quote:Op zondag 13 juni 2010 21:51 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Je doet goed je best de ware islam te verbergen moet ik zeggen. RESTECP hiervoor.
en Atheïsten hierquote:Op zondag 13 juni 2010 21:50 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Ok, nu ben je dus ook tegen de Christenen, dan ga ik even vertellen dat ik dus mooi niet ophoud te geloven dat God bestaat en dat de oerknal door God is gemaakt. Ook ga ik niet afwijken van een geloof met principes, die nog niet zo slecht zijn voor je gezondheid en levensstijl. Ook ga ik niet afwijken van een geloof waarbij ik in moeilijke situaties hulp zou kunnen vragen.
Als ik dat wel moet doen, zijn we weer terug bij af en worden de Christenen weer vervolgd zoals ze dat vroeger was. Word ons geloof ten minste ook een beetje sterker, want juist in de streng Islamitische landen wordt het Christendom goed nageleefd.
quote:Op zondag 13 juni 2010 21:51 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Je doet goed je best de ware islam te verbergen moet ik zeggen. RESTECP hiervoor.
Nou...'slechts'.quote:Op zondag 13 juni 2010 21:45 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Ik word helemaal niet onderdrukt in GoudaEr is slechts een criminaliteitsprobleem in de Oosterweij, omdat daar alle laag opgeleiden zich hebben verzameld, waardoor de kinderen geen goede school hebben gehad, waardoor de roep naar criminaliteit is. Dat heeft dus niets met Islam of welk geloof dan ook te maken, dat zou ik ook kunnen doen, bij wijze van spreken.
Op het vmbo is de criminaliteit doorgaans groter dan op het VWO, dat kan je niet ontkennen. Het heeft niks te maken met de slimheid van mensen, maar met de aard van mensen. Zo heb je op het vmbo ook meer tienermoeders, maar dat is een hele andere discussie.quote:Op zondag 13 juni 2010 21:53 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou...'slechts'.
Ik heb nooit begrepen dat laagopgeleid tot criminaliteit moet leiden. Voor laagopgeleide mensen zijn er toch ook banen zat? Niks mis met een stratenmaker, vuilnisman of productiemedewerker. Ik denk dat een groot deel van de Nederlandse bevolking dit soort banen heeft, dus nee, ik zie niet in dat je doordat je geen uni hebt gedaan in de criminaliteit belandt.
Dit is echt onzin. Ambtenaren hoeven helemaal geen 'neutraliteit' uit te stralen, hun handelen moet neutraal zijn (gewoon netjes volgens het rigide bureaucratische systeem dus). Dat kan prima met een hoofddoek op.quote:Op zondag 13 juni 2010 21:05 schreef Picchia het volgende:
[..]
Het is heel simpel eigenlijk.
Werkgevers zijn vaak verplicht een uitzondering te maken voor godsdienstige uitingen, in verband met het recht op (on)gelijke behandeling en de vrijheid van religie. Personen hoeven bijvoorbeeld niet aan kledingvoorschriften te voldoen als hun religie het onmogelijk maakt. In een seculiere staat zou deze uitzondering niet mogen bestaan. In een seculiere staat (en een Christelijke staat) wordt die uitzondering opgeheven (omdat personen geen aparte behandeling krijgen op basis van hun religie) en dienen personen aan de kledingvoorschriften van de werkgever te voldoen. De voorkeursbehandeling van gelovigen gaat de prullenbak in. Het logische gevolg daarvan is dat het aan de werkgever is om te bepalen of het wel of niet is toegestaan.
In het geval van ambtenaren kan nog meegewogen worden dat ze neutraliteit moeten uitstralen, omdat ze in dienst staan van personen uit allerlei verschillende stromingen, het Nederlandse volk. Een hoofddoek straalt dat niet uit.
Las ergens dat jij een kloon bent van Meki ....quote:Op zondag 13 juni 2010 21:57 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Dat ik een Christen ben en geen facking moslim
Niet dusquote:Op zondag 13 juni 2010 21:56 schreef Gillette_M5 het volgende:
Ik wil deze nog wel een keer erin gooien trouwens. Mooi artikel
Geachte Moslims,
In tegenstelling tot wat u wellicht zou verwachten, is het van de politieke partijen niet de PvdA die u als moslim de gunstigste vooruitzichten biedt. Deze partij zal bij de eerstvolgende verkiezingen tot een splintergroepering worden gereduceerd;
Hele goede vraag!quote:Op zondag 13 juni 2010 21:58 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Dit is echt onzin. Ambtenaren hoeven helemaal geen 'neutraliteit' uit te stralen, hun handelen moet neutraal zijn (gewoon netjes volgens het rigide bureaucratische systeem dus). Dat kan prima met een hoofddoek op.
Die zogenaamde superioriteit van de Joods-Christelijke cultuur is echt verwerpelijk. De westerse samenleving is gestoeld op vrijheid en gelijkheid, niet op Joods-Christelijke superioriteit. In de Nederlandse cultuur past nu juist die vrijheid van geloofsbeleving, ook voor Moslims. Zoals Dichtpiet al aangaf gelden de regels gewoon voor iedereen, criminele hangjongeren moeten dus aan worden gepakt. Niet omdat ze Moslim zijn, maar omdat ze de wet overtreden. Waarom zien PVV'ers dit niet los van elkaar?
Niet echt, aangezien die al is ontkracht. Islam is alles behalve vrijheid en hoort niet thuis in een westerse cultuur.quote:
Zegt wie?quote:Op zondag 13 juni 2010 22:02 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Niet echt, aangezien die al is ontkracht. Islam is alles behalve vrijheid en hoort niet thuis in een westerse cultuur.
Getuige het feit dat die moslimman in Volendam via de stemwijzer PVV aangeboden kreeg, klopt dit wel, maar het is gewoon in strijd met wat Wilders zegt. Wilders zegt letterlijk dat hij liever een oorlog heeft tegen de moslims en de Islam en niet het slappe gedoe via migratie.quote:Op zondag 13 juni 2010 21:56 schreef Gillette_M5 het volgende:
Ik wil deze nog wel een keer erin gooien trouwens. Mooi artikel
Geachte Moslims,
In tegenstelling tot wat u wellicht zou verwachten, is het van de politieke partijen niet de PvdA die u als moslim de gunstigste vooruitzichten biedt. Deze partij zal bij de eerstvolgende verkiezingen tot een splintergroepering worden gereduceerd; en wie wil zich tenslotte met losers identificeren. Wat er na de volgende verkiezingen van de PvdA resteert, zal als oppositiedwerg blijven streven naar condities die uw sociale isolement verder zullen vergroten en uw geloofsgenoten voor nog vele generaties afhankelijk houden van sociale voorzieningen. De PvdA zal uw gemeenschap blijven beschouwen en behandelen als een hulpbehoevende minderheid. Deze insteek zal slechts leiden tot een nog lagere acceptatiegraad van uw geloofsgenoten binnen de Nederlandse samenleving en de tegenstellingen tussen uw en onze bevolkingsgroepen verder aanwakkeren.
Hoe anders ligt dit bij het constructieve verkiezingsprogramma van de Partij voor de Vrijheid.
1. Belastingverlaging
Net als alle andere Nederlanders zult u kunnen profiteren van een lagere belastingafdracht. Vanzelfsprekend onder de voorwaarde u zich ook aan de overige programmapunten conformeert. Gelet op het navolgende kan ik mij niet voorstellen dat dit bij u op principiële bezwaren zou kunnen stuiten.
2. Keiharde aanpak criminaliteit en terrorisme
U bent als gematigd moslim uiteraard tegen het moslimextremisme en -terrorisme dat uw gemeenschap doorlopend in een slecht daglicht stelt. Als zodanig bent u bereid in te stemmen en mee te werken aan een effectieve bestrijding daarvan.
U zult het er voorts mee eens zijn dat uzelf en uw zonen door het vooruitzicht op strenge doch rechtvaardige straffen en de dreiging van het verliezen van het Nederlandse paspoort danwel uitzetting, op het rechte pad worden gehouden.
3. Onderwijs en gezin
Meer aandacht voor onderwijs, gezin en opvoeding kinderen: veilige scholen, kwaliteitsverbetering lerarenopleiding, normen en waarden terug in gezin en onderwijs, ouders meer verantwoordelijk voor crimineel gedrag van hun minderjarige kinderen (waar van toepassing ook als het gaat om hun eigen verblijfsstatus). Menselijke maat terug in onderwijs: kleinere scholen, primaat bij docenten en ouders
Sluit dit niet prachtig aan op uw normen en waarden? Beter onderwijs waarin ook uw kinderen betere kansen krijgen zodat zij zich een positie als volwaardig lid van de Nederlandse samenleving kunnen verwerven.
En het gezin terug als hoeksteen van de samenleving. Dat lijkt mij uitstekend te harmoniëren met de islamitische tradities.
4. Immigratiestop / Integratie
Ook deze doelstelling zal uiteindelijk in uw voordeel werken. Indien zich, bewerkstelligd door een streng immigratieregime, uitsluitend moslims in Nederland zullen bevinden die zijn voorzien van een legale verblijfstatus en die een aantoonbaar nut hebben voor de Nederlandse samenleving, zal de huidige weerzin tegen uw bevolkingsgroep en daarmee tegen uw religie als vanzelf wegebben.
In het kader van de integratie kunt u zich door het ietwat ingetogener uiten van uw geloofsovertuiging, gemakkelijker en zonder gediscrimineerd te worden binnen de Nederlandse maatschappij bewegen. Als voorbeeld noem ik het hoofddoekjesverbod in Frankrijk dat de wenselijkheid en het effect hiervan inmiddels heeft bewezen.
Beide bovengenoemde facetten zullen als resultaat hebben dat uw geloofsgemeenschap minder barrières zal ondervinden in het maatschappelijk functioneren en bijdragen aan een grotere arbeidsparticipatie. In tegenstelling tot de huidige situatie, zal u hierdoor tevens het binnen uw waardensysteem zo geapprecieerde "respect" als vanzelfsprekend ten deel vallen.
Met de overige al dan niet algemene programmapunten kunnen wij allemaal ons voordeel doen. Ik zie daar geen onderwerpen waar u bezwaar tegen zou kunnen hebben.
Als ik moslim was, wist ik dus wel op welke partij ik de volgende keer zou stemmen.
![]()
Die dienen neutraliteit uit te stralen, met een hoofddoek om doe je dit niet....quote:Op zondag 13 juni 2010 22:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zegt wie?
Wetsovertreders (van alle gezindten) aanpakken, daar gaat het om. Niet over de islam.
Geef mij een passage en bron waarin Wilders letterlijk zegt dat hij een oorlog wil met de moslims? Heb je niet.quote:Op zondag 13 juni 2010 22:05 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Getuige het feit dat die moslimman in Volendam via de stemwijzer PVV aangeboden kreeg, klopt dit wel, maar het is gewoon in strijd met wat Wilders zegt. Wilders zegt letterlijk dat hij liever een oorlog heeft tegen de moslims en de Islam en niet het slappe gedoe via migratie.
Ok, kijk Zembla aflevering over Wilders, die heb je toch wel bekeken, of niet?quote:Op zondag 13 juni 2010 22:07 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Geef mij een passage en bron waarin Wilders letterlijk zegt dat hij een oorlog wil met de moslims? Heb je niet.
Wetsovertreders dienen neutraliteit uit te stralen???quote:Op zondag 13 juni 2010 22:05 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Die dienen neutraliteit uit te stralen, met een hoofddoek om doe je dit niet....
Krijg niet echt de indruk dat je het begrijpt, of wel?
De Islam is onderdeel van de 'westerse cultuur' en past hier prima. Wanneer Moslims zich niet volgens de wet gedragen worden ze aangepakt, gebeurt dit consistent dan is uitsluiting en discriminatie niet nodig.quote:Op zondag 13 juni 2010 22:02 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Niet echt, aangezien die al is ontkracht. Islam is alles behalve vrijheid en hoort niet thuis in een westerse cultuur.
Neuh. Jij kunt niet lezen, ging over dit: Dit is echt onzin. Ambtenaren hoeven helemaal geen 'neutraliteit' uit te stralen, hun handelen moet neutraal zijn (gewoon netjes volgens het rigide bureaucratische systeem dus). Dat kan prima met een hoofddoek op.quote:Op zondag 13 juni 2010 22:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wetsovertreders dienen neutraliteit uit te stralen???
Volgens mij snap JIJ iets niet.. Of kun je niet lezen![]()
NEE, ik reageerde op:quote:Op zondag 13 juni 2010 22:11 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Neuh. Jij kunt niet lezen, ging over dit: Dit is echt onzin. Ambtenaren hoeven helemaal geen 'neutraliteit' uit te stralen, hun handelen moet neutraal zijn (gewoon netjes volgens het rigide bureaucratische systeem dus). Dat kan prima met een hoofddoek op.
Waarop jij weer reageerde, waarop ik weer met een reactie kwam.
Daar heb ik allang een reactie op gegeven zoals je weet.quote:Op zondag 13 juni 2010 22:08 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Ok, kijk Zembla aflevering over Wilders, die heb je toch wel bekeken, of niet?
http://player.omroep.nl/?aflID=10892789
Nope.quote:Op zondag 13 juni 2010 22:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
NEE, ik reageerde op:
Zoals Dichtpiet al aangaf gelden de regels gewoon voor iedereen, criminele hangjongeren moeten dus aan worden gepakt. Niet omdat ze Moslim zijn, maar omdat ze de wet overtreden. Waarom zien PVV'ers dit niet los van elkaar?
DAAROM zei ik ook hele goede vraag. Jij bent kennelijk het spoor bijster geraakt..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |