijdag 12 november 2010 @ 13:40:48 #48
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_88632952
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 augustus 2010 16:12 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Maar dat had hij dus wel een keer ondertekend?

Een contract is een overeenkomst tussen twee partijen. Beide partijen geven hun akkoord aan dat contract door het te ondertekenen. Doet een van de twee partijen dat niet, dan is er geen rechtsgeldige overeenkomst. In het geval dat jij schetst is dat kennelijk wel gebeurd?
Een contract is vormvrij, er zijn slechts enkele uitzonderingen. Het is dus niet zo dat er per se een schriftelijk contract moet zijn dat ondertekent dient te worden.
Ook hoi !
pi_88641121
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:02 schreef Innovator het volgende:
Mister J Lo - zelfs mensen die hebben getekend zijn niet direct gebonden in het geval er misleiding is geweest (check KVK, MKB etc). Iedereen die ik heb gesproken heeft 1 advies - nooit betalen!

Thomas B - maak er melding van bij Steunpunt Acquisitefraude (deze week stond er in het blad "De Zaak" ook een verhaal over deze oplichters)
Ging dat stuk in "De Zaak" over bedrijvendatabase.com, of acquisitefraude in the algemeen?

Goed trouwens te horen dat dankzij dit topic meer mensen alert zijn geworden op dit soort praktijken.
  vrijdag 12 november 2010 @ 18:40:05 #50
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_88642981
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:02 schreef Innovator het volgende:

Daarom geef ik ook aan, ''als men maar niet getekend heeft'' voor een overeenkomst waarin expliciet vermeld staat dat men een contract aangaat voor de duur dat overeen is gekomen door middel van een handtekening.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')