Spreekt elkaar nogal tegen denk je niet?quote:Op maandag 14 juni 2010 02:23 schreef Salvad0R het volgende:
Gast, banken zijn direct hoofdverantwoordelijk voor elke financiële vorm van terreur wat op de wereld heerst.
Ze hebben geen bevoorrechte functie maar een verantwoordelijke functie. Opflikkeren met die uitbuiters.
Dit dus.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 01:49 schreef RitseB het volgende:
[..]
Als het niet zou kunnen zouden we ook niet met de welvaart leven waar we nu mee leven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
Overheidsingrijpen zorgen voor crisissen. Zijn er nou echt mensen die denken dat banken baat hebben bij een negatief imago?quote:De consument wordt de dupe van een Europese belasting op banken. Dat stelt de Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) in reactie op een uitgelekt ontwerp voor een Europese bankentaks.
''De belasting betekent extra lasten voor banken. Daarmee verklein je de ruimte voor kredietverlening en leg je de kosten uiteindelijk bij de consument'', aldus woordvoerder Bart van Leeuwen van de NVB vandaag.
Dit weekend lekten de ontwerpteksten uit voor de EU-top in Brussel later deze week. De regeringsleiders van de EU-lidstaten lijken bereid de heffing door te zetten, ook als er geen wereldwijde heffing komt. Tegelijk wordt gekeken hoe te voorkomen dat Europese banken er geen nadeel van ondervinden ten opzichte van de concurrenten buiten de EU.
Hoe bedoel je dat. Dat de gebruikers beter moeten weten. Alsof ji jof ik een keus hebben om een ander geldsysteem te gebruiken?quote:Op maandag 14 juni 2010 11:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Spreekt elkaar nogal tegen denk je niet?
Banken zijn niet direct hoofdverantwoordelijk voor de verschillen in geldstromen e.d.
We just don't care enough...
Die keus is er, gebruik banken die niet voor 'uitbuiting' van derdewereldlanden, het milieu of wat dan ook gebruikt worden. Kijk naar ASN of zet al je geld om in goud. De keuze voor een ander geldsysteem is aanzienlijk gemakkelijker dan voor een andere overheid.quote:Op maandag 14 juni 2010 12:41 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat. Dat de gebruikers beter moeten weten. Alsof ji jof ik een keus hebben om een ander geldsysteem te gebruiken?
QFTquote:Op maandag 14 juni 2010 16:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Banken algemeen zien als bron van de crisis en de ellende is net zo dom als de PVV aanhang over migratie
Soms kan je slim uit de hoek komen.quote:Op maandag 14 juni 2010 19:51 schreef Klopkoek het volgende:
Jij wilt er later bij horen, daarom neem je het voor ze op. En jij moet niet beginnen over meetellen.
Mijn afkeer is groot en wordt o.a. bevestigd door jouw avatarquote:Op zondag 13 juni 2010 15:17 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Fijne ontduiking van de bewijslast. Ik begin haast te denken dat je niet eens wil discussiëren en vooral je eigen ongenuanceerde mening wil blijven verkondigen.
Houd toch op met je 'de markt'. Dom geleuter voor het afwentelen van de kosten op anderen.quote:[..]
Een tijdperk waarin de markt nog de kans kreeg zichzelf te corrigeren door middel van recessies. Ja, echt onverstandig.
Leugens, dat bevordert 'de overheid' nietquote:[..]
Bankruns zijn zelfs nu aan de orde van de dag. Sterker nog, het wordt door de overheid gefaciliteerd. Juist doordat de overheid actief het aanhouden van een zo laag mogelijke dekkingsgraad stimuleert.
Nope, voor de FED was de bankensector in de VS in handen van een klein groepje die van alles en nog wat bepaalden.quote:[..]
Dat is het geworden nadat de FED opgericht werd.
Maar het gebeurt nu iets minder dan eerst dat een klein groepje de staat kan dwingen om schulden aan te maken én tegen ongunstige tarieven te lenen bij de banken. Zoals JP Morgan ooit deed.quote:[..]
Voor zover dit waar is, is het zeker nu het geval. De FED heeft de bancaire sector in de V.S. alleen maar meer lobby-power gegeven.
eriksd doet dat zeker niet. en hij weet dat ook van zichzelf.quote:Op maandag 14 juni 2010 19:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Soms kan je slim uit de hoek komen.
Hier is dat niet het geval.
Zozo. Was je erbij toen ik dit postte?quote:Op maandag 14 juni 2010 19:56 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
eriksd doet dat zeker niet. en hij weet dat ook van zichzelf.
Cohen zegt "iedereen telt mee". wat betekent: zo zo zou het moeten zijn. in dat geval is het ook inderdaad ieders verantwoordelijkheid als het niet goed gaat. want iedereen telt mee. maar in zo'n wereld leven we niet (meer).
Wil ik bankier worden? Dat is nieuw voor mij.quote:Op maandag 14 juni 2010 19:51 schreef Klopkoek het volgende:
Jij wilt er later bij horen, daarom neem je het voor ze op. En jij moet niet beginnen over meetellen.
Err... Ik wil niet veel zeggen hoor, maar wat overheden nu doen is en masse het rood in duiken om de economie kunstmatig te stimuleren. Als je nou gewoon die recessie laat komen, gaat er nogal wat dood hout in het bedrijfsleven over de kop en daarbij zijn alleen de crediteuren van die bedrijven de lul en niet de belastingbetaler, die nu wel de klos zijn (want ze moeten rente gaan betalen over al dat geleende geld). Het is dus precies andersom dan wat jij beweert.quote:Op maandag 14 juni 2010 19:54 schreef Klopkoek het volgende:
Houd toch op met je 'de markt'. Dom geleuter voor het afwentelen van de kosten op anderen.
1) Overheden zijn afgestapt van de gouden standaard.quote:Leugens, dat bevordert 'de overheid' niet
Dit dus.quote:Op maandag 14 juni 2010 16:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Banken algemeen zien als bron van de crisis en de ellende is net zo dom als de PVV aanhang over migratie
Klopt, maar het is toch vreemd dat het op een gegeven moment niet verboden is, maar genationaliseerd?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 19:02 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Voordat de centrale banken bestonden had je ook fractioneel bankieren. Maar dan zonder enige kapitaaleisen oid.
en hitler was linksquote:
Verschil tussen toen en nu: toen kon een bank niet meer uitlenen dan het aan goud had als onderpand. Nu kan een bank oneindig uitlenen wat het wil tegen een rente, terug te betalen door de burger via belastingen. ik heb het over de centrale banken. een bankrun is iets gezonds, daar hebben klanten nog een keus. wat gebeurt er als al het geld digitaal wordt wat kan je als burger dan nog terughalen wat van hen is?quote:Op dinsdag 15 juni 2010 21:54 schreef Klopkoek het volgende:
wat een vermoeiende onzin wordt weer hier verkondigt. niet in de laatste plaats door justanick(er).
alsof die gouden standaard zo goed werkte... en puntje vier is al helemaal nonsens
dat gebeurde mooi welquote:Op dinsdag 15 juni 2010 22:08 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Verschil tussen toen en nu: toen kon een bank niet meer uitlenen dan het aan goud had als onderpand. Nu kan een bank oneindig uitlenen wat het wil tegen een rente, terug te betalen door de burger via belastingen. ik heb het over de centrale banken. een bankrun is iets gezonds, daar hebben klanten nog een keus. wat gebeurt er als al het geld digitaal wordt wat kan je als burger dan nog terughalen wat van hen is?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |