abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82632647
Ik denk dat de formatie met de VVD over rechts of over Paars-plus (over links) gaat stuk lopen.

- De machtige harde kern binnen het CDA die het land controleert blokkeert een kabinet met de PVV.
- De Pvda, Groenlinks en de VVD liggen te ver uit elkaar.

D66 loopt zich ook stuk; omdat zij zich niet wenst te voegen in de oude posities van SP en CDA en de hervormingen voor D66 niet ver genoeg gaan (m.n. hypotheekrenteaftrek).

Daarnaast zullen Pvda, SP, Groenlinks en CDA elkaar overal vinden bij:

- Hypotheekrenteaftrek tot Euro 350.000- 400.000 hypotheekschuld blijft gehandhaafd;
erboven wordt het geleidelijk afgeschaft; voor het CDA is dit een voldoende concessie.
- AOW leeftijd trager omhoog naar 66 in 2025 en 67 in 2040 als concessie aan de SP
- Behoud sociaal beleid, behoud sociale zekerheid & ontslagrecht
- Meer zorg voor ouderen
- Groene maatregelen, innovatie input van GroenLinks
- Gematigde huurstijgingen
- Bezuinigen: overal een beetje tot maximaal 18 miljard
- Het geld wordt gehaald waar het is:
De rijken die gigantisch hebben geprofiteerd in de de laatste 20 jaar gaan meer betalen.
pi_82632723
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_82632835
Nogal vergezocht vind je zelf niet?
  donderdag 10 juni 2010 @ 19:46:31 #4
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_82632844
! Een linkse regering. Vertrouw me, dit land gaat dan naar de klote, en alle mensen met een eigen bedrijf kunnen er mee gaan stoppen.
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
pi_82632961
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 19:46 schreef porsche1 het volgende:
! Een linkse regering. Vertrouw me, dit land gaat dan naar de klote, ...
Dat is het al, veel erger kan het toch niet worden.
  donderdag 10 juni 2010 @ 19:49:01 #6
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_82632981
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 19:48 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Dat is het al, veel erger kan het toch niet worden.
Ja, dat kan wel. Als die linksche zooi aan de macht komt.
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
pi_82632997
Cohen-I... Het zou zo mooi zijn geweest maar ik vrees dat het er toch niet van komt. De VVD is nou eenmaal groter en zal alles op alles zetten om te kunnen regeren over rechts, denk ik. De stemmers van de VVD willen het graag zo, zo blijkt, de PVV wil ook graag, en het CDA draait onder die druk wel bij. Helaas.
pi_82633054
Nog even wachten hoe die lijstverbinding PvdA-GroenLinks gaat uitpakken.
Wellicht heeft ook de PvdA dan 31 zetels.
pi_82633055
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 19:49 schreef porsche1 het volgende:

[..]

Ja, dat kan wel. Als die linksche zooi aan de macht komt.
Laten we er een Amerikaanse vechteconomie van maken met VVD-PVV-CDA
pi_82633447
quote:
! Een linkse regering. Vertrouw me, dit land gaat dan naar de klote, en alle mensen met een eigen bedrijf kunnen er mee gaan stoppen.

Het tegendeel is waar, het MKB is juist veel beter af bij links. Tenzij je door wilt gaan met onevenredig veel winstbelasting te betalen ten opzichte van de multinationals, die maar 5% of minder betalen en daarmee een buitensporig concurrentievoordeel hebben ten opzichte van het MKB én de schatkist miljarden mis laten lopen.

http://www.sp.nl/standpun(...)ine_ondernemers.html
  donderdag 10 juni 2010 @ 19:57:55 #11
198365 Morendo
The Real Deal
pi_82633501
Onzin is een paar deurtjes verder.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_82633674
Ik zou het een mooi kabinet vinden maar het gaat in tegen de Haagse politieke mores. Drie van die vier partijen hebben verloren, twee daarvan dik verloren. Het is alsof je de kiezer buitenspel zet, wat de meeste politici liever niet willen.

Aan de andere kant, als het niet vlot met Rutte dan is het misschien toch een optie. CDA zal iets moeten proberen, voor de oppositie zijn ze te kleurloos. Ideologisch is het ook goed, het kabinet van de gemeenschap tegenover het NL van de liberalen.
pi_82633845
Lijkt mij onwaarschijnlijk maar niet onmogelijk. De combinatie VVD - PVV - CDA zal nooit doorgang vinden volgens de CDA achterban. Daarbij is onverstandig lijkt mij voor CDA om met de PVV te gaan reageren tenzij ze nog kleiner willen worden.

Paars + is ook een hele opgave dus inderdaad dit is ook een optie maar wel een onwaarschijnlijke.
pi_82634647
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 19:57 schreef Morendo het volgende:
Onzin is een paar deurtjes verder.
Hoezo? Het is gewoon waar.
http://www.zibb.nl/101518(...)lasting-voor-mkb.htm

Vennootschapsbelasting MKB 23%, Multinationals 2-5%, dankzij mazen in de wet die SP en GL hebben willen repareren, maar daar geen Kamermeerderheid voor kregen. De VVD stemde ook tegen de motie om deze mazen te repareren.
  donderdag 10 juni 2010 @ 20:21:31 #15
198365 Morendo
The Real Deal
pi_82634807
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 20:18 schreef ooYoo het volgende:

[..]

Hoezo? Het is gewoon waar.
http://www.zibb.nl/101518(...)lasting-voor-mkb.htm

Vennootschapsbelasting MKB 23%, Multinationals 2-5%, dankzij mazen in de wet die SP en GL hebben willen repareren, maar daar geen Kamermeerderheid voor kregen. De VVD stemde ook tegen de motie om deze mazen te repareren.
Ik doelde op Mainhattan en niet op jou.
pi_82634969
Reddingsbootkabinet, alle verliezers in 1 kabinet . Nee dit zou echt een zware minachting van de kiezer zijn. Theoretisch natuurlijk wel mogelijk, maar ik denk dat het CDA niet nog meer zetels wil verliezen de volgende keer
pi_82634981
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 20:21 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ik doelde op Mainhattan en niet op jou.
Ow oké dan.
pi_82635097
quote:
De rijken die gigantisch hebben geprofiteerd in de de laatste 20 jaar gaan meer betalen.
Linkse dogma's .
  donderdag 10 juni 2010 @ 20:28:29 #19
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_82635182
76 is te weinig voor een stabiele coalitie.

De SP in de regering is sowieso dodelijk.
pi_82635197
Zeg maar dag tegen NL als dat zal gebeuren.. Daar gaat ambitie en motivatie. Er moeten toch echt wel mensen overblijven die de kar wil trekken, maar met zo'n samenstellen, kan ik me niet voorstellen dat er veel financieel succesvolle mensen willen blijven in NL.

Laten we lekker knuffelen en alles delen wat we hebben.. Laten we gelijk de dijken doorprikken
  donderdag 10 juni 2010 @ 20:29:41 #21
258010 mtx1680
Mijn ongezouten mening en ik.
pi_82635243
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 20:28 schreef draaijer het volgende:
Zeg maar dag tegen NL als dat zal gebeuren.. Daar gaat ambitie en motivatie. Er moeten toch echt wel mensen overblijven die de kar wil trekken, maar met zo'n samenstellen, kan ik me niet voorstellen dat er veel financieel succesvolle mensen willen blijven in NL.

Laten we lekker knuffelen en alles delen wat we hebben.. Laten we gelijk de dijken doorprikken
Wat je zegt!
Een apotheker is tenslotte ook niets meer dan een legale drugsdealer.
pi_82635264
quote:
De linksen zouden eens moeten gaan betalen omdat ze al meer dan 20 jaar teren op de zakken van de mensen die wel de extra mile lopen
pi_82635276
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 20:28 schreef draaijer het volgende:

Laten we de verschillen nog groter maken.
  donderdag 10 juni 2010 @ 20:30:37 #24
136343 BasEnAad
pi_82635291
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 20:27 schreef Afvoerput het volgende:

[..]

Linkse dogma's .
Rijken die hebben geprofiteerd Rijken hebben alleen maar betaalt en betaalt. Die 3,5 miljoen uitkeringsgerechtigden, die hebben geprofiteerd.
pi_82635433
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 20:30 schreef Smaharba het volgende:

[..]

Laten we de verschillen nog groter maken.
Daar ben ik ook tegen. Dus ga eens werken

Laat wat leuke dingen in je leven varen, werk gemiddeld zo'n 60 - 70 uur per week en zorg ervoor dat je ambitie en drive hebt.. Dan kom je er ook een beetje bij in de buurt en dan worden gemiddeld de verschillen kleiner
pi_82635457
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 19:49 schreef ooYoo het volgende:
Cohen-I... Het zou zo mooi zijn geweest maar ik vrees dat het er toch niet van komt. De VVD is nou eenmaal groter en zal alles op alles zetten om te kunnen regeren over rechts, denk ik. De stemmers van de VVD willen het graag zo, zo blijkt, de PVV wil ook graag, en het CDA draait onder die druk wel bij. Helaas.
Tuurlijk wordt het rechts, CDA gaat echt wel meedoen met de VVD en PVV.

Als je denkt dat we een links kabinet krijgen dan ben je gewoon een achterlijke gladiool.
pi_82635661
zie dit niet gebeuren maar is wel een mooie (maar ook anti-democratische) oplossing
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_82635792
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 20:34 schreef Monco10 het volgende:

[..]

Tuurlijk wordt het rechts, CDA gaat echt wel meedoen met de VVD en PVV.

Als je denkt dat we een links kabinet krijgen dan ben je gewoon een achterlijke gladiool.
Het wordt rechts met een beetje midden (D66) denk ik
pi_82635959
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 20:40 schreef draaijer het volgende:

[..]

Het wordt rechts met een beetje midden (D66) denk ik
Als d66 de PVV steunt dan zijn ze mijn, en met mij heel veel stemmen kwijt. Ik zie de VVD eerder met de PVDA gaan, dan d66 met de PVV.
pi_82636016
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 20:43 schreef Batsnek het volgende:

[..]

Als d66 de PVV steunt dan zijn ze mijn, en met mij heel veel stemmen kwijt. Ik zie de VVD eerder met de PVDA gaan, dan d66 met de PVV.
Dat geloof ik niet. De PVDA en de VVD zijn zwart en wit. Daar zit zo'n kloof tussen.. Dat zie ik echt niet gebeuren.
pi_82636085
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 20:44 schreef draaijer het volgende:

[..]

Dat geloof ik niet. De PVDA en de VVD zijn zwart en wit. Daar zit zo'n kloof tussen.. Dat zie ik echt niet gebeuren.
Het zal niet de eerste keer zijn.
pi_82636430
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 20:33 schreef draaijer het volgende:

[..]

Daar ben ik ook tegen. Dus ga eens werken

Laat wat leuke dingen in je leven varen, werk gemiddeld zo'n 60 - 70 uur per week en zorg ervoor dat je ambitie en drive hebt.. Dan kom je er ook een beetje bij in de buurt en dan worden gemiddeld de verschillen kleiner
Ik werk ook ongeveer zoveel uren omdat ik bezig met met een proefschrift, maar het lijkt me geen goede zaak als we zo'n tempo als normaal gaan zien. Je bent altijd bezig, altijd erover aan het nadenken en wat je nog meer eruit kan halen in tijd die je nauwelijks hebt. Zou geen gezin erbij kunnen hebben nu. Zoiets is goed voor een individu maar niet voor een samenleving. Uiteindelijk ondersteunt die mij ook in talloze opzichten en heeft ervoor gezorgd dat ik de capaciteiten en kennis heb om dit te doen (en nee ik krijg geen subsidie ).
  donderdag 10 juni 2010 @ 21:58:29 #33
165633 eriksd
The grand facade...
pi_82640064
CDA en SP. Dan zijn ze na hun rechtse achterban nu ook de gematigde middenmoot kwijt. Nee, ik zie eerder PvdA - CDA - VVD gebeuren.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_82640188
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 21:58 schreef eriksd het volgende:
CDA en SP. Dan zijn ze na hun rechtse achterban nu ook de gematigde middenmoot kwijt. Nee, ik zie eerder PvdA - CDA - VVD gebeuren.
Inderdaad, CDA zal nooit met de SP in zee gaan.
pi_82641338
Als je naar de geschiedenis van NL kijkt dan zul je zien dat we nog nooit een echt uitgesproken links kabinet hebben gehad en dat rechts vele malen langer heeft geregeerd. Toch roepen alle rechtse klapjosti's dat alles de schuld is van linkse werkschuwe hippies die liever een uitkering trekken dan werken. Moet ze toch eens uitleggen hoe dat dan precies werkt....niet regeren maar wel de schuld hebben. Het wordt tijd dat rechts het voorbeeld van Balkenende volgt en eens goed in de spiegel kijkt voordat ze roepen dat links de ondergang van NL is terwijl rechts ons in de situatie heeft gebracht waar we nu als land in zitten.
pi_82704399
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 22:00 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Inderdaad, CDA zal nooit met de SP in zee gaan.
Toch wel, als het moet vraagt het CDA desnoods zelfs gedoogsteun van de Dierenpartij tegen Wilders.

Het CDA heeft er met de PVV geen zin an.

Hoe vooruitziend was ik:

http://www.nu.nl/nieuws/2(...)oalitie-met-pvv.html
pi_82704497
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 20:00 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Ik zou het een mooi kabinet vinden maar het gaat in tegen de Haagse politieke mores. Drie van die vier partijen hebben verloren, twee daarvan dik verloren. Het is alsof je de kiezer buitenspel zet, wat de meeste politici liever niet willen.

Dit is natuurlijk onzin, want een kabinet VVD-CDA-PVV heeft net zoveel zetels. Hoe kun je dan met zekerheid stellen wat de kiezer wil?

Maar sowieso: een kabinet met 76 zetels is nou niet een stabiel kabinet. En deze heeft dan ook nog eens 4 partijen. Weliswaar minder instabiel dan een kabinet met de PVV imo, maar ook een dergelijk kabinet gaat de 4 jaar niet uitzitten.
pi_82707121
quote:
wie leert jou en anderen deze onzin, en hoe in hemelsnaam geloof jij dit?
ga je eerst eens een beetje verdiepen in andere partij programma's i.p.v simpelweg Rutte en co hun verkiezingspraatjes te kopiëren.
dan zul je zien dat de MKB beter af zijn bij de linkse partijen dan bij bijv de VVD, die alleen maar voor de rijkste en de grootste er zijn.

vergeet overigens niet dat de crisis grotendeels( uiteindelijk heeft iedereen boven z'n stand geleefd) veroorzaakt is door het kapitalisme en de hebzucht van vooral diegenen die al het meeste hebben.

een vooraanstaande econoom heeft ooit geschreven ; greed is good en zo verwacht in het kapitalistische denken dat constante groei mogelijk is. Zo zijn de grootste banken door hun hebzucht en het stimuleren van hebzucht bij hun klanten met idiote en ondoorzichtige producten - omdat winst de essentie vormt en niet de kwaliteit en duurzaamheid - de oorzaak van het begin van de crisis waarin we nu zitten.
En dat in nederland, notabene een PVDA - minister, die zelf de banken met ons belasting geld heeft moeten redden.
Dit is nou precies het geld dat we moeten bezuinigen.

en dan leggen we de zwaarste lasten bij de aller armsten , en midden -inkomens ( ga nou niet zeggen dat de rijksten al de zwaarste lasten hebben, want die houden meer dan genoeg, wat zeg ik , nog meer dan miljoenen of honderden miljoenen over hoor).

en fabels als ; Links heeft een gat in de hand, links die potverteerd, zijn ronduit leugens.
er is uitgebleken uit meerdere onderzoeken dat bijv. het kabinet van Agt/Wiegel met veel meer geld hebben gestrooid dan coalities met de PVDA erin. Dus hoe de mensen hierbij komen is mij volstrekt onduidelijk.

ik zeg nogmaals : Lees eerst de partijprogramma's eerst eens en luister niet alleen naar het verkiezings - campagne gelul( dit geld net zo goed voor links hoor) . dan pas kun je een duidelijke mening geven over dit soort zaken en vorm een objectieve mening welke partij nou het beste is voor een eigen bedrijf(vooral voor hetmidden en klein bedrijf, want multinationals die redden zich heus wel.)

dag.
  zaterdag 12 juni 2010 @ 14:48:13 #39
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_82707270
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 22:20 schreef ebbenhoutenzwaluwstaart.. het volgende:
Als je naar de geschiedenis van NL kijkt dan zul je zien dat we nog nooit een echt uitgesproken links kabinet hebben gehad en dat rechts vele malen langer heeft geregeerd. Toch roepen alle rechtse klapjosti's dat alles de schuld is van linkse werkschuwe hippies die liever een uitkering trekken dan werken. Moet ze toch eens uitleggen hoe dat dan precies werkt....niet regeren maar wel de schuld hebben. Het wordt tijd dat rechts het voorbeeld van Balkenende volgt en eens goed in de spiegel kijkt voordat ze roepen dat links de ondergang van NL is terwijl rechts ons in de situatie heeft gebracht waar we nu als land in zitten.
Het laat vooral zien dat, als dat verhaal dat links alles kapot maakt klopt, rechts al decennia lang compleet incompetent is, aangezien links alles gedaan krijgt zonder in de regering te zitten.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_82707345
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 20:03 schreef KoBo het volgende:
Lijkt mij onwaarschijnlijk maar niet onmogelijk. De combinatie VVD - PVV - CDA zal nooit doorgang vinden volgens de CDA achterban.
De achterban heeft tot de volgende verkiezingen niks meer in te brengen als rat Verhagen machtsgeil wordt
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_82707721
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 14:48 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Het laat vooral zien dat, als dat verhaal dat links alles kapot maakt klopt, rechts al decennia lang compleet incompetent is, aangezien links alles gedaan krijgt zonder in de regering te zitten.
Idd.
pi_82708105
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 13:36 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk onzin, want een kabinet VVD-CDA-PVV heeft net zoveel zetels. Hoe kun je dan met zekerheid stellen wat de kiezer wil?

Maar sowieso: een kabinet met 76 zetels is nou niet een stabiel kabinet. En deze heeft dan ook nog eens 4 partijen. Weliswaar minder instabiel dan een kabinet met de PVV imo, maar ook een dergelijk kabinet gaat de 4 jaar niet uitzitten.
opzich heb je gelijk, maar je kunt toch vaststellen dat Nederland een ruk naar rechts heeft gemaakt ( wat me bijzonder verbaast )en dat het logisch is dat daar het eerst naar geken wordt. Zelf ben ik er absoluut niet voor, maar laat ze het maar eens proberen.
een partij als de PVV die intern nog de rotzooi moet opruimen, en die mensen bespeeld op het gebied van angst en negativisme ( Hoewel hij zelf zegt dat de campagne over hoop en optimisme ging ) en bevolkingsgroepen tegen elkaar uitspeelt, lijkt mij wel de laatste keuze.objectief gezien heeft de kiezer gesproken en is het duidelijk wel eens met dit geluid.

alhoewel, een groot deel, en niet iedereen. dat is nou democratie
pi_82709146
Nou bij deze coalitie sla ik een keer over
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_82709219
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 15:12 schreef Lucyintheafternoon het volgende:

[..]

opzich heb je gelijk, maar je kunt toch vaststellen dat Nederland een ruk naar rechts heeft gemaakt ( wat me bijzonder verbaast )en dat het logisch is dat daar het eerst naar geken wordt. Zelf ben ik er absoluut niet voor, maar laat ze het maar eens proberen.
een partij als de PVV die intern nog de rotzooi moet opruimen, en die mensen bespeeld op het gebied van angst en negativisme ( Hoewel hij zelf zegt dat de campagne over hoop en optimisme ging ) en bevolkingsgroepen tegen elkaar uitspeelt, lijkt mij wel de laatste keuze.objectief gezien heeft de kiezer gesproken en is het duidelijk wel eens met dit geluid.

alhoewel, een groot deel, en niet iedereen. dat is nou democratie
Van mij mogen ze het ook proberen. Hebben we snel weer verkiezingen

Maar dat terzijde: op basis van de verkiezingsuitslag kun je absoluut niet zeggen wat "de kiezer" wil. Alleen maar dat de kiezer verdeeld is. Als "de kiezer" echt een kabinet met de PVV had gewild, dan was de PVV nog wel een stuk groter geweest en had VVD-PVV wel de meerderheid gehad. De CDA-achterban lijkt toch een stuk minder enthousiast voor een kabinet met de PVV.
Als "de kiezer" paars had gewild, dan waren PVDA, D66 en GL wel groter geweest.

Er is geen algemeen duidelijk beeld uit de verkiezingsuitslag te trekken, maar dat is bijna nooit het geval. Enige situatie die ik me kan herinneren waar er écht een duidelijk beeld was, was bij de verkiezingen in 1986. Daar gingen zowel CDA als VVD voor voortzetting van het kabinet Lubbers en werd daar ook duidelijk voor gekozen. Hoewel er daar wel een duidelijke verschuiving van VVD naar CDA plaatsvond, maar die voerden hun campagne ook met de slogan "laat Lubbers het karwei afmaken."
En voor 1994 kun je misschien nog stellen dat "de kiezer" voor paars 1 heeft gekozen, want dat was wel duidelijk de inzet van iig D66.
pi_82712474
Veel te krappe meerderheid.

Er is maar één realistisch kabinet dat een fatsoenlijke meerderheid heeft en dat is Paars Plus.
pi_82712587
quote:
Kleine ondernemers hebben meer aan bijv. de SP dan de VVD, die er vooral is om midden- en grootbedrijf gunstige regelingen te geven. Vennootschapsbelasting omlaag bijv.
Tup=here
pi_82713562
Ik zou het graag willen maar dit zie ik niet gebeuren. CDA is geen linkse partij, en als enige niet linkse partij zouden ze veel van hun programma moeten inleveren. En voor wat? Om dan nog eens hard afgestraft te worden na de volgende verkiezingen?

Bij paars ligt het iets anders omdat 1) de SP er niet bij zit 2) de zetel verhouding tussen rechts en links gelijkmatiger is. Dus dit kan wel, maar ook dit zal moeilijk worden. NL zit echt diep in de shit.
pi_82713675
allemaal verliezers die met elkaar een kabinet gaan vormen (muv D'66 en GL)?
Ik geef Paars Plus wel kans van slagen hoor.
pi_82713859
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 20:27 schreef Afvoerput het volgende:

[..]

Linkse dogma's .
Net of het zo verbazend is. Iedereen weet van de bonussen, de managers in de zorg. Dat is geen dogma, dat zijn feiten. En als je nog een voorbeeld wil, kijk naar Amerika. Als er ergens een VVD beleid is gevoerd is het daar wel en dat heeft niet zo goed uitgepakt voor het merendeel van de bevolking, maar wel voor de rijken.
pi_82714183
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 20:30 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Rijken die hebben geprofiteerd Rijken hebben alleen maar betaalt en betaalt. Die 3,5 miljoen uitkeringsgerechtigden, die hebben geprofiteerd.
Nou, wat een geweldig leven hebben die uitkeringsgerechtigden. 900 euro per maand, wat een vetpot. Iedereen kijkt je met scheven ogen aan. Je solliciteer je kapot terwijl werkgevers vaak niet eens reageren. Nee, ik benijd die mensen niet.

Maar het domme klootjesvolk heeft een verwrongen beeld van de maatschappij: die geweldige werkgever (aka kapitalist) en die nare uitkeringstrekkers en minimumloon werknemers. Hoe durven die iets meer te vragen van de mensen die het goed hebben!

Ik zie het anders. Die rijken, waarom is het voor hun zo moeilijk om wat extra te geven? Het is niet zo dat ze meteen aan de bedelstaf raken, nee ze hebben genoeg om comfort te blijven leven. Maar blijkbaar is genoeg niet genoeg.
pi_82726302
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 18:17 schreef lente84 het volgende:

[..]

Nou, wat een geweldig leven hebben die uitkeringsgerechtigden. 900 euro per maand, wat een vetpot. Iedereen kijkt je met scheven ogen aan. Je solliciteer je kapot terwijl werkgevers vaak niet eens reageren. Nee, ik benijd die mensen niet.

Maar het domme klootjesvolk heeft een verwrongen beeld van de maatschappij: die geweldige werkgever (aka kapitalist) en die nare uitkeringstrekkers en minimumloon werknemers. Hoe durven die iets meer te vragen van de mensen die het goed hebben!

Ik zie het anders. Die rijken, waarom is het voor hun zo moeilijk om wat extra te geven? Het is niet zo dat ze meteen aan de bedelstaf raken, nee ze hebben genoeg om comfort te blijven leven. Maar blijkbaar is genoeg niet genoeg.
Wat een heerlijke genuanceerde beelden.

Er zijn mensen die hun hele leven van bijna niets moeten rondkomen, Wajongers bijvoorbeeld. Of vrouwen die zijn gedumpt door hun man en voor 3 kinderen onder de 5 jaar moeten zorgen. Of mensen die door hun zware werk arbeidsongeschikt hebben geraakt. Zieke mensen. Dat zijn de mensen waarvoor 'links' opkomt.

Anderzijds zijn er degenen die misbruik maken van de voorzieningen. Sloten kinderbijslag naar het buitenland, waar het soms wel 20 - 30 x zoveel waard is als hier. Mensen die vanwege een arbeidsconflict in de WW blijven omdat ze hopen op een gouden handdruk. Vrouwen die de bijstand wel uit willen als de kinderen groter zijn, maar die er netto op achteruit gaan als ze een laagbetaalde baan aannemen. Beunhazen die het wel best vinden met hun uitkering en hier en daar een zwarte klus. Dat zijn de mensen waar 'rechts' een hekel aan heeft.

De waarheid ligt altijd in het midden. De nieuwe coalitie hopelijk ook.
pi_82733019
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 23:23 schreef weathergirl het volgende:

[..]

Er zijn mensen die hun hele leven van bijna niets moeten rondkomen, Wajongers bijvoorbeeld. Of vrouwen die zijn gedumpt door hun man en voor 3 kinderen onder de 5 jaar moeten zorgen. Of mensen die door hun zware werk arbeidsongeschikt hebben geraakt. Zieke mensen. Dat zijn de mensen waarvoor 'links' opkomt.

Anderzijds zijn er degenen die misbruik maken van de voorzieningen. Sloten kinderbijslag naar het buitenland, waar het soms wel 20 - 30 x zoveel waard is als hier. Mensen die vanwege een arbeidsconflict in de WW blijven omdat ze hopen op een gouden handdruk. Vrouwen die de bijstand wel uit willen als de kinderen groter zijn, maar die er netto op achteruit gaan als ze een laagbetaalde baan aannemen. Beunhazen die het wel best vinden met hun uitkering en hier en daar een zwarte klus. Dat zijn de mensen waar 'rechts' een hekel aan heeft.

De waarheid ligt altijd in het midden. De nieuwe coalitie hopelijk ook.
De waarheid ligt helemaal niet altijd in het midden. Bovendien wordt dat misbruik van de sociale voorzieningen overdreven. Ik denk dat het procentueel gezien een zeer laag percentage misbruik maakt. Waarom het dan altijd weer in een discussie terug komt mag god weten.
pi_82733296
quote:

[..]

Zelfs al pak je van de top-10 van de Quote-500 al hun geld af, en gaat dat verdelen over 16.000.000 Nederlanders, dan krijgt iedereen slechts eenmalig e.2450,-, en dan zijn er weer een aantal mensen bij die die e.2450,- als enige nog over hebben (en vaak nog minder, omdat het een familie is met zo veel geld)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_82733331
quote:

[..]

900 euro? Vergeet de huur-, kinderopvang-, en zorgtoeslag, kindgebonden budget, kinderbijslag, heffingskortingen en de eventuele bijzondere bijstand niet.

Het is volstrekt doorgeslagen het hele systeem.
pi_82733497
quote:
Op zondag 13 juni 2010 09:37 schreef Afvoerput het volgende:

[..]

900 euro? Vergeet de huur-, kinderopvang-, en zorgtoeslag, kindgebonden budget, kinderbijslag, heffingskortingen en de eventuele bijzondere bijstand niet.

Het is inderdaad bezopen dat die toeslagen bestaan en dat de meeste ontvangers dat geld niet kunnen missen.
Dat betekent dat de minimale kosten voor levensonderhoud in ons land te hoog zijn.
De oorzaak is de belastingdruk, die in al die kosten wordt doorberekend. De overheid geeft te veel geld uit, deels aan haar eigen belastingen, en daar zit het probleem.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_82734973
quote:
Op zondag 13 juni 2010 09:32 schreef Resistor het volgende:

[..]

Zelfs al pak je van de top-10 van de Quote-500 al hun geld af, en gaat dat verdelen over 16.000.000 Nederlanders, dan krijgt iedereen slechts eenmalig e.2450,-, en dan zijn er weer een aantal mensen bij die die e.2450,- als enige nog over hebben (en vaak nog minder, omdat het een familie is met zo veel geld)
Slechts? 10 mensen bezitten dus zoveel dat iedereen e 2450 kan krijgen als zij hun vermogen weggeven. Niet dat ik daarvoor pleit, maar het geeft wel aan hoe de verhoudingen liggen.
pi_82735049
quote:
Op zondag 13 juni 2010 09:37 schreef Afvoerput het volgende:

[..]

Oja, dus jij denkt dat die mensen rond komen zonder die toeslagen?
pi_82735133
quote:
Op zondag 13 juni 2010 09:54 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Het is inderdaad bezopen dat die toeslagen bestaan en dat de meeste ontvangers dat geld niet kunnen missen.
Dat betekent dat de minimale kosten voor levensonderhoud in ons land te hoog zijn.
De oorzaak is de belastingdruk, die in al die kosten wordt doorberekend. De overheid geeft te veel geld uit, deels aan haar eigen belastingen, en daar zit het probleem.
De minimale kosten voor levensonderhoud zijn hoog ja, maar of dit nu komt door de belastingdruk daar zet ik vraagtekens bij.
pi_82736851
Met zo'n kabinet probeer je álle vier politieke stromingen in één regering te krijgen. Sociaal-progressief (PvdA), sociaal-conservatief (SP), progressief-liberaal (GroenLinks) en conservatief-liberaal (CDA). Hoe groot acht je de kans dat dát gaat lukken?
quote:
En dat baseer je op ...? Een blik op het buitenland bevestigt je visie niet. Het Verenigd Koninkrijk, bijvoorbeeld, heeft járen een sociaaldemocratische regering gehad en is een van de belangrijkste economieën ter wereld.
pi_82738638
quote:
Op zondag 13 juni 2010 11:25 schreef lente84 het volgende:

[..]

Oja, dus jij denkt dat die mensen rond komen zonder die toeslagen?
Dus jij vindt het redelijk dat een bijstandsmoeder zich alleen maar hoeft te bekommeren om haar kind, en de buurvrouw zich in de zorg kapot werkt én minder binnenkrijgt iedere maand? Dat noem jij solidair?
  zondag 13 juni 2010 @ 13:44:44 #61
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_82739394
De kans is vele male groter dat Wilders vanaf nu een hoofddoek gaat dragen dan dat Verhagen met socialisten en sociaaldemocraten in een kabinet gaat zitten.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  zondag 13 juni 2010 @ 13:45:47 #62
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_82739437
quote:
Op zondag 13 juni 2010 12:31 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Met zo'n kabinet probeer je álle vier politieke stromingen in één regering te krijgen. Sociaal-progressief (PvdA), sociaal-conservatief (SP), progressief-liberaal (GroenLinks) en conservatief-liberaal (CDA). Hoe groot acht je de kans dat dát gaat lukken?
[..]

En dat baseer je op ...? Een blik op het buitenland bevestigt je visie niet. Het Verenigd Koninkrijk, bijvoorbeeld, heeft járen een sociaaldemocratische regering gehad en is een van de belangrijkste economieën ter wereld.
The labour party daar is een stuk rechtser dan de VVD hier he, dat weet je?
  zondag 13 juni 2010 @ 13:47:56 #63
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_82739521
quote:
Op zondag 13 juni 2010 13:26 schreef Afvoerput het volgende:

[..]

Dus jij vindt het redelijk dat een bijstandsmoeder zich alleen maar hoeft te bekommeren om haar kind, en de buurvrouw zich in de zorg kapot werkt én minder binnenkrijgt iedere maand? Dat noem jij solidair?
Maar dat is dan ook lulkoek.

En waag het niet met die link naar dat flauwekul topic over 1700 euro in de maand aan te komen, want ik trek je dwars door je beeldbuis heen
Intelligent, but fucked up.
pi_82739834
quote:
Op zondag 13 juni 2010 13:45 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Nah, Labour is zoals de PvdA zich gedraagt als ze in een kabinet met de VVD of het CDA zit: midden met een vleug neoliberalisme. Rechtser dan de VVD zou ik niet zeggen.
  zondag 13 juni 2010 @ 13:56:27 #65
198365 Morendo
The Real Deal
pi_82739852
quote:
Op zondag 13 juni 2010 13:45 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Wat je hier schrijft is denk ik onjuist. Op economisch vlak hebben ze de ideologische veren afgeschud, toch is 'maakbaarheid' het belangrijkste motief van Labour. Bovendien zijn ze op het terrein van immigratie en integratie, volksgezondheid en volkshuisvesting zeker linkser dan de VVD.
  maandag 14 juni 2010 @ 08:56:40 #66
136343 BasEnAad
pi_82775081
quote:

[..]

Dat zal allemaal wel. Maar zeggen dat rijken alleen geprofiteerd hebben is niet waar. Zij zijn juist degenen die bergen met geld de economie ingepompt hebben. Dat er armere mensen zijn, doet daar niets aan af. Zonder rijken waren ze er een stuk slechter aan toe geweest.

En dat verhaal over dat rijken wel wat geld kunnen missen is natuurlijk onzin. Zij betalen al genoeg, je kunt de rijken niet geld laten blijven ophoesten. Er is een grens aan het sterke schouders, zware lastenverhaal. Het biedt ook geen oplossing, je maakt mensen niet gelukkig met een uitkering. Dat rondpompen van geld is de stroop in de economie.
  maandag 14 juni 2010 @ 10:26:35 #67
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_82777376
Het einde van Nederland en over 5 jaar worden geconfronteerd met Griekse taverelen.
Sinterklaas kabinet Cohen 1 brrrr... the horror.
pi_82778263
Als dit het geval wordt, dan emigreer ik!
pi_82778629
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 14:44 schreef Lucyintheafternoon het volgende:

[..]

wie leert jou en anderen deze onzin, en hoe in hemelsnaam geloof jij dit?
ga je eerst eens een beetje verdiepen in andere partij programma's i.p.v simpelweg Rutte en co hun verkiezingspraatjes te kopiëren.
dan zul je zien dat de MKB beter af zijn bij de linkse partijen dan bij bijv de VVD, die alleen maar voor de rijkste en de grootste er zijn.
En hier hield ik op met lezen.

Het MKB beslaat ruim 99% van de ondernemers, 0,6% of minder aan multinationals. Tevens zorgt het MKB voor 60% aan werkgelegenheid. 0,6% multinationals en de rest is werkzaam in de semi en overheidssektoren.
  maandag 14 juni 2010 @ 15:44:02 #70
301866 RobbieD
The Final Countdown
pi_82790389
Een realistische mogelijkheid!
Ook ik beweer al sinds de verkiezingsavond dat een kabinet o.l.v. de VVD een onhaalbare zaak is.
Mogelijk wordt centrumlinks ook nog versterkt met de CU en zelfs het aansluiten van D'66 acht ik niet helemaal uitgesloten.
Wel uitgesloten is m.i. een samenwerking tussen VVD en PvdA. De PvdA acht de VVD een uiterst onbetrouwbare partner. Terecht, gezien hun ervaringen uit het verleden.
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 19:43 schreef Bankfurt het volgende:
Ik denk dat de formatie met de VVD over rechts of over Paars-plus (over links) gaat stuk lopen.

- De machtige harde kern binnen het CDA die het land controleert blokkeert een kabinet met de PVV.
- De Pvda, Groenlinks en de VVD liggen te ver uit elkaar.

D66 loopt zich ook stuk; omdat zij zich niet wenst te voegen in de oude posities van SP en CDA en de hervormingen voor D66 niet ver genoeg gaan (m.n. hypotheekrenteaftrek).

Daarnaast zullen Pvda, SP, Groenlinks en CDA elkaar overal vinden bij:

- Hypotheekrenteaftrek tot Euro 350.000- 400.000 hypotheekschuld blijft gehandhaafd;
erboven wordt het geleidelijk afgeschaft; voor het CDA is dit een voldoende concessie.
- AOW leeftijd trager omhoog naar 66 in 2025 en 67 in 2040 als concessie aan de SP
- Behoud sociaal beleid, behoud sociale zekerheid & ontslagrecht
- Meer zorg voor ouderen
- Groene maatregelen, innovatie input van GroenLinks
- Gematigde huurstijgingen
- Bezuinigen: overal een beetje tot maximaal 18 miljard
- Het geld wordt gehaald waar het is:
In Gold we trust
  maandag 14 juni 2010 @ 15:45:22 #71
165633 eriksd
The grand facade...
pi_82790456
quote:
Op maandag 14 juni 2010 15:44 schreef RobbieD het volgende:
Een realistische mogelijkheid!
Ook ik beweer al sinds de verkiezingsavond dat een kabinet o.l.v. de VVD een onhaalbare zaak is.
Mogelijk wordt centrumlinks ook nog versterkt met de CU en zelfs het aansluiten van D'66 acht ik niet helemaal uitgesloten.
Wel uitgesloten is m.i. een samenwerking tussen VVD en PvdA. De PvdA acht de VVD een uiterst onbetrouwbare partner. Terecht, gezien hun ervaringen uit het verleden.
[..]

Noem er eens een paar.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 14 juni 2010 @ 15:49:02 #72
301866 RobbieD
The Final Countdown
pi_82790655
quote:
Op maandag 14 juni 2010 10:52 schreef MSLOVER het volgende:
Als dit het geval wordt, dan emigreer ik!
Om vervolgens te ontdekken dat het NERGENS zo goed is als in NL?
In Gold we trust
pi_82790777
quote:
Op maandag 14 juni 2010 15:44 schreef RobbieD het volgende:
Dan moet de PvdA het CDA wel helemaal onbetrouwbaar vinden, want PvdA-CDA kabinetten verlopen over het algemeen nog wel een aardig stuk stroever dan de twee meest recente samenwerkingen tussen PvdA en VVD.
pi_82790890
quote:
Op maandag 14 juni 2010 15:49 schreef RobbieD het volgende:

[..]

Om vervolgens te ontdekken dat het NERGENS zo goed is als in NL?
Ligt eraan, heb familie in het buitenland en die hebben zo hun visies ;-)
  maandag 14 juni 2010 @ 15:54:23 #75
165633 eriksd
The grand facade...
pi_82790940
Ach, Bos zei het zelf toch al. Met de VVD kon je afspraken maken, en die hielden zich daaraan. Robbie D loopt hier dus weer een beeld te schetsen wat zelfs door de PvdA afgedaan zal worden als retoriek.
Bis bis bis
  maandag 14 juni 2010 @ 16:44:58 #76
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_82793239
Ik hoop ook op een PvdA kabinet. Maar over een maandje zullen we het zien.
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
pi_82793252
Creatieve oplossing, alleen niet haalbaar en wenselijk.
  maandag 14 juni 2010 @ 17:01:30 #78
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_82793899
Die combinatie is niet mogelijk met een onstabiele partij als groen links.

GroenLinks en D66 moeten fuseren AMSTERDAM -
GroenLinks en D66 zouden moeten fuseren. De partijen komen op belangrijke punten overeen en kunnen samen een belangrijke factor in de politiek worden.

Dat zegt het Amsterdamse GroenLinks-raadslid Evelien van Roemburg in Het Parool. Volgens haar spreken beide partijen dezelfde kiezers aan en staan ze inhoudelijk dicht bij elkaar. „Mijn inschatting is dat we anders nooit een concurrent voor de PvdA worden”, aldus Van Roemburg.
host mailgroepen http://www.seniorweb.nl
Snooker is top!!!
  maandag 14 juni 2010 @ 17:01:40 #79
269412 Frederick_Blah
I vant to suck ur blaath!
pi_82793906
Ontzettend leuk idee, maar hier beginnen CDA en SP niet aan.
pi_82795584
quote:
Op maandag 14 juni 2010 17:01 schreef sunny16947 het volgende:

GroenLinks en D66 zouden moeten fuseren. De partijen komen op belangrijke punten overeen en kunnen samen een belangrijke factor in de politiek worden.

Dat zegt het Amsterdamse GroenLinks-raadslid Evelien van Roemburg in Het Parool. Volgens haar spreken beide partijen dezelfde kiezers aan en staan ze inhoudelijk dicht bij elkaar. „Mijn inschatting is dat we anders nooit een concurrent voor de PvdA worden”, aldus Van Roemburg.
Totale faal van die mevrouw, die waarschijnlijk tot de rechtervleugel van GroenLinks hoort. Ik hoop dat Halsema zich nooit door die rechtervleugel zal laten overrulen, want dit is echt een heel slecht plan. Er zijn enorme verschillen tussen D66 en GroenLinks. Ik heb tactisch PvdA gestemd, maar wilde eigenlijk qua inhoud GroenLinks stemmen. Geen haar op mijn hoofd dat echter ooit maar zal overwegen D66 te stemmen. D66 is sociaal-economisch rechts, en niet zo'n beetje ook. Het wil de rekening niet leggen bij de allerrijksten, die overmatig hebben geprofiteerd de laatste jaren. GroenLinks onder Halsema wil dat wel. D66 wil opnieuw stelen van de armen, ten gunste van de rijken. D66 is, zoals Halsema al stelde in het NOS-lijsttrekkerdebat, VVD-light.

GroenLinks is een echte empowermentpartij, voor onder andere langdurig werklozen. Halsema wil banen scheppen voor mensen in de bijstand, banen met toekomst. Daarnaast is ze met Kees Vendrik zeer kritisch over de marktwerking, die de sfeer compleet heeft verziekt bij TNT bijvoorbeeld, waar iedereen nu naar boven likt en naar beneden trapt (SP bericht maar GL is net zo tegen privatiseringen als SP):
http://www.sp.nl/nieuws/t(...)liberalisering.shtml

Jammer dat Vendrik weggegaan is trouwens, maar hopelijk blijft GL op dat punt hetzelfde. Maar D66 is nooit kritisch over marktwerking, sterker, het is er architect van in de Paarse kabinetten en is nog steeds fervent voorstander van marktwerking in voormalige nutsbedrijven (je weet wel; de bedrijven die wél overheidssteun ontvangen -- subsidies, betaald door de belastingbetaler -- maar waar diezelfde overheid machteloos staat tegen de zelfverrijking van de 'top' tegenover een race naar de goot voor de werkvloer), en ook in de zorg. D66 wil het mogelijk maken om te beleggen en dus winst te maken in de zorg:
http://www.d66.nl/d66nl/d(...)/f=/vifrfiw60lyz.pdf

[ Bericht 0% gewijzigd door ooYoo op 14-06-2010 17:55:38 (smiley met hamertje toegevoegd) ]
pi_82795885
quote:
Op zaterdag 12 juni 2010 23:23 schreef weathergirl het volgende:

[..]

Anderzijds zijn er degenen die misbruik maken van de voorzieningen. ....
Weet jij hoeveel staatssteun oftewel Bijzondere Bijstand de ING-groep heeft ontvangen van de Nederlandse Staat vorig jaar ?

42 MILJARD EURO !

Over misbruik van voorzieningen gesproken.
pi_82796081
quote:
Op maandag 14 juni 2010 17:01 schreef sunny16947 het volgende:

Als zoiets betekent dat het voor de PvdA moeilijker wordt om strategische stemmers achter zich te krijgen, dan ben ik helemaal voor
  maandag 14 juni 2010 @ 18:01:41 #83
165633 eriksd
The grand facade...
pi_82796173
quote:
Op maandag 14 juni 2010 17:54 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Weet jij hoeveel staatssteun oftewel Bijzondere Bijstand de ING-groep heeft ontvangen van de Nederlandse Staat vorig jaar ?

42 MILJARD EURO !

Over misbruik van voorzieningen gesproken.
Je weet dat het terugbetaald is? Overigens ging het om 10 miljard.
Bis bis bis
  maandag 14 juni 2010 @ 18:35:02 #84
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_82797301
CDA samen met SP en GL, met de PvdA was al lastig..
pi_82798211
quote:
Op maandag 14 juni 2010 17:47 schreef ooYoo het volgende:

[..]

Totale faal van die mevrouw, die waarschijnlijk tot de rechtervleugel van GroenLinks hoort. Ik hoop dat Halsema zich nooit door die rechtervleugel zal laten overrulen, want dit is echt een heel slecht plan.
Halsema behoort zélf tot de rechtervleugel van GroenLinks, slimmerik. "Liberaal van het jaar", weet je nog?

GroenLinks schurkt al maanden zo tegen D66 aan dat het idee van een fusie me nauwelijks verrast.
pi_82798989
quote:
Op maandag 14 juni 2010 18:55 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

Halsema behoort zélf tot de rechtervleugel van GroenLinks, slimmerik. "Liberaal van het jaar", weet je nog?

GroenLinks schurkt al maanden zo tegen D66 aan dat het idee van een fusie me nauwelijks verrast.
Noem me naief, maar toch zie ik dat liberale wel samengaan met sociaalzijn. Ik vind de hervormingen van GroenLinks goed voor mensen die nu buiten het arbeidsproces staan en er niet tussenkomen.

En Femke zette zich juist duidelijk af tegen Pechtold in het laatste lijsttrekkersdebat. Ze noemde D66 VVD-light, omdat het tegen een belastingverhoging is van 60% vanaf 150.000 euro, iets wat Femke dus wel wil. Om die redenen zie ik haar toch echt niet als rechtervleugel. Ook wil ze geen marktwerking in de zorg, iets wat Pechtold wel wil. Op veel punten zit ze toch echt dichterbij de SP dan bij D66.
  maandag 14 juni 2010 @ 19:12:15 #87
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_82799056
quote:
Op maandag 14 juni 2010 18:01 schreef eriksd het volgende:

[..]

Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
  maandag 14 juni 2010 @ 19:36:04 #88
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_82800312
D66 en GL moeten niet samengaan, tenminste als ze slim zijn, al hebben beide partijen wel flink wat overlappen dan moet je nog niet meteen gaan fuseren, ze zijn beide links dus trekken ook beide stemmen aan, als je dat in een voegt krijg je echt niet meer stemmen, eerder minder.
pi_82802265
quote:
Op maandag 14 juni 2010 18:01 schreef eriksd het volgende:

[..]

Kennelijk ben je zo dom, dat je 42 miljard Euro uit je portomonee laat verdwijnen.

Dit geld van de Nederlandse betaler is nog niet terugbetaald, en de vraag is of het ooit op een nette manier terugbetaald zal worden....

Bijstandsfraude is peanuts vergeleken met de georganiseerde misdaad in de financiele sector.

Degene die zich bij al die bankschandalen nu nog druk maakt over bijstandsfraude of misbruik van sociale voorzieningen is een dief van zijn eigen portomonee en ook niet goed snik.
pi_82802726
quote:
Op maandag 14 juni 2010 20:07 schreef Bankfurt het volgende:

Bijstandsfraude is peanuts vergeleken met de georganiseerde misdaad in de financiele sector.

Degene die zich bij al die bankschandalen nu nog druk maakt over bijstandsfraude of misbruik van sociale voorzieningen is een dief van zijn eigen portomonee en ook niet goed snik.
!!!
pi_82807748
quote:
Op maandag 14 juni 2010 19:10 schreef ooYoo het volgende:

[..]

Noem me naief, maar toch zie ik dat liberale wel samengaan met sociaalzijn. Ik vind de hervormingen van GroenLinks goed voor mensen die nu buiten het arbeidsproces staan en er niet tussenkomen.

En Femke zette zich juist duidelijk af tegen Pechtold in het laatste lijsttrekkersdebat. Ze noemde D66 VVD-light, omdat het tegen een belastingverhoging is van 60% vanaf 150.000 euro, iets wat Femke dus wel wil. Om die redenen zie ik haar toch echt niet als rechtervleugel. Ook wil ze geen marktwerking in de zorg, iets wat Pechtold wel wil. Op veel punten zit ze toch echt dichterbij de SP dan bij D66.
Halsema smijt geregeld met onvervalste liberale kreten. Minder overheidsinvloed, bedrijven die zelf moeten mogen beslissen wat ze doen, ... Ze wil het ontslagrecht versoepelen, de AOW-leeftijd omhoog, de beperkingen op koopzondagen opheffen, etc. Ze is ook niet een bepaald fel tegenstandster van marktwerking in de zorg. Om méér marktwerking staat ze volgens mij niet te schreeuwen, maar voorstellen om de marktwerking terug te draaien (zoals de SP doet) doet ze ook niet.

Bovendien heeft ze de laatste tijd expliciet aangegeven dat samenwerking met D66 in haar ogen meer voor de hand ligt dan met de SP.
  maandag 14 juni 2010 @ 22:07:38 #92
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_82810258
quote:
Op maandag 14 juni 2010 21:31 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Halsema smijt geregeld met onvervalste liberale kreten. Minder overheidsinvloed, bedrijven die zelf moeten mogen beslissen wat ze doen, ... Ze wil het ontslagrecht versoepelen, de AOW-leeftijd omhoog, de beperkingen op koopzondagen opheffen, etc. Ze is ook niet een bepaald fel tegenstandster van marktwerking in de zorg. Om méér marktwerking staat ze volgens mij niet te schreeuwen, maar voorstellen om de marktwerking terug te draaien (zoals de SP doet) doet ze ook niet.

Bovendien heeft ze de laatste tijd expliciet aangegeven dat samenwerking met D66 in haar ogen meer voor de hand ligt dan met de SP.
Als zelfs de voormalig communistische partij van nederland ziet dat het rechtser meot dan...
  maandag 14 juni 2010 @ 22:49:27 #93
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_82812759
quote:
Op maandag 14 juni 2010 22:07 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Als zelfs de voormalig communistische partij van nederland ziet dat het rechtser meot dan...
Dat is Groen Links.
Oh, wacht, ik las het verkeerd. .
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_82812895
quote:
Op maandag 14 juni 2010 22:07 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

De CPN was maar één van de partijen die in GroenLinks is opgegaan (GroenLinks is dus niet "de voormalige communistische partij"), en een deel ervan is blijven voortbestaan als de NCPN, die zich nog altijd ten linkerzijde van GroenLinks bevindt. Evenals de SP, overigens.

Er zijn dus gelukkig nog steeds partijen die vinden dat links wél de oplossing is. Al behoort GroenLinks daar helaas inderdaad niet meer toe.
pi_82813471
Misschien doen we eerst nog 50 jaar liberaal en als dat dan definitief mislukt is kunnen weer sociaal doen.
pi_82839976
quote:

Oh, dus omdat er bedrijven zijn die op grote schaal afval loodsen mag elke burger ook zijn terpentine of nagellakremover door de gootsteen spoelen?

Dat is de domste redeneertrant die er bestaat.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 16:49:00 #97
165633 eriksd
The grand facade...
pi_82840530
quote:

[..]

Kennelijk ben je zo dom, dat je 42 miljard Euro uit je portomonee laat verdwijnen.

Dit geld van de Nederlandse betaler is nog niet terugbetaald, en de vraag is of het ooit op een nette manier terugbetaald zal worden....

Nogmaals, hoe kom je erbij dat er 42 miljard naar ING is gegaan?
Bis bis bis
pi_82843838
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 16:36 schreef weathergirl het volgende:

Oh, dus omdat er bedrijven zijn die op grote schaal afval loodsen mag elke burger ook zijn terpentine of nagellakremover door de gootsteen spoelen?

Dat is de domste redeneertrant die er bestaat.
Lekker ongenuanceerd. Het gaat om prioriteiten maken, niet iets goedkeuren.

Prioriteit SP: witteboordencriminaliteit, bankfraude, short selling gespeculeer, bedrijven die de mazen in de wet gebruiken, en casino-banken die onverantwoorde risico's hebben genomen aanpakken (sommige van deze maatregelen hebben wetwijzigingen nodig, iets wat de SP wil). Hier gaan miljarden in om.

Prioriteit VVD: bijstandsfraude aanpakken. Hier gaat minder in om, dat is wel duidelijk.

De SP wil overigens de bijstandsfraude blijven aanpakken (wordt al gedaan), maar ik denk wel wat milder dan de VVD. Maar is het zo erg eigenlijk, als ze arm zijn en een beetje erbij zwartwerken om rond te komen? Andersom, die speculanten die speculeren op het faillissement van een land (Griekenland) en daar lekker van profiteren, en Griekenland die zich nu blauw moet betalen aan rente aan hen, of graaiers bij banken die met overheidssteun en na incompetentie nog steeds tonnen salaris eisen, vind ik juist vele malen erger. De VVD wil deze groepen niet aanpakken, keer op keer is dit gebleken in de Tweede Kamer vergaderingen, met moties die werden ingediend. Een stem voor de VVD is dus een stem TEGEN de aanpak van de grootkapitalisten die met publiek geld hun zakken vullen ten koste van de belastingbetalers van een land. En dat is dom, heel dom. Daarmee ben je echt een dief van je eigen portomonnee.
  dinsdag 15 juni 2010 @ 18:06:26 #99
165633 eriksd
The grand facade...
pi_82844104
Los van het feit dat situatie 1 die jij presenteert nergens in strijd is met de wet, terwijl situatie 2 dat wel evident is, vergeet jij ook even dat die verfoeide bankensector dermate groot is in Nederland dat er:

1: Enorm veel mensen werken
2: Al deze mensen belastingen betalen
3: De banken zelf vennootsschapsbelasting betalen
4: Door een cumulatie van deze factoren er uberhaupt bijstand betaalt kan worden.

Je kan dus wel komen schermen met wat in jouw optiek rechtvaardig is, maar aan het eind van de rekening zijn de mensen die gebruikmaken van een sociaal vangnet bij jou het slechtste af: er is niemand meer die de lasten kan betalen.

Veel succes!
Bis bis bis
pi_82844916
@Eriksd; weer zo ongenuanceerd... Ik zeg toch nergens dat ik de hele bankensector verfoei en wil aanpakken? Alleen de genoemde misstanden. Er zijn zat banken en andere financiele organisaties die wél goed functioneren. Ik noem een Rabo-bank, ASN, Triodos, maar er zijn natuurlijk veel meer. Ook beleggingsmaatschappijen, de meeste zijn wel degelijk goed bezig. Ik ben geen anti-kapitalist als je dat denkt. Maar juist omdat het zo'n grote sector is in Nederland is Nederland dus wel kwetsbaar als er weer iets heel erg mis gaat. Daarom (maar niet alleen daarom) mag er best strenger op worden toegezien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')