abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82625453
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 17:14 schreef Jerruh het volgende:

[..]

Als we zo'n lijstje maken voor elke provincie, denk ik dat limburg schraal gaat afsteken tegen een aantal andere gebieden, maar goed. Niks mis met limburg, ik ben alleen enorm benieuwd naar de redenen waarom er zoveel op de PVV is gestemd.
Het CDA deed het in Limburg normaal gezien altijd goed. Een deel van de grote winst van de PVV is ook te verklaren door het grote verlies van het CDA. Daarnaast is er wel enige problematiek aangaande allochtonen in Limburg, maar dat is in alle gebieden wel zo. Veel mensen signaleren deze problemen en willen dat dat niet groter wordt en denken dat ze bij de PVV dan het beste zitten.

Omdat de PvdA/SP in Limburg niet sterk zijn geeft het wellicht ook een iets vertekend beeld.
pi_82649854
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 17:04 schreef gelly het volgende:

[..]

Zonder staatssteun niet nee.
Welke staatssteun ?
Als daar evenveel van was als naar de Randstad ging, dan had de PVV niet zoveel stemmen gekregen.
Er waren interviews en onderzoeken en die wezen des uit dat de meeste stemmen slechts protest-stemmen waren.

Dus niet bang zijn Limburgers zijn niet zo erg..
Alleen wat dom soms.
pi_82659657
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 03:52 schreef tsijben het volgende:

[..]

Welke staatssteun ?
Als daar evenveel van was als naar de Randstad ging, dan had de PVV niet zoveel stemmen gekregen.
Er waren interviews en onderzoeken en die wezen des uit dat de meeste stemmen slechts protest-stemmen waren.

Dus niet bang zijn Limburgers zijn niet zo erg..
Alleen wat dom soms.
Steeds maar weer de PVV-stemmers als dom betitelen, dat is pas is dom!
pi_82665874
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 08:52 schreef mazeind het volgende:
In Limburg is het 'eigen volk eerst'-principe onderdeel van het dagelijks leven. Dat vertaalt zich naar de geslotenheid waarmee Limburgers zich opstellen ten opzichte van buitenstaanders. In zowel taal als gedrag.

Zij voelen zich waarschijnlijk sneller aangetrokken tot de standpunten van de PVV op het vlak van bevolkingsscheiding.
Limburgers zijn dan ook gewoon heel erg trots op hun taal en cultuur, aangezien die ontzettend onder druk staat van de hollandse cultuur op het moment kan ik me dan ook wel voorstellen dat die geslotenheid er is om de eigen cultuur te beschermen. Als je de Limburgers wat meer middellen geeft om hun cultuur te berschermen dan zou je denk ik al een groot deel van die angst voor het vreemde weg kunnen nemen.
  vrijdag 11 juni 2010 @ 14:40:57 #105
289263 Brerius
wie strooit, die oogst
pi_82666276
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 14:33 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Limburgers zijn dan ook gewoon heel erg trots op hun taal en cultuur, aangezien die ontzettend onder druk staat van de hollandse cultuur op het moment kan ik me dan ook wel voorstellen dat die geslotenheid er is om de eigen cultuur te beschermen. Als je de Limburgers wat meer middellen geeft om hun cultuur te berschermen dan zou je denk ik al een groot deel van die angst voor het vreemde weg kunnen nemen.
Inderdaad de limburgse cultuur is een heel mooie cultuur en ik vind ook niet dat die cultuur verdringt moet worden door een andere cultuur, want een cultuur wordt niet van de ene op de andere dag gecreeerd.
De Limburgers HEBBEN HET RECHT OM HUN EIGE CULTUUR TE BEHOUDEN. dat ze in het noorden er anders over denken, dat moeten ze zelf maar weten. Ik zou het echt verschrikkelijk vinden moest in Limurg de hollandse mentaliteit komen
pi_82671247
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 12:26 schreef SSeth het volgende:

[..]

Steeds maar weer de PVV-stemmers als dom betitelen, dat is pas is dom!
Het is onderzocht en ze stemmen vooral uit protest.
Uit protest stemmen is inderdaad dom
pi_82671686
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 16:23 schreef tsijben het volgende:

[..]

stemmen is inderdaad dom
Ik heb je post even aangepast
  zondag 13 juni 2010 @ 04:27:46 #108
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_82732296
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 17:14 schreef Jerruh het volgende:
Niks mis met limburg, ik ben alleen enorm benieuwd naar de redenen waarom er zoveel op de PVV is gestemd.
In Maastricht is er een enorme overlast en terreur van Marokkanen, waar de politie niet tegen optreedt. Drugsrunners zijn ook een voortdurende bron van ergernis.

Na de sluiting van de mijnen heeft Den Haag hier het CBS neergezet als compensatie. Dat is ook zo ongeveer het laatste dat de overheid hier extra heeft gedaan. Maar dat geldt over de hele wereld over het algemeen over het zuiden van ieder land.

Dat een boel gemeentes zich hebben aangesloten bij Parkstad is alleen maar omdat Den Haag weigert Limburg extra geld te geven voor grote steden beleid. Men wijst erop dat de steden niet boven de 150.000 uitkomen wat een vereiste is. Maar op een enorm klein gebied wonen in Zuid-Limburg 670.000 mensen. De kernen liggen bijna allemaal aan elkaar vast, maar helaas draagt het gebied dus niet de naam van 1 stad.

Men heeft hier dus wel de overlast en problemen van een grote stad, maar krijgt niet de middelen die Utrecht, Den Haag, Amsterdam e.d. wel mogen innen. Dat is je reinste regelneukerij.

Dat alles bij elkaar zet kwaad bloed bij de mensen. En dan heb je een anti-establishment politicus uit Venlo, vandaar die winst (ik heb overigens niet op Wilders gestemd).

Heerlen en Kerkrade zijn de 2 steden met de grootste bevolkingskrimp van Nederland op dit moment met 15%. Mensen trekken hier weg. Geen calimero gedrag, maar zonder extra investeringen dreigt in Limburg het bankroet en trekken er 200.000 mensen weg de komende tijd.
pi_82732995
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 14:28 schreef Masegate het volgende:

[..]
Eén sterke leus (ook al is 'ie nauwelijks inhoudelijk of zelfs onwaar) is beter dan een betoog van 5 minuten waar een probleem goed, rustig en concreet wordt uitgelegd.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_82736474
Misschien voor 'het volk' maar in het algemeen is een goed uitgelegd probleem toch beter (:
Alles kan kapot.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 13 juni 2010 @ 14:32:00 #111
300347 MrManuel
pi_82741331
En maar klagen over Limburg..
Terwijl de rest van de stemmen uit andere delen van NL komen he..

Ik schaam me er niet voor dat ik limburger ben.. en zelfs uit dezelfde stad als geert kom..
Sjonge
quote:
Op zondag 13 juni 2010 04:27 schreef Perico het volgende:

[..]

In Maastricht is er een enorme overlast en terreur van Marokkanen, waar de politie niet tegen optreedt. Drugsrunners zijn ook een voortdurende bron van ergernis.
Dat dus..
[i]~ The impossible is easy![/i]
  zondag 13 juni 2010 @ 14:34:25 #112
179065 BroodjePindakaas
KWIWI WIL JE MET MIJ TROUWEN?
pi_82741437
quote:
Op zondag 13 juni 2010 14:32 schreef MrManuel het volgende:
Ik schaam me er niet voor dat ik limburger ben.. en zelfs uit dezelfde stad als geert kom..
Smeuïg tot op de bodem.
Op vrijdag 18 juni 2010 12:16 schreef Ayca het volgende:
Broodje Pindakaas is pas lekker :9~
pi_82741471
quote:
Op zondag 13 juni 2010 14:34 schreef BroodjePindakaas het volgende:

[..]

FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 13 juni 2010 @ 14:38:07 #114
300347 MrManuel
pi_82741578
quote:
Op zondag 13 juni 2010 14:34 schreef BroodjePindakaas het volgende:

[..]

En de reden dat ik dit post..
Is omdat er andere in dit topic zijn die het wel doen..

Als je een stad ziet veranderen qua taal en gedrag..
Van dialect naar gebrekkig NL..
En van normaal gedrag vriendelijk elkaar groeten.. naar iemand nakijken alsof hij crimineel is en dood moet..
En nou heb ik ut dus niet alleen over 'buitenlanders' die zo doen.. Maar ook over het groot aantal Nederlandse jeugd die dat gedrag na doet..
Dan krijg je snel de neiging om PVV te stemmen..
  zondag 13 juni 2010 @ 14:50:30 #115
179065 BroodjePindakaas
pi_82742145
Leer eens normaal Nederlands in plaats van dat achterlijke kut dialect met die zachte g
Smeuïg tot op de bodem.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 13 juni 2010 @ 14:52:33 #116
300347 MrManuel
pi_82742227
quote:
Op zondag 13 juni 2010 14:50 schreef BroodjePindakaas het volgende:
Leer eens normaal Nederlands in plaats van dat achterlijke kut dialect met die zachte g
Kan ik ook zeggen over jou met je kut harde g?
pi_82742422
quote:
Op zondag 13 juni 2010 14:50 schreef BroodjePindakaas het volgende:
Waarom zouden we? Praktisch iedereen hier in Limburg spreekt Limburgs dus Nederlands praten is vrij overbodig.

p.s. Limburgs wordt overigens al sinds 1997 als taal erkend, geen dialect dus.
  zondag 13 juni 2010 @ 15:13:16 #118
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_82743228
quote:
Op zondag 13 juni 2010 14:38 schreef MrManuel het volgende:

Van dialect naar gebrekkig NL..
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  zondag 13 juni 2010 @ 15:20:13 #119
179065 BroodjePindakaas
pi_82743477
quote:
Op zondag 13 juni 2010 14:52 schreef MrManuel het volgende:

[..]

Kan ik ook zeggen over jou met je kut harde g?
Nee, want de randstad is het economisch centrum van Nederland. De taal die men aldaar spreekt is algemeen geaccepteerd, dus 'harde' G. Leer praten idioot.
Smeuïg tot op de bodem.
pi_82744585
quote:
Op zondag 13 juni 2010 15:20 schreef BroodjePindakaas het volgende:

[..]

Nee, want de randstad is het economisch centrum van Nederland. De taal die men aldaar spreekt is algemeen geaccepteerd, dus 'harde' G. Leer praten idioot.

Mensen als jij zijn nou precies de reden waarom een hoop mensen in de provincie een hekel hebben aan randstedelingen
pi_82745976
quote:

[..]

Ach gut, schenkt niemand aandacht aan je? Dan ga je maar trollen....
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_82746132
quote:

De randstad is de enige plek waar die taal is geaccepteerd

Wij van wc eend..
pi_82753038
quote:
Op donderdag 10 juni 2010 15:43 schreef numero_uno het volgende:
Tja economisch stelt het allemaal niet veel voor....

- Parkstad is een van de snelst ontwikkelende industriele gebieden
- Grote internationale spelers zoals DSM / OCE / Sabic / Nedcar zitten in Limburg
- Maastricht heeft met het MECC een zeer goede conferentielocatie
- De TEFAF vindt elk jaar weer plaats in Maastricht

Maar gelukkig hebben we niks aan Limburg...

Groeten uit Maastricht
Je vergeet dat Limburg ook een strategische positie heeft naar elders in Europa; Aken, Frankfurt, Brussel en Parijs.
pi_82754105
Stelletje malloten vergeten dus dat 75% van de limboos niet herhaal niet op PVV hebben gestemd.Stelletje zwart kijkers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')