abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport zondag 13 juni 2010 @ 15:34:07 #151
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_82744141
quote:
Op zondag 13 juni 2010 15:31 schreef Ermanon het volgende:
Waarom trouwens geen bericht op de FP... Een van de grootste Autosport evenementen ter wereld en dan geen bericht op de FP

er komt nog een bericht aan
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_82745147
quote:
Op zondag 13 juni 2010 15:34 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


er komt nog een bericht aan
Ik heb dan niks gezegd
  zondag 13 juni 2010 @ 16:49:40 #153
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_82747205
Blamage voor Peugeot .

Nou ja, volgend jaar nieuwe regels én een fabrieksauto van Aston Martin .
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_82747529
Ik vind de nieuwe regels helemaal niets voor zover ik ervan gehoord heb.

Nu willen ze 1 GT klasse maken maar wel opgesplitst in tweeën: ervaren coureurs met nieuwe auto's en onervaren coureurs met 1 jaar oude auto's. Wat een belachelijk idee als dit klopt.
  zondag 13 juni 2010 @ 20:26:00 #155
212226 jrk1990
Il Dio non existe
pi_82756272
Ik ben wel voor 1 GT klasse, zodat hier het startveld met nieuwe teams kan worden uitgebreid, ik denk bijvoorbeeld aan een Nissan. En wellicht is een scheiding tussen ervaren en onervaren coureurs wel juist. Het professionele karakter verdwijnt door de zgn. gentlemen drivers, maar deze gentlemen zorgen tegelijkertijd ook weer voor karakter, dat ook mindere goden kunnen deelnemen aan zo'n mooie wedstrijd.
pi_82756625
Ik vind die scheiding veels te subjectief. Je kan met geen maatstaven bepalen wie er bij een bepaalde groep hoort of niet. De één heeft heel veel endurance races gereden maar eindigde altijd ergens achteraan. De ander heeft veel minder endurance races (en andere races) gereden maar eindigt vaak een stuk hoger. Zijn ze dan beide professioneel? Of beide niet? Of juist degene met veel ervaring zonder resultaten of juist de nieuwkomer met goede resultaten?

Ze moeten het gewoon op GT1 en GT2 houden zoals het nu is.
  zondag 13 juni 2010 @ 21:25:31 #157
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_82760316
GT1 is niet meer levensvatbaar.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 13 juni 2010 @ 21:29:37 #158
184465 Migue
Sensuele man
pi_82760596
quote:
Op zondag 13 juni 2010 20:32 schreef Desunoto het volgende:
Ik vind die scheiding veels te subjectief. Je kan met geen maatstaven bepalen wie er bij een bepaalde groep hoort of niet.
Dat kan heel goed en heel erg objectief, omdat er gekeken wordt naar het soort licentie: onder brons (of was het zilver?) is het amature, daarboven professional.
  zondag 13 juni 2010 @ 23:04:39 #159
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_82767058
Waarom doen er niet meer fabrieksteams mee aan de GT1?
Het is dat Peugeot de laatste jaren weer meedoet anders was het helemaal een Audi-happening geworden.
Waar zijn Porsche, Mercedes, Jaguar etc?
Het lijkt er op dat de fabrieken alleen hun miljoenen willen investeren als het zeker is dat ze ook winnen. Als Audi het een keer genoeg vindt blijft er weinig van Le Mans over.
Wie dit leest is gek
pi_82767296
quote:
Op zondag 13 juni 2010 21:29 schreef Migue het volgende:

[..]

Dat kan heel goed en heel erg objectief, omdat er gekeken wordt naar het soort licentie: onder brons (of was het zilver?) is het amature, daarboven professional.
Ah dat wist ik niet. Met licenties is het al een stuk beter ja. Ben benieuwd wat het op gaat leveren.
pi_82767466
quote:
Op zondag 13 juni 2010 23:04 schreef Nieuwschierig het volgende:
Waarom doen er niet meer fabrieksteams mee aan de GT1?
Het is dat Peugeot de laatste jaren weer meedoet anders was het helemaal een Audi-happening geworden.
Waar zijn Porsche, Mercedes, Jaguar etc?
Het lijkt er op dat de fabrieken alleen hun miljoenen willen investeren als het zeker is dat ze ook winnen. Als Audi het een keer genoeg vindt blijft er weinig van Le Mans over.
Ik denk dat als Audi het genoeg vindt er opeens een handjevol fabrikanten opduiken met interesse. Er valt dan immers een (zeer sterke en constante) concurrent weg.

Maar ik snap het GT1 verhaal ook niet helemaal. Als je nu ziet dat er een Saleen van heel wat jaartjes oud de race wint, dan denk ik dat er genoeg zullen zijn die ook een poging willen wagen. Aan de andere kant ook weer niet omdat de GT1 winnen niet zoveel aandacht krijgt als de algemene race winnen (LMP1). Dus misschien is de investering te groot. Maar ik zou ook graag meer toffe wagens in die klasse zien. Zou bijvoorbeeld leuk zijn als Pagani mee gaat doen in die klasse.
pi_82767560
Trouwens ook wel raar dat Audi niet hun R8 LMS heeft ingezet. Die kon wel in de GT1 meedoen lijkt me. Dan hadden ze in twee klasses kunnen winnen?
  maandag 14 juni 2010 @ 03:34:15 #163
184465 Migue
Sensuele man
pi_82773355
R8 LMS heeft VLN gedaan vandaag, tweede geworden achter Porsche.

Ik denk dat de GT1-klasse niets meer voorstelt, omdat fabrikanten niet zo belachelijk veel geld willen steken in de ontwikkeling van een GT1-wagen, waar ze met een relatief onaangepaste productieauto al in de GT2 kunnen rijden. Vooral voor Porsche en BMW marketingtechnisch gezien een stuk aantrekkelijker.
  maandag 14 juni 2010 @ 10:40:54 #164
168739 Red_85
'echt wel'
pi_82777784
Ik vind trouwens ook dat de diesels aangepast moeten worden of zelfs gewoon helemaal moeten verdwijnen. Racen met dieselmotoren kom op zeg. En dan krijgen ze ook nog het voordeel van een mega turbo erop. Gaat nergens meer over. Zelfs een 6l V12 van Aston Martin kan dan niet behappen.
De dupe van die diesels zijn de echte oude racemerken. Ik ben er van overtuigd dat er een hele berg met merken de 24 uur ook wil rijden in de lmp1, maar die houden het voor gezien omdat ze niet met benzine mee kunnen doen om de winst.

Waarom deed er eigenlijk geen Maserati mc12 mee? Deze zitten wel in het FIA GT maar niet in de 24 uur. Zonde. Geldt trouwens ook een beetje voor de Pagani. Die hebben ook een monster in het assortiment (ben de naam kwijt) maar nergens is die te bekennen in de autosport. Juist de 24 uur lijkt me een prima podium om je naam te vestigen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Red_85 op 14-06-2010 10:46:05 ]
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_82777944
quote:
Op zondag 13 juni 2010 11:43 schreef Migue het volgende:
Peugeot


Ik ben blij dat er weer een team is dat Audi aankan, nadat Audi eigenhandig heeft voorkomen dat Porsche in de LMP1 klasse instapte terwijl ze een wagen hiervoor hadden ontwikkeld.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Frontpage / Sport maandag 14 juni 2010 @ 10:50:29 #166
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_82778156
quote:
Op maandag 14 juni 2010 10:40 schreef Red_85 het volgende:
Ik vind trouwens ook dat de diesels aangepast moeten worden of zelfs gewoon helemaal moeten verdwijnen. Racen met dieselmotoren kom op zeg. En dan krijgen ze ook nog het voordeel van een mega turbo erop. Gaat nergens meer over. Zelfs een 6l V12 van Aston Martin kan dan niet behappen.
De dupe van die diesels zijn de echte oude racemerken. Ik ben er van overtuigd dat er een hele berg met merken de 24 uur ook wil rijden in de lmp1, maar die houden het voor gezien omdat ze niet met benzine mee kunnen doen om de winst.

Ik ben het met je eens dat er iets moet gebeuren om het gelijkwaardiger te maken, maar vergeet niet dat de ontwikkeling van de dieselmotoren de laatste jaren een vlucht heeft genomen. Dat moet je niet vergeten en daarom is het logisch dat er met diesel gereden wordt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_82780031
quote:
Op maandag 14 juni 2010 10:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Ik ben het met je eens dat er iets moet gebeuren om het gelijkwaardiger te maken, maar vergeet niet dat de ontwikkeling van de dieselmotoren de laatste jaren een vlucht heeft genomen. Dat moet je niet vergeten en daarom is het logisch dat er met diesel gereden wordt.
Niet zozeer gelijkwaardiger, want dat is bijna niet te doen (kijk ook maar naar de WTCC). Gewoon een aparte klasse voor diesels.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_82780278
Een aparte klasse voor diesels zou niet veel meer fabrikanten aantrekken gok ik zo.

Omdat de diesels dan gewoon het snelst zijn zullen mensen die zien als de hoogste klasse en het winnen van Le Mans in de hoogste klasse is de beste promotie.

Ik denk dat ze het reglement van diesels gewoon iets moeten bijschaven om ze een paar seconden per ronde langzamer te maken.

Of aan de andere kant de regels voor benzine motoren iets versoepelen zodat zij een paar seconden kunnen winnen.
pi_82783611
Er zijn nu ook te weinig deelnemers voor. Er zijn gister maar 18 LMP1's gestart en slechts 6 gefinished. Dan zou die Lola Judd met 143 rondes achterstand brons hebben gewonnen bij de benzine-klasse.
pi_82784958
Voor een klasse splitsing zijn er inderdaad gewoon te weinig.

Beste zou zijn als ze de verschillen tussen de wagens op een of andere manier gewoon verkleinen. Dan wordt de gehele klasse spannender.
  zondag 20 juni 2010 @ 01:34:58 #171
184465 Migue
Sensuele man
pi_83043434
Weet iemand al iets over de precieze toedracht van de pech bij Peugeot? Ik kan nergens wat vinden, behalve wat simpele verklaringen als turbo kapot en zo. Daar doe ik het natuurlijk niet voor
pi_83542178
peu reed toch met benzine motoren? gezien de enorme steekvlammen bij de blowups.

Die waren over het algemeen sneller dan audi, alleen waren ze niet betrouwbaar.
Dus, we kunnen stellen dat de benzine motoren wel sneller zijn, maar hun betrouwbaarheid hierdoor aanzienlijk daalt.

maar om dan te stellen dat de diesels sneller zijn.. tja.
  donderdag 1 juli 2010 @ 19:12:55 #173
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_83542194
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 @ 19:12 schreef gias het volgende:
peu reed toch met benzine motoren?
Neen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_89870497
Audi's Le Mans wagen voor 2011. De R18

The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_89870638
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 13:03 schreef sasquatsch het volgende:
Audi's Le Mans wagen voor 2011. De R18

[ afbeelding ]
Kijk, sinds lange tijd weer een "dichte wagen" ?

*must have schaalmodel* :P
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_89874952
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 13:03 schreef sasquatsch het volgende:
Audi's Le Mans wagen voor 2011. De R18

[ afbeelding ]
Lijkt eigenlijk meer op een straaljager dan een auto. Wel heeeel vet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_89909420
Hij kan natuurlijk niet tippen aan de Audi R8C maar vind hem best mooi, alleen jammer dat we die haaievinnen nu ook in LMP zien.
  dinsdag 14 december 2010 @ 10:44:53 #178
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_89909543
Haaievinnen idd. :X

Van opzij gezien lijkt elk racemonster op een pick-up truck
Wie dit leest is gek
pi_89910125
Inderdaad jammer van die lange haaienvin maar dan nog is het een veel mooiere wagen dan die van vorig jaar.
pi_89911505
Haaievinnen van plexiglas zou al een verbetering zijn :')
pi_90040302
Schets van de nieuwe Aston Martin Le Mans contender (met haaievin).



En het beestje heeft nog een naam nodig.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 17 december 2010 @ 17:23:36 #182
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_90050089
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 13:17 schreef sasquatsch het volgende:
Schets van de nieuwe Aston Martin Le Mans contender (met haaievin).

[ afbeelding ]

En het beestje heeft nog een naam nodig.
Handige laadbak. Daar kunnen mooi 2 balen hooi en een zak haver in voor onderweg.
Wie dit leest is gek
  zaterdag 18 december 2010 @ 13:55:37 #183
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_90083671
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 13:17 schreef sasquatsch het volgende:
Schets van de nieuwe Aston Martin Le Mans contender (met haaievin).

[ afbeelding ]

En het beestje heeft nog een naam nodig.
Jammer dat het een open auto is. Ik vond de Lola van dit jaar veel mooier.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_90087177
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 13:17 schreef sasquatsch het volgende:
Schets van de nieuwe Aston Martin Le Mans contender (met haaievin).

[ afbeelding ]

En het beestje heeft nog een naam nodig.
Waarom zij nou weer open? Die dichte auto van de laatste 2 jaar was echt vet!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_91507209
Naast de benzine en diesel motoren bestaat de kans dat er ook een hybride inschrijving komt voor Le Mans 2011.

In ieder geval gaat de Hybride Zytek meedoen aan de Europese Le Mans Series.

The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_92457555
Afgelopen vrijdag werd de nieuwe Peugeot 908 gepresenteerd:



Hoewel hij veel op de auto van vorig jaar lijkt, is het een volledig nieuwe auto.

quote:
Auf den ersten Blick schaut der Neue exakt so aus wie der Alte. Doch das entspricht keineswegs der Realität. "Wir haben zwar nichts wirklich Revolutionäres am Auto, aber fast alle Teile sind neu konstruiert", beteuert Technikchef Bruno Famin. "Eigentlich konnten wir nur den Scheibenwischer übernehmen. Auch wenn der neue Peugeot 908 so aussieht wie sein Vorgänger, in bezug auf die Aerodynamik, also Abtrieb und Luftwiderstand, hat sich fast alles geändert." Dies ist in erster Linie eine Folge der Regeländerungen, die 2011 in Kraft treten.
De coureurs zijn in ieder geval hetzelfde gebleven.
Alexander Wurz / Anthony Davidson / Marc Gené,
Franck Montagny / Nicolas Minassian / Stéphane Sarrazin en
Sébastien Bourdais / Pedro Lamy / Simon Pagenaud.

Naast de 24 uur is doel deelname aan de Intercontinental Le Mans Cup
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 8 februari 2011 @ 03:15:03 #187
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_92488823
Is dat weer een haaienvin? Ik vind hem mooier dan de eerste versie.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_92494695
Die haaienvinnen zitten alleen op de LMP1 wagens? Waarom niet ook op LMP2?
pi_93531937
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_93532000
En Peugeot komt met een hybride-diesel 908.

quote:
Peugeot is planning to test a diesel-hybrid version of its 908 sportscar ahead of the Le Mans 24 Hours this year.

Although the French car maker opted for a diesel power unit for its latest challenger, it has announced that it is planning to run the hybrid version at the official pre-Le Mans 24 Hours test day at the French circuit on April 24.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_93957499
HIghcroft komt met een LMP1 naar Le Mans. Upgrade van de LMP2, waarmee ze ALMS hebben gewonnen, volledig CFD ontworpen (door Nick Wirth van Virgin).

The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_94412269
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 14:45 schreef sasquatsch het volgende:
HIghcroft komt met een LMP1 naar Le Mans. Upgrade van de LMP2, waarmee ze ALMS hebben gewonnen, volledig CFD ontworpen (door Nick Wirth van Virgin).

[ afbeelding ]
De Highcroft pakt een verrassende tweede plaats in de 12 uur van Sebring, achter een jaar oude Peugeot en voor de nieuwe Peugeot.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_94412800
Nieuwe LMP1 wagens hebben toch zo'n vin? Waarom heeft die Highcroft dat niet?

Overigens verrassend dat die "oude" Peugeot gewonnen heeft.
pi_94769826
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 11:24 schreef TargaFlorio het volgende:
Nieuwe LMP1 wagens hebben toch zo'n vin? Waarom heeft die Highcroft dat niet?

Overigens verrassend dat die "oude" Peugeot gewonnen heeft.
Omdat het chassis uit 2010 komt. Oude chassis mogen nog zonder grote fin rijden. Kijk maar naar de r15+ op Sebring en de oude 908.
  zondag 3 april 2011 @ 19:58:09 #195
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_94991133
Vandaag was op MotorsTV de 6 uren van Paul Ricard.
Die Aston lijkt wel heel erg op een F1 auto met wielkappen... erg snel was ie trouwens (nog) niet.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_95068048
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 19:58 schreef nils7 het volgende:
Vandaag was op MotorsTV de 6 uren van Paul Ricard.
Die Aston lijkt wel heel erg op een F1 auto met wielkappen... erg snel was ie trouwens (nog) niet.
Nee, maar de nieuwe Pescarolo wel. Wat een comeback na een jaar afwezigheid! Kanshebber voor de 24 uur?
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 5 april 2011 @ 22:09:29 #197
184465 Migue
Sensuele man
pi_95094085
Absoluut niet, de drie grote teams waren er niet bij. Maar het wordt wel interessant hoe het gevecht daarachter zich af gaat spelen in de Europese Intercontinental-ronden. Idem voor de GTE, dat is echt iets waar ik dit jaar erg van geniet, véél beter dan het oude GT1.
pi_95255379
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 april 2011 22:09 schreef Migue het volgende:
Absoluut niet, de drie grote teams waren er niet bij. Maar het wordt wel interessant hoe het gevecht daarachter zich af gaat spelen in de Europese Intercontinental-ronden. Idem voor de GTE, dat is echt iets waar ik dit jaar erg van geniet, véél beter dan het oude GT1.
3 grote teams als in Audi Peugeot en HPD/Honda of bedoel je aston martin?
  dinsdag 12 april 2011 @ 12:44:40 #199
184465 Migue
Sensuele man
pi_95387199
ORECA, want zij rijden natuurlijk moeiteloos met het fabrieksteam en Audi mee. Ik hoop dat HPD en Aston Martin zich dit jaar nog in dat gevecht kunnen mengen, maar ik betwijfel het.
pi_96932594
Highcroft trekt zich terug uit Le Mans en het partnership met HPD wordt beeindigd. Gebrek aan geld is het grootste probleem. Na de aardbeving en tsunami in Japan wil Honda er blijkbaar niet veel geld meer insteken.

quote:
Highcroft Racing announced Monday that it has pulled the plug on its planned attack at this year’s 24 Hours of Le Mans, and at the same time, concluding its partnership with Honda Performance Development after five seasons.

The Duncan Dayton-led squad started the 2011 American Le Mans Series season off with a strong second-place finish at the Twelve Hours of Sebring in the HPD ARX-01e’s debut race. However, lack of funding has halted Highcroft’s LMP1 program after just one race.

Dayton believes the recent earthquake and tsunami disaster in Japan could have contributed to Honda’s decision not to provide the resources needed for the LMP1 program this year. Highcroft, along with HPD, made its Le Mans debut last year in the LMP2 category.

The team’s late withdrawal now leaves both David Brabham and Marino Franchitti without a ride heading into next month’s 24-hour classic. It does, however, give the Kronos Racing Lola-Aston Martin a place on the grid next month.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')