Wouter Bos, geef mij 3 voorbeelden.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:40 schreef justanick het volgende:
[..]
Jij claimt dat 'veel' tot levenslang veroordeelden eerder vrij komen. Ik vraag jou om een lijstje met 10 voorbeelden en jij reageert op deze manier.
Als er zo veel levenslang veroordeelden vervroegd vrij komen moet het toch niet zo moeilijk voor je zijn om de voorbeelden te vinden. Maar weet je wat? Doe mij 9 voorbeelden.
genoeg mensenquote:Op vrijdag 11 juni 2010 19:16 schreef TNA het volgende:
Altijd dat geouwehoer dat iedere moordenaar een taakstraf krijgtEr gaan vaak genoeg mensen 20 jaar tot levenslang de cel in en jij krijgt een taakstraf van 240 uur. Niet zo zeuren.
Loi Wah Chung, Errol Kabak, Edwin S, Ab Appenhuis, Frenky Peeters, Harold Hong A., Bennie Sopacua, Juan N., Jan Stoffers, Ugur U, Edwin Z.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:51 schreef Geniale het volgende:
[..]
Wouter Bos, geef mij 3 voorbeelden.![]()
ten eerste is levenslang maar 36 keer gegeven in de afgelopen 30 jaar. Dus het wordt in de eerste plaats bijna nooit gegeven. ten tweede zou het helemaal achterlijk zijn om daar ook nog strafkorting op te geven.
Maar ik vraag aan jou het tegendeel te bewijzen. geef mij 9 voorbeelden in de afgelopen 10 jaar die geen strafvermindering op levenslang hebben gekregen.
Zitten ze nog steeds allemaal vast? zoja, hoe weet jij 100% zeker dat ze geen strafvermindering hebben gekregen en niet vervroegt vrijkomen? als ze geen strafvermindering hebben gekregen, hoe weet jij dan zeker dat ze dat niet gaan krijgen?\quote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:56 schreef justanick het volgende:
[..]
Loi Wah Chung, Errol Kabak, Edwin S, Ab Appenhuis, Frenky Peeters, Harold Hong A., Bennie Sopacua, Juan N., Jan Stoffers, Ugur U, Edwin Z.
Oh, dat zijn er al 11 (heb geen zin om de rest van de lijst in te kloppen).
Maar jij mag mij ook 3 voorbeelden geven hoor, vind ik ook goed.
Jij vroeg naar voorbeelden van de afgelopen 30 jaar. En verdere feiten: strafvermindering bestaat niet bij levenslang. Wel gratie. En geen enkele persoon die na 1970 tot levenslang is veroordeeld heeft gratie gekregen .quote:Op vrijdag 11 juni 2010 22:00 schreef Geniale het volgende:
[..]
Zitten ze nog steeds allemaal vast? zoja, hoe weet jij 100% zeker dat ze geen strafvermindering hebben gekregen en niet vervroegt vrijkomen? als ze geen strafvermindering hebben gekregen, hoe weet jij dan zeker dat ze dat niet gaan krijgen?\
Daarnaast faal je, je bron van wikipedia geeft ook duidelijk aan dat dit niet over de afgelopen 10 jaar gaat maar dat deze zaken veel ouder zijn.
handig he wikipedia? tegenwoordig is iedereen alwetend met google bij de hand.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 22:03 schreef justanick het volgende:
[..]
Jij vroeg naar voorbeelden van de afgelopen 30 jaar. En verdere feiten: strafvermindering bestaat niet bij levenslang. Wel gratie. En geen enkele persoon die na 1970 tot levenslang is veroordeeld heeft gratie gekregen .
Dat is ook de reden dat jij niet met voorbeelden komt. Zelfs die 3 voorbeelden zijn immers niet te vinden.
maar gast, daar gaat dit hele topic niets eens over, het gaat om mensen die voor geweldsdelicten een klein taakstrafje krijgen.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 22:03 schreef justanick het volgende:
[..]
Jij vroeg naar voorbeelden van de afgelopen 30 jaar. En verdere feiten: strafvermindering bestaat niet bij levenslang. Wel gratie. En geen enkele persoon die na 1970 tot levenslang is veroordeeld heeft gratie gekregen .
Dat is ook de reden dat jij niet met voorbeelden komt. Zelfs die 3 voorbeelden zijn immers niet te vinden.
Je leest dus niet goed, er staat in je eigen stuk: De laatste jaren zijn rechters meer levenslang gaan geven.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 20:24 schreef Geniale het volgende:
[..]
vraag 3: 0wja geen 1 keer per jaar maar 1,2 keer per jaar.![]()
![]()
![]()
![]()
Begin dan niet over onzin dingen als 'levens lang is maar 13 jaar' of 'er wordt geen levenslang gegeven' .quote:Op vrijdag 11 juni 2010 22:06 schreef Geniale het volgende:
[..]
maar gast, daar gaat dit hele topic niets eens over, het gaat om mensen die voor geweldsdelicten een klein taakstrafje krijgen.
Ik heb allang gezien dat er wel sporadisch levenslang wordt gegeven, maar dan wel zeer zeer zelden.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 22:08 schreef Zith het volgende:
[..]
Begin dan niet over onzin dingen als 'levens lang is maar 13 jaar' of 'er wordt geen levenslang gegeven' .
Nou prima, de laatste jaren is het gemiddelde dus 1,4 per jaar terwijl er een aantal honderd mensen per jaar worden vermoord op gruwelijke wijze. Alleen in Nederland.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 22:08 schreef Zith het volgende:
[..]
Je leest dus niet goed, er staat in je eigen stuk: De laatste jaren zijn rechters meer levenslang gaan geven.
2002: 3
2003: 3
2004: 3
2005: 5
Strafvermindering bestaat niet bij levenslang, hooguit gratie. En dat is dus bij geen enkele sinds 1970 tot levenslang veroordeelde voorgekomen. En zo te zien kun je dat niet weerleggen.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 22:05 schreef Geniale het volgende:
[..]
handig he wikipedia? tegenwoordig is iedereen alwetend met google bij de hand.
wegens goedgedrag kun je wel degelijk strafvermindering krijgen op levenslang, dat staat ook allemaal op wikipedia.
Oh? Waarom begon je er dan zelf over? Je zat zelf te zeuren dat er voor zware delicten 'maar' levenslang wordt gegeven en dat dit niet eerlijk is omdat 'veel' levenslang gestraften eerder zouden worden vrijgelaten. Dat alles riep je trouwens om je gezanik dat je zo 'zwaar' bent gestraft voor je misdrijf te kunnen verdedigen. Maar ja, er zijn maar weinig criminelen die hun straf te licht vinden, dus van dat soort gemekker wordt ik sowieso niet warm of koud. Je bent een crimineel, je krijgt straf. Simpel.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 22:06 schreef Geniale het volgende:
[..]
maar gast, daar gaat dit hele topic niets eens over, het gaat om mensen die voor geweldsdelicten een klein taakstrafje krijgen.
Ik vind het onnodig om eerste posts van mij te herhalen. Ik heb allang een voorbeeld gegeven van strafvermindering. En als ik iets fout heb wil ik dat best voor mijn rekening nemen.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 22:20 schreef justanick het volgende:
[..]
Strafvermindering bestaat niet bij levenslang, hooguit gratie. En dat is dus bij geen enkele sinds 1970 tot levenslang veroordeelde voorgekomen. En zo te zien kun je dat niet weerleggen.
Leuk, mag ik je nu niet alleen met de feiten maar ook even met je eigen uitspraken om de oren slaan?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 22:30 schreef Geniale het volgende:
Ik vind het onnodig om eerste posts van mij te herhalen. Ik heb allang een voorbeeld gegeven van strafvermindering. En als ik iets fout heb wil ik dat best voor mijn rekening nemen.
maar ik vind dit oeverloos gezeik wat niet ontopic is en jij denkt dat ik mijn fouten niet wil erkennen.
maar voor jou nogmaals een voorbeelde van iemand die strafvermindering heef gekregen op levenslang wegens goedgedrag.
Hans van Zon Werd in maart 1969 veroordeeld voor het plegen van drie roofmoorden, maar werd verdacht van meerdere moorden. In 1986 werd de levenslange straf omgezet naar 28,5 jaar en wegens goed gedrag met een derde verminderd, waardoor hij vrij kwam. Overleed in 1998.
De straf van 28,5 jaar is uiteindelijk 19 jaar geworden.
Van Zon is in 1968 veroordeeld tot levenslang. Het kan aan mij liggen hoor, maar volgens mij leven we in 2010 en begint die periode van 30 jaar dus pas in 1980. 1968 is eerder dan 1980. Het aantal voorbeelden is dus nul, want ik trap er natuurlijk niet in als jij plotseling eenzijdig de 'spelregels' probeert te veranderen.quote:levenslang 36 keer in de afgelopen 30 jaar waarvan veel strafvermindering hebben gekregen.
Wie zegt dat ik het van Wikipedia haal? En hoezo poch ik ermee dat het mijn eigen kennis zou zijn? Over 'oeverloos gezeik' gesproken.quote:En ik vind het ook een beetje raar dat je wikipedia steeds erbij moet halen en er mee pocht alsof het je eigen kennis is. Ik kan de wikipediabronnen niet weerleggen bedoel je. Ik wil liever ontopic praten.
dat je aan het googlen bent is overduidelijk en daarbij is het niet bealngrijk of je het van wikipedia haalt of uit een andere bron. daarnaast is die strafvermindering pas midden jaren 80 ingevoerd, en daar gaat het om. het ging niet om de dag van de veroordeling maar strafvermindering over de laatste jaren.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 22:25 schreef justanick het volgende:
[..]
Oh? Waarom begon je er dan zelf over? Je zat zelf te zeuren dat er voor zware delicten 'maar' levenslang wordt gegeven en dat dit niet eerlijk is omdat 'veel' levenslang gestraften eerder zouden worden vrijgelaten. Dat alles riep je trouwens om je gezanik dat je zo 'zwaar' bent gestraft voor je misdrijf te kunnen verdedigen. Maar ja, er zijn maar weinig criminelen die hun straf te licht vinden, dus van dat soort gemekker wordt ik sowieso niet warm of koud. Je bent een crimineel, je krijgt straf. Simpel.
't is alleen wel tekenend dat je begint te zeuren 'dat het topic daar niet over gaat ' (levenslang, dus) nadat je met de feiten omtrent levenslang om de oren bent geslagen. Het is natuurlijk vervelend dat de feiten op dat punt niet aan jouw kant staan, maar je bent er zelf over begonnen.
ja, mensen hebben niet het recht om fouten te maken he?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 23:40 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dat dus. Het is weer een hele aanwinst voor Fok!..
quote]Op vrijdag 11 juni 2010 21:48 schreef TNA het volgende:quote:Op vrijdag 11 juni 2010 19:16 schreef TNA het volgende:
Altijd dat geouwehoer dat iedere moordenaar een taakstraf krijgtEr gaan vaak genoeg mensen 20 jaar tot levenslang de cel in en jij krijgt een taakstraf van 240 uur. Niet zo zeuren.
meneer komt woorden tekort en kan inhoudelijk geen goede argumenten aanvoeren? dan kun je altijd nog op een lage manier wat lopen rellen.quote:
mensen neersteken schaad geen vertrouwen he?quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:13 schreef Argento het volgende:
Vermogensdelicten ondergraven het vertrouwen in het economisch systeem en kunnen daarom in potentie grote maatschappelijke schade opleveren. Je gaat maar mooi 240 uur schoffelen, jij crimineel.
Het is allebei niet lief. Denken dat 240 uur schoffelen teveel is voor schuldheling is gewoon belachelijk. En je advocaat huilt natuurlijk met je mee want die kan weer uren schrijven.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:43 schreef Geniale het volgende:
[..]
mensen neersteken schaad geen vertrouwen he?
Och, kortzichtig.. Wanneer je jezelf zo'n nickname aanmeet en dan zo hopeloos de fout ingaat moet je ook niet lopen huilen wanneer je de wind van voren krijgt.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:10 schreef Geniale het volgende:
[..]
ja, mensen hebben niet het recht om fouten te maken he?![]()
mensen hebben niet het recht om van mening te wijzigen
mensne hebben niet het recht om van gedachte te veranderen en hun mening te herzien.
lekker kortzichtig weer
Hopeloos de fout in gaan, yeaah rightquote:Op zaterdag 12 juni 2010 01:24 schreef DonJames het volgende:
[..]
Och, kortzichtig.. Wanneer je jezelf zo'n nickname aanmeet en dan zo hopeloos de fout ingaat moet je ook niet lopen huilen wanneer je de wind van voren krijgt.
schuldheling is heel wat anders dan opzetheling he? 240 uur voor opzetheling is al veel. voor schuldheling is het extreem veel.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 01:08 schreef Argento het volgende:
[..]
Het is allebei niet lief. Denken dat 240 uur schoffelen teveel is voor schuldheling is gewoon belachelijk. En je advocaat huilt natuurlijk met je mee want die kan weer uren schrijven.
quote:Op zaterdag 12 juni 2010 01:27 schreef Geniale het volgende:
[..]
Hopeloos de fout in gaan, yeaah right![]()
Ik heb geen enkel foutje gemaakt.
Fout.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 19:29 schreef Geniale het volgende:
...
Met andere woorden, er heeft niemand meer dan 20 jaar gekregen de afgelopen 30 jaar, sterker nog, er is niemand geweest de afgelopen 30 jaar die niet na 15 jaar gevangenisstraf weer op straat stond.
Mensen die denken dat levenslang werkelijk levenslang is
Jouw vreselijk arrogante houding. En ik hou niet zo van domme mensen.quote:De strekking blijft hetzelfde. En dat er regelmatig mensen een gevangenisstraf krijgen van 20 jaar is dus dikke bullshit, want daar ging het tenslotte om. dat er wat gelul uit voortvloeit over kleine feitjes doet er niets aan af.
En dat er soms levenslang wordt gegeven geef ik toe.
dus wat is je probleem kneus
Ik heb dat allang ruimschoots toegegeven dat dat een foutje was, maar daarom heb ik geen fouten gemaakt.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 01:31 schreef DonJames het volgende:
[..]
[..]
Fout.
[..]
Jouw vreselijk arrogante houding. En ik hou niet zo van domme mensen.
dat is de beperking van het maximaal aantal tekens wat een TT kan bezittenquote:Op zaterdag 12 juni 2010 02:47 schreef Kees22 het volgende:
Vermogensdelicten zwaarder bestraft als geweldsdelicten.
![]()
![]()
Dus als een vermogensdelict gezien kan worden als een geweldsdelict, wordt het zwaarder bestraft?
Ofwel: doe wat aan de TT, moderators!
Oh ja?quote:Op zaterdag 12 juni 2010 02:49 schreef Geniale het volgende:
[..]
dat is de beperking van het maximaal aantal tekens wdat een TT kan bezitten
Ik zat bij het aanmaken te twijfelen tussen het woordje dan en als en besloot uiteindelijk om er als van te maken.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 02:52 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Oh ja?
Het woord "als" bevat minder tekens dan het woord "dan" ?
Mag ik je (wederom) even met je eigen uitspraken om de oren slaan?quote:Op zaterdag 12 juni 2010 00:14 schreef Geniale het volgende:
[..]
meneer komt woorden tekort en kan inhoudelijk geen goede argumenten aanvoeren? dan kun je altijd nog op een lage manier wat lopen rellen.
Het wordt echt steeds amusanter met jou. Eerst janken dat je van mening bent dat je te zwaar gestraft bent en dat anderen te licht worden gestraft. Oftewel: je wil zwaardere straffen, maar niet voor jezelf. Vervolgens begin je blaten over levenslang, als gevolg waarvan je met de feiten om de oren wordt geslagen. 'Ja maar, dat heb je bij elkaar geGoogle'd' is vervolgens zo ongeveer het beste tegenargument waar je mee kunt komen. Vervolgens (als je echt geen kant meer opkunt) begin je dat je mij verder niet meer zo boeiend vind. En nu begin je weer te sputteren?quote:Daarnaast vind ik je niet zo boeiend verder. dag dag
Een foutje maken betekent dat je geen fouten maakt, bovendien is dat geen fout maar te weinig informatie.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 01:35 schreef Geniale het volgende:
[..]
Ik heb dat allang ruimschoots toegegeven dat dat een foutje was, maar daarom heb ik geen fouten gemaakt.
Ik zie dat niet als fout, ik zie dat gewoon als verkeerde informatie hebben.
Zegt de heler...quote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:37 schreef Geniale het volgende:
Daarnaast is je stereotypering onterecht, ik ben iemand die eerlijk oprecht is en ook die uitstraling heeft.
Bestaat dus wel degelijk.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 20:10 schreef Geniale het volgende:
[..]
Levenslang bestaat niet in Nederland, dat wist je toch wel? niemand krijgt levenslang in Nederland.
TL;DRquote:Op zaterdag 12 juni 2010 10:05 schreef justanick het volgende:
[..]
Mag ik je (wederom) even met je eigen uitspraken om de oren slaan?
[..]
Het wordt echt steeds amusanter met jou. Eerst janken dat je van mening bent dat je te zwaar gestraft bent en dat anderen te licht worden gestraft. Oftewel: je wil zwaardere straffen, maar niet voor jezelf. Vervolgens begin je blaten over levenslang, als gevolg waarvan je met de feiten om de oren wordt geslagen. 'Ja maar, dat heb je bij elkaar geGoogle'd' is vervolgens zo ongeveer het beste tegenargument waar je mee kunt komen. Vervolgens (als je echt geen kant meer opkunt) begin je dat je mij verder niet meer zo boeiend vind. En nu begin je weer te sputteren?
Je bent crimineel. Je krijgt straf. Als je die straf te zwaar vind had je je dat eerder moeten bedenken, nl toen je het misdrijf pleegde waar je voor veroordeeld bent.
Denken dat mensen vaak 20 jaar en levenslang in Nederland krijgen. Dat vind ik een fout.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 12:04 schreef TNA het volgende:
[..]
Een foutje maken betekent dat je geen fouten maakt, bovendien is dat geen fout maar te weinig informatie.
ja, maar ik denk dat het wel goed komt.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 18:19 schreef Adfundum het volgende:
Je hebt misschien kans dat het in hoger beroep opzetheling wordt in plaats van schuldheling. Zal je advocate niets uitmaken, die krijgt haar honorarium toch wel. Maar overleg het even.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |