Het CDA deed het in Limburg normaal gezien altijd goed. Een deel van de grote winst van de PVV is ook te verklaren door het grote verlies van het CDA. Daarnaast is er wel enige problematiek aangaande allochtonen in Limburg, maar dat is in alle gebieden wel zo. Veel mensen signaleren deze problemen en willen dat dat niet groter wordt en denken dat ze bij de PVV dan het beste zitten.quote:Op donderdag 10 juni 2010 17:14 schreef Jerruh het volgende:
[..]
Als we zo'n lijstje maken voor elke provincie, denk ik dat limburg schraal gaat afsteken tegen een aantal andere gebieden, maar goed. Niks mis met limburg, ik ben alleen enorm benieuwd naar de redenen waarom er zoveel op de PVV is gestemd.
Welke staatssteunquote:
Steeds maar weer de PVV-stemmers als dom betitelen, dat is pas is dom!quote:Op vrijdag 11 juni 2010 03:52 schreef tsijben het volgende:
[..]
Welke staatssteun?
Als daar evenveel van was als naar de Randstad ging, dan had de PVV niet zoveel stemmen gekregen.
Er waren interviews en onderzoeken en die wezen des uit dat de meeste stemmen slechts protest-stemmen waren.
Dus niet bang zijnLimburgers zijn niet zo erg..
Alleen wat dom soms.
Limburgers zijn dan ook gewoon heel erg trots op hun taal en cultuur, aangezien die ontzettend onder druk staat van de hollandse cultuur op het moment kan ik me dan ook wel voorstellen dat die geslotenheid er is om de eigen cultuur te beschermen. Als je de Limburgers wat meer middellen geeft om hun cultuur te berschermen dan zou je denk ik al een groot deel van die angst voor het vreemde weg kunnen nemen.quote:Op donderdag 10 juni 2010 08:52 schreef mazeind het volgende:
In Limburg is het 'eigen volk eerst'-principe onderdeel van het dagelijks leven. Dat vertaalt zich naar de geslotenheid waarmee Limburgers zich opstellen ten opzichte van buitenstaanders. In zowel taal als gedrag.
Zij voelen zich waarschijnlijk sneller aangetrokken tot de standpunten van de PVV op het vlak van bevolkingsscheiding.
Inderdaad de limburgse cultuur is een heel mooie cultuur en ik vind ook niet dat die cultuur verdringt moet worden door een andere cultuur, want een cultuur wordt niet van de ene op de andere dag gecreeerd.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 14:33 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Limburgers zijn dan ook gewoon heel erg trots op hun taal en cultuur, aangezien die ontzettend onder druk staat van de hollandse cultuur op het moment kan ik me dan ook wel voorstellen dat die geslotenheid er is om de eigen cultuur te beschermen. Als je de Limburgers wat meer middellen geeft om hun cultuur te berschermen dan zou je denk ik al een groot deel van die angst voor het vreemde weg kunnen nemen.
Het is onderzocht en ze stemmen vooral uit protest.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 12:26 schreef SSeth het volgende:
[..]
Steeds maar weer de PVV-stemmers als dom betitelen, dat is pas is dom!
In Maastricht is er een enorme overlast en terreur van Marokkanen, waar de politie niet tegen optreedt. Drugsrunners zijn ook een voortdurende bron van ergernis.quote:Op donderdag 10 juni 2010 17:14 schreef Jerruh het volgende:
Niks mis met limburg, ik ben alleen enorm benieuwd naar de redenen waarom er zoveel op de PVV is gestemd.
quote:Op donderdag 10 juni 2010 14:28 schreef Masegate het volgende:
[..]
Eén sterke leus (ook al is 'ie nauwelijks inhoudelijk of zelfs onwaar) is beter dan een betoog van 5 minuten waar een probleem goed, rustig en concreet wordt uitgelegd.
Dat dus..quote:Op zondag 13 juni 2010 04:27 schreef Perico het volgende:
[..]
In Maastricht is er een enorme overlast en terreur van Marokkanen, waar de politie niet tegen optreedt. Drugsrunners zijn ook een voortdurende bron van ergernis.
quote:Op zondag 13 juni 2010 14:32 schreef MrManuel het volgende:
Ik schaam me er niet voor dat ik limburger ben.. en zelfs uit dezelfde stad als geert kom..
En de reden dat ik dit post..quote:
Kan ik ook zeggen over jou met je kut harde g?quote:Op zondag 13 juni 2010 14:50 schreef BroodjePindakaas het volgende:
Leer eens normaal Nederlands in plaats van dat achterlijke kut dialect met die zachte g
Waarom zouden we? Praktisch iedereen hier in Limburg spreekt Limburgs dus Nederlands praten is vrij overbodig.quote:Op zondag 13 juni 2010 14:50 schreef BroodjePindakaas het volgende:
Leer eens normaal Nederlands in plaats van dat achterlijke kut dialect met die zachte g
quote:
Nee, want de randstad is het economisch centrum van Nederland. De taal die men aldaar spreekt is algemeen geaccepteerd, dus 'harde' G. Leer praten idioot.quote:Op zondag 13 juni 2010 14:52 schreef MrManuel het volgende:
[..]
Kan ik ook zeggen over jou met je kut harde g?
quote:Op zondag 13 juni 2010 15:20 schreef BroodjePindakaas het volgende:
[..]
Nee, want de randstad is het economisch centrum van Nederland. De taal die men aldaar spreekt is algemeen geaccepteerd, dus 'harde' G. Leer praten idioot.
Ach gut, schenkt niemand aandacht aan je? Dan ga je maar trollen....quote:Op zondag 13 juni 2010 15:20 schreef BroodjePindakaas het volgende:
[..]
Nee, want de randstad is het economisch centrum van Nederland. De taal die men aldaar spreekt is algemeen geaccepteerd, dus 'harde' G. Leer praten idioot.
De randstad is de enige plek waar die taal is geaccepteerdquote:Op zondag 13 juni 2010 15:20 schreef BroodjePindakaas het volgende:
Je vergeet dat Limburg ook een strategische positie heeft naar elders in Europa; Aken, Frankfurt, Brussel en Parijs.quote:Op donderdag 10 juni 2010 15:43 schreef numero_uno het volgende:
Tja economisch stelt het allemaal niet veel voor....
- Parkstad is een van de snelst ontwikkelende industriele gebieden
- Grote internationale spelers zoals DSM / OCE / Sabic / Nedcar zitten in Limburg
- Maastricht heeft met het MECC een zeer goede conferentielocatie
- De TEFAF vindt elk jaar weer plaats in Maastricht
Maar gelukkig hebben we niks aan Limburg...
Groeten uit Maastricht
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |