quote:Op maandag 14 juni 2010 17:01 schreef sunny16947 het volgende:
Die combinatie is niet mogelijk met een onstabiele partij als groen links.
GroenLinks en D66 moeten fuseren AMSTERDAM -
GroenLinks en D66 zouden moeten fuseren. De partijen komen op belangrijke punten overeen en kunnen samen een belangrijke factor in de politiek worden.
Dat zegt het Amsterdamse GroenLinks-raadslid Evelien van Roemburg in Het Parool. Volgens haar spreken beide partijen dezelfde kiezers aan en staan ze inhoudelijk dicht bij elkaar. „Mijn inschatting is dat we anders nooit een concurrent voor de PvdA worden”, aldus Van Roemburg.
Weet jij hoeveel staatssteun oftewel Bijzondere Bijstand de ING-groep heeft ontvangen van de Nederlandse Staat vorig jaar ?quote:Op zaterdag 12 juni 2010 23:23 schreef weathergirl het volgende:
[..]
Wat een heerlijke genuanceerde beelden.
Er zijn mensen die hun hele leven van bijna niets moeten rondkomen, Wajongers bijvoorbeeld. Of vrouwen die zijn gedumpt door hun man en voor 3 kinderen onder de 5 jaar moeten zorgen. Of mensen die door hun zware werk arbeidsongeschikt hebben geraakt. Zieke mensen. Dat zijn de mensen waarvoor 'links' opkomt.
Anderzijds zijn er degenen die misbruik maken van de voorzieningen. ....
Als zoiets betekent dat het voor de PvdA moeilijker wordt om strategische stemmers achter zich te krijgen, dan ben ik helemaal voorquote:Op maandag 14 juni 2010 17:01 schreef sunny16947 het volgende:
Die combinatie is niet mogelijk met een onstabiele partij als groen links.
GroenLinks en D66 moeten fuseren AMSTERDAM -
GroenLinks en D66 zouden moeten fuseren. De partijen komen op belangrijke punten overeen en kunnen samen een belangrijke factor in de politiek worden.
Dat zegt het Amsterdamse GroenLinks-raadslid Evelien van Roemburg in Het Parool. Volgens haar spreken beide partijen dezelfde kiezers aan en staan ze inhoudelijk dicht bij elkaar. „Mijn inschatting is dat we anders nooit een concurrent voor de PvdA worden”, aldus Van Roemburg.
Je weet dat het terugbetaald is? Overigens ging het om 10 miljard.quote:Op maandag 14 juni 2010 17:54 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Weet jij hoeveel staatssteun oftewel Bijzondere Bijstand de ING-groep heeft ontvangen van de Nederlandse Staat vorig jaar ?
42 MILJARD EURO !
Over misbruik van voorzieningen gesproken.
Halsema behoort zélf tot de rechtervleugel van GroenLinks, slimmerik. "Liberaal van het jaar", weet je nog?quote:Op maandag 14 juni 2010 17:47 schreef ooYoo het volgende:
[..]
![]()
Totale faal van die mevrouw, die waarschijnlijk tot de rechtervleugel van GroenLinks hoort. Ik hoop dat Halsema zich nooit door die rechtervleugel zal laten overrulen, want dit is echt een heel slecht plan.
Noem me naief, maar toch zie ik dat liberale wel samengaan met sociaalzijn.quote:Op maandag 14 juni 2010 18:55 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Halsema behoort zélf tot de rechtervleugel van GroenLinks, slimmerik. "Liberaal van het jaar", weet je nog?
GroenLinks schurkt al maanden zo tegen D66 aan dat het idee van een fusie me nauwelijks verrast.
quote:Op maandag 14 juni 2010 18:01 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je weet dat het terugbetaald is? Overigens ging het om 10 miljard.
Kennelijk ben je zo dom, dat je 42 miljard Euro uit je portomonee laat verdwijnen.quote:Op maandag 14 juni 2010 18:01 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je weet dat het terugbetaald is? Overigens ging het om 10 miljard.
quote:Op maandag 14 juni 2010 20:07 schreef Bankfurt het volgende:
Bijstandsfraude is peanuts vergeleken met de georganiseerde misdaad in de financiele sector.
Degene die zich bij al die bankschandalen nu nog druk maakt over bijstandsfraude of misbruik van sociale voorzieningen is een dief van zijn eigen portomonee en ook niet goed snik.
Halsema smijt geregeld met onvervalste liberale kreten. Minder overheidsinvloed, bedrijven die zelf moeten mogen beslissen wat ze doen, ... Ze wil het ontslagrecht versoepelen, de AOW-leeftijd omhoog, de beperkingen op koopzondagen opheffen, etc. Ze is ook niet een bepaald fel tegenstandster van marktwerking in de zorg. Om méér marktwerking staat ze volgens mij niet te schreeuwen, maar voorstellen om de marktwerking terug te draaien (zoals de SP doet) doet ze ook niet.quote:Op maandag 14 juni 2010 19:10 schreef ooYoo het volgende:
[..]
Noem me naief, maar toch zie ik dat liberale wel samengaan met sociaalzijn.Ik vind de hervormingen van GroenLinks goed voor mensen die nu buiten het arbeidsproces staan en er niet tussenkomen.
En Femke zette zich juist duidelijk af tegen Pechtold in het laatste lijsttrekkersdebat. Ze noemde D66 VVD-light, omdat het tegen een belastingverhoging is van 60% vanaf 150.000 euro, iets wat Femke dus wel wil. Om die redenen zie ik haar toch echt niet als rechtervleugel. Ook wil ze geen marktwerking in de zorg, iets wat Pechtold wel wil. Op veel punten zit ze toch echt dichterbij de SP dan bij D66.
Als zelfs de voormalig communistische partij van nederland ziet dat het rechtser meot dan...quote:Op maandag 14 juni 2010 21:31 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Halsema smijt geregeld met onvervalste liberale kreten. Minder overheidsinvloed, bedrijven die zelf moeten mogen beslissen wat ze doen, ... Ze wil het ontslagrecht versoepelen, de AOW-leeftijd omhoog, de beperkingen op koopzondagen opheffen, etc. Ze is ook niet een bepaald fel tegenstandster van marktwerking in de zorg. Om méér marktwerking staat ze volgens mij niet te schreeuwen, maar voorstellen om de marktwerking terug te draaien (zoals de SP doet) doet ze ook niet.
Bovendien heeft ze de laatste tijd expliciet aangegeven dat samenwerking met D66 in haar ogen meer voor de hand ligt dan met de SP.
Dat is Groen Links.quote:Op maandag 14 juni 2010 22:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als zelfs de voormalig communistische partij van nederland ziet dat het rechtser meot dan...![]()
De CPN was maar één van de partijen die in GroenLinks is opgegaan (GroenLinks is dus niet "de voormalige communistische partij"), en een deel ervan is blijven voortbestaan als de NCPN, die zich nog altijd ten linkerzijde van GroenLinks bevindt. Evenals de SP, overigens.quote:Op maandag 14 juni 2010 22:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als zelfs de voormalig communistische partij van nederland ziet dat het rechtser meot dan...![]()
Oh, dus omdat er bedrijven zijn die op grote schaal afval loodsen mag elke burger ook zijn terpentine of nagellakremover door de gootsteen spoelen?quote:Op maandag 14 juni 2010 20:07 schreef Bankfurt het volgende:
Bijstandsfraude is peanuts vergeleken met de georganiseerde misdaad in de financiele sector.
Degene die zich bij al die bankschandalen nu nog druk maakt over bijstandsfraude of misbruik van sociale voorzieningen is een dief van zijn eigen portomonee en ook niet goed snik.
Nogmaals, hoe kom je erbij dat er 42 miljard naar ING is gegaan?quote:Op maandag 14 juni 2010 20:07 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Kennelijk ben je zo dom, dat je 42 miljard Euro uit je portomonee laat verdwijnen.
Dit geld van de Nederlandse betaler is nog niet terugbetaald, en de vraag is of het ooit op een nette manier terugbetaald zal worden....
Lekker ongenuanceerd. Het gaat om prioriteiten maken, niet iets goedkeuren.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 16:36 schreef weathergirl het volgende:
Oh, dus omdat er bedrijven zijn die op grote schaal afval loodsen mag elke burger ook zijn terpentine of nagellakremover door de gootsteen spoelen?
Dat is de domste redeneertrant die er bestaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |