Ja hoor, als je die twee bollen helemaal losdraait kun je alles eraf halen en het ding helemaal schoonmaken enzo.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:29 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Huup, je kan het blad er wel af halen, bij die stoel van jou?
Dat is wel zo dat laatste maar dat is toch zo bij alle meegroeistoelen?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:25 schreef DuchessX het volgende:
Wij hebben de Stokke tripp trapp voor Evi gekocht toen ze 5 maanden oud was. We zijn er heel tevreden over, degelijke stoel en wat ik zo fijn vindt is dat je 'm lekker aan de tafel kunt aanschuiven. Er zijn geen tafeltjes te koop voor de tripp trapp, maar dat is dan dus ook niet nodig. Lekker praktisch is-ie ook omdat je kind er tot zeker 6 jaar oud op zitten kan.
ja nou ik had daar van tevoren helemaal niet bij nagedacht hoorquote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:41 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik snappum![]()
En dat van rapley en een houten tafel is een heel goed punt
wij hebben ook een geuther en daar kon de jongste van mijn neef tot 6 jaar makkelijk in. nu heb ik hem.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 16:41 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Dat is wel zo dat laatste maar dat is toch zo bij alle meegroeistoelen?
Die geuther heeft in elk geval hetzelfde schuifjes/plankjes meegroei principe als de tripptrapp.
Ik heb er vroeger ook in gezeten en mijn zusje ookquote:Op vrijdag 11 juni 2010 19:02 schreef Saffier het volgende:
Wij hebben ook een Bopita(zie Vicky's post)
Ik heb er vroeger als klein dreumesje en kleutertje ook in gezeten en nog jaren gebruikt in de keuken als 'mijn eigen tafeltje en stoeltje waar mijn broertje niet aan mocht zitten'.
Het afzetten deed Tobias ook, maar is er, gelukkig, nooit mee gekiept. Wj hebben trouwens wel een nieuwe, nu staat het alsof ik mijn oude kinderstoel mee heb genomen van thuis maar mijn ouders hadden hem niet meer.
Bij mijn ouders staat die van de IKEA, ook geen kiepgevaar maar ik vind het een spuuglelijk ding
Ik ook en ook mijn zusjequote:Op vrijdag 11 juni 2010 20:19 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ik heb er vroeger ook in gezeten en mijn zusje ook
Superstoel!
zelfde hier..quote:Op zaterdag 12 juni 2010 08:56 schreef Nijna het volgende:
Wij hebben een Ikea stoeltje (dat goedkope ding, erg handig voor erbij en om evt een keer mee te nemen, want je haalt em zo uit elkaar) en vooral toen de kleinste nog maar net in de kinderstoel ging zat ze daar beter in dan in de gewone kinderstoel, omdat die van Ikea lekker smal is zeg maar.
Inmiddels zit ze op een tiamo stoel
[ afbeelding ]
Wij hebben hem zonder leertje tussen tafelblad en zitting, maar met een tuigje. Tafelblad hadden we er bij de oudste wel op, maar de jongste zit zonder tafelblad gewoon bij de tafel. Prima stoel.
Beetje het idee van de stokke.
Ja, totdat er daadwerkelijk in gegeten wordtquote:
we staan op het punt om deze stoel te bestellen. Ik kan wel wat meningen gebruiken, wat vinden jullie er van?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:31 schreef Jelief het volgende:
Wij hebben nu een ikea antilop (die goedkoopste) die gaat nu al 6 jaar mee, incidenteel gebruikt voor Lotus en daarna intensief door Emma, meegeweest naar de jamborette(scoutingkamp), onder de douche gestaan. Ik heb hem voor Ruben opgeknapt met een stukje plakplastic op het blad en de rugleuning. Hij is geweldig praktisch maar mooi; neuh...
Voor Emma hebben we een meegroeistoel van hetkruidvat, niet zo geweldig want de zit is te diep waardoor ze niet goed bij de tafel blijft zitten, ook zitten er armleuningen aan waardoor ze, als de stoel tegen de tafel staat er niet goed zelf op kan klimmen.
Maar goed, we hebben nu ons oog laten vallen op deze:
[ afbeelding ]
dapper
We hebben nog een kraamcadeautegoed van schoonouders
Het hangt er vanaf hoe je 'm gebruikt denk ik. Als je je kind alleen in een kinderstoel zit als je aan tafel zit, is een blad niet echt nodig. Maar ik zet mijn neefje regelmatig met kinderstoel in de keuken als ik kook, en dan voer ik hem alvast wat. Ik vind het niet prettig als ik hem de hele tijd niet kan zien vanuit de keuken, en alleen in de keuken rondkruipen/lopen is ook niet handig en veilig (hij kan sinds kort bij de knoppen van het fornuis). Dus in dat geval is het erg handig om een blad erbij te hebben, waar je z'n eten op kan leggenquote:Op zaterdag 12 juni 2010 11:17 schreef Moonah het volgende:
Ik vraag me af hoe lang je zo 'n 'plankje' aan de kinderstoel gebruikt. Wij hebben een TrippTrapp, super. gewoon lekker aan tafel meeëten.
In het begin hebben we een Ikeastoel erbij gehad, idd handig vanwege het 'plankje'. En daarmee zette ik Thies ook een poos onder de douche. Maar voor het eerste jaar was dat ding alweer de deur uit.
Wij hebben ook die Bloom Fresco en inderdaad die ronde poot is zeer aanwezig, maar die valt deels onder de tafel. Je kan hem wel makkelijk heen en weer rollen want er zit ook wieltjes onder. Ik ben er op zich wel tevreden mee, ik vind hem nog steeds mooi. Zo'n ding staat wel een paar jaar in je kamer dus het oog wil ook watquote:Op zaterdag 12 juni 2010 18:08 schreef SacreCoeur het volgende:
Maar wat ik al eerder zei.. echt een super kinderstoel hoor maar is 'ie niet onhandig door de ronde poot?
Ik vind het een groot voordeel dat ze daar al zo vroeg in kunnen.
Lollig dat filmpje... er staan alleen een heleboel dezelfde filmpjes op youtubequote:Op woensdag 7 juli 2010 12:56 schreef Jelief het volgende:
De stoelen waren er dinsdag al! Ze staan nu bij de tafel. Een foto houden jullie nog te goed. Ik ben erg tevreden over de kwaliteit. De kleuren zijn fris maar niet schreeuwend, door de lak heen zie je nog de houtstructuur. Oja, als je hebt besteld maken ze eenfilmpje over het maken vna 'jouw' stoelen.
Och ja, wij ookquote:Op donderdag 9 september 2010 13:46 schreef Claudia_x het volgende:
We hebben een tijdje geklooid met eten geven in de wipstoel (helemaal rechtop)
Mijn ouders hebben die en hoe vaak ik daar inmiddels al niet met mijn voet achter ben blijven hakenquote:Op donderdag 9 september 2010 20:37 schreef DuchessX het volgende:
Naast de tripp trapp hebben we onlangs ook de ikea-kinderstoel van 12,50 euro gekocht en ook daar zijn we erg tevreden over. Deze nemen we mee als we ergens op bezoek gaan, of voor in de tuin of voor als we zelf bezoek met een klein kindje hebben. We hebben het tafelblad er ook bij gekocht voor 2,5 euro.
[ afbeelding ]
Maar dan in het wit, met tafelblad.
Dat vind ik dus ook..quote:Op donderdag 11 november 2010 10:26 schreef Brighteyes het volgende:
Gaaf!En heel erg
Ik zou dat ook zo gekocht hebben.
Ik heb de wipstoel wel eens op tafel gezet, maar dat is het ook net niet.
Dat is nl. het enige dat ik echt heel tof vind aan die Bloom, dat je je kindje ook hoog makkelijk even erbij kan zetten.
*kuch* *verslikt* *kuch*
Voor 119 euro weet ik het nog even zo net niet.![]()
![]()
Ja, ik ook. Heb nog niks gehoordquote:Op donderdag 9 september 2010 12:50 schreef Brighteyes het volgende:
Daar ben je mooi klaar mee dan k_i_m.
Ben benieuwd wat Bloom zegt!
Mijn broer heeft 4 stokke stoelen aan tafel staan (4 kids, dus tja) en vind ze geweldig. Maar ik hoor hier de meeste mensen ook over Stokke.quote:Op donderdag 11 november 2010 12:03 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn vader vervloekte het ikea ding nog, afgelopen weekend vanwege de iets wijd uitlopende poten, maar ik vind hem toch echt nog wel superhandig.
We gingen bij mijn ouders eten en die hebben 1 kinderstoel (van ons nog van vroeger) en dus namen we de ikea-stoel mee zo dat Oscar ook kon zitten.
Pessie, ik ben heel positief over de Stokke, maar anderen die een andere stoel hebben zijn daar positief over. Behalve K_i_m dan.![]()
Stokke kan ook 2e hands he, dan betaal je tussen de 60 en 85 euro voor een stoel met beugel en leren riempje. Dan hoef je alleen nog maar zelf een kussentje te kopen of die ook 2e hands te vergaren. Wij doen t waarschijnlijk ook zo, compleet nieuw kost t ding 200 eurie, dat vind ik echt belachelijk veel geld. Komt bij dat de gekleurde versies bovenop de beide leuningen snel gaan schilferen, dus je hebt meer aan een blank houten of kersen exemplaar. En het nieuwe plastic inzetje ipv houten beugel vind ik ook geen verbetering. Dus voor ons een 2e hands met nieuw kussen, het zijn in mijn ogen wel de meest fijne stoelen.quote:Op donderdag 11 november 2010 11:52 schreef Orea het volgende:
ik zet Leia in haar Maxi Cosi op de kinderwagen aan tafel. (wordt de wagen ook eens gebruikt
)
Wij hebben voor haar nu de Bambino Stokke(gewoon dat houten ding van het Kruidvat, maar het ziet er prima uit voor ¤ 39,99) als ze straks echt zit eens kijken hoe handig die is. Stokke vind ik mooi, maar ik vind het een hoop geld. Snap wel dat het een investering is omdat je hem tot in de tienerjaren kan gebruiken, maar wellicht dat die stoel die we nu hebben dat ook allemaal prima kan!
En die van de Ikea wil ik ook nog halen (voor die ¤ 15,-) lijkt me handig om mee te nemen enzo
Bijna bij elke babywinkel krijg je 't blad er gratis bij als je de stoel incl. babyset koopt.quote:Op donderdag 11 november 2010 14:37 schreef Brighteyes het volgende:
Die laatste heb ik idd wel eens gebruikt in een wegrestaurant in Belgie of Frankrijk.
idd lastig schoon te maken lijkt me en ik vond hem superonhandig met omhoog doen, want wel kon, maar wat ik niet snapte.
Het enige 'nadeel' van de tripp trapp is dat er geen blad bij zit. Dus dat je niet even lekker op de bank kan gaan zitten met je kind naast je in zijn stoel zelf etend.
Er is nu wel een blad bij te krijgen begreep ik, maar ook dat vind ik wel heel erg duur.
Woei! Mag ik een foto van de kleur die hij nu is? En waar in Friesland? Ik vind het gaaf voor Rienk!quote:Op donderdag 11 november 2010 15:07 schreef richardrahl het volgende:
Zoekt er trouwens hier iemand nog een stoel? Ik heb deze staan (heb hem wel groen geverfd, was oorspronkelijk wit):
[ afbeelding ]
Mag voor 25 euro opgehaald worden in Friesland. Kan uit elkaar en dan heb je een stoel en tafeltje. Voor mijn dochter had ik net een 2e gekocht toen mijn zoon besloot dat hij alleen nog wil eten op een grote mensenstoel.
Zit ook een stoelverkleiner bij met dieren uit de jungle. Volgens mij was ik bij elkaar iets van 140 ervoor kwijt. Wel een heel fijn Bopita stoeltje, heb er ook de kinderkamer van en topkwaliteit.
Die van Ikea zijn wel aardig voor bij opa en oma, al ben ik al 3 keer over die stangen gevallen![]()
Triptrap is ook prima. Is mooi stevig. Alhoewel, mijn neefje kreeg het voor elkaar ermee om te vallen en hij is 2,5
Wij hebben een 2e hands Stokkequote:Op donderdag 11 november 2010 15:30 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Stokke kan ook 2e hands he, dan betaal je tussen de 60 en 85 euro voor een stoel met beugel en leren riempje. Dan hoef je alleen nog maar zelf een kussentje te kopen of die ook 2e hands te vergaren. Wij doen t waarschijnlijk ook zo, compleet nieuw kost t ding 200 eurie, dat vind ik echt belachelijk veel geld. Komt bij dat de gekleurde versies bovenop de beide leuningen snel gaan schilferen, dus je hebt meer aan een blank houten of kersen exemplaar. En het nieuwe plastic inzetje ipv houten beugel vind ik ook geen verbetering. Dus voor ons een 2e hands met nieuw kussen, het zijn in mijn ogen wel de meest fijne stoelen.
Volgens mij heb ik je adres nog wel, ik heb een tijd terug kinderkleren naar je gebracht (andere username)quote:Op donderdag 11 november 2010 16:37 schreef Vlindur het volgende:
Woei! Mag ik een foto van de kleur die hij nu is? En waar in Friesland? Ik vind het gaaf voor Rienk!![]()
Hey!quote:Op donderdag 11 november 2010 17:00 schreef richardrahl het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik je adres in Drachten nog wel, ik heb een tijd terug kinderkleren naar je gebracht (andere username)
Ik moet er even aan denken vanavond, ik probeer het. Maar eerst sint maarten en zoonlief heeft een gekneusde voet (kwam gisteren vast te zitten tussen de spijlen van het bed).
De stoel is nu groen, maar je kan hem zo weer schuren en verven, dan past hij wat beter in je woonkamer
Ohquote:Op donderdag 11 november 2010 17:03 schreef richardrahl het volgende:
volgens mij had ik een ban
pm je even je mailadres? Dan stuur ik je de foto's en dan hoor ik het wel.
Mijn oppasmeis is nog geen twee en ze hebben een witte, bovenop de zijkant vd stoel zijn meerdere beschadigingen vd verf, ook op MP bij gekleurde 2e hands zie je die plekken. Het zal per stoel of wellicht per kleur verschillen, maar tis enorm zonde natuurlijk.quote:Op donderdag 11 november 2010 15:37 schreef Brighteyes het volgende:
Wat is snel als je het hebt over dat schilferen?
We hebben die van Sasaha nu bijna 2,5 jaar en geen schilfers nog.![]()
Die van Ikea zijn ook prima, heb ik hier ook in huis voor als fam/vrienden met ukjes langskomen. Mooi klein kuipje waar ze al snel goed in zitten, alleen die @#$%^ poten waat je snel over valt.quote:Op donderdag 11 november 2010 16:37 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Woei! Mag ik een foto van de kleur die hij nu is? En waar in Friesland? Ik vind het gaaf voor Rienk!![]()
[..]
Wij hebben een 2e hands Stokke![]()
Nooooit weer. De stokke stoelen zijn vernieuwd en de nieuwe zitverkleiner past dus niet in een oude stokke en zelfs de verkleiner daarvoor past niet in de onze. Ik heb in de rugleuning moeten knippen om het enigszins passend te makenIk schijn een echt mega oude stoel te hebben gekocht.
Dus mocht je op MP gaan zoeken, zoek dan een echt complete tripptrapp en haal niet daar de stoel weg, daar de verkleiner en daar een kussen. Gewoon een complete; Anders blijf je passen en meten en ergenissen opdoen.
Verder vind het een prima stoel, maar Rienk zit net zo goed in die van de Ikea (die hebben we voor mee naar zijn ouders en voor als er andere kinderen zijn)
Tis geen moeten hoor, op de grond is ook prima, maar dan kijkt een kind zo omhoog tegen een lang persoon, in de stoel zitten ze wat dichterbij en kan je zelf ook makkelijk bij je uk, lijkt mij wel handig of het in de praktijk zo is zal ik over een jaar wel ondervinden.quote:Op donderdag 11 november 2010 17:23 schreef Vlindur het volgende:
Ik douche soms met Rienk samen, maar die zit gewoon op de grond hoor? Waarom moet een kind in een stoel?
volgens mij had je hier een foto van een mega bubbelbad laatst geplaatst, ik had het wel geweten!quote:Op donderdag 11 november 2010 17:23 schreef Vlindur het volgende:
Ik douche soms met Rienk samen, maar die zit gewoon op de grond hoor? Waarom moet een kind in een stoel?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |