Een moordenaar is echt iemand die iemand van het leven heeft beroofd. Niet noodzakelijk iemand die daarvoor veroordeeld is hoor. Dat zijn slechts juridische termen. Daar geef ik als natuurlijk persoon vrij weinig om.quote:Op donderdag 10 juni 2010 11:00 schreef johan555 het volgende:
Nee hij is voorlopig alleen verdachte in een verdwijnings zaak en in een moord zaak in Peru .
In principe is hij zelfs nog onschuldig tot het tegendeel bewezen is
Maar ik denk dat hij in Peru weinig kans maakt om er onderuit te komen .
Betraptquote:Op donderdag 10 juni 2010 10:59 schreef djenneke het volgende:
[..]
Mooi, betrapt! Dat weet jij namelijk net zo min als ik.
Ook niet door een rechter. En dus onschuldig totdat het tegendeel bewezen wordt.quote:Op donderdag 10 juni 2010 10:59 schreef plonsplons het volgende:
[..]
WEL alleen nog niet bewezen door juristen.
:/quote:
Ik vraag me af hoe je zal denken als Van der Sloot straks wel veroordeeld wordt...ga je dan ook de aandacht verschuiven naar andere zaken, zoals je nu doet met moeder Holloway, het slachtoffer, etc.? Kweet het niet hoor.quote:Op donderdag 10 juni 2010 11:04 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Betrapt
Hij is niet veroordeeld voor moord, ergo niet schuldig bevonden, ergo geen moordenaar.
quote:Op donderdag 10 juni 2010 11:05 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Ook niet door een rechter. En dus onschuldig totdat het tegendeel bewezen wordt.
En zo'n veroordeling is nou precies hetgeen nodig is om iemand een moordenaar te kunnen noemen.quote:Op donderdag 10 juni 2010 11:05 schreef dontcare het volgende:
[..]
:/
Hij IS WEL een moordenaar.
Het enige dat nog moet gebeuren is dat de rechter hem daarvoor de verdiende straf geeft.
Feiten - meisje is dood, lijk lag op zijn hotel kamer, Joran is halsoverkop uit peru gevlucht, Joran heeft bekend
Wat we nog meer gehoort hebben maar wat nog geconfirmeerd moet worden :
Bloed van Stephany op joran's kleren , huid van joran onder stephany's nagels
Damn , waarom loop je die sukkel te verdedigen in godsnaam ?
Natuurlijk wordt hij veroordeeld. Misschien wel terecht. Maar niet in een eerlijk proces. Ik vind dat nogal een ernstige zaak.quote:Op donderdag 10 juni 2010 11:07 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe je zal denken als Van der Sloot straks wel veroordeeld wordt...ga je dan ook de aandacht verschuiven naar andere zaken, zoals je nu doet met moeder Holloway, het slachtoffer, etc.? Kweet het niet hoor.
quote:
Hij is niet veroordeeld, dus niet schuldig bevonden, wat helaas nog niet wil zeggen dat hij geen moordenaar is. Moeilijk he?quote:Hij is niet veroordeeld voor moord, ergo niet schuldig bevonden, ergo geen moordenaar.
Klopt.quote:Op donderdag 10 juni 2010 11:08 schreef senesta het volgende:
[..]
Dus als ik jouw tas roof ben ik geen berover totdat de rechter zegt dat ik dat ben?
En als niemand me heeft gezien en er geen bewijs is verder dan maakt mij dat onschuldig?
Dus als ze hem in Peru veroordelen ,dan pas is het echt een moordenaar ?quote:Op donderdag 10 juni 2010 11:10 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
En zo'n veroordeling is nou precies hetgeen nodig is om iemand een moordenaar te kunnen noemen.
Ik verdedig Joran niet, ik kijk gewoon naar het recht. Ook naar de mensenrechten.
Misschien is hij het wel, maar dat weet je niet omdat het niet bewezen is. Je bent onschuldig totdat het tegendeel bewezen is. Dat is het niet, dus Joran is (nog) geen moordenaar.quote:Op donderdag 10 juni 2010 11:11 schreef djenneke het volgende:
[..]
![]()
[..]
Hij is niet veroordeeld, dus niet schuldig bevonden, wat helaas nog niet wil zeggen dat hij geen moordenaar is. Moeilijk he?
Dus als je ten onrechte wordt veroordeeld voor moord, dan ben je toch een moordenaar? Ook al heb je niemand vermoord? Jij bent echt maf.quote:
Of het een eerlijk proces wordt weten wij niet. Als er straks naar buiten komt dat er bloed op zijn kleren is gevonden, zijn huid onder haar nagels etc, dan ga ik persoonlijk ervan uit dat dat klopt.quote:Op donderdag 10 juni 2010 11:11 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Natuurlijk wordt hij veroordeeld. Misschien wel terecht. Maar niet in een eerlijk proces. Ik vind dat nogal een ernstige zaak.
Zoals ik al aangaf heb ik niet veel vertrouwen in de gang van zaken daar in Peru, maar dat zal moeten blijken. Als hij veroordeeld wordt, kun je inderdaad pas zeggen dat hij een moordenaar is.quote:Op donderdag 10 juni 2010 11:12 schreef johan555 het volgende:
[..]
Dus als ze hem in Peru veroordelen ,dan pas is het echt een moordenaar ?
quote:Op donderdag 10 juni 2010 11:12 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Misschien is hij het wel, maar dat weet je niet omdat het niet bewezen is. Je bent onschuldig totdat het tegendeel bewezen is. Dat is het niet, dus Joran is (nog) geen moordenaar.
Helaas voor jou werkt het juridisch wel zoquote:Op donderdag 10 juni 2010 11:13 schreef senesta het volgende:
Dan denk ik dat wij toch enorm van mening verschillen hoor
Nogmaals: Dat zijn slechts juridische termen, waar ik als natuurlijk persoon geen enkele waarde aan hecht.quote:Op donderdag 10 juni 2010 11:12 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Misschien is hij het wel, maar dat weet je niet omdat het niet bewezen is. Je bent onschuldig totdat het tegendeel bewezen is. Dat is het niet, dus Joran is (nog) geen moordenaar.
quote:Op donderdag 10 juni 2010 11:13 schreef djenneke het volgende:
[..]
Dus als je ten onrechte wordt veroordeeld voor moord, dan ben je toch een moordenaar? Ook al heb je niemand vermoord? Jij bent echt maf.
Hoe weet je nou dat hij geen eerlijk proces krijgt?quote:Op donderdag 10 juni 2010 11:11 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Natuurlijk wordt hij veroordeeld. Misschien wel terecht. Maar niet in een eerlijk proces. Ik vind dat nogal een ernstige zaak.
Dan ben je schuldig bevonden idd. Dat is ook de reden dat je echt koste wat het kost moet voorkomen dat onschuldige mensen veroordeeld kunnen worden. Hier is die garantie redelijk aanwezig, al gaat het soms nog mis. In bananenrepublieken is die garantie er totaal niet. Daarom ben ik blij dat wij zo'n streng rechtsysteem hebben.quote:Op donderdag 10 juni 2010 11:13 schreef djenneke het volgende:
[..]
Dus als je ten onrechte wordt veroordeeld voor moord, dan ben je toch een moordenaar? Ook al heb je niemand vermoord? Jij bent echt maf.
Dan kun je het misschien inderdaad pas zeggen. Maar je bent toch echt al moordenaar op het moment dat je iemand vermoordt hoor. Bewezen of niet.quote:Op donderdag 10 juni 2010 11:13 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Zoals ik al aangaf heb ik niet veel vertrouwen in de gang van zaken daar in Peru, maar dat zal moeten blijken. Als hij veroordeeld wordt, kun je inderdaad pas zeggen dat hij een moordenaar is.
Oh en dan ga je zeggen dat er nogal veel moordenaars onschuldig vastzitten ?quote:Op donderdag 10 juni 2010 11:13 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Zoals ik al aangaf heb ik niet veel vertrouwen in de gang van zaken daar in Peru, maar dat zal moeten blijken. Als hij veroordeeld wordt, kun je inderdaad pas zeggen dat hij een moordenaar is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |