Dat is het al, veel erger kan het toch niet worden.quote:Op donderdag 10 juni 2010 19:46 schreef porsche1 het volgende:! Een linkse regering.
Vertrouw me, dit land gaat dan naar de klote, ...
Ja, dat kan wel. Als die linksche zooi aan de macht komt.quote:Op donderdag 10 juni 2010 19:48 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Dat is het al, veel erger kan het toch niet worden.
Laten we er een Amerikaanse vechteconomie van maken met VVD-PVV-CDAquote:Op donderdag 10 juni 2010 19:49 schreef porsche1 het volgende:
[..]
Ja, dat kan wel. Als die linksche zooi aan de macht komt.
quote:Op donderdag 10 juni 2010 19:46 schreef porsche1 het volgende:! Een linkse regering.
Vertrouw me, dit land gaat dan naar de klote, en alle mensen met een eigen bedrijf kunnen er mee gaan stoppen.
Hoezo? Het is gewoon waar.quote:
Ik doelde op Mainhattan en niet op jou.quote:Op donderdag 10 juni 2010 20:18 schreef ooYoo het volgende:
[..]
Hoezo? Het is gewoon waar.
http://www.zibb.nl/101518(...)lasting-voor-mkb.htm
Vennootschapsbelasting MKB 23%, Multinationals 2-5%, dankzij mazen in de wet die SP en GL hebben willen repareren, maar daar geen Kamermeerderheid voor kregen. De VVD stemde ook tegen de motie om deze mazen te repareren.
Ow oké dan.quote:Op donderdag 10 juni 2010 20:21 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik doelde op Mainhattan en niet op jou.
Linkse dogma'squote:De rijken die gigantisch hebben geprofiteerd in de de laatste 20 jaar gaan meer betalen.
Wat je zegt!quote:Op donderdag 10 juni 2010 20:28 schreef draaijer het volgende:
Zeg maar dag tegen NL als dat zal gebeuren.. Daar gaat ambitie en motivatie. Er moeten toch echt wel mensen overblijven die de kar wil trekken, maar met zo'n samenstellen, kan ik me niet voorstellen dat er veel financieel succesvolle mensen willen blijven in NL.
Laten we lekker knuffelen en alles delen wat we hebben.. Laten we gelijk de dijken doorprikken
De linksen zouden eens moeten gaan betalen omdat ze al meer dan 20 jaar teren op de zakken van de mensen die wel de extra mile lopenquote:De rijken die gigantisch hebben geprofiteerd in de de laatste 20 jaar gaan meer betalen.
Laten we de verschillen nog groter maken.quote:Op donderdag 10 juni 2010 20:28 schreef draaijer het volgende:
Zeg maar dag tegen NL als dat zal gebeuren.. Daar gaat ambitie en motivatie. Er moeten toch echt wel mensen overblijven die de kar wil trekken, maar met zo'n samenstellen, kan ik me niet voorstellen dat er veel financieel succesvolle mensen willen blijven in NL.
Laten we lekker knuffelen en alles delen wat we hebben.. Laten we gelijk de dijken doorprikken
Rijken die hebben geprofiteerdquote:
Daar ben ik ook tegen. Dus ga eens werkenquote:Op donderdag 10 juni 2010 20:30 schreef Smaharba het volgende:
[..]
Laten we de verschillen nog groter maken.
Tuurlijk wordt het rechts, CDA gaat echt wel meedoen met de VVD en PVV.quote:Op donderdag 10 juni 2010 19:49 schreef ooYoo het volgende:
Cohen-I... Het zou zo mooi zijn geweest maar ik vrees dat het er toch niet van komt. De VVD is nou eenmaal groter en zal alles op alles zetten om te kunnen regeren over rechts, denk ik. De stemmers van de VVD willen het graag zo, zo blijkt, de PVV wil ook graag, en het CDA draait onder die druk wel bij. Helaas.
Het wordt rechts met een beetje midden (D66) denk ikquote:Op donderdag 10 juni 2010 20:34 schreef Monco10 het volgende:
[..]
Tuurlijk wordt het rechts, CDA gaat echt wel meedoen met de VVD en PVV.
Als je denkt dat we een links kabinet krijgen dan ben je gewoon een achterlijke gladiool.
Als d66 de PVV steunt dan zijn ze mijn, en met mij heel veel stemmen kwijt. Ik zie de VVD eerder met de PVDA gaan, dan d66 met de PVV.quote:Op donderdag 10 juni 2010 20:40 schreef draaijer het volgende:
[..]
Het wordt rechts met een beetje midden (D66) denk ik
Dat geloof ik niet. De PVDA en de VVD zijn zwart en wit. Daar zit zo'n kloof tussen.. Dat zie ik echt niet gebeuren.quote:Op donderdag 10 juni 2010 20:43 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Als d66 de PVV steunt dan zijn ze mijn, en met mij heel veel stemmen kwijt. Ik zie de VVD eerder met de PVDA gaan, dan d66 met de PVV.
Het zal niet de eerste keer zijn.quote:Op donderdag 10 juni 2010 20:44 schreef draaijer het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet. De PVDA en de VVD zijn zwart en wit. Daar zit zo'n kloof tussen.. Dat zie ik echt niet gebeuren.
Ik werk ook ongeveer zoveel uren omdat ik bezig met met een proefschrift, maar het lijkt me geen goede zaak als we zo'n tempo als normaal gaan zien. Je bent altijd bezig, altijd erover aan het nadenken en wat je nog meer eruit kan halen in tijd die je nauwelijks hebt. Zou geen gezin erbij kunnen hebben nu. Zoiets is goed voor een individu maar niet voor een samenleving. Uiteindelijk ondersteunt die mij ook in talloze opzichten en heeft ervoor gezorgd dat ik de capaciteiten en kennis heb om dit te doen (en nee ik krijg geen subsidiequote:Op donderdag 10 juni 2010 20:33 schreef draaijer het volgende:
[..]
Daar ben ik ook tegen. Dus ga eens werken
Laat wat leuke dingen in je leven varen, werk gemiddeld zo'n 60 - 70 uur per week en zorg ervoor dat je ambitie en drive hebt.. Dan kom je er ook een beetje bij in de buurt en dan worden gemiddeld de verschillen kleiner
Inderdaad, CDA zal nooit met de SP in zee gaan.quote:Op donderdag 10 juni 2010 21:58 schreef eriksd het volgende:
CDA en SP. Dan zijn ze na hun rechtse achterban nu ook de gematigde middenmoot kwijt. Nee, ik zie eerder PvdA - CDA - VVD gebeuren.
Toch wel, als het moet vraagt het CDA desnoods zelfs gedoogsteun van de Dierenpartij tegen Wilders.quote:Op donderdag 10 juni 2010 22:00 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Inderdaad, CDA zal nooit met de SP in zee gaan.
Dit is natuurlijk onzin, want een kabinet VVD-CDA-PVV heeft net zoveel zetels. Hoe kun je dan met zekerheid stellen wat de kiezer wil?quote:Op donderdag 10 juni 2010 20:00 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Ik zou het een mooi kabinet vinden maar het gaat in tegen de Haagse politieke mores. Drie van die vier partijen hebben verloren, twee daarvan dik verloren. Het is alsof je de kiezer buitenspel zet, wat de meeste politici liever niet willen.
wie leert jou en anderen deze onzin, en hoe in hemelsnaam geloof jij dit?quote:Op donderdag 10 juni 2010 19:46 schreef porsche1 het volgende:! Een linkse regering.
Vertrouw me, dit land gaat dan naar de klote, en alle mensen met een eigen bedrijf kunnen er mee gaan stoppen.
Het laat vooral zien dat, als dat verhaal dat links alles kapot maakt klopt, rechts al decennia lang compleet incompetent is, aangezien links alles gedaan krijgt zonder in de regering te zitten.quote:Op donderdag 10 juni 2010 22:20 schreef ebbenhoutenzwaluwstaart.. het volgende:
Als je naar de geschiedenis van NL kijkt dan zul je zien dat we nog nooit een echt uitgesproken links kabinet hebben gehad en dat rechts vele malen langer heeft geregeerd. Toch roepen alle rechtse klapjosti's dat alles de schuld is van linkse werkschuwe hippies die liever een uitkering trekken dan werken. Moet ze toch eens uitleggen hoe dat dan precies werkt....niet regeren maar wel de schuld hebben. Het wordt tijd dat rechts het voorbeeld van Balkenende volgt en eens goed in de spiegel kijkt voordat ze roepen dat links de ondergang van NL is terwijl rechts ons in de situatie heeft gebracht waar we nu als land in zitten.
De achterban heeft tot de volgende verkiezingen niks meer in te brengen als rat Verhagen machtsgeil wordtquote:Op donderdag 10 juni 2010 20:03 schreef KoBo het volgende:
Lijkt mij onwaarschijnlijk maar niet onmogelijk. De combinatie VVD - PVV - CDA zal nooit doorgang vinden volgens de CDA achterban.
Idd.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 14:48 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Het laat vooral zien dat, als dat verhaal dat links alles kapot maakt klopt, rechts al decennia lang compleet incompetent is, aangezien links alles gedaan krijgt zonder in de regering te zitten.
opzich heb je gelijk, maar je kunt toch vaststellen dat Nederland een ruk naar rechts heeft gemaakt ( wat me bijzonder verbaast )en dat het logisch is dat daar het eerst naar geken wordt. Zelf ben ik er absoluut niet voor, maar laat ze het maar eens proberen.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 13:36 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk onzin, want een kabinet VVD-CDA-PVV heeft net zoveel zetels. Hoe kun je dan met zekerheid stellen wat de kiezer wil?
Maar sowieso: een kabinet met 76 zetels is nou niet een stabiel kabinet. En deze heeft dan ook nog eens 4 partijen. Weliswaar minder instabiel dan een kabinet met de PVV imo, maar ook een dergelijk kabinet gaat de 4 jaar niet uitzitten.
Van mij mogen ze het ook proberen. Hebben we snel weer verkiezingenquote:Op zaterdag 12 juni 2010 15:12 schreef Lucyintheafternoon het volgende:
[..]
opzich heb je gelijk, maar je kunt toch vaststellen dat Nederland een ruk naar rechts heeft gemaakt ( wat me bijzonder verbaast )en dat het logisch is dat daar het eerst naar geken wordt. Zelf ben ik er absoluut niet voor, maar laat ze het maar eens proberen.
een partij als de PVV die intern nog de rotzooi moet opruimen, en die mensen bespeeld op het gebied van angst en negativisme ( Hoewel hij zelf zegt dat de campagne over hoop en optimisme ging) en bevolkingsgroepen tegen elkaar uitspeelt, lijkt mij wel de laatste keuze.objectief gezien heeft de kiezer gesproken en is het duidelijk wel eens met dit geluid.
alhoewel, een groot deel, en niet iedereen. dat is nou democratie
Kleine ondernemers hebben meer aan bijv. de SP dan de VVD, die er vooral is om midden- en grootbedrijf gunstige regelingen te geven. Vennootschapsbelasting omlaag bijv.quote:Op donderdag 10 juni 2010 19:46 schreef porsche1 het volgende:! Een linkse regering.
Net of het zo verbazend is. Iedereen weet van de bonussen, de managers in de zorg. Dat is geen dogma, dat zijn feiten. En als je nog een voorbeeld wil, kijk naar Amerika. Als er ergens een VVD beleid is gevoerd is het daar wel en dat heeft niet zo goed uitgepakt voor het merendeel van de bevolking, maar wel voor de rijken.quote:
Nou, wat een geweldig leven hebben die uitkeringsgerechtigden. 900 euro per maand, wat een vetpot. Iedereen kijkt je met scheven ogen aan. Je solliciteer je kapot terwijl werkgevers vaak niet eens reageren. Nee, ik benijd die mensen niet.quote:Op donderdag 10 juni 2010 20:30 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Rijken die hebben geprofiteerdRijken hebben alleen maar betaalt en betaalt. Die 3,5 miljoen uitkeringsgerechtigden, die hebben geprofiteerd.
Wat een heerlijke genuanceerde beelden.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 18:17 schreef lente84 het volgende:
[..]
Nou, wat een geweldig leven hebben die uitkeringsgerechtigden. 900 euro per maand, wat een vetpot. Iedereen kijkt je met scheven ogen aan. Je solliciteer je kapot terwijl werkgevers vaak niet eens reageren. Nee, ik benijd die mensen niet.
Maar het domme klootjesvolk heeft een verwrongen beeld van de maatschappij: die geweldige werkgever (aka kapitalist) en die nare uitkeringstrekkers en minimumloon werknemers. Hoe durven die iets meer te vragen van de mensen die het goed hebben!
Ik zie het anders. Die rijken, waarom is het voor hun zo moeilijk om wat extra te geven? Het is niet zo dat ze meteen aan de bedelstaf raken, nee ze hebben genoeg om comfort te blijven leven. Maar blijkbaar is genoeg niet genoeg.
De waarheid ligt helemaal niet altijd in het midden. Bovendien wordt dat misbruik van de sociale voorzieningen overdreven. Ik denk dat het procentueel gezien een zeer laag percentage misbruik maakt. Waarom het dan altijd weer in een discussie terug komt mag god weten.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 23:23 schreef weathergirl het volgende:
[..]
Wat een heerlijke genuanceerde beelden.
Er zijn mensen die hun hele leven van bijna niets moeten rondkomen, Wajongers bijvoorbeeld. Of vrouwen die zijn gedumpt door hun man en voor 3 kinderen onder de 5 jaar moeten zorgen. Of mensen die door hun zware werk arbeidsongeschikt hebben geraakt. Zieke mensen. Dat zijn de mensen waarvoor 'links' opkomt.
Anderzijds zijn er degenen die misbruik maken van de voorzieningen. Sloten kinderbijslag naar het buitenland, waar het soms wel 20 - 30 x zoveel waard is als hier. Mensen die vanwege een arbeidsconflict in de WW blijven omdat ze hopen op een gouden handdruk. Vrouwen die de bijstand wel uit willen als de kinderen groter zijn, maar die er netto op achteruit gaan als ze een laagbetaalde baan aannemen. Beunhazen die het wel best vinden met hun uitkering en hier en daar een zwarte klus. Dat zijn de mensen waar 'rechts' een hekel aan heeft.
De waarheid ligt altijd in het midden. De nieuwe coalitie hopelijk ook.
Zelfs al pak je van de top-10 van de Quote-500 al hun geld af, en gaat dat verdelen over 16.000.000 Nederlanders, dan krijgt iedereen slechts eenmalig e.2450,-, en dan zijn er weer een aantal mensen bij die die e.2450,- als enige nog over hebben (en vaak nog minder, omdat het een familie is met zo veel geld)quote:Op zaterdag 12 juni 2010 18:17 schreef lente84 het volgende:
[..]
Nou, wat een geweldig leven hebben die uitkeringsgerechtigden. 900 euro per maand, wat een vetpot. Iedereen kijkt je met scheven ogen aan. Je solliciteer je kapot terwijl werkgevers vaak niet eens reageren. Nee, ik benijd die mensen niet.
Maar het domme klootjesvolk heeft een verwrongen beeld van de maatschappij: die geweldige werkgever (aka kapitalist) en die nare uitkeringstrekkers en minimumloon werknemers. Hoe durven die iets meer te vragen van de mensen die het goed hebben!
Ik zie het anders. Die rijken, waarom is het voor hun zo moeilijk om wat extra te geven? Het is niet zo dat ze meteen aan de bedelstaf raken, nee ze hebben genoeg om comfort te blijven leven. Maar blijkbaar is genoeg niet genoeg.
900 euro? Vergeet de huur-, kinderopvang-, en zorgtoeslag, kindgebonden budget, kinderbijslag, heffingskortingen en de eventuele bijzondere bijstand niet.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 18:17 schreef lente84 het volgende:
[..]
Het is inderdaad bezopen dat die toeslagen bestaan en dat de meeste ontvangers dat geld niet kunnen missen.quote:Op zondag 13 juni 2010 09:37 schreef Afvoerput het volgende:
[..]
900 euro? Vergeet de huur-, kinderopvang-, en zorgtoeslag, kindgebonden budget, kinderbijslag, heffingskortingen en de eventuele bijzondere bijstand niet.
Het is volstrekt doorgeslagen het hele systeem.
Slechts? 10 mensen bezitten dus zoveel dat iedereen e 2450 kan krijgen als zij hun vermogen weggeven. Niet dat ik daarvoor pleit, maar het geeft wel aan hoe de verhoudingen liggen.quote:Op zondag 13 juni 2010 09:32 schreef Resistor het volgende:
[..]
Zelfs al pak je van de top-10 van de Quote-500 al hun geld af, en gaat dat verdelen over 16.000.000 Nederlanders, dan krijgt iedereen slechts eenmalig e.2450,-, en dan zijn er weer een aantal mensen bij die die e.2450,- als enige nog over hebben (en vaak nog minder, omdat het een familie is met zo veel geld)
Oja, dus jij denkt dat die mensen rond komen zonder die toeslagen?quote:Op zondag 13 juni 2010 09:37 schreef Afvoerput het volgende:
[..]
900 euro? Vergeet de huur-, kinderopvang-, en zorgtoeslag, kindgebonden budget, kinderbijslag, heffingskortingen en de eventuele bijzondere bijstand niet.
Het is volstrekt doorgeslagen het hele systeem.
De minimale kosten voor levensonderhoud zijn hoog ja, maar of dit nu komt door de belastingdruk daar zet ik vraagtekens bij.quote:Op zondag 13 juni 2010 09:54 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Het is inderdaad bezopen dat die toeslagen bestaan en dat de meeste ontvangers dat geld niet kunnen missen.
Dat betekent dat de minimale kosten voor levensonderhoud in ons land te hoog zijn.
De oorzaak is de belastingdruk, die in al die kosten wordt doorberekend. De overheid geeft te veel geld uit, deels aan haar eigen belastingen, en daar zit het probleem.
En dat baseer je op ...? Een blik op het buitenland bevestigt je visie niet. Het Verenigd Koninkrijk, bijvoorbeeld, heeft járen een sociaaldemocratische regering gehad en is een van de belangrijkste economieën ter wereld.quote:Op donderdag 10 juni 2010 19:46 schreef porsche1 het volgende:! Een linkse regering.
Dus jij vindt het redelijk dat een bijstandsmoeder zich alleen maar hoeft te bekommeren om haar kind, en de buurvrouw zich in de zorg kapot werkt én minder binnenkrijgt iedere maand? Dat noem jij solidair?quote:Op zondag 13 juni 2010 11:25 schreef lente84 het volgende:
[..]
Oja, dus jij denkt dat die mensen rond komen zonder die toeslagen?
The labour party daar is een stuk rechtser dan de VVD hier he, dat weet je?quote:Op zondag 13 juni 2010 12:31 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Met zo'n kabinet probeer je álle vier politieke stromingen in één regering te krijgen. Sociaal-progressief (PvdA), sociaal-conservatief (SP), progressief-liberaal (GroenLinks) en conservatief-liberaal (CDA). Hoe groot acht je de kans dat dát gaat lukken?
[..]
En dat baseer je op ...? Een blik op het buitenland bevestigt je visie niet. Het Verenigd Koninkrijk, bijvoorbeeld, heeft járen een sociaaldemocratische regering gehad en is een van de belangrijkste economieën ter wereld.
Maar dat is dan ook lulkoek.quote:Op zondag 13 juni 2010 13:26 schreef Afvoerput het volgende:
[..]
Dus jij vindt het redelijk dat een bijstandsmoeder zich alleen maar hoeft te bekommeren om haar kind, en de buurvrouw zich in de zorg kapot werkt én minder binnenkrijgt iedere maand? Dat noem jij solidair?
Nah, Labour is zoals de PvdA zich gedraagt als ze in een kabinet met de VVD of het CDA zit: midden met een vleug neoliberalisme. Rechtser dan de VVD zou ik niet zeggen.quote:Op zondag 13 juni 2010 13:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
The labour party daar is een stuk rechtser dan de VVD hier he, dat weet je?
Wat je hier schrijft is denk ik onjuist. Op economisch vlak hebben ze de ideologische veren afgeschud, toch is 'maakbaarheid' het belangrijkste motief van Labour. Bovendien zijn ze op het terrein van immigratie en integratie, volksgezondheid en volkshuisvesting zeker linkser dan de VVD.quote:Op zondag 13 juni 2010 13:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
The labour party daar is een stuk rechtser dan de VVD hier he, dat weet je?
Dat zal allemaal wel. Maar zeggen dat rijken alleen geprofiteerd hebben is niet waar. Zij zijn juist degenen die bergen met geld de economie ingepompt hebben. Dat er armere mensen zijn, doet daar niets aan af. Zonder rijken waren ze er een stuk slechter aan toe geweest.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 18:17 schreef lente84 het volgende:
[..]
En hier hield ik op met lezen.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 14:44 schreef Lucyintheafternoon het volgende:
[..]
wie leert jou en anderen deze onzin, en hoe in hemelsnaam geloof jij dit?
ga je eerst eens een beetje verdiepen in andere partij programma's i.p.v simpelweg Rutte en co hun verkiezingspraatjes te kopiëren.
dan zul je zien dat de MKB beter af zijn bij de linkse partijen dan bij bijv de VVD, die alleen maar voor de rijkste en de grootste er zijn.
quote:Op donderdag 10 juni 2010 19:43 schreef Bankfurt het volgende:
Ik denk dat de formatie met de VVD over rechts of over Paars-plus (over links) gaat stuk lopen.
- De machtige harde kern binnen het CDA die het land controleert blokkeert een kabinet met de PVV.
- De Pvda, Groenlinks en de VVD liggen te ver uit elkaar.
D66 loopt zich ook stuk; omdat zij zich niet wenst te voegen in de oude posities van SP en CDA en de hervormingen voor D66 niet ver genoeg gaan (m.n. hypotheekrenteaftrek).
Daarnaast zullen Pvda, SP, Groenlinks en CDA elkaar overal vinden bij:
- Hypotheekrenteaftrek tot Euro 350.000- 400.000 hypotheekschuld blijft gehandhaafd;
erboven wordt het geleidelijk afgeschaft; voor het CDA is dit een voldoende concessie.
- AOW leeftijd trager omhoog naar 66 in 2025 en 67 in 2040 als concessie aan de SP
- Behoud sociaal beleid, behoud sociale zekerheid & ontslagrecht
- Meer zorg voor ouderen
- Groene maatregelen, innovatie input van GroenLinks
- Gematigde huurstijgingen
- Bezuinigen: overal een beetje tot maximaal 18 miljard
- Het geld wordt gehaald waar het is:
De rijken die gigantisch hebben geprofiteerd in de de laatste 20 jaar gaan meer betalen.
Noem er eens een paar.quote:Op maandag 14 juni 2010 15:44 schreef RobbieD het volgende:
Een realistische mogelijkheid!
Ook ik beweer al sinds de verkiezingsavond dat een kabinet o.l.v. de VVD een onhaalbare zaak is.
Mogelijk wordt centrumlinks ook nog versterkt met de CU en zelfs het aansluiten van D'66 acht ik niet helemaal uitgesloten.
Wel uitgesloten is m.i. een samenwerking tussen VVD en PvdA. De PvdA acht de VVD een uiterst onbetrouwbare partner. Terecht, gezien hun ervaringen uit het verleden.
[..]
Om vervolgens te ontdekken dat het NERGENS zo goed is als in NL?quote:Op maandag 14 juni 2010 10:52 schreef MSLOVER het volgende:
Als dit het geval wordt, dan emigreer ik!
Dan moet de PvdA het CDA wel helemaal onbetrouwbaar vinden, want PvdA-CDA kabinetten verlopen over het algemeen nog wel een aardig stuk stroever dan de twee meest recente samenwerkingen tussen PvdA en VVD.quote:Op maandag 14 juni 2010 15:44 schreef RobbieD het volgende:
Wel uitgesloten is m.i. een samenwerking tussen VVD en PvdA. De PvdA acht de VVD een uiterst onbetrouwbare partner. Terecht, gezien hun ervaringen uit het verleden.
Ligt eraan, heb familie in het buitenland en die hebben zo hun visies ;-)quote:Op maandag 14 juni 2010 15:49 schreef RobbieD het volgende:
[..]
Om vervolgens te ontdekken dat het NERGENS zo goed is als in NL?
quote:Op maandag 14 juni 2010 17:01 schreef sunny16947 het volgende:
Die combinatie is niet mogelijk met een onstabiele partij als groen links.
GroenLinks en D66 moeten fuseren AMSTERDAM -
GroenLinks en D66 zouden moeten fuseren. De partijen komen op belangrijke punten overeen en kunnen samen een belangrijke factor in de politiek worden.
Dat zegt het Amsterdamse GroenLinks-raadslid Evelien van Roemburg in Het Parool. Volgens haar spreken beide partijen dezelfde kiezers aan en staan ze inhoudelijk dicht bij elkaar. „Mijn inschatting is dat we anders nooit een concurrent voor de PvdA worden”, aldus Van Roemburg.
Weet jij hoeveel staatssteun oftewel Bijzondere Bijstand de ING-groep heeft ontvangen van de Nederlandse Staat vorig jaar ?quote:Op zaterdag 12 juni 2010 23:23 schreef weathergirl het volgende:
[..]
Wat een heerlijke genuanceerde beelden.
Er zijn mensen die hun hele leven van bijna niets moeten rondkomen, Wajongers bijvoorbeeld. Of vrouwen die zijn gedumpt door hun man en voor 3 kinderen onder de 5 jaar moeten zorgen. Of mensen die door hun zware werk arbeidsongeschikt hebben geraakt. Zieke mensen. Dat zijn de mensen waarvoor 'links' opkomt.
Anderzijds zijn er degenen die misbruik maken van de voorzieningen. ....
Als zoiets betekent dat het voor de PvdA moeilijker wordt om strategische stemmers achter zich te krijgen, dan ben ik helemaal voorquote:Op maandag 14 juni 2010 17:01 schreef sunny16947 het volgende:
Die combinatie is niet mogelijk met een onstabiele partij als groen links.
GroenLinks en D66 moeten fuseren AMSTERDAM -
GroenLinks en D66 zouden moeten fuseren. De partijen komen op belangrijke punten overeen en kunnen samen een belangrijke factor in de politiek worden.
Dat zegt het Amsterdamse GroenLinks-raadslid Evelien van Roemburg in Het Parool. Volgens haar spreken beide partijen dezelfde kiezers aan en staan ze inhoudelijk dicht bij elkaar. „Mijn inschatting is dat we anders nooit een concurrent voor de PvdA worden”, aldus Van Roemburg.
Je weet dat het terugbetaald is? Overigens ging het om 10 miljard.quote:Op maandag 14 juni 2010 17:54 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Weet jij hoeveel staatssteun oftewel Bijzondere Bijstand de ING-groep heeft ontvangen van de Nederlandse Staat vorig jaar ?
42 MILJARD EURO !
Over misbruik van voorzieningen gesproken.
Halsema behoort zélf tot de rechtervleugel van GroenLinks, slimmerik. "Liberaal van het jaar", weet je nog?quote:Op maandag 14 juni 2010 17:47 schreef ooYoo het volgende:
[..]
![]()
Totale faal van die mevrouw, die waarschijnlijk tot de rechtervleugel van GroenLinks hoort. Ik hoop dat Halsema zich nooit door die rechtervleugel zal laten overrulen, want dit is echt een heel slecht plan.
Noem me naief, maar toch zie ik dat liberale wel samengaan met sociaalzijn.quote:Op maandag 14 juni 2010 18:55 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Halsema behoort zélf tot de rechtervleugel van GroenLinks, slimmerik. "Liberaal van het jaar", weet je nog?
GroenLinks schurkt al maanden zo tegen D66 aan dat het idee van een fusie me nauwelijks verrast.
quote:Op maandag 14 juni 2010 18:01 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je weet dat het terugbetaald is? Overigens ging het om 10 miljard.
Kennelijk ben je zo dom, dat je 42 miljard Euro uit je portomonee laat verdwijnen.quote:Op maandag 14 juni 2010 18:01 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je weet dat het terugbetaald is? Overigens ging het om 10 miljard.
quote:Op maandag 14 juni 2010 20:07 schreef Bankfurt het volgende:
Bijstandsfraude is peanuts vergeleken met de georganiseerde misdaad in de financiele sector.
Degene die zich bij al die bankschandalen nu nog druk maakt over bijstandsfraude of misbruik van sociale voorzieningen is een dief van zijn eigen portomonee en ook niet goed snik.
Halsema smijt geregeld met onvervalste liberale kreten. Minder overheidsinvloed, bedrijven die zelf moeten mogen beslissen wat ze doen, ... Ze wil het ontslagrecht versoepelen, de AOW-leeftijd omhoog, de beperkingen op koopzondagen opheffen, etc. Ze is ook niet een bepaald fel tegenstandster van marktwerking in de zorg. Om méér marktwerking staat ze volgens mij niet te schreeuwen, maar voorstellen om de marktwerking terug te draaien (zoals de SP doet) doet ze ook niet.quote:Op maandag 14 juni 2010 19:10 schreef ooYoo het volgende:
[..]
Noem me naief, maar toch zie ik dat liberale wel samengaan met sociaalzijn.Ik vind de hervormingen van GroenLinks goed voor mensen die nu buiten het arbeidsproces staan en er niet tussenkomen.
En Femke zette zich juist duidelijk af tegen Pechtold in het laatste lijsttrekkersdebat. Ze noemde D66 VVD-light, omdat het tegen een belastingverhoging is van 60% vanaf 150.000 euro, iets wat Femke dus wel wil. Om die redenen zie ik haar toch echt niet als rechtervleugel. Ook wil ze geen marktwerking in de zorg, iets wat Pechtold wel wil. Op veel punten zit ze toch echt dichterbij de SP dan bij D66.
Als zelfs de voormalig communistische partij van nederland ziet dat het rechtser meot dan...quote:Op maandag 14 juni 2010 21:31 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Halsema smijt geregeld met onvervalste liberale kreten. Minder overheidsinvloed, bedrijven die zelf moeten mogen beslissen wat ze doen, ... Ze wil het ontslagrecht versoepelen, de AOW-leeftijd omhoog, de beperkingen op koopzondagen opheffen, etc. Ze is ook niet een bepaald fel tegenstandster van marktwerking in de zorg. Om méér marktwerking staat ze volgens mij niet te schreeuwen, maar voorstellen om de marktwerking terug te draaien (zoals de SP doet) doet ze ook niet.
Bovendien heeft ze de laatste tijd expliciet aangegeven dat samenwerking met D66 in haar ogen meer voor de hand ligt dan met de SP.
Dat is Groen Links.quote:Op maandag 14 juni 2010 22:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als zelfs de voormalig communistische partij van nederland ziet dat het rechtser meot dan...![]()
De CPN was maar één van de partijen die in GroenLinks is opgegaan (GroenLinks is dus niet "de voormalige communistische partij"), en een deel ervan is blijven voortbestaan als de NCPN, die zich nog altijd ten linkerzijde van GroenLinks bevindt. Evenals de SP, overigens.quote:Op maandag 14 juni 2010 22:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als zelfs de voormalig communistische partij van nederland ziet dat het rechtser meot dan...![]()
Oh, dus omdat er bedrijven zijn die op grote schaal afval loodsen mag elke burger ook zijn terpentine of nagellakremover door de gootsteen spoelen?quote:Op maandag 14 juni 2010 20:07 schreef Bankfurt het volgende:
Bijstandsfraude is peanuts vergeleken met de georganiseerde misdaad in de financiele sector.
Degene die zich bij al die bankschandalen nu nog druk maakt over bijstandsfraude of misbruik van sociale voorzieningen is een dief van zijn eigen portomonee en ook niet goed snik.
Nogmaals, hoe kom je erbij dat er 42 miljard naar ING is gegaan?quote:Op maandag 14 juni 2010 20:07 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Kennelijk ben je zo dom, dat je 42 miljard Euro uit je portomonee laat verdwijnen.
Dit geld van de Nederlandse betaler is nog niet terugbetaald, en de vraag is of het ooit op een nette manier terugbetaald zal worden....
Lekker ongenuanceerd. Het gaat om prioriteiten maken, niet iets goedkeuren.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 16:36 schreef weathergirl het volgende:
Oh, dus omdat er bedrijven zijn die op grote schaal afval loodsen mag elke burger ook zijn terpentine of nagellakremover door de gootsteen spoelen?
Dat is de domste redeneertrant die er bestaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |