Óf racist.quote:Op donderdag 17 juni 2010 22:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Precies, elke politieke partij terug gebracht tot one issue.... en dan zijn PVV stemmers dom.
Ik stem PVV dus ik ben toch wel degelijk door jou OF voor dom uitgemaakt OF voor racist. Of is dit weglopen voor je uitspraken?quote:Op donderdag 17 juni 2010 22:01 schreef Pool het volgende:
[..]
Niet door mij hoor.Of is dit de beroemde slachtofferrol?
Als deze poster PVV stemt trek ik al mijn beweringen in dit topic terugquote:Op donderdag 17 juni 2010 22:04 schreef vuvuzelaverban het volgende:
HELP ONS
Teken nu onze petitie op
http://www.vuvuzelaverbod.nl/
zodat we weer normaal voetbal kunnen kijke en Van Persie geen gele kaart krijgt omdat die de fluit van de scheidsrechter niet hoort
quote:Op donderdag 17 juni 2010 19:00 schreef r2oiu het volgende:
[..]
-edit- Afkeer van Islam is geen racisme. Lees wat ik schrijf.
Jouw Surinaamse kan net zo goed een hekel hebben aan moslims.
Ik las heel goed wat je schreef.quote:En dat je niet per se Nederlands moet zijn om racistisch te kunnen zijn.... ach ja, beter begin ik er niet aan.
Nee, maar ik schold niet. Ik heb in dit topic rustig uitgelegd wat ik onder racistisch versta of wat ik dom zou vinden. Dat heb ik toegepast op de keuze van de PVV-stemmers. Dat is geen schelden.quote:Op donderdag 17 juni 2010 22:03 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik stem PVV dus ik ben toch wel degelijk door jou OF voor dom uitgemaakt OF voor racist. Of is dit weglopen voor je uitspraken?
Je bedoelt zoals wilders rustig uitlegt wat hem tegenstaat aan moslims en hij dat toegepast heeft in zijn verkiezingsprogramma.quote:Op donderdag 17 juni 2010 22:26 schreef Pool het volgende:
[..]
Nee, maar ik schold niet. Ik heb in dit topic rustig uitgelegd wat ik onder racistisch versta of wat ik dom zou vinden. Dat heb ik toegepast op de keuze van de PVV-stemmers. Dat is geen schelden.
Zie VKZ-Feedback, op de PVV stemmen in VKZ mag als je het brengt als meningquote:Op donderdag 17 juni 2010 22:03 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik stem PVV dus ik ben toch wel degelijk door jou OF voor dom uitgemaakt OF voor racist. Of is dit weglopen voor je uitspraken?
nouh swets, feitelijk daalt de criminaliteit al jaren, we wonen in de veiligste landen ter wereld. wat gemiauw over veiligheid? dat groepje nederlanders waar jij het over hebt wordt zo fakking kleinburgerlijk dat ze het liefst alle lucht uit het leven halen. echt die mentaliteit verliest in vredestijd nogquote:Op donderdag 17 juni 2010 20:05 schreef Swetsenegger het volgende:
Dus omdat jij je niet kan voorstellen dat veiligheid voor veel mensen wellicht een belangrijk standpunt is moeten ze dus racistische motieven hebben om op de PVV te stemmen.
Dat is wat ze je willen doen geloven inderdaad. Maar met cijfertjes is veel te goochelen en er zijn verschillende interpretaties mogelijk. Bovendien wil ik je er op wijzen dat aan de Hall of Fame van etniciteiten bepaalde groepen oververtegenwoordigd zijn. Dus het is nog lang niet veilig. Want er worden nog dagelijks wijken gesloopt, gereld, en overvallen gepleegd door diezelfde groepering. Bepaalde delen van het land zal het wel minder zijn, maar het doet zich toevallig wél voor in de steden waar diezelfde groep oververtegenwoordigd is. Góh!quote:Op zaterdag 19 juni 2010 01:26 schreef Manono het volgende:
[..]
nouh swets, feitelijk daalt de criminaliteit al jaren, we wonen in de veiligste landen ter wereld. wat gemiauw over veiligheid? dat groepje nederlanders waar jij het over hebt wordt zo fakking kleinburgerlijk dat ze het liefst alle lucht uit het leven halen. echt die mentaliteit verliest in vredestijd nog
quote:criminaliteit volledig ondervangen Is een infantiele illusie okey. helpt echt niet om van iedereen in dit land sociaal-culturele achtergronden systematisch te registreren. problemen liggen in de toekomst mi vooral internationaal. en waar sommigen veel hebben en anderen niets te verliezen, mensen lui of downright gewetenloos zijn - vinden criminelen sneller mazen in systemen ,dan systemen zijn opgezet. ist einmal..
joaaa menushhh wittuhh booord krimieneluhhhhhhhh.quote:veroordeelden moeten hun dna al afgeven en die maatregel draait nog niet eens op volle toeren, straks zijn hele families zo te traceren. dus laten we straks eerst jan de bouvrie zijn dna uitpluizen. of dat van bank-bouw en vastgoedfraudeurs. als die al -al dan niet anoniem- achter de tralies belanden, na het wegsluizen van een vermogen aan andermans geld. leren we misschien eindelijk allemaal hoe we zsm filthy rich worden of de perfecte bank ontwerpen
Tja, maar Wilders heeft aanzien, is politicus, en stelt de islam ter discussie. Ik wed dat als ik hetzelfde zou doen, mij ook niet langer mijn veiligheid is gegarandeerd. Kijk bijv. naar de cartoontekenaars of gewoon iemand die kritiek heeft op de islam en daar een maatschappelijke discussie van maakt. Dan kan je je inderdaad maar beter bergen, en plaatsnemen in een bunker.quote:wilders mag zich terecht onveilig voelen, Ik hoef geen kogelvrij vest te dragen ondanks dat ik soms felle discussies heb. dus zeg wat je wil en doe het gerust als zo grof en extreem het in je opkomt, maar maak de consequenties niet mijn probleem aub.
enniiieeeweeeeeeeiiiiiii...quote:anyway, ieder zijn lousy instelling maar mijn etnische achtergrond registreert u maar bij mijn nalatenschap - zeker een paniekregering met laffe, ongeschoolde opportunisten in crisistijd. OF homo;s en Israel, for that matter, love em but thanks no thanks. in the end zijn het burgers die "niks te vrezen hebben" van wie het meest geregistreerd staat die nog flink voor die ongein moeten dokken ook. criminaliteit bestrijden it's all good maar als er te veel geld is dok ik liever voor levensverbeteringen waar ik ook wat aan heb.
Ja, je was enorm kort door de bocht inderdaad. Fijn dat je het zelf durft toe te geven.quote:sorry voor de lange post kort door de bocht zo ver wil ik nog wel gaan
quote:Op zaterdag 19 juni 2010 09:39 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Dat is wat ze je willen doen geloven inderdaad. Maar met cijfertjes is veel te goochelen en er zijn verschillende interpretaties mogelijk. Bovendien wil ik je er op wijzen dat aan de Hall of Fame van etniciteiten bepaalde groepen oververtegenwoordigd zijn. Dus het is nog lang niet veilig. Want er worden nog dagelijks wijken gesloopt, gereld, en overvallen gepleegd door diezelfde groepering. Bepaalde delen van het land zal het wel minder zijn, maar het doet zich toevallig wél voor in de steden waar diezelfde groep oververtegenwoordigd is. Góh!
[..]
jouwquote:Op zaterdag 19 juni 2010 09:49 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Illuminatie! Alu hoedje, ik kies jouw!
Ga jij lekker je school afmaken joh.quote:Gilette leidt aan sociale hypochondrie.
http://www.felix-en-sofie(...)ociale-hypochondrie/
marrokanenquote:Wanneer gaat een PVV'er nou eens aantonen dat Marrokanen meer misdrijven omdat ze islamitisch zijn? : Waarom leidt de bestrijding van de Islam in Nederland tot minder criminaliteit?
Ik denk dat jij zelf leidt aan waanbeelden. Je reageert bovendien nogal emotioneel. Hoe zou dit komen denk je zelf?quote:Voorbeelden uit het buitenland kunnen trouwens echt niet meer hoor, zo van "ja maar in Iran is het ook kut dus dan hier ook, allemaal door de Islam!"
Waarom zou een PVV stemmer dit moeten aantonen? Noch Wilders noch zijn stemmers beweren dat.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 09:49 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Wanneer gaat een PVV'er nou eens aantonen dat Marrokanen meer misdrijven omdat ze islamitisch zijn? : Waarom leidt de bestrijding van de Islam in Nederland tot minder criminaliteit?
Voorbeelden uit het buitenland kunnen trouwens echt niet meer hoor, zo van "ja maar in Iran is het ook kut dus dan hier ook, allemaal door de Islam!"
Eh, jij bent alles behalve inhoudelijk, de spelfouten daargelaten. Als jij meent een ander de les te moeten lezen moet jij eerst je huiswerk doen..... Oh wacht, dat deed je nooit. Vandaar al die fouten.quote:Op zaterdag 19 juni 2010 10:23 schreef Compatibel het volgende:
Lol! Je druk maken om spelvouten op zaterdagochtend![]()
Je kunt een inhoudelijke reactie natuurlijk proberen te vermijden op deze manier, maar ik zou het toch waarderen als je het in ieder geval probeert.
Dat noemt 'ie inhoudelijk, pff.quote:Korte inhoudelijke reactie van mij kant: waarom moet de Islam dan worden bestreden? We kunnen natuurlijk ook gewoon criminaliteit bestrijden, en ons niet druk maken om afkomst of religie.
Dit is mijn probleem met de PVV; waarom zijn die criminele handelingen het gevolg van de Islam?quote:Op zondag 20 juni 2010 10:39 schreef eriksd het volgende:
In theorie wel. Maar als de uiting van de vermeende superioriteit van je religie bestaat uit criminele handelingen, dan kan het wijsheid zijn eens kritisch te kijken naar het samengaan van de betreffende religie en de Westerse samenleving.
En waarom zijn er weer geen onderbouwingen bij Wilders, waaruit blijken die verbanden?quote:Op zondag 20 juni 2010 10:37 schreef Compatibel het volgende:
"Wilders ziet een rechtstreeks verband tussen de islamititische cultuur en het criminele gedrag van Marokkaanse ‘straatterroristen’." http://www.volkskrant.nl/(...)ami_van_islamisering
Nogmaals: waarom moet de Islam dan worden bestreden? We kunnen natuurlijk ook gewoon criminaliteit bestrijden, en ons niet druk maken om afkomst of religie.
Noem mij eens de eerste liberale Islamitische organisatie die fundamentalistische broeders en zusters tot de orde roepen? Noem mij de eerste Islamitische organisatie die het heeft opgenomen voor Rushdie en tegen het Fatwa. Dat lijkt me lastig aangezien die er niet zijn, zelfs Aboutaleb doet het niet. Natuurlijk zijn er ook fundamentalistische Joden en Christenen, maar de hoofdstroom is niet fundamentalistisch. Sterker nog: De Paus accepteert de scheiding tussen kerk en staat, heb jij ooit een Ayatollah dat horen doen?quote:Op zondag 20 juni 2010 17:18 schreef oYo het volgende:
[..]
En waarom zijn er weer geen onderbouwingen bij Wilders, waaruit blijken die verbanden?
Het ontbreekt wel meer aan bewijs en onderbouwingen en het rechts gepeupel slikt dat gewoon.
Waarom zouden de islam en criminaliteit met elkaar te maken hebben? Dat klopt niet. Immers, anders zouden islamitische landen louter bestaan uit criminelen. En dat is gewoonweg niet het geval.quote:Op zondag 20 juni 2010 10:39 schreef eriksd het volgende:
In theorie wel. Maar als de uiting van de vermeende superioriteit van je religie bestaat uit criminele handelingen, dan kan het wijsheid zijn eens kritisch te kijken naar het samengaan van de betreffende religie en de Westerse samenleving.
Ik wil best wat namen geven, krijg ik van jou dan nog de onderbouwingen die Wilders citeert? Jij stelt vragen in plaats van antwoorden geven.quote:Op zondag 20 juni 2010 17:51 schreef Holograph het volgende:
[..]
Noem mij eens de eerste liberale Islamitische organisatie die fundamentalistische broeders en zusters tot de orde roepen? Noem mij de eerste Islamitische organisatie die het heeft opgenomen voor Rushdie en tegen het Fatwa. Dat lijkt me lastig aangezien die er niet zijn, zelfs Aboutaleb doet het niet. Natuurlijk zijn er ook fundamentalistische Joden en Christenen, maar de hoofdstroom is niet fundamentalistisch. Sterker nog: De Paus accepteert de scheiding tussen kerk en staat, heb jij ooit een Ayatollah dat horen doen?
In Islamitische landen zijn Moslims de grootste vechtersbazen. Maar hier in Nederland zijn ze allemaal mak? Kom op zeg.
Sowieso is het noga koddig om te denken dat er een groep is die fundamentalisten tot de orde kan roepen. De islam kent geen paus-figuur die aan het hoofd staat van hun geloof. En als er een ayatollah zich uitspreekt, dan roepen de extremisten dat de beste man een afvallige moslim is. Dat is nou eenmaal mogelijk binnen de islam, in tegenstelling tot bijvoorbeeld het katholicisme waar de paus de scepter zwaait.quote:Op zondag 20 juni 2010 18:04 schreef oYo het volgende:
[..]
Ik wil best wat namen geven, krijg ik van jou dan nog de onderbouwingen die Wilders citeert? Jij stelt vragen in plaats van antwoorden geven.
Check jij maar eens deze organisaties die Jihad en geweld veroordelen.
Jaringan Islam Liberal
Progressive British Muslims
Qur'an alone
Kijk naar Amsterdam, volgens het NRC konden Joden al niet meer in bepaalde wijken daar lopen omdat Marokkanen daar de Joden bedreigden. Is wat mij betreft redelijk te linken aan de Islam.quote:Op zondag 20 juni 2010 18:04 schreef oYo het volgende:
[..]
Ik wil best wat namen geven, krijg ik van jou dan nog de onderbouwingen die Wilders citeert? Jij stelt vragen in plaats van antwoorden geven.
(...)
Kunnen we dan niet tot de conclusie komen dat de Islamitische cultuur een 7e eeuwse Woestijncultuur is, als dat je tegenhoud om je mening te geven?quote:Op zondag 20 juni 2010 18:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sowieso is het noga koddig om te denken dat er een groep is die fundamentalisten tot de orde kan roepen. De islam kent geen paus-figuur die aan het hoofd staat van hun geloof. En als er een ayatollah zich uitspreekt, dan roepen de extremisten dat de beste man een afvallige moslim is. Dat is nou eenmaal mogelijk binnen de islam, in tegenstelling tot bijvoorbeeld het katholicisme waar de paus de scepter zwaait.
Religie is sowieso een achterhaald concept. Ik raad je bijvoorbeeld aan de docu 'Waiting for Armageddon' te kijken. Daar word je ook niet vrolijk van. Net zo min dat ik vrolijk wordt van extremistische moslims. Maar over het algemeen heb ik weinig last van religies. Was van de week in Egypte en daar was het prima toeven, ondanks de aanwezigheid van de islam (en ik ben ook in steden geweest waar verder geen enkele westerling was te bekennen)quote:Op zondag 20 juni 2010 18:18 schreef Holograph het volgende:
[..]
Kunnen we dan niet tot de conclusie komen dat de Islamitische cultuur een 7e eeuwse Woestijncultuur is, als dat je tegenhoud om je mening te geven?
Klopt, de vervelende trekjes van de islam is in dit land te vinden. Daarom moet er hier ook een schoonmaak worden gehouden. De islamtroll's eruit zegmaar.quote:Op zondag 20 juni 2010 18:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Religie is sowieso een achterhaald concept. Ik raad je bijvoorbeeld aan de docu 'Waiting for Armageddon' te kijken. Daar word je ook niet vrolijk van. Net zo min dat ik vrolijk wordt van extremistische moslims. Maar over het algemeen heb ik weinig last van religies. Was van de week in Egypte en daar was het prima toeven, ondanks de aanwezigheid van de islam (en ik ben ook in steden geweest waar verder geen enkele westerling was te bekennen)
Dat laatste word onderzocht, en homofobie is ook vaak areligieus.quote:Op zondag 20 juni 2010 18:14 schreef Holograph het volgende:
[..]
Kijk naar Amsterdam, volgens het NRC konden Joden al niet meer in bepaalde wijken daar lopen omdat Marokkanen daar de Joden bedreigden. Is wat mij betreft redelijk te linken aan de Islam.
Of de val van Marcouch, dat was een lastercampagne van Baâdoud. Hij vertelde dat Marcouch een homo en pro-Israel was. Beetje raar als je daar mensen mee kunt overtuigen, of niet?
Daar zal niemand zich tegen verzetten. De extreme vormen van de islam moeten de kop worden ingedrukt. Hetzelfde geldt voor het christendom. Dat moet worden ontmoedigd. Echter, hetgeen dat de PVV voorstaat gaat mij te ver. Je hoeft niet de koran te verbieden om de uitwassen aan te pakken. Nogmaals, verdiep je eens in fundamentalistische christenen. Die mensen blazen weliswaar niemand op, maar fulmineren ook krankzinnige ideeen. Die lui willen bijvoorbeeld hemel en aarde verzetten om de joodse tempel te herbouwen, terwijl ze weten dat daar veel bloedvergieten mee gepaard gaat. Maar dat deert hen naar eigen zeggen niet omdat Jezus dan terugkeert.quote:Op zondag 20 juni 2010 20:33 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Klopt, de vervelende trekjes van de islam is in dit land te vinden. Daarom moet er hier ook een schoonmaak worden gehouden. De islamtroll's eruit zegmaar.
Toch wel een heel belangrijk punt .quote:Op zondag 20 juni 2010 22:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daar zal niemand zich tegen verzetten. De extreme vormen van de islam moeten de kop worden ingedrukt. Hetzelfde geldt voor het christendom. Dat moet worden ontmoedigd. Echter, hetgeen dat de PVV voorstaat gaat mij te ver. Je hoeft niet de koran te verbieden om de uitwassen aan te pakken. Nogmaals, verdiep je eens in fundamentalistische christenen. Die mensen blazen weliswaar niemand op, maar fulmineren ook krankzinnige ideeen. Die lui willen bijvoorbeeld hemel en aarde verzetten om de joodse tempel te herbouwen, terwijl ze weten dat daar veel bloedvergieten mee gepaard gaat. Maar dat deert hen naar eigen zeggen niet omdat Jezus dan terugkeert.
Lui zijn minder gewelddadig, maar hun wensen niet. En het gevaar is dat die mensen ook echt voet aan de grond hebben gekregen in politiek Amerika.
Ik denk dat een aanpassing van de koran al veel wonderen kan doen. Gewoon alle haat passages eruit. En inderdaad, ook dat geprovoceer van Christenen en Joden moet de kop worden ingedrukt.quote:Op zondag 20 juni 2010 22:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daar zal niemand zich tegen verzetten. De extreme vormen van de islam moeten de kop worden ingedrukt. Hetzelfde geldt voor het christendom. Dat moet worden ontmoedigd. Echter, hetgeen dat de PVV voorstaat gaat mij te ver. Je hoeft niet de koran te verbieden om de uitwassen aan te pakken. Nogmaals, verdiep je eens in fundamentalistische christenen. Die mensen blazen weliswaar niemand op, maar fulmineren ook krankzinnige ideeen. Die lui willen bijvoorbeeld hemel en aarde verzetten om de joodse tempel te herbouwen, terwijl ze weten dat daar veel bloedvergieten mee gepaard gaat. Maar dat deert hen naar eigen zeggen niet omdat Jezus dan terugkeert.
Lui zijn minder gewelddadig, maar hun wensen niet. En het gevaar is dat die mensen ook echt voet aan de grond hebben gekregen in politiek Amerika.
Tsja, ja en nee. Als hun ideeen voet aan de grond krijgen met honderdduizend doden als gevolg dan is dat ook heel erg. En oke, ik chargeer. Maar die doorgeflipte christenen zijn niet minder gevaarlijk dan die zogenaamde islamisering waar Wilders over rept.quote:
Dat hoeft niet eens. Er zijn gekke en goede stromingen binnen de islam (net zoals er gekke en goede christenen en joden bestaan). Het is bijvoorbeeld tekenend dat moslims in de 12e eeuw, bijvoorbeeld de welbekende Saladin, er een vrije interpratie van de koran op na hielden. De islam heeft dus een paar stappen teruggegaan en zijn conservatiever geworden.quote:Op zondag 20 juni 2010 22:48 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Ik denk dat een aanpassing van de koran al veel wonderen kan doen. Gewoon alle haat passages eruit. En inderdaad, ook dat geprovoceer van Christenen en Joden moet de kop worden ingedrukt.
Ze zijn helemaal niet gevaarlijk en doorgeflipte christenen heb ik ook nog nooit iets van gezien of gemerkt .Christenen lopen niet met bomgordels. Ze beleiden hun godsdienst in hun kerken en in hun persoonlijke leven en niemand heeft last van ze. Hun jeugd valt andersdenkenden niet aan. Kortom, laat iedereen geloven wat men wil en val andersdenkenden er niet mee lastig. Denk dat dat al een heel stuk zou schelen.quote:Op zondag 20 juni 2010 22:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, ja en nee. Als hun ideeen voet aan de grond krijgen met honderdduizend doden als gevolg dan is dat ook heel erg. En oke, ik chargeer. Maar die doorgeflipte christenen zijn niet minder gevaarlijk dan die zogenaamde islamisering waar Wilders over rept.
Met alle respect, ga je eens verdiepen in het christelijke fundamentalisme in Amerika. Die mensen zijn echt gestoord en minstens zo gevaarlijk als moslimsextremisten en zionisten. Als jij je bijvoorbeeld hard maakt voor de bouw van de nieuwe tempel in Jeruzalem en steeds meer voet aan de grond krijgt in het Witte Huis, dan is dat zeer gevaarlijk. Zoiets is desastreus voor de situatie in het M-O. En dat weten die lui dondersgoed, alleen deert het hen niet omdat alles moet wijken voor de wederkomst van Jezus.quote:Op zondag 20 juni 2010 23:00 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ze zijn helemaal niet gevaarlijk en doorgeflipte christenen heb ik ook nog nooit iets van gezien of gemerkt .Christenen lopen niet met bomgordels. Ze beleiden hun godsdienst in hun kerken en in hun persoonlijke leven en niemand heeft last van ze. Hun jeugd valt andersdenkenden niet aan. Kortom, laat iedereen geloven wat men wil en val andersdenkenden er niet mee lastig. Denk dat dat al een heel stuk zou schelen.
Maar we hebben het toch over de situatie in Nederland en niet over Amerika?.quote:Op zondag 20 juni 2010 23:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Met alle respect, ga je eens verdiepen in het christelijke fundamentalisme in Amerika. Die mensen zijn echt gestoord en minstens zo gevaarlijk als moslimsextremisten en zionisten. Als jij je bijvoorbeeld hard maakt voor de bouw van de nieuwe tempel in Jeruzalem en steeds meer voet aan de grond krijgt in het Witte Huis, dan is dat zeer gevaarlijk. Zoiets is desastreus voor de situatie in het M-O. En dat weten die lui dondersgoed, alleen deert het hen niet omdat alles moet wijken voor de wederkomst van Jezus.
Waarom beperken wij ons tot Nederland? Het M-O wordt er toch ook zo vaak bij de haren bijgesleept. Bijvoorbeeld door Wilders. In Nederland hebben wij namelijk geen last van fundamentalistische christenen, maar ook niet van de extreme islam. Uitzonderingen daargelaten, neem Mohammed B.quote:Op zondag 20 juni 2010 23:07 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar we hebben het toch over de situatie in Nederland en niet over Amerika?.
Dat is maar net hoe je extreme islam wilt omschrijven he.quote:Op zondag 20 juni 2010 23:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom beperken wij ons tot Nederland? Het M-O wordt er toch ook zo vaak bij de haren bijgesleept. Bijvoorbeeld door Wilders. In Nederland hebben wij namelijk geen last van fundamentalistische christenen, maar ook niet van de extreme islam. Uitzonderingen daargelaten, neem Mohammed B.
Beide zaken zijn religieuze uitdragingen en dienen gelijk behandelt te wordenquote:Op maandag 21 juni 2010 01:29 schreef eltopo2010 het volgende:
[..]
Dat is maar net hoe je extreme islam wilt omschrijven he.
Ik maak me bijvoorbeeld weinig druk om christenen maar als morgen 75% van alle in god gelovende meisjes lange rokken gaat dragen en meer respect voor hun geloof beginnen te eisen..ja dan gaan de meeste mensen in dit land toch even goed nadenken wat we hier mee aan moeten en of we hier wel zo blij mee moeten zijn.
Het dragen van een hoofddoek is bijvoorbeeld als best een zeer conservatieve uiting van het islamitische geloof. Nogal logisch dat dit discussie oproept in een vrije westerse maatschappij.
In een vrije westerse maatschappij moet iemand toch zelf kunnen beslissen om wel of niet een hoofddoekje te dragen?quote:Op maandag 21 juni 2010 01:29 schreef eltopo2010 het volgende:
[..]
Het dragen van een hoofddoek is bijvoorbeeld als best een zeer conservatieve uiting van het islamitische geloof. Nogal logisch dat dit discussie oproept in een vrije westerse maatschappij.
Omdat het prima toeven is in Egypte betekend niet dat alles goed is daar.quote:Op zondag 20 juni 2010 18:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Religie is sowieso een achterhaald concept. Ik raad je bijvoorbeeld aan de docu 'Waiting for Armageddon' te kijken. Daar word je ook niet vrolijk van. Net zo min dat ik vrolijk wordt van extremistische moslims. Maar over het algemeen heb ik weinig last van religies. Was van de week in Egypte en daar was het prima toeven, ondanks de aanwezigheid van de islam (en ik ben ook in steden geweest waar verder geen enkele westerling was te bekennen)
Eigenlijk is een hoofddoekje meer verbonden met de cultuur dan met de religie. Ik weet dat sommigen dit verband echt niet zien, maar toch is het zo.quote:Op maandag 21 juni 2010 07:24 schreef Compatibel het volgende:
[..]
In een vrije westerse maatschappij moet iemand toch zelf kunnen beslissen om wel of niet een hoofddoekje te dragen?
Ik vind het raar dat sommige PVV'ers vinden dat Moslima's geen hoofddoek mogen dragen omdat dit een beperking is van hun vrijheid. Volgens mij is niet zelf kunnen beslissen over geloofsuitingen pas een beperking van je vrijheid.
Ja, maar dan heb ik het niet over een bezoek aan badplaatsen, maar aan een of ander verlaten oord waar louter Egyptenaren vertoeven.quote:Op maandag 21 juni 2010 08:49 schreef eltopo2010 het volgende:
[..]
Omdat het prima toeven is in Egypte betekend niet dat alles goed is daar.
In bijna elk land ter wereld kan je een fijne vakantie hebben...
Dus?quote:Op maandag 21 juni 2010 08:49 schreef eltopo2010 het volgende:
[..]
Omdat het prima toeven is in Egypte betekend niet dat alles goed is daar.
In bijna elk land ter wereld kan je een fijne vakantie hebben...
Mijn reactie:quote:Op zaterdag 19 juni 2010 15:48 schreef eltopo2010 het volgende:
[..]
Waarom zou een PVV stemmer dit moeten aantonen? Noch Wilders noch zijn stemmers beweren dat.
Wilders wil hard optreden tegen de bekende straatterroristen die van islamitische afkomst zijn en voert daarnaast een agenda tegen de islamisering van Nederland.
Nergens heb ik wilders ooit horen zeggen dat ze die misdrijven plegen omdat ze Islamitisch zijn. Wel dat criminelen afkomstig uit islamitische landen oververtegenwoordigd zijn in de statistieken.
Hoe zit het nou eltopo?quote:"Wilders ziet een rechtstreeks verband tussen de islamititische cultuur en het criminele gedrag van Marokkaanse ‘straatterroristen’." http://www.volkskrant.nl/(...)ami_van_islamisering
Nogmaals: waarom moet de Islam dan worden bestreden? We kunnen natuurlijk ook gewoon criminaliteit bestrijden, en ons niet druk maken om afkomst of religie.
Het Islamitische heilige boek is gewoon via honderd-duizenden internetsites te lezen. Ik begrijp dat jij internet wil gaan afsluiten voor moslims? Hoe moet ik dat zien?quote:Op zondag 20 juni 2010 22:48 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Ik denk dat een aanpassing van de koran al veel wonderen kan doen. Gewoon alle haat passages eruit. En inderdaad, ook dat geprovoceer van Christenen en Joden moet de kop worden ingedrukt.
Ach, mensen zoals Gillette denken ook dat moslims continu met de gedachte spelen om ongelovigen een kopje kleiner te maken. Alsof zij niets anders aan het hoofd hebben. Ik heb medelijden met de gemiddelde PVV-stemmer. Die leeft gewoon constant in angst.quote:Op maandag 21 juni 2010 14:46 schreef HAKIM_1988 het volgende:
[..]
Het Islamitische heilige boek is gewoon via honderd-duizenden internetsites te lezen. Ik begrijp dat jij internet wil gaan afsluiten voor moslims? Hoe moet ik dat zien?
Jij weet wat Gilette denkt? Knapquote:Op maandag 21 juni 2010 14:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, mensen zoals Gillette denken ook dat moslims continu met de gedachte spelen om ongelovigen een kopje kleiner te maken. Alsof zij niets anders aan het hoofd hebben. Ik heb medelijden met de gemiddelde PVV-stemmer. Die leeft gewoon constant in angst.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |