abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82684147
je mag wel ff komen proefzitten met Daan hoor
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 21:31:18 #27
62233 Jelief
ikke lief!
pi_82685440
Wij hebben nu een ikea antilop (die goedkoopste) die gaat nu al 6 jaar mee, incidenteel gebruikt voor Lotus en daarna intensief door Emma, meegeweest naar de jamborette(scoutingkamp), onder de douche gestaan. Ik heb hem voor Ruben opgeknapt met een stukje plakplastic op het blad en de rugleuning. Hij is geweldig praktisch maar mooi; neuh...
Voor Emma hebben we een meegroeistoel van hetkruidvat, niet zo geweldig want de zit is te diep waardoor ze niet goed bij de tafel blijft zitten, ook zitten er armleuningen aan waardoor ze, als de stoel tegen de tafel staat er niet goed zelf op kan klimmen.
Maar goed, we hebben nu ons oog laten vallen op deze:

dapper
We hebben nog een kraamcadeautegoed van schoonouders
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 23:36:09 #28
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_82691698
Ik struikel altijd over alle poten die uitsteken en alleen daarom zou ik voor de stokke trip trap kiezen. Die heb ik dus ook en ik vind het ideaal. Geen tafelblad nodig en ik zit er zelf ook graag op als ik de kans krijg.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_82698057
Wij hebben een Ikea stoeltje (dat goedkope ding, erg handig voor erbij en om evt een keer mee te nemen, want je haalt em zo uit elkaar) en vooral toen de kleinste nog maar net in de kinderstoel ging zat ze daar beter in dan in de gewone kinderstoel, omdat die van Ikea lekker smal is zeg maar.
Inmiddels zit ze op een tiamo stoel

Wij hebben hem zonder leertje tussen tafelblad en zitting, maar met een tuigje. Tafelblad hadden we er bij de oudste wel op, maar de jongste zit zonder tafelblad gewoon bij de tafel. Prima stoel.
Beetje het idee van de stokke.
Fake it till you make it...
pi_82698119
Die Tiamo hebben wij ook. Het blad hebben we eraf gehaald toen Chris met de pot mee ging eten, gewoon aan tafel dus. Dat tuigje is er rond de 16-18 maanden afgegaan, toen kon hij zelf op/af de stoel klimmen en hij bleef toch wel netjes zitten.

De stoel bevalt verder prima, alleen wat zachte schroeven. Niet erg voor 1 keer monteren, maar bij het verzetten naar een andere stand wordt dat al minder, en de 2e keer helemaal. Dus we hebben er zelf even wat stevigere schroeven ingezet. Maar dat heb ik nog nooit eerder gehoord, dus misschien een productie-foutje..
  zaterdag 12 juni 2010 @ 09:30:48 #31
57497 happyme28
I'm so happy
pi_82698370
Oh, die Tiamo is ook nog wel een optie. Maar ik zie nu ook de voordelen in van een blad met opstaand randje.

En Vicky, goed plan maar dan moet Daan eerst kunnen blijven zitten in zo'n stoel whahaha
pi_82698959
Hier hebben we de Chicco Energy.
Nog geen ervaring met het zitten, omdat Mart pas 3,5 maand is. Maar hij kan ook in de ligstand (totaal 3 standen voor de ruglening). En hij is ook in hoogte verstelbaar. Met zitverkleinder die er ook uit kan.
Eigen blad, die er ook af kan. Met daarop weer een soort van blad die je er ook nog af kunt halen en zo af kunt wassen of in de afwasmachine kunt plaatsen.

Antislip op de poten. Een bordje onderaan waar je het warme eten veilig even weg kunt zetten. Makkelijk in te klappen en dus makkelijk mee te nemen. Ideaal
  zaterdag 12 juni 2010 @ 11:13:48 #33
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_82700264
Ja de Bloom fresco is ook vanaf de babytijd te gebruiken maar hij lijkt me zo onhandig!
Door die ronde poot neemt 'ie zoveel ruimte in beslag.
Maar hij heeft wel een tafelblad enzo, misschien is dat ook een optie?
  zaterdag 12 juni 2010 @ 11:17:40 #34
11682 Moonah
Jolie femme
pi_82700352
Ik vraag me af hoe lang je zo 'n 'plankje' aan de kinderstoel gebruikt. Wij hebben een TrippTrapp, super. gewoon lekker aan tafel meeëten.
In het begin hebben we een Ikeastoel erbij gehad, idd handig vanwege het 'plankje'. En daarmee zette ik Thies ook een poos onder de douche. Maar voor het eerste jaar was dat ding alweer de deur uit.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 11:23:09 #35
1762 YPPY
Yppiaans
pi_82700491
Wij hebben de bopita stoel (ja, dus die van Vicky) ruim 3,5 jaar gebruikt. Het plankje dus ook 3,5 jaar, want met onze tafel kun je er niet goed een stoel onderschuiven. Nu staat de stoel op zolder, als tafeltje om aan te spelen als ze daar is. Ik vond het een fijne stoel, maar ben wel blij dat ik meteen aan het begin al zelf placemats heb gemaakt, anders weet ik niet hoe het hout er nu aan toe zou zijn. En de aqua blauwe verf geeft af als je flink moet poetsen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_82700601
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 08:56 schreef Nijna het volgende:
Wij hebben een Ikea stoeltje (dat goedkope ding, erg handig voor erbij en om evt een keer mee te nemen, want je haalt em zo uit elkaar) en vooral toen de kleinste nog maar net in de kinderstoel ging zat ze daar beter in dan in de gewone kinderstoel, omdat die van Ikea lekker smal is zeg maar.
Inmiddels zit ze op een tiamo stoel
[ afbeelding ]
Wij hebben hem zonder leertje tussen tafelblad en zitting, maar met een tuigje. Tafelblad hadden we er bij de oudste wel op, maar de jongste zit zonder tafelblad gewoon bij de tafel. Prima stoel.
Beetje het idee van de stokke.
zelfde hier..
pi_82701876
Hier ook een Tripp Trapp. Emma zit er stevig in met haar 7 kilo op 6,5 maand en ik heb nog geen vreemde vlekken op tafel kunnen ontwaren Moesten we het overnieuw doen, kwam er gewoon weer een Tripp Trapp.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 17:30:08 #38
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_82712409
Wij zijn gegaan voor de Bloom Freso Loft:

Nu kan ze er in als babietje, en ze kan langzaamaan doorgroeien naar rechtop zitten en vervolgens met plankjes en de hele boel.

Lekker makkelijk schoonmaken (plastic), stabiel, verplaatsbaar en best beetje stoer met die roze inzet
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zaterdag 12 juni 2010 @ 18:08:46 #39
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_82713903
Maar wat ik al eerder zei.. echt een super kinderstoel hoor maar is 'ie niet onhandig door de ronde poot?
Ik vind het een groot voordeel dat ze daar al zo vroeg in kunnen.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 18:15:28 #40
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_82714115
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 17:30 schreef fietsie het volgende:

Lekker makkelijk schoonmaken (plastic),
Ja, totdat er daadwerkelijk in gegeten wordt .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_82714166
Dat schoonmaken valt tegen vind ik.. gaat in de randjes zitten..
pi_82714392
Wij hebben een tripp trapp, een goede keuze.
Tijn zat er al snel goed en netjes in.
Fijn dat hij lang mee kan.

Mn ouders hebben zo'n kinderstoel met een tafeltje eronder zeg maar, daar zakt hij echt in weg, niet echt fijn dus.

Op vakantie hadden ze die plastic kinderstoelen van ikea van 14 euro ofzo, die zaten ook goed en zelfde als moonah, daar was geen bad enzo dus heb ik die stoel zo mee onder de douche genomen, ideaal, lekker op hoogte je kind douchen.
  donderdag 1 juli 2010 @ 21:45:41 #43
62233 Jelief
ikke lief!
pi_83547832
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 21:31 schreef Jelief het volgende:
Wij hebben nu een ikea antilop (die goedkoopste) die gaat nu al 6 jaar mee, incidenteel gebruikt voor Lotus en daarna intensief door Emma, meegeweest naar de jamborette(scoutingkamp), onder de douche gestaan. Ik heb hem voor Ruben opgeknapt met een stukje plakplastic op het blad en de rugleuning. Hij is geweldig praktisch maar mooi; neuh...
Voor Emma hebben we een meegroeistoel van hetkruidvat, niet zo geweldig want de zit is te diep waardoor ze niet goed bij de tafel blijft zitten, ook zitten er armleuningen aan waardoor ze, als de stoel tegen de tafel staat er niet goed zelf op kan klimmen.
Maar goed, we hebben nu ons oog laten vallen op deze:
[ afbeelding ]
dapper
We hebben nog een kraamcadeautegoed van schoonouders
we staan op het punt om deze stoel te bestellen. Ik kan wel wat meningen gebruiken, wat vinden jullie er van?
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  donderdag 1 juli 2010 @ 21:58:44 #44
292014 appelfan
Pleegmama <3
pi_83548612
Ik vind de stoel van fietsie er erg modern uitzien :!
Zelf heb ik een stokke, erg handig voor alle leeftijden! Als er een ouder pleegkind komt, kan ie er makkelijk in. Bij jonge kinderen ook

Voor de (pleeg)baby hebben wij ook een meeneembare plasticcen van de Ikea gekocht.
  donderdag 1 juli 2010 @ 22:00:19 #45
593 sjak
Juffie Bloem
pi_83548703
Hier ook twee tripp trapps. We waren zo blij met de eerste dat we er voor Stijn ook een hebben aangeschaft. Ik heb het tafeltje nooit gemist maar voor de mensen die dat wel doen, heb ik goed nieuws, de Playtray:
Lekker douchen!
pi_83548742
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 11:17 schreef Moonah het volgende:
Ik vraag me af hoe lang je zo 'n 'plankje' aan de kinderstoel gebruikt. Wij hebben een TrippTrapp, super. gewoon lekker aan tafel meeëten.
In het begin hebben we een Ikeastoel erbij gehad, idd handig vanwege het 'plankje'. En daarmee zette ik Thies ook een poos onder de douche. Maar voor het eerste jaar was dat ding alweer de deur uit.
Het hangt er vanaf hoe je 'm gebruikt denk ik. Als je je kind alleen in een kinderstoel zit als je aan tafel zit, is een blad niet echt nodig. Maar ik zet mijn neefje regelmatig met kinderstoel in de keuken als ik kook, en dan voer ik hem alvast wat. Ik vind het niet prettig als ik hem de hele tijd niet kan zien vanuit de keuken, en alleen in de keuken rondkruipen/lopen is ook niet handig en veilig (hij kan sinds kort bij de knoppen van het fornuis). Dus in dat geval is het erg handig om een blad erbij te hebben, waar je z'n eten op kan leggen
freedom is just another word for nothing left to lose
  donderdag 1 juli 2010 @ 22:07:21 #47
292014 appelfan
Pleegmama <3
pi_83549097
Hier nog een tip mbt schoonmaken van kinderstoel: zeiltje of vershoudfolie is veel handiger! Hup zeiltje er af en afspoelen
  vrijdag 2 juli 2010 @ 00:05:31 #48
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_83554760
Die goedkope Ikea kinderstoel is echt handig hoor, maar komt er bij mij thuis niet in. Hoe vaak ik bij mijn ouders al niet over die wijduitstaande poten gevallen ben Wat een ramp zeg.

We hebben zelf 2 triptraps en daarin zit Esmee ook echt het beste. Geen geklooi met plastic zitverkleiners enzo. En lekker makkelijk schoon te houden. Bovendien haal je als ze 2/2,5 zijn die beugel eraf en dan klimmen ze er zo zelf op en af. Ideaal. En je kunt hem zelf ook gebruiken. Ik zit er in ieder geval wel eens op als ik even snel iets aan tafel moet doen en de triptrap staat er toevallig
pi_83558340
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 18:08 schreef SacreCoeur het volgende:
Maar wat ik al eerder zei.. echt een super kinderstoel hoor maar is 'ie niet onhandig door de ronde poot?
Ik vind het een groot voordeel dat ze daar al zo vroeg in kunnen.
Wij hebben ook die Bloom Fresco en inderdaad die ronde poot is zeer aanwezig, maar die valt deels onder de tafel. Je kan hem wel makkelijk heen en weer rollen want er zit ook wieltjes onder. Ik ben er op zich wel tevreden mee, ik vind hem nog steeds mooi. Zo'n ding staat wel een paar jaar in je kamer dus het oog wil ook wat
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_83561996
Ik heb deze (via e-bay gekocht) maar dan in het oranje.

Aangezien Hannah nog niet zelf kan zitten kan ik nog niet zeggen hoe hij bevalt
Ik ben wel heel tevreden over mijn ABC design kinderwagen, maxi cosi en wipstoel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')