Jij bent de bouwvakker (no offense voor de bouwvakkers) die probeert de kwantummechanica onderuit te halen.quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:21 schreef mediacurator het volgende:
[..]
een kleingeestige bekrompen mentaliteit kunt je mij in ieder geval niet in de schoenen schuiven, en dat het meestal niet matched met jullie kleine kleine wereldje idem dito
Oh dat kan heel goed, met onderbouwing zelfs. Je hebt je een idee in je hoofd gehaald, bijv je impulse verhaal of het idee dat een toren niet zo in kan storten. Je kan eigenlijk niet uitleggen waarom dat zo zou moeten zijn. Mensen geven je redenen waarom je beeld niet klopt, maar die negeer je zodat je vast kan houden aan je smalle wereldblik. Wie heeft er dan een bekrompen mentaliteit?quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:21 schreef mediacurator het volgende:
[..]
een kleingeestige bekrompen mentaliteit kunt je mij in ieder geval niet in de schoenen schuiven, en dat het meestal niet matched met jullie kleine kleine wereldje idem dito
Is het feit dat we hier blijven komen en ook het meeste wat jullie posten lezen/bekijken juist niet een teken dat we open minded zijn?quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:21 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Je kiest een ietwat rancuneuze toon om "ons" precies te dat verwijten wat ik het zwakke aan jouw redenaties vind, mediacurator. Omdat ik niet dingen voetstoots aanneem, is mijn wereld juist veel groter en kan er ook veel meer. Namelijk: alles. Zolang het maar aannemelijk is. Ik zie in BNW vaak de betoogtrant dat iets wel waar moet zijn *omdat* het niet aannemelijk is.quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:21 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Wat heeft dat met 9-11 te maken? Behalve dan dat de terroristen in kwestie zich moslim noemden..quote:Op woensdag 16 juni 2010 15:07 schreef mediacurator het volgende:
[..]
er is meer tussen hemel en aarde dan wij zouden denken, laat ik het daar maar op houden....![]()
Mwah, niet echt een aardige opmerking van jequote:Op woensdag 16 juni 2010 15:41 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Met jou valt wel te praten maar representeer je dan ook niet bepaald het genre waar we normaliter mee van doen hebben op BNW (beetje n IQ probleempje hebben de ontkenners meestal last van)
Volgens mij is het merendeel van de "debunkers" universitair geschoold.quote:Op woensdag 16 juni 2010 17:58 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Mwah, niet echt een aardige opmerking van je![]()
Denk dat het met de IQ's hier wel meevalt, de tóón zou af en toe beter kunnen, en ja, dat mag je je aantrekken.
Mjahquote:Op woensdag 16 juni 2010 18:22 schreef arie_bc het volgende:
[..]
Volgens mij is het merendeel van de "debunkers" universitair geschoold.
Maar dat zien ze natuurlijk als gehersenspoeld.
quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:25 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Uit deze woorden spreekt inderdaad een groot gevoel voor nuance.
Jij bent de palingboer (no offense voor de palingboeren) die probeert heel dik te doen met kwantummechanica en quasi intellectueel gebral waar hij zelf heel weinig van begrijpt..quote:Op woensdag 16 juni 2010 16:31 schreef Nouk het volgende:
[..]
Jij bent de bouwvakker (no offense voor de bouwvakkers) die probeert de kwantummechanica onderuit te halen.
Planck, Einstein en Bohr doen er vervolgens alles aan om met goed onderbouwde argumenten de theorie van de bouwvakker te weerleggen, maar de bouwvakker heeft niet het intellect om in te zien dat hij fout zit en blijft volharden in zijn theorie.
Dit heeft niet te maken met de bekrompenheid van P, E en B, maar meer hoe de bouwvakker discussieert en met het feit dat hij met aannames komt die hij niet kan bewijzen.
Na een tijdje begint de bouwvakker op de man te spelen en te schelden als iemand weer een met een andere mening komt. Hoe langer dit duurt hoe meer geleerden dit geval als zielig bestempelen. Nog later wil niemand zelfs nog serieus ingaan op de bouwvakker.
Dit is nou net het probleem. Als het je wel wat zou doen, zou je misschien eindelijk eens de tijd nemen om je te verdiepen in de wetenschap. In plaats van ervan uit gaan dat je het allemaal allang snapt.quote:Op woensdag 16 juni 2010 19:23 schreef mediacurator het volgende:
[..]
Normaliter zou dit nogal een trieste en zielige aangelegenheid zijn ware het niet dat het mij niet zoveel doet eigenlijk..
truth is stranger then fiction wordt ook wel gezegd. Maar dat ik rancuneus zou zijn vind ik niet juist want Ik zie dat geheel anders, we openen een topic over een of ander voorval of gebeurtenis die in geen andere rubriek valt onder te brengen.quote:Op woensdag 16 juni 2010 17:46 schreef chauchat het volgende:
[..]
Je kiest een ietwat rancuneuze toon om "ons" precies te dat verwijten wat ik het zwakke aan jouw redenaties vind, mediacurator. Omdat ik niet dingen voetstoots aanneem, is mijn wereld juist veel groter en kan er ook veel meer. Namelijk: alles. Zolang het maar aannemelijk is. Ik zie in BNW vaak de betoogtrant dat iets wel waar moet zijn *omdat* het niet aannemelijk is.
quote:truth is stranger then fiction
Je IQ neemt af.quote:Vervolgens duiken daar allemaal figuren boven op die dat niet leuk vinden en het proberen zo snel mogelijk de grond in te attaqueren.
quote:
nee jij bent er zo een die wil al beginnen met schelden terwijl ik nog aan het edit-ten ben...quote:Vervolgens duiken daar allemaal figuren boven op die dat niet leuk vinden en het proberen zo snel mogelijk de grond in te stampen en attaqueren er op los alsof hun leven er van af hangt.
excuse moi?quote:Op woensdag 16 juni 2010 19:39 schreef chauchat het volgende:
Juist niet toch? Ik kan je redenatie niet helemaal volgen, maar ik toon toch juist interesse?
Het is uiteraard eenvoudiger om terloops gedebiteerde aanmerkingen af te doen dan om omvangrijker kritiek te weerspreken.quote:Op woensdag 16 juni 2010 19:38 schreef mediacurator het volgende:
[..]
[..]
nee jij bent er zo een die wil al beginnen met schelden terwijl ik nog aan het edit-ten ben...
toch weer jammer![]()
Jou reactie, ik heb uiteen gezet dat truth is stranger than fiction dus jou beredenering dat dingen alleen maar waar kunnen zijn zolang deze maar aannemelijk zijn voor anderen is volgens mij achterhaalt.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |