slinks = ongebruikelijk, juridisch zeer discutabel, vaak onbegrijpelijk, technisch creatief en/of oneigenlijke bekrachtigingen bij besluitvorming, gebrek aan transparantie; belangenverstrengeling niet uitgesloten.quote:Op maandag 21 juni 2010 14:19 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
[..]
Je stelt me teleur..
Heb een beetje een afkeer tegen mensen die in een discussie termen gooien als "slinks", "gristen(hond)", "pvv-facist"
Je vergeet dat de 1e kamer ook nog ontiegelijk veel moet goedkeuren..
O.quote:Op maandag 21 juni 2010 14:43 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
slinks = ongebruikelijk, juridisch zeer discutabel, vaak onbegrijpelijk, technisch creatief en/of oneigenlijke bekrachtigingen bij besluitvorming, gebrek aan transparantie; belangenverstrengeling niet uitgesloten.
Op juridische gronden ja, niet op inhoud.quote:Op maandag 21 juni 2010 14:19 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
[..]
Je stelt me teleur..
Heb een beetje een afkeer tegen mensen die in een discussie termen gooien als "slinks", "gristen(hond)", "pvv-facist"
Je vergeet dat de 1e kamer ook nog ontiegelijk veel moet goedkeuren..
Niet op inhoud, maar de 1e kamer is in de praktijk een clubje waar veel koehandel wordt bedreven, waar niemand wat over te zeggen heeft.quote:Op maandag 21 juni 2010 14:47 schreef Klummie het volgende:
[..]
Op juridische gronden ja, niet op inhoud.
Exacy, volkomen overbodig orgaan, heeft z'n functie allang verloren. Laat het toetsen maar gewoon aan de rechterlijke macht.quote:Op maandag 21 juni 2010 14:56 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Niet op inhoud, maar de 1e kamer is in de praktijk een clubje waar veel koehandel wordt bedreven, waar niemand wat over te zeggen heeft.
De PVV heeft het CDA doodgeknuffeld in de kabinetsformatie van vorige week.quote:Op maandag 21 juni 2010 16:20 schreef venomsnake het volgende:
Lijkt me wel wat, zo'n bomenknuffel kabinet.
Yeah right. Daar hebben ze bij het CDA toch absoluut geen zin in.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:58 schreef Wombcat het volgende:
Dit lijkt me nu toch wel in beeld te komen.
Het CDA gaat liever met de PVV dan met de SP. Dit gaat er nooit komen.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 16:58 schreef Wombcat het volgende:
Dit lijkt me nu toch wel in beeld te komen.
De PVV staat economisch echt niet minder ver van het CDA af dan de SP en daar geldt dan nog voor dat er in het programma van de PVV een aantal punten staat die haaks staan op principes van het CDA.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:06 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Het CDA gaat liever met de PVV dan met de SP. Dit gaat er nooit komen.
Edit: verkeerd gelezen, srry.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:16 schreef JohnDDD het volgende:
Laten we eerlijk zijn, zelfs ik als GL stemmer denk niet dat dit kabinet goed voor Nederland kan zijn. Buiten dat er twee partijen in zitten die enorm hebben verloren, en één van die partijen een conservatieve christelijke partij is, is dit gewoonweg te links na de uitkomst van de verkiezingen.
Wel geldt voor dit kabinet hetzelfde (maar in wat mindere mate) als VVD-PVV-CDA: 76 zetels is wel een erg smalle meerderheid. Er hoeft maar eentje uit een partij te stappen en je hangt.quote:
Ze hebben nog 1 zetel extra marge vergeleken met vvd/pvv/cda, want deze mogelijke coalitie staat op 77 zetels.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:20 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wel geldt voor dit kabinet hetzelfde (maar in wat mindere mate) als VVD-PVV-CDA: 76 zetels is wel een erg smalle meerderheid. Er hoeft maar eentje uit een partij te stappen en je hangt.
Verder is een meerderheid gewoon een meerderheid.
En het geneuzel van winnaars en verliezers gaat nergens over.
Als er straks 2 jaar een kabinet zit, dan gaan we toch ook niet in de TK zeggen dat het CDA minder in te brengen heeft met hun 21 zetels dan GL met hun 10, omdat in de verkiezingen daarvoor CDA veel meer zetels had en GL juist minder? Het gaat om de zetels die je hebt, niet om de zetels die je verloren hebt.
Edit: ninja-edit
Aan de andere kant kan dit voor hen nog wel eens minder onaantrekkelijk zijn dan een experiment met de dwazen van Wilders...quote:Op dinsdag 22 juni 2010 17:00 schreef Morendo het volgende:
[..]
Yeah right. Daar hebben ze bij het CDA toch absoluut geen zin in.
Nou wees gerust, het lijkt mij ook niks, net beter dan met de PVV maar dat is dan ook allesquote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:26 schreef eriksd het volgende:
Tja, dit kabinet lijkt mij extreem verschrikkelijk.
Het CDA is nu zonder Balkenende, Pvda zonder Bos:quote:Op dinsdag 22 juni 2010 19:36 schreef du_ke het volgende:
[..]
Aan de andere kant kan dit voor hen nog wel eens minder onaantrekkelijk zijn dan een experiment met de dwazen van Wilders...
Maar goed CDA en PvdA zullen er voorlopig niet uitkomen.
Verhagen wil niet met de SP, dat gaat nooit komen. Dat wordt prijsschieten voor rechts op het CDA met het gevolg dat het CDA nog eens 10 zetels verliest. Het CDA wil het liefst helemaal niet regeren, maar als het moet, dan maar met VVD, GL, D66, PvdA of een combinatie ervan. Niet de SP (zie de onderhandelingen in 2007 tussen SP en CDA, dat was snel over).quote:Op dinsdag 22 juni 2010 21:11 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Het CDA is nu zonder Balkenende, Pvda zonder Bos:
Compleet nieuwe situatie i.p.v. voor 19 februari.
Pvda-SP-GroenLinks-CDA-kabinet met gedoogsteun van de Dierenpartij.
Rosenthal kan volgende week al op vakantie.
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 @ 21:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
Een (in een later stadium) eventueel aan te wijzen PvdA-informateur kan deze optie wel mooi ter verkenning gebruiken, om uiteindelijk terug te keren bij Paars+. Hetgeen dan de enige optie voor de VVD is om mee te regeren
PvdA-GL-SP is nog erger. Daar was ook een tijdje sprake van. Stel je voor.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:26 schreef eriksd het volgende:
Tja, dit kabinet lijkt mij extreem verschrikkelijk.
quote:Op dinsdag 22 juni 2010 21:11 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Het CDA is nu zonder Balkenende, Pvda zonder Bos:
Compleet nieuwe situatie i.p.v. voor 19 februari.
Pvda-SP-GroenLinks-CDA-kabinet met gedoogsteun van de Dierenpartij.
Rosenthal kan volgende week al op vakantie.
Wat nu als het hippie-beleid zo goed bevalt, dat zelfs de meest verzuurde VVD-stemmer beseft dat er meer in het leven is dan met je moddervette kont in een dure auto rond te rijden?quote:Op woensdag 23 juni 2010 02:22 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Verhagen wil niet met de SP, dat gaat nooit komen. Dat wordt prijsschieten voor rechts op het CDA met het gevolg dat het CDA nog eens 10 zetels verliest. Het CDA wil het liefst helemaal niet regeren, maar als het moet, dan maar met VVD, GL, D66, PvdA of een combinatie ervan. Niet de SP (zie de onderhandelingen in 2007 tussen SP en CDA, dat was snel over).
Ben 1.92 m lang weeg 79 kilo in mijn auto heeft maar 6000 euro gekost en ik heb VVD gestemd.quote:Op woensdag 23 juni 2010 06:51 schreef Samson_en_Gert het volgende:
[..]
Wat nu als het hippie-beleid zo goed bevalt, dat zelfs de meest verzuurde VVD-stemmer beseft dat er meer in het leven is dan met je moddervette kont in een dure auto rond te rijden?
Precies, alsof elke VVD-er meer dan een ton verdient en een dikke duitser rijdt. Dan zouden we er een hoop van hebben in NL gezien de uitslag.quote:Op woensdag 23 juni 2010 08:16 schreef marky het volgende:
[..]
Ben 1.92 m lang weeg 79 kilo in mijn auto heeft maar 6000 euro gekost en ik heb VVD gestemd.
Ik heb toch liever Woodstock I.quote:Op woensdag 23 juni 2010 08:16 schreef marky het volgende:
[..]
Ben 1.92 m lang weeg 79 kilo in mijn auto heeft maar 6000 euro gekost en ik heb VVD gestemd.
He ja, dan mag je niet meer lekker met je vingertje wijzen en mogen mensen die lijden euthanasie plegen.quote:Op woensdag 23 juni 2010 04:05 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
PvdA-GL-SP is nog erger. Daar was ook een tijdje sprake van. Stel je voor.
Dat stel ik me graag voor.quote:Op woensdag 23 juni 2010 04:05 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
PvdA-GL-SP is nog erger. Daar was ook een tijdje sprake van. Stel je voor.
Dit topic kennelijk wél, betreffende coalitiemogelijkheid minder..quote:
Waarom zou de CU een kabinet met de PVV gedogen? Die twee partijen hebben vrijwel geen enkel standpunt gemeenschappelijk.quote:Op maandag 28 juni 2010 20:11 schreef Bankfurt het volgende:
dit kan in theorie ook:
PVV-VVD-SP: 70 zetels met gedoogsteun van Christen Unie en SGP.
De coalitie met de linksbuiten en de rechtsbuiten met fanatiek christelijke gedoogsteun.
Aha,kun je dat zien?quote:Op zaterdag 19 juni 2010 11:48 schreef eriksd het volgende:
[..]
Jij zit niet bij die 10% procent zie ik al.
Je bent nogal vel over been voor een VVD-erquote:Op woensdag 23 juni 2010 08:16 schreef marky het volgende:
[..]
Ik verwacht dat dit ook gebeurt.quote:Op maandag 28 juni 2010 20:31 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Als Tjeenk Willink er ook niks van bakt, zeer zeker.
quote:Op woensdag 30 juni 2010 19:31 schreef RobbieD het volgende:
[..]
Je bent nogal vel over been voor een VVD-er
Wat een vooruitziende blik van T.O. !!quote:Op zaterdag 19 juni 2010 20:50 schreef Bankfurt het volgende:
Goh, mijn topic is toch wel sneller actueel dan ik dacht.
de PVV is door het CDA buitenspel gezet, zoals ik schreef; maar Cohen wil niet met het CDA EN VVD samen.
En Rutte is geen voorstander van Paars-plus.
Dus .....
Hoe kijken CDA en SP nu tegen elkaar aan ?
Krijgen we wellicht volgende week 2 nieuwe ervaren informateuren, 1 van de PvdA en 1 van het CDA ?
Bijvoorbeeld Wim Kok (PvdA) en Ruud Lubbers (CDA) ?
Verkiezingsretoriek van Rutte de rukkerquote:Op donderdag 22 juli 2010 19:39 schreef Flashwin het volgende:
huh wat? 1 juli zou het kabinet toch gevormd zijn??
Wat maakt het nou uit dat ze vergeleken met 2006 op -30 staan? Maar je wilt zeker dat de PVV regeert omdat ze veel gewonnen hebben?quote:Op donderdag 22 juli 2010 19:43 schreef Devz het volgende:
Wat een loserkabinet zou dit zijn, gezamenlijk staan ze op -30 zetels![]()
Gaat (gelukkig) dus never nooit gebeuren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |